- 1 Mała uliczka, duży problem (170 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (443 opinie)
- 3 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (119 opinii)
- 4 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (45 opinii)
- 5 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (281 opinii)
- 6 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (170 opinii)
Remont SKM Grabówek potrwa dłużej. Koniec prac we wrześniu
Na stacjach Grabówek i Leszczynki trwa remont. Prace skończą się w najbliższych miesiącach.
Trwa remont przystanków SKM Leszczynki i Grabówek. Prace przy pierwszej stacji są na ukończeniu, przystanek powinien być gotowy pod koniec maja. SKM Grabówek zostanie otwarty dopiero po wakacjach, a powodem opóźnień jest konieczność uaktualnienia dokumentacji projektowej.
Największe zmiany czekają właśnie perony na Grabówku i Leszczynkach. Sprawdziliśmy jak wygląda stan zaawansowania prac na obydwu stacjach.
SKM Grabówek: prace rozpoczęte i wykonane
Przedstawiciele SKM informują, że zabudowano nowe ścianki peronowe wraz z oczepem i zmieniono lokalizację peronu, przesuwając go ok. 100 metrów w stronę Gdyni Głównej. Wybudowano także komorę podtorową pod planowane drugie przejście podziemne prowadzące z terenów kolejowych na tereny miejskie od strony południowej.
- W miejscu, gdzie wcześniej były schody, wybudowano pochylnię prowadzącą z przejścia podziemnego na peron. Wykonano także nowe odwodnienie peronu oraz nawierzchnię peronową na szerokości dwóch metrów przy obu krawędziach peronowych. Część środkowa tworzona jest sukcesywnie - po wykonaniu elementów umiejscowionych w osi peronu lub po wykonaniu fundamentów pod małą architekturę - informuje Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
Poza tym zabudowano słupy wiaty peronowej i trwa montaż konstrukcji zadaszenia. Jest też już gotowa część pochylni zewnętrznej,
Wymieniono również szyny wraz z podtorzem w torze 502 (to ten, którym pociągi SKM zazwyczaj jadą w stronę Gdańska) oraz same szyny w torze 501.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Znajdź korepetycje dla dziecka
SKM Grabówek: otwarcie dopiero we wrześniu
Do zamontowania pozostały także ławki, śmietniki i gabloty. Do realizacji pozostało również utworzenie wejścia z terenów miejskich do przejścia podziemnego wraz z częścią pochylni zewnętrznej, gdzie pojawił się problem.
- Z uwagi na kolizję wejścia z komorą ciepłociągu, która na planach znajduje się w innym miejscu, niż w rzeczywistości, konieczne było uzyskanie zamiennego pozwolenia na budowę dla tego elementu. Spółka PKP SKM pozyskała nową decyzję, czekamy na jej uprawomocnienie, aby wznowić prace budowlane - przekazuje Tomasz Złotoś.
Obecnie w tym miejscu robotnicy nie pracują.
Z tego powodu szacunkowy termin zakończenia przebudowy przystanku Gdynia Grabówek został przesunięty na koniec września 2023 roku.
SKM Leszczynki: prace rozpoczęte i wykonane
Zabudowano już m.in. nowe ścianki peronowe wraz z oczepami i dokonano niewielkiej korekty lokalizacji peronu. Odwodniony peron zyskał nową nawierzchnię. Wybudowano też nowe schody prowadzące z przejścia podziemnego na peron wraz z szachtem windowym i montażem windy.
Zbudowano portal wejściowy wraz z szachtem windowym. Obecnie trwają prace wykończeniowe (wykonawca jest w trakcie układania okładzin ściennych).
SKM Leszczynki: kiedy otwarcie?
- Wymieniono też szyny wraz z podtorzem w torze 502 oraz wymieniono szyny w torze 501. Wybudowano już słupy wiaty, konstrukcja zadaszenia jest w trakcie realizacji - mówi Złotoś.
Szacowany termin zakończenia modernizacji tego przystanku to koniec maja 2023 r.
Zobacz jak wyburzano przystanki SKM Grabówek i Leszczynki
Dodajmy, że w ostatnich dniach SKM ogłosiła przetarg na remont dwóch stoczniowych przystanków: Gdynia Stocznia Uniwersytet Morski i Gdańsk Stocznia.
Remont obydwu przystanków SKM Stocznia. Efekty za dwa lata
Kolejowe Trójmiasto
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2023-04-17 08:51
Grabówek (3)
Stary peron na stacji Gdynia-Grabówek był lepszy, bo miał hol z wejściem na peron.Można było się schować gdy padał deszcz czy padał śnieg lub gdy było bardzo zimno.Teraz będzie gorzej, bo nie będzie gdzie się schować.Dramat
- 59 8
-
2023-04-17 13:00
no, nie! (2)
stanie w oparach alkoholu, papierosów i moczu było ok?
- 6 3
-
2023-04-17 19:10
Jasne, lepiej stać na "przewiewnym" peronie, zwłaszcza jak wiaterek 60 km/h zacina marznącym deszczem.
- 1 1
-
2023-04-17 16:46
Ludziom niedogodzisz
zawsze jakieś marudy się znajdą
- 0 1
-
2023-04-17 07:54
To było oczywiste (2)
Stan prac był daleki od prac "wykończeniowych".
A panowie mimo goniącego terminu nie uwijali się jak mrówki w mrowisku, tylko jak panowie, którzy już znają oddalony termin.
No ale cóż. Mogli by chociaż biletomat postawić, żyło by się łatwiej.- 32 1
-
2023-04-17 08:04
(1)
A to jest w ogole standard budowania w Polsce, to samo widac przeciez przy innych remontach miejskich, drogach, wiaduktach. Mowi sie, ze w Polsce o absurdalnej dlugosci tego typu prac decyduja koszty. No nie wiem. Zwykle 3 patrzy, jeden robi. Mam mozliwosc obserwowania tego typu akcji na Zachodzie i niestety wygladaja on kompletnie inaczej, wszyscy pracuja, w normalnym tempie.
- 5 1
-
2023-04-17 12:36
w budowlance jak masz sprawne ręce i mózg
to nie pracujesz na takich budowach tylko idziesz na swoje bo sam możesz zarobić kilka razy tyle, ci co się na tych budowach tak obijają to pracują adekwatnie do pensji - dostają średnią to pracują średnio
- 0 0
-
2023-04-17 07:13
No i fajnie, że robią!
Czekam niecierpliwie na te nowe pociągi.
- 23 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.