- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (219 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (275 opinii)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
Remont kolei z okien SKM-ki
W Sopocie remontują peron, w Gdyni położyli część torów, a w Gdańsku układają tłuczeń i podkłady. Robotnicy pracujący przy remoncie torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa, mają jeszcze trzy lata na zakończenie prac. Zapraszamy na trwającą cztery minuty filmową podróż wzdłuż remontowanych odcinków.
Zobacz także relację zdjęciową z kolejowych remontów w Trójmieście.
Jadąc dalej w kierunku Gdańska, nieopodal przystanku Sopot Wyścigi znajduje się składowisko nowych podkładów kolejowych i innych materiałów niezbędnych do remontu. Z kolei w Gdańsku Oliwie można oglądać zaawansowany remont peronu dalekobieżnego. To tylko niektóre z prac widocznych z okien SKM-ki. Więcej zobaczysz w materiale wideo.
Remont ma się zakończyć w marcu 2014 roku.
- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.
Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:
- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
Opinie (101) 8 zablokowanych
-
2011-10-24 13:02
Aż strach się bać co by było, gdyby się wzięli za modernizację torów SKM.
- 0 0
-
2011-10-24 13:04
weżcie się za porządną pracę a nie piszecie o pierdach !!
skład podkładów kolejowych - sensacja roku !! może ustawcie kase i będziecie wejściówki sprzedawać
- 2 1
-
2011-10-24 13:12
Ale co we Wrzeszczu sie zmienilo/zmienia?
Widze 30 letni peron z krzywymi plytami....Kiedy zburzony zostanie ten "dworzec" we Wrzeszczu i powstanie nowy na miare XXI wieku?
- 3 1
-
2011-10-24 14:12
Wy nic niepotrficie zrobić
Dlaczego wy nic nie potrficie zrobić bo to co robicie to niska jakość przemysł zlikwidowaliście rolnictwo zlikwidowaliscie kolej sie wali nowe drogi są brudne i sie rozpadają, bezrobocie ogromne długi Polski porażajace - wy nic nie poraficie zrobić
- 2 0
-
2011-10-24 14:13
Tor dalekobieżny w stronę Gdańska jest remontowany tylko w połowię. Reszta czeka i niczemu nie służy. Jak skończą to co robią,
zajmą się resztą. Powinni tak zająć się 100% długości. A zaraz potem 100% długości toru dalekobieżnego w stronę Gdyni. Wtedy całość skończyłaby się o połowę wcześniej. I wreszcie powróciłyby sprintery.W Japonii skończyliby jeszcze przed obiadem. Naśladować Japonię we wszystkim.
- 3 0
-
2011-10-24 14:52
I tak jechała skm bez awarii od Gdyni do Gdańska???!!!!! Nie możliwe!!!!
- 4 0
-
2011-10-24 16:33
Tak profesjonalnie i szybko modernizuje się trasy kolejowe na zachodzie
Plasser & Theurer Railway rehabilitationTITLE 02 1youtube.com/watch?v=iF-3ditSCIk&feature=relatedTITLE 02 2youtube.com/watch?v=ixfIOr6eycU&feature=related
- 2 1
-
2011-10-24 18:35
Podkład muzyczny to:
a) łódź podwodna, b) płetwonurek pod wodą c) Lord Vader (niepotrzebne skreślić). Materiał ośmiesza jego wykonawcę.
- 1 0
-
2011-10-24 18:48
prezentacja
tak kiepskiej prezentacji trudno szukać!!!! a w końcu tu nie chodzi o artyzm.
- 1 0
-
2011-10-24 19:10
resume - faktycznie patrząc na ten remont to przypomina on bardziej chałupnictwo, tu kopareczka, tu wywroteczka, ludki ganiające w kółko z łopatkami, kiedyś ten sam to remontowano jakieś naście lat temu - ale wtedy robota była zautomatyzowana - pracował pociąg PUN /potokowe układanie nawierzchni/, a teraz 7 - 15 czyli faktycznie 8 - 14 i po pticach, Wrzeszcz - czarna dziura?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.