• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zdjęcia z niedostępnego dworca. Trwa remont SKM Gdynia

Patryk Szczerba
16 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (84)
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.

Trwa remont dworca podmiejskiego SKM w GdyniMapka. Intensywne prace prowadzone są we wszystkich pomieszczeniach budynku oraz na peronie. Potrwają jeszcze kilka tygodni.



Czy podróżując pociągami, zwracasz uwagę na wygląd dworców?

Przypomnijmy: w ramach wartych ponad 62 mln zł robót wykonawca pracuje nie tylko w Gdyni. Prace są związane także z montażem nowego Systemu Informacji Pasażerskiej i monitoringu na całej linii SKM.

Zakres prac na dworcu SKM Gdynia Główna:



  • przywrócenie blasku zabytkowemu budynkowi Dworca Podmiejskiego
  • budowa w nim centrum monitoringu
  • modernizacja peronu Gdynia Główna i wymiana torów
  • montaż nowego Systemu Informacji Pasażerskiej i monitoringu na całej linii SKM: Gdańsk Śródmieście - Rumia Janowo


  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.




Gdynia Główna SKM: co już zrobiono?



W budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni wykonano już prace rozbiórkowe w budynku oraz te związane z wtórną zabudową okalającą budynek.

- Odsłonięto historyczne podcienie, w których znajdowały się lokale usługowe, wykonano naprawę i malowanie elewacji, wymianę okien, wymianę poszyć dachowych, oczyszczono i odgrzybiono piwnicę, skuto i wykonano nowe tynki w piwnicach - wylicza Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy Szybkiej Kolei Miejskiej w Gdyni.
Prace nadal jednak trwają we wszystkich pomieszczeniach budynku.

- Naprawiane są m.in. tynki, równane i przygotowywane ściany do malowania, trwają prace naprawcze i renowacyjne okładzin kamiennych ścian oraz posadzek, pracownicy usuwają warstwy poszyć tarasu, wykonują izolacje przeciwwodne oraz konstrukcje antresoli w pomieszczeniach SOK SKM. Prace trwają też w pomieszczeniach ogólnodostępnych toalet. Renowacji podlega zabytkowa boazeria i obudowy grzejników - dodaje Złotoś.


Co zostało do wykonania?



Do wykonania pozostały m.in.:
  • nowe instalacje sanitarne, teletechniczne i elektryczne w budynku,
  • wykończenie ścian, wymiana drzwi, utworzenie sali monitoringu z antresolą, salki konferencyjnej i pomieszczenia zastępcy komendanta na antresoli,
  • wykonanie węzłów sanitarnych w pomieszczeniach SOK oraz kas, wykonanie zapleczy socjalnych, udrożnienie i naprawa kanałów wentylacyjnych.


Na peronie SKM udało się oczyścić i pomalować konstrukcję wiaty oraz wymienić wszystkie elementy poszycia wiaty. Wymieniono też szyny, słupy trakcyjne, płyty peronowe.



Konieczne prace naprawcze przy wiacie



Pasażerowie kilka tygodni temu zwracali uwagę w naszym Raporcie na to, że dach na peronie jest nieszczelny.



Okazuje się, że do wykonania wciąż pozostało m.in. odwodnienie wiaty, wykonanie rynien i rur spustowych, wyłożenie poszycia dachu papą.

- Dodatkowo konieczna jest jeszcze regulacja krawędziowych płyt peronowych, wymiana nawierzchni i wykonie ścieżek prowadzenia, wykonanie okablowania teletechnicznego oraz instalacja kamer monitoringu. Na razie są zamontowane kamery prowizoryczne. Na końcu zostanie uruchomiony system informacji pasażerskiej, m.in. wyświetlacze LCD, słupki info/sos i nowe głośniki - wskazuje Złotoś.

Sprawdź odjazdy kolejek SKM



Prace trwają także na innych peronach



Nadal jeszcze trwają prace montażowe tras kablowych, okablowania oraz urządzeń systemów teletechnicznych na peronach: Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Zaspa, Gdańsk Politechnika, Sopot Kamienny Potok, Gdańsk Żabianka AWFiS, Gdynia Orłowo.

Prace miały zakończyć się planowano w marcu. Wiadomo jednak, że potrwają jeszcze przynajmniej kilka tygodni.

Remont dworca podmiejskiego SKM: więcej informacji



Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie (84) 9 zablokowanych

  • I tak zastają to wszystko gołębie

    Bo w projekcie przyoszczędzono na kolcach i siatce przeciw ptakom

    • 2 0

  • A przed dworcem syf i strefa dziur

    prawda szczuruś ????

    • 6 0

  • Fajnie byndze

    ino wartko niech robią

    • 1 0

  • A co z zadaszeniem

    peronów dalekobieżnych? Bo te wiaty to jakiś żart.

    • 7 0

  • A co z tyn zasadzeniem (1)

    peronów dalekobieżnych ? No bo te wiaty to chyba jakiś żart.

    • 2 1

    • Co się powtarzasz po kimś, głąbie

      Sam nie umiesz niczego napisać?

      • 0 0

  • Ale tanio

    Ciekawe jak szybko okaże się że to droga fuszerka. Kiedyś około 9 rano menel wypróżnił się na schodach na perony. Tak długo jak przymyka się oczy na takich przyjemniaczków będzie syfex.

    • 2 0

  • To było wczoraj (2)

    Dwa razy w roku jeżdżę SKM. Właśnie wczoraj jechałam i dokonywałam lustracji tego co się dzieje na peronach.Remont w Leszczynkach, na Grabówku , Gdynia Gł , Orłowo. Wszystko rozgrzebane od ubiegłego roku. Jakiś koniec prawdopodobny?

    • 18 2

    • Dwa razy do roku?

      to co to cię obchodzi.

      • 4 3

    • tak,

      świata chyba

      • 0 0

  • (1)

    Od dziecka patrzę na ten budynek z obrzydzeniem

    • 0 4

    • Może zbyt krótko żyjesz?

      Za PRL nie był taki obskurny. A zadaszone przejście na dworzec PKP pozbawione było pawilonów handlowych; od strony torów murek i róże rosły. Przy wejściu do dworca PKP chyba pięć budek telefonicznych...kto to pamięta? Na dworcu na I piętrze poczekalnia dla matek z dziećmi, w stanie wojennym przemianowana na poczekalnię dla żołnierzy.

      • 0 0

  • no dobrze ze remontują, ALE (1)

    czemu od tylu lat przed dworcem gł. ulice jak w Bangladeszu, dziura na dziurze, smród ze studzienek. Wstyd, a potem zapraszają ludzi na Openera wiocha na maxa

    • 8 0

    • To fakt

      Powinni nowy asfalt wylać, a nie łatać co jakiś czas, bo to nic nie daje.

      • 0 0

  • Wreszcie znikną te handlowe przybudówki.

    Pamiętam dworzec z lat 70/80-tych; kasy i automaty biletowe i chyba jeden kiosk wewnątrz przy wejściu.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane