• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont torów na Podwalu Przedmiejskim

Michał Brancewicz
13 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Remont torowiska dotyczy odcinka od Bramy Żuławskiej do widocznego na zdjęciu przystanku Akademia Muzyczna. Remont torowiska dotyczy odcinka od Bramy Żuławskiej do widocznego na zdjęciu przystanku Akademia Muzyczna.

Wkrótce powinien rozpocząć się remont torowiska, wraz z wymianą części szyn, na odcinku między Bramą Żuławską zobacz na mapie GdańskaAkademią Muzyczną zobacz na mapie Gdańska. Pasażerowie nie mają jednak powodów do obaw związanych z utrudnieniami, bowiem roboty mają być wykonywane w godzinach nocnych. Realizacja potrwa dwa miesiące.



Do przetargu na remont zgłosiła się tylko jedna firma - Rajbud, która zadeklarowała, że wykona wszystkie prace za 344,5 tys. zł. Będą one polegały na wymianie 480 metrów szyn oraz regulacji i stabilizacji obu torowisk na odcinku ok. 455 m. Roboty odbywać się będą między przystankami Brama Żuławska i Akademia Muzyczna.

Obecnie trwa weryfikacja oferty, ale wiele wskazuje na to, że umowa zostanie niedługo podpisania. Tym bardziej, że GZDiZ na tę inwestycję miał przeznaczone w swoim budżecie ponad 405 tys. zł, a cena jest jedynym kryterium wyboru.

Czy w związku z tymi pracami pasażerowie muszą spodziewać się utrudnień?

- Realizacja ma się odbywać w godzinach nocnych, tak żeby w ciągu dnia nie było problemów z kursowaniem tramwajów - zapewnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM w Gdańsku ds. przewozów.
Przypomnijmy, że w latach 2014-2015 gruntownemu remontowi poddany został odcinek torowiska między ul. Elbląską a Trasą Sucharskiego. A jeszcze w tym roku powinien ruszyć przetarg na modernizację ostatniego odcinka linii aż do pętli Stogi Plaża.

Opinie (61) 1 zablokowana

  • Zalać torowisko betonem i puścić autobusy na wydzielonych buspasach (4)

    A nie utrzymywać ten kosztowny przybytek, który więcej stoi niż jedzie.

    • 43 103

    • hehehehe (1)

      inteligencja nie jest twoją mocną stroną co nie?

      • 28 6

      • Bardzo rzeczowy argument. Wpisów takich jak twój, bardzo nam tutaj brakuje - atak na osobę, obrażanie, zero merytoryki. Więcej, więcej...

        • 4 9

    • (1)

      Sam się betonem zalej :)
      Niedługo będą przejścia naziemne dla pieszych co zwiększy korki, a Ty jeszcze chcesz autobusy puścić...
      Koniecznie zmień dilera lub bierz połowę ;)

      • 8 8

      • Autobusy zamiast tramwajów. Rozumiem, że tramwaj przez przejście naziemne będzie przelatywał?

        • 2 4

  • Pudrowanie trupa! (10)

    Tam potrzebna jest rewolucja: zwężenie ulic, wyrównanie poziomu torowiska z jezdnią (przystanki typu wiedeńskiego), naziemne przejścia dla pieszych, skrzyżowania na każdej poprzecznej ulicy, ścieżki rowerowe po obu stronach. Wtedy wreszcie nastąpi scalenie Śródmieścia!
    Precz z autostradą w centrum miasta, precz z ohydnymi nieludzkimi tunelami dla pieszych!!!

    • 118 127

    • Cię chyba nie teges...

      • 33 24

    • (2)

      i zlikwidować sygnalizację świetlną, znieść ograniczenie prędkości

      • 27 16

      • Metalic (1)

        tak, ale tylko dla ciasnych gaci.

        • 6 10

        • Masz za ciasne i krew nie dopływa Ci do mózgu... :)

          • 2 6

    • 'precz z ohydnymi nieludzkimi tunelami dla pieszych!!!'

      Tania histeria. Poza tym naziemne przejścia nie wykluczają tuneli. Reszta ok.

      • 14 11

    • (1)

      I to samo zróbmy na słowackiego, armii krajowej i grunwaldzkiej - będziemy mieli tak scalone miasto, że bardziej już się nie da.

      • 6 7

      • dałem minusa za ironię szytą zbyt grubymi nićmi

        • 3 4

    • Dla zasciankowych tepaków to szok by był a na zachodzie stosuje sie to od lat

      • 3 10

    • Kupiło się mieszkanie na za.upiu a chciałoby się pochwalić znajomym :"Mieszkamy w centrum Gdańska". Dlatego tunel przeszkadza.

      • 3 2

    • A moze pójść na całość i w ogóle zakazać innego ruchu poza pieszym - będzie scalenie jak smok.

      A tak serio - jak ktoś chce mieszkać w spacerowym kurorcie, to Krynica zaprasza. Gdańsk jest bardzo rozległy i bez możliwości sprawnego dojazdu po prostu się udusi. Zwracam uwagę na przymiotnik "sprawny" - to wyklucza komunikację miejską na dystansach większych niż 4 przystanki.

      • 2 0

  • (4)

    Torowisko rozjeżdża się w każdą stronę. Podbudowa zatrawiona z wysiewkami. Taki "remont" niech sobie w buty wsadzą....
    Tam jest potrzebne korytowanie z nową nawierzchnią a nie pudrowanie trupa.

    • 44 13

    • (3)

      Na przejazdach/skrzyżowaniach płyta węgierska żeby się koleiny nie robiły. Wystarczy na lata. Ale to trzeba pomyśleć a nie pracować w GAiT.....

      • 10 6

      • Przecież nie GAiT to będzie robil

        • 3 1

      • Płyta węgierska to przeżytek (1)

        Poczytaj co się dzieje z płytą węgierską latem. Może zmienisz zdanie.

        • 1 0

        • Nic się nie dzieje jeżeli kładzie się ją w reżimie temperaturowym
          Jak się robi na chybcika i byle jak to potem są tego efekty.

          • 0 1

  • (3)

    W końcu po remoncie, nie bedzie awarii w tym miejscu, nikt nie powie że tory były złe:)

    • 12 12

    • Już dnia dzisiejszego pokazałeś, że komentarze z innych ników to twoja specjalność. (1)

      Byłeś dziś wszędzie i wszystko wiedziałeś. Zastanawiające jest to, co robisz innego w życiu ciapka nieudacznika. Jeździłeś na Kawasaki the motocyklisto, bywałeś w akwarium w Gdyni, byłeś w parku w Chyloni, reszty nie mam siły wymieniać. Wisienką na torcie są twoje śniadania w hotelu Hevelius. Jeździłeś dziś rowerem i pisałeś o swoim pysznym obiadku, jako Facetka na rowerze. Ja pr*dl, musisz być mega samotną niedorajdą.

      • 9 6

      • Offtopowo - 'Split' z 2016, M. Night Shyamalan, nawet niezły.

        ... tak mi się jakoś skojarzyło;)

        • 4 0

    • Chory skomentował.

      • 1 2

  • dla kogo te tramwaje? (6)

    • 9 59

    • (1)

      wiele miast na swiecie przywraca tramwaje,ktore kiedys zlikwidowano bo są ekologiczne i najtansze w eksploatacji

      • 9 3

      • Najtańsze w eksploatacji? Ahahaha! Ekologiczne tyle samo co elektryczne autobusy lub na CNG (bardzo popularne). Za to znaaaacznie więcej trzeba pieniążków na utrzymanie całej infrastruktury tramwajowej.

        • 3 5

    • (2)

      Dla ludzi matołku :)
      To trend ogolnoeuropejski.
      Mieszkasz na wsi to i tramwajami nie jeździsz ;)

      • 11 3

      • (1)

        Trend może dla władz miasta, bo mogą się pokazać. Ale nie dla mieszkańców. Zobacz ile na YT jest filmików, gdzie wk*rwieni mieszkańcy miast zachodu wrzucają nagrania z piszczącymi tramwajami, które pokonują zakręty itd.

        Tramwaj to jest taki miś, który ładnie wygląda, ale niesmak pozostaje na długo.

        • 2 5

        • Równouprawnienie dla wszystkich!

          Więcej hałasu tworzą kierowcy samochodów i ich kochane pojazdy i boomboksy, których już nie słyszysz, bo się do hałasu przyzwyczaiłeś. Samochody więcej smrodzą, bo prąd dla tramwajów można produkować na Śląsku albo nawet zagranicą. Paliwo do samochodów pochodzi również z zagranicy, ale spalane jest przed twoim oknem, wdychane przez dzieciaki na chodniku albo placu zabaw, bo tłumik samochodowe nie prowadzą niestety do wnętrza pojazdu, tak aby osoba, która prowadzi samochód, była od razu konfrontowana z zanieczyszczeniem powietrza tworzonego przez nią samą. Lepiej niech inni zatruwają się moimi spalinami, uważają kierowcy a oni sobie jeżdżę i zatruwają innych. Podwale przedmiejskie powinni przebudować na aleję z drzewami i tak samo szerokimi drogami dla samochodów (1 pas), dla rowerzystów (1 pas), skaterów i wszystkich z kołami pod butami (1 pas) i pieszych (1 pas). Wszystkie drogi powinny być bezkolizyjne. Tak wygląda równouprawnienie wszystkich uczestników ruchu indywidualnego.

          • 0 1

    • Dla ludzi! Nie jeżdżących w pojedynkę autami, dzięki temu nie stojących w korkach! ;P

      • 1 2

  • (1)

    Rozkopia i sie okaze ze trzeba nowy kosztorys robic bo jakis kabel znajda. Jak wszedzie. Na Siennickiej od trzech lat nie potrafia torowiska wyprostowac.

    • 37 4

    • Jak studencina robi projekt i zapomina o dylatacji, to takie są efekty. A "pan inżynier" nie patrzy co podpisuje, on jest tylko od zgarniania honorarium.

      • 3 1

  • Remont torow na hucisku

    Mial byc raz raz a trwal sto razy dluzej,do tego przejazd obecnie to,wielka chala i kpina,wozem tam,telepie,zawiecha dostaje ostro. Budyn sam se jezdzij po takim badziewiu

    • 28 14

  • (3)

    Rozumiem, że mieszkańców można olać. Niech się w grobie wyśpią.

    • 7 31

    • Słowo klucz - stoppery.

      Działają, polecam.

      • 11 8

    • To jest Miasto. Szkoda spać, trzeba żyć

      • 6 9

    • Tam

      nikt już nie mieszka.

      • 5 2

  • szczurek a u nas co??? (7)

    Kiedy inwestycje?

    • 23 9

    • (1)

      u nas horala blokuje wszystkie inwestycje, protestuje przeciw budowie nowych drog

      • 7 7

      • Ale przecież Horała ma tylko 2 % poparcia

        • 4 2

    • zróbcie deratyzacje

      • 8 3

    • chcesz tramwaj w Gdyni? (2)

      • 8 2

      • Tak

        • 10 2

      • a kto by nie chciał..?

        tylko te trolejbusy, które jeżdżą po komunistycznych republikach...

        • 9 1

    • Nie da się

      • 4 0

  • (1)

    Kolejna inwestycja w Gdańsku,a u Szczurka w Gdyni dalej marazm

    • 25 14

    • Marazm bo Horała ma tylko 2% poparcia

      • 1 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane