• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Reprezentacja Grecji wylądowała w Gdyni

Michał Sielski
14 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Samolotem przylecieli piłkarze Grecji, którzy we wtorek rozegrają mecz z Polakami na PGE Arenie. Samolotem przylecieli piłkarze Grecji, którzy we wtorek rozegrają mecz z Polakami na PGE Arenie.

Czarterowy Airbus A320 z piłkarską reprezentacją Grecji wylądował w niedzielę o godz. 4:16 rano na gdyńskim lotnisku wojskowym. Po uzupełnieniu zapasu paliwa i przygotowaniu do lotu po godz. 5 maszyna odleciała bezpośrednio do Aten. Nie oznacza to jednak, że lotnisko Gdynia-Kosakowo może już przyjmować cywilne samoloty. To wyjątek i ukłon w stronę Greków, którzy we wtorek zagrają z naszą reprezentację w PGE Arenie. Cała infrastruktura oraz kadra potrzebna do obsługi samolotu została przywieziona z zamkniętego w ten weekend lotniska w Rębiechowie.



Lubisz oglądać startujące i lądujące samoloty?

Lotnisko im. Lecha Wałęsy jest zamknięte przez cały weekend ze względu na trzeci - ostatni - etap budowy systemu ILS, pozwalającego samolotom lądować przy gorszych warunkach atmosferycznych. W ramach przebudowy zrywana i układana na nowo jest m.in. nawierzchnia w centralnej części lotniska.

Zobacz więcej: Lotnisko zamknięte na weekend.

Wiadomo o tym było już od roku, więc większość przewoźników po prostu nie planowała rejsów w tych dniach. Dopiero później podpisano jednak umowę na mecz piłkarskich reprezentacji Polski i Grecji, który we wtorek odbędzie się na PGE Arenie w Gdańsku. Grecy przylecą na niego prosto z wyjazdowego meczu eliminacji Euro 2016 z Wyspami Owczymi. Zarówno im, jak i gościnnym Polakom, zależało na tym, by mogli wylądować jak najbliżej miejsca rozgrywania meczu i zdążyli przed nim odpocząć.

- Pomagamy Grekom, ale kibicujemy Polakom - uśmiecha się Czesław Cichy, oficer prasowy Dowództwa Gdyńskiej Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej, który dodaje, że z prośbą o zgodę na lądowanie cywilnego samolotu na wojskowym lotnisku zwrócił się sam prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej Zbigniew Boniek. - Lądowanie typowo cywilnego samolotu na lotnisku wojskowym to rzadkość. Zdarzają się wprawdzie oficjalne wizyty rządowe, ale one podlegają zupełnie innym procedurom - dodaje Czesław Cichy, który z wojskowym lotnictwem związany jest od wielu lat.

Lotnisko w Gdyni, sprzęt i ludzie z Gdańska

Po godzinie samolot odleciał z Gdyni do Aten. Po godzinie samolot odleciał z Gdyni do Aten.
Lądowanie w Gdyni nie oznacza jednak, że w końcu zastosowanie znalazła infrastruktura nieczynnego do dziś lotniska cywilnego, na które wydano 97 mln zł. Cały sprzęt przyjechał z Gdańska. Gdyńskie lotnisko, będące cały czas w stanie upadłości, wciąż walczy o cofnięcie decyzji Komisji Europejskiej, nakazującej zwrot miejskiej dotacji, uznanej za niedozwoloną pomoc publiczną. Prawnicze przepychanki trwają, na razie udało się uzyskać zaledwie kilkanaście mln zł, ale z infrastruktury nie można korzystać. Pomocną dłoń wyciągnęły więc władze lotniska w Rębiechowie.

- Przywieźliśmy wszystko, co potrzebne jest do obsługi pasażerskiego samolotu: schody, wózki, agregaty prądotwórcze, a nawet paliwo lotnicze. Podstawiliśmy też autobusy i oczywiście kadrę, niezbędną do obsługi. Byli też pracownicy Straży Granicznej, na co dzień stacjonujący w Gdańsku - wylicza Michał Dargacz, rzecznik gdańskiego Portu Lotniczego.

Mecz Polska - Grecja rozpocznie się we wtorek o godz. 20:45 na stadionie PGE Arena w Gdańsku.

Wydarzenia

Mecz towarzyski Polska - Grecja (4 opinie)

(4 opinie)
30 - 60 zł
mecz

Opinie (323) 10 zablokowanych

  • Kandydant na Prezydenta Trojnmiasta

    Pozbyc ie sie "przeciwnika" zbigniewa - zapoznac i publikowac w prasie dzialalnosc obecnego prezydenta i kandydata pana szczurka z czasow - bedac y sedzia w sadzie rejonowym w gdyni i dla lepszego wykonywania polecen otrzymanych od wiceprezesa j. Szypulowskiego wspolwlasciciela sadu gdynskiego na kierownika wydzialui cywilnego mianowanego na to stanowisko przez ministra sprawiedliwosci polski, ktory po zdaniu stanowiska ministra zostaje sprowadzony do gdyni na zyczenie jana skwiercza prze prezydenta miasta gdyni (sp franciszki cegielskiej) co otw§orzylo drzwi panu szczurka w osiagnieciu stanowiska prezydenta miasta gdyni.

    • 0 0

  • Biedna grecja

    Panie redaktorze,

    polityka "klamiaca" doprowadzila jedno z najstarszch panstw na swiecie do falencji i ich samoloty beda mogly ladowac na lotniskach nie oficialnych typu lotniska gdynskiego.

    z powazamiem,

    leo dorsch

    • 0 0

  • Przywieźliśmy wszystko, co potrzebne jest do

    obsługi pasażerskiego samolotu: schody, wózki, agregaty prądotwórcze, a nawet paliwo lotnicze. A jedzenie jak kanapki, kawe, smakolyki i alkohol tez?

    • 0 0

  • Cała infrastruktura oraz kadra potrzebna do

    obsługi samolotu została przywieziona z zamkniętego w ten weekend lotniska w Rębiechowie. No to teraz rozumiem Gdanszczan powod do dumy.

    • 1 0

  • (50)

    Ach te kompleksy Gdyni... Po co drugie lotnisko? Jak będzie taka potrzeba to można rozbudować Rębiechowo. Niedługo ruszy PKM.

    • 133 159

    • A w Gdańsku obawa przed konkurencją? (18)

      1) PKM miało w założeniach kursować również do lotniska w Kosakowo-Babie Doły;
      2) Jak widać sama płyta lotniska jest OK, bo samoloty na niej lądują i z niej startują, wystarczyło przekonać marszałka, aby zablokował konkurencję?
      3) Jakie kompleksy? To zwykła wygoda.
      Mając własne lotnisko (o znacznie mniejszej liczbie dni zamglonych czytaj działającego praktycznie 365 dni w roku) nie muszę wracać z Bydgoszczy, lub innego miejsca w kraju.

      • 33 40

      • (4)

        Ps.

        Płyta lotniska jest tak ok dla lotnictwa cywilnego, że zgodę na lądowanie udzieliło wojsko - to jest wciąż lotnisko wojskowe, nie spełniające wymogów ruchu cywilnego.

        • 11 6

        • Prawie jak w Smoleńsku

          • 0 0

        • (1)

          Nie spełniające? Jakich wymogów?

          • 2 0

          • A no takich że lotnisko wojskowe to zupełnie inna certyfikacja. Dlatego mitem jest iż lotniska wojskowe należy jedynie "przystosować" do ruchu cywilnego. Zazwyczaj oznacza to wybudowanie wszystkiego poza pasem startowym od nowa. A pas startowy to zaledwie ułamek kosztów.

            W Kosakowie z tego co pamiętam brakuje płyty postojowej pod kod C. Droga kołowania chyba jest na ten krótszy pas tylko nie wiem jaki aktualnie jest jego stan. Z tego co pamiętam chcieli jego właśnie wykorzystać jako płytę postojową.

            • 2 2

        • są brzozy?

          • 5 0

      • (5)

        PKM na pewno będzie sprawniej niż zatłoczonymi uliczkami Gdyni.
        Marszałek nie jest z marszałkiem Gdańska a całego województwa i pochodzi z półwyspu.
        Kompleksy niestety macie i Twój wpis jest tego dowodem. : największy hipermarket, narodowy stadion rugby,..... Wszystko musi być lepsze niż w Gdańsku.

        • 34 17

        • Starogdanszczanin...czyli zwykly komunista!!! (3)

          komunista zazdrośnik..jest wolny rynek jak Gdynia chce mieć lotnisko to niech ma...jak Gdansk chce mieć i trzy lotniska niech ma ....wieksza konkurencja rozwija region...ale glupota niektórych komunistow dalej wciąż ogranicza rozwój pomorskiego

          • 11 16

          • (1)

            Wolny rynek drogi panie to nie tylko konkurencja, ale także kalkulacja ekonomiczna. Na wolnym rynku podmioty nie pakują się tam gdzie mają nikłe szanse na zarobek. Na tym polega właśnie cała skuteczność rynku - na efektywnej alokacji zasobów.

            Ciężko jest więc rozpatrywać w kategoriach wolnego rynku inwestycje państwowe, samorządowe czy inne kierowane przez urzędników, bo oni decydują o cudzej kasie.

            I dlatego właśnie wymyślono coś takiego jak test prywatnego inwestora którym się weryfikuje inwestycje publiczne - i testu tego właśnie to lotnisko nie przeszło.

            "WIększa konkurencja rozwija region" - to zwykły frazes. Kto z kim i jak miałby konkurowac? Gdynia z Gdańskiem mimo iż opłaty ma mieć wyższe? I to za 150 baniek wcześniej w tą konkurencję wpompowanych? Chyba na dotację dla Ryana...

            Piszesz coś o komunistach a sam przedstawiasz pogląd jakby wystarczyło zainwestować w cokolwiek i będzie rozwój. Więc ktoś może cię nazwać keynesistą.

            Skoro konkurencja rozwija region to dlaczego nie wybudować drugiego dworca kolejowego, 200 metrów od istniejącego?

            • 16 3

            • Niestety masz wiele racji.

              Łatwo ryzykuje się cudzym majątkiem wiedząc, że nie poniesie się żadnych konsekwencji. A z tego co mówią wiewiórki z urzędu znaczna część kosztów została ukryta. Tak jak Wyścigi lotnicze (niby 9 baniek, a ponoć 30).

              Ten pokaz miał być związany z otwarciem lotniska.

              • 0 0

          • Chcemy kosmodromu!!!!!

            Czytam i czytam, nadziwić się nie mogę. Można by w Gdyni zbudować Kosmodrom. Nie byłoby konkurencji w Polsce a nawet w UE. Gdynia byłaby najlepsza. Lepsza nawet od Gdańska:)

            • 5 3

        • Jako gdynianin muszę przyznać ci zgodę

          Mam wrażęnie że mieszkańcy mojego miasta patrzą tylko przez egoistyczne gdyńskie okulary. Chcemy mieć lotnisko. "Bo tak." I nikt nie patrzy na to że funkcjonowanie EPOK wpływałoby negatywnie na finansową sytuację obu lotnisk, że wcale na Babich Dołach nie lądowałaby setka samolotów, że to jest po prostu bez sensu.

          Serio chcecie drugiego Radomia, gdzie od roku nie lata żadna linia, a budynki stoją puste?

          Serio chcecie drugiej Zielonej Góry (Babimost) gdzie za pieniądze podatników fundowane są loty dla wąskiej grupki osób do Warszawy plus sezonowo Gdańsk lub chyba Kraków?

          • 34 13

      • (6)

        Jaką konkurencją? Znowu brak znajomości tematu - z czym Gdynia ma konkurować z Gdańskiem jeżeli ma mieć wyższe opłaty? Może na dopłaty dla Ryana? Bo tak przecież funkcjonuje właśnie konkurencja o przewoźnika.

        I znowu ten argument o lotnisku zapasowym...

        Po pierwsze to że w Gdyni otwarte będzie lotnisko wcale nie oznacza że przekierowany samolot z Gdańska tam wyląduje - bo o tym decyduje linia lotnicza i ląduje tam gdzie jej wygodnie. Niektóre to nawet nie lądują w Bydgoszczy, Poznaniu czy Warszawie a w ogóle zawracają do portu z którego startowały.

        Po drugie ile takich odwołanych lotów będzie po podniesieniu kategorii ILS?

        Po trzecie twierdzisz, że Kosakowo ma o wiele mniejszą liczbę dni zamglonych - ok, poproszę statystyki

        • 21 7

        • Straszni Cie boli to lotnisko w Gdyni (5)

          Te gdańskie kompleksy.

          • 8 23

          • (4)

            No i tak to właśnie jest ze zwolennikami tego lotniska. Można wytoczyć wszelakie argumenty a w odpowiedzi człowiek dostanie jedynie jakąś wycieczkę personalną że się niby zazdrości. Łatwo dojść do wniosku że zwolennicy tego lotniska są jego zwolennikami "bo tak". Pytanie za 100 punktów - czy jakby nie było Gdańska, Gdyni i Sopotu, tylko jakieś jedno miasto, to ktoś by wpadł na pomysł budowania (tak, budowania) tego lotniska?

            • 20 5

            • (3)

              Wiesz co jest lepsze Darku. Masz kompleksy w stosunku do Gdyńskiego małego, zamkniętego portu lotniczego mimo że (zakładając że jesteś z Gdańska) masz duży port lotniczy który jest na 3 miejscu w kraju (liczba pasażerów). Ale to TY MASZ KOMPLEKSY!
              hahahahahahahahaha

              • 4 9

              • (2)

                Ja nie mam kompleksów. Ja dziwie się że takie miasto jak Gdynia ma kompleksy względem Gdańska. Dublowanie istniejącej infrastruktury to kiepski pomysł. Konkurencja w obrębie trójmiasta to kiepski pomysł. Jestem za współpracą, bo na świecie jest trochę więcej miast niż Gdańsk i Gdynia. Razem możemy więcej. Zarówno Gdańsk jak i Gdynia nie byłyby dziś w tym miejscu w którym są jakby nie leżały koło siebie, nie wspominając już o Sopocie.

                Gdańsk byłby jak Szczecin, Gdynia jak Olsztyn, a Sopot jak Łeba. Ale dziwnym zrządzeniem losu nasze miasta sąsiadują ze sobą tworząc jedną aglomerację i to jest szansa a nie przeszkoda.

                I to nie ja mam pod nosem duży (oczywiście jak na warunki polskie) port lotniczy - to my mamy (zakładając że jesteś z Gdyni) duży port lotniczy. Jeden całkowicie wystarcza. Gdynia za te pieniądze mogła zrobić coś znacznie lepszego, coś co by przyniosło podziw a nie śmiechy. Mogła zrobić np takie oceanarium jak w Barcelonie. Jakby nie starczyło kasy można by zrzucić się we trójkę, jako gdańszczanin z przyjemnością bym się dorzucił.

                Ja nie mam nic do Gdyni jako miasta. Raczej krytykuję pewną postawę. Tak jak ktoś kiedyś napisał, a nie pamiętam już kto i gdzie "Gdynia to jedyne miasto na świecie które wydaje więcej kasy na promocję wewnątrz niż na zewnątrz"

                • 11 3

              • (1)

                Naprawdę nie widać że nabijałem się z tej tezy, którą de facto wysnuł bezimienny. Trzeba wszystko pokazać palcem. Nie wydało ci się to co napisałem absurdem.
                Nie wierzę...

                • 3 1

              • Nie - przyzwyczaiłem się do takich opinii pisanych całkiem serio.

                • 2 1

    • 1 milionowa aglomeracja (21)

      jedno lotnisko.Śmiech na sali

      • 11 31

      • Monachium, Madryt, Atlanta, Los Angeles (12)

        No debile tam jacyś jedno lotnisko mają. A w Berlinie to już w ogóle idioci - mieli 3 lotniska, jedno już zaorali i szykują sie do zamknięcia drugiego (fakt jednak, że rozbudowa tego jednego, docelowego idzie im jakoś średnio;) )

        • 15 2

        • no i... - jest wiele Mniejszych miast, które maja po kilka lotnisk (10)

          poza tym może by tak sprawdzic ile PASÓW startowych ma takie lotnisko w LA? Jeden?

          bo Londyn ma chyba 4-5 lotnisk, w tym takie Heathrow ma o ile pamietam z 5 pasów?

          tylko nie pisz prosze idiotyzmów typu a ile mieszkanców ma LA, bo wtedy usredniajac nawet Warszawa nie powinna miec ani jednego lotniska

          • 2 8

          • (8)

            Heathrow ma 4 pasy, Gdańsk ma 2 pasy.

            Bo jedna droga startowa to 2 kierunki które są w lotniczej nomenklaturze opisywane jako pasy startowe. Stąd nieporozumienia.

            Ale po co w ogóle poruszać ten temat jeżeli w niczym to nie ogranicza Rębiechowa? Lotnisko Gatwick robi 35 mln pasażerów na jednym pasie.

            • 5 4

            • (1)

              To Gdynia w takim razie ma 4 pasy startowe.

              • 3 0

              • a 2 z nich o długości 600 metrów

                • 0 0

            • układ pasów startowych ogranicza ze wzgledu na kierunek wiatru (5)

              • 2 1

              • (4)

                Dlatego buduje się pasy wzdłuż dominującego kierunku wiatru - pasów prostopadłych to się już raczej nie buduje, no chyba że w wyjątkowych sytuacjach. Ile lotów odwołanych było ze względu na wiatr boczny?

                • 6 3

              • znowu pitolisz (3)

                dominujacy kierunek wiatru może sie zmienić,

                poza tym po kiego wydawać na ILS skoro mgly bywaja tylko pare razy do roku i bodaj odwoływanych jest ledwie 2% lotów

                oj boli to myslenie boli

                • 1 4

              • (2)

                No właśnie, boli myslenie.

                Im większe lotnisko tym większa liczba przypada na każdy procent odwołanych lotów. Dlatego nie robili tego parę lat temu tylko teraz.

                Poza tym te prace które trwają to nie tylko ILS, a także i może nawet przede wszystkim (bo pochłania to z tego co pamiętam 60% kosztów) korekta pasa. Korekta którą w wyniki zmiany przepisów będzie musiał zrobić prawie każdy port w Polsce (chyba jedynym wyjątkiem jest Modlin) i korektę taką przeprowadzić by musiała prawdopodobnie także i Gdynia. W Poznaniu w tym celu lotnisko mają zamknąć nie na 2 dni tylko na 3 tygodnie.

                A dominujący kierunek wiatru to się tak często nie zmienia. I tak np budowany port dla Berlina ma 2 równoległe drogi startowe.

                • 3 1

              • (1)

                Gdzieś dzwoni ale chyba nie wiesz w którym kościele. Równoległe pasy zwiększają przepustowość lotniska. Mając dwa pasy w systemie krzyż lub z zachodzącymi na siebie ścieżkami podejścia zmniejszasz przepustowość.

                • 0 1

              • A czy napisałem coś innego?

                Poza tym na jednym pasie można robić po 30 mln pasażerów. Takiego ruchu w trójmieście to my chyba nigdy nie osiągniemy. Jeden pas jest wystarczający

                • 2 1

          • Heathrow ma DWA pasy

            obsługuje 80 mln pasażerów rocznie. Nie wiem, skąd bierzesz informacje, ale chyba jest to miejsce poniżej krzyża.

            • 10 2

        • Gdynianin

          w Berlinie już poprzedni zarząd posadzili za defraudację kasy landu. Lotnisko zbyt drogie (kosztorysy zawyżone) i termin 4 raz przesunięty (jak w Gdyni). Pytanie kiedy Szczurka pociągną do odpowiedzialności za te piruety?

          • 6 3

      • (5)

        A ile powinno być? Masz jakiś wzór specjalny który pozwala wyliczyć ile lotnisk powinno być przy danej liczbie mieszkańców w konkretnej aglomeracji?

        • 5 3

        • (4)

          Prawda jest taka, że np. Sztokholm ma jakby nie patrzeć dwa lotniska. Jedno w Arlandzie, drugie na Brommie, na upartego można by doliczyć Skavstę, gdzie latają tani przewoźnicy, ale to jest 40 minut za Sztokholmem. Działają? Działają i mają się dobrze.

          • 4 2

          • o ile wiem tam sa nawet chyba 3 lotniska (2)

            • 0 3

            • To nie wiesz... (1)

              Skavsta jest 120km od Sztokholmu.

              • 1 0

              • Czyli my tez mamy dwa :)

                No jak to w Gdańsku i Bydgoszczy, podobna odległość :)

                • 1 0

          • Odległość między Arlandą a Bromme to 100 km.

            Tak trudno zrozumieć, że lotnisko w Gdyni to inwestycja skazana na niepowodzenie, nie mająca szans na osiągnięcie rentowności, nie wspominając nawet o zwrocie zainwestowanych środków? Kto i z jakiego powodu miałby w otworzyć w Gdyni połączenia?

            • 7 3

      • (1)

        Na pewno dobrze policzyłeś?:)

        • 11 4

        • licząc całą aglomerację jest ponad milion - lub chociażby samą funkcjonalną część aglomeracji doliczyć.

          • 3 1

    • Stadion W Gdańsku (2)

      Jakoś nie płaczecie, że macie stadion na ponad 40tyś ludzi którego nie jesteście wstanie wypełnić(no moze pare razy) i po co Wam taki stadion? No tak zapomniałem, klub nie musiał nic dawać z własnej kieszenie, ale mieszkańcy muszą poniekąd teraz za to płacić:(

      • 7 6

      • Dostaliśmy EURO to stadiony trzeba było wybudować, bo takich z prawdziwego zdarzenia nie mieliśmy. Czy konkretnie w Gdańsku powinien powstać to można dyskutować, ale śmieszna byłaby sytuacja jakby po przyznaniu EURO miasta podrzucały sobie stadionowe plany jak gorący kartofel.

        • 3 6

      • Twój stadion nigdy nie był pełny:):):)

        • 9 0

    • To raczej Wy w Gdańsku macie kompleksy (3)

      Nie wiem co Was tak boli lotnisko w Gdyni.

      • 9 13

      • (2)

        Bo to lotnisko powstaje tylko dlatego że to jedno które już istnieje jest w Gdańsku i ma "Gdańsk" w nazwie. Kto w takiej aglomeracji, przy takim ruchu buduje drugie lotnisko w odległości 20km? Nie oszukujmy się, to lotnisko miało istnieć tylko po to aby było gdyńskie.

        A czarny scenariusz jest taki, że odbije się negatywnie nie tylko na budżecie Gdyni, ale całej aglomeracji.

        • 13 6

        • ooo widzę ze troll lotniskowy juz w kacji (1)

          • 2 8

          • Zapoznaj się z definicją trollingu. Ja staram się pisać merytorycznie, bez wycieczek personalnych i słownych utarczek. I jak rozumiem to jest trolling. Ale to że ktoś w ogóle nie odnosi się do argumentów a jedynie do osoby oponenta już trollingiem nie jest?

            W ten sposób o trolling można oskarżyć każdego kto wypowiada się nie po naszej myśli.

            • 4 2

    • marzenia (1)

      Gdańsk chciałby, żeby port w Gdyni zakopać, bo po co dwa porty koło siebie.

      • 10 16

      • Gdynia powstała tylko dlatego, że chwilowo Gdańsk był "okupowany" i "niedostępny". Po wojnie trzeba było powstrzymać rozbudowę

        • 17 6

  • Brawo wielowiekowa kulturo Hellady i polis Gdynia, (6)

    a zwłaszcza za to jak pięknie pograliście na unijnym nosie i wszystkich donosicieli :)))

    Bo tylko Wy wiecie najlepiej i macie to coś przekazywane poprzez długowieczne geny, że Polis musi mieć swobodę w polityce wewnętrznej oraz zagranicznej. Potraficie uszanować to, że nas Obywatel myśli nie tylko kategoriami swego miasta, ale i gospodarnością regionu stąd w Grecji brak tendencji dla świadomej głupoty.

    Ogromnie ciesze sie tym bardziej, ze Gdynia przyjęła największą emigracje po przewrocie junty czarnych pułkowników dyktatury wojskowej w Grecji, która po latach się skompromitowała.

    Miałem i mam dużo znajomych z tego okresu i bywając często w Grecji zazwyczaj spotyka(m)łem osoby, które w Gdyni kończyły różne szkoły i z wielką nostalgią wspominają nasze najpiękniejsze z miast i chętnie by tu powróciły lecz wiadomo rodzina itd i ogólnie życie tam jest łatwiejsze.

    Nieważny jaki bedzie wynik jutrzejszego meczu dla mnie jesteście już drużyną wygraną.

    • 5 4

    • łoj jojojoj nie popłacz się (5)

      wreszcie w Grecji wzięto się za socjalizm panujący tam od lat,
      za dopłaty do wszystkiego - za mycie rąk, za przychodzenie do pracy, za zakładanie czapki przez kierowców autobusów, za sjesty, za niedosypianie, etc.,
      skończyło się, basta,
      a my pół wieku tem - w ramach socjalistycznej pomocy - a jak - przyjmowaliśmy Greków - bo tam straszny, krwiożerczy kapitalizm, a tu raj na ziemi...

      • 2 5

      • Pewnie popierasz też (4)

        Pinocheta, .... no i nasz kapitalizm POlityczno-państwowy ?

        • 4 1

        • tak - Kim Dzong Una też (3)

          • 0 5

          • Oj, joj joj skończy się, skończy (2)

            szkoda, że ten gdyński Pis jest taki głupawy - co widać po wpisach ich przedstawicieli, czy nawet ich lidera , że przegrają wszystko.

            A przecież ostatnio układ możliwości daje im wszystko, nawet lotnisko w Szymanach, gdzie powinno być największym argumentem na szkodzeniu naszemu regionowi przez PO i blokadę Gdyni-Kosakowa, a już wiemy, że przewoźnicy wykorzystają je do szantażu Gdańska,. Ciekawy jestem co powie Pan Tomasz Kloskowski nad-prezes portu lotniczego im. Lecha Wałęsy i kreator POlitycznego transportu :))
            Szymany port lotniczy , co prawda w woj.warmińsko-mazurskim przechodzi gruntowną modernizację i rozbudowę, której koszt wyniesie ponad 220 mln zł. Pierwsze regularne loty będą dostępne dla pasażerów na początku 2016 roku, a mogliśmy na samych biletach turystycznych "Z góry nad Trójmiastem" pomiędzy Gdańskiem a Gdynią i odwrotnie rozkręcić interes i rozpropagować region.

            Szkoda, że Grecy muszą nas uczyć ekonomii gdy Gdańskie władze dalej pogrążają się w świadomej głupocie.

            • 2 1

            • Zarząd Lotniska i Samorzadu Województwa do odstrzału, (1)

              bo tylko patrzeć jak w Koszalinie powstanie następne, a my zamiast być prężnym ośrodkiem logistyki lotniczej znowu będziemy bujać się w ogonie.

              • 2 1

              • Mamy 3 miejsce w kraju? To jest ogon?

                Co tu dużo mówić GDa ma na tyle duży potencjał, że nie potrzeba będzie drugiego lotniska przy obecnym przyroście naturalnym i rozwoju kolei zapewne nigdy.

                Na jednym pasie jaki mamy można spokojnie zrobić 20 milionów pasażerów rocznie po rozbudowie terminalu. Są porty lotnicze, które potrafią wyrobić i po 30. Co więcej obecny terminal bo zakończeniu właśnie trwające rozbudowy będzie obciążony raptem w połowie. Tak więc po co kolejne lotnisko? To nie Warszawa gdy Chopin się zapełnił, przez co stał się drogi.

                • 0 1

  • Lotnisko Gdynia! (3)

    Uważam, że lotnisko w Gdyni jest i być powinno. to logiczne i perspektywiczne myślenie. Tylko wyobraźni brakuje tym , którzy się sprzeciwiają.

    • 10 2

    • Nie ma sprawy, też tak uważam. (2)

      Dlatego od przyszłego roku wprowadzam nowy podatek na lotnisko, przecież wszyscy go chcemy to i problemu nie będzie z ochoczym jego płaceniem. Marne 50 zł rocznie. od osoby (w tym dzieci i emerytów), to są po prostu grosze za możliwość posiadania lotniska i ściągnięcie światowej klasy przewoźnika jakim jest Ryanair by latał od nas 3 razy w tygodniu aż (co ośmieszy ta marną Gdańską siatkę połączeń!).

      • 2 0

      • "z ochoczym jego płaceniem" w Gdańsku (1)

        od każdej inwestycji rządowej, samorządowej i unijnej.

        Tylko kto faktycznie w Gdańsku płaci za te słomiane ?? Może Gdynia i inni zapłacą w podatkach a następnie w eksploatacji?

        • 1 0

        • w gdańsku to ochoczo zabrali by się

          do naszych kieszeń i prania POlitycznego naszych mózgów

          • 2 0

  • Czyli Gdynia niepotrzebnie wydała kasę. (9)

    Jak widać, w sytuacji gdy trzeba skorzystać, to cały ten cyrk zbudowany przez Szczurka jest niepotrzebny. Wystarczy to, co istnieje od lat, czyli część wojskowa.

    • 100 67

    • Lotnisko w Gdyni (2)

      Najgorszą głupotą jest niewiedza.Lotnisko cywilne w Gdyni jako jedno z czterech w II RP funkcjonowało razem z wojskowym, tak jak wiele lotnisk na świecie. Na wypadek wojny, część cywilna staje się również wojskową. To logiczne. Lotnisko w Gdyni powstało na bazie wnikliwych studiów i podjętej logicznie na opartej na wiedzy decyzji. W Gdansku-Rębiechowie zbudowano lotnisko w oparciu o decyzję jakiegoś kacyka partyjnego w czasach PRL'u, podobnie jak Nowa Huta. Gdańskie lotnisko (W.M. Gdańsk) było zlokalizowane w dzisiejszej dzielnicy Gdanska Zaspie. Położenie tamtego lotniska było analogiczne do położenia lotniska w Gdyni. Urbanizacja miasta zmusiła na zamknięcie lotniska na Zaspie i przeniesienia w inne miejsce. Oto cała prawda.

      • 3 1

      • (1)

        I co dalej, bo fajnie się zaczyna?

        • 0 1

        • a no to, że ogólnie rebiechowo

          dalej jest w dyspozycji kacyków politycznych, a nie z potrzeb ekonomii i logistyki

          • 1 1

    • (2)

      To że jest to zbędne wiadomo było od dawna. Ale Szczurkowi muszę oddać, że jest chyba najlepszym w Polsce nawijaczem makaronu na uszy.

      Od dawna pytano: po co to lotnisko skoro parę kilometrów dalej jest duże (jak na warunki polskie), dobrze rozwijające się i co ważne - WSPÓLNE. Wymyślono już wiele róznych wersji po co to lotnisko powstaje, a każdą dało się prosto obalić.

      Tymczasem prawdziwym powodem budowy tego lotniska jest to, że Rębiechowo ma "Gdańsk" w nazwie.

      • 18 8

      • Darek the best!

        darek już Cię lubię!

        • 4 4

      • To akurat zalezy od punktu siedzenia bo ci co tam przez lata zarabiali i sprawy nie doprowadzili do konca a kasa byla pewnia sa zadowoleni

        • 1 0

    • prawda

      • 2 0

    • na pewno PO takim twierdzeniu można powiedzieć, (1)

      że niepotrzebnie rodzice, samorząd (my) i państwo wydali pieniądze na twoją edukacje.

      Bo gdybyś był odrobinę b.inteligentny to cofnąwszy się do momentu gdy w województwie padały ochy i lament odnośnie fatalnego Rębiechowa i braku perspektyw, dlatego zapadały decyzje, a i koniunkturalny zakup ziemi przez "dobrze poinformowanych sojakow" obok L.im.Walenzy
      Tylko szkada czasu na udawadnanie , ze nie jest sie ......

      • 7 6

      • Ochy i lamenty odnośnie fatalnego rębiechowa? A tak konkretniej to na co i kiedy to było?

        • 5 7

  • Hmmm.... To wygląda na jakiś... Być może jeden jedyny samolot wyląduje i wystartuje w Gdyni dzięki Lotniskowi z Gdańska... (13)

    A może jednak zostawić to lotnisko jako rezerwowe... W razie potrzeby jak znalazł, a jeśli Putin się rozkręci to zawsze mamy jedno lotnisko więcej... Choćby jako atrapę dla zmylenia Su-X ileś tam...

    • 106 80

    • pasażer z Gdyni :) (3)

      na pewno dzięki temu lotniskowi :)

      • 23 4

      • temu misiu czyli temu lotnisku

        • 0 1

      • (1)

        wróć do podstawówki proszę...

        • 9 16

        • To jest ironia.

          Nie zrozumiales?
          Uwaga dotyczyla pierwszego postu.
          Lotnisku, a nie lotniskowi!!!

          • 20 2

    • kosakowo (1)

      Dla piłkarzy zrobiono wyjątek, a zwykli "pasażerowie" lądują w Bydgoszczy. trzeba było przetestować w weekend i sprawdzić jak funkcjonuje "gdyńska infrastruktura" przy super lotnisku Kosakowo. Korki na płk. Dąbka to codzienna normalność. Tylko ,że urzędasy mają maja to w nosie.

      • 13 8

      • Ale ona nie ma akredytacji i jest niekompletna.

        Temu przywieziono z Gdańska co się tylko dało.
        Inna sprawa, że ze względu na brak płyty postojowej tam specjalnie więcej samolotów nie wejdzie.

        To lotnisko nie jest prawie skończone. Prawie skończona jest faza pierwsza, czyli lądowanie małych prywatnych samolotów. Do dopuszczenia ruchu cywilnego w formie linii rejsowych czy tez czarterów to mniej więcej jest nieco ponad połowa drogi dopiero.

        • 2 1

    • putin a lotnisko (4)

      Jak Putin odpali atomówkę na Gdańsk to lej bedzie miał srednicę 50km i lotnisko w Gdyni też zniknie.

      • 23 6

      • Nie będzie leja (3)

        Bedzie fala - bombę zrzuci na środek Zatoki Gdańskiej. Jednym uderzeniem sprzątnie Półwysep z Trójmiastem

        • 14 2

        • akurat ma powód aby tak zrobić (1)

          martw się lepiej o wielkiego przywódcę zza wielkiej wody którego będziemy kolejnym stanem...

          • 3 1

          • ach, stanem być...

            • 0 1

        • ta i obwód kaliningradzki :/

          • 11 1

    • Salami znow nadaje

      • 0 0

    • Polacy nie gęsi język swój mają

      "lotnisku"

      • 6 0

  • (16)

    Komu jest potrzebny szczurodrom w Kosakowie? Tylko tym lajzom którym będziemy musieli wypłacać niezle pensyjki z naszych podatków. Zamiast budowania dróg i przedszkoli... Gdyby to lotnisko miało uzasadnienie ekonomiczne nie byłoby tej hecy ze zwrotem publicznych środków. Jedyne co je uzasadnia to chorobliwą ambicja szczura i dobry pretekst zęby je obsadzić etatami dla szczurokolesiow. Słowem ...polityka wylacznie

    • 19 30

    • (6)

      Tramwaje w Gdańsku też są dotowane, to znaczy , że niepotrzebne? Dla mnie mogliby je zlikwidować, niech sobie ludzie chodzą piechotą albo kupią rower za 400 zł. To tylko 20 zł rocznie jeśli rower użytkuje się 20 lat.

      • 5 3

      • (4)

        Tramwaje w Gdansku tak jak autobusy i trolejbusy w Gdyni sluza mieszkancom a to lotnisko? Tzw.biznesmeni by z niego glownie korzystali i ci co by tam "pracowali" na cieplusich etatach. Dlaczego mamy z podatkow takich utrzymywac? Niech biznesmeni skomercjalizuja to lotnisko i placa za jego utrzymanie i etaty tych co tam bedza zatrudnienie

        • 2 4

        • (3)

          to że Ty nie korzystasz z lotniska to już twój problem, ja korzystam i chciałabym mieć je w Gdyni a nie telepać się do Gdańska/z Gdańska skoro mieszkam w Gdyni i mam w nosie koszta i inne sprawy - ja chce wygody jko zwykły mieszkaniec - turysta, Jak nie korzystasz to siedź cicho

          • 4 1

          • (2)

            I rozumiem, że nie będziesz latać tam gdzie potrzebujesz, tylko tam, gdzie będą ewentualnie połączenia? Jeżeli wydaje ci się, że po ewentualnym otwarciu Kosakowa wszyscy przewoźnicy przyjdą do Gdyni i zdublują siatkę połączeń z Gdańska, to masz rację... wydaje ci się. Więc i tak będziesz jeździć do Gdańska. To nie pociąg, że jak wsiądziesz w Warszawie, to sobie wybierasz czy wysiądziesz w Gdańsku czy w Gdyni.

            • 1 3

            • tak cię boli ew lotnisko?

              a po co wszyscy? wystarczy dwóch i można się przelecieć tam gdzie latają, ew przesiąść z samolotu do samolotu - ja tak czasem korzystam.

              • 0 0

            • a ja jade Inerkiem do W-wy

              aby z niej odlecieć, na złość Gdańskowi, że zablokował lotnisko w Gdyni.
              Namówiłem kilka osób i robią to także i się cieszą. Jak będzie normalnie w Trójmieście a nie POlitycznie będziemy latać i z Gdyni i z Gdańska :)))

              • 2 0

      • ZTM Gdańsk przewozi ponad 160 milionów pasażerów rocznie, Rębiechowo 3 mln rocznie i ma jeszcze zapas przepustowości. Jeżeli dla ciebie to jest ta sama skala "potrzebności" to nie mam pytań.

        • 1 2

    • a komu potrzebny pordzewiały budynioland

      przy placu Poległych Stoczniowców

      chyba tylko pani dunajewskiej i jej pociotkom

      • 2 0

    • (2)

      potrzebny jest m.in. mieszkańcom wschodniej części województwa pomorskiego i zachodniej części zachodniopomorskiego

      • 2 4

      • Rozwiniesz tę błyskotliwą myśl?

        • 0 0

      • i biznesmenom, i politykom... byleby płacili i lotnisko odprowadzało należne podatki to o co chodzi z tym wetem?

        • 2 0

    • (4)

      nie znam lotniska, które by nie przynosiło dochodu

      • 3 10

      • to malo wiesz (2)

        Radom, Bydgoszcz, Zielona Góra, Szczecnin, Lublin, Rzeszów, Modlin - te lotniska są rok w rok w plecy po kilka, kilkanaście, lub kilkadziesiąt mln zł. Te dziury zasypywane są kasą samorządów w ramach "podwyższania kapitału". Pytanie po co Gdyni ten sam problem, skoro lotnisko które ją obsługuje (EPGD) bardzo dobrze spełnia swoją funkcję

        • 7 3

        • (1)

          nie porównuj Gdyni do miast ("dziur" w których nic nie ma), całe Trójmiasto jest atrakcyjne zarówno dla turystów jak i mieszkańców i dodatkowe lotnisko by się przydało. Jak widać Gdańskie obecnie stoi i pasażerowie muszą się męczyć z dojazdem z odległych lotnisk. Dla osób które korzystają z linii lotniczych wasze spory są śmieszne.

          • 2 3

          • No tak, Łódź, Szczecin czy Bydgoszcz to faktycznie "dziury", nie to co Gdynia. Wystaw kiedyś nos poza Gdynię to zobaczysz co faktycznie jest dziurą.

            • 0 0

      • Czyżby szczuroekspert?

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane