Fakty i opinie

Remont wiaduktu w Sopocie. Utrudnienia do końca listopada

W środę rozpocznie się remont wiaduktu nad torami kolejowymi zobacz na mapie Sopotu w ciągu al. Niepodległości w Sopocie. Jezdnia w kierunku Gdańska zostanie zwężona do jednego pasa ruchu. W celu poprawy przepustowości urzędnicy podjęli decyzję o zamknięciu przejścia dla pieszych oraz zawieszeniu funkcjonowania przystanku komunikacji miejskiej. Prace i utrudnienia w ruchu potrwają do końca listopada.



Czy w trakcie prac budowlanych należy zamykać przejścia dla pieszych i przystanki komunikacji miejskiej?

tak, o ile faktycznie poprawi to płynność ruchu aut 57%
tak, ale tylko jeżeli ich funkcjonowanie stwarzałoby ryzyko wypadku 17%
nie, należy zachęcać do korzystania z komunikacji miejskiej podczas remontów 13%
nie, to zwykłe utrudnianie życia pieszym i pasażerom 13%
zakończona Łącznie głosów: 477
O planach modernizacji wiaduktu nad torami kolejowymi w Sopocie pisaliśmy na początku marca. Ostatni generalny remont przeprowadzono tutaj w 1997 roku. W protokole kontroli rocznej obiektu z ubiegłego roku oceniono jego stan jako "niedostateczny" z zaleceniem wykonania remontu kapitalnego w ciągu dwóch lat.

W tym roku pracami objęta zostanie jezdnia i chodniki w kierunku Orłowa. W przetargu wpłynęła tylko jedna oferta, firmy MTM z Gdyni, która zaproponowała cenę ok. 1 mln 693 tys. zł.

Prace budowlane od środy



Prace budowlane rozpoczną się w środę (26 września) od wprowadzenia tymczasowej zmiany organizacji ruchu. Wyłączone z użytkowania zostaną: chodnik po stronie wschodniej oraz przyległy do niego prawy pas ruchu w kierunku Gdyni.

graf. trojmiasto.pl

Dwa pasy w stronę Gdyni, jeden do Gdańska



Ruch w kierunku Gdyni będzie odbywał się dotychczasowym lewym pasem oraz dodatkowym pasem, który dotychczas był wykorzystywany do jazdy w kierunku Gdańska. To oznacza, że jadąc w stronę Gdańska będzie trzeba korzystać tylko z jednego pasa ruchu.

- Z użytkowania zostaną wyłączone również: przystanek autobusowo-trolejbusowy Wejherowska w kierunku Gdyni zobacz na mapie Sopotu oraz pobliskie przejście dla pieszych zobacz na mapie Sopotu przez al. Niepodległości. Pozwoli to na zwiększenie przepustowości poprzez wyłączenie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu alei z ul. Wejherowską - dodaje Anna Dyksińska z Biura Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Sopotu.

Rowerzyści na chodnik, dłuższa droga do przystanku



Ponieważ od chwili zamknięcia przejścia niedostępny będzie przejazd rowerowy na głównej trasie rowerowej w kurorcie, przewidziano wprowadzenie ciągu pieszo-rowerowego po zachodniej stronie wiaduktu i al. Niepodległości do skrzyżowania z ul. Haffnera zobacz na mapie Sopotu.

Najbliższe czynne przejście dla pieszych wraz z przystankiem w stronę Gdyni znajduje się w odległości ok. 350 metrów - przy skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Malczewskiego zobacz na mapie Sopotu.

Zakończenie robót i utrudnień w ruchu do 30 listopada



Prace budowlane w obrębie wiaduktu powinny zakończyć się do 30 listopada br. Osobom przemierzającym Sopot tranzytem urzędnicy zalecają korzystanie z trójmiejskiej obwodnicy.

Przypomnijmy, że w bezpośrednim sąsiedztwie trwa również przebudowa ul. Wejherowskiej, gdzie powstają dwa nowe ronda.

Opinie (158) 3 zablokowane

  • (22)

    I dobrze,choć Sopot to aktualnie bawialnia i nocne hałasy a nie piękny kurort i uzdrowisko jak dawniej.Wolę mieszkać w Redzie,1/3 taniej i ruch mały.

    • 31 67

    • Ty za każdym razem mieszkasz w innym miejscu.

      Już była nadmorska i apartament o innych nie wspomnę. Dla mnie jesteś matoł i nieudacznik.

      • 28 6

    • najbliższe przejście

      Znajduje się we Wrocławiu.

      • 16 3

    • Jesteś słoikiem???

      • 4 7

    • (17)

      Tam zamiast remontu trzeba wpierw postawić obok drugi wiadukt.
      Najlepiej zbudować ładny blok dalej obok istniejącego bloku na zakręcie dla tych ludzi co mieszkają nad koleją, zapłacić odszkodowanie za utratę domów i poszerzyć
      Szosę.

      • 1 8

      • (6)

        Dopóki nie buduje się nic na terenie szwedzkiego motelu to można poszerzyć nasyp i dopasować wszystko pod 4 pasy plus 2 chodniki i 2ie ścieżki rowerowe.

        • 3 6

        • (1)

          Kiedyś przecież też przenoszono ludzi, którzy mieszkali na Wejherowskiej na dole Kraszaka.
          Ci z nasypu może mają już dość tam żyć?
          Poza tym jak budować drugi wiadukt, to nieco wyżej w pionie i od razu wbudowany przejście pod prześlemy na drugą stronę. A gdy ten wiadukt będzie gotowy, to będzie już czas zburzyć stary i postawić na jego miejscu nowy również z przejściem pod przęsłem.
          A finansować musi to każde miasto na trasie Reda-Gdansk bo to ci, którzy używają tą trasę.

          • 2 2

          • Oczywiście miało być "wbudować przejście pod przęsłem".

            • 1 1

        • Adasiu - poszerzanie ulic nie rozładowuje korków, tylko przesuwa je gdzie indziej (3)

          Kiedy wreszcie zauważysz, że mieszkańcy Sopotu nie mają żadnego interesu w zwiększaniu liczby pojazdów poruszających się między Gdańskiem a Gdynią przez to piękne skądinąd miasto?

          Jak będziesz się nad tym zastanawiał, przyznaj chociaż, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się mieszkańców po Sopocie.

          • 9 4

          • (2)

            Jasne. Ale nie chodzi o auta wcale! Dwa wiadukty pozwolą zrobić przestrzeń na prawdziwe chodniki i ścieżki!
            Ale wiadomo dwa wiadukty to dosyć abstrakcyjny plan.

            • 2 3

            • To jest najwęższe miejsce dróg Trójmiasta!
              Wiem że nawet 8 pasów nie zmieniłoby problemu lecz stworzyłoby nowe. Chodzi mi o ścieżki, chodniki i przejscie do parku i do Haffnera! A teraz nawet nie będzie zebry ze światłami!
              Teraz znów jakaś prowizorka??

              • 2 1

            • Nie zrozumieli Ciebie Adaś. To teraz same minusy. Jeśli ktoś nie ma ochoty na wysiłek umysłowy, to skosie każdą inteligentny pomysł.
              I ten ton "Adasiu kiedy w końcu pomyślisz".
              Trafiłeś na poprawną politycznie kosę. Może iidzie jej o chronione Sopotu ale ton wskazuje na działanie przy kawce i torciku.

              • 1 0

      • Trzeba tam postawić równolegle lekką konstrukcję kładki dla pieszych i rowerzystów (5)

        przy okazji trzeba także zbudować odcinek velostrady pod wiaduktem po wschodniej stronie linii kolejowej by stworzyć możliwość bezkolizyjnego docierania rowerem do centrum Sopotu z Brodwina.

        W przyszłości byłaby to znakomita trasa rowerowa od stacji Gdynia Główna (tam niedawno zbudowano kładkę dla pieszych i rowerzystów, ale nie ma ciągłości do kładki pieszo rowerowej prowadzącej do stacji Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana.

        Plany przedłużenia tej trasy wzdłuż linii SKM w Gdyni są w gotowe lub w trakcie realizacji.

        Odcinek od stacji Sopot Kamienny Potok do ulicy Obrońców Wybrzeża wymaga połączenia przez las - ale to inwestycja, którą można zrealizować za ułamek promila kosztów kiedyś rozważanego tunelu pod Sopotem, który temu miastu jest potrzebny jak świni siodło.

        • 5 1

        • Może masz rację, kładki! Problem z przejściem na drugą stronę bo wiadukt pewno jest obecnie za niski i przejście nie możliwe ze względu na niebezpieczeństwo - bliskość trakcji el.

          • 2 1

        • Obrońców Wybrzeża? (1)

          nie ma takiej ulicy w Sopocie, co masz na myśli? Ulice o tej nazwie w Gdyni i Gdańsku są jednak dość daleko od granicy z Sopotem.

          • 4 0

          • Masz u mnie plusa: faktycznie, chodziło mi o ulicę Obrońców Westerplatte

            Kumaci pojmują o co chodzi

            • 0 0

        • tniemy lasy !

          rachciachciach !

          • 1 0

        • Brawo dla " Trzeba tam postawić..."!

          • 0 0

      • najpierw poszerz swoją wyobraźnię (2)

        i przyznaj, że w interesie mieszkańców Sopotu nie leży ułatwianie przejazdu samochodem między Gdańskiem a Gdynią.

        Sopot powinien wprowadzić opłaty kongestyjne za przejazd tranzytem (samochodem) dla mieszkańców jego przedmieść: Gdańska i Gdyni.

        Zgromadzone środki powinny być przeznaczone na radykalną poprawę jakości taboru SKM i zwiększenie częstotliwości pociągów SKM conajmniej do takiej, która obowiązywała w latach 70tych (co 6 minut w godzinach szczytu).

        Na tym zyskałoby całe Trójmiasto, szczególnie jego układ komunikacyjny

        • 3 4

        • Mi chodzi o przejścia, chodniki i sciezki!
          Opłaty można tam też wprowadzić. To inna sprawa.

          • 1 0

        • Na szczęście

          Jednostki samorządu terytorialnego nie mogą pobierać opłat tranzytowych. I słusznie: dla każdej opcji politycznej kierowcy to dojna krowa.

          • 0 0

      • Tam nie ma prawdziwych chodników, przejść i ścieżek!

        • 1 1

    • Też mieszkam w Redzie a mieszkałem w Sopocie i...

      ...czy tam jest ultra mały ruch, to nie powiem. Godziny szczytu i trasa z Gdyni do Redy, to też są korki.
      Zaletą Redy są ceny (mieszkań), infrastruktura i komunikacja zbiorowa do Trójmiasta (SKM). Minusy, to odległość (a co za tym idzie czas) do np. Gdańska (ok. 60 minut SKM), Gd. Oliwy (ok 40 min. SKM), Gdynia (ok.25 min SKM), czyli miejsc, w których pracuje wielu mieszkańców.

      • 1 0

  • A ja proponuje na rogatkach całego 3 miasta powiesić tablice: (5)

    " 3 miasto zamknięte z powodu przedwyborczych remontów" przepraszamy za utrudnienia:)
    Wstydu nie mają.... tyle lat mieli a teraz kto więcej rozkopie ten lepszy!

    • 80 23

    • Byłeś kiedyś w Trójmieście, czy z Nowogrodzkiej piszesz? (1)

      Mieszkam na Morenie, w promieniu 1km od mojego domu cały czas jest przynajmniej jedna ulica w remoncie.
      I nie, nie remontują jednego odcinka od kilku lat.

      • 12 12

      • A ile, dwa odcinki?

        • 2 1

    • tak nie jest tylko w trójmieście, tylko wszędzie, w każdym mieście, mieścinie i wiosce, wszystkich ogarnęła przedwyborcza gorączka, wszystko rozkopane, łatają dziury, grabią liście, koszą uschnięte trawniki, tu rondo , tam rondo, tu 20m chodnika, tam 100 metrów ścieżki rowerowej, tu nowe ławka, tam nowa lampa, pomnik, huśtawka, drzewko, krzaczek, a za miesiąc znowu marazm i wszystko ustanie na 3 lata

      • 3 2

    • głupoty wygadujesz, jak zwykle... (1)

      ten remot był zapowiadany i potrzebny od dawna

      i nie, przymknięcie głównej arterii Trójmiasta to nie jest kampania wyborcza, bo każdy kto tam będzie jeździł będzie złorzeczył na utrudnienia

      • 9 3

      • nie każdy

        ci którzy będą tam jechali pociągiem SKM nie będą mieli utrudnień, zwłaszcza jeśli trafią na nowy tabor poza godzinami szczytu.

        • 0 1

  • Danziger (1)

    Następna kiełbasa wyborcza. Tym razem sopocka.

    • 40 19

    • Sopocka to polędwica:)

      Reszta się zgadza, niestety.

      • 3 0

  • Zrównoważony transport opcja: "kurort" (34)

    Cztery szerokie (po 3m każdy) pasy dla kierowców, dla pieszych i rowerzystów wspólny wąski 1m chodniczek. ;)

    • 50 20

    • Jest gorzej (1)

      Tam pasy dla samochodów mają po 3,5 m. Urzędnicy mówią, że nie ma miejsca na szerszy chodnik czy drogę rowerową. A możnaby zwęzić pasy.

      • 14 8

      • tobie to się chyba mózg zwęził

        • 5 12

    • zrównoważony nie oznacza po równo (28)

      policz ile tam przejeżdża samochodów (w tym autobusów i ciężarówek) , ale ile rowerków i pieszych

      • 8 14

      • (17)

        przed powstaniem autostrady też było w tym miejscu pole i samochodów nie było wcale.
        Wylali asfalt i przejeżdża ich dziesiątki tysięcy na godzinę.

        Nie ma warunków do jazdy rowerem to nie ma i rowerzystów proste.

        • 17 8

        • ulica/autostrada powstała dla samochodów, a nie dla pieszych czy rowerów (16)

          jak rowerzyści chcą mieć swoją ścieżkę to niech se ją zrobią, ale nie kosztem samochodów, bo podatków na te ulice nie płacili
          proste

          • 6 15

          • kierowcy tez nie płacą, a mają (7)

            • 10 7

            • oczywiście, że płacą (6)

              podatek drogowy, podatek w paliwie itp
              poczytaj trochę i się dokształć

              • 6 10

              • (5)

                Ja mam się dokształcić? Płacisz za drogi krajowe, za drogi w mieście odpowiada miasto. Miasto utrzymuje się głównie z PITów i podatków od nieruchomości. Przestudiowałem budżet i nie ma tam nic o wpływach z vatu akcyzy czy innych podatków paliwie.

                Czyli kierowcy nie płacą podatków. Koniec kropka.

                • 12 4

              • jak dziecku trzeba tłumaczyć (4)

                Sopot nie wybudował tej drogi, bo to droga wojewódzka, ma natomiast obowiązek ją teraz utrzymywać - łaski zatem nie robi
                rowerzyści jako rowerzyści żadnych podatków nie płacą, więc w żaden sposób nie dorzucili się do tej drogi,
                niech się cieszą że mogą w ogóle tam przejeżdżać

                • 4 9

              • Kierowcy tak samo nie dorzucili ani grosza (2)

                Droga powstała zanim pojawił się podatek akcyzowy w paliwie.

                • 5 4

              • no to zamknąć tą drogę dla ruchu w ogóle

                tylko ruch pieszych i ew. konny

                • 4 1

              • Był płacony podatek drogowy od pojazdu.

                • 1 0

              • Heloł!!!

                Mamy rok 2018, większość rowerzystów posiada także samochody, płaci podatki, ma prawo jazdy, zna przepisy, a rowerem jeździ dla przyjemności a nie z biedy…

                • 1 2

          • hahaha człowieku (7)

            Ta ulica powstała również dla rowerów i zawsze wolno było nią jeździć do pamiętnego i bezzasadnego wykluczenia rowerzystów z tej jezdni.

            • 8 4

            • z jezdni i owszem dla ich bezpieczeństwa (6)

              ale mogą po chodniku, pieszych tam tyle co kot napłakał
              więc w czym problem?

              • 5 6

              • (1)

                tłumacze i objaśniam
                chodnik, pochodzi od słowa chodzić
                jezdnia od słowa jeździć

                rower chodzi czy jeździ?

                już nie wspominając o szerokości tego "chodnika", gdzie nawet piesi mają problem się wyminąć, a co dopiero rowery

                • 7 2

              • a można po chodniku biegać?

                Bo wiesz jest słowo bieżnia - więc biegamy po bieżni ...

                • 2 0

              • No jest problem i to zasadniczy. (3)

                Argument o małej liczebności pieszych jest absurdalny, bo wystarczy jeden lub inny rowerzysta, by nie dało się tam minąć w żaden bezkolizyjny sposób. Rowerzysta musi tam praktycznie się zatrzymać, a piesi świrować jakąś ekwilibrystykę. Rower może mieć też sakwy, przyczepkę, a ta zajmuje prawie całą szerokość tego śmiesznego przejazdu i wtedy cała ta filozofia bierze w łeb. Tam najzwyczajniej nie ma alternatywy do jazdy jezdnią.
                Dlaczego wysuwasz arg. bezpieczeństwa w miejscu z ograniczeniem prędkości? Twierdzisz, że rowerzystom nie powinno się pozwalać jeździć po drogach z ograniczeniami pow. 50km/h, a może po krajowych, powiatowych i wojewódzkich też?
                Należy zacząć brać za ryj kierowców stwarzających zagrożenia na drodze i zakończyć wywracanie do góry nogami zasad bezpieczeństwa.

                • 5 3

              • a co mnie obchodzą rowerzyści?! (2)

                Jezdnia jest dla samochodów, jak rowerzyści chcą se jeździć to niech se ścieżki rowerowe wybudują i dawaj.
                Rowerzyści też stwarzają zagrożenie na drogach. Niech się taki przewróci i po nim. I nie chodzi tu o prędkość tylko duże natężenie ruchu. OC taki nie płaci , więc same problemy.

                • 2 0

              • (1)

                a co mnie obchodzą j..ni kierowcy i ich wieczne problemy?Jak barani łbie nie zachowujesz odstępu przy wyprzedzaniu to potem jest problem jak się taki przewróci

                • 0 1

              • Chyba już pora na wytrawny suchar

                Czym się różni przejechany kot od przejechanego rowerzysty?

                • 0 0

      • licz pasażerów i ludzi a nie pojazdy (1)

        Policz, ile osób jeździło kiedyś między Gdańskiem a Gdynią pociągami SKM, a ile teraz jeździ samochodami.

        Samochód najbardziej przestrzeniożernym środkiem transportu miejskiego - trzeba radykalnie poprawiać warunki poruszania się po trójmieście innymi środkami lokomocji.

        Bez poprawy jakości taboru SKM i przywrócenia sensownej częstotliwości jazdy tych pociągów niewiele się zmieni.

        Tak czy inaczej poprawa komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów należy się mieszkańcom jak psu zupa.

        Dobry wynik kandydatów pychy i szmalu w województwie przypuszczalnie nie przyczyni się do realizacji takiej wizji rozwoju systemu komunikacyjnego Trójmiasta.

        • 4 3

        • no to jak już poprawią tą SKM-kę i tramwaje, autobusy

          to ja się przesiądę

          • 8 0

      • Nie o to chodzi by było po rowno. bo po co? (7)

        razi to ze kierowcy maja praktycznie całą przestrzeń na tym wiadukcie dla siebie, a rowerzysci z pieszymi prawie nic.

        Nawet jak by dla kierowcow przeznaczyc 4x2.5 m to spokojnie starczyloby
        2.5m dla rowerzystow 2.5m dla pieszych i byłoby ok.

        • 7 6

        • a dlaczego chcesz zabrać kierowcom? (5)

          jak chcesz coś mieć to se kup-wybuduj
          kierowcy płacą podatki na drogi i z tego one są budowane
          rowerzyści żadnych podatków nie płacą

          • 7 6

          • kierowcy płacą dokładnie tyle samo co nie kierowcy, a mają.

            jak tak to niech kierowcy się zrzucą i sami za swoje wyremontują sobie wiadukt.
            dlaczego mieszkańcy mają to finansować? mają finansować wiadukt który w 90% służy tranzytowi?

            • 5 3

          • Jak zabrać kierowcom? To właśnie rowerom zabrano tę drogę. (1)

            Niby dlaczego od Kolibek stoi zakaz jazdy rowerem?
            Bo właśnie zabrano ją rowerzystom, których katuje się brukowiskiem.

            • 7 2

            • Biała Księga Prześladowań Trójmiejskich Rowerzystów

              Odcinek 10641

              • 3 0

          • Na ulice w mieście kierowcy płacą tyle samo co rowerzyści ;)

            • 4 2

          • Ale jakie zabrać?

            W Londynie pasy wyznacza się pi 2.5 metra. Po jaki wuj ci metr więcej, zygzakiem jeździsz?

            • 1 2

        • zagadka:

          ile osób dziennie przekracza dany punkt, linię na tej drodze:
          - pojazdami mechanicznymi
          - rowerami
          - pieszo ?

          odpowiedź na zagadkę wszystko wyjaśnia

          • 1 2

    • Na pohybel tzw. zrównoważeniu (1)

      Politpoprawna nowomowa

      • 2 5

      • brak równowagi emocjonalnej może się przykro skończyć dla każdego hejtera

        • 2 1

    • Wszystko się jakoś równoważy

      Np. niezrównoważeni rowerzyści mają cichą przystań na tym forum.

      • 1 0

  • kiedy w trójmieście będzie wspólna tania komunikacja? (3)

    wczoraj w radio Gdańsk szczurek powiedział, że głównym hamulcowym takich rozwiązań jest Karnowski. to prawda?

    • 38 11

    • Radio Gdańsk to PiS-owska tuba (1)

      a Karnowski nie może być hamulcowym, bo Sopot własnej komunikacji nie posiada.

      • 29 9

      • ale płaci jakbyś nie wiedział. myslisz, że autobusy do Sopotu, Rumi czy Kosakowa jada za darmo?

        • 14 5

    • Nigdy nie bedzie, niedasie

      • 7 1

  • Niewielki Sopot robi więcej remontów niż Gdynia. (2)

    • 54 11

    • bo Gdynia to dramat i upadająca wioska (1)

      • 7 4

      • dramat to stan twojego umysłu, ktos cię dotkliwie tam pobił czy dziewczynę odbił że masz tak wielki kompleks ?

        • 2 6

  • znowu remont (2)

    ile lat temu remontowali ten wiadukt?

    • 9 26

    • Dwadzieścia jeden. Z rachunków była pała?

      • 22 0

    • w końcówce 1997

      • 4 0

  • pseudo droga rowerowa nadal metrowa na wiadukcie? (7)

    tam mają pomieścić się rowerzyści i piesi:)

    • 28 16

    • nie ma miejsca, żeby dobudować drugi wiadukt dla rowerów (6)

      • 2 13

      • miejsce jest ale kierowcy muszą mieć po 3 metrowe pasy bo się popłaczą (5)

        • 16 5

        • Jakby były 3 metrowe, to by było miejsce dla wszystkich (4)

          Ale tam każdy z pasów ma po 3,5 m = 2 metry tracimy na szerokości wiaduktu.

          • 10 2

          • 3.75 mają autostrady. 3.5m to droga szybkiego ruchu, a tu kurort, miejska droga.... (3)

            • 5 2

            • wiejska chyba (2)

              tylko, że w tej sytuacji zakaz jazdy rowerem jest nielegalny.
              Kurort przez który normalnie rowerem nie przejedziesz. Komedia!

              • 8 2

              • Na podstawie jakich przepisów jest nielegalny? (1)

                To w Polsce mamy nakaz jazdy rowerem po drogach publicznych, że zakazywanie tego np. ze względów bezpieczeństwa jest nielegalne?

                • 2 1

              • Ale jakich względów bezpieczeństwa o czym ty mowisz? Dlaczego np w Gdyni na alei zwycięstwa albo w Rumi na ulicy Sobieskiego nie ma takiego zakazu chociaż ruch tranzytowy przez Rumie jest znacznie większy niż przez wieś Sopot?

                • 0 1

  • Kiedy wybudujecie cyklo-dukty ! (18)

    • 7 21

    • Jak kupisz OC i zapłacisz podatek od roweru (15)

      • 8 11

      • Od roweru płaci się vat (11)

        Od 12 letniego samochodu nie.

        Więc lepiej nie wyjeżdżaj z podatkiem od roweru :)

        • 8 6

        • 55% ceny paliwa to podatek (5)

          Vat był za nowy. Ale po co ja to piszę przecież i tak nie umiesz liczyć.

          • 5 5

          • policz produktywność nakładów na budowę i utrzymanie infrastruktury dla samochodów

            nie domagaj się darmowych miejsc do parkowania.

            Nie uspołeczniaj kosztów swoich preferencji komunikacyjnych, tylko dbaj o zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu osób, które dbają o zdrowie i rozumieją, że samochód nie jest najlepszym środkiem lokomocji na małe i średnie odległości w mieście.

            • 6 3

          • i ile z tego ma miasto? nic? miasto utrzymuje i buduje wszystko z pitow mieszkancow, nie z zadnych vatow czy innych podatkow w paliwie

            • 6 1

          • Vat byłby za nowy, gdyby był kupiony w PL (2)

            I faktycznie 0.5% kierowców może powiedzieć, że zapłaciło podatek od samochodu.

            • 3 1

            • Nie krępuj się, może 0,01% (1)

              Tymczasem w rzeczywistym świecie w roku 2017 Polacy kupili prawie pół miliona nowych samochodów i zarejestrowali ok 860 tys. używanych. Proporcje cały czas idą w stronę nowych samochodów.

              • 0 0

              • Haha jacy Polacy tlumoku 8 na 10 kupują firmy niekoniecznie polskie i przeważnie na kredyt lub leasing zatem nie są właścicielami tych pojazdów tylko 2 na każde 10 kupują ci*lacze za pieniądze skitrane w skarpecie

                • 0 0

        • Jasne 300 zł Vat (1)

          Ale się uśmiałem

          • 2 1

          • Tyle VATu się płaci od kompletu hamulców :)

            • 0 3

        • od 12 letniego roweru płaci VAT? (2)

          ciekawe

          • 3 3

          • Większość kupowanych rowerów jest nowa (1)

            Większość kupowanych samochodów ma po 20 lat...

            • 6 2

            • Widać tradycyjne źródło

              Instytut Danych z d*py, główne źródło informacji u cyklistów.

              • 1 0

      • co ty indolencie wypisujesz o tym OC i podatkach w kółko? (1)

        Rowerzyści nie płacą podatków? Większość z nich ma również samochody. Skończ mitomanie te brednie chorego umysłu powielać!

        • 3 1

        • Matkobosko

          To teraz od kieszonkowego od mamy płaci się podatki? To opresyjne państwo PiS!

          • 0 0

      • Zanim napiszesz, sprawdz co to OC

        Z OC nie finansuje sie budowy i remontow drog, to jest ubezpieczenie a nie podatek

        • 4 1

    • (1)

      Cycko co????

      • 1 2

      • Cycko-d*pki

        • 0 0

  • Masakra (1)

    Przez te wybory juz nic nie da sie zrobic w miescie, wszystko rozkopane bo nasi wladcy sobie o nasp rzypomnieli raz na 4 lata, a tak mieli w nosie

    • 34 16

    • Non stop coś było robione. Przestać narzekać , natychmiast !!

      • 5 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.