- 1 73 loty Jacka Karnowskiego w pół roku (782 opinie)
- 2 Policjant oddał strzały w kierunku BMW (175 opinii)
- 3 Pasaż Podwale nie City Forum. Nowy wygląd (110 opinii)
- 4 Będą utrudnienia na Janka Wiśniewskiego (23 opinie)
- 5 Straciła 3 tys. zł, bo "koleżanka" prosiła o BlIK-a (141 opinii)
- 6 Muszą rozebrać do parteru nowy budynek (85 opinii)
Remont kładki i nowe przejście przez Morską
W tunelu pod ul. Morską w Gdyni, który łączy kładkę przy SKM Stocznia z Uniwersytetem Morskim, nie ma wind. Pojawił się apel o przejście naziemne. I powstanie, ale najpierw nastąpi remont kładki, który ma ruszyć w przyszłym roku.
Tunel nieprzyjazny dla niepełnosprawnych
- Brak wind po obydwu stronach tunelu jest uciążliwy dla starszych wiekiem mieszkańców Grabówka. Na rodzicach Zespołu Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych wymusił konieczność podwożenia niepełnosprawnych podopiecznych pod samą szkołę, co nie zawsze jest możliwe - relacjonował, pytając o możliwość ich instalacji w interpelacji Paweł Stolarczyk z PiS.
W odpowiedzi władze miasta przekazały, że zamiast wind, planowane jest tam powstanie przejścia naziemnego.
- Planujemy zbudowanie przejścia z przejazdem rowerowym, wyposażone w sygnalizację świetlną oraz niezbędne elementy dotyczące dostępności osób z niepełnosprawnościami - odpowiada Tomasz Augustyniak, wiceprezydent Gdyni.
Budowa przejścia została zawarta w warunkach technicznych dla budowy wiaduktu na Janka Wiśniewskiego, ale - jak tłumaczą władze miasta - priorytetem jest obecnie inna inwestycja, czyli remont kładki nad torami SKM.
Kładka prowadzi do SKM, ale administruje nią miasto
Kładka położona jest nad terenem kolejowym (tory szlakowe, SKM i bocznicowe) oraz jezdnią ul. Janka Wiśniewskiego i umożliwia komunikację pieszą pomiędzy ul. Morską, przystankiem SKM Gdynia Stocznia oraz ul. Janka Wiśniewskiego.
Kładka przy SKM Gdynia Stocznia powstała w 1934 roku.
- Obiekt z racji wydarzeń Grudnia 70. jest wpisany do rejestru zabytków.
- Wbrew powszechnej opinii, za jego konstrukcję odpowiada Gdynia, a nie SKM.
- Obiekt został wybudowany w 1934 roku. Przebudowano go w latach 1983-1985, a później jeszcze remontowano w latach 2008-2009.
- W trakcie przebudowy, w latach 1983-1985, dokonano wymiany konstrukcji wszystkich przęseł, wzmocniono podpory oraz przebudowano wszystkie schody.
- Bez zmian pozostawiono części betonowe podpór kładki i schodów oraz ich posadowienie.
W listopadzie projekt remontu kładki
Rok temu informowaliśmy, że podpisano umowę na projekt remontu, do którego trzeba było podpisać aneks, co spowodowało opóźnienie przygotowania dokumentacji. Ma być gotowa w listopadzie, zaś prace remontowe ruszą w przyszłym roku.
Remont kładki przy "stoczniowej" stacji. Trwa poszukiwanie wykonawcy
Przy kładce pojawi się m.in. pochylnia dla osób z niepełnosprawnościami. Połączy konstrukcję z chodnikiem przy ul. Morskiej.
Po zakończeniu remontu ma powstać postulowane przejście przy tunelu.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody benzyna+gaz do 100 tys. zł
Trwa remont innego tunelu w okolicy
Przypomnijmy, że winda pojawi się w innym tunelu na ul. Morskiej - bliżej dworca PKP. Winda powstanie tylko w sąsiedztwie torów kolejowych. Ponadto przewidziano remont izolacji.
Przejście podziemne do dworca zyska windę
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-08-04 10:23
Przejscie naziemne planowane było tam już 7 lat temu (1)
Także to nic nowego....
- 7 5
-
2024-08-05 08:13
Ta kładka to priorytet , jedyna możliwość żeby dostać się na drugą stronę morskiej jeśli jedzie się na rowerze od str cisowej. Tam powinien być wjazd i zjazd dla rowerów , pełno ludzi wciąga po schodach te rowery żeby dostać się do pracy w porcie a w nim pracuje pełno ludzi! mam nadzieje ze zrobią to jak powinni nie jak zwykle. Moja mama ma 60 lat dojezdza na rowerze do pracy z ul wiejskiej. i ta kładka to jej codzienne utrapienie.
- 0 0
-
2024-08-04 11:08
Za sam pomysł (6)
budowania przejść naziemnych obok istniejącego tunelu, powinien być areszt albo obserwacja na Srebrnikach. W trzeciej dekadzie XXI wieku, wybudowanie dwóch wind, nie stanowi problemu, nawet w tak podupadłym mieście jak Gdynia.
- 80 14
-
2024-08-04 18:16
Bo zatrzymać się trzeba będzie? (3)
Przejscie naziemne lepsze od wind bo:
Dziala a nie jak windy.
W przypadku ulewy nie bedzie na nim po kolana wody.
Winda i tunel wymaga konserwacji - ten tunel z tego co pamietam miał być zasypany
Przejście bezpieczniejsze i nie wtmaga monitoringu i nikt ci geby na nim nie obije.
Przejścia nie wysmarująPrzejscie naziemne lepsze od wind bo:
Dziala a nie jak windy.
W przypadku ulewy nie bedzie na nim po kolana wody.
Winda i tunel wymaga konserwacji - ten tunel z tego co pamietam miał być zasypany
Przejście bezpieczniejsze i nie wtmaga monitoringu i nikt ci geby na nim nie obije.
Przejścia nie wysmarują graficiarze.
Przejście to kierunek stawiajacy na równi uczestników ruchu nie prioretyzujący samochodów kosztem świętej przepustowości.
Na przejściu łatwo dorobić przejazd rowerowy do tinelu nie zrobisz zjazdów-podjazdów dla rowerów.
Itd.
Przejście bedzie. Tunel można zasypać.- 9 10
-
2024-08-05 14:45
A nie mówiłem?
Srebrniki... Histeryczna reakcja sekciarzy z ich ulubionym tekstem "święta przepustowość". Wytyczanie przejścia w miejscu, gdzie od kilkudziesięciu lat jest bezpieczny, szeroki tunel, to po prostu obsesja. Zabawy w "uspokajanie ruchu" możecie urządzać sobie na małych uliczkach osiedlowych albo we Fromborku, a nie w miejscu, gdzie przetaczają się
Srebrniki... Histeryczna reakcja sekciarzy z ich ulubionym tekstem "święta przepustowość". Wytyczanie przejścia w miejscu, gdzie od kilkudziesięciu lat jest bezpieczny, szeroki tunel, to po prostu obsesja. Zabawy w "uspokajanie ruchu" możecie urządzać sobie na małych uliczkach osiedlowych albo we Fromborku, a nie w miejscu, gdzie przetaczają się potoki uczniów z dwóch sąsiadujących ze sobą dużych szkół. Gdynia ma szczególny, niekorzystny niestety układ dróg, wynikający z ukształtowania terenu. Nie ma sensownej alternatywy dla Morskiej i tak - musi na niej być przepustowość. To oś komunikacyjna, która obsługuje nie tylko "kierowczyków", ale również komunikację miejską i wszystko, co jedzie z zachodu na wschód aglomeracji trójmiejskiej. Dwie windy i koniec tego niedorzecznego gęgania...
- 0 1
-
2024-08-05 11:27
trzeba wyrazić to wprost (1)
Gdyni i Gdańska nie stać, aby być miastem.
- 2 0
-
2024-08-28 10:16
Bartoszyce pewnie stac .
- 0 0
-
2024-08-04 18:05
(1)
Oczywiście. Tylko rękę księżniczki i pół królestwa temu, kto zadba żeby windy były sprawne. Chyba, że do każdej windy zatrudni się operatora jak w kolejce na Kamiennej Górze :)
- 2 1
-
2024-08-05 14:50
Zepsute windy
to ulubiona legenda miejska testowych narzekaczy.
- 0 0
-
2024-08-03 18:53
(8)
I "z racji wydarzeń grudnia 1970" będziemy się męczyć z tym architektonicznym trupem jeszcze nie wiadomo jak długo. Doskonale. Ku pamięci. Przecież nie o to chodzi w obiekcie użytkowym żeby był użyteczny.
- 72 29
-
2024-08-05 07:40
Bzdura
Z tą wartością historyczną. W trakcie grudnia 70 kładka wyglądała inaczej, łączyła tylko skm ze stocznią , nie było części do ul. Morskiej
- 1 0
-
2024-08-04 21:37
W czym problem? Zrobić remont i zadbać o wszystko - stan techniczny i historię. (1)
- 4 0
-
2024-08-05 12:30
przecież farbą tego się nie zrobi
więc nie da się
- 0 0
-
2024-08-04 18:09
(1)
Co z tego, że chodzenie po tej kładce od dawna jest niebezpieczne z racji jej wieku... Ważne, że ma wartość historyczną. Eh.
- 1 3
-
2024-08-04 21:38
Można zadbać o jedno i drugie. Tylko trzeba chcieć.
- 3 0
-
2024-08-04 10:41
(2)
A co ci przeszkadza w tej kładce?
- 4 2
-
2024-08-04 15:52
Stan techniczny? (1)
- 3 1
-
2024-08-04 21:31
Czyli należy zadbać o stan techniczny. A także prezentację wydarzeń z grudnia 1970.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.