• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gruntowny remont chodników wzdłuż al. Grunwaldzkiej

Krzysztof Koprowski
26 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na wysokości tzw. wysepki piesi wreszcie odzyskają pełną szerokość chodnika. Obecnie auta nie pozostawiają im przepisowego przejścia o szerokości 1,5 m. Na wysokości tzw. wysepki piesi wreszcie odzyskają pełną szerokość chodnika. Obecnie auta nie pozostawiają im przepisowego przejścia o szerokości 1,5 m.

Wymiana nawierzchni, poszerzenie chodnika i dopuszczenie ruchu rowerowego. Chodnik wzdłuż alei Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu przejdzie do końca lipca metamorfozę. Znikną też wąskie gardła, w których trzeba było przeciskać się pomiędzy zaparkowanymi samochodami.



Jak oceniasz pomysł wprowadzenia ruchu rowerowego na wspólny chodnik z pieszymi we Wrzeszczu?

Aleja Grunwaldzka we Wrzeszczu ma dwa oblicza - północną stronę zobacz na mapie Gdańska (po stronie torów kolejowych), gdzie kilka lat temu wyremontowano chodnik i wydzielono tuż obok drogę rowerową oraz południową zobacz na mapie Gdańska (po drugiej stronie) z chodnikami w różnym stanie technicznym i rowerzystami, którzy już teraz jeżdżą między pieszymi.

I to właśnie chodnik po południowej stronie doczeka się wkrótce kapitalnego remontu na odcinku od ul. Szymanowskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Do Studzienki zobacz na mapie Gdańska. Remontem pominięte zostaną odcinki m.in. w rejonie centrum handlowego Manhattan zobacz na mapie Gdańska czy odrestaurowanego budynku dawnych koszar zobacz na mapie Gdańska, czyli tam, gdzie już wcześniej wymieniono nawierzchnię.

Trzy metry dla pieszych i rowerzystów

Szerokość chodnika na całej długości będzie wynosiła co najmniej trzy metry i zostanie na nim dopuszczony w pełni ruch rowerowy w ramach tzw. ciągu pieszo-rowerowego.

Nie będzie to rewolucyjne rozwiązanie, ponieważ wspólny ruch pieszych i rowerzystów na chodnikach istnieje m.in. na świeżo wyremontowanym deptaku na Przymorzu zobacz na mapie Gdańska (inwestycja w ramach Budżetu Obywatelskiego), fragmencie chodnika przy City Forum zobacz na mapie Gdańska (mimo że pierwotnie wydzielono tutaj drogę rowerową) czy nawet na ul. Długiej zobacz na mapie Gdańska.

- Na chodniku alei Grunwaldzkiej nadal dominującym ruchem będzie ruch pieszy, a główny ruch rowerowy, w tym przejazd tranzytem przez Wrzeszcz, będzie odbywał się drugą stroną alei, gdzie istnieje wydzielona droga dla rowerów. Jeżeli ktoś ma jednak cel podróży po tej stronie [południowej - dop. red.], to już dzisiaj siłą rzeczy korzysta z tego chodnika - przekonuje Remigiusz Kitliński, kierownik Referatu Mobilności Aktywnej, gdański oficer rowerowy.
Przewężenie przy poczcie. Już teraz spotkać można tutaj rowerzystów. Przewężenie przy poczcie. Już teraz spotkać można tutaj rowerzystów.
Znikną "wąskie gardła" dla pieszych

Aby pozostawić co najmniej 3-metrową szerokość chodnika, niezbędna będzie likwidacja kilku miejsc parkingowych. Znikną uciążliwe dla pieszych przewężenia przy poczcie zobacz na mapie Gdańska, na wysokości tzw. wysepki zobacz na mapie Gdańska oraz dawnych koszar wojskowych zobacz na mapie Gdańska. W tym ostatnim przypadku miejsca zostaną "odtworzone" obok budynku al. Grunwaldzkiej 170 zobacz na mapie Gdańska. Trzeba też pamiętać, że miejsc parkingowych nie brakuje na terenie dawnych koszar.

Niemal na całej długości obowiązywać będzie parkowanie równoległe. Miejsca skośne pozostaną częściowo w pobliżu przystanku tramwajowego Klonowa zobacz na mapie Gdańska oraz obok poczty zobacz na mapie Gdańska. Tym samym piesi i rowerzyści będą musieli w tym rejonach poruszać się zygzakiem.

Remont chodnika na al. Grunwaldzkiej pozwoli także unormować parkowanie samochodów. Remont chodnika na al. Grunwaldzkiej pozwoli także unormować parkowanie samochodów.
Auta na chodnikach w innym kolorze

Nawierzchnia ciągu pieszo-rowerowego zostanie wykonana z płytek betonowych koloru jasnoszarego. Parkowanie będzie odbywało się na chodniku, ale na fragmencie z koloru grafitowego. Przestrzeń na postój aut będzie w newralgicznych miejscach odseparowana od części pieszo-rowerowej słupkami.

Czytaj też: Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy aut

Wszystkie przejścia dla pieszych zostaną wzbogacone przejazdami rowerowymi i odpowiednimi sygnalizatorami. Obniżone zostaną też krawężniki, a na kilku skrzyżowaniach przejścia i przejazdy będą wyniesione do poziomu okalającego chodnika.

  • Propozycja wyprostowania drogi rowerowej pod estakadą.
  • Propozycja wyprostowania drogi rowerowej pod estakadą - stan istniejący.
  • Utworzenie brakującego przejazdu przez al. Grunwaldzką przy Galerii Bałtyckiej.
  • Utworzenie brakującego przejazdu przez al. Grunwaldzką przy Galerii Bałtyckiej - stan istniejący.
Poprawka skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej w ramach BO

W ramach projektu planowana jest także poprawa organizacji ruchu rowerowego na skrzyżowaniu przy Galerii Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska, czyli wdrożenia w życie zwycięskiego projektu z Budżetu Obywatelskiego. Wyprostowana zostanie droga rowerowa pod estakadą (o jej nieprzemyślanym przebiegu pisaliśmy już w 2012 r.) oraz będzie wykonany nowy przejazd po stronie dawnych koszar zobacz na mapie Gdańska.

W ramach dokończenia drogi rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina powstanie dwukierunkowy przejazd przez al. Grunwaldzką. W ramach dokończenia drogi rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina powstanie dwukierunkowy przejazd przez al. Grunwaldzką.
Przejazdy przez al. Grunwaldzką

Projekt przewiduje również wykonanie pasa rowerowego przez skrzyżowanie z al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska na przedłużeniu buspasa w ul. Dmowskiego (z dopuszczeniem rowerów).

Czytaj też: Artykuł z 2011 r.: Rowerem po buspasie we Wrzeszczu

- W tym miejscu będzie można przejechać tylko w jednym kierunku - w stronę Manhattanu. Ruch na sąsiednim przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska jest zbyt duży na utworzenie przejazdu rowerowego, a ponadto brakuje tutaj miejsca. Dwukierunkowy przejazd powstanie obok przejścia na wysokości ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja ta będzie realizowana jeszcze w tym roku [wraz z wykonaniem brakującego fragmentu drogi rowerowej - dop. red.] - wyjaśnia Kitliński.
Czytaj też: Czy droga rowerowa musi być wrogiem kiosku, stojącego od 45 lat?

Wymiana chodnika na al. Grunwaldzkiej wraz ze wszystkimi zmianami zasad ruchu, a także nowymi elementami małej architektury - w tym montażem stojaków rowerowych, powinna być wykonana do końca lipca br. O wyborze wykonawcy w przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska zdecyduje w 90 proc. cena, a w 10 proc. długość okresu gwarancji.

Miejsca

Opinie (234) 3 zablokowane

  • W cywilizowanych krajach są pasy rowerowe przy krawężniku (26)

    To że rower nie ma silnika nie oznacza, że nie jest pojazdem. Dlaczego ma jeździć po chodniku?

    • 137 79

    • Dlaczego (3)

      Nie płacisz OC?

      • 3 6

      • Nigdzie na świecie nie ma przymusowego OC na rower (2)

        ..bo i po co. Szkody wyrządzone przez rowerzystów są symboliczne

        • 7 7

        • masz rację, ale dla niektórych dwa tysiące to lakierowanie zderzaka (1)

          a dla innych wymiana całego wolksvagena

          • 4 4

          • "Wielki lans na całej wsi - stary golfik w TDI" ;)
            Prrrrrrrrrrrr! Chrrrrrrrrrrrr............... Żżżżżżżżżżżżżżżżżżżżż....

            • 1 0

    • ponieważ tak jest wydajniej i bezpieczniej (3)

      Prawdopodobieństwo zabicia pieszego przez rowerzystę jest drastycznie mniejsze od prawdopodobieństwa zabicia rowerzysty przez kierowcę samochodu osobowego.

      Różnica prędkości rowerzysty na chodniku i pieszego jest znacznie mniejsza niż różnica prędkości pojazdu silnikowego i roweru na drodze. Z tego też powodu rowerzyści na drodze mocno utrudniają ruch drogowy, a na chodniku, przy zachowaniu najprostszych zasad porządkowych, problemu nie ma. Dowodem są dekady wspólnego przemieszczania się rowerzystów i pieszych bez ścieżek rowerowych.

      • 7 7

      • (2)

        Z tym "a na chodniku (...) problemu nie ma" zgodzić się nie mogę. To działa tylko, gdy natężenie ruchu na chodniku jest nieduże, a rowerzyści znacznie zwalniają jazdę. Wystarczy że pojawi się jakiś młody, narwany wyścigowiec lub też Pan Slalom-Wśród-Ludzi, a problemy się zaczynają.

        Jestem zwolennikiem wyrzuceniem rowerzystów na wydzielony pas na jezdni; moje doświadczenia pokazują, że takie rozwiązanie jest wygodne i praktyczne. Ale to nie działa na takich ulicach, jak trzypasmowa Grunwaldzka.

        • 7 3

        • "To działa tylko wtedy gdy" (1)

          Napisałem o zachowaniu najprostszych zasad porządkowych, które są właśnie tym "to działa tylko wtedy gdy".

          W latach 90. było znacznie więcej młodych ludzi na chodnikach i mieliśmy znacznie mniej samochodów. Na pewno znajdywał się wtedy jakiś slalomista czy wyścigowiec, ale Armageddonu sobie z tego powodu nie przypominam.

          To samo warunkowanie można zastosować do asfaltowej drogi:
          - to działałoby tylko wtedy gdy żaden uczestnik ruchu nie popełniałby błędów,
          - to działałoby tylko wtedy gdy każdy rowerzysta i kierowca bez przerwy zapewnialiby sobie widok dookoła głowy.

          I tak dalej, z tą różnicą, że problemy rowerzystów z pojazdami na drodze częściej zakończą się zejściem śmiertelnym, niż rowerzysty i pieszego na chodniku.
          Do tego, utrudnienia w transporcie (w tym i pieszym) są mniejsze na chodniku między pieszym a rowerzystą, niż na drodze między rowerzystą a pojazdem silnikowym, nawet gdy nie występują żadne dodatkowe problemy.

          • 3 4

          • dlatego też warto promować programy uspokojenia ruchu na większości ulic w Gdańsku

            Na Grunwaldzkiej na odcinku od Słowackiego do Do Studzienki powinien obowiązywać limit 30 km/h - to paradoksalnie zwiększyłoby przepustowość tego odcinka najważniejszego korytarza ruchu kołowego w Gdańsku.

            • 0 0

    • (4)

      Nie wszędzie jezdnie są dość szerokie. W takim Berlinie ścieżki są malowane na jezdni, ale tam autobus bez problemu wyprzedzi wolno jadącego rowerzystę. W Gdańsku np. na Myśliwskiej nawet samochód osobowy bez zjechania na przeciwległy pas może rowerzysty nie wyprzedzić, zostawiając mu przepisowy 1 m szerokości.

      • 14 4

      • (3)

        Mam pewne doświadczenia z jazda po ulicy Myśliwskiej gdzie rowerzystów mimo istniejącej ścieżki rowerowej zmusza się do jazdy po ulicy. Próbowałem raz i zdecydowanie odradzam! Spowalniacze zainstalowane na drodze spowalniają osobówki, ale nie ciężarówki, których kierowcy chyba za cel stawiaj sobie przestraszenie rowerzystów tak aby ten narobił w portki.

        • 8 5

        • w przepisach ruchu drogowego nie ma czegos takiego jak ścieżka rowerowa... (2)

          jest droga rowerowa albo ciąg pieszo rowerowy. Na myśliwskiej jest 3 opcja "ciąg pieszy nie dotyczy rowerów" co to za twór nie wiem, ale nie ma tam przejazdów więc sens takiego rozwiązania jest żaden. ulicą jest tam bezpieczniej

          • 9 6

          • W przepisach jest "droga dla rowerów" oraz "pas ruchu dla rowerów". To tak aby sprostować Twoje sprostowanie.

            • 2 0

          • Nie do końca....

            Bo są przejazdy na tytym ciągu,choć słabo widoczne

            • 2 1

    • bo was na jezdni nie chcemy... (5)

      ...zawalidrogi na 2 kółkach

      • 20 63

      • Ciekawe czy każdy cyklista ma uprawnienia do poruszania się po drodze? (3)

        • 22 24

        • nigdzie na świecie nie ma się żadnych dodatkowych uprawnien (1)

          • 16 5

          • Może w Korei Północnej? Kto wie?

            Ale serio, ja jestem zwolennikiem ruchu łączonego - tam gdzie nie ma zakazu jeżdżę rowerem drogą, ale - jak z badań wynika - w tych miastach, gdzie jest gęsta sieć wydzielonych dróg rowerowych kobiety chętniej przesiadają się na rowery. Biorąc pod uwagę, że mężczyźni częściej są użytkownikami samochodów w Polsce, lepszym (ale nie idealnym) rozwiązaniem jest oddzielanie ruchu rowerów od ruchu samochodowego.

            • 4 2

        • ciekawe czy każdy kierowca ma prawo jazdy?

          i czy umie obsługiwać to czym jeździ.

          • 34 20

      • To my was nie chcemy zawalidrogi na czterech.

        • 12 4

    • w przypadku dużego natężenia i prędkości ruchu na jezdni (2)

      droga rowerowa powinna prowadzić obok jezdni - oddzielona niewielkim pasem trawnika lub w inny przyjemny dla oka sposób.

      Tworzenie pasa rowerowego tuż obok gęsto jeżdżących samochodów nie zapewnia poczucia bezpieczeństwa osób nie mających doświadczenia w szosowej jeździe rowerem.

      • 10 1

      • (1)

        Doswiadczenie nic ci nie pomoze, gdy co 10 kierowca to psychol.

        • 12 2

        • na psychola to i nie pomoże oddalenie drogi rowerowej

          patrz śmiertelny wypadek po drugiej stronie Wysepki oraz kilka "wyskoków" przy ambasadzie chińskiej.

          • 8 0

    • dla twojego dobra, (1)

      niestety poziom kierowców samochodów jest denny. tak wynika z badań, jak jest oddzielony od ulicy to wypadków jest mniej. Poa tym popatrz naplus tego rozwiazania !!!! pozbedziemy sie parkingu na chodniku. Oczywiście stanei tam nie jeden samochodem ale tylko do pierwszego odcholowania.

      • 6 5

      • słownik!

        koniecznie
        bo bieda umysłowa aż piszczy

        • 6 4

    • Dodać można że są z obu stron.

      droga rowerowa z jednej strony wzdłuż głównego ciągu komunikacyjnego jest co najmniej niepoważna.

      • 1 3

    • ???

      A dlaczego blachosmrody mają na nim stać?

      • 38 14

  • Po co oni to robią? Te drogi rowerowe!? (2)

    Metr położenia drogi rowerowej kosztuje miasto 1500 zł ! Ile to kasy!!! Zakazać wjazdu samochodom towarowym i warszawce i rowerzyści będą mieli gdzie jeździć, niech lepiej wezmą się za remont dolnego Wrzeszcza i podłączenie pod elektrociepłownie tych ludzi! Oraz remont kamienic a nie drogi rowerowe kolejne budują !!!

    • 3 4

    • Jak gimbusie

      dostaniesz kiedyś może pracę i służbowy samochód z nr na "W" to też będziesz "warszawką". Do tej pory jednak dużo wody upłynie w Wiśle....

      • 0 0

    • remonty kamienic są chyba w kwestii wspólnot mieszkaniowych a nie budżetu miejskiego??

      • 4 0

  • Nauczcie się myśleć (5)

    Po kiego czorta wpuszczać tam rowery skoro po drugiej stronie jest ścieżka i to w pełni nie wykorzystana. Potem będą kwiatki. Rowerzysta wjedzie, pieszy nie ustąpi. Po co to? To jest nieprzemyślany pomysł.

    • 19 6

    • jezdnie są dwie w jedną i drugą strone, chodnik jest z jednej i drugiej strony.. (1)

      tory są dla jednego i drugiego kierunku. czemu niby droga rowerowa ma być z jednej strony? Przy głównym ciągu (jakim jest al. grunwaldzka) to nie ma sensu. Nikt specjalnie nie będzie jeździł i szukał drogi rowerowej.

      • 1 6

      • Ponieważ

        rowerzystów jest mniej na ulicach niż pieszych i pasażerów w tramwajach?
        Czy można prościej jeszcze?

        • 0 0

    • Po kiego czorta wpuszczać tam samochody na chodnik?

      • 2 1

    • (1)

      Po to, że jak się robi przejścia co kilometr, to potem trzeba po przekroczeniu Grunwaldzkiej jakoś jeszcze dotrzeć do celu. Autem to pewnie wozisz tyłek do pokoju z tv, ale innym to byś kazał chodzić kilometrami do celu.

      • 3 1

      • a po co jezdzsz grunwaldzką jak jest obwodnica?

        • 1 1

  • (7)

    Czemu nikt nie zainteresuje sie rowerzystami śmigającymi pod Manhatanem od strony Grunwaldzkiej - mają przecież swoją ścieżkę rowerowa, a jeżdża jak wariaci po chodniku.

    • 30 10

    • (1)

      Właśnie po to jest ta przebudowa. by usprawnić dojazd rowerem właśnie do Manhattanu. DDR jest tylko po jednej stronie. Jadąc np. z Wojska Polskiego do Do Studzienki wielokrotnie trzeba było zmieniać stronę. Teraz nie trzeba będzie tego robić. Podobne rozwiązania są stosowane na Morskiej w Gdyni

      • 2 1

      • Następnym przedsięwzięciem UM

        będzie teleportacja WOJTA do nowego wydziału Markietingu Zintegrowanych Form Komunikacyjno-Ruchowych . Życzmy Koledze powodzenia w nowej pracy.

        • 0 0

    • (4)

      A jak ktoś chce dojechać do Manhattanu?

      • 6 5

      • (2)

        dziwnym trafem ja wciąz widzę ludzi którzy tak sobie trasę wyznaczyli - ich miejscem docelowym nie jest Manhatan

        • 9 3

        • (1)

          Mieszkaniec ul. Partyzantów, który chce dostać się na ddr wzdłuż Grunwaldzkiej musi przejechać przy Manhattanie lub użyć zatloczonego przejścia do przystanku tramwajowego. Gdzie jest bezpieczniej dla pieszych i rowerzystów??

          • 2 3

          • legalnie przejechać przez skrzyżowanie. 99% kierowców to nie mordercy - jeszcze mnie tam nikt ie rozjechał

            • 2 1

      • prowadzi rower albo jedzie inna trasą

        • 4 3

  • Wybudować 4-piętrowy parking we Wrzeszczu. (5)

    • 15 6

    • już takich wiele w Gdańsku - świecą pustkami jeśli obok są darmowe miejsca do parkowania (1)

      na trawnikach i chodnikach.

      • 6 1

      • To chyba

        dwa różne Gdański są. Parkingi typu Park and Ride polegają na braku opłat za postój, a tu wszędzie trzeba płacić i ma się poobijane drzwi przez buraków, co powłóczyć się po galerii bandyckiej przyjeżdżają swoimi poszpachlowanymi furmankami.

        • 0 0

    • (1)

      Są trzy piętra w Manhattanie i świecą pustkami. Są dwa piętra w GB i też zawsze jest wolne miejsce. Jest jeszcze parking przy Lidlu z zawsze wolnym miejscem. Wiesz co je łączy?? Opłata, której Janusze nie potrafią zrozumieć, pojąć i przyjąć do wiadomości. Problemem nie jest brak parkingów. Problemem jest mentalność Januszy.

      • 10 1

      • jakie czy pientra w Manhattanie?

        • 2 2

    • budowa obszernych parkingów dla samochodów w centrum miasta

      zwiększa korki na dojazdach do niego.

      • 2 3

  • (6)

    I znowu zabiera się przestrzeń dla rowerzystów. Pogonić ich z miasta!

    • 55 88

    • (2)

      Nikt niczego nie zabiera. Po prostu będzie tam wspólny ciąg pieszo-rowerowy służący głównie ruchowi lokalnemu. Będzie w końcu wreszcie można legalnie dojechać np. do sklepu rowerowego Wysepka , Czy z Wojska Polskiego przeskoczyć do Słowaka , choć ja jadę tam Reymonta i Szymanowskiego

      • 5 3

      • Czyli tresura pieszych

        Jak pod budynkiem Sądu w Gdańsku? Dziękuję za taki "ciąg". Straszny z Ciebie propagandowy ściemniacz, a potem piszesz, że jest źle. Będzie i będzie a potem "jest" do d....

        • 0 2

      • Usprawiedliwianie potrzeby budowy ścieżki rowerowej dla legalnego dojazdu do sklepu rowerowego to smród intelektualny godny przepoconych obcisłych koszulek rowerowych z lateksu. Fuj co za odór!!!!

        • 2 10

    • (1)

      powinienes całowac padały rowerzystom ,ze nie siedza w swoich samochodach :) doloz te pare tysiecy samochodow na ulicach do obecnych korków

      • 17 4

      • tych biedaków nie stać na auto+oc+benzynę, więc pedałują

        • 2 6

    • prowokacja? ironia? troll?

      kiedy ostatnio byłeś u swojego terapeuty?

      • 9 4

  • poproszę o słupki na ul. Danusi (6)

    z jednej strony zakaz a samochody stoją i zajmują 90% chodnika który ma 1,5m szerokości, a z drugiej samochody parkują ukośnie zostawiając tam gdzie schody 30 cm przejścia

    a ludzie z małymi dziećmi w wózkach chodzą ulicą

    • 20 4

    • czemu słupki a nie SM czy policja ?! (4)

      to ich praca i powinni kasować za takie przewinienia, nie ma co osłupkowywać całego miasta - to jakiś absurd.

      • 0 0

      • (1)

        absurdem jest to, ze piesi nie moga chodzic po chodnikach.

        • 0 2

        • a kto im zabrania lub kto im w tym przeszkadza?

          najbardziej ci, którzy uważają parkowanie samochodem na chodniku za darmo za swoje niezbywalne prawo.

          • 0 0

      • To nie absurd, to po prostu bezsilnosc mieszkancow i brak reakcji SM oraz policji.

        Absurdem jest to, ze sluzby nie reaguja i ze w ogole jest przepis umozliwiajacy parkowanie na chodniku.

        • 1 1

      • SM nie będzie prześladować kierowców

        • 0 1

    • Oprocz pisania na forum, pisz do UM i ZDIZ. I to wytrwale i czesto. I wysylac zdjecia

      • 3 1

  • (1)

    zlikwidować chodniki dla pieszych jezdnie dla samochodów tramwaje puścić górą a całą szerokością poprowadzić ścieżkę dla rowerów to nic że na innych chodnikach nie można przejść bo są w stanie tragicznym brak parkingów ale co tam grunt ze rowerzyści będą mieli kolejną ścieżkę aby paru w klesonach sobie pojeździło brawo

    • 20 7

    • dawno byłeś u swojego terapeuty?

      a może odstawiłeś tabletki?

      • 0 2

  • chodnik vs ścieżka rowerowa (10)

    fajnie naprawicie chodnik ,fajnie zrobicie ścieżkę rowerową super w końcu ale jedno olbrzymie zasadnicze pytanie GDZIE MAJĄ LUDZIE PARKOWAĆ KTÓRZY TAM PRACUJĄ HMMM ? o tym to już nikt nie pomyśli ze zlecających bo oni tego kłopotu nie mają bo nie muszą tam jeździć do pracy wraz z chodnikiem i ścieżką rowerową prosimy również o parking da ludzi tam pracujących :/

    • 15 15

    • (4)

      Tramwaj, autobus, SKM, PKM, Przewozy Regionalne, pociągi dalekobieżne, droga rowerowa, a ty musisz się pchać autem i narzekać na brak miejsca?? Podpowiem ci: w Manhattanie zawsze są wolne miejsca, ale trzeba zapłacić.

      • 10 9

      • (1)

        Tramwaj, autobus, SKM, PKM, Przewozy Regionalne, pociągi dalekobieżne, droga rowerowa, a ty musisz się pchać rowerem i narzekać na brak miejsca??

        • 7 2

        • kto narzeka na brak miejsca?

          Iwa - dumna posiadaczka samochodu

          • 0 1

      • jasne, że tak (1)

        Iwa jest potomkinią rodu Radziwiłłów i nie będzie z plebsem tramwajem jechać.

        A poza tym, jak każdy pracownik biurowy we Wrzeszczu, musi codziennie wozić ze sobą: kowadło, dwa fortepiany i gdańską szafę. Wsadzisz to wszystko do tramwaju? :)

        • 12 4

        • zapomniałeś o babci do szpitala

          • 2 3

    • (3)

      prosimy się przesiąść na komunikację miejską, a samochód zostawić na parkingach park&rajd przy PKM, proste.....

      • 5 6

      • PKM (1)

        powiem tak nie po to kupowałam samochód aby se go zostawiać kilometr czy 3 kilometry przed pracą aby iść sobie pieszo po drugie nie mam zamiaru pchać się tramwajami skm-kami zatłoczonymi i przepoconymi jakimiś gorylami po to mam samochód aby nim jeździć ale poco to tłumaczyć ludziom którzy nie mają i na pewno nie będą mieli a nawet jak już się dorobią chciała bym zobaczyć czy faktycznie zaparkowały by samochód 5 km przed pracą i by se podeszły na pieszo już to widzę hahahaha :) jesteście śmieszni

        • 5 9

        • Szanowna księżna Iwo Radziwiłłówno

          jeżeli nie po to kupowałaś samochód, żeby go zostawiać 3 km przed pracą, ani nie masz zamiaru jeździć tramwajem (nigdy w tramwaju nie widziałem spoconego goryla - obawiam się, że nie ty nigdy w życiu nie jechałaś tramwajem) to racz zważyć, że masz parking pod Manhattanem. Tam możesz swoją złotą karocę zaparkować - wszak po to ją kupiłaś. Przestrzeń wzdłuż Grunwaldzkiej ma służyć wszystkim LUDZIOM. I tak samochody mają do dyspozycji 2 * 3 * 3,5 metra.

          PS. Mam samochód i nim jeżdżę kiedy jest taka potrzeba (większe zakupy, z dzieckiem do lekarza itp.). Nie uważam jednak, bym kupił go po to, by smrodzić spalinami innym ludziom i zastawiać chodniki tylko dlatego, że ja jadę do pracy. Ale ja jestem potomkiem ubogich mieszczan, a nie dziedzicem ordynacji w Nieświeżu.

          • 1 2

      • prosimy się przesiąść na komunikację miejską, a rower zostawić na parkingach park&rajd przy PKM, proste.....

        • 4 5

    • Mozna ruszyc d*pę i dojechac komunikacją miejską

      • 4 1

  • I znowu o rowerzystach.... (1)

    ...rzygać już się chce, jak o nich czytam, niech jeżdzą ulicą, to się szybko nauczą porządku i przepisów

    • 22 7

    • a co, mamuśka nie nauczyła jeździć na hulajnodze?

      jakieś kompleksy?

      Konflikty "wewnątrzgatunkowe" między kierowcami bywają ostrzejsze niż między rowerzystami a kierowcami czy też między pieszymi a kierowcami.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane