- 1 Potrąciła motocyklistę i uciekła (124 opinie)
- 2 CBA: Gdynia straciła miliony na węźle Karwiny (386 opinii)
- 3 Która prezydent udostępniła swój kalendarz? (93 opinie)
- 4 Niż Genueński. Trójmiasto niezagrożone (90 opinii)
- 5 "Trzeba zbudować nowy Dar Młodzieży" (263 opinie)
- 6 Jest zgoda na food hall w Hali Targowej (218 opinii)
Religijne święto w policji. Oficjalnie nie jest obowiązkowe, ale "lepiej być"
W niedzielę, 25 sierpnia, pod przewodnictwem biskupa Wiesława Szlachetki zostanie odprawiona msza św. odpustowa w święto patronki Kaplicy Policyjnej - Matki Boskiej Częstochowskiej Królowej Polski. Na uroczystość została zaproszona m.in. policyjna kadra kierownicza. Obecność "zwykłych" mundurowych, oprócz tych zaangażowanych w organizację, nie jest obowiązkowa, choć - jak mówią nam nieoficjalnie funkcjonariusze - "młodzi powinni się pokazać". - Czy naprawdę nie mamy ważniejszych spraw do roboty niż religijne festyny w niedzielę? - pyta policjant, który poprosił nas o nagłośnienie tej sprawy.
- 35 lat tradycji religijnego święta w policji
- Policjant: uroczystość nieobowiązkowa, ale lepiej być. W wolny weekend
- Komenda Wojewódzka Policji: święto nieobowiązkowe. Na mszy nie trzeba być
- 4,5 tys. zł na grochówkę. To pieniądze z funduszu reprezentacyjnego
- Policjanci mogą odebrać dzień wolny za nadgodziny. Albo dostaną rekompensatę
- W 1990 roku 5 na 6 policjantów chciało duszpasterza
- Czym się zajmuje kapelan pomorskiej policji?
35 lat tradycji religijnego święta w policji
Po mszy zostanie przygotowany pokaz sprzętu policyjnego oraz namiot z materiałami prewencyjnymi, a na uroczystość są zaproszeni m.in. policjanci i ich rodziny, pracownicy cywilni policji, rodziny katyńskie, przedstawiciele współpracujących służb, emeryci policyjni oraz okoliczni mieszkańcy.
Oprawę muzyczną zapewnia orkiestra Morskiego Oddziału Straży Granicznej, natomiast o oprawę ceremonialną - zgodną z zasadami musztry w policji - zadbają funkcjonariusze Oddziału Prewencji Policji w Gdańsku, którzy wystawią poczet sztandarowy oraz Kompanię Honorową. Na miejscu pojawią się także poczty sztandarowe komend miejskich i powiatowych garnizonu pomorskiego. Jak oficjalnie mówią przedstawiciele Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku: "jest to bardzo ważne wydarzenie patriotyczno-religijne dla środowiska policyjnego".
Policjant: uroczystość nieobowiązkowa, ale lepiej być. W wolny weekend
- I oczywiście na takim "święcie" lepiej się pokazać, zwłaszcza gdy jest się młodym policjantem. Ale nie tylko. Przełożeni wyraźnie sugerują, że w niedzielę mamy być na mszy i potem na dalszej "imprezie", a właściwie festynie, z poczęstunkiem. Pytanie, czy naprawdę jako policjanci nie mamy nic lepszego do roboty w wolny weekend dla jednych, pracujący (bo przecież wydarzenie trzeba zabezpieczyć) dla drugich? Czy naprawdę warto wydawać pieniądze na "rocznicę powstania kaplicy", w sytuacji gdy w garnizonie brakuje środków na kartki ksero i tonery do drukarek? Dla mnie to absurd - mówi nam jeden z policjantów z Gdańska [prosi, by nie informować, w jakiej jednostce służy].
Co na to Komenda Wojewódzka Policji w Gdańsku?
Komenda Wojewódzka Policji: święto nieobowiązkowe. Na mszy nie trzeba być
Jak usłyszeliśmy, w corocznych mszach i wydarzeniach jej towarzyszących zawsze uczestniczy kadra kierownicza, policjanci, pracownicy cywilni i ich rodziny oraz przedstawiciele służb mundurowych. Na uroczystość zawsze są zaproszeni policyjni emeryci, rodziny katyńskie, a przede wszystkim mieszkańcy.
- Uczestnictwo w wydarzeniu jest całkowicie dobrowolne, tak samo jak uczestnictwo funkcjonariuszy i pracowników cywilnych we mszy świętej z okazji tych obchodów nie jest obowiązkowe - zapewnia kom. Karina Kamińska, rzeczniczka prasowa KWP w Gdańsku.
Jak dodaje, po nabożeństwie policjanci będą mieli możliwość spotkania się z mieszkańcami, którzy licznie przychodzą na to wydarzenie, i zintegrowania się przy policyjnej grochówce dla wszystkich uczestników wydarzenia.
- Będzie również możliwość zwiedzenia Sali Historii i Tradycji Policji, obejrzenia Kaplicy Policyjnej oraz zdjęć z powstania kaplicy i działania duszpasterstwa, pokaz sprzętu policyjnego, zabawy z konkursami dla dzieci - wylicza kom. Kamińska.
4,5 tys. zł na grochówkę. To pieniądze z funduszu reprezentacyjnego
Na tę chwilę nie wiadomo, jaki będzie koszt zakupu posiłków na imprezę, ponieważ nie wiadomo jeszcze, ile osób skorzysta z zaproszenia. W ubiegłym roku w wydarzeniu uczestniczyło ok. 300 osób, a komendant wojewódzki Policji w Gdańsku wyasygnował środki na zakup ok. 300 porcji zupy grochowej z wkładką, pieczywem itp. dla policjantów, zaproszonych gości i mieszkańców. Kosztowało to 4,5 tys. zł.
Co istotne, to kwota z tzw. funduszu reprezentacyjnego, nie można jej więc oficjalnie "przesunąć" np. na uzupełnienie braków w materiałach biurowych.
- Zawsze wykorzystujemy okazję do tego, aby spotkać się z mieszkańcami i porozmawiać z nimi na różne tematy, stąd też chętnie organizujemy festyny w różnych miejscach, również na zaproszenie parafii, które organizują eventy dla lokalnych społeczności. Tego rodzaju wydarzenia zazwyczaj odbywają się w weekendy, ponieważ właśnie wtedy jest największe zainteresowanie mieszkańców tego rodzaju festynami (ostatni event odbył się na ul. Długi Targ w Gdańsku, na plaży w dzielnicy Stogi, na molo w Brzeźnie, kolejny planowany jest w niedzielę, 18 sierpnia, w Gdyni) - mówi kom. Kamińska.
Jak wyjaśnia, w festynie 25 sierpnia w ramach pełnionej służby będą brali udział policjanci gdańskiej komendy wojewódzkiej z wydziałów ruchu drogowego, prewencji, laboratorium kryminalistycznego, doboru i szkolenia.
Policjanci mogą odebrać dzień wolny za nadgodziny. Albo dostaną rekompensatę
- Policjanci biorący w nim udział, tak jak wspomniałam wcześniej, nie muszą brać udziału w uroczystości kościelnej - podkreśla kom. Kamińska.
Wiadomo już jednak, że funkcjonariusze skierowani do służby w tym dniu będą mieli możliwość odebrania wypracowanych nadgodzin w innym dniu służby lub zostanie im wypłacona rekompensata pieniężna za pełnienie służby w czasie ponadnormatywnym.
W 1990 roku 5 na 6 policjantów chciało duszpasterza
Warto przypomnieć, że w Gdańsku jeszcze w marcu 1990 roku, z inicjatywy związkowców NSZZ Solidarność Policjantów Oddziału Prewencji w Gdańsku-Złotej Karczmie, przeprowadzono sondaż wśród kursantów jednostki, okazało się, że 5 na 6 funkcjonariuszy w służbie, życzy sobie obecności kapelana w jednostce. Stąd - słyszymy w KWP - myśl o powstaniu Kaplicy i obecności kapelana na terenie koszar Oddziału Prewencji.
20 maja 1990 roku, ks. Bp Tadeusz Gocłowski, dokonał poświęcenia Kaplicy Policyjnej, pw. Matki Bożej Częstochowskiej - Królowej Polski (święto kaplicy przypada dnia 26 sierpnia - wtedy jest Msza św. odpustowa).
Była to pierwsza Kaplica policyjna na terenie koszar policyjnych w III Rzeczpospolitej. W czerwcu 1990 roku do pracy w duszpasterstwie policji - jako kapelan kaplicy - zostaje skierowany Ks. Bogusław Głodowski. Organizacja Mszy św. Odpustowej i całej uroczystości 35-lecia działalności duszpasterstwa w Policji podejmuje się od samego początku (od roku 1989) - kapelan, NSZZ Policjantów - zarząd wojewódzki oraz zarząd główny.
Swojego kapelana ma nawet skarbówka. Ile zarabiają księża w mundurach?
Czym się zajmuje kapelan pomorskiej policji?
Do zadań powierzonych kapelanowi pomorskich policjantów należy między innymi:
- organizowanie opieki duszpasterskiej dla funkcjonariuszy i pracowników Policji oraz ich rodzin, a także weteranów i kombatantów oraz emerytów i rencistów formacji policyjnych;
- współpraca z komendantami Policji na różnych szczeblach w zakresie prowadzenia działalności oświatowo-wychowawczej wśród funkcjonariuszy i pracowników Policji;
- współpraca z organizacjami policyjnymi działającymi na rzecz pomocy poszkodowanym Policjantom i ich rodzinom;
- dbanie o kształtowanie postaw etycznych i patriotycznych środowiska policyjnego;
- organizowanie nabożeństw, w tym z okazji świąt Policji i uroczystości państwowych;
- współorganizowanie uroczystości patriotyczno-religijnych dla środowiska policyjnego;
- udział w pielgrzymowaniu na cmentarze wojenne i miejsca pamięci narodowej, celem oddania hołdu bohaterom z formacji policyjnych i bohaterom narodowym.
Opinie wybrane
-
2024-08-06 07:13
Bardzo dobrze redaktorze ze poruszyles ten temat (52)
Może ktoś wreszcie uzna że kwestia religii w pracy jest sprawa prywatna a nie czymś do urządzania świat, oczywiście "nieobowiazkowych" ;)
- 440 103
-
2024-08-06 11:10
policja tez musi miec nad soba policje, tym jest wlasnie kk, naczelny organ kontrolny (nok)
- 3 7
-
2024-08-06 09:00
Sławoj Leszek
zaszczyci nasze skromne progi miasta swoją obecnoscia. Wielebna moczymorda dawno nie chlał więc jest okazja sie nakur..ić na maksa z wierchuszką mundurową.
- 30 11
-
2024-08-06 08:20
(1)
przecież jest nieobowiązkowe...
- 16 17
-
2024-08-06 09:02
widać, że nigdy nie służyłeś w słuzbach mundurowych heheh
- 22 11
-
2024-08-06 08:18
co z lewacką religią? też ma być zakazana w urzedach i szkołach? (12)
- 28 21
-
2024-08-06 15:00
Jezus jest komunistą
- 7 4
-
2024-08-06 08:49
Ależ oczywiście.
Jeżeli facet w damskich ciuchach będzie próbował wmówić dzieciom, że istnieje niewidzialny gej, który każe nienawidzić wszystkich, którzy się z nim nie zgadzają, nie ma dla niego miejsca w szkole.
- 25 12
-
2024-08-06 08:22
Ta jest promowana - zaimki, niebinarnosci, tecz0we love (9)
- 14 13
-
2024-08-06 09:20
(7)
ŁAAAŁ, traktowanie drugiego człowieka z należnym mu szacunkiem. taaakie straszne
- 20 15
-
2024-08-06 10:28
Gdzie szacunek dla poglądów i poczucia estetyki tych, co nie chcą aby ich dzieci oglądąły przebranych za kobiety kacetów z brodą (6)
Tolerować to nas... a nie my? Wy nie macie grosza szacunku dla osób o innych niż wasze poglądach i śmiecie jeszcze pouczać ludzi co mają o was sądzić.
- 14 11
-
2024-08-06 15:01
masz na myśłi księdza w sukience i z brodą?
- 8 4
-
2024-08-06 10:38
(4)
Moje poczucie estetyki jest mocno urażone kiedy widzę Twoją zapijaczoną gębę, a mimo to nie mówię że powinno Ci się zabronić wychodzić z domu.
Czy powinienem czuć się nieszanowany, bo śmiesz pokazać się na ulicy?- 9 8
-
2024-08-06 13:56
Pudło, nie piję, strzelaj dalej moze uda ci się trafić. (1)
- 4 6
-
2024-08-06 15:02
nie piję, wstrzykuję
to chciałes napisać?
- 0 4
-
2024-08-06 10:58
przypisac komus cos a nastepnie zwalczac z "calo moco" to istota pisowskich zachowan
- 6 5
-
2024-08-06 10:51
zapijaczona gęba to starozytna polska tradycja, nie obca jak kobiety z brodą i faceci w sukienkach w kwiaty
- 5 7
-
2024-08-06 08:51
O tak. Facet, którego nie interesują kobiety, za to chodzi w damskich ciuchach i każe używać zaimków "ojciec", ma lekcje swojej ideologii kilka razy w tygodniu.
Nie masz wrażenia, że ten cały jęk jest o koniec monopolu na bycie specjalnym?- 20 10
-
2024-08-06 07:52
Oczywiście. Powinno być nieobowiązkowe. (11)
Chyba, że odpalamy hanuki, to wtedy nie.
- 25 14
-
2024-08-06 08:43
Przeciez tusk przejął wladze w policji (1)
I Teraz antykatole tuska Obchodzą święto. Ale jaja!
- 11 9
-
2024-08-06 15:02
posłowie nie mają władzy w Policji, tumanie
- 1 1
-
2024-08-06 08:12
Oj tak, świeczniki w UM Gdańsk, UM Warszawa, Sejm... (8)
to podstawa, świeckie świeczniki...
- 15 3
-
2024-08-06 08:56
Czyli księdza też można przejechać gaśnicą? (7)
Ostatnio mi świecko z głośników na wieży wyje, jak jakiś muzułmanin...
- 6 7
-
2024-08-06 09:07
A to Braun obsikał gaśnicą Rabina? Opowiedz nam o tym... (6)
- 9 3
-
2024-08-06 10:52
Poseł Braun nie chiał hucpy zydowskeij w polskim parlamencie, bo to nie kneseset (2)
- 6 3
-
2024-08-06 15:10
Kneseset..
- 1 0
-
2024-08-06 15:03
tak jak szkoła czy urząd nie jest nazikatotalbanatem
- 1 2
-
2024-08-06 09:11
OK, nie księdza, tylko wszystkich wiernych stojących przy krzyżu jak chcesz się czepiać o szczegóły :) (2)
- 3 6
-
2024-08-06 11:58
A to Braun obsikał kogoś innnego nie babę która weszłą mu pod gaśnicę? Opowiedz nam o tym. (1)
- 4 3
-
2024-08-06 13:53
O, teraz baba mu sama weszła pod gaśnicę? Co jeszcze? Może żydowski agent mu tą gaśnicę wcisnął w ręce?
- 2 5
-
2024-08-06 07:52
Tak uznali na zachodzie
PO kolejnych morderstwach Anglia płonie.
- 11 15
-
2024-08-06 07:38
Poziom jego zaangażowania w walce z KK daje do myślenia (8)
nie jest on przypadkiem małoczaczkowy?
- 11 14
-
2024-08-06 15:04
KK należy tępić tak samo jak islamskich terrorystów i putlerowców (1)
- 1 3
-
2024-08-07 11:01
homstolewackie trzeba tępić jak islamskich turysów, dwa zła
- 0 0
-
2024-08-06 08:16
(5)
Też bym walczył jako osobie niewierzącej szef mówił że byłby spoko jakbym się pokazał na mszy, w kościele do którego nie chodzę. Pewnie to się wiąże z potencjalnie szybszym awansem etc- nikt by się pewnie nie angażował w 'walke' gdyby szef nie nakłaniał do czegoś co nie leży w czyiś przekonaniach
- 17 9
-
2024-08-07 11:02
nie wierzy, jego problem, niech się nawróci
- 0 1
-
2024-08-06 08:35
A jak szef mnie zapyta czy na paradzie równości chce być na autobusie czy w tłumie (3)
to co mam mu odpowiedzieć gdy nie chce być na niej wcale? Takie pytanie zadają w korpo w USA... tam ludzie muszą uczestniczyć w paradach LG ITP
- 15 10
-
2024-08-06 11:04
(1)
rezim amerykanski tak ma
- 1 3
-
2024-08-06 11:14
Gdyby tak faktycznie było, od razu poleciał by pozew na grube miliony.
Nie bez powodu wszystko czym straszy kościół musi dziać się daleko i w bliżej nieokreślonym miejscu, żeby nie dało się zweryfikować faktów.- 7 3
-
2024-08-06 09:13
Tak powiedział ksiądz za ambony na "dobrowolnej" mszy dla służb?
W jakim korpo to były takie pytania i kiedy?
- 9 9
-
2024-08-06 07:37
Zle, ze poruszyl ten temat (6)
Co to w ogóle kedt za artykuł?? Kolejny z cyklu: żeby poniżyć katolików. Jest możliwość połączenia wiary i obowiązków i każdy kto chce może z niej skorzystać. Nikomu nic do tego. Ale oczywiście redakcja trójmiasto.pl musi deprecjonować wierzących policjantów. Dziennikarstwo dno, trójmiasto.pl dno
- 25 49
-
2024-08-06 08:57
Bo to
Poprawny politycznie portalik jest, dba przede wszystkim o dobre imię babochlopow
- 11 7
-
2024-08-06 08:23
Tu akurat poniżeni sa niewierzący
- 19 12
-
2024-08-06 08:17
(2)
Nie nie, nie depresjonuje w żaden sposób wierzących - typowe nadinterpretowanie takich artykułów. Stawia po prostu pytanie- dlaczego ktoś niewierzący jest nakłaniany do takich imprez ?
- 20 5
-
2024-08-06 09:31
ale Policja to instutucja Państwowa (1)
i jakim prawem kilku zakłamanych generałków - miesza religię ze służbą?
... i dlaczego jeszcze Ci Przełożeni od katabaskowania - nie zostali dyscyplinarnie wywaleni?- 9 6
-
2024-08-07 11:03
państwo i religia to jedno, brawo policjanci, tepic trzeba w policji ateizm, bo to zło , które rodzi przestępstwa
- 0 1
-
2024-08-06 08:16
Mnie jest zasadniczo wszystko jedno, czy interwencję
przeprowadza policjant wierzący czy ateista, ale nie jest mi wszystko jedno, jeśli wydaje się kasę na uroczystości religijne, zamiast na potrzeby służbowe. Poza tym, deprecjonować można coś, a nie kogoś.
- 17 5
-
2024-08-06 07:30
U nas niestety macki kleru ciągle mocne,kolejne lewicowe rządy mówią o zerwaniu konkordatu,ale PO wyborach nagle o tym zaPOminają,niczym o 100 kitach.
- 21 10
-
2024-08-06 07:26
Prywatna jak piszesz. (4)
Dlatego niema obowiązku w czym problem ?
- 8 5
-
2024-08-06 10:42
Jak ksiądz i kaplica będą utrzymywane ze składek wierzącej części, albo podatku kościelnego, nie będzie problemu. (3)
A na razie, bawią się za nasze pieniądze, które mogłyby pójść na bardziej pożyteczny cel.
- 9 5
-
2024-08-06 12:42
Za nasze ? (1)
Przeczytaj konkordat ,państwo dostało za to ziemię i ty się chyba bawisz za pieniądze z KK
- 3 5
-
2024-08-06 13:53
Po czym państwo oddało ziemię, a dalej płaci.
Konkordat czytałem - podpisani pod nim powinni siedzieć za zdradę stanu.
- 5 3
-
2024-08-06 10:55
bardziej pożytecznych celów jak na rzecz świętego KK nie ma. Wszyscy musza płacić dla wspólnotowego dobra
szczególnie nalezy opodatkować na rzecz KK ateistów, wyższymi stawkami, by zrekompensowac ich szkodliwą działalność przeciwko współnocie narodoqwej i dobru wspólnemu jakim jest KK
- 5 1
-
2024-08-06 07:21
Mam nadzieję dożyć świeckiego państwa (43)
Rozdział państwa i religii. Jak we Francji
- 344 129
-
2024-08-07 11:04
Framcja to patolstwo i degeneracja, państwo upadłe
- 0 1
-
2024-08-06 22:46
Tak, dożyjesz. Tego, co jest teraz w UK.
- 1 4
-
2024-08-06 18:11
Świeckie = sowieckie.
- 7 6
-
2024-08-06 15:17
we kalifacie francuskim? swieckie panstwo?
haahaahaahhaaha
- 11 3
-
2024-08-06 13:41
Moze dozyjesz swieckiej wiecznosci? (2)
- 11 3
-
2024-08-06 13:57
Jeżeli wieczność istnieje, to nie ma znaczenia, czy ktoś płacił na związek kryjący pedofili, czy nie. (1)
- 6 9
-
2024-08-07 08:36
chodzi ci o zatokę sztuki?
- 0 0
-
2024-08-06 10:35
o panie (3)
Za taki francuski model to ja serdecznie podziękuję. Strach wyjść na ulice w niektórych dzielnicach. Jak chcesz to sobie jedź do Francji i tam żyj, ja już wolę polski zaścianek, przynajmniej nikt mi głowy nie utnie.
- 14 7
-
2024-08-06 11:28
A co ma sytuacja we Francji do rozdziału państwa od kościoła. Wytłumaczysz? (1)
- 4 8
-
2024-08-06 11:54
Francuzi byli przyzwyczajeni do traktowania religijnych przywódców jak normalnych ludzi.
Jak przyszli fanatycy, system oparty na dobrej woli przestał działać.
- 6 1
-
2024-08-06 10:44
No tak, nie utnie głowy, tylko napadnie z maczetą, bo jesteś innego wyznania...
- 6 1
-
2024-08-06 10:01
W Polsce?
Płonna nadzieja!
- 2 5
-
2024-08-06 09:34
(1)
Tam jest juz islam. A to nie religia?
- 12 10
-
2024-08-06 15:23
Nie ma różnicy między islamem i katolicyzmem.
- 1 3
-
2024-08-06 09:32
i pewnie ci sie lewaku marzy przejecie władzy w Gdańsku Leqwaku (2)
- 13 12
-
2024-08-06 15:27
Pis dostawał w miastach po du**e to na wsiach ich wybrano (1)
- 0 1
-
2024-08-07 11:05
cioteczniki wielkomiejskie sa zateizowane, wieś czuje zwiazek z tradycją, zmienia, prawdą odwieczną
- 0 0
-
2024-08-06 09:01
To czemu izrael nie jest swiecki i nikt mu tego nie zarzuca??? (5)
- 17 6
-
2024-08-06 13:55
Jakbym żył w Izraelu, to bym mu to zarzucał. (2)
A że żyję w Polsce, chcę rozdziału kościoła i państwa w Polsce.
- 2 7
-
2024-08-07 11:06
ja nie chcę, wręcz odwrotnie, KK i państwo w ścisłej symbiozie muszą działać dla dobra narodowego
- 0 1
-
2024-08-06 15:36
byle co jesz i byle co piszesz ,kończ z kaszanką tego rozdziału chcą ludzie myślący ,a ty masz problem z mysleniem
- 1 1
-
2024-08-06 12:03
Izrael jest święty
Odczep się od niego
- 3 0
-
2024-08-06 11:28
Bo jest mowa o Polsce?
- 5 0
-
2024-08-06 08:41
To jedź do Francji dzbanie jak Ci się tam POdoba. (1)
- 23 21
-
2024-08-06 11:29
A ty za SLD wyjechałeś do Watykanu? Zakładając, że byłeś wtedy na świecie, w co wątpie.
- 4 4
-
2024-08-06 08:39
chcesz mieć taki syf jako oni mają?
- 14 11
-
2024-08-06 07:52
chlopie to jedz do Francji
chlopie to jedz do Francji
- 25 24
-
2024-08-06 07:50
A ja mam nadzieję nie dożyć czegoś takiego. (3)
Bo skończy się jak we Francji...
- 33 23
-
2024-08-06 08:31
Jak się skończyło?
Przyjechali głęboko wierzący i zaczęli ustawiać społeczeństwo pod siebie. Dokładnie tak jak u nas KK.
- 12 19
-
2024-08-06 07:53
W punkt... (1)
Polecam rozeznać się w tym, jakiej religii są ci co najbardziej wojują w PL z KK. Zdziwicie się jak dużo na Lewicy jest maloczapeczkowców...
- 16 15
-
2024-08-06 08:31
Chrześcijańskiej.
Poczytaj kiedyś, czego nauczał Chrystus i porównaj z bredniami, które głosi episkopat.
KK obraża uczucia religijne każdej wierzącej osoby.- 17 9
-
2024-08-06 07:50
Tak jak w Paryżu?
- 17 5
-
2024-08-06 07:47
taaa
ostatniej wieczerzy dożyć
- 10 3
-
2024-08-06 07:37
Widać radaktór mocno zaangażowany w promowanie komentarzy (2)
zgodnych że swoją antyKK linią. Żenada.
- 22 24
-
2024-08-06 09:37
A może po prostu jednej stronie brakuje kultury?
Argumentów brak, to próbują nadrabiać wyzwiskami...
- 4 8
-
2024-08-06 07:57
Moze nie redaktor, Rodziny Katynskie tak , rodziny wiezniow Stutthof juz nie.
- 3 5
-
2024-08-06 07:24
(6)
We. Francji masz świeckie państwo i muzulmanskich obywateli, to akurat najgorsze możliwe połączenie.
Popatrz na Czechy, to jest prawdziwe świeckie państwo.- 30 10
-
2024-08-06 07:57
Francja (1)
Francja kolego to państwo kolonialne co wychodzi mu bokiem dziś więc nie porównuj Francji do Czech które co najwyżej o Śląsk się z Polską biły.
- 11 6
-
2024-08-06 08:00
Serio?
Wojny husyckie. Poczytaj i głupot nie pisz
- 10 0
-
2024-08-06 07:47
(3)
Mając do wyboru szmatogłowych czy Kościół zawsze wybiorę Kościół - byle nie za moje pieniądze.
Każda religia jest zła, ale niektóre są gorsze.- 9 7
-
2024-08-06 08:34
Nie ma żadnej różnicy między nimi. (2)
Jedyny czynnik, to przyzwolenie społeczeństwa. Imamowie wychowali sobie wierne owieczki, u nas na szczęście to jest mniejszość.
- 6 12
-
2024-08-06 08:56
Oczywiście, że jest (1)
Jedna religia nawołuje do zabijania niewiernych, inna nie. Trzeba być ślepym, żeby nie odróżnić większego i mniejszego zła.
- 8 5
-
2024-08-06 09:27
Jedna religia jest powstrzymywana przez społeczeństwo, druga nie.
Jeszcze całkiem niedawno katolicy z radością wysadzali w powietrze protestantów w Irlandii.
- 7 7
-
2024-08-06 07:23
A co z osobami o innym wyznaniu albo nie wierzącymi? (23)
Narzucanie jest najgorszą firma człowieczeństwa.
- 279 68
-
2024-08-06 09:34
komuch w narzucaniu ma najwieksze doswiadczenie ale innych sie czepia (1)
- 8 21
-
2024-08-06 09:38
Komuchów się pozbyliśmy, teraz pora na kolejną mafię.
- 21 10
-
2024-08-06 09:05
Znam gorsze "formy czlowieczenstwa"...
- 2 6
-
2024-08-06 08:18
Ci są taaaaak bardzo pokrzywdzeni, że to pod nich powinniśmy państwo polskie formować. (2)
Źle się czujesz w Polsce? Nie ma sprawy, PO tak zrobi, żebyś źle się czuł dobrze tylko tam, gdzie Polaków nie ma. Jesteś Żydem? No problem- sejm przerobimy na synagogę, a katoli - do pierdoła, żeby się nie rzucali w oczy podczas chanuki.
- 9 22
-
2024-08-06 10:06
Człowieku słabej wiedzy, piszesz takie dyrdymały i co nie udało ci się dowiedzieć że królowa Polski Matka Boska była żydówką tak samo jak jej syn a twój Bóg Jezus Chrystus? Tak więc przepraszaj wszystkich Żydów za swój wpis a katolików nie utożsamiaj z Chrześcijanami.
- 11 5
-
2024-08-06 08:35
Ten sejm, który zatrudnia za niemałe pieniądze kapelana i ma sejmową kaplicę za jeszcze większe?
Racja, przerobili go na synagogę jednym świecznikiem...
- 5 7
-
2024-08-06 07:51
Fejga, jakoś w "polskim" sejmie co do waszego świecznika to wam nie przeszkadzało... (2)
Czy wystawianego w Warszawie "na powietrzu". Katolików tam zamieszkałych nie pytano, chcą czegoś takiego czy nie.
- 9 4
-
2024-08-06 07:55
Otóż to, można się mocno zdziwić jak się zagłębi w temat Judaizmu w PL (1)
jak wielu wyznawców tej religii to mocno wojujacy z KK lewicowcy
- 8 6
-
2024-08-06 08:36
No tak, anitifa z żydowskim kosmicznym laserem :D
Oczywiście o tym, że KK ogłosił Żyda królem Polski, mówić nie należy?
- 9 7
-
2024-08-06 07:51
niewierzących
to kościół mieczem i ogniem nawróci, jak kiedyś.
- 9 7
-
2024-08-06 07:51
Chcemy wolności jak na ulicach Paryża i Sztokholmu! (3)
- 14 1
-
2024-08-06 10:44
A Wy dalej powtarzacie te bajki? :D (1)
- 0 5
-
2024-08-06 22:55
Powiedz o tych "bajkach" rodzicom zamordowanych czy zgwałconych dzieci...
Najlepiej wprost w 4 oczy - jak ci rodzice przyp*olą w twarz za to, że jesteś i**otą to może zmądrzejesz- 0 1
-
2024-08-06 10:18
Co Ty wiesz
- 1 1
-
2024-08-06 07:33
(2)
Powinni uczestniczyć.
- 4 10
-
2024-08-06 07:53
A gdzie złota wolność szlachecka ? (1)
Ten kraj to hańba to pokłosie 8 letnich rządow PiS
- 8 11
-
2024-08-06 09:35
zmieniłes płec czy sprzedałes podpis ?:)
- 5 1
-
2024-08-06 07:29
Widać t..pote w twoim rozumowaniu (5)
Jak ktoś ma inną wiarę to nie idzie, proste. Czy ty jako wyznawczyni Tuska poszłabyś na mszę za ojczyznę, nie, bo nawet nie wiesz jak kościół wygląda od wewnątrz, ale na spędach błyskawic, czarnych parasolek czy parady tęczowych to idziesz w pierwszych rzędach.
- 8 26
-
2024-08-06 08:43
Widać przepięknie jak wyprane berety mają co niektórzy.
Mówisz że msza, z której większość pieniędzy przytuli obce państwo, a ani złotówka nie będzie przeznaczona na poprawę życia Polaków to coś, w czym patriota powinien uczestniczyć?
- 9 4
-
2024-08-06 07:59
Ja (3)
Jako wyznawca Tuska chodzę na ogród trawę kosić i mam gdzieś inne spędy. Spadaj krzyżem leżeć
- 11 8
-
2024-08-06 08:18
(2)
Tolerancja aż się wylewa XD
- 9 4
-
2024-08-06 08:44
Już sami ze sobą gadacie, żeby wyjść na uciskanych? (1)
- 6 4
-
2024-08-06 09:35
to tutaj norma ze lewaki same do siebie pisza
- 4 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.