• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remonty dróg w dzielnicy Południe - pół żartem, pół serio?

Magdalena Raszewska
10 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 16:00 (10 kwietnia 2008)
Opócz korków na Małomiejskiej, mieszkańców niepokoją częste wypadki na Świętokrzyskiej. Opócz korków na Małomiejskiej, mieszkańców niepokoją częste wypadki na Świętokrzyskiej.

Informacja o przedłużającym się remoncie odcinka ulicy Świętokrzyskiej oraz przetargu na koncepcję doraźnej przebudowy ulic Małomiejskiej i Świętokrzyskiej wywołała oburzenie naszych czytelników. Wiadomo bowiem, że Gdańsk Południe jest jedną z bardziej zakorkowanych gdańskich dzielnic. Wygląda na to, że przed Euro 2012 sytuacja się nie poprawi.



Od sierpnia ub.r. na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska prowadzony jest remont ul. Świętokrzyskiej, od ul. Łódzkiej w stronę Kowal. Jego zakończenie planowano na 30 listopada 2007 roku, jednak wykonawca nie zmieścił się w terminie, ponieważ na swojej drodze niespodziewanie napotkał sieć gazową... Termin oddania inwestycji przełożono na 15 maja br.

Tymczasem urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni zastanawiają się, jak ułatwić życie korzystającym z całej drogi od Traktu Św. Wojciecha do Kowal. Jak wyjaśnił nam Andrzej Lemański z Działu Inwestycji ZDiZ chodzi o poprawienie nawierzchni, instalację oświetlenia i położenie chodników. Niestety, na radykalną poprawę nie ma co liczyć.

Tymczasem blisko 50 tys. mieszkańców dzielnicy Gdańsk-Południe skazanych jest na korzystanie z dróg nieprzystosowanych do dużego ruchu. Dziś zastanawiają się, dlaczego gmina wydawała deweloperom pozwolenia na budowę tysięcy mieszkań, nie dbając zupełnie o infrastrukturę tej dzielnicy. Pytają też, ile można czekać na przebudowę ulic Małomiejskiej, Świętokrzyskiej i Łódzkiej, biorąc pod uwagę, że budowa ronda na Oruni Górnej zajęła ponad 5 lat.

Co na to gmina? - Działania są zgodne z zatwierdzoną Strategią Rozwoju Gdańska do 2015 roku oraz z Programem Operacyjnym Gdańsk Szerokiej Drogi - tłumaczy Dariusz Wołodźko, z Biura Prasowego Prezydenta Miasta Gdańska.

Co mówi strategia? Że duże inwestycje drogowe mają być realizowane etapami.

Prace w obszarze ograniczonym ulicami: Trakt Św. Wojciecha, Starogardzka, Obwodnica Trójmiasta, Trasa W-Z zaplanowane są do połowy 2012 roku. W pierwszej kolejności nastąpi trzyetapowa przebudowa ul. Łostowickiej, potem budowa ul. Nowej Łódzkiej i modernizacja ul. Jabłoniowej, od ul. Lubowidzkiej do skrzyżowania z ul. Warszawską.

- Nie są to więc rozwiązania doraźne, lecz wieloletni plan opracowany przez Wydział Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku - mówi Wołodźko.

O opinię spytaliśmy Kazimierza Koralewskiego, radnego Prawa i Sprawiedliwości z dzielnicy Gdańsk Południe.

- Te działania słusznie nazwano doraźnymi, choć są one zgodne z przyjętymi programami. Etapowa przebudowa nie rozwiązuje problemów mieszkańców rejonu ul. Świętokrzyskiej. Według mnie najpilniejsza jest przebudowa ul. Łostowickiej oraz budowa ul. Nowej Łódzkiej, o co radni PiS walczyli w poprzedniej i obecnej kadencji. Następnie trzeba zająć się Świętokrzyską, tak aby była dwujezdniowa - tłumaczy radny. Dodaje, że wydatki związane z Euro zapewne oddalą nas od tych inwestycji.

Z kolei radny PO Arkadiusz Żukowski zwraca uwagę, że w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym znalazły się dwa projekty: "Nowa Łódzka" i "Nowa Świętokrzyska". - Budowa ul. Nowej Łódzkiej jest ściśle związana z budową linii tramwajowej w dzielnicy Gdańsk-Południe w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Obecnie wybieramy wariant budowy linii tramwajowej w tej dzielnicy - tłumaczy radny, dodając, że tramwaj w dzielnicy Południe na pewno usprawni ruch drogowy.

Opinie (52)

  • Niezbyt dobre wiadomości dla mieszkańców Kowal (4)

    Ale dużo osób z południa jeździ do pracy i szkoły obwodnicą a potem Słowackiego albo Spacerową, dlatego te drogi są też bardzo ważne.

    • 2 0

    • (3)

      Warto było się pięć razy zastanowić nad zakupem po okazyjnej cenie mieszkanka w dzielnicach południowych. Teraz to możecie sobie najwyżej w brodę pluć.

      • 0 0

      • (2)

        Albo omijać korki kilkoma sprytnymi skrótami nenene :) Mieszkam w Kowalach i nie narzekam, ale współczuję nieszczęśnikom z Mojego Marzenia czy 4 pór roku

        • 0 0

        • kwestia przyzwyczajenia. ale jak to ludzie w polsce musza zawsze marudzic na wszystko. a jak nie maja na co to i tak cos wymysla.

          • 0 0

        • Nie jest tak źle, ja pomykam na maćkowy i na obodnice i dalej w kierunku IKEA i nie odczuwam skutków remontu. Trochę więcej kilometrów ale za to oszczędność czasu.

          • 0 0

  • rozwiazanie korkow przez remont jest banalne.. wystarczylo ulozyc betonowe plyty od skrzyzowania z lodzka przez pola za

    kosciolem do skrzyzowania z niepolomicka

    • 2 0

  • dokładnie (1)

    trzeba było być mądrym przed zakupem i kupować tam gdzie dzielnice są dobrze skomunikowane z miastem (Dolny Taras, Chełm, Suchanino, Morena etc)

    • 0 4

    • Nie wiem jak gdzie indziej, ale na Chełmie chyba mieszkanie nie tak łatwo kupić... a już szczególnie nowe mieszkanie (vide ostatni przekręt z nowymi mieszkaniami w SM Chełm)

      • 0 0

  • Co z tym bublem?... (1)

    A w Gdyni podczas budowy trasy Kwiatkowskie na skrzyzowaniu z Morska podczas parokrotnego jej zamykania nie zbudowali do tej pory pasow skretu na Estakade Kwiatkowskiego}. Pisze to dlatego ze zaraz ma byc oddana do uzytku ww inwestycja i pewnie dopiero wtedy przypomni sie i zauwaza tego BUBLA!,no i wtedy ;- jeszcze raz od nowa- korki, nerwy itd.A najlepsze jest to, ze niemal codziennie konczaca sie budowe odwiedzaja b. wazne inspekcje, delegacje i jakos nie dostrzegaja tego bubla. Typowo po polskiemu, szkoda gadac!.

    • 1 0

    • dokładnie też tak uważam

      ostatnio mówiłem żonie "patrz nie zrobili osobnego pasa do skrętu na Kwiatkowskiego w prawo (od strony Rumi) za rok albo dwa lata będą robić remont tak jak w Chyloni robili 2 pasy do skrętu na obwodnice"

      czy nikt nie ma wyobraźni już dziś !!!!!!!!!!

      • 0 0

  • brak jest chodników i dróg alternatywnych

    wystarczy połączyć Sikorskiego (Chełm) z Małomiejską i pobudowac Wieżycką od Warszawskiej do Świętokrzyskiej to rozładuje korki na kilka lat...

    • 1 0

  • Tak panie koralewski!!

    Tak panie koralewski. Oddajmy Euro. Przecież to samo zło i pochodzi od adamowicza...
    Poza tym jakby nie było etapami to korki byłyby jeszcze większe i pan radny od 7 boleści pierwszy by wyskoczył z pretensjami. Tak jak kurski który robil klip wyborczy jaworskiego .Zatrudnil 3 tiry ktore jadąc blisko siebie zablokowły ruch na 3 maja i pokazał że są korki bo akurat remont adamowicz prowadzi. jeszcze cie pisiaku boli tamta sromotna klęska??

    • 1 0

  • radny Żukowski - głosowałem na Ciebie wieć nie zawiedź

    dlaczego nie można połaczyc ul. Świrskiego z ul.Unruga, byłaby mozliwosc ominięcia Łostowic lub też przedłużenia Porębskiego do Warszawskiej.
    Koszty chyba nie bedą tak wielkie a odciązy to Świętokrzyską, Łódzka i Warszawską

    • 0 0

  • drogi

    wpierw budować nowe drogi później remontować!! i to jak najszybciej w tempie 2-3 zmianowym!

    • 0 0

  • w-z beda konczyc. aby po niej jezdzic, trzeba miec dojazd do tej w-z

    • 0 0

  • A nowe domki powstają

    powstają. Za rok będziecie drodzy mieszkańcy Gdańska południe jechać do centrum 2h w jedną stronę.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane