• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy ruch w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
26 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Tylko w ciągu roku ruch w tunelu wzrósł o 100 tys. pojazdów miesięcznie. Jeśli wzrost się utrzyma przepustowość podwodnej przeprawy zostanie osiągnięta już jesienią przyszłego roku. Tylko w ciągu roku ruch w tunelu wzrósł o 100 tys. pojazdów miesięcznie. Jeśli wzrost się utrzyma przepustowość podwodnej przeprawy zostanie osiągnięta już jesienią przyszłego roku.

W wakacje padł nowy rekord ruchu pojazdów w tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska. W lipcu i sierpniu obiema rurami pojechało ponad 400 tys. kierowców w każdym miesiącu. Jeśli ruch wciąż będzie rósł w takim tempie, to za rok osiągnięta zostanie maksymalna przepustowość tunelu.



Tunel pod Martwą Wisłą ma więcej:

Od otwarcia tunelu minęło już 2,5 roku. Od tego czasu ruch w obu rurach między Letnicą a węzłem Ku Ujściu ciągle rośnie. Ze statystyk, jakie udostępniło na naszą prośbę Centrum Zarządzania Tunelem wynika, że tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy ruch wzrósł o 30 proc.

Przykład? W sierpniu 2017 r. z tunelu w kierunku Letnicy skorzystało 316 tys. kierowców. W sierpniu tego roku licznik zatrzymał się na już 406 tys. W rurze T2, a więc tej w kierunku Trasy Sucharskiego wzrost był jeszcze bardziej imponujący. Ruch wzrósł tam z 317 tys. aut miesięcznie do 417 tys.

Jak wyjaśniają drogowcy, system jakim dysponuje Centrum Zarządzania Tunelem archiwizuje i analizuje dane tylko z ostatnich kilkunastu miesięcy. Ostatnim miesiącem, jaki obejmuje jest maj 2017 r. Wówczas z tunelu korzystało "tylko" 313 i 329 tys. kierowców (kolejno w kierunku Letnicy i Stogów).

Jak rośnie ruch w tunelu pod Martwą Wisłą. Jak rośnie ruch w tunelu pod Martwą Wisłą.

- Rosnący ruch w tunelu jest spowodowany rozwojem infrastruktury Nowego Portu i łatwiejszą komunikacją tej części miasta. Największy ruch w tunelu jest w godzinach szczytu. Ok. godz. 7 oblegana jest nitka w kierunku stadionu natomiast od godz. 16 tunel w kierunku Sucharskiego - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, zarządzającego tunelem.
Minione wakacje były udane nie tylko pod względem pogody i liczby turystów, jacy odwiedzili Trójmiasto. Było to też widać po ruchu w tunelu. W lipcu po raz pierwszy w 2,5-letniej historii przejechało nim ponad 400 tys. kierowców. W sierpniu natężenie ruchu jeszcze wzrosło. Tylko rurą w kierunku Trasy Sucharskiego przejechało tunelem ponad 13 tys. aut dziennie, co łącznie dało wspomniane 417 tys. pojazdów w miesiącu.

- Obecne natężenie ruchu w obu rurach tunelu wynosi 26 tys. pojazdów na dobę. Tunel został przewidziany na maksymalnie 35 tys. pojazdów, mamy więc jeszcze spory zapas przepustowości - dodaje Kiljan.
Jeśli dynamika wzrostu ruchu w tunelu będzie się utrzymywać - a niewiele wskazuje na to, że tendencja miałaby się odwrócić - to maksymalna przepustowość w tunelu może zostać osiągnięta już jesienią przyszłego roku.


Ogrzewanie jeszcze tej zimy



Duża popularność tunelu poza niewątpliwymi atutami (odciążenie centrum, dogodne połączenie z portem, skrócony dojazd z pasa nadmorskiego do obwodnicy) niesie za sobą także dwa poważne mankamenty.

Jednym z nich są codzienne korki na Czarnym Dworze. Problemy z wąskim gardłem między Brzeźnem a Przymorzem chcą wykorzystać zwolennicy budowy Bulwaru Zielonego i przekonać mieszkańców do budowy nowej drogi, która połączy wylot z tunelu z Drogą Zieloną przy Ergo Arenie.

Wideo archiwalne


Drugim problemem jest ograniczona przepustowość ronda w Letnicy. Już teraz - mimo, że jak pokazują statystyki ruch w stronę stadionu jest mniejszy niż w przeciwnym kierunku - wyjazd z tunelu korkuje się na podjeździe do ronda. Kłopotliwy wyjazd dokucza zwłaszcza zimą, gdy na stromym podjeździe ślizgają się ciężarówki.

Ten drugi problem jeszcze w tym roku ma zniknąć. Lada dzień GZDiZ ogłosi przetarg na ogrzewanie łącznicy prowadzącej z tunelu do ronda w Letnicy. Postępowanie ma zostać rozstrzygnięte jesienią, a prace budowlane są zaplanowane na końcówkę tego roku.

Opinie (230) 5 zablokowanych

  • Ale z czego się cieszyć??? To jest chyba niechlubny rekord. (4)

    Jeśli w Gdańsku jest 2x więcej samochodów na 1000 mieszkańców jak w Berlinie czy Wiedniu to ja bym się nie cieszył z tego "rekordu". Rozwój??? Jaki rozwój? Polakom dać 10000km autostrad to się pozabijają na nich. Dać im tunele to się spalą na popiół w nich. Polacy nie potrafią korzystać z nowo budowanych obiektów drogowych. Polska motoryzacyjnie to lata 50-te usa. albo obecna Kenia, Botswana lub Nigeria. Za dużo samochodów.

    • 23 33

    • weź ochłoń człowieku ! odpocznij nieco

      • 14 9

    • kenia ;)

      nie wiem czy byłeś w Kenii ale ja przed chwilą wróciłem i nie porównuj Polaków do Kenijczyków. Nie ma czego porównywać. Ich drogi i kultura jazdy jest żadna w porównaniu z naszą.

      • 8 1

    • No nie wiem

      W krajach trzeciego świata rowery trzymają się mocno.

      • 4 1

    • Nie ma komunikacji miejsciej, to są samochody.
      I tak, nie piszę, że jest słaba, bo tego żartu komunikacją miejską nazwać nie można.

      • 8 1

  • Jak osiagnie maksymalna przepustowosc to wybuduje sie drugi... (1)

    potem trzeci.... czwarty.... a korki jak były tak będą

    • 10 10

    • Okazuje się, że jak czegoś nie ma to jest źle, ale prawdziwy dramat zaczyna się gdy już jest.

      • 4 2

  • Teraz tylko w końcu niech powstanie porządna Droga Zielona 2x2 i brakujący fragment Obrońców Wybrzeża (4)

    Oczywiście z zakazem wjazdu pojazdów pow. 8 ton i będzie extra.

    • 31 12

    • spadaj z tą drogą do siebie na banino (2)

      • 8 11

      • Banino słoiku oglądasz pewnie codziennie ze swojej obory (1)

        Normalni mieszkańcy Przymorza i Zaspy chcą tej drogi.

        • 10 4

        • Rodżerku, której drogi?

          I jacy mieszkańcy? Masz złudzenia, że proponowana Droga Zielona (z drogą dwujezdniową na Czarnym Dworze, czyli wciąż 1x2) plus tramwaj zmieni coś w problemach komunikacyjnych? Zwłaszcza, że mieszkańcy dzielnic peryferyjnych tylko czekają na tą rozbudowę?

          • 3 4

    • Nigdy !!

      Nigdy mieszkańcy Przymorza nie zgodzą sie na tranzyt nad morzem, przez Pas Nadmorski!!!!!

      • 4 2

  • Dodajcie jeszcze tranzyt Drogą Zieloną

    Bbedzie fajnie.

    • 21 2

  • Praktyka potwierdza teorie (13)

    poszerzanie dróg w miastach nie prowadzi do mniejszego na nich zatłoczenia, ponieważ liczba samochodów korzystających z takiej drogi powiększa się tak, aby maksymalnie wypełnić dostępną przestrzeń

    • 28 14

    • A brak dróg powoduje że miasto umiera... stajesie wioską (5)

      Jest bardzo wiele miast w Polsce, gdzie prowadzi jedna droga i nikt tam nie chce inwestować... Nie powstają nowe miejsca pracy...

      • 16 8

      • (4)

        No no, Holandia, Dania. Te biedne kraje. Nikt tam nie inwestuje, no biedaki.

        • 5 9

        • A teraz (3)

          Biegusiem sprawdzamy gęstość sieci autostradowej w Holandii i Danii. Jak Polska osiągnie porównywalny poziom, to można zacząć się bawić w robienie dobrze kalesoniarzom.

          • 13 1

          • Do obcisłych gaci

            to nie dotrze...

            • 8 0

          • w mieście? (1)

            • 0 4

            • Nie, w rzeczywistości wirtualnej

              A teraz biegniemy drugi raz. Tym razem sprawdzić jak daleko od placu Dam znajduje się najbliższy węzeł autostradowy.

              • 4 0

    • ciekawy fragement, ale skąd ten wniosek? (6)

      "ponieważ liczba samochodów korzystających z takiej drogi powiększa się tak, aby maksymalnie wypełnić dostępną przestrzeń" - nigdy nie rozumiałem jak to jest możliwe niby. Skąd te samochody się biorą? Z pączkowania? Są jak bakterie czy pasożyty?
      Myślę że teoria Lewisa Mogridgea jest mocno nadużywana w celu blokowania wszelkich inwestycji drogowych. W Gdańsku problem moim zdaniem z tego, że budujemy mnóstwo nowych mieszkań oraz biurowców, zaś dróg nie budujemy prawie wcale. Co gorsza, za nowymi biurami i miekszaniami nie idzie żaden rozwój komunikacji zbiorowej.
      W skrócie - budujemy dużo nowych mieszkań i biurowców, zaś za mało budujemy nowych dróg oraz rozbudowy zbiorkomu.

      • 13 1

      • To jest proste (3)

        Wystarczy wyobrazić sobie teren na którym występują 3 równoległe drogi o takiej samej przepustowości, na którym ruch samochodów jest równomierny (a drogi są połączone drogami poprzecznymi). Później łatwo sobie wyobrazić, ze poszerzamy środkową drogę o dodatkowe pasy w każdą stronę, podnosimy max dopuszczalną prędkość i raczej nietrudno się domyślić gdzie przeniesie się większość ruchu.

        • 2 5

        • Z tego co napisałeś (2)

          to odkorkują się dwie pozostałe drogi kosztem jednej zakorkowanej :)

          • 5 1

          • (1)

            Ale nikt nie powiedział, ze te 3 były zakorkowane :)
            Przed budową tunelu i tymi zmianami w Letnicy chyba nikomu jadącemu z Zaspy do Nowego Portu nie przychodziło do głowy aby jechać tam przez Marynarki Polskiej... teraz część ludzi tak robi, czy to poprawia przepustowość ronda?

            Inną sprawą jest, ze skrzyżowania i przejścia dla pieszych są wolniejsze na szerszych ulicach (piesi i samochody potrzebują więcej czasu na pokonaniu szerszych ulic) a jednocześnie więcej samochodów "najedzie" na światła dzięki podwyższonej szybkości między światłami.

            Chodzi o to, żeby budować nowe drogi, ale o podobnej przepustowości a nie poszerzać jedne skupiając na nich ruch

            • 3 0

            • Dokladnie

              Trzeba budowac siatkę ulic równorzędnych,
              A nie rożnicować je na wyższe i niższe klasy

              • 1 0

      • Jak to "niby"?

        Przecież ruch w tunelu wzrósł o 100 000 pojazdów w ciągu roku.

        • 2 3

      • No właśnie.

        Skąd się te samochody biorą? Pewnie z fabryk.
        A mówiąc serio to nie ma znaczenia.
        Fakty potwierdzają teorię. Dokładasz nowy pas, mija jakiś czas i stoisz w takim samym korku. Tylko zamiast jednego zakorkowanego pasa są dwa.
        Czy pomimo wzrostu o 100 tys pojazdów w tunelu zostało odkorkowane centrum Gdańska?
        Nie.

        • 3 2

  • Obwodnica trójmiasta została zaprojektowana na 26 tys aut/dobę a przetacza się do 100 tys aut/dobę (2)

    A pod tunelem 400 tys / miesiąc.. ... jak osiągniecie poziom jak na obwodnicy ( 80 tyś x 30 dni = 2,4 miliona aut miesięcznie to się martwcie ... a na razie to ruch minimalny .

    • 20 3

    • Ford? Trump?

      • 1 0

    • inż.

      problemem nie jest przepustowosc tunelu , tylko z tego tunelu nie ma jak ptem odjechać , Jana pawął zjazd ledwo jedzie , po kilka samochodów , czarny dwór zakorkowany po 10 do 15 samochodów , zjazd na brzeźno i nowy port minimlany , Zjazd na haller też 10 z samochodów i co tu kicha.

      • 0 0

  • Droga Zielona też pod ziemią (3)

    Nie budować prowizorek. Od razu wprowadzać współczesne trendy rozwoju miasta i schować Drogę Zieloną pod ziemię . A tunel był zbudowany metodą nieadekwatną do istniejących warunków. Kosztował prawie dwa razy więcej a są dwa pasy zamiast trzech w każdym kierunku. Ale tak to jest jak politycy i biznes mają więcej do powiedzenia niż fachowcy

    • 15 10

    • (1)

      Pojedź do Świnoujścia i zobacz jak buduje dojna zmiana

      • 7 2

      • Nie porównuj Świnoujścia do Gdanska.

        Trzeba myśleć. Tylko, że z wypranym mózgiem trudno.

        • 0 1

    • czy ty wiesz jakie to są koszty?

      • 1 0

  • posłuchajcie jak dziennikaraka traktuje adamowicza w radio gdańsk a jak gadała ze szczurem. (6)

    teraz jest wywiad w radio Gdańsk

    • 14 1

    • (3)

      radio gdańsk jest obecnie skrajnie upisowione

      • 9 4

      • to dlaczego ona tak piesciła sie ze szczurkiem który jest kandydatem kodu i nowoczesnej? (2)

        • 9 1

        • (1)

          Wejdź na stronę Szczurka na Wikipedii to zrozumiesz

          • 5 1

          • Szczurek był doradcą Kaczyńskiego

            • 4 0

    • ze szczurkiem ona miała umówione pytania, tamten wywiad i ta pseudo dziennikarka to dno.

      • 5 2

    • bo Radiem Gdańsk rządzi człowiek Śniadka

      • 1 0

  • Jacy jesteśmy ?

    Oczywisty sukces strategii rozwoju pod Adamowiczem.

    • 9 6

  • Rozwój infrastruktury w NP (2)

    Gdzie ten rozwój infrastruktury w Nowym Porcie, może ktoś widział ?

    • 12 5

    • Oczywiście...

      progi na Wyzwolenia :)

      • 3 0

    • mowa o porcie w NP

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane