- 1 Nowy wiadukt ułatwi drogę do Szczecina (57 opinii)
- 2 Dziwy na Motławie w Raporcie z Trójmiasta (32 opinie)
- 3 Jak będzie działać spalarnia? Zwiedź budowę (66 opinii)
- 4 Fałszywy policjant dawał mandaty palaczom (115 opinii)
- 5 Remont ulicy przy węźle Karwiny (119 opinii)
- 6 Pół miliona na "problemy z dzikami" (245 opinii)
Remont ulic na Dolnym Mieście znów za drogi
Przebudowa czterech ulic na Dolnym Mieście: Chłodnej, Sempołowskiej
, Królikarnia
i Reduta Dzik
może po raz kolejny nie dojść do skutku. W trzecim przetargu oferty znów przewyższają miejski budżet, który na dodatek został obniżony. Tym razem różnica zmniejszyła się do niespełna 2,5 mln zł.
Przy drugim podejściu budżet wzrósł do 20,5 mln zł, ale najniższa oferta była wciąż o ponad 3 mln zł wyższa.
Teraz przyszedł czas na trzecią odsłonę tego postępowania. Tym razem zgłosiło się sześć firm.
Czytaj więcej o rewitalizacji Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia
Oferty na remont czterech ulic Dolnego Miasta:
- Eurovia - 20,3 mln zł
- Budimex - 22,1 mln zł
- Prasbet - 22,5 mln zł
- FB-Jelcz - 23,8 mln zł
- Roverpol - 23,8 mln zł
- Wodkan-Grzenkowicz - 26,4 mln zł
Tym razem budżet został obniżony do kwoty 17,8 mln zł. Co oznacza, że do najniższej oferty brakuje 2,5 mln zł.
Gdyby oferty można było rozdzielić, zmieściłyby się w budżecie
Warto dodać, że budżet i oferty podzielone są na dwie części: drogową - finansowaną przez DRMG oraz infrastrukturę podziemną - za którą płaci GIWK. Nie można jednak było składać oferty tylko na jedno z zadań.
Co ciekawe, gdyby można było rozpatrywać je osobno, to udałoby się zmieścić w zakładanym budżecie.

DRMG przeznaczyła na swoją część robót 14,2 mln zł, a oferta firmy Roverpol opiewa na 13,4 mln zł.
Natomiast GIWK zamierzał wyłożyć 3,6 mln zł, a oferty dwóch firm na część wodociągowo-kanalizacyjną wyniosły 3,3 mln zł (Budimex i Prasbet).
Cała inwestycja obejmuje:
- przebudowę ulic i ułożenie kostki brukowej
- montaż małej architektury (ławek, koszy)
- odwodnienie
- budowę wylotu wód opadowych do Opływu Motławy
- montaż oświetlenia drogowego
- przebudowę sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych
- zieleń
- przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnych
Opinie wybrane
-
2023-02-13 08:42
(3)
Wszystko wybetonować. Później postawić znaki z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. A na dokładkę jeszcze porobić (już po wybetonowaniu) progi zwalniające, bo: "kierowcy po naszej ulicy jeżdżą za szybko." :)
- 12 6
-
2023-02-13 08:53
Na tych uliczkach 30? Byłeś tam w ogóle kiedyś? (1)
Uświadomię cię, że to są bardzo wąskie uliczki między starymi budynkami. Tam nawet 20 to już dużo.
- 4 1
-
2023-02-13 11:23
Uświadomisz
ile można jechać, jak będzie piękna gładka nawierzchnia ¯\_(ツ)_/¯
- 0 0
-
2023-02-13 10:49
Dolne Miasto to strefa
Tempo30, nie potrzeba dodatkowych znaków ograniczających prędkość. Może jedynie czasami jakiś patrol z suszarką by się przydał. Bo masz rację, kierowcy jeżdżą za szybko.
- 0 0
-
2023-02-13 09:59
No super tylko znowu w tym patologicznym mieście wszystko jest robione na odwrót
tam przez zaniedbania miasta 3/4 budynków jest albo do remontu kapitalnego albo wyburzenia, i co teraz remont na koszt miasta po prywatyzacji dużej części, a potem ciężki sprzęt będzie to rozjeżdżał na budowach i podczas remontów ?
- 13 1
-
2023-02-12 14:12
(4)
Z roku na rok liczą inwestycji które Gdańsk potrafi sam sfinansować jest coraz mniejsza. Parę metrów chodnika na przeróbce to kwestia 2 lat projektowania. Nie wiem czy zasada robienia przetargów do skutku ma sens.
- 55 12
-
2023-02-12 16:51
Na Przeróbce żaden nowy chodnik nie powstał (1)
Adamowicz i Dulkiewicz zniszczyli te miasto
- 12 6
-
2023-02-12 21:07
przestań kacperzyć
- 4 4
-
2023-02-12 16:55
chciałbyś żeby decydowali wykonawcy
ustalając jakieś koszty z kosmosu?
- 4 0
-
2023-02-12 18:34
Widocznie ciezej te pieniądze na remonty rozkraść
Nis unijne dotacje
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.