• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont kolei z okien SKM-ki

JG
24 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę

Zobacz remonty torów dalekobieżnych w Trójmieście widziane z okna składu SKM.



W Sopocie remontują peron, w Gdyni położyli część torów, a w Gdańsku układają tłuczeń i podkłady. Robotnicy pracujący przy remoncie torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa, mają jeszcze trzy lata na zakończenie prac. Zapraszamy na trwającą cztery minuty filmową podróż wzdłuż remontowanych odcinków.



Trwający od marca br. remont magistrali kolejowej w Trójmieście to gratka dla miłośników kolejnictwa. Podróżując składem Szybkiej Kolei Miejskiej, można na wysokości Gdyni Głównej zobaczyć na przykład specjalistyczną drezynę służącą do budowy trakcji. Z kolei w Sopocie widać m.in. nowe wejście na peron dalekobieżny.

Zobacz także relację zdjęciową z kolejowych remontów w Trójmieście.

Jadąc dalej w kierunku Gdańska, nieopodal przystanku Sopot Wyścigi znajduje się składowisko nowych podkładów kolejowych i innych materiałów niezbędnych do remontu. Z kolei w Gdańsku Oliwie można oglądać zaawansowany remont peronu dalekobieżnego. To tylko niektóre z prac widocznych z okien SKM-ki. Więcej zobaczysz w materiale wideo.

Remont ma się zakończyć w marcu 2014 roku.

Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
JG

Opinie (101) 8 zablokowanych

  • kolej metropolitalna. (6)

    pkp.powinna zelektryfikowac odcinek lembork kartuzy liska zwrotnica automatyczna powinna byc zaruwno w strone glincz jak i w strone kartuz natomiast po reaktywacji lini pruszcz gdanski glincz oczyfiscie zleliktryfikowanej z mijankami w niestempowie. pociagi powinny jezdzic z pruszcza gdanskiego zarowno po torach przez somonino do kartuz jak i do koscierzyny zarowno do bydgoszczy somonino koscierzyna nie powinno byc trakcji elektrycznej czersk somonino powinno byc nowa nawieszchnia torowa tyle ze do czerska ze somonina jest prawie 500 km bocznymi drogami powinno ruwnierz odbudowana linia gd wrzeszcz brentowo liska zwrotnica do kartuz i pruszcza gdanskiego

    • 0 1

    • kolej metropolitalna.trudny powrot koleji regionalnej (5)

      pani agnieszko zgadzam sie z pania co do elektryfikacji pkp.lembork kartuzy wie pani dobrze ze to daje szanse na rozwoj wsi w poblizu calej trasy ekonomiczny rozwoj wiekszych gmin ekspansja i rozwoj na cale lata i mozliwosc zarobienia duzych piniedzy w poblizu stacji dobrze ze pani zauwazyla pewne fakty natomiast trakcja powinna byc ciagnieta do dzierzozna dalej powinna do lniska tam powinna byc zwrotnica aby mozna przejechac pod mostem do gdanska natomiast trasa pruszcz gdanski powinna przebiegac zarowno przez somonino i glincz dzierzozno do dzierzozna powinny byc 2 tory natomiast trasa somonino czersk jest nieprzejezdna od 1 przystanku bo sa miny bombowe zucane z samolotu w peni z pania sie zgadzam na trasie lembork kartuzy powinny byc 2 tory i nowa rampa przy tartaku dla ciezaruwek natomiast trasa do bytowa powinna byc 2 torowa z mijankami i nowymi peronami w pelni zelektryfikowana natomiast lembork-leba bez trakcji wersja 2 torowa z nowymi peronami rozumiem pania w peni i oczekuje wyrozumialosci i wytrzymalosci psychicznej nie narzekania ze w polsce jest zle i ze kolej nic nie robi

      • 0 1

      • trasa koleji regionalnej chojnice (4)

        pkp. trasa chojnice jeszcze istnieje i zamierzamy ja troche zmodernizowac perony ponaprawiamy nawieszchnie torowa troche polatamy gdzie niegdzie mijanki beda nowe pszystanki beda ulorzone na nowo trasa z bydgoszczy do koscierzyny bedzie po kapitalnym remoncie nawieszchni z koscierzyny do somonina podwyszona lub nowa nawieszchnia bedziemy wymieniac tory podwyszymy predkosc do 170 kmh zalorzymy monitoring na dworcach zrobimy mijanki dodatkowe tory ulepszymy perony wyremontujemy zabytkowe dworce zwiekszymy osfietlenie do 130 wat energooszczedne natomiast trasa do kokoszek musi poczekac troche

        • 0 1

        • czy pkp pozostanie przy nazwie pkp lepsza nazwa pk.pl (3)

          dworzec w kartuzach jest pszepiekny ciekawi mnie czy duzy peron ten przy nastawni powinien miec przepiekny dach pod skosem do gury powinno rowniesz byc osfietlenie dachu w nocy zeby dalo efekt i powinny byc lawki metalowe trudne do polamania napis miasta nad dachem rowniesz powinien byc osfietlony w nocy efekt wykonczeniowy osfietlony noca powinna byc kasa biletowa w barakowozie z tych nowszych barakow kwadratowych powinna byc rowniesz w liskach przy sklepach na koncu torow zwrotnica w dwoch kierunkach jazdy dojazd do rutek jak i do kartuz na koncu urwanych torow powinna z lisk byc zwrotnica automatyczna z barakowozem nowszym pudlem siedzalby tam obslugiwacz zwrotnicy i nadzorowal by ruch z latarka a propo stacji w kartuzach barakowuz znajdowal by sie na parkingu w samym rogu kasa biletowa zobaczymy czy tak sie stanie czas pokaze ludzie psiacza na brak polaczen co oni wyrabiaja na koleji to skandal mamy przecierz 21 wiek czas coraz szybciej plynie a pociag spi w trumnie brak polaczenia

          • 0 1

          • nazwa dobra pk.pl czy ma sens nazwa pl (2)

            trasa pkp 229 pruszcz gdanski glincz powinna narazie zostac bez elektryfikacji 2 torowa przystanki powinny byc z malutkimi wiatami i lawkami metalowymi bo niszczyciele maga lawkami zucac co im przyjdze do glowy jazda szynobusu jednego krutkiego w soboty dluszego niedziele i sfieta w niedziele co 20 minut z kolbudy do pruszcza bagietnica tam rownierz powinno powstac polaczenie ruwnierz powinna zostac odbudowana nawieszchnia zaniedbana przez lata wybaczen i bledow popelnianych latami ruwniesz powinno sie na pszyklad kursowac glincz kartuzy oraz glincz somonino kartuzy

            • 0 1

            • dodaj do koleji metropolitalnej pruszcz gdanski bagetnica (1)

              chcialabym zeby do koleji metropolitalnej dolaczyc bytow i pruszcz gdanski bagetnica chojnice jak rowniesz wiele innych tras na pomorzu. na przyklad powrot na trase pruszcz gdanski kartuzy lembork leba starogard gdanski bydgoszcz koscierzyna czersk pila tczew koscierzyna

              • 0 1

              • otwarcie bramy w lemborku dla koleji metropolitalnej.kierunek kartuzy

                z powazaniem jest dyskuja i dobrze sie dzieje ale jedno male ale wszystkie w poblizu torow wioski wieksze i miejsze w tym momecie zostaja dofinasowane poprzez bank polski zastrzyk gotowki na male i duze korporacje finansowe poprzez kapital bankowy rowniez gminy dostaja na inwestycje w poblizu koleji zastrzyk gotowki zwiekszamy w ten sposub prosperite miasteczek i gmin obszarow obietych brama kaszubska jest jednak przekonujace rozwuj na wiele lat jak i rowniesz w poblirzu koleji na durze prawdopodobienstwo na spore inwestycje kapitalowe maly i durzy biznes jak i rowniesz bardzo duze zyski i duza prosperite finasowa na terenach obietych brama kaszubska wsi i wiekszych gmin krazura malego i durzego biznesu i na durza prosperite jednak sadze ze komunikacyjna poprawa bo gryf autobusy rano jerzdza zatloczone w korkach i godzinami stoja

                • 0 1

  • sukces,ze w ogóle coś robią.

    • 0 0

  • propozycja (4)

    Powiedzenia: "Lepiej zapobiegać niż leczyć", "Nie chciało się nosić teczki, to trzeba nosić woreczki", "Kto nie ma w głowie, ten ma w nogach", choć odwołują się do innych przykładów, mają jedną wspólną treść. Nawołują one do przemyślenia sprawy zanim wprowadza się ją do realizacji.W Gdańsku, mieście z którego pochodzę, planowana jest inwestycja budowy kolei metropolitalnej. Jest to, moim zdaniem, najważniejsza inwestycja dla naszego miasta od czasów Bismarck'a. Wprowadza ona szanse na sprawną komunikacje miejską z nowymi dzielnicami Gdańska, które są obecnie zupełnie odizolowane. Te dzielnice z centrum łączy jedynie autobus. Ostatni odchodzi około godziny 23.00.Alternatywnie mieszkańcy mogą wybrać samochód, skazując się na stanie w korkach, gdyż jedyna droga łącząca te dzielnice z centrum to dwupasmówka, która jest wiecznie zakorkowana. Planowana kolej jawi się, więc jak zbawienie. Może zarówno odciążyć połączenia drogowe, jak i wypełnić lukę połączeń nocnych. Kolej metropolitarna ma także stanowić połączenie miedzy lotniskiem a centrum. I tutaj pojawia się pytanie. Dlaczego na fazie projektu (teraz) nie można pomyśleć o tym, aby istniały bezpośrednie pociągi z lotniska do centrum, czyli takie, które nie zatrzymują się nigdzie oprócz lotniska i centrum. Kiedyś dworzec, a teraz lotnisko stanowi wizytówkę miasta.Dlaczego zmęczeni podróżni mają zatrzymywać się na wszystkich stacjach?Dlaczego ludzie, którzy często śpieszą się na samolot mają być skazani na wieczne przystanki. W trójmieście planuje się także budowę drugiego lotniska w Gdyni-Kosakowo. Należy przewidywać, że cześć podróżnych będzie miała loty łączone, tranzytowe. Jeden lot z Gdańska, drugi z Gdyni. Na ten wypadek też należałoby zapewnić bezpośrednie, publiczne połączenie między tymi lotniskami.Wprowadzenie połączenia bezpośredniego nie wymaga wielkiego nakładu inwestycyjnego, jeżeli pomyśli się o tym za wczasu. Na przykład, na niektórych odcinkach (najlepiej przystanki) muszą pojawić się równoległe tory, tak aby pociągi mogły się wymijać, te expresowe i te, które zatrzymują się wszędzie. W przypadku Gdańska, połączenie bezpośrednie miedzy lotniskiem a Wrzeszczem nie powinno zając więcej niż 10 minut.Czy nie jest to gra warta świeczki?Jeżeli jednak nie uwzględni się tego teraz, zanim inwestycja ruszy, przebudowa torów może być niemożliwa lub nieopłacalna. Jeżeli nie pomyśli się na tym etapie o możliwości/konieczności wprowadzania torów równoległych, może to w przyszłości wiązać się z ogromnymi wydatkami.Inne rozwiązanie, niewymagające nakładu finansowego, a takie, które usprawniłoby ogromnie transport miejski w trójmieście to wprowadzenie połączeń bezpośrednich szybkiej kolei miejskiej (popularnie zwanej SKM) z Gdańska go Gdyni przez Sopot. Obecnie SKM zatrzymuje się na wielu stacjach, także w efekcie podroż z Gdańska do Gdyni zajmuje około 45 minut. Istnieje wielu pasażerów, którzy podróżują codziennie z Gdańska do Gdyni i z powrotem. W przypadku połączenia bezpośredniego podroż taka nie powinna zajmować więcej niż 15 minut. Czyli wszyscy pasażerowie, którzy przemierzają tą trasę codziennie mogliby zaoszczędzić godzinę dziennie dla swoich rodzin, hobby i przyjemności. Ponadto możliwe, że także odciążyłoby to połączenie drogowe na tej trasie.Z Gdańska do Gdyni prowadzi tylko jedna ulica. Jest ona, co prawda cztero-pasmowa, ale każdy jeden wypadek wprowadza paraliż ruchu drogowego. Co więcej, wprowadzenie alternatywnej drogi jest w najbliższej przyszłości niemożliwe, a z pewnością byłoby bardzo drogie. Z drugiej strony wprowadzenie bezpośredniego połączenia SKM Gdańsk-Gdynia nie wiąże się z żadnymi inwestycjami rozbudowy infrastruktury. Tory równolegle istnieją. Obecnie są wykorzystywane przez pociągi dalekobieżne. Należałoby także pomyśleć o sprawniejszych połączeniach dla mieszkańców Pruszcza i Redy.Wniosek: w Gdańsku jest prowadzonych wiele inwestycji mających na celu poprawienie transportu. Są to inwestycje nowe i kosztowne. Zadłuża się miasto Gdańsk, wykorzystywane są fundusze europejskie, dopłaca do tego rząd. W wielu przypadkach po kilku latach okazuje się, ze inwestycja ma luki i nowe ulica są remontowane czy przebudowywane. Jeżeli nie będziemy naszych “ostatnich pieniędzy” wydawać rozsądnie, a także myśleć o jak najlepszym wykorzystaniu zasobów, które posiadamy, to nie tylko nasz rząd pójdzie z teczkami, nie tylko prezydenta wywiozą na taczkach, ale cale społeczeństwo będzie musiało się udać po rozum do głowy.

    • 7 4

    • (1)

      Ciekawe pomysły co do kolei, ale wydaje mi się, że "tam na górze" (urzędnicy decydujący o tym) niestety nikt nie słucha głosu społeczeństwa, które nieraz ma bardziej praktyczne rozwiązania wielu problemów w mieście. Zza biurka w magistracie czy ministerstwie ocena sytuacji na kolei jest kompletnie inna niż opinia zwykłego pasażera PKP. Sęk w tym, że wielu urzędników uważa się za nieomylnych i wszechwiedzących. Wydaje mi się, że jak np. programista opracowuje nowe oprogramowanie to powinien najpierw zapoznać się z obsługą podobnych, przetestować je samemu, zebrać uwagi od użytkowników na temat tego co jeszcze tam można zmienić, wyrzucić czy unowocześnić. Wtedy ma sens stworzenie lepszego produktu. Taką samą metodę pracy powinny zastosować władze/pracownicy PKP, magistratu czy innych instytucji! Przecież do diabła za państwową kasę jeżdżą po całym świecie! To nie mogliby podpatrzeć jak rozwiązany jest problem dojazdu kolei na lotnisko? Do tego to nie trzeba jeździć do Azji... wystarczy do Berlina! Przecież na Euro 2012 nie będzie Kolei Metropolitalnej ani tramwaju do lotniska! Jak kibice wysiądą z samolotu i zobaczą, że autobusy 210 i 110 nie jeżdżą co 5 minut, a dostanie się do stadionu przez zakorkowaną Słowackiego będzie trwało 2 godziny, to tacy ludzie już nigdy więcej do Gdańska nie przyjadą! A jak miejscowi zaczną tłumaczyć kibicom jak wyglądają taryfy biletów SKM, ZTM-ów i na jaki bilet gdzie wolno jechać, a gdzie nie.... to oglądanie ich zdziwionych min.... bezcenne!

      • 1 0

      • PKP itp wydaja panstowe pieniadze, czyli nasze. Musimy sie nauczyc patrzec im na reke i egzekwowac tego aby pracowali rozsadnie. Konsekwencje blednych lub nietrafionych decyzji tych z gory ponosimy wszyscy. W Polsce najpierw obdarzamy wladze pelnym zaufaniem - gospodarujcie naszymi pieniedzmi, podejmujcie wszystkie decyzje, a potem oskarzamy i narzekamy, ze wiele rzeczy nam sie niepodoba. Wladza tez jest do tego przyzwyczajona. To skandal, ze kiedy wyslalam kilka emaili z pomyslami do prezydenta miasta Gdanska, to nawet mi nie odpowiedzial. Przeciez on jest Naszym reprezentatem. Uwazam, ze to musi sie zmienic.

        • 1 0

    • ZA DŁUGIE NIE CZYTAM.

      • 0 1

    • czy ty również należysz do wyznawców prezydenta Gryzonia?

      • 1 0

  • Przecież nikt nigdzie nie pisze, że przejazd z Gdyni do Gdańska będzie trwał 4 minuty (1)

    Autor zaprasza do obejrzenia czterominutowego filmiku z podróży z Gdyni do Gdańska - naprawdę przerasta was czytanie ze zrozumieniem?

    • 6 4

    • Tak, masz tu dowód że 80% społeczeństwa polskiego to odpad, nie rozumie co czyta!

      dlatego masz palikota w sejmie!

      • 0 0

  • Niech SOK się weźmie za żuli z przedziału rowerowego (1)

    Kiedy się tam nie wejdzie to ktoś pali papierosa i wszyscy walą piwko.

    • 17 1

    • Jak żule mogą się wziąść za żuli? Człowieku daj spokój, gdzie ty żyjesz?

      ?!

      • 0 1

  • Pięknie, slicznie, cudownie... Prawda jest taka że te roboty to szmelc, bubel za miliardy euro! (7)

    Do dziś po ukończeniu robót od Tczewa do Pruszcza pociągi nie mogą jechać z maksymalną prędkościa. Powód? Bo tory są tak źle ułożone że nie gwarantuje sie bezpieczeństwa przejazdu! jedziesz 80 km/h a pociągiem rzuca jakby miał z toru wypaść! Po remoncie zlikwidują połączenia torów skm z torami dalekobieżnymi (oczywista głupota) jak się coś stanie na jednych albo drugich torach nie będzie mozliwości jakiegos objazdu jak to jest obecnie! Ogólnie nie wiem kto robił te projekty ale to chore. Do nocy można by wypisywac wszystkie wpadki.... Jakośc robót mizerna, zmarnowane miliardy euro....

    • 43 14

    • z tczewa do pruszcza jest dopuszczalna 120 km/h i tyle jezdzą (1)

      • 3 1

      • 120 I TYLE JEŻDŻĄ - no to juz zmien lekarza! pracuję w tym syfie i wiem jak jest.

        Zresztą jak widze nie ja jeden widzę co sie kręci! Powiem tak zmarnowana szansa! A remont lini nr 9 jest najgorzej przygotowaną inwestycją na pkp

        • 1 0

    • A może

      Ty sama budujesz te tory i dlatego tak obsmarowujesz, a co do prędkości to masz może jakiś prędkościomierz w oczach?

      • 0 2

    • Biuściasta?

      Pamelo! Żegnaj!!

      • 0 1

    • FUSZERKA

      To prawda! Dzieje się to z powodu zatrudniania tzw.podwykonawców!!!Są to firmy,które nie mają nawet pojęcia o specyfice wykonywania takich robót ziemnych! Oszczędności z tego tytułu trafiają do firm,które wygrywają przetargi i do tych co zlecają!!!!!!!!!! Tak kręci się ten proceder a nikt za to nie odpowiada bo sami sobie odbierają te budowy,więc po roku taka inwestycja musi być poprawiana,lub wykonana od nowa a my głupole płacimy podatki i się dziwimy,że tu jeszcze niema drugiej Japonii

      • 7 1

    • Tylko nie za euro a za nasze kochane złotóweczki...

      ...Budujemy za swoje ale nie dla siebie, bo to wszystko będziemy musieli już nie, sprzedać, ale oddać za te z****ne długi, które narobili nam Hitler ze Stalinem a Zachód przyklasnął.

      • 1 1

    • pamelo

      słoneczny patrol czeka

      • 7 6

  • przecież tam prawie nie ma ludzi na budowie. Kto tam pracuje....te 100 osób na tylu kilometrach. TA BUDOWA 20 LAT BEDZIE TRWAŁA PRZY TAKIM NAKŁADZIE SPRZETU I PRACOWNIKÓW

    • 2 0

  • Bo pękne. (5)

    No chyba palcem po mapie.

    • 65 19

    • jakieś wykręcone te tory (1)

      da się po tym potem jeździć?

      • 1 1

      • Efekt uboczny użycia szerokokątnej kamery.

        • 1 0

    • Gościu nie przeczytałeś tekstu przyznaj się tu chodzi o film 4 min.

      • 5 3

    • typowy polski pesymizm

      • 8 9

    • Cztery minuty SKM-ką z Gdyni do Gdańska - niestety tylko na zalaczonym filmiku :(

      • 20 2

  • ;D (1)

    ten film wygląda jak byśmy jechali bo bardzo dużym kółku

    • 11 3

    • nie no coś ty

      ....tory są krzywe

      • 1 0

  • pytania takie trzy (3)

    1. kiedy wróca sprintery?2. kiedy zacznie się modernizacja tych SKMek co miałybyć na EURO, ale nie będzie? Zdażą je zrobić do końca 2012? Czy w ogóle nie beda ich robić?3. kiedy będzie modernizowany peron SKM w Orłowie

    • 9 2

    • (1)

      Sprintery wrócą wtedy, kiedy między Gdańskiem i Gdynią będą czynne 2 tory dalekobieżne.

      • 1 1

      • dzięki

        tyle to w sumie wiedziałem...ale kiedy to będzie

        • 1 0

    • a kiedy wreszcie zrobią peron we Wrzeszczu?

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane