• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy sierpień gdańskiego lotniska

piw
8 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
W sierpniu średnie obłożenie rejsów wykonywanych z Gdańska wyniosło 86,6 proc. W sierpniu średnie obłożenie rejsów wykonywanych z Gdańska wyniosło 86,6 proc.

Takiego obłożenia rejsów wykonywanych z Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy jeszcze nie było. W sierpniu wyniosło ono 86,6 proc. - najwięcej w historii. Co ciekawe, niektóre loty - dzięki temu, że dzieci siadały na kolanach rodziców i nie zajmowały dodatkowych miejsc, miały obłożenie większe niż liczba foteli na pokładzie.



Jak często korzystasz z gdańskiego lotniska?

Takich lotów było całkiem sporo. Przeciętne obłożenie ponad 100 proc. zanotowano w sierpniu na połączeniach do Lublina (101,4 proc.), Glasgow (101,0 proc.), Dublina (102,8 proc.) i Cork (103,5 proc.). Tak wysokie wskaźniki zapełnienia miejsc były możliwe, gdyż dzieci do lat 2 mogą podróżować na kolanach rodziców, nie zajmując własnego fotela.

Do dobrego wyniku dołożyła się także poprawa obłożenia rejsów m.in. do Kopenhagi (84,5 proc.), Frankfurtu (84,7 proc.), Splitu (87,2 proc.) czy Amsterdamu (73,0 proc.).

- Cieszy nas ten rekord, tym bardziej, że to także doskonała wiadomość dla naszych partnerów, czyli linii lotniczych. Tu szczególne uznanie należy się Eurolotowi, który postawił na Gdańsk i dzięki dobrej kampanii marketingowej zanotował w sierpniu bardzo dobre - jak na linię tradycyjną - wyniki. Fakt, że zarówno Amsterdam, jak i wszystkie kierunki chorwackie zanotowały obłożenie wyższe niż 70 proc. to dobry prognostyk na przyszłość i równocześnie pewna podstawa do dalszego rozwoju tej linii w Gdańsku - mówi Tomasz Kloskowski, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Czytaj więcej o lotnisku w Rębiechowie

Zobacz lotnisko w Rębiechowie od kuchni

piw

Miejsca

Opinie (199) ponad 10 zablokowanych

  • Zaraz się Kosakowo otworzy (31)

    to rekordy spadną

    • 51 204

    • Otworzy się, bo podobno Szczurek (starym zwyczajem) kradnie Gdańskowi - tym razem - festiwal latawca

      a widział ktoś kiedyś latawca bez bazy i kosmodromu?

      • 35 11

    • (14)

      o tak, bo wszelkie linie lotnicze będą się pchały dzwiami i oknami tylko dlatego że ktoś wybudował zbędne lotnisko...

      • 64 12

      • nie wybudowal, a przystosowal (13)

        lotnisko tam istnieje od lat...
        Gdyby nie inicjatywa Szczurka, do tej pory bylby tylko jeden obskurny terminal. Tak przynajmniej sie cos dzieje.

        • 8 22

        • No własnie "przystosowanie" lotniska wojskowego to realnie wybudowanie wszystkiego prócz pasa startowego od nowa. To tylko takie "lekkie" niedopowiedzenie.

          No a przypisywanie Szczurkowi tego że gdyby nie on to Rębiechowo by się nie rozbudowało potraktuję w kategorii żartu.

          • 22 4

        • (11)

          Jesli Kosakowo bylby lotniskiem regionalnym lub dla malych maszyn a wyposarzone top, to nie tylko Gdansk by nie stracil ale zyskalby alternatywe w razie mgly i innych niebezpiecznych sytuacji. Zadowolenie pasazerow tez by jeszcze wzroslo w razie gdyby dalej odsylane loty moglyby ladowac w Kosakowie.
          Nie wiem czy Gdynia nie powinna objac takiego stanowiska i nie draznic ludzi sprawiajac wrazenie konkurencyjnego lotniska. Moze chca sie podraznic ale niepolecalbym takiej postawy.

          • 5 4

          • (10)

            Lotniskami regionalnymi w tym kraju są wszystkie prócz okęcia.

            Jeżeli Kosakowo by miało być lotniskiem dla małych samolotów to pojawia się pytanie dlaczego dla kilku posiadaczy takich maszyn pakować 100 mln (do kodu B umożliwiającego obsługe takich maszyn) z publicznej kasy?

            A jeżeli Kosakowo miałoby być gotowe przyjmowac ruch z Rebiechowa to wówczas te małe maszyny byłyby wielkim niewykorzystaniem infrastruktury.

            Pomysł z lądowaniem w Kosakowie zamiast Rębiechowie w razie mgły wynika z nieznajomości tematu. Otóż przekierowane samoloty nie lądują na najbliższym lotnisku tylko na tym z którego mają inne loty, zaplecze, personel, umowy itp. Dlatego jak Wizz ma odwołane lądowanie w GDN to nie siada w Bydgoszczy która jest najbliżej, a leci np do Poznania czy Warszawy. A dzieje się tak dlatego, że Wizz po prostu nie operuje w Bydgoszczy, niczego tam nie ma, ani zaplanowanych innych lotów, ani personelu, ani agentów handlingowych, ani umów paliwowych, nic nie ma. Dlatego istnienie Kosakowa nie sprawi samolot w razie mgły wyląduje właśnie tam, bo on poleci w to miejsce które jest wygodniejsze dla danej linii lotniczej.

            Co do mgieł to sprawa jest taka, że Gdanskie lotnisko jest wyposazone w ILS cat I i niedługo będzie upgrade'owany do CAT II, czyli możliwość bezpiecznego lądowania w gęstej mgle.

            Pojawia się więc pytanie ile lotów w ciągu roku zostanie odwołanych? 5? 10? 20?

            • 32 5

            • (5)

              Mysle ze zawsze szkoda marnowac istniejacych urzadzen, a wcale nie chodzi jedynie o maly procent odsylanych lotow, lecz o sytuacje niebezpieczne, ktorych prawdopodobienstwo jest niewielkie ale ktore jednak jest mozliwe, szcz. w sytuacji gdy kilku maszynom brak paliwa.
              Lotnictwo to nie moja branza ale mysle ze redundancy (d*plikacja krytycznych elementow) powinna obowiazywac tez w kwestii ladowisk.

              • 2 8

              • (2)

                Wiesz, myśląć w ten sposób to można zdublować każde lotnisko, tylko że to kosztuje i to bardzo dużo. A i tak nawet w tak skrajnie rzadkich i niebezpiecznych sytuacjach wysyła się samoloty na większe lotniska ze względu na przygotowanie służb lotniskowych.

                I kto mówi o marnowaniu istniejącej infrastruktury? Lotniska wojskowe nie nadają się do wykorzystania w celach cywilnych, trzeba wszystko (no może oprócz pasa) zbudować od nowa. Nawet wojskowy ILS nie ma cywilnej certyfikacji.

                • 10 3

              • (1)

                d*plikacja nie musi byc na sile. Zakladam ze Kosakowo jest w stanie obok dzialalnosci w swojej niszy byc zdolne do przyjmowania maszyn w potrzasku.
                Nie chcialbym aby jakas ideologia od razu negowala ten podzial rol.

                • 2 5

              • To nie ideologia tylko podział ról. Jezeli ma być lotnisko dla małych samolotów to wystarczy kod B. Ale kod B nie przyjmie samolotów regularnego ruchu bo te to od kodu C w górę.

                Oczywiście w bardzo skrajnych przypadkach to pilot wyladuje nawet w polu, ale pomysł lotniska kodu B mającego być awaryjnym w krytycznych sytuacjach nie ma po prostu sensu bo to by wiązało się z utrzymaniem potężnej jednostki lotniskowej straży pożarnej która dla kodu B nie miałaby racji bytu.

                Nawet samolot który rozbił się w lesie kabackim leciał docelowo na Okęcie ze względu na przygotowanie służb chociaż wcześniej rozważano lądowanie w Modlinie.

                • 5 1

              • (1)

                Skoro lotnictwo to nie twoja branża, to nie pisz głupot. Nie ma takiej opcji, aby przy zchowaniu procedur bezpieczeństwa zabrakło paliwa w samolocie. A jeżeli pilot popełni serię błędów, to żadna liczba lotnisk nie pomoże.

                • 4 2

              • Ostatnim mi znanym przypadkiem byl incydent nad Madrytem 26 lipca 2012 roku. Chodzilo o az trzy maszyny (tej samej linii) ktore musialy byc skierowane do Walencji ze wzgledu na burze i niemal zabraklo im paliwa. Wszystkie trzy wyslaly Mayday.
                Linia zostala zobowiazana do korektury kalkulacji ilosci branego paliwa.
                Pomyslec ze takie rzeczy nadal sa mozliwe.

                • 2 0

            • nigdy nikt i nigdzie nie laduje w gestej mgle (3)

              jest wymagane minimum 300m widocznosci na poziomie pasa, gesta mgla dobre sobie

              • 0 0

              • (2)

                W przypadku ILC cat II RVR wynosi 350 metrów. Są tez wyższe kategorie, np cat III C która umożliwia lądowanie przy zerowej widoczności. I bodajże Heathrow miał kiedyś taki system ale z niego zrezygnowano, bo te kilka lotów rocznie które udało się dzięki temu wykonać nie uzasadniało kosztów utrzymania takiego sytemu.

                I podobnie jest tutaj - to nalezy przekalkulować. Trzeba sobie policzyć ile lotów rocznie będzie odwołanych nawet mimo CAT II i utracone zyski z tego tytułu zestawić z kosztem wybudowaia i utrzymuwaina drugiego lotniska.

                • 1 0

              • (1)

                Na żadnym lotnisku na świecie nie ma i nigdy nie było pełnego certyfikowanego systemu do lądowania w zerowej widoczności. Aby to było możliwe, to konieczne jest odpowiednie oprzyrządowanie nie tylko pasa startowego, ale też dróg kołowania i płyt postojowych, bo co ci po tym, że pas będzie odpowiednio oprzyrządowany, jak z niego nie zjedziesz bez naprowadzania. Po drugie, to jeszcze samolot wymaga odpowiedniego osprzętu do poszczególnych kategorii ILSa. Nie każdy samolot jest w stanie operować w kategorii IIIb i wtedy np. wykonuje podejście wg. minimów IIIa lub II, mimo iż lotnisko jest certyfikowane do IIIb. Ponadto kategoria ILSa może być zdegradowana np. NOTAMem ze względu na przeszkody lotnicze, mimo że osprzęt na lotnisku spełnia wymagania wyższego standardu. To nie jest wszystko takie proste.

                • 0 0

              • Ale ile dni w roku mamy taką sytuację?

                Jeden?

                • 0 0

    • (3)

      to co piszesz tez jest znamienne. takie kibicowanie "swojemu" żeby odebrał pasazerów złemu Gdańskowi. Kolego, lotnisko w Rębiechowie jest spółką z o.o. w której nie tylko Gdańsk, ale Gdynia także ma udziały. Lotnisko to nie jest urzad miejski że każde miasto musi mieć swoje, obsługuje cały region.

      I w interesie naszym, tzn mieszkańców całego trójmiasta oraz okolicznych miejscowości jest posiadanie jednego dużego lotniska a nie 2 średnich.

      • 61 13

      • Dobrze dobrze,wiemy kolego.

        • 3 10

      • (1)

        gdynia i jej udzialy. Ciekawe jakie 0.3 % ?

        • 3 4

        • około 2,2%

          • 7 2

    • Koniec swiata...na wsi beda ladowac samoloty... (4)

      • 45 13

      • (2)

        heh odezwał sie miastowy zza Buga

        • 5 20

        • (1)

          A Ty masz jakieś problemy z tymi sprawami? A o Tobie jak mówią w świecie, że skąd jesteś?

          • 3 2

          • On jest stąd a wy przybłedy nie. Na takiej Morenie to jeszcze za mojego życia

            pasły się kozy. A teraz robią tam niby Trawmwaj którego uruchomienia pewnie już nie doczekam.

            • 3 9

      • tylko zeby sledzie nie powpadaly do silnikow, bo katastrofa morska i ladowa bedzie

        • 12 2

    • Nie ma co się martwić (1)

      Lotnisko w Kosakowie będzie takim samym niewypałem jak Modlin. Byli wojskowi nakręcają sobie portfele wygrywając co chwila kontrakty - patrz firma EL..N z Pogórza/Kosakowa

      • 34 3

      • No i prawdopodobnie 3 zestawy świateł co 50 metrów

        • 5 1

    • Dokładnie, zaczęli już robić prawo i lewoskręt na płk.Dąbka

      Będzie tam teraz pięć pasów obok siebie, choć asfaltu nie poszerzyli - takie cuda w Gdyni. Tylko dlaczego ani słowa o kolejnym remoncie w Gdyni ?

      • 16 3

    • buhahaha...

      zadna konkurencja!

      • 2 1

    • bo linie lotnicze to skm, decydujesz na ktorym przystanku wysiadasz:)

      • 4 1

    • zanim sie kosakowo otworzy dla pasazerskich to dobijecie do kolejnego stulecia:)

      • 8 1

  • i tyle (10)

    jeszcze nigdy nie leciałem samolotem, musze znaleźć jakiś pretekst ;)

    • 78 6

    • (3)

      Spójrz na swoją wypłatę :P

      • 11 13

      • (2)

        nic w niej złego nie dostrzegam ;)

        • 11 7

        • ale jak tak (1)

          bambaryło

          • 2 3

          • ale chyba we własnej, nie w Jego

            • 0 0

    • (4)

      Polecam, mi się bardzo podoba. Wyszukaj sobie jakiejś okazji i przeleć się np do Luton i z powrotem

      • 17 4

      • tarek,kruszysz na klafiature:)

        • 4 4

      • Luton ? To ta mieścina zdominowana przez POlaków cebulaków ?

        • 4 5

      • (1)

        minus jest taki, że większość lotnisk znajduje się daleko od centrum (chociażby Stansed czy Rygge), ale fajnie polecieć chociaż na weekend, spać w hostelach za 8-10 euro, zwiedzić co trzeba i wrócić :) bilety do Rygge (norwegia) i Skavsta (szwecja) są dość tanie (często po 30 zł bez dodatkowych opłat) a z tych lotnisk są fajne loty do innych krajów, również można znaleźć w atrakcyjnych cenach :) w Rygge na lotnisku można spokojnie przenocować i następnego dnia jechać do kraju docelowego :) zawsze fajna przygoda, nawet jeśli jedzie się samemu (w hostelu pozna się wielu samotnych podróżników którzy chętnie potowarzyszą w zwiedzaniu czy imprezach :)

        • 10 0

        • W Norwegii nie wiele więcej od biletu kosztuje butelka wody...

          • 1 0

    • Sam lot jest fajny, zwłaszcza polecam lot nocny.

      Widoki są piękne, jak nie ma chmur to w dole, a jak są to w górze, po prostu jak chmury odetną światła z dołu to niebo wygląda po prostu cudownie.

      Raz nawet dorwałem bilety oddalone o 5 godzin na wyspy właśnie (Dublin to był chyba właśnie) za 50zł w obie strony, to nawet lotniska prawie nie opuszczałem (do knajpki nieopodal się przeszedłem, bo było sporo taniej niż na samym terminalu) i bagażu nie brałem tylko tak sobie dla widoków się przeleciałem ;)

      • 1 0

  • (32)

    Piszecie: "z Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy". Prędzej czy później nazwa tego lotniska będzie zmieniona, ale to wasze ciągłe tej nazwy eksponowanie - lotnisko w Rębiechowie i starczy.

    • 52 86

    • zmianią na lotnisko im zwęglonej kaczki?? (2)

      • 36 23

      • przykładowo im Bohaterów Solidarności Trójmiasta

        • 7 28

      • niesiołowski to ty?

        trollu

        • 21 18

    • (20)

      Oficjalna nazwa lotniska brzmi tak a nie inaczje więc używa się jej w publikacjach. To nie jest eksponowanie, to jest normalne używanie obowiązującej nazwy. Jak ktoś zmieni to będzie wtedy używana inna. To trudne jest?

      • 27 9

      • Żydokomuna nie chce pluralizmu medialnego (18)

        Michnikowszczyzna nie ukazuje nic ponad poprawność, jak za komuny. Przez kilka lat cenzura i tutaj była normalnością, i sporo osób historycznych faktów zwyczajnie nie zna, ale na portalach innych jest na szczęście inaczej - tam krytyka dokonań "Bolka" jest powszechna. Póki rządzą postkomuniści, zmiana nazwy jest niemożliwa, ale mówić, krytykować wolno każdemu i tylko lewakom się to nie podoba.

        • 8 32

        • (13)

          no taaa, ten dalej gra swoje. żydokomuna, michnikowszczyzna i pluralizm mediów. brzmisz jak programowy generator tekstów.

          A najśmiejszniejsze jest to że na cenzurę narzekają ci którzy swobodnie publikują swoje narzekania.

          • 28 7

          • W RP III rządzą te same opcje co w PRL-u, ci sami ludzie (12)

            Lewaków posty oczywiście nie znikały tutaj nigdy, ale faktycznie, to chyba już smutna historia. Nie zmienia to faktu, że pluralizmu w mediach publicznych jak nie było, tak nie ma. Na szczęście Polakom się otwierają oczy. W od lat trwającej atmosferze nienawiści, pogardy i konfliktów, pogrążania kraju w niedostatku i utraty resztek suwerenności dojrzewa w Narodzie myśl o przebudzeniu. Świadczą o tym setki protestów i manifestacji, zwłaszcza tych w obronie Telewizji Trwam i praw obywatelskich. Kolejne wielkie protesty są zapowiedziane.

            • 8 25

            • (10)

              Oczywiście, bo Rzeczypospolita, Gazeta Polska, Nasz Dziennik to nie istnieją. W internecie pełno wpisów radiomaryjnych oszołomów, pełno niezaleznych blogów, ale oczywiście pluralizmu nie ma. Bo pluralizm byłby tylko wtedy jakby wszyscy akceptowali te bzdury i nikt nie śmiał ich krytykować.

              Piszesz o obronie TV Trwam tymczasem nikt TV Trwam nie atakuje. To jedynie urojenia ludzi z antenką na głowie, sterowanych "droga radiową". Trwam jest dostępna tak jak wczesniej, nikt nikomu nie broni jej oglądać a to że nie znalazła się w multipleksie cyfrowym... i co z tego? TVN24 tez się nie znalazł. Rydzyk po prostu sprytnie manipuluje swoimi wyznawcami (bo już nie słuchaczami) wywołując poczucie zagrożenia.

              • 13 3

              • Staliniątko orzekło, że skoro w mediach są zapraszane osoby "poprawne" to znaczy, że pluralizm medialny jest (9)

                Lewak nasłuchał się michnikowszczyzny "wyjaśnień" i w kółko te same brednie powtarza pomimo, że postów ukazujących prawdę w tym temacie było tutaj setki. Lewackie, w tym i te rządowe media przypominają Trybunę Ludu z jej stalinowskich lat nie tylko wtedy, kiedy kłamią i szkalują. Fakty są takie, że na darmowym multipleksie są same stacje lewicowo-liberalne, a telewizyjnej stacji katolickiej nie ma ani jednej. TVN, Polsat i lewicowe inne mają po kilka, a nawet po kilkanaście miejsc na darmowym multipleksie. Lewactwo wie, czego chce - umysły ludzi mają być przerobione na liberalno-lewicowe, by wszyscy gadali tak, jak gadają telewizory.

                Prawdą jest i to, że sprzeciw milionów Polaków nie poszedł na marne i lewactwo nie odważyło się nie przyznać po raz kolejny koncesji dla Telewizji Trwam. Tylko że w dniu dzisiejszym na ponad 20 miejsc na multipleksie tylko jedno zostało OBIECANE katolickiej TV Trwam. Obiecane nie znaczy dane pomimo, że nic nie stoi na przeszkodzie by Telewizja Trwam już teraz na multipleksie nadawała.

                • 0 8

              • Tymczasem to ty brzmisz jotę w jotę jak Gomułka. (2)

                Nawet tą samą nowomowę uprawiasz. Drogie dziecko, za komuny za takie gadani w najlepszym wypadku straciłbyś pracę, w najgorszym poszedł siedzieć. a tymczasem co cię tutaj złego spotkało?

                A że bzdury piszesz, to cię ludzie krytykują. Nikt nie każe oglądać ci TVN, zresztą sam tej papki bez polotu nie trawię, ale nie dziw się, że prywatne media zapraszają kogo chcą. Rydzyk też zaprasza do siebie tylko ludzi myślących po jego myśli, ani ludzi lewicy ani liberalnej prawicy tam nie uświadczysz, sami prawicowi socjaliści.

                A pluralizm mamy, jak chcesz znajdziesz obiektywne informacje, tylko trzeba je poskładać z kilku źródeł, bo jednej nie powiedzą nic złego o Tusku, inne chronią Kaczora itd.

                • 3 1

              • Co rozumiesz pod pojęciem "media publiczne"?

                • 0 0

              • Nie wiem czy ciebie nie ma czy pytanie za trudne, to może inaczej - pluralizm mediów jest przeciwieństwem ich koncentracji, czyli polega na tym iż istnieje wiele niezależnych od siebie mediów. Czy w twojej ocenie zasada pluralizmu została przez Dworaka zachowana w wyborze stacji telewizyjnych na multipleks?

                • 0 1

              • A od kiedy to Trwam jest katolicka? Jak tam prawie sama polityka. (5)

                • 2 1

              • (3)

                Od początku Telewizja Trwam jest medium katolickim. Biskupi i księża Kościoła katolickiego krytykują fakt dyskryminacji tej telewizji, wyrażają się z uznaniem o tej telewizji, są częstymi gośćmi w tej telewizji itd.
                A ty jesteś katolicki?
                Kto ci zapodał, że Telewizja Trwam nie jest katolicka?

                • 0 2

              • Pół godziny oglądania. (2)

                Jak chce obejrzeć sobie medium religijne to jednak wybieram Religia TV, przynajmniej mają bardzo interesujące dokumenty skoncentrowany na tłumaczeniu Biblii itd.

                Zresztą trwam ma tyle samo zwolenników co i przeciwników wśród duchowieństwa. równie wielu co jej broni chciałoby jej zamknięcia jako stacji wykorzystującej religię do walki politycznej.

                • 1 1

              • (1)

                Poproszę o jakieś nazwiska spośród tych "tylu" hierarchów Kościoła katolickiego w Polsce, którzy są przeciwnikami.

                Biskup Lepa mówił, że wołanie o prawo Telewizji Trwam do miejsca na multipleksie cyfrowym nie jest żądaniem przywileju; jest elementarnym postulatem wolnych obywateli demokratycznego państwa,

                Zacytuj teraz głos jakiegoś biskupa, który mówiłby coś przeciwnego.

                • 0 0

              • przepraszam bardzo, dlaczego jednej stacji miejsce w multipleksie miałoby sie należec jak psu zupa a inne musiałyby się o to miejsce starać? rozumiem jakby trwam była jedyną telewizją która się znalazła poza multipleksem, ale jest jedną z wielu, a jako jedyna robi wokół tego atmosferę wielkiego zamachu na wolność mediów. podczas tych wielkich protestów mało kto z protestujących zdawał sobie sprawę o co w ogóle chodzi, większość myślała że TV Trwam w ogóle nie będzie dostępna. Rydzyk im tego nie powiedział. Po prostu zrobił szopkę że jest bardzo przesladowany

                • 1 0

              • Co rozumiesz pod pojęciem "polityka"?

                • 0 1

            • Opinia została zablokowana przez moderatora

        • Zydo -komuna pisuarowa to poczatek nationalizmu bolszewickiego (3)

          jezeli ktos mowi o cenzurze to niech spojtzy na wlasne podworko i ze zrozumieniem zacznie sluchac w jaki sposob jest przedstawiana rzeczywistisc przez tak zwane "wolnw media" ojca co ma ryja

          • 4 1

          • (2)

            Post prostaczki, która nie potrafi nic konkretnego napisać oprócz wulgaryzmów obrażających osobę duchowną i uczucia religijne katolików.

            • 0 3

            • a Co ty konkretnego napisales oprocz katolickich obelg i wulgaryzmow? (1)

              !

              • 3 2

              • Zacytuj te moje wulgaryzmy i obelgi.

                • 0 1

      • Wszechwiedząca Wiedźma Ple-Ple

        • 2 4

    • Lotniski im Leszka i Jarka ktorzy wslawili sie tym ze ukradli ksiezyc! (1)

      • 18 9

      • księżyc ukradł Gru

        razem z Minionkami

        • 5 2

    • W przeliczeniu na srebrniki to ile zarobił? (3)

      Wałęsa w nerwach, bo sądy nie boją się już orzekać w sprawie TW! A kto zapoznał się z treścią ocalałych dokumentów i poznał relacje świadków ten nie ma wątpliwości, że Lech Wałęsa nie był bohaterem walczącym o niepodległą Polskę i narażającym swoje życie, tylko dorabiającym za donosicielstwo współpracownikiem dawnych esbeków i członków PZPR, z którymi ostatecznie zawarł układ o podziale władzy. W związku z tymi faktami historycznymi sprzeciwiam się, by taki człowiek był patronatem gdańskiego lotniska.

      • 7 17

      • Tak jak oni wszyscy. Oba Lechy, Jarek itd.

        • 0 1

      • no i co z tego? (1)

        wspolpracowal nie wspolpracowal, zwisa mi to i dynda. A może dzieki temu e współpracował to zrobił dla polski więcej? może tak może nie.



        Jedno wiem:

        Zrobił dla tego kraju więcej niż kto kolwiek z was tu komentujących.

        Jedyne co możesz zrobić to n****ć tu jakiś komentarz, ale zawsze bedziesz tylko cieniem

        • 2 2

        • Ukazałeś swój poziom dziecka z piaskownicy, dla którego donosicielstwo w czasach PRL-u znaczy tyle, co naskarżył kolega na kolegę. Wskazani brudnym palcem bolków ludzie byli potem przesłuchiwani przez zwyrodnialców z SB. Niejeden przypłacił to ciężkim kalectwem, nawet życiem. Strach w nachodzonej rodzinie, rewizje, w najlepszym wypadku ciągłe wezwania na przesłuchania.

          Czytałeś kiedykolwiek jakąś relację? Przeczytaj - Władysław K., skazany na 1,5 roku więzienia za fizyczne znęcanie się nad aresztowanymi członkami organizacji antykomunistycznej. Według aktu oskarżenia, miażdżył przesłuchiwanym dłonie przytrzaskując je szufladą i zamykał więźniów na noc w celi z podłogą zalaną wodą.
          Jedną z najbardziej uciążliwych i bolesnych metod przesłuchań było sadzanie więźniów na odwróconym taborecie. Metoda nazywana także palem (lub koniem) Andersa polegała na zmuszaniu przesłuchiwanego do długotrwałego siedzenia na metalowej nodze odwróconego stołka. Metodę tę stosowano również wobec kobiet.

          • 0 0

    • Tyle, że lotnisko NIE jest w Rębiechowie. Równie dobrze można by pisać Lotnisko w Zukowie. (1)

      Można pisać albo nazwę oficjalną, ale ta denerwuje wyznawców Jarka, albo po lokalizacji, ale to denerwuje wyznawców Szczurka. Ale nie można używać kłamstwa tylko dlatego, że prawda dla kogoś jest niewygodna.

      • 1 0

      • Kłamstwo to szambo, a szambo nie jest perfumerią

        Słusznie prawisz, że nie można używać kłamstwa tylko dlatego, bo prawda jest dla poprawności politycznej niewygodna. Wałęsa jest patronem tego lotniska, a uzasadnienie decyzji oparte było na kłamstwie.

        Ocalałe dokumenty wskazują m.innymi na fakt. że najwyższe szychy całego bloku sowieckiego Wałęsę znały, byli oni zainteresowani jego przeszłością, a "polscy towarzysze specjalnie nie ukrywali w rozmowach faktu współpracy Wałęsy z bezpieką".

        • 0 2

  • Szkoda że nie ma OLT Express (4)

    • 116 9

    • Bąk, może tata coś załatwi

      • 3 4

    • ach ten kryzys ...

      • 0 1

    • Ludność niechętna do inwestowania w "złoto"

      To i z kasą na bilety po 100 zł będzie krucho. Ciężko by teraz taka linię otworzyć.

      • 1 0

    • Spokojnie, nowa piramida się znajdzie może znowu jako pralnie wybierze linie lotnicze.

      Jak widać zadziałało w miarę. Pieniądze zniknęły i nikt nie wie jak je odzyskać.

      • 1 1

  • Gratulacje dla lotniska (23)

    Niedługo zacznie się rozbudowa oraz montaz rekawów. Ciekawe jakie po tym będa statystyki

    • 66 12

    • Zwykle się z Tobą zgadzam, ale tym razem pojechałeś... (22)

      .. co mają rękawy i dalsza rozbudowa terminalu do liczby pasażerów? Gdańskie lotnisko po dodaniu dróg kołowania i postawieniu nowego terminalu jeszcze długo nie osiągnie granic przepustowości!

      A w tym roku, niezależnie od sierpniowych rekordów obłożenia, póki co lotnisko notuje 5% spadek liczby pasażerów i jak uda się nieco nadgonić w ostatnich miesiącach i powtórzyć ubiegłoroczny wynik to i tak będzie dobrze.

      • 3 5

      • (21)

        A no widzisz kolego, jednak ma sporo. Rękawów wcześniej nie budowano poniewaz nie było na nie zapotrzebowania - przewoźnicy nie chcieli z nich korzystać. A skoro teraz się na nie zdecydowali to możliwe że jakiś przewoźnik uzaleznił od nich zwiększenie swojego udziału.

        Rozbudowa terminala też ma znaczneie ponieważ obecny T2 ma okrojoną funkcjonalnośc co blokuje ruch tranzytowy. Nie ma np możliwości przesiadki pozostając w strefie "sterylnej". Tu nie chodzi o samą przepustowość, tu chodzi o organizację ruchu.

        • 11 3

        • (5)

          najpierw niech uruchomią ILS II.Poza tym rękawy to akurat bardziej prestiż niż przyciągnięcie nowych linii.

          Nie zapominajmy,że jest to tylko lotnisko regionalne.

          • 4 2

          • (4)

            prace nad ILS CAT II trwają. rękawy nic nie dają o ile nie sa wykorzystywane. możliwe że po prostu jakiś przewoźnik zgłosił chęc korzystania z rękawów.

            • 5 1

            • (3)

              jak będą rękawy to Ryan i Wizz będą z nich korzystać tak jak na innych lotniskach które są w nie wyposażone.

              Zresztą z GDA bardzo łatwo wylecieć gdziekolwiek przy tej ilości przewoźników

              • 3 0

              • (2)

                Ryan i Wizz nie chcą korzystać z rekawów nawet "za darmo" ponieważ wydłużają one turn around time. poza tym oni wolą aby im obniżyć opłaty niż dawać w gratisie rękawy.

                a jaka była sytuacja w Alicante? Przebudowali lotnisko i zaplanowali ruch tak, że wszyscy musieli korzystać z rękawów, bo nowy plan nie zakładał pasazerów szwędających się po płycie. efekt? Ryan wyciął 60% połączeń z Alicante.

                • 6 1

              • (1)

                na kilkadziesiąt lotów do LPA i TFS zawsze był rękaw.To samo w BCN i Maladze.

                Więc może chodzi ile dany port/miasto dopłaca do linii.

                • 0 0

              • bo tak jak pisałem, niektóre lotniska przewidują tylko i wyłącznie boarding przez rękawy, ale to jest robienie pod górę tanim liniom które z definicji nie chcą z nich korzystać nawet jezeli dostają je w gratisie bo to opóźnia wymianę pasazerów.

                Ryan lata B737 które mają swoje własne schody przy przednim wyjściu. WIęc ryan płaci ewentualnie za podstawienie schodów na tył samolotu - wtedy wykorzystane są oba wyjścia co skraca czas wymiany pasazeów. W przypadku rękawa używane jest tylko jedno wyjście.

                • 1 1

        • Rękawów nie budowano, bo oznaczało to koszt i wydłużenie czasu realizacji inwestycji (13)

          Duzi przewoźnicy nie przywiązują wagi do gdańskich rękawów bo i tak 90% pasażerów musi się przesiąść na inny samolot w jakiejś Kopenhadze czy Monachium, więc organizowanie luksusów w Gdańsku to zbyteczna fatyga nie wpływająca na decyzję pasażera o wylocie z Rębiechowa.
          Będą rękawy, to Lufa czy SAS będą ich używać, ale ja bym nie liczył na jakieś spektakularne przyrosty.

          Co do "sterylnej" strefy, to ta istniejąca w nowym terminalu jest wystarczająco pojemna żeby pomieścić ewentualny ruch tranzytowy, ale kto będzie organizował hub w Gdańsku? No, może Eurolot - jak okaże się prawdą wypięcie się LOTu od listopada na eurolotowskie usługi lotów krajowych...
          Zresztą dla regionu tranzyt to żaden biznes, wyjąwszy jedynie korzyści samego lotniska i firm zaangażowanych bezpośrednio w obsługę pasażerów w strefie lotniska.

          Zamiast podniecać się rękawami lotnisko powinno zadbać o jak najszybsze podniesienie kategorii ILS, bo co komu po korytarzach i czerwonych dywanach, jeśli samoloty będą przekierowywane do innych portów ze względu na mgłę?

          • 4 0

          • (12)

            Na SASa bym nie liczył, oni od tanich linii się już niewiele róznią. Natomiast myślę właśnie o Lufie. Zobaczymy jeszcze jak będzie z LOTem. Jednak wiadomo że większość ludzi i tak będzie chodzić z buta do samolotu bo większość ruchu robi Ryan i Wizz.

            Co do strefy sterylnej to nie chodzi o jej pojemność. Chodzi o to że lądując w GDN w chwili obecnej po bagaze musisz iść do T1 bo w T2 nie ma hali przylotów. A przechodząc do T1 nie masz możliwości powrotu do T2 bezpośrednio do strefy sterylnej. Przez brak hali przylotów niewykorzystany jest mezanin w T2.

            • 3 1

            • Jeśli nie chodziło Ci o pojemność, to nie wiem w czym problem (11)

              Zmiana organizacji przepływu pasażerów nie wymaga żadnych inwestycji, a ew. (co podkreślam, "ewentualny") pasażer tranzytowy swój bagaż odbierałby i tak w porcie docelowym, więc po gdańskiej "sterylnej" strefie włóczyłby się tylko z podręcznym, bez konieczności oglądania taśmociągów oblepionych szczelnie pasażerami innych lotów oczekującymi na swój bagaż...

              • 1 0

              • (10)

                No niestety sprawa nie jest taka prosta bo co jezeli częśc pasażerów danego lotu chce lecieć dalej a część kończy podróż? Rozwiązanie o którym piszesz miałoby sens gdyby wszyscy z danego lotu lecieli dalej - wówczas po prostu bagaze by się przepakowało do innej maszyny i gitara.

                • 1 1

              • Rozwiązanie jest proste, stosowane od lat na dużych lotniskach (9)

                Wysiada się z samolotu i idzie za strzałkami - albo tranzyt, albo odbiór bagażu i wyjście ze "sterylnej" strefy. Oczywiście jak ktoś przez pomyłkę opuści "sterylną" strefę to - aby kontynuować podróż - przechodzi ponownie kontrolę bezpieczeństwa i załatwione... Bagażu pasażera tranzytowego i tak na taśmę się nie wykłada, tylko przenosi do miejsca, w którym oczekuje na swój samolot :)

                • 2 0

              • (8)

                Po pierwsze nie wszyscy przesiadkowicze z danego lotu mogą chcieć lecieć dalej w to samo miejsce.

                Po drugie pozostaje kwestia ograniczonych możliwości rozbudowy 1 terminala. W hali odbioru bagażu przy kilku przylotach następnujących po sobie robi się tłoczno. Ten budynek po prostu nie został zaprojektowany pod takich ruch

                • 0 1

              • Rany, zaczynasz być męczący (7)

                Chwilę wcześniej napisałeś, że nie chodzi o pojemność, teraz znowu wracasz do kwestii tłoku.

                Co do przesiadek to chyba nie zrozumiałeś idei. Ci, co muszą się przesiadać, zostają w "sterylnej" strefie i szukają bramki (gate) przez którą przejdą do następnego samolotu. Nikt nie powiedział, że wszyscy idą do tej samej bramki, elementem wspólnym jest tylko nieodbieranie bagażu.

                • 0 0

              • (6)

                Bo nie chodzi o pojemność termiala jako takiego ale o organizację ruchu na który składa się m.in wielkość hali przylotów. A mianowicie w nowym terminalu nie ma w ogóle hali przylotów, do tej roli został zaadaptowany stary terminal i co wiąże się z pewnymi niedogodniościami.

                Z tego co mi wiadomo ludzie na lotnisku rozważali kilka opcji i zdecydowali że rozbudowa, a właściwie dokończenie budowy bo obecnie T2 nie ma pierwotnie planowanego rozmiaru jest najkorzystniejsze. Docelowo T1 ma funkcjonować jako zestaw gate'ów.

                Co do bagaży to nie za bardzo wyobrażam sobie sytuacji w ktorej bagazowi przebierają w bagażach szukając tych które mają być wydane na miejscu, tych które dalej lecą w miejsce X, tych które lecią w miejsce Y itp.

                • 0 2

              • Kwestię organizacji 'przepływu pasażerów' już omówiliśmy wcześniej (5)

                Co do walizek to właśnie tak to wygląda: każdy bagaż przy nadawaniu dostaje przywieszkę z kodem docelowego portu lotniczego (i ew. listą portów tranzytowych), która służy potem służbom handlingowym na danym lotnisku do selekcji bagażu. Pasażer "tranzytowy" dostaje swoją walizkę dopiero po zakończeniu całej podróży, a nie przy każdej zmianie samolotu.

                • 1 0

              • Bagaże i ich przeładowywanie (4)

                DArek ty chyba nigdy nie latałeś z przesiadką. Ja latałem i bagaży nie widziałem, a szedłem po liniach dla turystów tranzytowych.

                Bagaże podczas odbierania od pasażera są oznakowywane i tak ładowane, że w samolocie są rozdzielone zwykłe bagaże od bagaży tranzytowych. W wypadku dużej ilości bagaży tranzytowych to są one także sortowane na kierunki.

                • 1 0

              • chyba że leci low costem. Tam nie ma tranzytu.
                Nawet jak przesiadasz się do tej samej linii musisz odebrać bagaż i znowu się odprawić.

                • 1 0

              • (2)

                ale tak działają typowe huby. tam wszystko jest zaprojektowane pod przesiadki z sortownią włącznie. niestety ale żadne regionalne lotnisko w polsce nie jest i prędko nie będzie hubem. a tu chodzi po prostu o to aby można było zostać w strefie odlotowej, ale także o to aby pasazerownie nie musieli dygać z buta do T1 po bagaż.

                • 0 0

              • Poddaję się, jesteś gorszy niż moja żona. Zawsze musi mieć ostatnie słowo (1)

                A co do drałowania z buta to poleć sobie na lotnisko w Kopenhadze albo Frankfurcie: zapewniam Cię, że po powrocie pobiegniesz w podskokach do T1 po bagaż ciesząc się, że to tak blisko :)

                • 0 0

              • Wiesz, to że gdzieś jest gorzej nie znaczy że u nas nie ma być lepiej.

                A narzekanie na sam fakt, że odopwiadam na posta w wątku który sam zacząłem uważam za mało poważne.

                • 0 0

        • beda rekawy ale dla pasazerow LOT, Lufthansy czy SAS

          ci z Wizza czy Rajana dalej beda dreptac po plycie, w maju byla ulewa, dla pasazerow lotu z Monachium podstawiono autobus a z Wizza szli w tym deszczu, jak doszli do terminalu to az mi sie ich zal zrobilo ze taki tani przewoznik skapi na autobus

          • 0 0

  • No prosze i moze byc szczesliwie w sierpniu!!!!!!!!!!!!!!!

    A we wrzesniu Guzikiewicz i Duda wyprowadza ludzi na ulice bo sa nieszczesliwi....ze sie jeszcze nie dorwali do koryta!!!!!!!!!!!!!!!

    • 64 28

  • kto by si espodziewal akurat w sierpniu

    zazwyczaj okres czerwiec lipiec by sie wydawalo -dobrze dobrze i tak trzymac bedie wiecej polaczen...

    • 15 2

  • Dlatego potrzebne jest lotnisko w Gdyni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (16)

    Gdynia jako naturalna nowoczesna ekskluzywna stolica Metropoli musi miec lotnisko zeby ludzie biznesu nie musieli ogladac zasciankowego lotniska za Gdanskiem w polu !!!!!!!!!!!!!!! Gdynia miastem marzen !!!!!!!!!!

    • 49 175

    • Słaby troll

      • 44 2

    • (3)

      słaba prowokacja

      • 46 3

      • kazdy robi to na co ma ochote, to rynek zweryfikuje czy (2)

        drugie lotnisko jest potrzebne, a nie Ty drogi Dariuszu.
        Pozdrawiam

        • 2 8

        • za tym że to lotnisko jest niepotrzebne nie mówią tylko moje opinie, ale także opinie ekspertów, elementarna logika oraz doświadczenia na świecie. raczej robi się na odwrót - zamyka się mniejsze lotniska i buduje jedno duże jak np w Berlinie. efekt skali drogi panie - im większe lotnisko tym niższy koszt obsługi pasazera.

          wybudowanie drugiego lotniska w takiej odległości to tak jak wybudowanie dworca kolegowego 200 metrów od istniejącego.

          problem polega na tym ze gdyby to była inwestycja prywatna to by nie powstała, bo prywatny inwestor zanim wyda kase robi dokładne badania czy jego inwestycja ma szans się zwrócić. dlatego np teraz już nie otwiera się kolejnych aptek bo te są co 100 metrów i krótko mówiąc na kolejne nie ma zapotrzebowania.

          co ciekawsze najnowsze dane mówią o tym, że lotnisko w Polsce jest w stanie na siebie zarobić obsługując powyzej 1,6 mln pasażerów rocznie. jakie są realne szanse na to że Kosakowo będzie obsługiwać taki ruch?

          A jezeli będzie obsługiwać i zacznie na siebie zarabiać to po jakim czasie się zwróci ta inwestycja?

          po prostu publiczne pieniądze wydaje się zdecydowanie łatwiej niż własne. ciekaw jestem który prywatny inwestor by wydał 150 mln złotych z założeniem "zobaczymy, może się przyjmie".

          • 16 1

        • Bo to moje pieniądze, za które można by zrobić to co naprawdę miastu jest potrzebne.

          Mało to rzeczy potrzebnych jest odkładanych na później z braku kasy?

          • 1 0

    • (3)

      parafrazując - gdynia MOŻE kiedyś MIASTO

      • 25 3

      • gdansk na razie tez wsia traca (2)

        a usilowania zwiekszenia choc troche gestosci i wysokosci zabudowy od razu wywoluje histeryczne reakcje tzw. rad dzielnic i podburzanych przez nich "mieszkancow"

        • 0 20

        • taaak, wywoluje oburzenie, wszyscy sie oburzaja, a wiezowce dalej sie buduja, ktos w nich mieszka:)

          • 6 0

        • ja wiem że jak takie jak ty buractwo zjeżdża do Gdańska to wtedy wsią trąca .....

          • 9 0

    • ale sie usmialem

      hahahahahah dobre super

      • 9 1

    • Niech zyje Gdynia

      Niech zyje Hawana !!!!!!!!!!!!!!!!! Kuba napewno kocha Gdynie bo Hawana jest tez nad zatoka !

      • 10 1

    • rybacka wioska Gdynia (2)

      lotnisko za Gdańskiem w polu? a Kosakowo to może w centrum tej waszej wioski rybackiej leży? rozumiem, żeby samoloty miały lądować na Skwerze Kościuszki, ale Kosakowo to takie samo zadupie jak Rębiechowo. za Obłużem, za Pogórzem, tam gdzie diabeł mówi dobranoc..

      • 21 4

      • (1)

        a najlepsze, ze sledzie ciagle wypominaja, ze prawdziwych gdanszczan nie ma, ze w wagonach przyjechali...jakby zapomnieli, ze gdynian tyle co kot naplakal, ludzie przyjezdzali budowac port z calej polski, nawet z terenow obecnej ukrainy, bo to bylo cos nowego, byly potrzebne rece do pracy.

        • 13 1

        • czytam że ktoś tu nie zna najnowszej historii gdyni !!
          już Sienkiewicz pisał w "Krzyżakach " że tylko sama warownia morska gdynia wystawiła w 1410 przeciwko wielkiemu zakonowi krzyżackiemu dwa lub dwadzieścia regimentów dzielnych marynarzy z lotniskowców stacjonujących w gdyni

          • 6 4

    • ahahaha

      normalnie jestem w stanie pomyśleć ,że jesteś na haju ahahahaha

      • 3 0

    • buhahahaha

      dobre 10/10

      • 4 0

  • propaganda jak za komuny (8)

    rekordowy sierpień, rekordowe żniwa.. a ludzie nie mają co do garnka włożyć

    • 60 73

    • Przeciez mozesz isc do restauracji wiec po co garnek ? (2)

      Po co ci garnek jak dzis wszyscy w miescie jedza wspaniale gotowe produkty

      • 25 7

      • (1)

        jak nie macie chleba jedzcie ciastka

        • 18 2

        • a może gó*no ? Przecież miliony lemingów nie mogą się mylić.

          • 1 12

    • kto nie ma ten nie ma. za komuny byla propaganda sukcesu, teraz jest propaganda kleski

      • 18 4

    • (1)

      Ja mam bo się uczyłem

      • 11 3

      • Ci co minusują nie maja bo się nie uczyli.

        • 6 5

    • tak, tacy biedni, bieda az piszczy, a oblizenie prawie 90% na lotach, no litosci. Nie masz co do gara wlozyc, zarob i idz na zakupy. Skoro nie masz co do gara wlozyc to czyja wina? Moja czy twoja? Widocznie sie nie uczyles, a teraz narzekasz. JEstes tyle wart ile sam sobie wypracujesz. Jesli nie wypracowales to do kogo ta mowa?

      • 13 1

    • "...ludzie nie mają co do garnka włożyć..."

      ale jakoś TY jeszcze żyjesz, więc COŚ tam podjadasz... ale pewnie jak zwykle wypowiadasz się w imieniu NARODU...

      • 4 0

  • Propaganda rodem komuny. (2)

    W maju było więcej turystów w gdańsku niż sierpniu. Gołym okiem było to widać.

    • 27 49

    • liczyles turystow ?

      Widzielismy cie w tej bramie z kartka i olowkiem ale dlaczego miales taki kartonik z napisem '' Ja Rumunia kocham polska daj 5 zloty '' ?

      • 14 5

    • bardzo gołym...

      coś mu zaszkodziło

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane