• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont kolei z okien SKM-ki

JG
24 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz remonty torów dalekobieżnych w Trójmieście widziane z okna składu SKM.



W Sopocie remontują peron, w Gdyni położyli część torów, a w Gdańsku układają tłuczeń i podkłady. Robotnicy pracujący przy remoncie torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa, mają jeszcze trzy lata na zakończenie prac. Zapraszamy na trwającą cztery minuty filmową podróż wzdłuż remontowanych odcinków.



Trwający od marca br. remont magistrali kolejowej w Trójmieście to gratka dla miłośników kolejnictwa. Podróżując składem Szybkiej Kolei Miejskiej, można na wysokości Gdyni Głównej zobaczyć na przykład specjalistyczną drezynę służącą do budowy trakcji. Z kolei w Sopocie widać m.in. nowe wejście na peron dalekobieżny.

Zobacz także relację zdjęciową z kolejowych remontów w Trójmieście.

Jadąc dalej w kierunku Gdańska, nieopodal przystanku Sopot Wyścigi znajduje się składowisko nowych podkładów kolejowych i innych materiałów niezbędnych do remontu. Z kolei w Gdańsku Oliwie można oglądać zaawansowany remont peronu dalekobieżnego. To tylko niektóre z prac widocznych z okien SKM-ki. Więcej zobaczysz w materiale wideo.

Remont ma się zakończyć w marcu 2014 roku.

Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
JG

Opinie (101) 8 zablokowanych

  • Jedyne co jest dobre w tym filmie to "prędkość jazdy". SKMki normalnie powinny tak jeźdźić.

    • 0 0

  • przecież tam prawie nie ma ludzi na budowie. Kto tam pracuje....te 100 osób na tylu kilometrach. TA BUDOWA 20 LAT BEDZIE TRWAŁA PRZY TAKIM NAKŁADZIE SPRZETU I PRACOWNIKÓW

    • 2 0

  • sukces,ze w ogóle coś robią.

    • 0 0

  • kolej metropolitalna. (6)

    pkp.powinna zelektryfikowac odcinek lembork kartuzy liska zwrotnica automatyczna powinna byc zaruwno w strone glincz jak i w strone kartuz natomiast po reaktywacji lini pruszcz gdanski glincz oczyfiscie zleliktryfikowanej z mijankami w niestempowie. pociagi powinny jezdzic z pruszcza gdanskiego zarowno po torach przez somonino do kartuz jak i do koscierzyny zarowno do bydgoszczy somonino koscierzyna nie powinno byc trakcji elektrycznej czersk somonino powinno byc nowa nawieszchnia torowa tyle ze do czerska ze somonina jest prawie 500 km bocznymi drogami powinno ruwnierz odbudowana linia gd wrzeszcz brentowo liska zwrotnica do kartuz i pruszcza gdanskiego

    • 0 1

    • kolej metropolitalna.trudny powrot koleji regionalnej (5)

      pani agnieszko zgadzam sie z pania co do elektryfikacji pkp.lembork kartuzy wie pani dobrze ze to daje szanse na rozwoj wsi w poblizu calej trasy ekonomiczny rozwoj wiekszych gmin ekspansja i rozwoj na cale lata i mozliwosc zarobienia duzych piniedzy w poblizu stacji dobrze ze pani zauwazyla pewne fakty natomiast trakcja powinna byc ciagnieta do dzierzozna dalej powinna do lniska tam powinna byc zwrotnica aby mozna przejechac pod mostem do gdanska natomiast trasa pruszcz gdanski powinna przebiegac zarowno przez somonino i glincz dzierzozno do dzierzozna powinny byc 2 tory natomiast trasa somonino czersk jest nieprzejezdna od 1 przystanku bo sa miny bombowe zucane z samolotu w peni z pania sie zgadzam na trasie lembork kartuzy powinny byc 2 tory i nowa rampa przy tartaku dla ciezaruwek natomiast trasa do bytowa powinna byc 2 torowa z mijankami i nowymi peronami w pelni zelektryfikowana natomiast lembork-leba bez trakcji wersja 2 torowa z nowymi peronami rozumiem pania w peni i oczekuje wyrozumialosci i wytrzymalosci psychicznej nie narzekania ze w polsce jest zle i ze kolej nic nie robi

      • 0 1

      • trasa koleji regionalnej chojnice (4)

        pkp. trasa chojnice jeszcze istnieje i zamierzamy ja troche zmodernizowac perony ponaprawiamy nawieszchnie torowa troche polatamy gdzie niegdzie mijanki beda nowe pszystanki beda ulorzone na nowo trasa z bydgoszczy do koscierzyny bedzie po kapitalnym remoncie nawieszchni z koscierzyny do somonina podwyszona lub nowa nawieszchnia bedziemy wymieniac tory podwyszymy predkosc do 170 kmh zalorzymy monitoring na dworcach zrobimy mijanki dodatkowe tory ulepszymy perony wyremontujemy zabytkowe dworce zwiekszymy osfietlenie do 130 wat energooszczedne natomiast trasa do kokoszek musi poczekac troche

        • 0 1

        • czy pkp pozostanie przy nazwie pkp lepsza nazwa pk.pl (3)

          dworzec w kartuzach jest pszepiekny ciekawi mnie czy duzy peron ten przy nastawni powinien miec przepiekny dach pod skosem do gury powinno rowniesz byc osfietlenie dachu w nocy zeby dalo efekt i powinny byc lawki metalowe trudne do polamania napis miasta nad dachem rowniesz powinien byc osfietlony w nocy efekt wykonczeniowy osfietlony noca powinna byc kasa biletowa w barakowozie z tych nowszych barakow kwadratowych powinna byc rowniesz w liskach przy sklepach na koncu torow zwrotnica w dwoch kierunkach jazdy dojazd do rutek jak i do kartuz na koncu urwanych torow powinna z lisk byc zwrotnica automatyczna z barakowozem nowszym pudlem siedzalby tam obslugiwacz zwrotnicy i nadzorowal by ruch z latarka a propo stacji w kartuzach barakowuz znajdowal by sie na parkingu w samym rogu kasa biletowa zobaczymy czy tak sie stanie czas pokaze ludzie psiacza na brak polaczen co oni wyrabiaja na koleji to skandal mamy przecierz 21 wiek czas coraz szybciej plynie a pociag spi w trumnie brak polaczenia

          • 0 1

          • nazwa dobra pk.pl czy ma sens nazwa pl (2)

            trasa pkp 229 pruszcz gdanski glincz powinna narazie zostac bez elektryfikacji 2 torowa przystanki powinny byc z malutkimi wiatami i lawkami metalowymi bo niszczyciele maga lawkami zucac co im przyjdze do glowy jazda szynobusu jednego krutkiego w soboty dluszego niedziele i sfieta w niedziele co 20 minut z kolbudy do pruszcza bagietnica tam rownierz powinno powstac polaczenie ruwnierz powinna zostac odbudowana nawieszchnia zaniedbana przez lata wybaczen i bledow popelnianych latami ruwniesz powinno sie na pszyklad kursowac glincz kartuzy oraz glincz somonino kartuzy

            • 0 1

            • dodaj do koleji metropolitalnej pruszcz gdanski bagetnica (1)

              chcialabym zeby do koleji metropolitalnej dolaczyc bytow i pruszcz gdanski bagetnica chojnice jak rowniesz wiele innych tras na pomorzu. na przyklad powrot na trase pruszcz gdanski kartuzy lembork leba starogard gdanski bydgoszcz koscierzyna czersk pila tczew koscierzyna

              • 0 1

              • otwarcie bramy w lemborku dla koleji metropolitalnej.kierunek kartuzy

                z powazaniem jest dyskuja i dobrze sie dzieje ale jedno male ale wszystkie w poblizu torow wioski wieksze i miejsze w tym momecie zostaja dofinasowane poprzez bank polski zastrzyk gotowki na male i duze korporacje finansowe poprzez kapital bankowy rowniez gminy dostaja na inwestycje w poblizu koleji zastrzyk gotowki zwiekszamy w ten sposub prosperite miasteczek i gmin obszarow obietych brama kaszubska jest jednak przekonujace rozwuj na wiele lat jak i rowniesz w poblirzu koleji na durze prawdopodobienstwo na spore inwestycje kapitalowe maly i durzy biznes jak i rowniesz bardzo duze zyski i duza prosperite finasowa na terenach obietych brama kaszubska wsi i wiekszych gmin krazura malego i durzego biznesu i na durza prosperite jednak sadze ze komunikacyjna poprawa bo gryf autobusy rano jerzdza zatloczone w korkach i godzinami stoja

                • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane