- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 2 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (68 opinii)
- 3 Ugaszono pożar na budowie osiedla (176 opinii)
- 4 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (72 opinie)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (28 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (164 opinie)
Remont przejścia pod al. Niepodległości w Sopocie
Sopot przygotowuje się do remontu tunelu pieszego pod al. Niepodległości na wysokości "Monciaka". Obok schodów pojawią się nowe windy, a wnętrze przejścia zostanie odświeżone. Zdaniem urzędników, wyznaczenie przejścia naziemnego jest niemożliwe ze względu na pobliski przystanek autobusowy i zwartą zabudowę, zaś na realizację pochylni brakuje miejsca.
Wykonawca dokumentacji projektowej będzie musiał uwzględnić w niej m.in.:
- budowę wind po obu stronach tunelu,
- zjazdy dla wózków dziecięcych oraz szyny do prowadzenia rowerów,
- remont ścian, murów i stropów przejścia podziemnego,
- wymianę oświetlenia, montaż nowego monitoringu oraz analizę zmian odwodnienia.
Remont przejścia podziemnego jest wynikiem głosowania w ostatniej edycji sopockiego budżetu obywatelskiego. Na etapie składania wniosku koszt realizacji inwestycji oszacowano na 2 mln zł.
Dla porównania, w Gdańsku szacunkowy koszt wyznaczenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej wraz z korektą układu pasów ruchu oraz peronów tramwajowych, oszacowano w 2018 r. na kwotę ok. 800 tys. zł.
Przejście naziemne niemożliwe do realizacji
Czy zatem nie lepszym, tańszym i wygodniejszym rozwiązaniem dla pieszych byłaby budowa przejścia naziemnego przez al. Niepodległości?
- W Sopocie nie ma takiej możliwości z uwagi na ukształtowanie terenu. Brakuje miejsca i widoczności ze względu na bliskość budynków, są zbyt wąskie chodniki. Ponadto nawet przy likwidacji tunelu brakuje miejsca na przeniesienie istniejącego przystanku autobusowego (komunikacja miejska dla nas bardzo ważna i ciągle ją rozwijamy), dla którego trzeba zorganizować pełnowymiarową zatokę postojową. Przystanek ten jest bowiem obsługiwany przez znaczną liczbę linii i jest niezbędny w tym miejscu z uwagi na cele podróży pasażerów: dojście do ul. Bohaterów Monte Cassino, sądu, uniwersytetu czy Opery Leśnej - wyjaśnia Tomasz Kamiński, zastępca dyrektora ds. eksploatacji w Zarządzie Dróg i Zieleni w Sopocie.
- To mieszkańcy w powszechnym głosowaniu w budżecie obywatelskim wybrali taki zakres inwestycji, czyli dostosowania istniejącego przejścia podziemnego dla potrzeb osób niepełnosprawnych. To wola mieszkańców sprawiła, że zostanie ono zmodernizowane - podkreśla Maciej Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. - Jako miasto bardzo dużo robimy, aby Sopot był przyjazny dla ruchu pieszego: m.in. doświetlamy i wynosimy przejścia dla pieszych.
Brak miejsca na pochylnie, dwa tunele obok siebie
Jak przekonują urzędnicy, niemożliwe jest zastąpienie wind i schodów pochylniami. Podyktowane jest to brakiem miejsca zarówno po stronie tzw. Małego Monciaka, jak i ul. 1 Maja.
Pod uwagę nie brano również budowy podziemnego połączenia planowanego do modernizacji tunelu z wyremontowanym już przejściem pod torami kolejowymi.
To oznacza, że piesi na krótkim, ok. 150-metrowym odcinku, nadal będą musieli czterokrotnie korzystać ze schodów lub wind, by przedostać się z rejonu ul. Boh. Monte Cassino/Obrońców Westerplatte do ul. 1 Maja.
Miejsca
Opinie (108) 5 zablokowanych
-
2019-01-26 18:39
Poziom dyskusji na forum odpowiedni dla młodzieży po gimnazjum.
Bardzo dobrze, że nie ma przejścia naziemnego. Przejścia dla samobójców niech budują w Gdańsku. Pan redaktor wywalczył takie obok tunelu na Podwalu Przedmiejskim. Tylko można czekać na pierwszych zabitych na pasach.
- 8 4
-
2019-01-26 19:17
Po co windy ? Żeby znowu ktoś narobił przed wejściem jak w noc z piątku na sobotę ?
Piszę o przejściu pod torami na monciaku.
- 4 0
-
2019-01-26 19:47
nowoczesne winy
czy te nowe będą działy tak samo jak te przy przejściu po torami?
- 4 0
-
2019-01-26 20:42
oooooooooo kolejne windy, będzie gdzie przekimać :)
- 3 1
-
2019-01-26 22:17
Basta!
Zwęzić aleję z 2x2 do 1x1 i zrobić z niej Świat na całej długości od granicy z Gdańskiem do ul. Malczewskiego!
Ta ulica powinna należeć do Sopocian, a nie wymiany gdansko-gdynskiej bezkształtnej masy aut!
Jak Gdynia i Gdańsk mają wąty to niech zasuwają obwodnicą dookoła albo przerzucą pod Sopotem tunel.- 2 5
-
2019-01-26 23:34
(1)
Jak tunel zamkną na czas remontu,to i tak piesi będą musieli przechodzić górą, bezpośrednio przez jezdnię. Wtedy chodniki nie będą za wąskie?
- 1 1
-
2019-01-27 09:33
Chyba nie. Niedleko jest inne przejście górą, to przy ulicy Podjazd. W tym miejscu nie da się przejść przez ulicę, to zbyt
- 0 0
-
2019-01-27 02:32
Zlikwidować i zrobić naziemne a nie naprawiać. Sopot nieprzyjazny pieszym. (1)
- 5 3
-
2019-01-27 14:16
Tunele są przyjazne pieszym
To aktywiści ogarnięci tunelofobią są wrogami pieszych. Jestem (także) pieszym i wolę chodzić tunelami dla pieszych niż czekać na światłach i/lub ryzykować życie na przejściach...
Wypowiadajcie się we własnym imieniu, bo ja, pieszy, nie upoważniłem was do wypowiadania się w moim.- 2 2
-
2019-01-27 11:15
Już dawno powinien być tunel pod Aleją Niepodległości- od Kamionki do Wyścigów. Poprawiłaby się jakość powietrza, a tak to potworny smród spalin i hałas. Może warto zwrócić się do UE w tej sprawie???
- 2 0
-
2019-01-27 12:03
Bardzo dobrze, ze zostanie tunel.
Idiotyzmem w Gdansku bylo robienie nowych przejsc co 100-200metrow. Powoduje to tylko i wylacznie dodatkowy halas ruszajacych samochodow, dodatkowe spaliny podczas ruszania i stracony czas. ZERO korzysci
- 7 3
-
2019-01-27 12:33
Brawo!
i oto chodzi aby piesi byli bezpieczni przede wszystkim!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.