• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont kolei z okien SKM-ki

JG
24 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz remonty torów dalekobieżnych w Trójmieście widziane z okna składu SKM.



W Sopocie remontują peron, w Gdyni położyli część torów, a w Gdańsku układają tłuczeń i podkłady. Robotnicy pracujący przy remoncie torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa, mają jeszcze trzy lata na zakończenie prac. Zapraszamy na trwającą cztery minuty filmową podróż wzdłuż remontowanych odcinków.



Trwający od marca br. remont magistrali kolejowej w Trójmieście to gratka dla miłośników kolejnictwa. Podróżując składem Szybkiej Kolei Miejskiej, można na wysokości Gdyni Głównej zobaczyć na przykład specjalistyczną drezynę służącą do budowy trakcji. Z kolei w Sopocie widać m.in. nowe wejście na peron dalekobieżny.

Zobacz także relację zdjęciową z kolejowych remontów w Trójmieście.

Jadąc dalej w kierunku Gdańska, nieopodal przystanku Sopot Wyścigi znajduje się składowisko nowych podkładów kolejowych i innych materiałów niezbędnych do remontu. Z kolei w Gdańsku Oliwie można oglądać zaawansowany remont peronu dalekobieżnego. To tylko niektóre z prac widocznych z okien SKM-ki. Więcej zobaczysz w materiale wideo.

Remont ma się zakończyć w marcu 2014 roku.

Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
JG

Opinie (101) 8 zablokowanych

  • Bo pękne. (5)

    No chyba palcem po mapie.

    • 65 19

    • Cztery minuty SKM-ką z Gdyni do Gdańska - niestety tylko na zalaczonym filmiku :(

      • 20 2

    • typowy polski pesymizm

      • 8 9

    • Gościu nie przeczytałeś tekstu przyznaj się tu chodzi o film 4 min.

      • 5 3

    • jakieś wykręcone te tory (1)

      da się po tym potem jeździć?

      • 1 1

      • Efekt uboczny użycia szerokokątnej kamery.

        • 1 0

  • a czas na postoje to gdzie? (2)

    Wirtualnie to juz nam wmawiaja sposób na życie. Zamiast pojechac do Gdyni siadasz do kmompa i wirtualnie odbywasz jazde. A sprawy same sie załatwią.

    • 26 9

    • Zabawne

      Niektórzy jak zobaczą, że jest mało komentarzy to nie czytając artykułu od razu komentują. Jedyne co zobaczę to tytuł. Gwoli ścisłości - nikt nie obiecuje, że w 4 minuty przejedziesz z Gdyni do Gdańska. To filmik trwa 4 minuty matołku.

      • 10 2

    • Tandeta, redaktor szuka typowej sensacji...

      szkoda, że przy tym nie potrafi posługiwać się poprawnie językiem polskim. Trakcja to jest rodzaj napędu, jest trakcja elektryczna, spalinowa. Jeśli chodzi o drut z którego ciągnie pociąg prąd to jest sieć trakcyjna. Następnym razem proszę nauczyć się poprawnie sformuowanie zagadnień. Bo bez sensu byłby pociąg robiący silniki na placu budowy, skoro można to zrobić w fabryce.

      • 2 0

  • Może pan/pani co napisał ten artykuł

    pojedzie na peron SKM i powie to wszystko pasażerom twarzą w twarz, co zaraz wsiąść mają do tego "cudu na torach"????Dajcie spokój, zrobicie dobrze - pochwalimy, i tyle.

    • 42 10

  • jak zwykle - pięknie w artykule

    a rzeczywistość zweryfikuje. PO RAZ KOLEJNY...

    • 31 9

  • Ide dalej spac. (1)

    Właśnie sie przebudziłem i masz. Taki fantastyczny pomysł. Co z tego ze to brednia ? Ale jakie piękne. Ale moze nadal snie? wiec ide dalej spac i śnic o tych cudach.

    • 20 8

    • fajnie masz....też bym pospał

      • 8 1

  • nie ma takiej możliwości

    nie u nas... i na pewno nie teraz... może za jakieś 20-30 lat.

    • 10 14

  • Polska w budowie (1)

    • 18 6

    • To Gdańsk Żabianka

      należy do LCS Gdynia??? bede musial sie przeniesc na Arkę....

      • 2 0

  • Patrząc na komentarze powyżej to: (1)

    Nie robią-źleRobią-źle

    • 35 10

    • ...

      Raczej to jest tak, że chwalą się tym co zrobią. Jak zrobią to mogą się chwalić, ale nie przed zakończeniem robót bo każdy wie jak to jest z terminowością i jakością...

      • 10 4

  • ;D (1)

    ten film wygląda jak byśmy jechali bo bardzo dużym kółku

    • 11 3

    • nie no coś ty

      ....tory są krzywe

      • 1 0

  • Pięknie, slicznie, cudownie... Prawda jest taka że te roboty to szmelc, bubel za miliardy euro! (7)

    Do dziś po ukończeniu robót od Tczewa do Pruszcza pociągi nie mogą jechać z maksymalną prędkościa. Powód? Bo tory są tak źle ułożone że nie gwarantuje sie bezpieczeństwa przejazdu! jedziesz 80 km/h a pociągiem rzuca jakby miał z toru wypaść! Po remoncie zlikwidują połączenia torów skm z torami dalekobieżnymi (oczywista głupota) jak się coś stanie na jednych albo drugich torach nie będzie mozliwości jakiegos objazdu jak to jest obecnie! Ogólnie nie wiem kto robił te projekty ale to chore. Do nocy można by wypisywac wszystkie wpadki.... Jakośc robót mizerna, zmarnowane miliardy euro....

    • 43 14

    • pamelo

      słoneczny patrol czeka

      • 7 6

    • Tylko nie za euro a za nasze kochane złotóweczki...

      ...Budujemy za swoje ale nie dla siebie, bo to wszystko będziemy musieli już nie, sprzedać, ale oddać za te z****ne długi, które narobili nam Hitler ze Stalinem a Zachód przyklasnął.

      • 1 1

    • FUSZERKA

      To prawda! Dzieje się to z powodu zatrudniania tzw.podwykonawców!!!Są to firmy,które nie mają nawet pojęcia o specyfice wykonywania takich robót ziemnych! Oszczędności z tego tytułu trafiają do firm,które wygrywają przetargi i do tych co zlecają!!!!!!!!!! Tak kręci się ten proceder a nikt za to nie odpowiada bo sami sobie odbierają te budowy,więc po roku taka inwestycja musi być poprawiana,lub wykonana od nowa a my głupole płacimy podatki i się dziwimy,że tu jeszcze niema drugiej Japonii

      • 7 1

    • z tczewa do pruszcza jest dopuszczalna 120 km/h i tyle jezdzą (1)

      • 3 1

      • 120 I TYLE JEŻDŻĄ - no to juz zmien lekarza! pracuję w tym syfie i wiem jak jest.

        Zresztą jak widze nie ja jeden widzę co sie kręci! Powiem tak zmarnowana szansa! A remont lini nr 9 jest najgorzej przygotowaną inwestycją na pkp

        • 1 0

    • Biuściasta?

      Pamelo! Żegnaj!!

      • 0 1

    • A może

      Ty sama budujesz te tory i dlatego tak obsmarowujesz, a co do prędkości to masz może jakiś prędkościomierz w oczach?

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane