• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont kolei z okien SKM-ki

JG
24 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę

Zobacz remonty torów dalekobieżnych w Trójmieście widziane z okna składu SKM.



W Sopocie remontują peron, w Gdyni położyli część torów, a w Gdańsku układają tłuczeń i podkłady. Robotnicy pracujący przy remoncie torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa, mają jeszcze trzy lata na zakończenie prac. Zapraszamy na trwającą cztery minuty filmową podróż wzdłuż remontowanych odcinków.



Trwający od marca br. remont magistrali kolejowej w Trójmieście to gratka dla miłośników kolejnictwa. Podróżując składem Szybkiej Kolei Miejskiej, można na wysokości Gdyni Głównej zobaczyć na przykład specjalistyczną drezynę służącą do budowy trakcji. Z kolei w Sopocie widać m.in. nowe wejście na peron dalekobieżny.

Zobacz także relację zdjęciową z kolejowych remontów w Trójmieście.

Jadąc dalej w kierunku Gdańska, nieopodal przystanku Sopot Wyścigi znajduje się składowisko nowych podkładów kolejowych i innych materiałów niezbędnych do remontu. Z kolei w Gdańsku Oliwie można oglądać zaawansowany remont peronu dalekobieżnego. To tylko niektóre z prac widocznych z okien SKM-ki. Więcej zobaczysz w materiale wideo.

Remont ma się zakończyć w marcu 2014 roku.

Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
JG

Opinie (101) 8 zablokowanych

  • Aż strach się bać co by było, gdyby się wzięli za modernizację torów SKM.

    • 0 0

  • weżcie się za porządną pracę a nie piszecie o pierdach !!

    skład podkładów kolejowych - sensacja roku !! może ustawcie kase i będziecie wejściówki sprzedawać

    • 2 1

  • Ale co we Wrzeszczu sie zmienilo/zmienia?

    Widze 30 letni peron z krzywymi plytami....Kiedy zburzony zostanie ten "dworzec" we Wrzeszczu i powstanie nowy na miare XXI wieku?

    • 3 1

  • Wy nic niepotrficie zrobić

    Dlaczego wy nic nie potrficie zrobić bo to co robicie to niska jakość przemysł zlikwidowaliście rolnictwo zlikwidowaliscie kolej sie wali nowe drogi są brudne i sie rozpadają, bezrobocie ogromne długi Polski porażajace - wy nic nie poraficie zrobić

    • 2 0

  • Tor dalekobieżny w stronę Gdańska jest remontowany tylko w połowię. Reszta czeka i niczemu nie służy. Jak skończą to co robią,

    zajmą się resztą. Powinni tak zająć się 100% długości. A zaraz potem 100% długości toru dalekobieżnego w stronę Gdyni. Wtedy całość skończyłaby się o połowę wcześniej. I wreszcie powróciłyby sprintery.W Japonii skończyliby jeszcze przed obiadem. Naśladować Japonię we wszystkim.

    • 3 0

  • I tak jechała skm bez awarii od Gdyni do Gdańska???!!!!! Nie możliwe!!!!

    • 4 0

  • Tak profesjonalnie i szybko modernizuje się trasy kolejowe na zachodzie

    Plasser & Theurer Railway rehabilitationTITLE 02 1youtube.com/watch?v=iF-3ditSCIk&feature=relatedTITLE 02 2youtube.com/watch?v=ixfIOr6eycU&feature=related

    • 2 1

  • Podkład muzyczny to:

    a) łódź podwodna, b) płetwonurek pod wodą c) Lord Vader (niepotrzebne skreślić). Materiał ośmiesza jego wykonawcę.

    • 1 0

  • prezentacja

    tak kiepskiej prezentacji trudno szukać!!!! a w końcu tu nie chodzi o artyzm.

    • 1 0

  • resume - faktycznie patrząc na ten remont to przypomina on bardziej chałupnictwo, tu kopareczka, tu wywroteczka, ludki ganiające w kółko z łopatkami, kiedyś ten sam to remontowano jakieś naście lat temu - ale wtedy robota była zautomatyzowana - pracował pociąg PUN /potokowe układanie nawierzchni/, a teraz 7 - 15 czyli faktycznie 8 - 14 i po pticach, Wrzeszcz - czarna dziura?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane