• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne prace na Chwarznieńskiej. 54 mln zł na przebudowę odcinka na Witominie

Patryk Szczerba
28 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (206)
Ruch z Chwarznieńskiej podczas remontu zostanie przekierowany na Hodowlaną. Ruch z Chwarznieńskiej podczas remontu zostanie przekierowany na Hodowlaną.

Remont ul. ChwarznieńskiejMapka na Witominie będzie kosztował 54 mln zł. Gdynia wybrała wykonawcę prac, została nim firma MTM. Efekt zmian ma być widoczny na początku 2024 r.




Czy często jeździsz Chwarznieńską?

Na wybór wykonawcy prac na witomińskim odcinku ul. Chwarznieńskiej trzeba było poczekać kilka tygodni. W grudniu otwarto koperty z ofertami. Gdynia zaplanowała na kolejny etap przebudowy tej ulicy nieco ponad 62 mln zł brutto.

Przebudowa Chwarznieńskiej: dwie oferty w przetargu



Złożone oferty:

  • MTM SA - 53,9 mln zł,
  • Kruszywo sp. z o.o. - 66,6 mln zł.


Po kilku tygodniach analiz wybrano firmę MTM, oferującą niższą cenę.



Chwarznieńska: 10 miesięcy prac, co z organizacją ruchu?



Od momentu podpisania umowy prace mają potrwać 10 miesięcy. Później zaczną się procedury odbiorowe. Za kilka dni ma zostać podpisana umowa z wykonawcą, tymczasem trwają ostateczne ustalenia związane z tymczasową organizacją ruchu.

Przypomnijmy, że budzi ona sporo obaw wśród witominian. Mieszkańcy obawiają się zakorkowania dzielnicy, gdy robotnicy wejdą na ulicę - najważniejszą arterię Witomina, biegnącą z Chwarzna do centrum miasta.

Wielu obawia się, że przekierowanie ruchu na ul. Hodowlaną zablokuje dzielnicę. To bowiem jedyna alternatywa w momencie rozpoczęcia prac.

Salony kosmetyczne na Chwarznie i Wiczlinie



Prace na Chwarznieńskiej dofinansowane z Polskiego Ładu



Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni będzie finansowana w dużej mierze z rządowego programu Polski Ład. Gdynia otrzymała w październiku na ten cel 30 mln zł, bo na tę inwestycję miała już gotową dokumentację projektową przygotowaną przez firmę Transprojekt Gdański. Miasto zapłaciło za nią 1,2 mln zł.

Po przebudowie ul. Chwarznieńska pozostanie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna.



Zmiany na skrzyżowaniu przy Centrum Witawa



Wzdłuż jezdni zostaną wykonane chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa pojawi się poza pasem jezdni.

- To szeroko zakrojona przebudowa infrastruktury drogowej, która uwzględni szereg rozwiązań dla pieszych i rowerzystów - w tym oczekiwane odcinki dróg rowerowych, a także całkowicie nowy charakter głównego skrzyżowania dzielnicy - zapowiadał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej, zakres prac:

  • budowa ulicy Chwarznieńskiej od ulicy MałokackiejMapka do ulicy SłonecznejMapka,
  • przebudowa ulicy SosnowejMapka,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/WielkokackaMapka,
  • budowa drogi rowerowej w ulicy Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ulicy RolniczejMapka,
  • budowa odcinka ulicy Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ulicy HodowlanejMapka (od wyniesionego skrzyżowania z ulicą Słoneczną do ulicy Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej oraz usunięcie kolizji,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery oraz nasadzenie zieleni.


Przebudowa Chwarznieńskiej: historia inwestycji





Prace na Chwarznieńskiej też w innym miejscu



Dodajmy, że nowych kształtów nabiera rozbudowywany inny odcinek ulicy ChwarznieńskiejMapka na Chwarznie. Powstaną tam dodatkowe pasy ruchu. Realizacja wartej 33 mln zł inwestycji zaczęła się miesiąc temu. Prace potrwać mają do sierpnia.

Prowadzone obecnie prace na ul. Chwarznieńskiej

Miejsca

Opinie (206) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Wybory idą więc zaczyna się festiwal obietnic, Trzeba utrzymać stołki (2)

    przed poprzednimi wyborami obiecywali obwodnicę Witomina.

    • 77 4

    • 3 ostatnie wyboru z rzędu obiecywali obwodnicę. Jeszcze widzę szkodniki na pętli 141 z transparentami....

      • 15 1

    • Budowa obwodnicy jest w przygotowaniu.

      • 0 12

  • Tylko nie MTM (1)

    MamTrzyMaszyny

    • 68 12

    • ale sprawne.

      • 6 9

  • Niech to buduje nawet Mirek z Wieśkiem, oby tylko nie Polaqua (3)

    tak wam powiem

    • 20 9

    • 3 najgorsze filmy w polsce (2)

      Poczta Polska
      PKP
      Polaqua

      • 6 1

      • Publiczne Służba Zdrowia (1)

        Polskie Wody, Państwowe Lasy

        • 4 1

        • Wszystko sprzedać i

          Tylko prywatyzacja

          • 0 0

  • hmm (3)

    no tak, trzeba zniszczyc cos, zeby zbudowac cos. Ma to sens, ale czemu tak pozno i nie szybciej ? Troche boli , ze w innych krajach remonty i budowy drog postepuja szybciej. Jest tu sporo nieudolnosci urzedu miasta w wyznaczaniu priorytetow. Zadowolony mieszkaniec to dobry mieszkaniec, nie narzekajacy i glosujacy w wyborych za tym by w przyszlosci nie narzekac, ale niestety ostatnio cos z tym jest nie tak....
    pozdrawiam

    • 25 2

    • Szybciej tzn. kiedy? (1)

      w naszym kraju uzgadnianie dokumentów trwa wieki

      • 2 3

      • O projektowaniu lepiej nie mówić...

        • 3 0

    • Jak by robili szybciej to bys powiedzial ze zakorkowane cale miasto

      • 0 2

  • Niech (1)

    urzędnicy podniosą tyłek z wodzem na czele i zobaczą co się dzieje z remontem na Karwinach to już dawno przestało być zabawne. To musi być prawda niestety po tym co widzimy że nie ma już kasy i Mtm nie ma ludzi. Na Karwiny wszystko przyjeżdża spóźnione a na pętli Tuwima na tej górze mieszka starsze już społeczeństwo i jak to przyjeżdża spóźnione już przy wydłużonym czasie to autobus 145 i 180 jedzie w parze i co potem prawie godzina przerwy obłęd.
    Cała Gdynia to jedna wielka rozpierducha a tam niby co remont skończony to po bokach nic nie uporządkowane jeden syf.

    • 71 2

    • starszym się nigdzie nie spieszy

      mają czas

      • 0 13

  • od dekad do dnia dzisiejszego fatalny sposób zarządzania infrastruktura miejska w Gdyni. (1)

    do tego dyletant w temacie pan Łucyk, kluczy i eksperymentuje za publiczne pieniadze.

    • 92 3

    • Bardzo delikatne określenie działalności człowieka bez kompetencji

      • 16 1

  • Dla zwykłych miejszańców niewiele się zmieni, bo wciąż będą mieli po jednym pasie, (3)

    jak stali w korkach tak będą stali nadal chyba, że wskoczą na rowerek albo do rzadko jeżdżącego autobusu

    • 96 5

    • Autobus nie jezdzi wcale rzadko (1)

      • 0 8

      • Jeździ nie często

        • 6 0

    • Elektrykiem po buspasie

      Autem elektrycznym polecisz.

      • 0 2

  • Brak słów. (4)

    Robią remont za 54mln, który w żaden sposób nie odkorkuje dzielnicy. Wręcz przeciwnie, podczas prac trwających minimum rok (nie wierzę w 10 miesięcy - wystarczy spojrzeć na węzeł Karwiny) ruch w tym miejscu zostanie całkowicie sparaliżowany. Pozostaje współczuć mieszkańcom i dojeżdżającym codziennie tą trasą.

    • 130 8

    • "Droga rowerowa pojawi się poza pasem jezdni. " Why? przecież są emocje jak się jedzie między tirami rowerkiem.

      Było dobrze z tymi czerwonymi pasami na środku jezdni w kilku punktach miasta- a jakie to mądre i przemyślane- Czerwona ścieżka jest po to żeby nie było widać przejechanego rowerzysty przez tira.

      • 15 3

    • Dokładnie, na samym Witmonie to nie przebudowa a remont

      • 23 0

    • (1)

      Potrwa z aneksami 2 lata, oczywiście bez żadnych kar. Remont nic nie da oprócz wielkiego zysku dla znajomego krolika

      • 19 0

      • Skoro nic nie da to nie remont

        • 5 0

  • Czyli wydadzą kilkadziesiąt milionów na buspas żeby kilka pojazdów na godzinę mogło przejechać szybciej (20)

    a w tym czasie mieszkańcy w swoich samochodach nadal będą stali w korkach

    • 84 8

    • Bierzesz ze sobą dwa fotele i kanapę, żeby gdzieś dotrzeć? (7)

      to postoisz w korku. Ludzie, którzy nie potrzebują tyle balastu i wybierają bardziej efektywne środki transportu pojadą szybciej. Powoli zmierzamy w dobrym kierunku, aczkolwiek wciąż 95%+ wydatków to infrastruktura dla kanapowców.

      • 6 23

      • autobus jedzie raz na pół godziny, jest zapchany i drogi. Mam iść z buta? (2)

        • 19 1

        • Nie chcę decydować co masz zrobić. (1)

          Wielu ludzi jeździ autobusem, rowerem lub chodzi na piechotę. Oni wreszcie będą mieli trochę wygodniej i szybciej. O to chodzi.

          • 3 17

          • Wielu ludzi chodzi na boso i je trawę

            Może też spróbujesz...

            • 10 2

      • A ty jeździsz rowerem zimą do pracy do Gdańska?? (3)

        Z teczką, ciuchami itp???

        • 7 0

        • Wielu ludzi jeździ (2)

          Rowerem, autobusem, chodzi na piechotę.
          Do tej pory nikt o ich nie myślał. Teraz ktoś pomyślał. Samochody wciąż mają dużo więcej miejsca i nakładów finansowych na swoją infrastrukturę.

          • 2 5

          • Bo placą podatki

            Za paliwo również, OC itp..
            A ty ze swoim rowerem za co płacisz skoro chcesz mieć wszędzie ścieżki rowerowe?

            • 3 0

          • Nikt nikomu nie broni jeździć czym chce

            Oprócz kierowców..

            • 0 1

    • Nie "kilka pojazdów" tylko kilkaset osób... (8)

      Nie mierz pojazdami tylko ludźmi....

      • 6 6

      • w autobusie jest kilkaset osób??? (6)

        siedzą na dachu?

        • 8 2

        • W autobusie przegubowym jest ponad 170 miejsc (5)

          Zwykły miejski to ok 90 miejsc. Także, te kilka autobusów może bez problemu przewieźć kilkaset osób

          • 0 3

          • Mam jechać ze 170 osobami i śmierdzący, wygnieciony dojeżdżać do biura? (3)

            Dlaczego prezydent nie jeździ komunikacja?

            • 6 1

            • A skąd takie wnioski?

              Możesz jeździć jak tylko chcesz, tylko proszę, nie narzekaj później, że są korki.
              A powyższe to tylko czysta arytmetyka, a nie żadne wyznaczniki życia. Po prostu, kilka autobusów zabiera kilkaset osób.
              Dodam tylko, że nawet jeśli te autobusy zabierałyby połowę pasażerów, dając dobry komfort podróży, to nadal przewoziłyby kilkaset osób.

              • 1 0

            • Umyj się przed wyjściem z domu, to nie będziesz śmierdzieć.

              I nie ocieraj się o panie, to i wygnieciony nie będziesz.

              • 2 3

            • Bo jaśnie panujacy mieszka w Bojanie...

              Jak kilku radnych, ktorzy mieszkaja poza Gdynia i zgodnie z przepisami radnyni byc nie mogą. Miasto z morza i marzeń, a władza w nim nie mieszka.

              • 0 0

          • 170???

            To jakbyś do obozu jechał...gratulacje i miłej podróży.

            • 2 1

      • Chyba szprotkami w puszce

        • 1 0

    • Elektryki (1)

      Robią dla siebie pas, urząd pewnie niedługo kupi elektryki plus paru bogatych ludzi będzie miało swój prywatny pas. Wtedy juz obwodnica nie potrzebna..

      • 7 0

      • Z tymi pretensjami to do ustawodawcy.

        • 0 3

    • Nie, bo za chwilę nie będzie już wolno jeździć samochodem. Potem zlikwidują zbiorkom, bo po co ci to, skoro będziesz siedział w 15minutowym getcie, którego miłośnikiem jest szczur? Cały UM popiera i ochoczo realizuje te zielonooszołomskie pomysły.

      • 2 0

  • Mnie juz nie nabierzecie, ja już na was nie zagłosuję (2)

    • 102 6

    • Zawsze tak mówicie, (1)

      A pozniej Szczur 87 % poparcia!
      Więc kto na niego głosuje? Jestem byłą pracownica UM i praktycznie wszyscy w wolnej rozmowie narzekali na szczura ale i tak dalej na niego głosowali... Syndrom Sztokholmski?

      • 8 0

      • Wystarczy postraszyć pisem i ludzie karnie głosują na szczura

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane