- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (192 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (57 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Miejsce zbrodni w liceum. Policjanci spotkali się z uczniami (15 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (485 opinii)
Rekordowy ruch w tunelu pod Martwą Wisłą
W wakacje padł nowy rekord ruchu pojazdów w tunelu pod Martwą Wisłą . W lipcu i sierpniu obiema rurami pojechało ponad 400 tys. kierowców w każdym miesiącu. Jeśli ruch wciąż będzie rósł w takim tempie, to za rok osiągnięta zostanie maksymalna przepustowość tunelu.
Przykład? W sierpniu 2017 r. z tunelu w kierunku Letnicy skorzystało 316 tys. kierowców. W sierpniu tego roku licznik zatrzymał się na już 406 tys. W rurze T2, a więc tej w kierunku Trasy Sucharskiego wzrost był jeszcze bardziej imponujący. Ruch wzrósł tam z 317 tys. aut miesięcznie do 417 tys.
Jak wyjaśniają drogowcy, system jakim dysponuje Centrum Zarządzania Tunelem archiwizuje i analizuje dane tylko z ostatnich kilkunastu miesięcy. Ostatnim miesiącem, jaki obejmuje jest maj 2017 r. Wówczas z tunelu korzystało "tylko" 313 i 329 tys. kierowców (kolejno w kierunku Letnicy i Stogów).
- Rosnący ruch w tunelu jest spowodowany rozwojem infrastruktury Nowego Portu i łatwiejszą komunikacją tej części miasta. Największy ruch w tunelu jest w godzinach szczytu. Ok. godz. 7 oblegana jest nitka w kierunku stadionu natomiast od godz. 16 tunel w kierunku Sucharskiego - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, zarządzającego tunelem.
Minione wakacje były udane nie tylko pod względem pogody i liczby turystów, jacy odwiedzili Trójmiasto. Było to też widać po ruchu w tunelu. W lipcu po raz pierwszy w 2,5-letniej historii przejechało nim ponad 400 tys. kierowców. W sierpniu natężenie ruchu jeszcze wzrosło. Tylko rurą w kierunku Trasy Sucharskiego przejechało tunelem ponad 13 tys. aut dziennie, co łącznie dało wspomniane 417 tys. pojazdów w miesiącu.
- Obecne natężenie ruchu w obu rurach tunelu wynosi 26 tys. pojazdów na dobę. Tunel został przewidziany na maksymalnie 35 tys. pojazdów, mamy więc jeszcze spory zapas przepustowości - dodaje Kiljan.
Jeśli dynamika wzrostu ruchu w tunelu będzie się utrzymywać - a niewiele wskazuje na to, że tendencja miałaby się odwrócić - to maksymalna przepustowość w tunelu może zostać osiągnięta już jesienią przyszłego roku.
Ogrzewanie jeszcze tej zimy
Duża popularność tunelu poza niewątpliwymi atutami (odciążenie centrum, dogodne połączenie z portem, skrócony dojazd z pasa nadmorskiego do obwodnicy) niesie za sobą także dwa poważne mankamenty.
Jednym z nich są codzienne korki na Czarnym Dworze. Problemy z wąskim gardłem między Brzeźnem a Przymorzem chcą wykorzystać zwolennicy budowy Bulwaru Zielonego i przekonać mieszkańców do budowy nowej drogi, która połączy wylot z tunelu z Drogą Zieloną przy Ergo Arenie.
Wideo archiwalne
Drugim problemem jest ograniczona przepustowość ronda w Letnicy. Już teraz - mimo, że jak pokazują statystyki ruch w stronę stadionu jest mniejszy niż w przeciwnym kierunku - wyjazd z tunelu korkuje się na podjeździe do ronda. Kłopotliwy wyjazd dokucza zwłaszcza zimą, gdy na stromym podjeździe ślizgają się ciężarówki.
Ten drugi problem jeszcze w tym roku ma zniknąć. Lada dzień GZDiZ ogłosi przetarg na ogrzewanie łącznicy prowadzącej z tunelu do ronda w Letnicy. Postępowanie ma zostać rozstrzygnięte jesienią, a prace budowlane są zaplanowane na końcówkę tego roku.
Opinie (230) 5 zablokowanych
-
2018-09-26 14:48
Wczoraj Gazeta Wyborcza przeprowadziła debatę z kandydatami na prezydenta miasta Gdańśk
i pajawili się tylko nic nie znaczący kandydaci. Dwaj najpoważniejsi gracze się nie pojawili, oby oni mieli pomysł na likwidację korków w Gdańśku
- 3 1
-
2018-09-26 14:53
Według mnie należy zlikwidować komunkację miejską w Gdańśku
likwidacja autobusów zlikwiduje korki, a na miejscu dawnych torowisk wybudować dodatkowe pady ruchu, bo kto dziś jeździ komunikacją miejską. Czy jeździ nią Adamowicz, Grzelak, dziennikarze Wyborczej lub portalu trojmiasto.pl?
Oczywiście że wszyscy wożą tyłki samochodami, więc przestańmy być obłudni, że należy przesiadać się do komunikacji miejskiej. Nikt z moich znajomych nie jeździ komunikacją miejską bo się spóźnia i śmierdzi. po to kupiliśmy auta by nimi jeździć. Chociażby wprowadzono darmową komunikację miejską dla wszystkich to i tak nie wsiądziemy do komunikacji miejskiej. Więc czas się przebudzić i przestać zaczarowywać rzeczywistość, a przyjąć ją taką jaka jest. Samochody były, są i będą w mieście i będZie ich coraz więcej!!!- 5 4
-
2018-09-26 14:55
Mieszkańćy miast jeźdżą autami
mieszkańcy wioski i słoiki jeżdżą rowerami
ot taka prawda- 2 2
-
2018-09-26 15:05
No dobra
Ale jak osiągnięta zostanie maksymalna przepustowość tunelu to co wtedy? Tego nikt nie napisał.
- 4 0
-
2018-09-26 16:43
jeju, jaka nowina!
Rosnący ruch w tunelu jest spowodowany rozwojem infrastruktury Nowego Portu i łatwiejszą komunikacją tej części miasta. największy ruch w tunelu jest w godzinach szcytu. ok. godz. 7 oblegana jest nitka w kierunku stadionu natomiast od godz. 16 tunel w kierunku Sucharskiego - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, zarządzającego tunelem.
- 3 0
-
2018-09-26 17:07
Potrzebny drugi tunel :D I oczywiście więcej samochodów na jednego mieszkańca;)
- 2 0
-
2018-09-26 19:07
Tez kiedyś jechałem tym tunelem. Fajnie było;)
- 2 0
-
2018-09-26 19:21
Tunel super, ale niech wreszcie zrobio dwópasmuwke w strone pżymoża, rzebym mugl z Karyno golfem popierdzielac a nie stał w korku
- 0 2
-
2018-09-26 20:06
obywatel
Skąd oni się biorą???
- 0 0
-
2018-10-30 11:47
Słabe ogniwo
Łańcuch wart jest tyle, ile jego najsłabsze ogniwo. W tym przypadku jest to zakorkowany Czarny Dwór!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.