• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont zatok autobusowych: potrzebny czy nie?

rb
16 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jedna z zatok przystankowych przy Estakadzie Kwiatkowskiego, która przejdzie w najbliższym czasie modernizację. Jedna z zatok przystankowych przy Estakadzie Kwiatkowskiego, która przejdzie w najbliższym czasie modernizację.

Gdyńscy urzędnicy zapowiedzieli remont kolejnych 11 zatok przystankowych. - Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców - przekonują władze miasta. - To przez zatoki autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd - odpowiadają miejscy aktywiści, sugerując, by były stosowane jak najrzadziej.



Co sądzisz o zatokach przystankowych?

11 najbardziej wyeksploatowanych zatok zostało wytypowanych po konsultacjach z Zarządem Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Rok temu w sierpniu prowadzono remont 19 zatok. Nowe nawierzchnie pojawiły się na Pustkach Cisowskich, Karwinach, w Małym Kacku, Orłowie oraz Dąbrowie i Śródmieściu.

W tym roku będą to:



  • Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska,
  • Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże,
  • Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia,
  • Obłuże Centrum 05/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska,
  • Cechowa 02/ul. Unruga, kierunek Śródmieście,
  • Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana.


Remonty zatok wraz z postawieniem tablic informacyjnych mają kosztować do 7,5 mln zł. Inwestycje są częścią projektu związanego z utworzeniem węzła Chylonia, którego budowa w dużej mierze finansowana jest przez Unię Europejską.

Władze miasta: zatoki to element polityki zrównoważonego transportu



Urzędnicy wyliczają zalety zatok: betonową nawierzchnię o specjalnej, prawie metrowej konstrukcji i krawędzie przystanków z półokrągłymi krawężnikami oraz płyty funkcyjne montowane pomiędzy standardowymi płytami, które mają być pomocą dla niewidomych.

- Konsekwentnie stawiamy na rozwój komunikacji zbiorowej, a modernizacja zatok jest elementem naszej polityki zrównoważonego transportu. Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z naszych autobusów i trolejbusów - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ważną częścią inwestycji będą elektroniczne tablice przystankowe z informacjami o godzinach odjazdów pojazdów ZKM. O ile jednak tablice nie wywołują kontrowersji wśród miejskich aktywistów, to już decyzja o remoncie i budowie nowych zatok - owszem.

Aktywiści: zatoki spowalniają transport publiczny



- Z perspektywy pasażerów i pieszych mają one wiele wad, dlatego powinny być stosowane jak najrzadziej. Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus, czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Dodaje, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.

- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki. To tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Lewandowski.
Otwarcie kopert z ofertami nastąpi 1 lipca.
rb

Miejsca

Opinie (247) ponad 20 zablokowanych

  • Mało.

    • 9 1

  • Miejskim aktywistom serdecznie dziękujemy (3)

    Niech się zajmą czymś bardziej pożytecznym.

    • 31 6

    • Aktywiści do pchania karuzeli.

      • 12 0

    • Oczywiście (1)

      Urzędnicy wszystko wiedzą lepiej, a obywatele mają to w d.

      Tak się zastanawiam: to model społeczeństwa Szwajcarii, czy Rosji?

      Tu też pewnie jest odpowiedź, dlaczego jesteśmy tam, gdzie jesteśmy.

      • 5 3

      • W przypadku zatok autobusowych ta reguła społeczeństwa obywatelskiego się nie sprawdziła.

        • 4 0

  • pytanie z tytułu artykułu powinno być zadane episkopatowi albo dudzie (1)

    oni zawsze wypowiadają się na tematy o których nie mają zielonego pojęcia.

    • 19 8

    • jak to nie mamy pojęcia

      umiemy ocenić przystojność kierowcy

      • 4 4

  • Na tej wsi to innych problemów nie ma

    • 6 6

  • Dlaczego w Gdansku na miesiecznym mozna jezdzic autobusami, tramwajami, pkm i skm a w Gdyni nie? (1)

    Gdzie jest kasa na wspólny bilet? Serio Gdynia jest taka biedna, czy nie chce się dogadać z skm?

    • 11 3

    • w gdyni macie wspolny na autobusy i samoloty z kosakowa

      • 4 0

  • (1)

    "Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. " Tylko że doba ma 24h a w godzinach pozaszczytowych kiedy nie ma zatoru nie ma też potrzeby blokowania ruchu przez autobus, który też bez problemu i czekania włącza się do ruchu. Szczególnie że mówimy tutaj o sekundach jakie traci autobus. Prawda jest taka, że te dodatkowe sekundy jakie zyska autobus nie spowodują, że ludzie masowo przesiądą się na komunikację publiczną. Więcej czasu komunikacja zyskałaby pewnie wycofując się ze sprzedaży biletów u kierowcy. Niestety jest to kolejny wydumany problem nie poparty żadnymi badaniami czy twardymi danymi. Ponownie "bo ja tak uważam".

    • 28 4

    • Aktywiści liczę, że jak dostatecznie zdegradują jakość poruszania się własnym autem, to raptem wszyscy kierowcy przesiądą się do przepełnionej komunikacji miejskiej.

      • 2 0

  • zatoki powinny być polikwidowane

    opodniają kurs i obniżają komfort i bezpieczeństwo pasażerów

    • 7 25

  • to są progi zwalniające dla autobusów

    zostawić!

    • 8 3

  • Co sądzisz o aktywistach z Miasta Wspólnego? (4)

    A) znają sie na wszystkim
    B) wypowiadają się w każdym temacie
    C) lubi ich cytowac portal trojmiasto.pl
    D) Maja rzeczowe argumenty
    E) To oszołomy
    F) Są już denerwujący
    G) Są już męczący

    • 38 3

    • Pełna zgoda, nie ma dnia żeby ich ten portal nie cytowal

      • 12 0

    • Piękne podsumowanie 100/100!!!

      • 14 0

    • Znają się na wszystkim czyli na niczym.

      • 15 0

    • BCEFG

      • 8 0

  • Mądrości Kajetana nr 69 (2)

    Parafrazując wszechwiedzącego Pana Kajetana Lewandowskiego:
    Jest wiele ulic z drogami rowerowymi, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie rowery niwelują zatory. Skoro tak to po co inwestować w sieć dróg rowerowych?

    Ewidentna próba naginania rzeczywistości tak, by pasowało pod własne tezy. Gratulacje!

    • 40 4

    • (1)

      Idąc jego tokiem myślenia...Trzeba zauważyć że korki są tam gdzie są też ścieżki rowerowe np. Morska, Władysława IV, Al Zwycięstwa. Czyli logiczną konkluzją doktora Kajetana powinno być to że to rowery generują korki.

      • 9 0

      • Korki sa tez tam gdzie jezdza autobusy. Więc nalezy usunac autobusy?

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane