• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Estakady Kwiatkowskiego ruszy pod koniec kwietnia

Patryk Szczerba
5 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Kilkanaście dni pozostało do zmiany organizacji ruchu na estakadzie. Kilkanaście dni pozostało do zmiany organizacji ruchu na estakadzie.

Wielkimi krokami zbliża się remont trzech przegubów Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Robotnicy przejęli już plac budowy, a pierwsze zmiany w organizacji ruchu zaplanowano na 21 kwietnia. Koszt prac wyniesie 1,7 mln zł, wykona je firma MTM.



Czy planujesz zmienić nawyki komunikacyjne na czas remontu Estakady Kwiatkowskiego?

O planowanym remoncie drogi informowaliśmy po raz pierwszy w lutym. Prace są konieczne, ponieważ konstrukcja jezdni ulega coraz szybszej dewastacji. Najstarsze części Trasy Kwiatkowskiego mają nawet 40 lat i wymagają wymiany, na co wskazują zlecane przez miasto badania. Ostatnia poważniejsza modernizacja została przeprowadzona trzy lata temu. Kosztem 1,66 mln zł wzmocniono dwa przeguby. Kierowcy stali w korkach od marca do września.

Minimalizacja utrudnień

W tym roku postoją od kwietnia do listopada. Zakończenie prac przewidziano na 17 listopada. Nieunikniona gehenna kierowców rozpocznie się w trzecim pełnym tygodniu kwietnia. Na początek prace spowodują zmiany w ruchu na łącznicach.

- Chcemy przez to zminimalizować skutki remontu, który i tak, z czego zdajemy sobie sprawę, będzie niezwykle uciążliwy. 30 marca został przejęty plac budowy. Pierwsze prace, które wymuszą zmiany w organizacji, zaplanowano na 21 kwietnia na łącznicy dojazdowej od ul. Kontenerowej - informuje Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni.
Po miesiącu robotnicy wejdą na łącznicę zjazdową, a ten etap prac potrwa do 19 czerwca. Kilka dni potem zaczynają się wakacje, a w perspektywie jest festiwal Open'er. W tym czasie ruch na estakadzie ma się odbywać bez problemów. Po zakończeniu festiwalu, 9 lipca, robotnicy znowu wejdą na drogę, by tym razem remontować jej zasadniczą część.
  • Etap I
  • Etap II
  • Etap III.
  • Etap IV.

- Tego dnia rozpocznie się trzeci etap, już na zasadniczej części estakady. Potrwa do końca wakacji. 1 września ruszy czwarty etap - dodaje Tomasz Krzak.
Praca głównie w dzień

W trakcie prowadzonych prac część ruchu zostanie przeniesiona na ul. Janka Wiśniewskiego. Droga będzie służyła jako objazd dla jadących z ul. Unruga oraz Kontenerowej w kierunku Obwodnicy Trójmiasta.

Prace potrwają, według harmonogramu wykonawcy, do 17 listopada. Być może skończą się szybciej, ale to nie oznacza, że droga zostanie w pełni udostępniona do ruchu. Kierowcy muszą się więc liczyć z korkami co najmniej do połowy listopada.

Robotnicy będą prowadzili prace głównie w ciągu dnia.

- Jeżeli zajdzie taka konieczność, prace będą prowadzone w systemie dwuzmianowym. Dopuszczone jest incydentalnie prowadzenie robót w godzinach nocnych - tłumaczy Krzak.
Zwężenie zniknie za kilka tygodni

Prawdopodobnie jeszcze dwa miesiące potrwają z kolei utrudnienia wywołane przez awarię dylatacji na Trasie Kwiatkowskiego za zjazdem z obwodnicy w kierunku ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni. Z tego powodu 1 marca droga została zwężona w części do jednego pasa. Efekt? Zagrożenie kolizjami nadmiernie rozpędzonych kierowców, które - jak donoszą nasi czytelnicy - zdarzają się w tym miejscu często.

Awaria była na tyle poważna, że po ekspertyzach konieczna okazała się wymiana szczeliny. Jest już zamówiona, ale nie wiadomo, kiedy pas zostanie ponownie oddany do użytku.

Opinie (212) 1 zablokowana

  • Dlaczego prac nie można prowadzić w nocy? (1)

    Nie rozumiem.

    • 12 0

    • .. bo praca w nocy więcej kosztuje, a Gdynia to biedne miasto urzednicze.

      Natomiast Gdynianie są bogaci i ich straty finansowe z powodu korków są do pominięcia, szczególnie przez urzędników... oczywiście. Można wykonać analizę, mocno uproszczoną - jeśli założyć, że dziennie przejeżdża tą trasą 10tys. ludzi i zmarnuje pół godziny dodatkowo przez korki, to jeśli średnio zarabiają 1000zł (!) to przez pół roku daje kwotę 5 000 000 zł ( 5 milionów ), czyli miasto traci milion złotych z podatków. Wydaje mi się, że jest to rażąca niegospodarność i lekceważenie obywateli, że musi to tak długo trwać.

      • 5 0

  • Brawo urzędasy kto wygrał przetarg MTM firma gryzonia! Za rok szykuje się kolejny remont!

    • 5 0

  • po zakończeniu remontu estakady (1)

    warto by porządnie wyremontować okolice skrzyżowania Wiśniewskiego z Kontenerową (przy terminalu promowym) Droga tam nie widziała remontu od ponad 20 lat, wygląda jak po bombardowaniu.
    Ładny obrazek miasta dla wita przypływających skandynawów

    • 5 0

    • A na ulicy Kwiatkowskiego był?!

      • 0 0

  • Czyli jak zawsze

    Remont na wakacje.Ale szczur ma to w d*pie.Banda nierobów urzędniczych nie patrzy na mieszkańców tylko na swoje cztery litery.

    • 7 1

  • mieszkaniec pogorza

    Naprawde zmartwila mnie ta wiadomosc, juz teraz sa korki a co dopiero jak bedzie remont. Alternatywa jest druga estakada obok tej powstalej jedna prowadzi samochody na 4 pasach do morskiej i tam auta zjezdzaja a druga estakada prowadzi na pogorze oksywie itp z wieksza iloscia zjazdow. Musimy sie budowac bo mieszkancow przybywa a drogi wciaz sa tylko remontowane. Albo moze jakis tunel badz metro?

    • 7 0

  • Oksywie i Obluze mogloby byc odciazone tylko przez transport szynowy albo buspasy.
    A tak bedziecie w coraz wiekszych korkach jezdzili.
    Kazdy kolejny blok, osiedle to kolejne kilkadziesiat samochodow.

    A estakada co rusz bedzie do remontu.

    Taka prawda.

    • 9 0

  • I jak zwykle będą szanować pracę. Estakada zamknięta a robotników brak.

    co można zrobić w miesiąc będzie celebrowane przez 6 miesięcy a wszystko po to aby za rok zrobić powtórkę. Panie Prezydencie więcej osiedli na peryferiach i dziurawych dróg Kpina z obywateli - podatników.

    • 10 0

  • Panie Prezydencie czy Pan wie jak wyglada droga na dole estakady??? Chyba nie

    Tak jak nie wie Pan co się w Gdyni wyprawia.

    • 8 0

  • Może paru gości zapomniało, że ci samochodzierze to płacą podatki drogowe. Kazdy litr paliwa to podatek, stąd mamy drogi. (1)

    A co rowerzyści. Gdyby nie samochodziarze to by dróg nie było.

    • 9 3

    • Chyba zdurniales. Nie byloby potrzeby az takiej ilosci drog. Ale nie byloby tez trzeba utrzymywac tysiecy inwalidow po wypadkach itd.

      Rowerzysci tez placa podatki.

      Najbardziej zarabia na tym wszystkim lobby samochodowe i naftowe.
      Reszta tylko traci.

      • 1 2

  • S k a n d a l !

    dobrze ze juz tam nie mieszkam !

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane