- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (242 opinie)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (278 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Nocna akcja SAR na Bałtyku (67 opinii)
Remont kolei z okien SKM-ki
W Sopocie remontują peron, w Gdyni położyli część torów, a w Gdańsku układają tłuczeń i podkłady. Robotnicy pracujący przy remoncie torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa, mają jeszcze trzy lata na zakończenie prac. Zapraszamy na trwającą cztery minuty filmową podróż wzdłuż remontowanych odcinków.
Zobacz także relację zdjęciową z kolejowych remontów w Trójmieście.
Jadąc dalej w kierunku Gdańska, nieopodal przystanku Sopot Wyścigi znajduje się składowisko nowych podkładów kolejowych i innych materiałów niezbędnych do remontu. Z kolei w Gdańsku Oliwie można oglądać zaawansowany remont peronu dalekobieżnego. To tylko niektóre z prac widocznych z okien SKM-ki. Więcej zobaczysz w materiale wideo.
Remont ma się zakończyć w marcu 2014 roku.
- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.
Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:
- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
Opinie (101) 8 zablokowanych
-
2011-10-24 07:24
A już myślałem że 4 minuty ... (3)
będzie trwać podróż z Gdyni do Gdańska po remoncie a tu pupa... Swoją drogą jestem ciekaw ile lat będę musial czekać aby przejechać komunikacją miejską tę drogę (20 km) w przynajmniej te 4 minuty ...
- 7 2
-
2011-10-24 07:43
Nie dożyjesz (1)
Bo 20 km w 4 minuty to średnia prędkość 300 km/h. Nawet bez przystanków to oznacza kolej na poduszce powietrznej (TGV nie rozpędza się i nie hamuje dość szybko aby na tak krótkim odcinku uzyskać taka prędkość średnią). Z 13 przystankami po drodze to w ogóle niemożliwe bo SKM musiałby poruszać się szybciej niż światło (czyli cofać się w czasie) aby nadrobić ok. 6 minut jakie musi spędzić na przystankach po drodze.
- 7 0
-
2011-10-24 07:50
no ty chyba ruska matematykę nam tutaj przedstawiłeś....ale niech Tobie bedzie..... A tak apropos to nasze PKP cofnęło sie w czasie stajac na bocznicy..
- 0 5
-
2011-10-24 07:48
Nigdy się nie doczekasz, bo to niemożliwe. Pomijając fakt, że na samych przystankach będziesz stał przynajmniej 12 minut, licząc minutę na przystanek. Nawiasem mówiąc, remont i tak obejmuje tory dalekobieżne, tak więc nawet jeżeli uznać SKM za komunikację miejską, to tu i tak się niewiele poprawi.
- 4 0
-
2011-10-24 07:24
Niech SOK się weźmie za żuli z przedziału rowerowego (1)
Kiedy się tam nie wejdzie to ktoś pali papierosa i wszyscy walą piwko.
- 17 1
-
2011-10-25 07:53
Jak żule mogą się wziąść za żuli? Człowieku daj spokój, gdzie ty żyjesz?
?!
- 0 1
-
2011-10-24 07:45
Przecież nikt nigdzie nie pisze, że przejazd z Gdyni do Gdańska będzie trwał 4 minuty (1)
Autor zaprasza do obejrzenia czterominutowego filmiku z podróży z Gdyni do Gdańska - naprawdę przerasta was czytanie ze zrozumieniem?
- 6 4
-
2011-10-25 07:56
Tak, masz tu dowód że 80% społeczeństwa polskiego to odpad, nie rozumie co czyta!
dlatego masz palikota w sejmie!
- 0 0
-
2011-10-24 07:49
Dla mało spostrzegawczych- tytuł artykułu odnosi się do czasu trwania załączonego filmu :)
- 6 2
-
2011-10-24 07:49
CHYBA
z gdyni do na wzgórze św. maksymiliana
- 0 1
-
2011-10-24 07:51
pociąg jedzie w kółko (4)
zauważyliście? tory są zakrzywione na kształt koła ale dziwi mnie to ,że jednak krajobraz nie zmienia się cyklicznie. ocb?
- 2 1
-
2011-10-24 08:16
to nagiecie torow bez zaginania czasoprzestrzeni
dlatego.
- 4 0
-
2011-10-24 09:03
Czy ty jesteś taki durny czy takiego udajesz?szkoda Cie (2)
- 1 0
-
2011-10-24 09:33
no to wyłumacz o co tu chodzi skoroś taki mądry (1)
- 0 0
-
2011-10-24 17:45
Spójrz przez krawędzie przedniej szyby w samochodzie, zastanawiaj się dalej ;)
- 0 0
-
2011-10-24 07:57
Propaganda tytułu...
bez komentarza.
- 1 0
-
2011-10-24 07:59
Jak dwa miesiace temu zrezygnowałem z skm-ki...
bo sie przeprowadziłem, i parę dni temu jechalem nią, to patrząc na postep robot mam wrażenie, że niewiele się zmieniło...
- 1 3
-
2011-10-24 07:59
Kto wam buce dogodzi...
- 5 6
-
2011-10-24 08:14
To mozliwe ale..
pod warunkiem ze bedzie to z Gdyni orlowa do Gdanska Zabianki, po torach dalekobieznych i bez zatrzymywania sie.Tak na marginesie to gdzie pozat tytulem jest nawiazanie do tej informacji w tresci artykulu? Amatorszczyzna i tanie kuglarstwo..
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.