- 1 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (135 opinii)
- 2 Przestępca seksualny wpadł w porcie (84 opinie)
- 3 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (47 opinii)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (311 opinii)
- 5 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (81 opinii)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (34 opinie)
Remont zatok autobusowych: potrzebny czy nie?
Gdyńscy urzędnicy zapowiedzieli remont kolejnych 11 zatok przystankowych. - Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców - przekonują władze miasta. - To przez zatoki autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd - odpowiadają miejscy aktywiści, sugerując, by były stosowane jak najrzadziej.
W tym roku będą to:
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście,
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa,
- Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa,
- Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście,
- Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa,
- Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska,
- Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże,
- Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia,
- Obłuże Centrum 05/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska,
- Cechowa 02/ul. Unruga, kierunek Śródmieście,
- Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana.
Remonty zatok wraz z postawieniem tablic informacyjnych mają kosztować do 7,5 mln zł. Inwestycje są częścią projektu związanego z utworzeniem węzła Chylonia, którego budowa w dużej mierze finansowana jest przez Unię Europejską.
Władze miasta: zatoki to element polityki zrównoważonego transportu
Urzędnicy wyliczają zalety zatok: betonową nawierzchnię o specjalnej, prawie metrowej konstrukcji i krawędzie przystanków z półokrągłymi krawężnikami oraz płyty funkcyjne montowane pomiędzy standardowymi płytami, które mają być pomocą dla niewidomych.
- Konsekwentnie stawiamy na rozwój komunikacji zbiorowej, a modernizacja zatok jest elementem naszej polityki zrównoważonego transportu. Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z naszych autobusów i trolejbusów - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ważną częścią inwestycji będą elektroniczne tablice przystankowe z informacjami o godzinach odjazdów pojazdów ZKM. O ile jednak tablice nie wywołują kontrowersji wśród miejskich aktywistów, to już decyzja o remoncie i budowie nowych zatok - owszem.
Aktywiści: zatoki spowalniają transport publiczny
- Z perspektywy pasażerów i pieszych mają one wiele wad, dlatego powinny być stosowane jak najrzadziej. Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus, czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Dodaje, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.
- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki. To tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Lewandowski.
Otwarcie kopert z ofertami nastąpi 1 lipca.
Miejsca
Opinie (247) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-16 21:12
Zatoki też mają zastosowanie przy awarii samochodu, zawsze jest miejsce aby zjechać i nie blokować ruchu
- 40 4
-
2020-06-16 21:13
A co z zatokami na przystanku Energetyków?
Tam jest dramat
- 18 0
-
2020-06-16 21:16
Najgorsze są zatoki zrobione z kostki. Kto to projektował? Autobus swoje waży i wszystko się rozpada
- 25 0
-
2020-06-16 21:20
Zatoki spowalniają ruch? (5)
Geniusz, po prostu geniusz to wymyślił.
- 57 6
-
2020-06-16 22:37
Oczywiscie bo komunokacja miejska marnuje czas by wlączyc sie do ruchu
- 3 14
-
2020-06-16 23:35
(1)
Ruch drogowy rządzi się swoimi prawami a nie logiką typowego Janusza. To właśnie z tego powodu koleś który wyprzedza wszystko co może i pałuje gaz do dechy i tak zostanie dogoniony na najbliższych światłach przez kierowcę, który jedzie "wolno".
- 3 11
-
2020-06-17 10:27
Nie rządzi się też logiką typowego aktywisty.
- 4 0
-
2020-06-17 14:38
Spowalniają komunikację zbiorczą a ta powinna mieć wyższy priorytet niż transport indywidualny (1)
- 4 2
-
2020-06-17 19:39
Szczegolnie zbiorczą :)
- 1 1
-
2020-06-16 21:20
Szanowni aktywiści (1)
Autobus wyjeżdża dłużej z zatoczki, nie z powodu jej istnienia a z powodu niechęcią kierowców do wypuszczania autobusu z zatoczki, mimo przepisów.
- 36 6
-
2020-06-16 22:05
Po co ma w ogole wyjezdzac z jakiejs zatoki
jak kierowcy sobie poczekają to im korona z głowy nie spadnie
- 8 13
-
2020-06-16 21:21
Aktywiści i ich 'mądrości' Moglibyście nie przytaczać tego typu wypowiedzi, od tego typu ludzi... (2)
Zatoczki mają wiele wad. Ale wymyślił jedną - zabierają czas na wjazd(!) i wyjazd. Wymień wiecej 'wad' 'aktywisto'! Stojące 2-3 autobusy na prawym pasie - no problem dla tego pana. Kierowcy sprzedaja bilety - no problem, czasu w bród. Wysiada ktoś z wózkiem - no problem dla tego pana. Problemem zaś, jest ten koszmarny czas wjazdu.... Masakra!
- 45 5
-
2020-06-16 23:38
(1)
I jaki jest efekt tego, że kierowcy poczekają te 30 sekund za autobusem? Efekt jest taki, że przed autobusem powstaje pusta przestrzeń, która po ruszeniu autobusu umożliwia sprawne poruszanie się wszystkich. A co Ci po ominięciu autobusu, który stoi w zatoczce, jeśli przed autobusem jest korek?
- 3 17
-
2020-06-17 03:05
Prosze przemyslec swoje opinie
Kazdy zator powoduje zwiekszenie zatorow za nim, na ich rozladowanie potrzeba czasu, w miescie jest tez ograniczenie predkosci i czesto zakaz wyprzedzania lub 2 pasy i o zadnej wolnej przestrzeni przed mowy w tym wypadku nie bedzie
- 10 1
-
2020-06-16 21:30
Piesiewicz! Skąd ty się tu wziąłeś?
To, że w twojej wiosce pks zatrzymuje się na środku jezdni nie oznacza, że u nas w Gdyni też musi.
- 28 5
-
2020-06-16 21:31
A gdyby tak zrobić zatokę autobusową na całej długości ulicy? Krótko mówionc dodatkowy pas. Byłby korek, ale autobus by go po ludzku ominął.
- 15 2
-
2020-06-16 21:33
Głupich ludzi to i poczytać warto
Mało było wypadków gdzie była masakra na przystanku gdzie pojazdy po kolizji wpadały na przystanek?
Odsunięcie pieszych od krawędzi jezdni zmniejsza w znaczący sposób możliwość odniesienia obrażeń od rykoszetujących pojazdów mało tego zatoki powinny być wyposażone w bariery energochłonne z przerwami na wsiadanie do pojazdów- 29 4
-
2020-06-16 21:35
Najgorszy nowotwór toczący polskie miasta (8)
Aktywiści miejscy
- 58 6
-
2020-06-16 23:26
A ja tam myśle że ideowi kierowcy. (3)
To z rur wydechowych kierowców leci trujący smród.
- 1 21
-
2020-06-16 23:28
Aktywiści to najgorsze zło!Zostawcie ludzi w spokoju !
- 18 1
-
2020-06-17 06:19
(1)
Z rur wydechowych autobusów leci fiołkowa mgiełka.
- 10 1
-
2020-06-17 10:29
Jak fiołkowa to niedobrze, bo olej ciągnie.
- 3 0
-
2020-06-17 09:23
Bo chcą wprowadzać sprawdzone rozwiązania z nowoczesnych miast (Gdynia taka na pewno nie jest)? (1)
- 0 7
-
2020-06-17 10:30
Ok, trudne pytanie, jakich miast? Konkretnie.
- 5 0
-
2020-06-17 09:30
A ja uważam że kierowcy w samochodach są o wiele gorsi (1)
Gdzie się nie ruszysz wszystko zawalone. Parkingi ,chodniki, przejścia a na drogach korki. To jest prawdziwa zmora.
- 0 7
-
2020-06-17 16:29
Nic nie stoi na przeszkodzie w dołączeniu do grupy dorosłych i niezależnych zmotoryzowanych.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.