Remonty kilku przystanków SKM w Gdyni w jednym roku

Uprawomocniły się wybory wykonawców remontów przystanków SKM Orłowo i Leszczynki. We wtorek otwarte zostały natomiast oferty na remont Grabówka, a wciąż trwają prace projektowe przed rozpoczęciem modernizacji dworca podmiejskiego i częściowego remontu przystanku SKM Gdynia Główna. To oznacza, że w jednym roku mogą skumulować się roboty nawet na czterech gdyńskich peronach. Należy spodziewać się dużych utrudnień?



Jak często spóźniasz się do pracy?

Zobacz wyniki (901)

  • Wykonawcą remontu SKM Orłowo za kwotę 17,6 mln zł będzie firma Colas Rail Polska - prace potrwają 11 miesięcy.
  • Remont przystanku SKM Leszczynki wart 16,1 mln zł wykona konsorcjum Roverpol i Roverpol Infraestructuras - prace potrwają 11 miesięcy.
  • Od lutego trwa przygotowanie dokumentacji projektowej modernizacji dworca podmiejskiego wraz z remontem peronu Gdynia Główna i budową zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa, potem rozpocznie się budowa. Warte 62,4 mln zł prace wykonuje konsorcjum T4B i MAXTO Technology. Potrwają do marca 2023 r.

Brakuje co najmniej 1,6 mln zł



W przetargu na remont SKM Grabówek we wtorek złożone zostały trzy oferty.

  1. konsorcjum Roverpol i Roverpol Infraestructuras - 24,2 mln zł,
  2. Rajbud - 25,1 mln zł,
  3. Colas Rail Polska - 25,2 mln zł.

Budżet wynosi 22,6 mln zł, co oznacza, że brakuje 1,6 mln zł. W tym przypadku roboty również mają trwać 11 miesięcy.

- Oferty zostaną poddane analizie. W tym momencie nie wiemy, czy wystąpimy o zgody korporacyjne na podwyższenie budżetu i którąś przyjmiemy, czy może powtórzymy postępowanie - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto.

Drugi "trapez" w Orłowie zapewni kursy co 7,5 minuty w szczycie



Warto w tym momencie przypomnieć, że również w przypadku Leszczynek budżet został przekroczony, ale o 1,2 mln zł. SKM ostatecznie przyjęła ofertę. Jeśli tak by się stało i tym razem, to w jednym czasie może dojść do skumulowania prac na co najmniej trzech przystankach.

- Na pewno w przypadku Orłowa i Leszczynek będą wspólne zamknięcia toru, chociażby w weekendy. Wówczas w Leszczynkach będzie np. budowana nowa krawędź peronu. Na szczęście w Orłowie mamy drugi "trapez" [odpowiednio przebudowany rozjazd pozwalający na dowolną zmianę toru przy wjeździe i wyjeździe ze stacji - red.], co sprawi że w dni powszednie będziemy w stanie zachować w szczycie częstotliwość kursowania co 7,5 minuty - zapowiada prezes Lignowski. - Z kolei prace w Gdyni Głównej związane z przebudową płyty podtorowej łączącej peron z dworcem rozpoczną się dopiero na przełomie 2022 i 2023 roku. Tam też mamy rozjazdy z obu stron peronu.

Perony stoczniowe do remontu w 2023 roku



Jeszcze w tej perspektywie unijnej remont przejść mają przystanki SKM Gdynia Stocznia - Uniwersytet Morski i SKM Gdańsk Stocznia. Prace rozpoczną się jednak nie wcześniej niż w 2023 roku.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (93)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »

Najczęściej czytane