- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (120 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (114 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (62 opinie)
- 4 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (361 opinii)
- 5 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (128 opinii)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (318 opinii)
Remonty kilku przystanków SKM w Gdyni w jednym roku
Uprawomocniły się wybory wykonawców remontów przystanków SKM Orłowo i Leszczynki. We wtorek otwarte zostały natomiast oferty na remont Grabówka, a wciąż trwają prace projektowe przed rozpoczęciem modernizacji dworca podmiejskiego i częściowego remontu przystanku SKM Gdynia Główna. To oznacza, że w jednym roku mogą skumulować się roboty nawet na czterech gdyńskich peronach. Należy spodziewać się dużych utrudnień?
- Wykonawcą remontu SKM Orłowo za kwotę 17,6 mln zł będzie firma Colas Rail Polska - prace potrwają 11 miesięcy.
- Remont przystanku SKM Leszczynki wart 16,1 mln zł wykona konsorcjum Roverpol i Roverpol Infraestructuras - prace potrwają 11 miesięcy.
- Od lutego trwa przygotowanie dokumentacji projektowej modernizacji dworca podmiejskiego wraz z remontem peronu Gdynia Główna i budową zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa, potem rozpocznie się budowa. Warte 62,4 mln zł prace wykonuje konsorcjum T4B i MAXTO Technology. Potrwają do marca 2023 r.
Brakuje co najmniej 1,6 mln zł
W przetargu na remont SKM Grabówek we wtorek złożone zostały trzy oferty.
- konsorcjum Roverpol i Roverpol Infraestructuras - 24,2 mln zł,
- Rajbud - 25,1 mln zł,
- Colas Rail Polska - 25,2 mln zł.
Budżet wynosi 22,6 mln zł, co oznacza, że brakuje 1,6 mln zł. W tym przypadku roboty również mają trwać 11 miesięcy.
- Oferty zostaną poddane analizie. W tym momencie nie wiemy, czy wystąpimy o zgody korporacyjne na podwyższenie budżetu i którąś przyjmiemy, czy może powtórzymy postępowanie - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto.
Drugi "trapez" w Orłowie zapewni kursy co 7,5 minuty w szczycie
Warto w tym momencie przypomnieć, że również w przypadku Leszczynek budżet został przekroczony, ale o 1,2 mln zł. SKM ostatecznie przyjęła ofertę. Jeśli tak by się stało i tym razem, to w jednym czasie może dojść do skumulowania prac na co najmniej trzech przystankach.
- Na pewno w przypadku Orłowa i Leszczynek będą wspólne zamknięcia toru, chociażby w weekendy. Wówczas w Leszczynkach będzie np. budowana nowa krawędź peronu. Na szczęście w Orłowie mamy drugi "trapez" [odpowiednio przebudowany rozjazd pozwalający na dowolną zmianę toru przy wjeździe i wyjeździe ze stacji - red.], co sprawi że w dni powszednie będziemy w stanie zachować w szczycie częstotliwość kursowania co 7,5 minuty - zapowiada prezes Lignowski. - Z kolei prace w Gdyni Głównej związane z przebudową płyty podtorowej łączącej peron z dworcem rozpoczną się dopiero na przełomie 2022 i 2023 roku. Tam też mamy rozjazdy z obu stron peronu.
Perony stoczniowe do remontu w 2023 roku
Jeszcze w tej perspektywie unijnej remont przejść mają przystanki SKM Gdynia Stocznia - Uniwersytet Morski i SKM Gdańsk Stocznia. Prace rozpoczną się jednak nie wcześniej niż w 2023 roku.
Opinie wybrane
-
2021-12-14 16:36
Dlatego nie ma tunelu (11)
Między klifem a peronem dalekobieżnym, aktualnie trzeba przejść cały peron SKM, aby dostać się na schody i dopiero wtedy można dostać się na peron. Jaki cel miał projektant stacji?
- 63 4
-
2022-01-25 09:08
Stacja Orłowo to własność PKP
SKM ma tam jedynie przystanek i dobrze, że o niego zadbała. Z drugiej strony szkoda, że kolejarze nie dogadali się z miastem i nie zrobili tuneli na drugą stronę.
- 0 0
-
2021-12-15 13:47
Projektant stacji wykonał polecenie zamawiającego.
Gdyby sprawa zależała do projektanta, wszystko byłoby jak należy.
- 2 0
-
2021-12-15 11:24
jeśli inwestorem jest SKM to nie ma w tym interesu
jak PLK/PKP to faktycznie powinni dociągnąć- 2 0
-
2021-12-14 22:17
To proste.
SKM modernizuje swój przystanek na stacji Orłowo. Stacja należy do pkp plk. to ta firma powinna mieć garnąć tunel na przestrzał, nie tylko do peronu dalekobieżnego.
- 6 0
-
2021-12-14 21:59
Nie było potrzeby
Rada dzielnicy też potrzeby nie widzi
- 1 4
-
2021-12-14 20:22
Po co? I tak nic tam nie staje... (1)
- 4 7
-
2021-12-15 01:20
pytanie dlaczego :)
a ja akurat czasami wsiadam
- 4 0
-
2021-12-14 20:08
Taka gdyńska tradycja (1)
Tu nigdy nie było i nie będzie tunelu przykład na ul Puckiej
- 10 3
-
2021-12-15 05:10
Miasto nic do remontów peronów skm nie ma.
- 5 1
-
2021-12-14 18:33
promowanie zdrowego trybu życia - ruch to zdrowie :D
- 18 1
-
2021-12-14 17:14
Ograniczenie kosztów
I tak ledwo mieszczą się w ofertach
- 6 1
-
2021-12-15 16:25
Przystanek w Orłowie..
Przystanek SKM Orłowo - decydenci SKM posłuchajcie ludzi,którzy wam ppodpowiadaja - oni mają racje , no pomyslcie...A poza tym to fajnie ze SKM remontuje przystanki.Tylko róbcie to raz a dobrze.
Jak bedzie "fucha" i lipa ludzie to zauważa i co wtedy ?- 2 0
-
2021-12-14 20:08
Skandal w Orłowie (3)
To jest skandal żeby tunelu nie zrobili pod torami do samego końca. Te schody są zgrozą dla niepełnosprawnych. To nie modernizacja tylko odświeżenie peronu za dziesiatki milionów. Zmienią nawierzchnię i wiaty. Już mozna sprawe zglaszać do CBA i telewizji. Paranoja!
- 40 13
-
2021-12-14 22:01
Rada dzielnicy nie chciała (2)
Zaraz by i tak zaszczali i pobazgrali
- 4 6
-
2021-12-14 23:28
Toaleta też by sie przydała (1)
Szczególnie latem, ludzie po napojach różnych załatwiają potrzeby gdzie popadnie.
- 6 2
-
2021-12-14 23:38
Na graffiti arki
Najlepiej oddaje sie mocz
- 2 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.