• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Jana z Kolna: najpierw torowisko, potem jezdnia

Maciej Naskręt
11 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ul. Jana z Kolna w Gdańsku. Podczas Euro 2012 kibice pojadą tędy po nowym torowisku i nawierzchni asfaltowej. Ul. Jana z Kolna w Gdańsku. Podczas Euro 2012 kibice pojadą tędy po nowym torowisku i nawierzchni asfaltowej.

Gdański ZDiZ ogłosił przetarg na przebudowę linii tramwajowej w ciągu ul. Jana z Kolna. Inwestycja potrwa do końca sierpnia. Wtedy ma zacząć się remont nawierzchni jezdni. Planowane zakończenie: na pewno przed Euro 2012.



Ul. Jana z Kolna zmieniona w bulwar. Pomysł zagospodarowania, proponowany przez spółkę Drewnica Development - właściciela ok. 20 ha postoczniowych terenów. To jednak jest melodią przyszłości. Ul. Jana z Kolna zmieniona w bulwar. Pomysł zagospodarowania, proponowany przez spółkę Drewnica Development - właściciela ok. 20 ha postoczniowych terenów. To jednak jest melodią przyszłości.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił w poniedziałek przetarg na przygotowanie projektu i przebudowę ok. 2,8-kilometrowego odcinka torowiska w ciągu całej ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska.

- Inwestycja zlecona zostanie wg zasady "projektuj i buduj" [wykonawca przygotowuje projekt i przystępuje do jego budowy - przyp. red.]. Z uwagi na brak szczegółowego harmonogramu prac, na tym etapie trudno określić, kiedy dokładnie ruszy przedsięwzięcie. Jednak z wykonaniem zadania wyłoniona firma będzie musiała uporać się do końca sierpnia - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ.

Inwestycja zaplanowana w ciągu ul. Jana z Kolna zakłada m.in. całkowitą wymianę układu torowego, nawierzchni drogowej na przejazdach tramwajowo-drogowych na gumowe, remont istniejących peronów tramwajowych i instalację na wszystkich przystankach nowych ogrodzeń, wykonanych z przezroczystych osłon.

Czy przebudowa ul. Jana z Kolna usprawni ruch w kierunku PGE Areny?

Przedsięwzięcie torowe zakłada również wymianę części sieci trakcyjnej. Kilka słupów zostanie wymienionych. Pozostałe - te lepszej jakości - zostaną odmalowane. Wymianie podlegać będą też przewody nad torami.

Kryterium wyboru najlepszej oferty w przetargu na przebudowę ul. Jana z Kolna stanowi wyłącznie cena. Chętne firmy mogą składać oferty w przetargu do 24 stycznia. Władze ZDiZ nie chcą ujawniać kwoty, jaką planują wydać na inwestycje, z uwagi na toczącą się procedurę wyłaniania wykonawcy.

Wiele do życzenia na ul. Jana z Kolna pozostawia także, oprócz torowiska, sama jezdnia. - Studzienki kanalizacyjne już dawno się zapadały pod ciężarem TIR-ów. Drogowcy próbowali ratować sytuację, ale wyszło im to nie najlepiej, wciąż są dziury po kostki. Jezdnia wymaga gruntownego remontu - opowiada pan Piotr, kierowca i pracownik pobliskiej stoczni.

Czy uda się też naprawić jezdnie? - Tak. Jednak kierowcy będą musieli poczekać na przebudowę nieco dłużej niż pasażerowie tramwajów. Przebudowa m.in. nawierzchni rozpocznie się zaraz po tym, jak skończą się prace na torowisku. Przetarg na przedsięwzięcie drogowe planujemy ogłosić w maju tego roku - mówi Kotłowski.

Planowany remont ul. Jana z Kolna nie obejmuje jednak naprawy wiaduktu kratowego - tzw. Żółtego Wiaduktu - nad linią kolejową. Przebudowa torowiska i jezdni wzdłuż terenów stoczniowych w Gdańsku stanowią inwestycje, realizowane z myślą o Euro 2012 - mają umożliwić swobodny dojazd do PGE Areny.

Pasażerów, korzystających na co dzień z komunikacji tramwajowej w Gdańsku, czekają duże i uciążliwe ograniczenia. Obecnie trwa przebudowa torowisk w Brzeźnie, a wiosną rozpoczną się remonty torów tramwajowych w Nowym Porcie i we Wrzeszczu, o których pisaliśmy w zeszły piątek. Na mapie utrudnień będzie trzeba zaznaczyć jeszcze jedno z nich - przebudowę ul. Jana z Kolna. Inwestycje zbiegną się w jednym czasie - wiosną i latem 2011 roku.

Miejsca

Opinie (104) ponad 10 zablokowanych

  • obecnie to się nic nie dzieje

    "Obecnie trwa przebudowa torowisk w Brzeźnie" - ha od prawie miesiąca niewiele się dzieje a autobus zastępujący tramwaj rozjeżdża chodnik na ulicy Walecznych nie mieszcząc się na ulicy zwężonej przez zwały śniegu,lodu i parkujące samochody.Czy zlecający remont torowiska wyremontuje również chodnik na ul Walecznych ??

    • 7 1

  • 30% idiotów (1)

    ... wybrało w ankiecie pierwszą opcję : "tak, wyremontowana droga to zawsze mniejsze korki, kierowcy pojadą szybciej"

    Bez poszerzenia?
    To kupcie sobie porsche - będzie jeszcze szybciej, powodzenia.

    • 7 3

    • kto jest idiotą?

      szybsza jazda (ponad 30 km/h) nie zwiększa przepustowości drogi, bo trzeba zostawiać między samochodami większe odstępy

      szersza jezdnia nie likwiduje korków tylko je przesuwa gdzie indziej

      na korki lekarstwem jest promocja korzystania z samochodów przez większą liczbę osób (car sharing); komunikacji publicznej, pieszej i rowerowej.

      • 0 0

  • A ja mam inną propozycję

    Likwidujemy tramwaje i uruchamiamy SKM do Nowego Portu.
    Na miejscu torowiska robimy jeden pas wyjazdowy z Gdańska w stronę portu, a w stronę Miasta mamy dwa pasy.

    • 2 3

  • A teraz coś z innej beczki - Most Siennicki

    Miałem ostatnio okazję jechać mostem Siennickim - to jest prawdziwy koszmar. Tramwaje prawie wypadają z szyn. A o asfalcie już nie wspomnę. Ten most powinien być wyłączony przez nadzór budowlany z ruchu. To może by dało coś do myślenia władzom miasta. Na marginesie chciałbym zobaczyć jak ulica Jana z Kolna lub też Jana z Kolana według informacji w podawanej w Pesach ;-) będzie drogą o dwóch pasach ruchu w jednym kierunku na całej długości t.j.: na wysokości Żółtego Wiaduktu oraz ECS.

    • 6 1

  • moim zdaniem (1)

    magistrat i radni czekaja na jakąs tragedie na Przeróbce.ten most to wlaściwie dwa w jednym czyli most na moście.to prowizoryczna pogierkowska saperska tymczasowa konstrukcja położona na starym zwodzonym moście który sypał się już w latach 70 ubieglego wieku.

    • 1 1

    • Tak było. Nieco ponad dwadziecia lat temu most przebudowano - otrzymał nowe przęsła. Tyle, że najazdy zostały przy okazji przebudowy kompletnie spieprzone i tam wlaśnie zapada się torowisko. Na Przerobce i Stogach tory nie widziały remontu od tamtego czasu. Na Siennickiej, nieopodal skrzyzowania z Lenartowicza, szyny pękają.
      Ale wladze miasta i ZKM wolą o Przeróbce i Stogach nie pamiętać. Szczytem zaś bylo wysłanie na tę trasę tramwaju z niesprawnymi zewnętrznymi swiatłami.

      • 0 0

  • (1)

    Nie jestem przeciwnikiem remontów...oby tylko żeby puścili "10" przez Zwycięstwa i obeszło się bez przesiadek..

    • 2 1

    • Miało być: Nie jestem przeciwniczką remontów...tylko żeby puścili "10" przez Zwycięstwa i obeszło się bez przesiadek..

      • 0 0

  • brednie i nic więcej

    a co z drogą łostowicką to znaczy ulicą tam też prace staneły

    • 1 2

  • na torach dziury po zimie nie wychodza na swiatlo dzienne

    lepiej jak by zrobili tam nowa szose

    • 2 0

  • fajne odp ankieta

    w ankiecie jest odp. tak, wyremontowana droga to zawsze mniejsze korki, kierowcy pojadą szybciej

    zacznijmy od tego ze mieszkam na suchaninie, nigdy nie było korków na ul. powstańców warszawskich i beethovena, ale chodzi mi o tą pierwszą, jak była przebudowa to rozumiem korki ale teraz gdy przebudowa tej drogi sie skończyła 2 miesiace temu? można było nam powiedziec czy wolimy dziurawa droge bez korków, czy nowa droge z korkami?

    • 2 0

  • zaległości.....

    Nareście jest do przodu..Na Jana z Kolna przed rokiem 80-tym tory byly w jezdni,tramwaje jezdziły albo po torowisku albo po bruku z uwagi na zuzycie szyn .W roku 81-82 przebudowano ulice wraz z torowiskiem,bez projektu dzieki ówczesnemu kierownikowi Wudziału komunikacji U.M Śp.Kasprzakowi.Byl to zryw pracy przodujacej siły narodu.....................

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane