Fakty i opinie

Remont SKM Redłowo dobiega półmetka

Najnowszy artukuł na ten temat

30 listopada skończą się korki w Chyloni

Remont stacji SKM Redłowo dobiega do półmetka. Nowa, dłuższa wiata, monitoring oraz winda to główne elementy, które pojawią się na stacji. Zakończenie prac wartych 13,8 mln zł jest planowane na początek wiosny.



Czy remonty stacji SKM i dworców utrudniają ci podróże?

tak, mocno 14%
owszem, ale jakoś sobie radzę 35%
nie, nie mam z nimi problemu 51%
zakończona Łącznie głosów: 757
Przypomnijmy: przetarg na remont stacji wygrała w listopadzie ub.r. firma Rajbud, ale przez wiele miesięcy na przystanku nie było widać żadnych prac. Postępowanie odbyło się bowiem w trybie "zaprojektuj i wybuduj", więc firma najpierw musiała sporządzić kompletną dokumentację, niezbędną do rozpoczęcia przebudowy.

Prace ruszyły pod koniec sierpnia. Są warte 13,8 mln zł.

Zakres prac:
  • Przebudowana będzie m.in. bryła samego peronu i jego nawierzchnia,
  • Powstanie nowa, dłuższa wiata oraz winda łącząca peron z wiaduktem,
  • Zainstalowany zostanie również monitoring oraz system informacji pasażerskiej.

Przedstawiciele SKM informują, że prace postępują bez przeszkód.

Rozkład SKM Trójmiasto


- Wymienione już zostały szyny i konstrukcja sieci trakcyjnej z przewieszeniem sieci. Gotowa jest konstrukcja podtrzymująca wiatę, przyłącze wodociągowe i odwodnienia oraz część instalacji kablowych. Gotowy jest też fundament pod windę, która połączy peron z ulicą Stryjską od strony PPNT - wylicza Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
W czasie remontu na przystanku nie działa kasa biletowa. Bilety można w tym czasie kupować w automacie ustawionym na peronie. Dostępne są one również u kierownika na czele pociągu - dla wsiadających w Redłowie bez dodatkowych opłat.

Opinie (74) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (1)

    Długo sie z tym certolą al ok,widać szybciej u nas się nie da.Jeszcze za drogi by się miasto w końcu wzięło,dziury jak kratery na Księżycu.

    • 23 7

    • Tu inwestorem jest PKP a nie miasto...

      • 10 0

  • (4)

    Czy w pierwotnych planach nie miało być aby dodatkowych schodów między peronem a wiaduktem od strony ppnt?

    • 49 4

    • nie

      • 2 7

    • podobno nie da się:)

      • 5 2

    • miały być

      • 1 3

    • Będą.

      • 2 3

  • Drogo (1)

    Dałoby radę za 100 tys PLN ogarnąć zadaszenie,. Rozpiąć elegancko na hakach. Wymalowac znaki. Odświeżyć fajnie. Zamiast windy pochylenie na działki po drugiej stronie. To nie jest Gdynia Główna przecież. Ani stolica.

    • 15 34

    • albo takie eleganckie parasole jak w Gdyni przy Contraście. Każda stacja mogłaby nawiązywać do czegoś w mieście. Ale lepiej jakiś stalowy koszmar za miliony zrobić.

      • 0 0

  • Żeby tylko zdążyli przed kolejnymi derbami.

    • 25 3

  • A gdzie obiecane wejscie na peron z drugiej strony wiaduktu???

    Czyżby się wycofano z tego???

    • 59 4

  • czy w związku z wydłużeniem wiaty (3)

    planuje się wydłużyć również składy skm i poprawić ich punktualność? jest jakiś logiczny związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy długością zadaszenia na tym peronie a długością składów skm? Ta inwestycja to przestrzelone pieniądze, podobnie jak w Rumi Janowo - perony będą "nowoczesne", ale będą przy nich parkowały krótkie, zmodernizowane składy z 69r. i 87r. z ładowarką usb. Zapraszam do Redłowa do obejrzenia miejskiej makiety, gdzie w oczekiwaniu na SKM oczekują pasażerowie na peronie i wówczas niech ktoś mi logicznie odpowie na pytanie - po co jest ta zadaszona przepłacona inwestycja?! mam nadzieję, że winda nie będzie w standardzie tych wind z Orłowa...

    • 23 10

    • No nie po to wydłuża się się wiatę, by pasażerowie jechali pociągiem

      Wiata jest inwestycją w komfort pasażera oczekującego na kolejny skład do którego da się wcisnąć.

      • 2 0

    • Związek jest przez kasę,

      której SKM nie ma, bo się jego właściciele głupio przepychają między sobą.

      • 0 0

    • W czym przeszkadza Ci zmodernizowany skład w podróży trwającej do statystycznie 15-30 minut? Oczekujesz wygody i obsługi z cateringiem jak w Pendolino?

      • 0 0

  • juz drugi remont w ostatnich latach (3)

    a Orłowo i Stocznia czekaja od lat

    • 31 2

    • I Grabówek

      Smród brud... po nocy lepiej nie chodzić

      • 2 0

    • (1)

      W Orłowie jest zrobiony peron dalekobieżny, z którego prawie nikt nie korzysta (ja akurat owszem, ale poza tym mało kto). Natomiast peron SKM, z którego korzysta mnóstwo ludzi, nie. Taka polska tradycja: z daleka od rozumu.

      • 1 0

      • Peron dalekobieżnych w Redlowie

        Możemy zmienić miejsce dworca dalekobieżnego dworca na Redlowo z Orłowa.
        Połączenia lepsze stąd do centrum Karwiny na Witomino,

        • 0 0

  • dworce SKM w Gdyni to relikty PRLu (4)

    dojścia do nich równiez. Gdynia Stocznia albo Gdynia Chylonia dojście od Hutniczej.

    • 25 5

    • Nie wspominając już o Grabówku :(

      • 7 2

    • Patrząc na dworce na Zaspie, Przymorzu, Politechnice a zwłaszcza Gdańsku Stoczni... (1)

      ...to rzeczywiście dworce gdyńskie to relikt. Dla Gdańszczan.

      • 4 0

      • to nie dworce

        to przystanki, a Zaspa, Przymorze, Politechnika były remontowane

        • 1 0

    • teren Meksyku przy SKM Chylonia niech zostawia w spokoju.

      Parking Park&Ride na tym terenie uregulował się sam. Wszyscy wiemy jak tam parkować, żeby pozostawić miejsce dla innych.

      • 1 0

  • miasto zatrzymało się w latach dziewiędziesiatych. (1)

    czy ta wiata jest w modernistycznym stylu?

    • 29 5

    • może nie jest ultramoderne,

      za to będzie ganz neue, a przede wszystkim będzie.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.