• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont kolei z okien SKM-ki

JG
24 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę

Zobacz remonty torów dalekobieżnych w Trójmieście widziane z okna składu SKM.



W Sopocie remontują peron, w Gdyni położyli część torów, a w Gdańsku układają tłuczeń i podkłady. Robotnicy pracujący przy remoncie torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa, mają jeszcze trzy lata na zakończenie prac. Zapraszamy na trwającą cztery minuty filmową podróż wzdłuż remontowanych odcinków.



Trwający od marca br. remont magistrali kolejowej w Trójmieście to gratka dla miłośników kolejnictwa. Podróżując składem Szybkiej Kolei Miejskiej, można na wysokości Gdyni Głównej zobaczyć na przykład specjalistyczną drezynę służącą do budowy trakcji. Z kolei w Sopocie widać m.in. nowe wejście na peron dalekobieżny.

Zobacz także relację zdjęciową z kolejowych remontów w Trójmieście.

Jadąc dalej w kierunku Gdańska, nieopodal przystanku Sopot Wyścigi znajduje się składowisko nowych podkładów kolejowych i innych materiałów niezbędnych do remontu. Z kolei w Gdańsku Oliwie można oglądać zaawansowany remont peronu dalekobieżnego. To tylko niektóre z prac widocznych z okien SKM-ki. Więcej zobaczysz w materiale wideo.

Remont ma się zakończyć w marcu 2014 roku.

Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
JG

Opinie (101) 8 zablokowanych

  • A już myślałem że 4 minuty ... (3)

    będzie trwać podróż z Gdyni do Gdańska po remoncie a tu pupa... Swoją drogą jestem ciekaw ile lat będę musial czekać aby przejechać komunikacją miejską tę drogę (20 km) w przynajmniej te 4 minuty ...

    • 7 2

    • Nie dożyjesz (1)

      Bo 20 km w 4 minuty to średnia prędkość 300 km/h. Nawet bez przystanków to oznacza kolej na poduszce powietrznej (TGV nie rozpędza się i nie hamuje dość szybko aby na tak krótkim odcinku uzyskać taka prędkość średnią). Z 13 przystankami po drodze to w ogóle niemożliwe bo SKM musiałby poruszać się szybciej niż światło (czyli cofać się w czasie) aby nadrobić ok. 6 minut jakie musi spędzić na przystankach po drodze.

      • 7 0

      • no ty chyba ruska matematykę nam tutaj przedstawiłeś....ale niech Tobie bedzie..... A tak apropos to nasze PKP cofnęło sie w czasie stajac na bocznicy..

        • 0 5

    • Nigdy się nie doczekasz, bo to niemożliwe. Pomijając fakt, że na samych przystankach będziesz stał przynajmniej 12 minut, licząc minutę na przystanek. Nawiasem mówiąc, remont i tak obejmuje tory dalekobieżne, tak więc nawet jeżeli uznać SKM za komunikację miejską, to tu i tak się niewiele poprawi.

      • 4 0

  • Niech SOK się weźmie za żuli z przedziału rowerowego (1)

    Kiedy się tam nie wejdzie to ktoś pali papierosa i wszyscy walą piwko.

    • 17 1

    • Jak żule mogą się wziąść za żuli? Człowieku daj spokój, gdzie ty żyjesz?

      ?!

      • 0 1

  • Przecież nikt nigdzie nie pisze, że przejazd z Gdyni do Gdańska będzie trwał 4 minuty (1)

    Autor zaprasza do obejrzenia czterominutowego filmiku z podróży z Gdyni do Gdańska - naprawdę przerasta was czytanie ze zrozumieniem?

    • 6 4

    • Tak, masz tu dowód że 80% społeczeństwa polskiego to odpad, nie rozumie co czyta!

      dlatego masz palikota w sejmie!

      • 0 0

  • Dla mało spostrzegawczych- tytuł artykułu odnosi się do czasu trwania załączonego filmu :)

    • 6 2

  • CHYBA

    z gdyni do na wzgórze św. maksymiliana

    • 0 1

  • pociąg jedzie w kółko (4)

    zauważyliście? tory są zakrzywione na kształt koła ale dziwi mnie to ,że jednak krajobraz nie zmienia się cyklicznie. ocb?

    • 2 1

    • to nagiecie torow bez zaginania czasoprzestrzeni

      dlatego.

      • 4 0

    • Czy ty jesteś taki durny czy takiego udajesz?szkoda Cie (2)

      • 1 0

      • no to wyłumacz o co tu chodzi skoroś taki mądry (1)

        • 0 0

        • Spójrz przez krawędzie przedniej szyby w samochodzie, zastanawiaj się dalej ;)

          • 0 0

  • Propaganda tytułu...

    bez komentarza.

    • 1 0

  • Jak dwa miesiace temu zrezygnowałem z skm-ki...

    bo sie przeprowadziłem, i parę dni temu jechalem nią, to patrząc na postep robot mam wrażenie, że niewiele się zmieniło...

    • 1 3

  • Kto wam buce dogodzi...

    • 5 6

  • To mozliwe ale..

    pod warunkiem ze bedzie to z Gdyni orlowa do Gdanska Zabianki, po torach dalekobieznych i bez zatrzymywania sie.Tak na marginesie to gdzie pozat tytulem jest nawiazanie do tej informacji w tresci artykulu? Amatorszczyzna i tanie kuglarstwo..

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane