• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont estakady od poniedziałku. Prace głównie w dzień

Patryk Szczerba
21 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Robotnicy wejdą na Estakadę Kwiatkowskiego w poniedziałek. Urzędnicy przekonują, że w pierwszych tygodniach większych utrudnień nie będzie. Robotnicy wejdą na Estakadę Kwiatkowskiego w poniedziałek. Urzędnicy przekonują, że w pierwszych tygodniach większych utrudnień nie będzie.

W poniedziałek rozpocznie się remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Robotnicy będą pracowali od godz. 6 do 22, a nocą tylko incydentalnie. Urzędnicy dużych korków początkowo się nie spodziewają, tłumacząc, że do wakacji prace będą prowadzone na łącznicach.



Obawiasz się korków w trakcie remontu Estakady Kwiatkowskiego?

Początkowo zmiany w ruchu na estakadzie miały nastąpić w czwartek. Jak zapewniają urzędnicy, czterodniowe przesunięcie nie zmieni harmonogramu. Pierwszy etap zakończy się 20 maja. Na początku prace będą odbywały się na łącznicy dojazdowej od ul. Kontenerowej na estakadę.

Źle dopiero może być

Po miesiącu robotnicy wejdą na łącznicę zjazdową, a ten etap prac potrwa do 19 czerwca. Kilka dni potem zaczynają się wakacje, a w perspektywie jest festiwal Open'er. W tym czasie ruch na estakadzie ma się odbywać bez problemów. Po zakończeniu imprezy, 9 lipca, robotnicy znowu wejdą na drogę, by tym razem remontować jej zasadniczą część.

Wśród urzędników słychać zapewnienia, że dopiero dwa ostatnie etapy mogą być naprawdę uciążliwe dla kierujących. Zamknięcie głównej części trasy w wakacje z pewnością spowoduje olbrzymie korki na estakadzie, bo ubytek urlopujących zmotoryzowanych mieszkańców wypełnią przyjeżdżający do Trójmiasta turyści.

Podobne obawy wyrażają również czytelnicy przy każdym artykule dotyczącym planowanego remontu, dopytując m.in., dlaczego miasto nie nakłada na wykonawcę - firmę MTM - regularnego obowiązku pracy w nocy. Sygnały o potrzebie pracy dwuzmianowej i nocnej płyną także od opozycyjnych radnych miasta.

Radni dzielnicy interweniują

- Nie mam wątpliwości, że ta konieczność następuje właściwie z chwilą rozpoczęcia remontu - nie mają co do tego wątpliwości także północne rady dzielnic. Jedna z nich wprost poprosiła radnych miasta o interwencję w sprawie usprawnienia komunikacji w trakcie trwania remontu. Odbyło się to w trakcie spotkania z radnymi miasta w marcu tego roku - przekonuje Patryk Felmet, radny Prawa i Sprawiedliwości.
Zmiana organizacji ruchu w pierwszym etapie. Zmiana organizacji ruchu w pierwszym etapie.
Jak sugeruje, powinno się rozważyć połączenie alternatywne, w dyskusję o którym miasto powinno zaangażować przedstawicieli PKP, pytając o przeprowadzane w tym zakresie analizy.

Władze miasta odpowiadają, że prace będą przerywanie jedynie w momentach wymuszonych przez technologię robót i będą prowadzone na stałe, ale tylko od 6 do 22. Dla wszystkich etapów remontu zostały prowadzone symulacje i analizy.

Rozmowy trwają

Dyskusja o tym, jak zmniejszyć zatory dopiero jednak trwa, bo najgorzej będzie dopiero za trzy miesiące.

- Rozmowy prowadzone są z różnymi podmiotami, m.in. Zarządem Portu, Elektrociepłownią, terminalami kontenerowymi i przewoźnikami na temat sposobu złagodzenia uciążliwości związanych z planowanymi zmianami w organizacji ruchu na czas remontu przegubów estakady - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Takie tłumaczenia nie satysfakcjonują opozycyjnych radnych.

- Szkoda, że dopiero teraz, kiedy zaczyna się remont, rozmawia się o jakichś rozwiązaniach, które zostaną zastosowane, o ile zajdzie potrzeba. Tymczasem codziennie widać, że i bez remontu trasa się korkuje. Wygląda na to, że miasto znów przyjęło strategię przy trudnych dla mieszkańców remontach, że "jakoś to będzie" - odpowiada Felmet.
Wykonawcą prac jest firma MTM. Ich koszt to 1,7 mln zł, a ich zakończenie zaplanowano na 17 listopada. Jak tłumaczą władze miasta, są konieczne, ponieważ konstrukcja jezdni ulega coraz szybszej dewastacji. Najstarsze części Trasy Kwiatkowskiego mają nawet 40 lat i wymagają wymiany, na co wskazują regularnie zlecane przez miasto badania.

Opinie (244) 1 zablokowana

  • (4)

    Jak czytam NIEKTÓRE wypowiedzi to dochodzę do wniosku, że te osoby mają klapki na oczach. Wychodzi na to, że:
    1) Trzeba mieszkać blisko pracy, żeby dojeżdżać do niej komunikacją miejską, albo rowerem, bo samochody to zło.
    2) Firmy nie powinny mieć siedzib poza miastem, bo tam nie dojeżdża komunikacja miejska, albo dojeżdża za rzadko i ludzie muszą korzystać z samochodów, a samochody to zło.
    3) Nie można prac na estakadzie wykonywać w nocy, bo mieszkańcy Obłuża nie będą mogli spać.
    4) Kosakowo korkuje Gdynię i dlatego powinno się dokładać do budowy i remontu dróg.
    5) Wybory znowu wygrał Szczurek, który już dawno stracił kontakt z rzeczywistością i nikt już nie powinien na niego głosować.
    6) Co by się nie działo, to za granicą jest lepiej.
    Tak sobie myślę, że NIEKTÓRZY tu wypowiadający się za często skupiają się na myśleniu życzeniowym, a za rzadko widzą rzeczywistość taką jaka jest naprawdę.

    • 4 1

    • a co wg Ciebie jest prawdą? (3)

      Według mnie można (kilka razy) w życiu zmienić sobie miejsce zamieszkania biorąc pod uwagę warunki dojazdu do pracy: na przykład wybierając mieszkanie w zasięgu pieszego dojścia do SKM, która nie stoi w korkach (choć bywa, że kilka razy w roku ulega awarii).

      Nie ma potrzeby traktowania samochodów jako zło: wystarczy stwierdzić, że podróżowanie samochodem codziennie do pracy wywołuje wiele skutków, często niekorzystnych dla zdrowia. Jeżeli się nie traktuje samochodu jako "dobra absolutnego" to nie znaczy że się chce potępiać wszystkich jego użytkowników.

      Mógłbym te wątki snuć dalej, ale wystarczy, że wzbudzę w Tobie krytyczną refleksję na temat Twoich własnych poglądów.

      • 0 3

      • A jakie to są niekorzystne skutki dla zdrowia dla osób, które mają po pracy czas na ruch poza miastem i się starają zdrowo odżywiać?

        Krytycznej refleksji póki co nie wzbudziłeś. Poza tym to nie są tylko moje poglądy.

        • 0 0

      • (1)

        Prawdą jest to, że wielu ludzi chciałoby zarabiać kokosy nie umiejąc nic, albo bardzo niewiele, bo szkoły pokończyli na ściągach, a wiedzę praktyczną mają żadną, dlatego potem mamy mnóstwo bubli.
        Prawdą jest to, że nie każdy ma ochotę i możliwość reorganizowania sobie i rodzinie życia co kilka lat.
        Prawdą jest to, że praca nie leży na ulicy, żeby można było sobie zawsze bez przerwy zmienić jedną na drugą, a wielu Polaków nawet nie ma oszczędności, żeby przeżyć "przestój", a bardzo często jedna pensja nie wystarcza na utrzymanie rodziny.
        Prawdą jest to, że firmy mają gdzieś swoich pracowników i dopóki się nie ma jakiejś bardzo wąskiej specjalizacji to każdego można zastąpić i nie patrzą na to, czy ktoś ma jak dojechać.
        Prawdą jest to, że część ludzi woli jeździć do pracy samochodem, bo wychodzi krócej i ma się więcej czasu na inne rzeczy po drodze i po pracy.
        Prawdą jest to, że osoby, które narzekają na Szczurka i tak potem na niego głosują.
        Prawdą jest to, że trzyzmianowa praca na estakadzie wcale by nie była uciążliwa dla mieszkańców Obłuża, bo prace nie mają być wykonywane w bliskim sąsiedztwie domów i spać w nocy by się dało.
        Prawdą jest, że Kosakowo się do gdyńskich dróg nie dołoży.

        • 1 0

        • Prawdą jest też to, że nie każdy czerpie przyjemność z mieszkania w mieście i nie każdy chce mieszkać w mieście.
          Prawdą jest to, że jak ktoś kupi mieszkanie na obrzeżach, bo taniej, to się za pracą nie będzie chciał specjalnie za każdym razem przeprowadzać.
          Prawdą jest, że nasza komunikacja miejska jest źle zorganizowana i gdyby tak choć połowa osób zrezygnowała z aut to by komunikacja nie wydoliła.

          • 2 0

  • obwodnica stoczniowa

    po raz kolejny /postulat artykulowano przy otwarciu Parku Konstruktorow/wlodarze miasta nie zadbali o mozliwosc wykorzystania obwodnicy stoczniowej czyli przejazdu od ronda przy budynku ''akwarium'' do ul.Golebiej i dalej do terminalu kontenerowego pod estakada.pracujacy na terenach bylej stoczni gdynia w kierunku do obluza nie musieliby sie przepyczac przez ul J.Wisniewskiego.

    • 4 1

  • PKM na Oksywie

    Nie ma na co czekać.

    • 3 0

  • Pętla Chylonia za dworcem (1)

    Zrobić pętlę dla 163 i 198 przy dworcu w Chyloni od strony Meksyku. Będzie można dojechać skmką, a potem bez korków na Pogórze.

    • 0 1

    • Przecież tam jest taka pętla na ul. Krzywoustego.

      • 2 0

  • Remonty

    A kiedy remont Kwiatkowskiego poza Estakadą?

    • 1 0

  • PKM-ka na Oksywie na czas remontów i Opener

    Jak zwykle źle zaplanowano prace i ich skutki dla mieszkańców. A gdyby tak przedłużyc na czas remontu trase PKM- ki do Oksywia zamiast kończyć bieg W Gdyni Głównej i wozić powietrze. Składów nie brakuje. Urzad Marszałkowski ma skierować 25% składów na bocznicę począwszy od maja.
    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Od-maja-mniej-polaczen-na-linii-PKM-Co-to-oznacza-dla-pasazerow-n100846.html
    Można by podreperować budżet samorzadu (brakuje 10mln. PLN na PKM) z pieniędzy które szły by na i tak stojące w korkach autobusy. Dodatkowo w czasie Opener można by dojechać na Oksywie z lotniska w Gdańsku PKM-ką
    Byłby to sprawdzian . Pewnie jak wszystko w tym kraju się to nie uda. Przecież wiekszośc przystanków PKM w Gdyni jest tymczasowa lub nie istnieje a to byłby impuls i może by tak już pozostało... Odrobinę dobrej woli Panowie z PKP PLK. PKM, Urzedu miasta w Gdyni. Urzędu Marszałkowskiego. Działamy przecież w dobrej sprawie, dla dobra mieszkańców i turystów żeby żyło się lepiej a nie żeby sobie coś udowodnić czyje na wierzchu.

    • 2 0

  • PROPOZYCJA

    Proponuję, by codziennie, w godzinach szczytu włodarze miasta na swój koszt , swoimi, prywatnymi samochodami dokonywali przejazdu z centrum Gdyni na Pogórze i z powrotem.
    Może wtedy dotrze do nich co dzieje się w tej części miasta.

    • 3 0

  • Remont

    i co z tym remontem? Nic się dziś rani nie działo

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane