• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont kładki na Jana z Kolna nie w tym roku

Maciej Korolczuk
7 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Oba przetargi na przebudowę kładki na Jana z Kolna zostały unieważnione.
  • Kładka dla pieszych nad ul. Jana z Kolna jest przerdzewiała i wymaga remontu. Na ten jednak trzeba poczekać do przyszłego roku.
  • Z kładki korzystają zarówno pracownicy stoczni, jak i podróżni SKM oraz uczestnicy imprez na Placu Zebrań Ludowych.
  • Kładka nad Jana z Kolna to jeden z najbardziej wysłużonych obiektów tego typu w Trójmieście.
  • Na nowej kładce zostaną wymienione schody. W miejsce starych desek pojawią się heblowane bale.
  • Kładka dla pieszych nad ul. Jana z Kolna to też świetne miejsce widokowe, z którego rozpościera się panorama terenów postoczniowych.

Zarządowi Dróg i Zieleni w Gdańsku nie udało się wybrać wykonawcy remontu kładki dla pieszych nad ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska. Dwa przetargi na modernizację znajdującego się w fatalnym stanie obiektu zostały unieważnione. Na przebudowę stalowo-drewnianej kładki musimy poczekać do przyszłego roku.



Czy korzystasz z kładki nad torami na ul. Jana z Kolna?

Modernizacja zniszczonej i wyeksploatowanej kładki dla pieszych nad Jana z Kolna obejmować miała m.in. wykonanie projektu wykonawczego jej naprawy, rozbiórkę schodów na peronie SKM, budowę schodów stalowych w miejsce tych zdemontowanych, wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji stalowej kładki, schodów, barier oraz konstrukcji betonowej. Dotychczasowy obiekt miał zostać pocięty i trafić na złom.

Nowa kładka miała poprawić nie tylko estetykę tego miejsca, ale przede wszystkim bezpieczeństwo korzystających z niej osób. Na efekty modernizacji będziemy musieli jednak poczekać.

Oferty albo rażąco niskie, albo za wysokie

Pierwszy przetarg na jej remont Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił na początku maja. Na ogłoszenie odpowiedziały dwie firmy, ale ich propozycje zostały odrzucone. W pierwszym przypadku wykonawca został wykluczony z przetargu, bo nie wniósł wadium (sam remont wycenił na 225 tys. zł). Drugą ofertę odrzucono ze względu na zbyt wysoką cenę, która okazała się ponad dwukrotnie wyższa (488 tys. zł).

Przetarg powtórzono w lipcu. Tym razem do ZDiZ wpłynęły cztery oferty, kolejno na: 239 tys. zł, 298 tys. zł, 495 tys. zł oraz 588 tys. zł. Pierwszą odrzucono po tym, jak ZDiZ nie otrzymał od wykonawcy wyjaśnień odnośnie rażąco niskiej ceny. Pozostałe oferty także nie spełniały kryteriów finansowych - wszystkie były wyższe od szacunkowej wartości zamówienia. Co ciekawe, obie najwyższe oferty w obu przetargach pochodziły od tego samego oferenta, ale były od siebie różne o 100 tys. zł. (kolejno 488 tys. zł i 588 tys. zł).

Remont będzie, ale w przyszłym roku

Urzędnicy nie zamierzają jednak rezygnować z remontu. Obiekt jest w opłakanym stanie technicznym i miasto zdaje sobie sprawę, że nie może dłużej czekać z jego odnowieniem.

- W tym roku wykonamy niezbędne prace techniczne, by przedłużyć do końca przyszłego roku bezpieczną eksploatację. Wszystkie drobne prace, polegające na wymianie pojedynczych elementów konstrukcji odbędą się w ramach umowy utrzymaniowej obiektu. W przyszłym roku ogłosimy kolejny przetarg na przebudowę kładki - zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku.
Projekt nowej kładki zakłada, że w miejsce dotychczasowych wysłużonych, spróchniałych i wybrakowanych desek pojawią się stalowe schody o szerokości trzech metrów. Stopnie zostaną wykonane z wyheblowanych, impregnowanych i zabezpieczonych powierzchniowo drewnianych bali. Zarządca chce, aby remont był prowadzony przy zachowaniu ruchu pieszego na kładce. Ze względu na duże natężenie ruchu samochodowego i tramwajowego część prac trzeba będzie przeprowadzić nocą (konieczne będzie wyłączenie napięcia w sieci trakcyjnej).

  • Dotychczasowa konstrukcja zostanie pocięta i zezłomowana.
  • W tym roku obiekt czeka przegląd i drobne prace techniczne. Na większy remont przyjdzie czas dopiero w 2017 r.
  • Kładka dla pieszych nad ul. Jana z Kolna to jedyna droga dojścia do przystanku SKM Stocznia.
  • Kładka dla pieszych nad ul. Jana z Kolna.
  • Wejście na kładkę od strony al. Zwycięstwa.

Opinie (115) 8 zablokowanych

  • W Gdańsku tyle się dzieje, że brakuje wykonawców. (9)

    Nie teraz to będzie za kilka miesięcy.
    Nie to co u nas w Gdyni.

    • 39 24

    • To symbol twojej głupoty. (1)

      • 7 8

      • Dzieciak ma radochę, ze pierwszy napisał swoje głupoty.

        • 10 3

    • W Gdyni u Szczurka najpierw kilka lat prowadziliby analizy, a później by się okazało, że SIĘ NIE DA

      • 14 2

    • Ale jakoś o (3)

      Dominiku wnusiu uBolka nic nie słychać w Gdańsku...
      Cała Polska się rozpisuje, a na trójmiasto cisza...

      • 5 6

      • (1)

        "Obyś żył w nudnych czasach" jak mówi chińskie przysłowie. Tam się kotłuje, a u nas spokój i do przodu.

        • 5 3

        • Chyba w ciekawych, a nie w nudnych ;-/

          • 4 2

      • Gdańsk wolnym miastem!

        Proponuje referendum wśród mieszkańców i utworzenie wolnego miasta Gdańsk, jak przed wojną. Niech powrócą czasy świetności tego wspaniałego miasta z ponad tysiącletnią historią.

        • 5 5

    • to chyba jakiś wałek. pierwsza oferta rażaco niska a druga droższa o 59 tyś (21%). nie mieści się w budrzecie

      • 1 2

    • Jana z kolana a potem jeszcze luta na ryło i do gleby

      • 0 1

  • Kładka to symbol budyniowego Gdańska! (2)

    Piękna jak budyń :)

    • 50 48

    • To sybol twojej głupoty.

      • 11 8

    • W Gdańsku masz inwestycje na każdym kroku

      Porównując do Gdyni to jesteśmy jednym wielkim inwestycyjnym zaglębiem

      • 10 7

  • to nie to co w Gdyni (3)

    kładka Gdynia Stocznia już dawno jest wyremontowana

    • 19 28

    • do sledzia

      jak sie przez caly rok nic innego nie robi tylko jedna kladke remontuje to jest fajnie.

      • 7 2

    • za taki remont to ja akurat dziękuję (1)

      Syf, rdza, niebezpieczne schody. Dla wózków (czy to inwalidzkich czy z dzieckiem) bariera nie do przejścia.

      • 9 0

      • Qźwa

        ...przydało by się paru decydentów albo i samego ich szefa z UM przeczołgać po tej kładce po opadach deszczu.Ogromne rdzawe kałuże, sprężynująca blacha i szczególnie ta w rąby, która pod obuwiem tworzy podciśnienie,ochlapująca odzież.A wystarczyło by położyć legary i na to przymocować deski.Było by tak jak kiedyś....

        • 3 0

  • (7)

    Ta kładka jest w takim stanie jak Platforma Obywatelska.

    • 63 39

    • I jak twoja gęba habibi

      • 10 16

    • Za rok się zawali. (4)

      Tak jak to państwo pod rządami pisu.

      • 15 22

      • (2)

        Typowa bolszewia peowska mówi "to państwo", zawsze

        • 17 14

        • Typowa lewacka pislamia mówi "to nasze koryta i wszystkich pozostałych od nich oderwiemy"

          • 6 11

        • Dokladnie zamiast mowic "nasz kraj, nasze panstwo" to jest " to" cos bleee, cos niedobrego co trzeba kopnac i napluc na nie

          • 3 0

      • Rok temu pisaliście,że za rok sie państwo będzie walić.Te wasze horoskopy dla psów chyba nie działają.

        • 12 10

    • obrażasz kładkę

      • 7 2

  • Hue hue (1)

    To kaszubskie majstry daly czadu pół miliona za remont kładki,ciekawie sie zaczyna robic

    • 23 7

    • Widać g... w życiu budowałeś, a zwłaszcza remontowałeś

      • 0 4

  • 298k za remont takiej kładki to dużo?

    Jakoś wcześniej były przetargi np na wymalowanie pasów i zrobienie sygnalizacji za dużo większe pieniądze i wtedy było ok. Czyżby żadne znajomy królika nie startował w przetargu?

    Jakoś nie wierzę że urzędnicy zaczęli martwić się o publiczne pieniądze. No chyba że kasa pusta i przesuwamy wszystko.

    • 38 8

  • Co z ta ceną??? (10)

    239 rażaco za niska a 298 już znaczaco za wysoka... pomijam 4xx czy 5xx tys.
    To o co chodzi?

    • 67 4

    • Nie rażąco wysoka tylko za wysoka.

      • 2 1

    • Jak brakuje ci do flaszki to jej nie kupiujesz i tyle. (2)

      • 8 1

      • Napisane wyraźnie - rażąco niska (1)

        • 2 0

        • To znaczy zaniżona przez co niewiarygodna.

          • 1 0

    • Chodzi o to, żeby wygrał ten co ma wygrać. (3)

      To chyba oczywiste?

      • 30 0

      • Oczywiste jest to że pleciesz bzdury. (2)

        • 4 14

        • Czy Wy w urzędach nie macie co robić? (1)

          Tylko po internetach się rozglądać?

          • 7 1

          • Akurat nie jestem urzędnikiem.

            • 1 0

    • Nawet i te 500 tys. nie wydaje się tak wysoką ceną. (1)

      ta kładka ma 150m długości i co najmniej 3m szerokości.

      • 3 2

      • Ta ma.

        • 0 2

  • Gdyby urzędasów przykładnie karano (10)

    Można było przecież nie remontować za kwotę ponad 6,4 mln zł tzw.Żółtego wiaduktu,którym docelowo po remoncie miały jeździć samochody,ale z jakiegoś powodu zrobiono z tego kładkę pieszo rowerową.Poprzez zaoszczędzone nasze pieniądze dzisiaj starczyło by np.na remont kładki nad peronem skm stocznia.A tak mamy zbędny remont żółtego wiaduktu(zakaz ruchu samochodowego)i brak kasy na remont kładki nad peronem.

    • 28 10

    • Bredzisz. Żółty wiadukt jest zabytkiem i trzeba go było wyremontować.

      • 9 4

    • Z powodu budowy nowego wiaduktu obok ignorancie. (7)

      • 4 4

      • nie nie, to był zbędny remont, bo nie dla aut (6)

        nie dla aut =szkodliwe

        • 4 4

        • Widzę nie rozumiecie (5)

          Za kwotę ponad 6,4 mln zł wyremontowano ten wiadukt pod kątem przyszłego ruchu samochodowego(taki był plan,dlatego zamknięto ten wiadukt,ponieważ ruch samochodowy był niebezpieczny dla konstrukcji i ludzi).Wydano te pieniądze i wiadukt spełniał już kryteria do powrotu samochodów.Nagle jednak przyszła nowa koncepcja budowy nowego mostu i tak zrobiono,zbudowano.Kto w takim razie odpowiada za wywalenie tej kwoty.Jest różnica w wymianie/naprawie konstrukcji stalowej,a jest różnica w wymianie naprawie i pomalowaniu tylko nawierzchni,barierek i desek.Koszt byłby niższy o kilka mln gdyby od początku remontowano to pod kątem tylko pieszych i rowerzystów.Jaśniej już nie potrafię.

          • 10 6

          • Wiadukt wymagał remontu i tyle.

            • 2 2

          • (1)

            A może w przyszłości pojadą tamtędy samochody lub służby miejskie? Nie doszukuj się wszędzie spisków bo wpadniesz w paranoję.

            • 4 7

            • A gdyby tu w przyszłości. ..

              Pojadą chyba w powietrze - od strony Jana z Kolana droga się urywa

              • 3 2

          • remontowano pod kątem ruchu kołowego do 3,5 tony, czyli w standardach spełnianych przez kładki dla pieszych

            które powinny umożliwiać wjazd lekkiego pługu w okresie zimowym oraz wytrzymywać obciążenie śniegiem i lodem.

            • 3 2

          • nie byłby niższy o ani złotówkę

            klasa nośności na osobówki i na CPR jest ta sama

            • 1 0

    • To wydanie 6,4 mln na kierowców byłoby dobrą inwestycją?

      A wydanie takiej kwoty na pieszych/rowerzystów to już jest zła inwestycja?

      • 7 4

  • W Gdyni się modernizuje przystanki (4)

    ostatnio była mowa o Redłowie, Orłowie, a w Gdańsku jak zwykle: Stocznia, Zaspa - kiedy ?

    • 8 7

    • Zadaj to pytanie PKP.

      • 7 0

    • Perony remontuje Skm, a nie miasto

      • 4 1

    • W Gdyni prawie wszystkie są w tragicznym stanie. W Gdańsku prawie wszystkie są ostatnio zmodernizowane

      • 9 0

    • Gdynia jako przykład inwestycji to bardzo zły przykład.

      • 3 0

  • Znowu jątrzenie trojmiasta. Nie udało się bo urzędasy nieudolne są. (10)

    A może właśnie na odwrót? Może dbają o oszczędne wydawanie pieniędzy?

    • 23 6

    • Jeden z wielu przykładów (1)

      jak to urzędasy dbają o oszczędne wydawanie pieniędzy podałem na pierwszej stronie na przykładzie Żółtego wiaduktu który znajduje się kilkaset metrów dalej.

      • 4 1

      • Mówił dziad do obrazu ...

        • 3 2

    • (1)

      Przed przetargiem robi się kosztorys inwestorski wg uśrednionych stawek. Jeśli oferta przekracza te cenę to trzeba ją odrzucić. Ale tego już Trójmiasto nie napisało.

      • 7 1

      • Bo ten redaktor pewnie nie ma o tym zielonego pojęcia

        Grunt to by nawrzucać na Gdańsk. Popatrz na inne jego artykuły. Tak jest w zdecydowanej większości

        • 4 2

    • Jest to przykład selektywnego dziennikarstwa. Piszemy tylko o tym co udowadnia naszą z góry założona tezę. (2)

      • 7 1

      • Niestety dziennikarz ma rację! jeżeli pomiedzy ofertami jest 21% różnicy w cenie... (1)

        Niestety dziennikarz ma rację! jeżeli pomiędzy ofertami jest 21% różnicy w cenie i pierwsza oferta ma rażąco niską cenę a druga nie mieści się w budżecie to coś tu śmierdzi.
        Po drugie na podstawie pozostałych cen można tylko się domyślać że albo warunki przetargu są za wygórowane (np bardzo krótki termin realizacji i kary albo jakieś inne niezrozumiałe wymagania Zamawiającego- to najprawdopodobniej lub podrostu kosztorys jest niedoszcowany .

        • 1 1

        • Albo urzędnicy mają rację a twoje wywody są niezrozumiałe heh?

          • 0 0

    • (1)

      Może trzeba opisywać takie sprawy.

      Dobrze opisali burdel podczas ulewy. Gdyby szybciej podejmowali decyzje - to tramwaje by nie udawały amfibii (czyt.nie trzeba by teraz płacić milionów za ich remont - Z NASZYCH PODATKÓW ).

      • 5 4

      • No przecież piszą o tym. Swoją drogą z obiektywizmem to ma niewiele wspólnego. Same półprawdy

        • 5 1

    • dziennikarze nie piszą aby pokazać prawdę

      tylko po to aby wyciągnąć od nas kasę !!! Im bardziej krzykliwy i sensacyjny tytuł tym więcej odsłon. Liczy się liczba czytelników a nie jakość tekstu. To samo zresztą na szczytach - tylko cel się liczy a nie prawda i uczciwość.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane