- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (192 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (56 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Miejsce zbrodni w liceum. Policjanci spotkali się z uczniami (15 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (485 opinii)
Remonty historycznych ulic: tradycja czy wygoda
Stągiewna, Św. Ducha, Chmielna czy Złotników - przeprowadzone w ostatnich latach modernizacje wyszły z pewnością na dobre tym ulicom, przynajmniej pod względem wizualnym. Jednak w większości przypadków nie udało się pogodzić przywrócenia dawnego charakteru ze współczesnymi wymogami komfortu, którego oczekują spacerujący nimi przechodnie. Czy taki kompromis jest w ogóle możliwy?
Planowana na zeszły rok przebudowa została przełożona, bowiem konieczne było przeprowadzenie dodatkowych prac projektowych uwzględniających pasy rowerowe o szerokości 1,5 m, pasy ostrzegawcze i prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, usytuowane w jezdni oraz monitoring wizyjny.
Na Ogarnej najważniejszy jest XIX-wieczny bruk
Projektanci chcieli zniwelować różnice między jezdnią a chodnikiem, zlikwidować krawężniki a nawierzchnię wyłożyć szlifowaną kostką brukową.
Na takie rozwiązanie nie przystał jednak Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków.
- Pod asfaltem znajduje się oryginalna kostka brukowa, miejscami pochodząca z XIX wieku. Według konserwatora, planowane przez miasto działania zmieniłyby charakter i wygląd tej ulicy, dlatego stanął na stanowisku, że należy odsłonić oryginalny bruk oraz zachować granitowe krawężniki - wyjaśnia Marcin Tymiński, rzecznik PWKZ.
Zobacz także: - Nie jestem od automatycznego zatwierdzania projektów. Rozmowa z Igorem Strzokiem, Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków
I tutaj dochodzimy do sedna sprawy - jak należy planować remonty historycznych ulic. Czy dobrym podejściem jest bezkrytyczne patrzenie wstecz, czy dostosowanie przestrzeni do współczesnych wymogów i oczekiwań?
Zobacz także: Metamorfozy ulic w centrum Gdańska
Dotychczasowe przykłady ze Śródmieścia Gdańska pokazują, że trudno jest pogodzić obie opcje.
Cztery różne nawierzchnie na Św. Ducha
Przykładem może tu być ul. Św. Ducha, której remont zakończył się pod koniec 2017 roku. Nawierzchnia ulicy zmieniła się z asfaltowej w brukowaną. Co prawda część chodników została wyłożona wygodnymi, płaskim płytami kamiennymi, jednak na przeważającej długości piesi muszą poruszać się po kostce. Jest ona co prawda ścięta, ale ułożono ją z dużymi odstępami.
Czytaj też: Oceniamy remont ulicy Św. Ducha
Prawdziwy miks nawierzchni znajdziemy natomiast w okolicy skrzyżowania z ul. Grobla I, gdzie ułożono płyty kamienne, kostkę łupaną o nieregularnym kształcie, większy i nierówny tzw. starobruk oraz wreszcie wspomnianą wcześniej kostkę ciętą.
Dobry przykład ul. Stągiewnej
Inaczej jest w przypadku nagradzanej w konkursach na najlepszą przestrzeń publiczną ulicy Stągiewnej. Jej remont zakończył się latem 2016 roku. Tutaj udało się znaleźć kompromis między oczekiwaniami spacerowiczów i rowerzystów a wymogami wynikającymi z poszanowania historii miejsca.
Po pierwsze zrównana została wysokość nawierzchni ulicy i chodnika. Ta pierwsza zmieniła się co prawda z asfaltowej w brukowaną, ale chodnik wyłożony został płaskimi płytami. Inna sprawa, że w dużej mierze jest on w sezonie zajęty przez ogródki gastronomiczne, ale przecież właśnie o to chodzi w przestrzeń współdzielonej - miejsce jest dla każdego.
Meandrowanie wózkiem po Drodze Królewskiej
Podobnie jest na Długiej czy Długim Targu, czyli ulicach Śródmieścia, które czekają na modernizację. Tam również wózek skacze jak na wybojach i każdy rodzic gorączkowo szuka jak najrówniejszej ścieżki, co kończy się tym, że musi meandrować od prawa do lewa na całej szerokości Traktu Królewskiego.
A warto przypomnieć, że latem zeszłego roku wojewódzki konserwator zablokował planowany remont fragmentu Długiego Targu, który był w przededniu rozstrzygnięcia przetargu na wykonawstwo. Znów poszło o rodzaj nawierzchni. Jasnoszare płyty granitowe, a między nimi czerwona, kamienna kostka nie zyskały aprobaty.
Opinie (216) 6 zablokowanych
-
2020-01-14 08:04
Opinia wyróżniona
A może jakiś kompromis? (3)
Gdańsk jest piękny, ale nie da się ukryć, że to powojenna odbudowa. Trochę jak dekoracja teatralna, żeby było i historycznie i ładnie i wygodnie. Każdy oryginalny fragment uwiarygadnia tą odbudowę.
Jak kiedyś Chińczycy postawią u siebie drugą gdańską starówkę to przynajmniej nasza będzie oryginalna. Bez takich elementów obie będą kopiami.Gdańsk jest piękny, ale nie da się ukryć, że to powojenna odbudowa. Trochę jak dekoracja teatralna, żeby było i historycznie i ładnie i wygodnie. Każdy oryginalny fragment uwiarygadnia tą odbudowę.
Jak kiedyś Chińczycy postawią u siebie drugą gdańską starówkę to przynajmniej nasza będzie oryginalna. Bez takich elementów obie będą kopiami. Bruk jest ładny, trwały i w naturalny sposób ogranicza prędkość samochodów - zresztą one powoli będą znikać z historycznych centrów miast więc to chyba problem nie jest. Bruk stanowi kłopot dla ludzi na rowerach i wózkach (inwalidzi i dzieci ) oraz kobiet na obcasach. A może tak wzdłuż oryginalnego bruku zrobić gładkie ciągi pieszo rowerowe wyłożone gładkim kamieniem? Piękny bruk zostanie, ale jednak będzie dostosowanie do współczesnych wymagań.- 80 10
-
2020-01-14 14:03
Gdańsk nie leży w Chinach
Gdańsk jest jednym z najpiękniejszych miast Hanzeatyckich, lecz ci którzy chcą zmienić Gdańsk i sprawić by wyglądał jak wszystkie miasta świata z zazdrością patrzą na układ miejski w całym Gdańsku - są po prostu zachwyceni - dlatego tu przyjeżdżają. Inną sprawą jest rozliczenie się z II wojną światową - a tu nie ma prostoty bo trzeba to co cenne
Gdańsk jest jednym z najpiękniejszych miast Hanzeatyckich, lecz ci którzy chcą zmienić Gdańsk i sprawić by wyglądał jak wszystkie miasta świata z zazdrością patrzą na układ miejski w całym Gdańsku - są po prostu zachwyceni - dlatego tu przyjeżdżają. Inną sprawą jest rozliczenie się z II wojną światową - a tu nie ma prostoty bo trzeba to co cenne uratować od zapomnienia. Wiedział o tym dobrze ksiądz Bogdanowicz chcący ratować dziedzictwo kościoła NMP. Oczywiście ta straszna nawierzchnia na Długim Targu mogłaby być w sposób cudowny i nowoczesny odnowiona już bardzo dawno temu ( za rządów Adamowicza) , ale znów kłaniają się wykopy archeologiczne bo 50 lat minęło. Projekt zabudowy na Polskim Haku OK, ale projekt oceanarium w Gdańsku - to kolejny wciśnięty kit architektoniczny podobny do Muzeum II Wojny Światowej - to jest "kamienna chińszczyzna" z epoki kamienia łupanego - czy taki ma być światły Gdańsk ? Skoro Chińczycy chcą wszystko kopiować -ich sprawa ale Gdańsk leży nad Bałtykiem.
- 5 0
-
2020-01-14 12:39
Tylko konserwator chyba nie zna slowa kompromis
- 5 1
-
2020-01-14 10:47
Chińczycy w XXIw. nowoczesnymi metodami odbudowali spory kawałek Chińskiego Muru
czego się nie robi..... dla turystów !!!
- 4 0
-
2020-01-14 07:56
Opinia wyróżniona
Prawda jest taka... (11)
...że taka nawierzchnia utrudnia przejście tylko w obcasach. Nie zauważyłam żeby ktoś miał problemy z przejściem w plaskim obuwiu.
A jesli chodzi o to, co wizualnie lepiej wygląda to wystarczy spojrzec na zdjecie wyremontowanej ul. Sw. Ducha i zdjęcie ul. Ogarnej z nawierzchnią asfaltową - jak dla mnie odpowiedź jest oczywista która ładniej wygląda i bardziej pasuje do zabytkowych kamienic :)- 79 51
-
2020-01-14 17:49
..na obcasach zdecydowanie, fleki wbijają się w szary odrywając fleki obcas zdarty but do wyrzucenia, jednak ja po tej pie***onej kostce nawet na płaskich nie bardzo mogę po nierównym podłożu..jednak uważam że kostka powinna być zgodna z architekturą oddając jej charakter..natomiast jeśli jest stosowana w nowym budownictwie (nóż mi się w kieszeni otwiera), obniża standard wyglądając szpetnie
- 1 1
-
2020-01-14 10:43
Masz rację (1)
tylko problem polega na tym , że dla ludzi którzy wprowadzili się do Gdańska z wiosek ,asfalt jest wyznacznikiem nowoczesności.
- 7 3
-
2020-01-14 12:01
mała Haidi. Równa nawierzchnia to żaden wyznacznik nowoczesności i można ją uzyskać nie tylko za pomocą asfaltu. Po drugie - a skąd Ty pochodzisz? Bo moja rodzina jest w Gdańsku od niemal 75 lat.
- 3 3
-
2020-01-14 09:28
(4)
Nierówna nawierzchnia przeszkadza nie tylko w chodzeniu na obcasach - ogólnie utrudnia poruszanie się osobom starszym , niepełnosprawnym, rowerzystom... Jakiś czas temu musiałem na ręcznym wózku przewieźć przedmiot o masie ok. 40 kg. Jak wtedy docenia się równy chodnik i jak zauważa się każdą nierówność!
Zabytkowych kamienic? Większość tychNierówna nawierzchnia przeszkadza nie tylko w chodzeniu na obcasach - ogólnie utrudnia poruszanie się osobom starszym , niepełnosprawnym, rowerzystom... Jakiś czas temu musiałem na ręcznym wózku przewieźć przedmiot o masie ok. 40 kg. Jak wtedy docenia się równy chodnik i jak zauważa się każdą nierówność!
Zabytkowych kamienic? Większość tych kamienic pochodzi z lat 50-tych i 60-tych oraz ma niewiele wspólnego z pierwotnymi budynkami. A czy można inaczej? Można. Wystarczy spojrzeć na Krakowskie Przedmieście w Warszawie czy niektóre uliczki Krakowa, gdzie szlifowana kostka brukowa jakoś nie przeszkadza.- 25 6
-
2020-01-14 14:11
Ale nawet jak jesteś pełnosprawny itp (1)
Chodzenie po nierównym bruku w dowolnych butach bez sztywnej podeszwy męczy niesamowicie...
- 8 0
-
2020-01-14 16:19
Chodzenie wogóle męczy.
- 0 3
-
2020-01-14 10:16
ale to nnie problem starego bruku (1)
ten stoi dobrze, za to każdy, absolutnie każda nowa nawierzchnia jest krzywa i z kleksem
- 16 1
-
2020-01-14 12:04
To jest problem starego bruku, bo takie nawierzchnie też się niszczą. Nie wierzysz? Przejedź się miejskim rowerem ulicą Podwale Grodzkie.
- 4 2
-
2020-01-14 08:29
Płaski bruk też dobrze wygląda
A da się na nim jechać wózkiem inwalidzkim lub rowerem
- 21 1
-
2020-01-14 08:00
"ładnie" (1)
jakby ten bruk układali brukarze, a nie jakieś miernoty z łapanki, pod wytyczne wykonawcy, który poleca kłaść tak rzadko, żeby chyba 1/3 kamienia zabrać do swojego ogródka, to by było jeszcze do przyjęcia. Tymczasem oddane w ostatnich latach jezdni z bruku to parodia, chociaż darmozjady z DRMG powiedzą Ci, że to jest "zgodnie ze sztuką". Nie ważne,
jakby ten bruk układali brukarze, a nie jakieś miernoty z łapanki, pod wytyczne wykonawcy, który poleca kłaść tak rzadko, żeby chyba 1/3 kamienia zabrać do swojego ogródka, to by było jeszcze do przyjęcia. Tymczasem oddane w ostatnich latach jezdni z bruku to parodia, chociaż darmozjady z DRMG powiedzą Ci, że to jest "zgodnie ze sztuką". Nie ważne, że wszystkie śrubki z roweru Ci wypadną, jak przejedziesz po tym badziewiu parę razy, albo kółka od wózka będą tkwić między kamieniami, bo takie szpary tam zioną. Jest historycznie. Ma fajnie wyglądać na zdjęciach, a nie służyć mieszkańcom.
- 22 8
-
2020-01-14 12:40
Bruk ciosany jak by nie ulozyc i tak bedzie problem
Pamuetaj, ze ty kiedys tez mozesz jeździć na wózku
- 5 0
-
2020-01-14 07:51
Opinia wyróżniona
remonty brukowanych jezdni to żart (4)
Św. Barbary to chyba najgorszy przykład. Między kamieniami zioną tam szpary szerokości ok 4 cm! Nawierzchnia jest głośna, wibracje w aucie podczas jazdy są znaczące, a rowerem to lepiej w ogóle omijać tą ulicę. Seredyńskiego, kilka skrzyżowań dalej, też jest brukowana i jakoś tam kamienie ściśle przylegają do siebie i jest dość gładko. Ale ta ulica
Św. Barbary to chyba najgorszy przykład. Między kamieniami zioną tam szpary szerokości ok 4 cm! Nawierzchnia jest głośna, wibracje w aucie podczas jazdy są znaczące, a rowerem to lepiej w ogóle omijać tą ulicę. Seredyńskiego, kilka skrzyżowań dalej, też jest brukowana i jakoś tam kamienie ściśle przylegają do siebie i jest dość gładko. Ale ta ulica nie była "remontowana".
Takich partactw znajdzie się więcej: Dziewanowskiego, Toruńska, Chlebnicka, Dolna. Wszędzie tam były wykonywane prace związane z przełożeniem starej nawierzchni na nowo i efekt jest tragiczny. Złotników wyszła jako tako, ale d p y nie urywa.
Z kolei Stągiewna niby drobniejszy bruk na środku, fajnie fajnie, ale jak jest mniej ludzi, poza sezonem, to też nikt nie chodzi środkiem, nawet nie jeździ na rowerze, bo kamienie też są ułożone rzadko. Można sobie porównać z Targiem Węglowym. Tam drobny bruk jest ułożony tak dobrze, że na wrotkach można by jeździć.- 66 10
-
2020-01-14 14:29
W Oliwie brukowane (1)
ulice, które były niedawno remontowane są w kiepskim stanie - duże szpary między kostkami powodują powstawanie dziur. Brakujących kostek i nierówno ułożone 'kocie łby' to standard np na ul. Podhalańskiej, Liczmańskiego, Obrońców Westerplatte. Wykonawcy powinni zostać pociągnięci do naprawy z uwagi na gwarancję, bo chyba takowa jest?
- 5 0
-
2020-01-14 14:56
zapytaj w DRMG
oni Ci powiedzą, że to jest "zgodnie ze sztuką"
- 2 0
-
2020-01-14 11:51
Bzdura. Jadąc z przepisową prędkością (1)
(a to strefa Tempo30) nie ma dokuczliwych wibracji w aucie. No chyba że jeździsz szrotem, który się rozpada, to co innego.
- 4 7
-
2020-01-14 11:53
niech Cie o to głowa nie boli
jadę te 30, fakty mówią same za siebie, spójrz pod nogi i porównaj to ze starymi ulicami, które może i falują, ale bruk jest ułożony starannie
- 7 1
Wszystkie opinie
-
2020-01-14 07:02
Kocie łby wszędzie ! (21)
Najlepsza i najbardziej trwała nawierzchnia jaką człowiek wymyslił.
Setki lat przetrwała w różnych miejscach. Ciężar czy lód im nie straszne.
A nie gumowe asfalty czy betonowe kruche cegiełki.
Proste.- 90 48
-
2020-01-14 07:13
(11)
Jak się chodzi w trampkach czy innych adibasach to bruk nie ma znaczenia. Ale spróbuj wyjść na to w eleganckich butach albo szpilkach - nie da się chodzić. W efekcie ci, którzy w takch butach mają tam iść - nie idą...
- 18 7
-
2020-01-14 07:15
A taki fifarafa z Ciebie. W eleganckich bucikach. (7)
Zakładam że z Warszawy ?
- 10 24
-
2020-01-14 07:34
nie każdy gdańszczanin lubi się ubierać jak lump (5)
- 23 4
-
2020-01-14 08:47
A ja wolę w glanach.
- 5 2
-
2020-01-14 09:09
Termin (3)
Witam
Proszę o potwierdzenie terminu zabiegu botoksu do mozgownicy- 1 3
-
2020-01-14 09:25
(2)
kalectwo. normalni na ciele i umyśle ludzie chodzili przez wieki po bruku a w XXI okazuje się ze wieku nie potrafią? Zamiast stawiać na rowery to proszę o zejście i to dosłowne na ziemie nogami.
- 2 7
-
2020-01-14 09:32
a przez setki tysięcy lat nawet bez butów (1)
Orrorin Tugensis we własnej osobie.
- 2 1
-
2020-01-14 18:51
a co niektóre kobiety latały na miotle ale bruk im nie przeszkadzał tak jak dzisiejszym Narcyzom wychowanym w puchu i przepychu
- 0 0
-
2020-01-14 10:48
chcesz żeby turyści zostawiali TU swoje pieniadze
więc synek nie pie*dol
- 1 0
-
2020-01-14 07:29
Prosze wiecej chodzic
a nie tylko "od świeta" na spacer z rodziną.Zbyt dużo wożenia d.... samochodem i człowiek zaczyna mieś problemy z normalnym chodzeniem
- 9 11
-
2020-01-14 09:21
We Wloszech jakoś potrafia (1)
A tam wszedzie masz bruk
- 3 1
-
2020-01-14 09:32
W Asyżu ładne płyty mają, bruk tylko po boczkach.
- 1 1
-
2020-01-14 07:22
niebezpieczna, najgłosniejsza i najmniej komfortowa także
- 9 2
-
2020-01-14 07:25
I woda dobrze wsiaka, nie ma kaluz
- 2 1
-
2020-01-14 08:01
Ale przecież nie mówimy o opozycji bruk - asfalt (2)
Jakos na Długiej przez lata mieliśmy kamienne płaskie płyty i pasowało to obu stronom. Mozna uzyc kostki/kamieni/płyt z płaskim wierzchem i ułozyć je gęsto, bez przerw. Jest wiele rozwiązań, a to co sie dzieje wGdańsku to pójscie po najmniejszej linii oporu. Podobnie peron w Oliwie. Zastosowano ostrą, nierówna kostkę i w efekcie duzo osób z walizkami czy bez chodzi po płytach krawędziwych, bo mimo że z wypuklosciami to i tak wygodniejsze niz ten pseudo bruk. Wczesniej mogla tam być mała płaska kostka (od wojny?). Wystarczyło zmienic ja na mniej poslizgową i mielibyśmy dobry wygląd i wygodna nawierzchnię.
- 6 2
-
2020-01-14 08:11
Najmniejsza linia oporu to bzdura. (1)
Uzywajacy tego zwrotu nie mysla o tym co pisza, powielaja bzdety. Powinno byc po lini najmniejszego oporu.
- 7 0
-
2020-01-14 08:32
Może linia mała a opór duży i o to chodziło panu z góry?
- 1 1
-
2020-01-14 08:33
Pewnie nie masz dzieci? (2)
Spróbuj przejechać spacerówką po kocich łbach
- 7 2
-
2020-01-14 10:28
(1)
To kup wozek z pompowanymi kolami a nie najtanszy z chinskim plastikiem i zobaczyz ze i po bruku da sie jezdzic. Po cos dostajesz 500+ prawda?
- 4 5
-
2020-01-14 10:49
z pompowanymi kolami to cie stara po kocich łbach woziła
co zresztą TU teraz to widać ;)))
- 1 2
-
2020-01-14 09:00
A jak równa
W ogóle, w sam raz na dzisiejsze czasy... To jest tylko durna nawierzchnia, która dzisiaj nadaje się tylko do oglądania, a nie poruszania się
- 1 0
-
2020-01-14 07:04
Może niech zostanie tak jak jest.
U nas w Gdyni nie ma remontów i żyjemy.
- 74 7
-
2020-01-14 07:07
rok 2020. Dalej nie ma możliwości przejechać/ objechać śródmieścia rowerem (7)
Czy włodarzom nie wstyd?
- 53 57
-
2020-01-14 07:42
jak to nie ma (5)
lecisz tunelem pod Forum, potem Toruńską i Łąkową. Ewentualnie od drugiej strony Rajska - Podwale - kładka
- 10 6
-
2020-01-14 13:41
(2)
po bruku? po chodniku? szał.
chodzi o jakiś cywilizowany przejazd ;)
to że przeprowadzić rower mogę to ja wiem ale mi chodzi o przejazd jakiś cywilizowany.- 1 4
-
2020-01-14 19:15
(1)
I żeby jeszcze na trasie przejazdu nie padło ale i nie świeciło zbyt mocno słońce. No i żeby nie wiało. Choć tak lekko ale ciepło by mogło wiać. No i żeby żaden pieszy ani samochód nie przecinał tej ścieżki rowerowej. Taką sobie wymarzyłem co? Ogarnij się człowieku. Życie to nie koncert życzeń. Cywilizowany masz. Po błocie nie jedziesz.
- 3 0
-
2020-01-14 22:26
jeszcze jakiś ekran, żeby wiatr nie zawiewał , no!
- 0 0
-
2020-01-14 16:33
(1)
Tunelem? A tam można?
- 0 0
-
2020-01-14 19:32
Nie ma zakazu więc można .
- 0 0
-
2020-01-14 08:39
Dlaczego kłamiesz?
- 2 6
-
2020-01-14 07:07
moja żona narzeka, szpilki nie lubią bruku. (9)
- 45 30
-
2020-01-14 07:26
(5)
To niech zalozy inne buty, bedzie jej wygodniej spacerowac. Szpilki to nie obuwie na spacery
- 10 8
-
2020-01-14 07:35
a ty tylko chodzisz na spacer?
w innym celu nie chodzisz?
- 15 0
-
2020-01-14 09:11
(2)
Tam ludzie pracują, są restauracje, biura, kancelarie xD
- 7 2
-
2020-01-14 19:33
(1)
Osobiście nie lubię szpilek, ale moja szefowa, kiedy chciała się pokazać, zakładała szpilki już po dojściu na miejsce. Bo tak na serio, jaką odległość da się pokonać na szpilkach, nawet po gładkim? Od dworca czy tramwaju zawsze trzeba kawałek przejść. A jeśli ktoś dojeżdża samochodem niemal pod samą kancelarię czy restaurację, jakie znaczenie ma nawierzchnia, po której musi zrobić raptem kilka kroków?
- 2 0
-
2020-01-14 20:22
te kilka kroków
może skutecznie zniszczyć obcasy w szpilkach. Dodatkowo można skręcić nogę nawet na tych kilku metrach.
- 0 2
-
2020-01-14 09:44
ja na spacery po lesie ubieram trapery a na spacery po Długiej szpilki własnie,bo
trzeba sie pokazać w miescie ...
- 7 2
-
2020-01-14 09:52
zmień żonę
- 4 4
-
2020-01-14 13:55
Moja tez narzeka tylko ona jezdzi na wozku
Szkoda, że konserwator nie liczy się z niepełnosprawnymi
- 2 0
-
2020-01-14 20:20
Zmień żonę.
- 0 1
-
2020-01-14 07:07
Po co remontować ulicę? (2)
Zapraszam na ulicę Łąkową wyremontowaną za grube miliony, rozjechaną przez przeładowane ciężarówki. Ciekawi mnie czy inwestorzy pobliskich budów, zapłacą za zniszczenia nawierzchni.
- 111 2
-
2020-01-14 07:52
są tam gragmenty
gdzie żaden ciężki sprzęt nie jeździ, a nawierzchnia i tak jest w opłakanym stanie. Cały ten remont to bubel.
- 5 3
-
2020-01-14 09:14
No właśnie - na Łąkowej powinni zrobić to co tu zaleca konserwator
zachować oryginalną kostkę która przetrwałaby nalot atomowy (w sumie przetrwała - Hitlera i Stalina). Do to pory kostka była rozkradana! Ostatnio przy Baszcie Jacek i na Rajskiej
- 6 1
-
2020-01-14 07:16
(3)
Konserwator blokuje wszystkie inwestycje.
- 65 31
-
2020-01-14 09:12
do tego artykułu FRAG wmawiał, że Kon Woj chce walnąć kostkę przeciwczołgową
a nie zachować oryginalny bruk (to działanie które powinno być standardem). Do tej pory bruk kradli, wstawiając na miejsce kostkę z Chin
- 0 2
-
2020-01-14 09:16
Taka z niego światowej klasy gwiazda wśród architektów co ma swój pomysł na wszystko. Dlatego osiadł na państwowej posadzie
Zauważyłem, ze Ci co są po Politechnice - powiedzmy inżynierowie co poszli do pracy w urzędach mają mega kompleksy względem tych inz. praktyków z firm, co do kasy, co do poziomu wiedzy. Dlatego z racji relacji klient - usługodawca tylko dlatego mogą sie wymądrzać.
- 4 1
-
2020-01-14 10:54
w Szwecji czy Holandii mają zdrowy stosunek do zabytków
jeśli coś absolutnie nie było przebudowywane od 1900r - musi być zachowane w orginale....
całą resztę można unowocześniać i przebudowywać dowolnie - byle by tylko zachować "orginalność" elewacji- 0 1
-
2020-01-14 07:16
Nie jestem zwolennikiem szlifowanej kostki (3)
Jednak Pan konserwator nim zacznie się powoływać na zmianę charakter i wyglądu tej ulicy. Powinien obejrzeć sobie zdjęcia z lat tuż po IIWW. Ten charakter już ktoś zmienił a stawianie Veta dla XIX w kostki brukowej? Czy to ma być największy zabytek Gdańska? Ktoś tu się w politykę bawi panie konserwatorze. Nie ważne co, ale aby przeciw władzą miasta. Tak się robi karierę.
- 86 25
-
2020-01-14 08:25
Niech władze Gdańska wpiszą w projekcie XIX-wieczną kostkę. Wtedy konserwator każe zrobić płaską.
- 7 1
-
2020-01-14 09:38
Tak to jest jak się ma kompleksy (1)
Wobec architektów robiących kariery i projekty, którzy realizują się zawodowo i przy okazji zarabiają kasę. A urzedas co może? Próbuje ratować swoje ego decyzjami odmownymi, żeby pokazać władze. To problem nie tylko konserwatora ale wielu zawodów z budżetówki, gdzie wydawane są decyzje. A mogliby być częścią czegoś co powstaje, przyłożyć się do budowania a nie zabraniania, czerpać z tego radość.
- 7 1
-
2020-01-14 14:24
też tego doświadczałem z tzw. działami technicznymi i aparatury medycznej w szpitalach
a każdy z pracowników miał wielki identyfikator mgr inż. Mądrala
- 2 0
-
2020-01-14 07:23
W Gdańsku to się jeszcze jakoś prezentuje i działa. (1)
10 Lutego w Gdyni to połączenie najgorszych cech pozostałości "historycznego" bruku i kolein w asfalcie.
- 42 0
-
2020-01-14 10:56
ten układ pół bruku / pół asfaltu ... to ul.10lutego ma od przedwojny
więc synek nie piernicz...
- 1 0
-
2020-01-14 07:23
Co za oszołom... (3)
Na Ogarnej planowane było poszerzenie chodników bo obecne są zbyt wąskie ale wojewódzki hamulcowy oczywiście się nie zgadza. Ma być morze krzywych kocich łbów i wąskie chodniki.
- 77 19
-
2020-01-14 08:12
Na Ogarnej chodniki sa bardzo szerokie ale 70 procent szerokosci zajmuja samochody
- 9 3
-
2020-01-14 08:24
A kiedy byłeś na Ogarnej ? Wąsko jest tam gdzie auta są nieprawidłowo zaparkowane.
- 3 2
-
2020-01-14 10:58
ten wojewódzki hamulcowy niedługo zacznie się poPiSowo domagać przywrócenia XVIw charakteru ulic
z końskim łajnem i błotem po kostki ;))))
- 4 4
-
2020-01-14 07:25
ulice mają być dla ludzi a nie dla jakiegoś konserwatora (7)
ulica ma być przyjazna dla ludzi, dla wózków z dziećmi, dla niepełnosprawnych dla nas wszystkich, kostkę to niech sobie w skansenie jakimś położą.
- 93 28
-
2020-01-14 07:30
Ale to właśnie jest skansen więc kostkę kładą.... (5)
- 6 8
-
2020-01-14 07:36
tu się toczy normalne życie (3)
i nie mam zamiaru chodzić w drewniakach, nie chcę tego hałasu walizek na kółkach ciągniętych po bruku, chcę aby to była ulica dla ludzi po której można normalnie chodzić.
- 22 3
-
2020-01-14 08:10
10/10
- 8 1
-
2020-01-14 09:18
to mniej pretensje do chodników, nie do ulicy (1)
Wszędzie w cywilizowanym świecie zachowuje się stare podkłady i uzupełnia. Ty i tak tylko trollujesz, jak od dawna wiadomo, na Głównym mieszkają tylko turyści
- 3 6
-
2020-01-14 10:32
bzdury
ktoś ci głupot naopowiadał
- 2 0
-
2020-01-14 07:47
to żywy organizm nie żaden skansen
skansen to niech sobie ten konserwator u siebie na podwórku zrobi
- 11 2
-
2020-01-14 09:15
Miasto już się popisało
na Łąkowej, Wajdeloty, Bogusławskiego i Rajskiej. Oryginalną kostkę, zastąpiono kompozytem z Chin, bublem, który ledwo nadawałby się na wypełnienie ósemek. Dotychczasowy decydent od estetytki
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.