• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica pęka w szwach. Rekordowe wyniki w lipcu

Maciej Naskręt
2 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Natężenie ruchu powyżej 90 tys. pojazdów w ciągu doby, to pewne korki w wielu miejscach na obwodnicy. Natężenie ruchu powyżej 90 tys. pojazdów w ciągu doby, to pewne korki w wielu miejscach na obwodnicy.

Ostatni weekend lipca okazał się rekordowy pod względem ruchu na Obwodnicy Trójmiasta. Drogą ekspresową od piątku do niedzieli przejechało niemal 280 tys. pojazdów. Również w lipcu, pierwszy raz w historii, pękła bariera 100 tys. aut w ciągu jednego dnia.



Jak często korzystasz z Obwodnicy Trójmiasta?

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi na bieżąco pomiary natężenia ruchu na Obwodnicy Trójmiasta. Liczenie pojazdów odbywa się za pomocą specjalnych urządzeń zlokalizowanych tuż przy Węźle Osowa zobacz na mapie Gdańska.

W miniony weekend licznik zatrzymał się na 280 tys. pojazdów. Najwięcej samochodów przejechało w piątek - 97 tys. Natomiast w sobotę i niedzielę urządzenie naliczyło odpowiednio 94 tys. i 87 tys. samochodów.

- Obserwując wszystkie letnie weekendy wyraźnie widać, że największą liczbę pojazdów odnotowujemy w piątki. Soboty i niedziele są nieco spokojniejsze - mówi Bartłomiej Banach z gdańskiego oddziału GDDKiA.
Jeśli chodzi o pojedynczy dzień, to pod tym względem rekordowy okazał się piątek 1 lipca, kiedy to Obwodnicą Trójmiasta przejechało 100 820 pojazdów.

Tak duża liczba aut nie przełożyła się na rekordowe wyniki ruchu na autostradzie A1. W minioną sobotę z autostrady skorzystało 87 tys. pojazdów, natomiast w niedzielę było ich 81 800. Średnie dobowe natężenie ruchu w lipcu wyniosło 69 600 pojazdów.

- Najwięcej aut w historii skorzystało z autostrady w sierpniu 2014 roku, kiedy jednego dnia przejechało nią 93 tys. samochodów - wspomina Anna Kordecka, rzecznik prasowy firmy GTC, która zarządza autostradą.
Ten wysoki wynik udało się uzyskać dzięki ustanowionym przez rząd PO darmowym przejazdom w weekendy.

Miejsca

Opinie (252) 4 zablokowane

  • Kiepscy ruszyli nad morze! (14)

    Będzie się działo!

    • 190 75

    • Nie obrażaj Polaków. (6)

      Klasa średnia i wyższa jedzie nad Gdańskie morze.

      • 21 27

      • (5)

        Klasa średnia to jedzie do Tajlandii, Indii (Goa), na Sycylię, do Meksyku, czy nawet na Kanary.

        Klasa wyższa to Barbados, Curacao, Kajmany, Malediwy, Tanzania, RPA, Dominikana, Namibia.

        Nad Bałtyk na wczasy przyjeżdzają Zdziśki ze Śląska, Warszawki i warmińsko-mazurskiego. W sumie im się dziwię, bo za tą cenę to można do Chorwacji pojechać, gdzie gwarantowane słońce i krystalicznie czysta woda. A u nas to pada i sinice w wodzie.

        • 37 35

        • Hahaha. Pierd... głupoty. Człowieku na Domiknikane pojechały dwie znane mi osoby i ogarnęły to w kwocie 8 tys zł z przelotami a w Sopocie czy Kołobrzegu możesz bez większej gimnastyki 15 tysiaków zostawić w tym samym czasie. Jadąc autem.

          • 26 18

        • Był taki jeden co się wybrał do RPA popływać, raz do roku w tramwaj wsiadał. (1)

          po urzędzie niczym Majestat chodził.

          • 11 1

          • Antoni?

            • 3 0

        • Nie ma klasy średniej w Polsce ...

          umownie nazywają się klasą średnią Ci co żyją od 1 do 1-ego a także pokolenie żyjące na kartach kredytowych..

          • 4 0

        • co oni wam w tv pokazuja

          Nie kierunek się liczy tylko sposób wypoczynku. Można jechać do Polski i spać w hotelach za 1tys za dobę. Podobnie do Hiszpanii czy innych krajów. Podział na klasy polega na jakości wypoczynku a nie kierunku

          • 0 0

    • Kiepscy jadą nad morze wydać grubą siekę chłopaku.

      • 10 8

    • autostrada nie bedzie miala takiego wziacia

      sa osoby ktore w predkosci zaoszczedza sporo czasu w komforcie.. ale zazwyczaj jest tak, ze to co mozna zaoszczedzic w trasie wyrownuje sie na bramkach.. a do tego odcinek do lodzi zostal oddany do uzyttku i jest platny.. a by placic takie pieniadze za 350km?

      • 4 2

    • Pora na budowę obwodnicy obwodnicy

      • 9 1

    • Młynarskiej już gula skacze

      • 4 0

    • Ty pewnie wakacje spędzasz w kurkidołku (1)

      bo rodziny nawet nimasz

      • 2 2

      • Nimasz, jo?

        • 0 0

    • Kiepski napisał komentarz o Kiepskich... dzieje się

      • 2 0

  • kiedy wkońcu będzie trzeci pas? (24)

    • 303 36

    • trzeci i czwarty (3)

      jak w metropolii Katowice

      • 35 9

      • Piaty i szosty, siodmy tez (2)

        • 7 3

        • ósmy (1)

          • 3 3

          • osiemnasty!

            • 4 3

    • (9)

      kiedy w końcu ludzie zaczną używać wyobraźni na obwodnicy (rozsądna prędkość i odległość od innych)?

      • 58 22

      • odległość? (8)

        Artykuł jest o tym, że na obwodnicy brakuje miejsca. Ja osobiście chętnie zachowałbym odległość 1000m od następnego auta, ale wiesz co? To raczej niewykonalne

        • 37 11

        • (7)

          Nie, zupełnie nie to jest problemem bo korki się nie robią same z siebie na prostych odcinkach.
          Miejsca brakuje dopiero w 2 sytuacjach:
          - na zjazdach z obwodnicy (a tam nie dorobimy kolejnego pasa)
          - w czasie wypadków, których jest mnóstwo przede wszystkim z powodu prędkości i odległości.
          Nie mówię o tym, żeby każdy jechał 90 km/h bo to też hamuje ruch, ale wg mnie 120 km/h daje komfort szybkiego przejazdy przez Trójmiasto.
          Osobiście nie mam potrzeby jechania 1000 m za kimś (jak napisałeś), ale doprowadza mnie do ku*wicy koleś jadący mi w bagażniku.

          • 62 7

          • (3)

            wraz ze wzrostem prędkości spadają odległości - jazda po polsku, mnie nawet wpienia jak ktoś jedzie za mną 4m przy 120km/h

            • 21 3

            • To wypad z lewego pasa że swoim 120km/h posiadacxu skody fabi (2)

              • 5 17

              • Jezdzij tak dalej a zrobisz wypad z tego padolu

                Miszczu, oby tylko bez innych osob

                • 9 1

              • No właśnie o tym mówię - dopóki takie czuby będą jeździły lewym pasem z gazem w podłodze, dopóty będą się rozwalać, a wszyscy przez nich będą stali w korkach.

                • 2 1

          • hamuj ręcznym

            • 2 2

          • Bzdura! Korki się de facto robią "same z siebie" na prostym odcinku drogi (1)

            polecam zapoznać się z badaniami na ten temat

            • 1 6

            • Pojedź na obwodnicę to będziesz miał najlepsze badanie.

              • 2 0

    • Przeciez jakis mundry (1)

      Nie tak dawno jakis profesor stwierdzil ze 3 pas jest zbedny a trzeba zmniejszyc predkosc

      • 12 6

      • akurat zmniejszenie prędkości by pomogło

        • 2 2

    • (1)

      ..trzeci..? Ale czemu tylko tyle?! Czemu zatrzymywac sie na trzech? Zadajmy prawdziwego postepu, niech gdansk bedzie w awangardzie kraju i swiata - Zaasfaltujmy caly tpk I osiedla na drogi!!! A co tam!!! Im wiecej drog tym wiecej samochodow - koncerny samochodowe zadowolone, paliwowe, skarb panstwa, asfaltownie, .. - ..raj!!!

      • 16 30

      • Po co umieszczasz

        taki idiotyczny komentarz?

        • 24 11

    • Jak PiS sypnie kasą.

      • 3 2

    • Teraz rzeszowskie. Zagłosowali to mają.

      • 10 2

    • (1)

      Trochę jeżdżę ostatnimi czasy po "starej Europie" i pytając wyluzowanego Belga, w korku, na 6-pasmowym autostradowym ringu Brukseli: "dlaczego nie rozbudujecie tych dróg ?" otrzymałem odpowiedź: "A po co ? I tak zjazdy zatrzymają taki nawał aut - wyluzuj". I taka jest prawda - jeżeli nie udrożni się dróg dojazdowych/zjazdowych z obwodnicy możemy zapomnieć o płynnej nią jeździe.

      • 22 2

      • prawda

        ale na obwodnicy brakuje pasów awaryjnych każdy popsuty samochód czy po delikatnej stłuczce zajmuje poł pasa prawego do jazdy zostaje jeden lewy i jest masakra.

        • 15 0

    • w końcu

      • 0 0

    • I ktoś powie, że metropolitalna i trasa Kaszubska są nie potrzebne?

      A trzeciego pasa nie będzie na naszej S6 bo nie ma na to miejsca...

      Niech się zabiorą za budowę w/w i będzie ok. A wsioków co im wszystko nie pasuje to niech przesiedlą na mazury. Tam długo nic się nie będzie budowało i lasy są i spokoju dużo

      • 0 1

  • Pajechali (20)

    No i fajnie... 500+ pajechalu nad morie

    • 150 54

    • Nie zgadzam sie

      Czemu jesteś takim wrednym

      • 18 20

    • Piotr uspokój się xd (2)

      • 7 7

      • Śmierdzisz koderastią (1)

        • 4 2

        • ruski trol nawet tutaj

          • 1 0

    • Czemu nienawidzisz innych ludzi?
      Mowa nienawiści i zazdrość to głupota.

      • 16 10

    • ciekawe czy się ktoś zastanawiał jak będzie wyglądał korek jak dojdzie do remontu obwodnicy ??
      zadziwiają mnie tacy ludzie co jadą na polskie morze, gdzie kąpieli zakaz (sienica) pogody całkowity brak, do tego za tydzień temp max 17st, masakra korki, ogromne godziny stracone, plus drożyzna ponad EU
      widać bardzo skuteczne jest wszelkie rozdmuchiwanie upadających biur podróży i pseudo ataków

      • 8 5

    • (8)

      No i co ze 500+. To napędza gospodarkę bo ludzie wydają. Myśleć myśleć. Podstawy ekonomii by sie niektórym przydały.

      • 16 13

      • Faktycznie by się Tobie przydały

        • 11 10

      • A te 500+ to spadło z nieba?
        Zabiorę Ci 700 i dam innym 500.
        Rzeczywiście napędza...

        • 10 6

      • (2)

        widzisz i nie grzmisz,..potem tacy idą do wyborów...

        • 4 1

        • a ty co pełowiec? (1)

          • 0 0

          • A Ty beton?

            Dość już tych samych odrealnionych mord w sejmie.

            • 1 0

      • ty chyba jestes niedorozwiniety

        • 1 0

      • (1)

        Żeby dać 500, najpierw trzeba zabrać 700

        • 2 2

        • Noi tu właśnie wyłożyłeś mu podstawy ekonomii

          Ale jak ktoś mówi, że wydanie 500+ napędza gospodarkę to tylko ręce opadają.
          Tak jak piszesz aby dać 500 to trzeba zabrać 700, a czemu :
          - Trzeba zatrudnić ludzi do weryfikacji komu się należy 500,
          - Ludzi do wydawania tych 500
          - Ludzi do sprawdzania jak zostało wydane te 500
          - Trzeba dać sprzęt na którym ci ludzie będą pracować
          - trzeba dać miejsce itd itd.
          - oczywiście potrzeba też i kierowników, dyrektorów takich instytucji, czyli stołki stołki i jeszcze raz stołki.

          Koszt dania komuś 500+ to wydatek 200zł jak najbardziej.

          Zamiast tego wystarczyłoby nie zabierać 500zł i mogłyby już to robić same zakłady zgłaszając do US, że ktoś zgłosić ulgę na dziecko i zakład pracy już by samoistnie dodawał 500.
          Oczywiście powstaje pytanie co wtedy gdy podatek jest mniejszy niż 500zł. Tu naprzeciw wychodzi ustawa, która wszystkie obciążenia Państwowe łączy w jeden podatek i w ten sposób nawet najniższa pensja da nam możliwość nieodprowadzenia 500- :).
          Zabawa zaczyna się przy większej ilości dzieci, ale to dotyczy już mniejszej ilości rodzin i takim problemem mógłby się zająć spokojnie MOPS.

          • 1 1

    • A co

      cię gniecie?!

      • 1 0

    • Wytresowany piesek Newsweeka, wczoraj przeczytał już dziś powtarza (2)

      Zachęcam do samodzielnego myślenia, a nie łykania tez Lisa i powtarzania ich jak papuga.

      • 7 0

      • KODeraści są niezdolni do samodzielnego myślenia (1)

        • 6 2

        • ruski trol męczy ucho

          • 1 0

    • Pierwszy rząd który zadbał o rodziny a nie o swoje d*pska ,tyle lat was dymali drugi sorcie że brak pieniędzy i trzeba oszczędzać a sami kolacyjki po 2 tysiaki żarli w knajpach ...hahaha

      • 2 0

  • Powinien być nakaz jechania 140 km/h. (19)

    Każdy byłby krócej na obwodnicy czyli byłby mniejszy ścisk.

    • 115 118

    • (3)

      Paradoksalnie jest to dobry pomysł(oczywiście na lewym pasie), pod warunkiem że byłby również nakaz utrzymywania 100m odstępu między samochodami i nakaz patrzenia w lusterka przy zmianie pasa, i że ktoś by wykombinował jak to egzekwować: p

      • 27 5

      • samochody autonomiczne!!!

        Niedługo będziemy jeździć 200 na godzinę bez żadnych wypadków!

        • 5 10

      • 100m tylko??? Ja proponuję 12km odstępu (1)

        Wtedy będziesz się czuł bezpiecznie w swojej Fabi

        • 0 7

        • do XD: wielbiciel "draftingu"?

          • 0 0

    • myślenie przedszkolaka (2)

      przy stu tysiącach samochodów, 2 pasach i prędkości 140km/h mielibyśmy pewnie ok 100 wypadków dziennie i obwodnica stałaby 24h na dobę 7 dni w tygodniu.

      • 17 17

      • (1)

        Wracając tej zimy z Francji przez Niemcy (gdzie jak wiadomo są odcinki autostrady bez ograniczeń), jechaliśmy jakoś właśnie 140 km/h (w miarę ekonomicznie). Tyle że jechaliśmy prawym pasem (z 3), bo środkowy leciał 160 km/h, a lewy 180-200 km/h. Przy czym zagęszczęnie ruchu było właśnie takie jak na naszej obwodnicy. Wszystko ładnie szło do przodu, bo różnice prędkości były niewielkie (zapewne pomógł też brak TIRów tego dnia). Więc można? Można.

        • 12 18

        • Piszesz o wioskowych odcinkach. Nie ma odcinków bez ograniczeń w pobliżu dużych miast gdzie jest dużo znazdów i duży ruch.

          Popatrz nawet na berliński ring. Maks. 120 mimo, że miasto daleko.

          • 17 3

    • Acha! A jak by był nakaz jechania 160... (2)

      ... to byłby jeszcze mniejszy tłok. O 360 km/h nie wspominając...

      • 16 1

      • Aha

        Ewentualnie ach

        • 2 0

      • Powinno być ograniczenie do 180km/h na obwodnicy

        I tak niktnie przestrzega 140...

        • 0 3

    • Doucz się, największa przepustowość jest w okolicach 80 km/h (2)

      Przy 140 miałbyś paradoksalnie większe korki i ryzyko wypadków

      • 20 9

      • no co ty nie powiesz

        • 1 0

      • Raczej pomiedzy 30 a 50.

        • 1 0

    • a Gdynia spowalnia (2)

      A Szczurki w Gdyni do 100 ograniczyły.....czuć Kaszubem

      • 11 13

      • Szczurek to ludzkie dno (1)

        • 0 2

        • ruski trol pęka

          • 0 0

    • ty taki głupi,że tylko w telewizji ciebie

      pokazywać

      • 4 0

    • Złe myślenie (1)

      To takie myślenie podobne do tego że muszę jechać jak najszybciej bo szybciej pokonam trasę i auto mniej spali bo będzie krócej w trasie....Jak by to wszytko rozkładało się proporcjonalnie heheh niektórych eugeniuszy powinno do szkoły się znów wysyłać

      • 1 1

      • analogia bez sensu bo opór powietrza wzrasta kwadratowo do prędkości

        • 1 0

  • Zamiast się zastanawić i robić niepotrzebne ekrany (6)

    robić trzeci pas!!

    • 219 26

    • :0} (1)

      po co licza przelot aut niech dorysują po dwie nitki w obie strony

      • 7 2

      • może jak pokażą twarde dane

        Rząd chętniej sypnie na rozbudowę....

        A nie, nic nie sypnie. Zapomniałem

        • 10 3

    • Na tym to polega

      a za parę lat będzie trzeba rozbierać ekrany bo trzeba trzeci pas robić. Pieniądze zarobione dwa razy.

      • 23 3

    • w gdyni był trzeci pas przed Chwaszczynem

      ale go zamalowali, bo było podobno niebezpiecznie

      • 9 0

    • Akurat ekrany na wysokości Gdyni Wielki Kack są bardzo potrzebne - polecam spacer po tej dzielnicy... Trzeci pas swoją drogą jest potrzebny

      • 5 1

    • przemyślane

      Wpierw ekrany, później ich wyburzenie, następnie 3 pas, a potem ponownie ekrany. Biznes jest biznes, nieprawdaż?

      • 5 1

  • Trasa Kaszubska jak najszybciej ! (20)

    ile jeszcze można czekać na tę drogę ?

    • 178 19

    • oj

      Niestety jeszcze kilka lat

      • 9 0

    • Nieudolne GDDIKA Gdańsk ciągnie to od tylu lat że aż żal... (5)

      Opózniniona koncepcja programowa od 4 miesiące - w tym brak informacji na stronie o powodach.
      Nie wiem na co czekają z ogłoszeniem przetargu właściwego skoro mają już grupę potencjalnych wykonawców. Teraz pacany z GDDiKa będą sie gorąco zastanawiać do wiosny kogo wybrać.

      Dlaczego prokuratura się nie zajmie tym burdelem w tej instytucji.

      W Szczecinie umieli zadziałać i S6 do koszalina już w budowie
      W Bydgoszczy szbybko zadziałali i S5 budją.

      Jak słyszę wypowiedzi Michalskiego z GDDiKa to mnie ściska

      • 15 4

      • (2)

        Teraz będą budowali drogi na wschodzie Polski. O trasie Kaszubskiej raczej można na jakiś czas zapomnieć

        • 6 5

        • Kto ci takich bzdur naopowiadał?!? (1)

          • 0 2

          • ruski trol jedzie

            • 0 0

      • Dlaczego zwlekają? (1)

        Bo przez najbliższe 4 lata, każdy będzie się bał podjąc jakąkolwiek decyzję, bo zawsze może zostac oskarżony o HWC.

        • 4 4

        • Odstaw Gazetą Wyborczą oszołomie

          • 0 2

    • Metropolitarna w sensowniejszym torze, kaszubska + OPAT pilnie !!!

      • 10 1

    • To nic nie rozwiaze, 80% nie bedzie jezdzic na okolo nadrabiajac mnostwo drogi (1)

      a nawet zawracajac w kolejnym korku w czesciowa powrotna droge ! Tylko poszerzenie istniejacej obwodnicy pomoze !

      • 6 5

      • Nie

        poszerzenie, choć docelowo pewnie tak, lecz budowa OPATA rozwiąże całoroczne korki w tzw. małym Trójmieście plus Kaszubska dla tych, co chcą ominąć naszą metropolię.

        • 4 0

    • I tą trasą kaszubską dojadę na Hel ? słoik (3)

      • 4 3

      • Bardzo (2)

        dobre pytanie!!! Powinny powstać i OPAT i Kaszubska. Obie maja do spełnienia inne zadania.

        • 3 0

        • Brawo (1)

          Dokładnie. A obwodnica metropolitalna powinna zostac odlozona na pozniej. Teraz wazniejsza jest Trasza Jaszubaka i OPAT

          • 1 1

          • najpierw OMT, potem TL, nastepnie OPAT i dopiero na końcu ew. poszerzanie ZOT

            • 0 2

    • Możecie zapomnieć, teraz rzeszowskie.

      • 4 4

    • Nie doczekasz się, Gdańsk będzie ukarany. (1)

      • 4 2

      • Prezydent Adamowicz to już największa kara dla Gdańska jaką można sobie wyobrazić

        • 1 3

    • (2)

      Dobra zmiana zablokowała wiec jeszcze ze 3 lata zanim pogoni się bydło i będzie sie budować

      • 4 2

      • Bydło już zostało pogonione po ośmiu latach nieudolnych rządów :) (1)

        • 1 5

        • ruski trol w natarciu

          • 0 0

  • Nie będzie 3- pasa.... (7)

    Bo 3-miasto bezmyslnie pozwala budowac przy samym pasie drogowym. Nie ma rezerwy. Jak się obudzą za 5 lat to będzie dramat, że zabetonowane

    • 170 21

    • Oczywiście, że jest rezerwa łosiu (4)

      • 13 7

      • jeżeli zrefundujesz (1)

        przesunięcie stacji paliw

        • 7 5

        • Stacje można ominąć jak budynki na wysepce we

          Wrzeszczu.

          • 2 6

      • Oczywiście, że nie ma, parówo

        • 1 1

      • rezerwa jest

        i to widać gołym okiem, gorzej że nie ma kasy. GDAKA powiedziała że nie da, bo będą budowali obwodnice metropolitalną i trójmiasto musi to wybudować za własną kasę. Gdynia już powiedziała że nie ma kasy i nie jest zainteresowana, a Sopot ma mały budżet
        więc nici z tej rozbudowy. Z Gdynią zawsze są problemy, do żadnej wspólnej inwestycji nie chcą się dołączyć. W Gdańsku Grunwaldzka ma po 3 pasy w każdą stronę, a w Gdyni przelotówka ma po dwa pasy i nie chcą jej poszerzyć.

        • 0 1

    • ..I bardzo dobrze, ze nie ma. Moze przestana wpuszczac tyle smierdzacego zlomu ..

      • 2 6

    • Nie wiesz o co chodzi??

      Za pare lat trzeba bedzie decyzja o 3 pasie i trzeba bedzie zaplacic odszkodowania za teren...to jest miś na miare naszych mozliwosci.

      • 0 1

  • I pomyśleć, ze nie tak dawno (5)

    na wysokości Osowej funkcjonowała na obwodnicy krzyżówka ze światłami:-) Ciekawe jakby działała dzisiaj?

    • 143 4

    • Jak niedawno ?! (3)

      25 lat temu?

      • 27 4

      • Dla mnie to niedawno, (1)

        miara upływu czasu zależy od wieku piszącego;-)

        • 36 7

        • W Kowalach bylo nawet bez świateł.

          Ale jak było parę wypadków śmiertelnych to wstawili światełka.

          • 14 1

      • Ja pamiętam jeszcze znak ustąp pierwszeństwa

        Później stop
        i na końcu światła.

        wiadukt zbudowali koło 1994-1996 roku.

        • 19 0

    • wcześniej nawet świateł nie było

      tego już nie pamiętasz?

      • 3 0

  • Jak budowali obwodnice to wielu mowilo zeby budowac po 4 pasy w kazda strone ! (22)

    Lecz sie w sieci kazdy pukal w glowe ..ze po co ! a wlodarze mowili w TV i mediach iz nie przewiduja az takiego wzrostu ruchu na drogach .................Tak wiec to pokazuje ze spoleczenstwo, wlodarze w D. byli i G. widzieli a zamiast sluchac fachowcow wola sie wymadrzac. Niestet ich tok myslenia nadal jest podobny. .....Gomulka chcial tworzyc drogi z jednym pasem gdyz oswiadczal iz za lat 50 beda tylko limuzyny rzadowe w ilosci kilku sztuk jezdzily po kraju a ludzie nie beda miec samochodow .............

    • 82 37

    • Kiedy "w sieci każdy pukał sie w głowę"??? (4)

      W latach siedemdziesiątych?

      • 39 2

      • w latach 77 zaczeto lecz wiekszosc wykonano dopiero po roku 90 itd. (2)

        a zakonczono dopiero w 2008 . Zgadza sie ! pukano sie wtedy w glowe po co tyle pasow lecz jak widac dzis by potrzeba nawet 10 w kazda strone. W USA sa korki nawet na 10 pasmowych drogach-autostradach .

        • 11 19

        • USA to kult samochodu

          Wielomilionowe metropolie, w których większość mieszka we własnym domku z podwórkiem. Europa jest inna, na szczęście

          • 17 3

        • główną część obwodnicy wykonano w latach 70-tych.Później dobudowano

          tylko część wiaduktów i zjazdów (np. Kwiatkowskiego) --ale 4 pasy były już w latach 70-tych

          • 1 0

      • Jaki kraj taki ekspert...

        • 9 1

    • (4)

      Nikt nie przewidział, że Polska stanie się bogatym krajem. Pod względem liczby aut na 1000 mieszkańców przebijamy Niemców, Brytyjczyków, Hiszpanów czy Francuzów.

      PS. Minister Spraw Wewnętrznych przedstawił dane dotyczące pojazdów (bez przyczep i naczep) wg stanu na 30 czerwca 2015 r. Wynika z nich, że w Polsce zarejestrowanych jest 30.862.835 pojazdów

      • 10 7

      • to nie takie łatwe (3)

        o bogactwie kraju nie decyduje ilość samochodów. Skąd taki pomysł?

        • 16 2

        • (2)

          Dokładnie. W Gdyni jest więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż w Dubaju, Nowym Jorku, Londynie czy Berlinie.
          Różnica jest taka, że w Gdyni są głównie na chodnikach i trawnikach.

          • 17 1

          • złomów. 18letni samochod to juz nie samochod (taka jest srednia wieku) (1)

            • 6 9

            • Serio aż 18? Słyszałem o 12-13. Tak czy inaczej faktycznie jedne z najstarszych w UE, zdaje się za nami jest tylko Litwa i Łotwa.

              • 8 0

    • a Gierek (1)

      fundował w metropolii Katowice 4 pasmowe , wielopoziomowe estakady

      • 4 1

      • Powielany mit. Mieli świetnego gospodarza w postaci

        Jerzego Ziętka. Do tej pory wspominają go tam bardzo dobrze.

        • 6 1

    • (2)

      Może być i siedem pasów, nieważne. I tak na końcu obwodnicy (i na każdym zjeździe) będzie kilometrowy korek.

      • 17 0

      • Po prostu za dużo samochodów na drogach.

        • 11 4

      • Tak akurat nie musi być

        Tu się kłania akurat dobrze zaplanowany wiadukt. Przykładem jest zjazd przy Kiełpinie, gdzie korki się nie tworzą.
        Anty przykład to Kowale, Słowackiego, Spacerowa, które korkują nawet samą obwodnicę.
        Słowackiego to bez takiego lewoskrętu jak jest w Kiełpinie to długo nie wytrzyma. Do tego konieczna jest przebudowa możliwości włączania się do ruchu na tych zjazdach, po są za krótkie i wielu boi się wjechać na słowackiego, a reszta potem stoi za takim baranem godzinami.

        • 1 0

    • walka z korkami przez poszerzanie ulic to tak jak walka z otyłością przez popuszczanie pasa (1)

      jak na razie skuteczność żadna

      • 12 2

      • Bardzo obrazowe porównanie. Tego mi brakowało! Dzięki!

        • 5 0

    • poszerzenie powyżej 2 pasów (1)

      tylko w niewielkim stopniu zwiększa przepustowość. oczywiście przy dużym natężeniu ruchy 3 pas usprawnia ruch w razie zablokowanej drogi/pomaga wyprzedzić zawalidrogi, ale powyżej 3 pasow to juz sztuka dla sztuki.

      • 5 0

      • I tak i nie

        Poszerzenie do 3 pasów akurat powinno znacznie pomóc, co widać na przykładzie części 3 pasmowej od Słowackiego aż do Jabłoniowej (szkoda, że brakuje tam jeszcze z 300m).
        Jednakże masz rację, że większe udogodnienie by było jakby przebudować wiadukty i poprowadzić drogi serwisowe, które zabrałyby z obwodnicy ludzi chcących przejechać tylko 1-2 zjazdy.
        Ale można o tym pisać felietony, bo nie ma sensu przebudowywać OT bez wybudowania OM, bo musi być jakaś alternatywa na czas przebudowy, aby nie zakorkować miasta.

        • 0 0

    • naprawdę takie zmyślanie jest aż tak ekscytujące dla was gimbazo?

      • 1 4

    • Że jak??

      W jakiej sieci!!?!? Wtedy nie było internetu...

      • 2 1

    • Bo włodarze Trójmiasta to idioci patałachy i nieudacznicy

      • 0 3

  • Trzeci pas (13)

    Skoro peka w szwach to potrzebna przebudowa do trzech pasów!! I niech rusza budowa obwodnicy metropolitalnej i drogi kaszubskiej to odciazy ruch...

    • 101 31

    • to wyloz kase zeby ziemie wykupic pod 3 pas (4)

      Podaj ile milionow mozesz wylozyc ? bo ty to pewnie z tych co tylko .. cos chca ale sami kasy nie maja. Ziemia jest prywatna i jak cie stac to badz pierwszy ktory sam da kase na wykup ziemi pod droge. No dawaj ! beda ci kobiety kwiaty dawac.

      • 7 15

      • Będą stawac szpalerem i

        rzucać bukiety przed jego samochodem. Nie wspominając o oklaskach, przecięciu wstęgi i dzieciach z chlebem i solą na końcu trasy.

        • 2 3

      • Budowa trzeciego pasa to 1/10 kosztow budowy obwodnicy metropolitalnej (2)

        • 6 5

        • (1)

          niezupełnie, bo oprócz 3 pasa trzeba było by przebudować wszystkie obiekty mostowe , węzły drogowe, wykup ziemi, utrudnienia w ruchu itp. czyli koszt byłby porównywalny

          • 7 1

          • przejedzcie sie obaj specjalisci A1 to zobaczycie, ze zostala ona zbudowana tak, ze mozna bez przeszkod dobudowac trzeci pas. wszystkie mosty i wiadukty tez sa do tego przygotowane (na niektorych juz sa trzy pasy).

            • 3 5

    • (4)

      A ja jestem za tym, aby zabrać prawo jazdy każdemu kto nie umie zaparkować tyłem. Od razu obwodnica się zrobi luźniejsza.
      A jak to nie pomoże, to zabrać tym co nie umieją sprawdzić poziomu oleju silnikowego w swoim (!) samochodzie. Myślę że ruch spadnie o połowę.

      • 12 8

      • (1)

        przecież połowa narodu nie potrafi zaparkować tyłem

        • 0 0

        • Ja nie potrafię przodem.

          • 4 0

      • no to poleciałeś z tym olejem silnikowym:)

        jak to wpływa na umiejętność prowadzenia?
        zwłaszcza, że większość nowych samochodów klasy premium nawet bagnetu nie ma...a z tych co mają (nie tylko premium), większość i tak ma czujniki.
        za to obowiązkowy test na parkowanie- mi pasuje. dorzuciłbym jeszcze na parkowanie równoległe.

        • 2 1

      • będę jeździc bez prawka

        • 0 0

    • Nie można robić 3 pasa bez Metropolitarnej

      Najpierw OM, a dopiero potem robić 3 pas. Nie da się prowadzić budowy, przy takim ruchu. To gwarantowałoby nieustanne wypadki i korki na całej długości codziennie. Taka rozbudowa to nie jeden dzień, bo trzeba i wszystkie wiadukty rozbudować
      Wystarczy spojrzeć co się dzieje przy stawianiu ekranów, gdy zwężono tylko pasy w jednym miejscu. Taka przebudowa to potrwa kilka miesięcy.

      • 5 1

    • No to jedziesz z tematem!

      • 0 0

    • Trzeci pas tak,trasa kaszubska tak,obwodnica metropolitalna nie. Opat tak tak tak!!!!!

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane