- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (63 opinie)
- 2 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (83 opinie)
- 3 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (74 opinie)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (302 opinie)
- 5 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (32 opinie)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (203 opinie)
Rekordowy ruch w tunelu pod Martwą Wisłą
W wakacje padł nowy rekord ruchu pojazdów w tunelu pod Martwą Wisłą . W lipcu i sierpniu obiema rurami pojechało ponad 400 tys. kierowców w każdym miesiącu. Jeśli ruch wciąż będzie rósł w takim tempie, to za rok osiągnięta zostanie maksymalna przepustowość tunelu.
Przykład? W sierpniu 2017 r. z tunelu w kierunku Letnicy skorzystało 316 tys. kierowców. W sierpniu tego roku licznik zatrzymał się na już 406 tys. W rurze T2, a więc tej w kierunku Trasy Sucharskiego wzrost był jeszcze bardziej imponujący. Ruch wzrósł tam z 317 tys. aut miesięcznie do 417 tys.
Jak wyjaśniają drogowcy, system jakim dysponuje Centrum Zarządzania Tunelem archiwizuje i analizuje dane tylko z ostatnich kilkunastu miesięcy. Ostatnim miesiącem, jaki obejmuje jest maj 2017 r. Wówczas z tunelu korzystało "tylko" 313 i 329 tys. kierowców (kolejno w kierunku Letnicy i Stogów).
- Rosnący ruch w tunelu jest spowodowany rozwojem infrastruktury Nowego Portu i łatwiejszą komunikacją tej części miasta. Największy ruch w tunelu jest w godzinach szczytu. Ok. godz. 7 oblegana jest nitka w kierunku stadionu natomiast od godz. 16 tunel w kierunku Sucharskiego - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, zarządzającego tunelem.
Minione wakacje były udane nie tylko pod względem pogody i liczby turystów, jacy odwiedzili Trójmiasto. Było to też widać po ruchu w tunelu. W lipcu po raz pierwszy w 2,5-letniej historii przejechało nim ponad 400 tys. kierowców. W sierpniu natężenie ruchu jeszcze wzrosło. Tylko rurą w kierunku Trasy Sucharskiego przejechało tunelem ponad 13 tys. aut dziennie, co łącznie dało wspomniane 417 tys. pojazdów w miesiącu.
- Obecne natężenie ruchu w obu rurach tunelu wynosi 26 tys. pojazdów na dobę. Tunel został przewidziany na maksymalnie 35 tys. pojazdów, mamy więc jeszcze spory zapas przepustowości - dodaje Kiljan.
Jeśli dynamika wzrostu ruchu w tunelu będzie się utrzymywać - a niewiele wskazuje na to, że tendencja miałaby się odwrócić - to maksymalna przepustowość w tunelu może zostać osiągnięta już jesienią przyszłego roku.
Ogrzewanie jeszcze tej zimy
Duża popularność tunelu poza niewątpliwymi atutami (odciążenie centrum, dogodne połączenie z portem, skrócony dojazd z pasa nadmorskiego do obwodnicy) niesie za sobą także dwa poważne mankamenty.
Jednym z nich są codzienne korki na Czarnym Dworze. Problemy z wąskim gardłem między Brzeźnem a Przymorzem chcą wykorzystać zwolennicy budowy Bulwaru Zielonego i przekonać mieszkańców do budowy nowej drogi, która połączy wylot z tunelu z Drogą Zieloną przy Ergo Arenie.
Wideo archiwalne
Drugim problemem jest ograniczona przepustowość ronda w Letnicy. Już teraz - mimo, że jak pokazują statystyki ruch w stronę stadionu jest mniejszy niż w przeciwnym kierunku - wyjazd z tunelu korkuje się na podjeździe do ronda. Kłopotliwy wyjazd dokucza zwłaszcza zimą, gdy na stromym podjeździe ślizgają się ciężarówki.
Ten drugi problem jeszcze w tym roku ma zniknąć. Lada dzień GZDiZ ogłosi przetarg na ogrzewanie łącznicy prowadzącej z tunelu do ronda w Letnicy. Postępowanie ma zostać rozstrzygnięte jesienią, a prace budowlane są zaplanowane na końcówkę tego roku.
Opinie (230) 5 zablokowanych
-
2018-09-26 07:12
Ale z czego się cieszyć??? To jest chyba niechlubny rekord. (4)
Jeśli w Gdańsku jest 2x więcej samochodów na 1000 mieszkańców jak w Berlinie czy Wiedniu to ja bym się nie cieszył z tego "rekordu". Rozwój??? Jaki rozwój? Polakom dać 10000km autostrad to się pozabijają na nich. Dać im tunele to się spalą na popiół w nich. Polacy nie potrafią korzystać z nowo budowanych obiektów drogowych. Polska motoryzacyjnie to lata 50-te usa. albo obecna Kenia, Botswana lub Nigeria. Za dużo samochodów.
- 23 33
-
2018-09-26 07:21
weź ochłoń człowieku ! odpocznij nieco
- 14 9
-
2018-09-26 08:12
kenia ;)
nie wiem czy byłeś w Kenii ale ja przed chwilą wróciłem i nie porównuj Polaków do Kenijczyków. Nie ma czego porównywać. Ich drogi i kultura jazdy jest żadna w porównaniu z naszą.
- 8 1
-
2018-09-26 08:34
No nie wiem
W krajach trzeciego świata rowery trzymają się mocno.
- 4 1
-
2018-09-26 09:44
Nie ma komunikacji miejsciej, to są samochody.
I tak, nie piszę, że jest słaba, bo tego żartu komunikacją miejską nazwać nie można.- 8 1
-
2018-09-26 07:15
Jak osiagnie maksymalna przepustowosc to wybuduje sie drugi... (1)
potem trzeci.... czwarty.... a korki jak były tak będą
- 10 10
-
2018-09-26 07:21
Okazuje się, że jak czegoś nie ma to jest źle, ale prawdziwy dramat zaczyna się gdy już jest.
- 4 2
-
2018-09-26 07:22
Teraz tylko w końcu niech powstanie porządna Droga Zielona 2x2 i brakujący fragment Obrońców Wybrzeża (4)
Oczywiście z zakazem wjazdu pojazdów pow. 8 ton i będzie extra.
- 31 12
-
2018-09-26 07:34
spadaj z tą drogą do siebie na banino (2)
- 8 11
-
2018-09-26 08:12
Banino słoiku oglądasz pewnie codziennie ze swojej obory (1)
Normalni mieszkańcy Przymorza i Zaspy chcą tej drogi.
- 10 4
-
2018-09-26 13:34
Rodżerku, której drogi?
I jacy mieszkańcy? Masz złudzenia, że proponowana Droga Zielona (z drogą dwujezdniową na Czarnym Dworze, czyli wciąż 1x2) plus tramwaj zmieni coś w problemach komunikacyjnych? Zwłaszcza, że mieszkańcy dzielnic peryferyjnych tylko czekają na tą rozbudowę?
- 3 4
-
2018-09-26 15:07
Nigdy !!
Nigdy mieszkańcy Przymorza nie zgodzą sie na tranzyt nad morzem, przez Pas Nadmorski!!!!!
- 4 2
-
2018-09-26 07:23
Dodajcie jeszcze tranzyt Drogą Zieloną
Bbedzie fajnie.
- 21 2
-
2018-09-26 07:25
Praktyka potwierdza teorie (13)
poszerzanie dróg w miastach nie prowadzi do mniejszego na nich zatłoczenia, ponieważ liczba samochodów korzystających z takiej drogi powiększa się tak, aby maksymalnie wypełnić dostępną przestrzeń
- 28 14
-
2018-09-26 07:28
A brak dróg powoduje że miasto umiera... stajesie wioską (5)
Jest bardzo wiele miast w Polsce, gdzie prowadzi jedna droga i nikt tam nie chce inwestować... Nie powstają nowe miejsca pracy...
- 16 8
-
2018-09-26 08:11
(4)
No no, Holandia, Dania. Te biedne kraje. Nikt tam nie inwestuje, no biedaki.
- 5 9
-
2018-09-26 08:38
A teraz (3)
Biegusiem sprawdzamy gęstość sieci autostradowej w Holandii i Danii. Jak Polska osiągnie porównywalny poziom, to można zacząć się bawić w robienie dobrze kalesoniarzom.
- 13 1
-
2018-09-26 10:24
Do obcisłych gaci
to nie dotrze...
- 8 0
-
2018-09-26 10:57
w mieście? (1)
- 0 4
-
2018-09-26 11:37
Nie, w rzeczywistości wirtualnej
A teraz biegniemy drugi raz. Tym razem sprawdzić jak daleko od placu Dam znajduje się najbliższy węzeł autostradowy.
- 4 0
-
2018-09-26 08:56
ciekawy fragement, ale skąd ten wniosek? (6)
"ponieważ liczba samochodów korzystających z takiej drogi powiększa się tak, aby maksymalnie wypełnić dostępną przestrzeń" - nigdy nie rozumiałem jak to jest możliwe niby. Skąd te samochody się biorą? Z pączkowania? Są jak bakterie czy pasożyty?
Myślę że teoria Lewisa Mogridgea jest mocno nadużywana w celu blokowania wszelkich inwestycji drogowych. W Gdańsku problem moim zdaniem z tego, że budujemy mnóstwo nowych mieszkań oraz biurowców, zaś dróg nie budujemy prawie wcale. Co gorsza, za nowymi biurami i miekszaniami nie idzie żaden rozwój komunikacji zbiorowej.
W skrócie - budujemy dużo nowych mieszkań i biurowców, zaś za mało budujemy nowych dróg oraz rozbudowy zbiorkomu.- 13 1
-
2018-09-26 10:00
To jest proste (3)
Wystarczy wyobrazić sobie teren na którym występują 3 równoległe drogi o takiej samej przepustowości, na którym ruch samochodów jest równomierny (a drogi są połączone drogami poprzecznymi). Później łatwo sobie wyobrazić, ze poszerzamy środkową drogę o dodatkowe pasy w każdą stronę, podnosimy max dopuszczalną prędkość i raczej nietrudno się domyślić gdzie przeniesie się większość ruchu.
- 2 5
-
2018-09-26 10:23
Z tego co napisałeś (2)
to odkorkują się dwie pozostałe drogi kosztem jednej zakorkowanej :)
- 5 1
-
2018-09-26 11:05
(1)
Ale nikt nie powiedział, ze te 3 były zakorkowane :)
Przed budową tunelu i tymi zmianami w Letnicy chyba nikomu jadącemu z Zaspy do Nowego Portu nie przychodziło do głowy aby jechać tam przez Marynarki Polskiej... teraz część ludzi tak robi, czy to poprawia przepustowość ronda?
Inną sprawą jest, ze skrzyżowania i przejścia dla pieszych są wolniejsze na szerszych ulicach (piesi i samochody potrzebują więcej czasu na pokonaniu szerszych ulic) a jednocześnie więcej samochodów "najedzie" na światła dzięki podwyższonej szybkości między światłami.
Chodzi o to, żeby budować nowe drogi, ale o podobnej przepustowości a nie poszerzać jedne skupiając na nich ruch- 3 0
-
2018-09-26 15:11
Dokladnie
Trzeba budowac siatkę ulic równorzędnych,
A nie rożnicować je na wyższe i niższe klasy- 1 0
-
2018-09-26 10:45
Jak to "niby"?
Przecież ruch w tunelu wzrósł o 100 000 pojazdów w ciągu roku.
- 2 3
-
2018-09-26 13:17
No właśnie.
Skąd się te samochody biorą? Pewnie z fabryk.
A mówiąc serio to nie ma znaczenia.
Fakty potwierdzają teorię. Dokładasz nowy pas, mija jakiś czas i stoisz w takim samym korku. Tylko zamiast jednego zakorkowanego pasa są dwa.
Czy pomimo wzrostu o 100 tys pojazdów w tunelu zostało odkorkowane centrum Gdańska?
Nie.- 3 2
-
2018-09-26 07:26
Obwodnica trójmiasta została zaprojektowana na 26 tys aut/dobę a przetacza się do 100 tys aut/dobę (2)
A pod tunelem 400 tys / miesiąc.. ... jak osiągniecie poziom jak na obwodnicy ( 80 tyś x 30 dni = 2,4 miliona aut miesięcznie to się martwcie ... a na razie to ruch minimalny .
- 20 3
-
2018-09-26 13:23
Ford? Trump?
- 1 0
-
2018-10-30 09:59
inż.
problemem nie jest przepustowosc tunelu , tylko z tego tunelu nie ma jak ptem odjechać , Jana pawął zjazd ledwo jedzie , po kilka samochodów , czarny dwór zakorkowany po 10 do 15 samochodów , zjazd na brzeźno i nowy port minimlany , Zjazd na haller też 10 z samochodów i co tu kicha.
- 0 0
-
2018-09-26 08:01
Droga Zielona też pod ziemią (3)
Nie budować prowizorek. Od razu wprowadzać współczesne trendy rozwoju miasta i schować Drogę Zieloną pod ziemię . A tunel był zbudowany metodą nieadekwatną do istniejących warunków. Kosztował prawie dwa razy więcej a są dwa pasy zamiast trzech w każdym kierunku. Ale tak to jest jak politycy i biznes mają więcej do powiedzenia niż fachowcy
- 15 10
-
2018-09-26 08:08
(1)
Pojedź do Świnoujścia i zobacz jak buduje dojna zmiana
- 7 2
-
2018-09-26 18:36
Nie porównuj Świnoujścia do Gdanska.
Trzeba myśleć. Tylko, że z wypranym mózgiem trudno.
- 0 1
-
2018-09-26 12:39
czy ty wiesz jakie to są koszty?
- 1 0
-
2018-09-26 08:32
posłuchajcie jak dziennikaraka traktuje adamowicza w radio gdańsk a jak gadała ze szczurem. (6)
teraz jest wywiad w radio Gdańsk
- 14 1
-
2018-09-26 08:35
(3)
radio gdańsk jest obecnie skrajnie upisowione
- 9 4
-
2018-09-26 08:43
to dlaczego ona tak piesciła sie ze szczurkiem który jest kandydatem kodu i nowoczesnej? (2)
- 9 1
-
2018-09-26 10:00
(1)
Wejdź na stronę Szczurka na Wikipedii to zrozumiesz
- 5 1
-
2018-09-26 12:28
Szczurek był doradcą Kaczyńskiego
- 4 0
-
2018-09-26 08:44
ze szczurkiem ona miała umówione pytania, tamten wywiad i ta pseudo dziennikarka to dno.
- 5 2
-
2018-09-26 12:45
bo Radiem Gdańsk rządzi człowiek Śniadka
- 1 0
-
2018-09-26 08:34
Jacy jesteśmy ?
Oczywisty sukces strategii rozwoju pod Adamowiczem.
- 9 6
-
2018-09-26 09:15
Rozwój infrastruktury w NP (2)
Gdzie ten rozwój infrastruktury w Nowym Porcie, może ktoś widział ?
- 12 5
-
2018-09-26 09:30
Oczywiście...
progi na Wyzwolenia :)
- 3 0
-
2018-09-26 11:26
mowa o porcie w NP
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.