Fakty i opinie

Rewolucja na gdańskich drogach. Priorytet dla pieszych i rowerzystów

Najnowszy artukuł na ten temat

Zmiany na skrzyżowaniach w Gdańsku. Dodatkowe światła dla kierowców i pieszych

We Wrzeszczu na al. Grunwaldzkiej po stronie poczty parkowanie zostanie przeniesione na tzw. pas manewrowy z kostki, dzięki czemu cała szerokość chodnika będzie do dyspozycji pieszych i rowerzystów (dopuszczony jest tutaj ich ruch).
We Wrzeszczu na al. Grunwaldzkiej po stronie poczty parkowanie zostanie przeniesione na tzw. pas manewrowy z kostki, dzięki czemu cała szerokość chodnika będzie do dyspozycji pieszych i rowerzystów (dopuszczony jest tutaj ich ruch). fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

W najbliższych tygodniach w Gdańsku zostaną wprowadzone rewolucyjne zmiany w organizacji ruchu m.in. poprzez zwężenie we Wrzeszczu i Oliwie al. Grunwaldzkiej o jeden pas ruchu. Urzędnicy wzorem innych miast w Polsce i na świecie chcą wykorzystać zmniejszenie natężenia ruchu samochodów w związku z pandemią koronawirusa do poprawy komfortu ruchu pieszych i rowerzystów.



Jak oceniasz proponowane zmiany w organizacji ruchu?

świetnie, to dobry krok w kierunku poprawy ruchu pieszych i rowerzystów 25%
przeciętnie, jest wiele miejsc, gdzie można wprowadzić lepszą organizację ruchu 9%
fatalnie, ten pomysł doprowadzi do całkowitego paraliżu komunikacyjnego 66%
zakończona Łącznie głosów: 3415
- Światowa Organizacja Zdrowia w sposób jednoznaczny mówi o ruchu w naszych miastach w czasie pandemii koronawirusa. Gdy to tylko możliwe, należy rozważyć jazdę na rowerze lub poruszać się pieszo. Zapewni to utrzymanie bezpiecznego dystansu od innych oraz pomaga spełnić minimum dziennej aktywności fizycznej, co może być trudne przy pracy zdalnej i ograniczonym dostępnie do sportu - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydent Gdańska ds. zrównoważonego rozwoju.
Dodajmy, że w ramach walki z pandemią koronawirusa w Polsce narzucono również obowiązek utrzymywania dwóch metrów odległości pomiędzy pieszymi, co jednocześnie niejako stoi w sprzeczności z obowiązkiem pozostawienia przy parkowaniu na chodniku przestrzeni dla pieszego o szerokości nie mniejszej niż 1,5 m.

- Zależy nam przede wszystkim na zwiększeniu przestrzeni dla pieszych i rowerzystów. Na wybranych ulicach chcemy stworzyć priorytet dla ruchu pieszego. Będziemy też likwidować przyciski, które obecnie są zaklejone. Nie można dłużej utrzymać sytuacji, gdy pieszy czy rowerzysta musi domagać się przejścia lub przejazdu na drugą stronę ulicy - zapowiada Grzelak.
Planowane zmiany w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone w najbliższych tygodniach.
Planowane zmiany w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone w najbliższych tygodniach. mat. prasowe

Grunwaldzka we Wrzeszczu i Oliwie: chodniki wolne od aut



Największe zmiany będą wprowadzone al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu oraz Oliwie, gdzie parkowanie zostanie przeniesione z chodników na jezdnie:
  • na odcinku Klonowa - Dmowskiego (po stronie gmachu poczty) parkowanie będzie odbywało się wyłącznie na tzw. pasie manewrowym wykonanym z kostki brukowej (do dyspozycji kierowców w stronę Śródmieścia pozostaną trzy pasy ruchu),
  • na odcinku Kaprów - Derdowskiego parkowanie będzie możliwe na prawym pasie wzdłuż krawędzi jezdni (ruch w stronę Wrzeszcza będzie się odbywał dwoma pasami ruchu).

- Działania te traktujemy jako pilotaż. Niewykluczone, że w przypadku pozytywnych wyników będą wprowadzane kolejne zmiany w ruchu - podkreśla Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ds. zarządzania.
Urzędnicy w przyszłym tygodniu roześlą szczegółowe informacje do rad dzielnic, które zaopiniują ostateczną organizację ruchu. Przy mikrofonach stoi Piotr Grzelak, z tyłu Agata Lewandowska oraz Tomasz Wawrzonek.
Urzędnicy w przyszłym tygodniu roześlą szczegółowe informacje do rad dzielnic, które zaopiniują ostateczną organizację ruchu. Przy mikrofonach stoi Piotr Grzelak, z tyłu Agata Lewandowska oraz Tomasz Wawrzonek. fot. Anna Rezulak/KFP

Strefy zamieszkania, czyli pieszy ma zawsze pierwszeństwo



Na wybranych ulicach wprowadzone zostaną ponadto strefy zamieszkania. Przypomnijmy, pozwalają one pieszemu poruszać się całą szerokością jezdni, kierowca musi bezwzględnie ustąpić pierwszeństwa pieszemu w każdej sytuacji, maksymalna prędkość jazdy to 20 km/h, parkowanie odbywa się wyłącznie w wyznaczonych miejscach.

- Takie rozwiązania proponujemy na drogach lokalnych, które jednocześnie łączą istotne tzw. generatory ruchu pieszego w dzielnicach np. w Oliwie ul. Ceynowa łączy [w ruchu pieszym - dop. red.] dworzec kolejowy i pętlę autobusową z pętlą tramwajową - wyjaśnia Agata Lewandowska, Miejski Inżynier Ruchu.
Oprócz ul. Ceynowy, strefa zamieszkania zostanie wprowadzona na ulicach:
  • Kanapariusza - ciąg komunikacyjnym w obszarze Parku Oliwskiego prowadzący do Katedry Oliwskiej oraz szkoły podstawowej,
  • Grażyny - obszar intensywnej zabudowy mieszkaniowej na ciągu komunikacyjnym łączącym rejon Placu Wybickiego i al. Legionów z węzłem komunikacyjnym Wrzeszcz PKP,
  • Biała - ciąg komunikacyjny łączący rejon ul. Wyspiańskiego i targowiska z węzłem komunikacyjnym Wrzeszcz PKP,
  • Głównego Miasta - priorytet dla ruchu pieszego na obszarze historycznej zabudowy stanowiącej reprezentacyjny obszar miasta (analogicznie jak w okresie funkcjonowania rozszerzonej strefy ograniczonej dostępności w sezonie wakacyjnym).

Nowe pasy ruchu w jezdni dla rowerzystów



Przewiduje się także poprawę warunków rowerowych poprzez wprowadzenie pasów ruchu w jezdni ulic:
  • Myśliwskiej (odc. Andersa - rejon lokalnego centrum handlowego),
  • Platynowej (odc. Świętokrzyska - Rumla),
  • 3 Maja (odc. Dąbrowskiego - dworzec PKS),
  • Matemblewska (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • Dragana (odc. Sikorskiego - Witosa),
  • Warszawska (rejon skrzyżowania z al. Havla),
  • Barniewicka (odc. Kielnieńska - Parterowa).

Dodatkowo na al. Hallera na odc. Czarny Dwór - Wczasy zostanie wyznaczona droga rowerowa, zaś na ul. Piramowicza zostanie odwrócony kierunek ruchu (po zmianach nie będzie można przejechać z al. Hallera do Zwycięstwa), co zwiększy bezpieczeństwo na przejeździe wzdłuż al. Zwycięstwa.

- Zlikwidujemy najbardziej niebezpieczny punkt, gdzie doszło w ostatnich trzech latach do 23 wypadków i kolizji, ponieważ kierowcy włączający się w al. Zwycięstwa mają bardzo ograniczoną widoczność - wyjaśnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydent Gdańska ds. komunikacji rowerowej.
Czytaj też: Jak poruszać się rowerem po Trójmieście? Trójmiejska infrastruktura rowerowa

Urzędnicy czekają na opinie rad dzielnic, zmiany wkrótce



W nadchodzącym tygodniu urzędnicy planują rozesłać szczegółowe propozycje zmian lokalnym radom dzielnic do zaopiniowania. Wiele z nich było już wcześniej wypracowanych z radnymi.

Wdrożenie zmian nastąpi w najbliższych tygodniach. Przewiduje się, że najdłużej (tj. ok. cztery-sześć tygodni) zajmie wprowadzenie zmian, które wymagają przygotowania projektów nowej organizacji ruchu i wykonania oznakowania na długich odcinkach.

Opinie (1039) ponad 100 zablokowanych

  • (44)

    no chyba całkiem już kogoś.....

    • 724 184

    • Nie maja pieniędzy na prawdziwe zmiany...

      ...to takie głupoty wymyślają, żeby się wykazać.

      • 94 19

    • (3)

      Efekt uboczny COVID 19, wadliwe działanie mózgu.

      • 114 19

      • Dobry komentarz do sondaży wyborczych teraz.

        • 31 8

      • (1)

        A Grzelak będzie miał niebieski kogut na aucie i pierwszeństwo?

        • 26 4

        • gorzelak?

          • 10 3

    • bardzo dobrze blachosmrody to nie najważniejsza rzecz na świecie (3)

      zrobić jeszcze zakazy ruchu do centrów wszystkich miast (za wyjątkiem mieszkańców) i będzie porządek

      • 48 101

      • (1)

        mieszkańcy też zakaz, niech dyla z buta a co. I im jeszcze śmietnik zrobić tak z 1,5 km od domu niech trochę pochodzi. Zakaz wjazdu śmieciarek i autobusów do centrum miasta.

        • 63 16

        • To nigdy nie miał być parking dla mieszkańców

          A skoro przez nich nie można zaparkować pod pocztą, to niech teraz dymają.

          • 19 5

      • Ja proponuję zakaz dla wszystkich tylko nie dla mnie.

        Taką mam koncepcję

        • 32 3

    • Brawo, brawo... (16)

      ...bardzo dobra decyzja.Dosyć dominacji i lobbingu kierowców...Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów.Chcesz , z uporem maniaka korzystać z samochodu, to wiedz , że to bedzie coraz trudniejsze, ale nie tylko u nas.Na szczęście dla władz miasta przykładem sa europejskie stolice a nie np rosyjskie miasta !

      • 40 90

      • (9)

        nie wiem co ty pijesz, ale nie ma problemu z poruszaniem sie po Mediolanie, Paryzu czy Monachium (za wyjątkiem korków - ale to są kilkanaście razy bogatsze GDP i bardziej ludne miasta)

        • 38 21

        • wode mineralna, herbatę zielona, owocowa... (8)

          ...centra miast europejskich "zamykaja sie na" transport indywidualny a zwłaszcza na...jeden facet w samochodzie dla którego ten jest przedłuzeniem falusa".Nie wiem, kiedy w/w miastach byłeś, ale mniemam ,że dośc dawno, a moze tylko "palcem po mapie" proponuje wycieczkę, gdy bedzie to mozliwe, do nich.

          • 24 30

          • (7)

            Ja byłem we wspomnianym Mediolanie w zeszłym roku i wiem jak bardzo bredzisz ;-) A po wzmiance o kierowcy bez pasażerów i przedłużaniu fallusa widać jak bardzo płytko myślisz. Heh głodnemu chleb na myśli :-)

            • 38 12

            • (6)

              Kierowcy blachosmrodów mają ból d u * y :)
              Nie popłaczcie się leniuszki...
              Nowe przejścia naziemne i te zmiany pokazują że możecie tylko poszczekać.
              Macie przes*ane.

              • 12 46

              • hehe

                na czas pandemii przesiadłem się do auta i jakoś nie szybko zamierzam wracac do roweru i zbior komu. Także powodzenia :D

                • 34 8

              • On (4)

                Dlaczego ped**arze jeżdżą ul. Spacerową mając w lesie ścieżkę rowerową?

                • 28 7

              • Dlaczego jeździsz po mieście mając obwodnicę? (2)

                • 7 26

              • (1)

                A to obwodowa jest równoległa do Spacerowej i ścieżki w lesie?

                • 10 3

              • Jest równoległa do głównego ciągu komunikacyjnego Trójmiasta

                A jednak nikt Ciebie na nią siłą nie deleguje i nie zakazuje jeździć po dolnym tarasie. Czemu rościsz sobie prawo do wyrzucania innych uprawnionych użytkowników z drogi?

                • 6 3

              • W lesie nie ma ścieżki rowerowej

                Kiedyś miała być ale m Gdańsk nie potrafi wybudować,można by zrobić na spacerowej trzy pasy z sygnalizacja taj jak w Gdyni na Witaminie ale to przekracza możliwości intelektualne tzw włodarzy Gdańska (rano dwa pasy w dół jeden dla autobusów
                a po południu odwrotnie

                • 6 4

      • Gdańsk jest nadal niemiecki... (3)

        Widać i czuć po tej polityce.

        • 18 25

        • A to ciekawe! (1)

          Ludzie zza Buga to Niemcy?

          • 4 4

          • Może ty jesteś zza Buga... Tu głównie potomkowie repatriantów z Wilna.

            • 4 3

        • napisz w jakich latach był niemiecki?

          • 2 2

      • to wiedz , że to bedzie coraz trudniejsze

        No właśnie o tym napisali. A może zamknąć pilotażowo grunwaldzką i zobaczyć jaki będzie ruch samochodowy?

        • 16 1

      • wynoś się na wieś. Do krów.

        • 3 2

    • (1)

      A Urzędas służbowym autem cyk do pracy i parkowanie gratis w Forum.. Na początku było źle słowo.. Co oni mają w baniach

      • 44 10

      • Jak ja jadę do urzędu też cyk i darmowa godzina w Forum

        W sumie to całkiem dobre rozwiązanie jest.

        • 17 1

    • Brak spalin może zabić masz rację (1)

      Tak jak narkomanowi zabrać narkotyki.Codziennie przed wyjazdem autem zamiast fajek wdycham spaliny z mojego 20letniego passataa 5min i jest ok.A oni chcą żebym pieszo i rowerem jechał wariaci czy co?

      • 11 14

      • jak zrobią porządną komunikację to przyklasnę tym pomysłom

        natomiast teraz w dobie wirusa ograniczać jeszcze mobilność ludzi i zmuszać ich do jazdy komunikacją miejską to totalna głupota. To wręcz i**otyzm. Powinny być wszystkie chodniki udostępnione jako parking, z zachowaniem 1,5 metra przejścia dla pieszych. Po covidzie oczywiście do odwołania.

        • 4 2

    • Oczadzieli

      • 20 8

    • Dziękuję ale mamy już dość waszych chorych rewolucji

      • 20 7

    • Wyobrażam sobie (1)

      Jazdę autobusem przez grunwaldzką

      • 13 3

      • Tzn. twoja wyobraźnia kreuje problem od dawna rozwiązany przez SKM, a na odcinku objętym zmianami także tramwaje? ;)

        • 6 10

    • Jak ja lubię czytać o problemach kierowców

      • 7 8

    • (1)

      Ktoś ma z głową coś nie do końca. Udupiają kierowców bo pieszy/rowerzysta lepszy a dla jego komfortu likwidują zieleń i betonują miasto. Potem płacz, że powodzie bo wszystko zamiast w glebę to betonem do centrum. Ostatnio coś słyszałam o genialnym pomyśle koryta do deszczówki do Wisły. Trąbi się o suszy i o gromadzeniu wody a włodarze Gdańska wiedzą lepiej. Deweloperom pozwolenia na prawo i na lewo rozdają a infrastruktury zrobić nie chcą. Kolejne duże osiedle na południu budowane a Nowa Świętokrzyska w planach na później.

      • 14 6

      • Jak na razie to kierowca jest zawsze lepszy

        A rowerzysta ma przeskakiwać slalomem z jednej strony ulicy na drugą, podczas gdy pieszym notorycznie zwęża się chodniki dla komfortu kierowców.

        • 4 10

    • Nie kogoś

      Nie kogoś, tylko Dulkiewicz !

      • 11 3

    • Tragedia i uleganie lobby rowerzystów którzy są wiecznie niezadowloneni (3)

      • 23 4

      • Najwięcej kwiku zawsze jest ze strony zmotoryzowanych. (2)

        Wystarczy zeknąć na dowolny raport z Trójmiasta...

        • 3 16

        • (1)

          A wiesz dlaczego? Bo jest ich więcej niż ped**arzy, którzy zawsze mają postawę roszczeniową:(

          • 4 1

          • A co to kogo obchodzi

            Much jest jeszcze więcej i się pod nich miasta nie buduje.

            • 0 2

    • no chyba całkiem już kogoś.....

      Chyba za mało do kasy idzie za obecne parkingi. Trzeba stawiać nowe.

      • 0 4

    • Ciebie na pewno tak.

      • 0 0

  • (16)

    Nie chce nic mówić ale to pomysły to gotowy plan na paraliż komunikacyjny i tak już zakorkowanego Trójmiasta...brakuje piętrowych parkingów,brakuje ścieżek rowerowych,brakuje rozwiązań systemowych które poprawiłyby sytuację...nie wiem kto za to konkretnie odpowiada ale mam wrażenie że od lat w tym względzie nic się nie dzieje ..ehhh...dust and wind...Darz Bór!

    • 524 167

    • (7)

      Zakorkowanego? Nie ma w Polsce dużego miasta z mniejszymi korkami niż Gdańsk.

      • 46 19

      • Niektórzy uwierzyli w kraj w ruinie, inni, że mamy dużo korków. (5)

        Nie ważne jak znaczące dowody przeciw ich tezie pokażesz. Oszołomy wierzą w swoje. Tak działa umysł plebejski.

        • 27 13

        • Nie mamy korków, a komputer pokazuje mi średnią z dojazdu do pracy między 12 a 14km/h (4)

          Ciekawe, skąd to się bierze? Pewnie za wolno ruszam na światłach, co?

          • 28 11

          • Nie mieszkaj na rondzie w Chwaszczynie

            • 15 11

          • To przesiądź się na rower, będziesz szybciej (2)

            • 13 18

            • (1)

              W zimie też?

              • 15 4

              • Tak. Poprzednia zima to udowodniła.

                • 8 11

      • Generalnie mnie nie interesują porównania do innych miast... tu żyję i tu wg mnie są korki i przez ten chory pomysł będą jeszcze większe

        • 3 0

    • a tak w ogole to zapomnialem o najwazniejszym

      ja i tak malo jezdze autem, bo na ogol jestem - niestety - nietrzezwy. coz poradzic, shadow and dust

      • 20 6

    • No to na Boga,kto te adamowicze, dulkiewicze wybiera (1)

      na zasadzie "na złość mamie odmrożę sobie uszy..."

      • 33 17

      • Na złość mamie nie będę się przepychał na szerokości metra, bo parking ważniejszy?

        Ciekawe...

        • 14 12

    • Parkingi sie wybuduje w Trojmiejskim Parku Krajoznawczym. Lesnicy tam wycinaja na potege.
      Cale polacie przygotowane pod parkingi.

      • 9 2

    • Dokladnie brakuje systemu, zeby moc min. Dojechac rowerem wszedzie + moc go zostawic bezpiecznie. Brakuje tez parkingow ( moze byc mniej, ale musza miec wiecej miejsc, NP pietrowy zamiast na chodniku). Brakuje w koncu chodnikow DLA ludzi tj. Z pasami zieleni, cieniem I lawkami.

      • 9 2

    • Jak to kto odpowiada? (1)

      Te niekompetentne osoby ze zdjęcia!

      • 9 3

      • odpowiedzialność jest rozproszona

        za codzienny paraliż przejezdności wielu ulic w Gdańsku odpowiedzialny jest nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich na małe odległości (do 7 km).

        • 2 6

    • Czekamy na zmiany

      Mało logiki w sugerowaniu, że można sparaliżować komunikację już zakorkowanego miasta.
      Brak działań zmniejszających liczbę aut w centrum prowadzi do zwiększenia ruchu w jego kierunku czyli zwiększenie korków i być może paraliżu na ulicach blisko centrum.
      Z pewnością budowanie tam wielopoziomowych parkingów nie zmniejszy liczby aut. A skoro kierowcy nie chcą płacić za parkowanie to takie parkingi stałyby puste przez co cena biletów musiałaby być wielokrotnie wyższa niż za parkowanie na jezdni. Zastanawia tez dlaczego "ruchem"nazywasz tylko przemieszczanie się aut. W autach porusza się mniejszość mieszkanców miasta a w centrum jeszcze mniej. Im mniejszy ruch aut tym większy ruch pieszych, rowerzystów i KZ , bo przecież ludzie nie przestają się ruszać jak gdzieś autem nie da się dojechać. Jeśli komunikacja będzie sprawna to ruch może być większy niż zwykle, bo poruszanie się przestaje być utrapieniem a staje się przyjemnością. Przykładowo o ile lepiej by się poruszać piechotą gdyby zlikwidować światła.

      • 0 0

  • Bzdura totalna (25)

    Jaki d**il na to wpadł? Taaak, to powstrzyma epidemię.

    • 604 125

    • A na Długiej i Długim Targu bedzie scisk! (1)

      Ludzie beda sie kisic i ocierac o siebie? Gdzie logika?

      • 39 11

      • No właśnie.

        Podobno Jarmark Dominikański ma się odbyć.

        • 8 3

    • ale jaka pandemia ?? to chyba było miesiąc albo dwa temu, bo obecnie na drogach jakoś nie widać mniejszego ruchu - no ale nie ma to jak marnować haj$ - polska "miszcz"

      • 37 6

    • jak to kto

      Niefortunny grzelak

      • 19 4

    • Pkt.

      No no ładnie a sobie samochody służbowe kupują za darmo leja i jeżdżą na wioski bo tam gdzie chociaż nic nie sknocili. To już lepiej w Gdyni chociaż tam nic nie gwiazdorza i nie przyjmują korzysci... ps. a skoro place tu podatki to parkometry i inne dziwy mnie nie powinny uderzać po kieszeni. Hej owocnych wyborów pamiętajcie to obywatele!

      • 18 5

    • Z Piramowicza na al. Zwycięstwa ograniczona widoczność? Bzdura. Jeżdżę codziennie i wszystko widać (3)

      • 5 10

      • Rowerzystow nie widac. Nie byloby to problemem, gdyby Polacy mysleli. (2)

        • 7 1

        • No tak. Jak wjeżdżają na jezdnię pełną prędkościa to nic dziwnego że nie widać (1)

          Na rowerze tez tamtędy często jeżdżę i nie miałem sytuacji wymuszania czy blokowania przez kierowców.

          • 2 4

          • Jak jedziesz swoją drogą z pierwszeństwem to też zwalniasz do 5 km/h

            bo hrabia z podporządkowanej nie raczy się upewnić przed wykonaniem manewru? Rowerzystę na przejeździe obowiązuje ten sam limit prędkości co na drodze.

            • 6 0

    • Głosowałem zawsze na Adamowicza a ostatnio na Dulkiewicz ale to inna liga (8)

      I już na nią napewno nie zagłosuję bo to jakaś chora baba, co nie rozumie, że nie wszyscy mają tyle zdrowia żeby jeździć wszędzie rowerem albo pieszo.

      • 36 18

      • Ciężko chora.....

        • 10 4

      • Ty jestes przedewszystkich chory ale na brak mózgu. :) I tobie podobni jak widac też. (4)

        oczywiście dzbanie jeden zagranicą ludzi chorych niema , a takie rozwiązania przyjęli w całej UE

        • 6 14

        • O której Unii mówisz? byłeś? czy słyszałeś? (2)

          Objechałem pół Europy i nie widziałem, by ktoś zwężał newralgiczne dla miasta arterie komunikacyjne. Umówmy się, że Grunwaldzka to nie jest starówka. To są szalone pomysły, które przyniosą opłakany skutek.

          • 15 3

          • Zwężał? Wyłącza się całe kwartały.

            Wprowadza strefy płatnego wjazdu i umweltzony. Chyba te pół Europy to było autostradą do Barcelony i z powrotem.

            • 5 0

          • te zwężenia i likwidacja estakad i zamiana szerokich pseudoaustrad miejskich

            można obejrzeć w internecie- w realu widać je jedynie wtedy, gdy prace są prowadzone. Jak się zakończy takie działania, miasto zaczyna wyglądać normalnie i człowiek chory na samochodozę nie potrafi ich zauważyć.

            • 1 4

        • Nie gadam z dzbanami co zaczynają od obrażania....

          • 3 0

      • 100% zgoda, prezydent Adamowicz takich numerów nie robił. (1)

        Wbrew temu co mówili, jego krytycy, bardzo pozytywnie wpłynął na rozwój Naszego miasta, poprzez szereg inwestycji. Jestem bardzo rozczarowany obecnymi władzami, przez te pozorowane działania, które przynoszą same szkody.

        • 4 6

        • Generalnie obecnie prowadzi się prace kontynuując zalecenia poprzedniego prezydenta czyli beton, beton, beton:((

          • 3 0

    • Wybierajcie ich dalej.

      • 12 4

    • na pewno przyczyni się do spowolnienia epidemii nadwagi i otyłości (3)

      Nadwaga i otyłość dzieci w Polsce rośnie najszybciej w Europie. Wożenie ich do szkoły samochodem rodzica to sposób na pozbawianie ich normalnego dzieciństwa.

      • 7 10

      • (2)

        Co ty bredzisz? Wozenie ich samochodem powoduje ich otyłość? Kiedy zabrałaś/eś dzieciakowi smartfona, tablet itp, i ppgoniony dziciak pobiegł ganiać za piłką lub skakał na skakance? To jest normalne dzieciństwo.

        • 11 4

        • wożenie dzieci samochodem do szkoły (1)

          pozbawia ich możliwości obcowania z rówieśnikami w przyjaznej przestrzeni miejskiej, co wpływa na ich rozwój emocjonalny. U ciebie symptomy tego widać wyraźnie, chociaż przypuszczalnie już dawno dzieckiem nie jesteś. Tylko współczuć.;-)

          • 2 2

          • Teoretycznie tak...

            Ale z konstrukcji zdan widze, ze nie rozumiesz co mowisz i to wyuczone formulmi z podrecznika. Zupelnie nie wiesz, czego potrzebuje dziecko i na pewno mu tego nie zapewnisz.

            • 0 0

    • Głosowaliście na Dulkiewicz.....

      To tetaz nie narzekajcie

      • 0 0

    • Uczmy się od zachodu

      Ruch to zdrowie. Nadmiar spalin i hałasu oraz stres od korków pogarsza odporność na wirusa.

      • 0 0

  • Takie władze wybieracie takie bagno macie (12)

    Jedni w wawie mądrzy wybrali pana usterkę od ścieków i tasmy, a drudzy sierotę spod miotły deweloperów w Gdańsku. W dodatku super zastępcy z przedszkola. To miasto padnie jak Troja niedługo.

    • 464 158

    • idioci (3)

      Gdańskiem rządzą idioci. Teraz nie mam już wątpliwości

      • 61 21

      • (1)

        Gdańskiem, Sopotem, Gdynią i Polską rządzą ludzie ktorzy was skłócili, wy sie żrecie a oni robia co chcą. Dobranoc.

        • 23 20

        • Miniprezes to mistrz dzielenia ludzi.
          Bij mu pokłony matołku.

          • 16 14

      • Cha,cha pisomatolki płaczą

        cha,cha

        • 0 2

    • Ale od naszej kochanej Pani prezydent sie odczep (2)

      Gdyby nie ona to te dwa krzyze celtyckie które ktoś namalował na płocie we Wrzeszczu dalej by tam były .... prawdziwa bohaterka. Powinieneś po stopach całować.

      • 17 28

      • Mariola (1)

        Przestań pić dyktę, bo ci szkodzi

        • 15 11

        • To była ironia, kolego.

          • 4 4

    • Obojetnie kogo bys nie wygrał było by identycznie ,bo gdy było bo to jest jedyne rozwiazanie w miasta na przyszłosc (2)

      • 6 7

      • Wyczytałeś to z kryształowej kuli, czy z kart? (1)

        • 3 5

        • Z kart sasina

          • 0 0

    • Najwyższa POra to wkrótce zmienić!

      • 3 4

    • Nie pisiorze,nie padnie i nigdy nie bedzie wasze.

      Zrozumiałeś?

      • 0 2

  • Przecież wzdłuż 3 Maja jast ścieżka rowerowa (15)

    więc rowerem tylko po ścieżce . Gdy jedzie ulicą mandat co najmniej 500 zł.

    • 413 54

    • oczywiście bez sensu (4)

      jeżeli już to ścieżka od Dąbrowszczaków do przejścia dla pieszych przy kościele (łącznie z przejazdem przez przejście ) i połączenie z istniejącą , wspaniałą drogą dla rowerów wzdłuż ul 3-Maja.
      I można to zrobić bezpiecznie kosztem bardzo szerokiego (zawsze pustego chodnika), a nie za pomocą farby malując ulicę.
      Proponuję najpierw zobaczyć którędy jeżdżą ludzie, a potem wdrażać chore pomysły

      • 38 11

      • sorry

        oczywiście nie Dąbrowszczaków a Dąbrowskiego

        • 12 2

      • (2)

        ludzie właśnie jadą do Nowych Ogrodów ulicą

        • 5 10

        • jeżeli ścieżka ma być tylko do Dworca PKS (na co, po co, dlaczego ?) (1)

          wiec bezpieczny przejazd przez przejście przy kościele wszystko załatwia

          • 3 6

          • Po to żeby było szybciej i wygodniej.

            • 2 1

    • JEst? A jak na nią wjedziesz jadąc od Dąbrowskiego?

      • 17 1

    • 3maja mozna w pelni legalnie jechac jezdnią rowerem (7)

      doucz sie przepisow

      • 17 4

      • Legalnie jechać można (6)

        Ale dojechania w jednym kawałku sobie raczej nie wróżę...

        • 7 17

        • I efektem takiego właśnie rozumowania (5)

          będą kolejne likwidowane pasy i wprowadzane ograniczenia

          • 18 6

          • (4)

            Znakomicie.
            Jadą z leniami za kółkiem aż miło.
            A dowalą im bardziej, już są plany.
            Ale się zdziwią :)
            Psy szczekają, karawana jedzie dalej.

            • 12 11

            • A potem będzie jęk i kwik (2)

              restauratorów itp, ze centrum wymiera, bo nie ma jak dojechać i ludzie jada gdzieś indziej, gdzie nie ma durnych zakazów.

              • 11 11

              • Jakoś na całym świecie efekt był... dokładnie odwrotny

                • 9 5

              • Taki jak był na Stągiewnej?

                A potem się okazało że obroty wzrosły, gdy zamiast aut pojawili się piesi

                • 1 0

            • Żeby z tobą nie pojechała...

              • 1 4

    • obowiązek jest po drodze dla rowerow

      jezeli jest w kierunku jazdy rowerzysty.w przepisach nie ma nic o zadnych ścieżkach.

      • 16 4

  • Fajnie bedzie nooo ......heheh

    • 92 27

  • a co o obwodnica? może też zwezimy? (12)

    • 423 57

    • i zapomniałem, obowiązkowo pas rowerowy na obwodnicy do Gdyni (2)

      • 49 7

      • (1)

        Jestem za, i to bez ironii.

        • 13 8

        • Bez ironi?

          To na autostradzie sobie jeszcze zażądaj

          • 7 1

    • mam jeszcze śmiały pomysł na obwodnice południową i S7. (1)

      zwęzić do jednego pasa, a z drugiego zrobić pas dla rowerów i pieszych. Będzie sobie można do Warszawy pójść na piechotę i wrócić rowerem.

      • 50 8

      • Dobrze Ci mózg wyżarło samochodowy leniu :)
        Szczekaj na zdrowie, tylko tyle możesz.

        • 8 25

    • obwodnica już jest od zawsze zwężona i teraz nazywa się Aleją K. Jagielończyka i tylko czekać aż bedą tam światła (1)

      • 12 2

      • Kiedyś już były światła na obwodnicy

        np na węźle Osowa, zanim jeszcze wybudowali most.

        • 12 0

    • Spokojnie. Przyjdzie czas i na obwodnicę

      • 12 1

    • Prędzej czy później miasto ją wciągnie (2)

      I wtedy zbuduje się nową, dalej, a tą zwęzi.

      • 10 1

      • im wcześniej się ją zwęzi tym lepiej ;-)

        • 1 7

      • jak ma wciągnąć

        skoro po obu jej stronach jest las :P

        • 0 1

    • tak na poważnie to powinna być cyklostrada wzdłuż linii SKM od Pruszcza do Redy

      niektórzy stosują określenie velostrada, rowerostrada lub autostrada rowerowa. Co najmniej 5 km bez kolizyjnego skrzyżowania z jezdniami ulic poprzecznych takich jak Pomorska, Piastowska, Hallera ....pomarzyć zawsze dobra rzecz ;-)

      • 7 3

  • Bóg ich opuścił! (10)

    Czekam aż ktoś wjedzie w zaparkowane na ulicy auta

    • 258 82

    • Śmiesznie będzie

      Jak kierowca będzie próbował wyjść lub wejść do samochodu.
      Powodzenia hehe

      • 24 5

    • niech sie naucza

      jeździć...a poza tym bedzie fajnie jak mu przywali ! :-))))

      • 12 7

    • ciebie trollu opuścił już dawno

      • 5 6

    • W Niemczech nie wolno parkować na chodniku (1)

      Wszystkie auta stoją jeden za drugim na ulicach i jakoś nikt w nie nie wjeżdża , nikt nie ustawia barier , zasieków które zapobiegałyby wyjazdowi aut na chodnik tylko stoją znaki , jeśli ktoś źle zaparkuje dostaje mandat ( w niektórych miastach auto jest odholowywanie) , straż miejska chodzi parami na pieszo co godzinę i sprawdza . Odholowanie auta to w zależności od miasta koszt 180-300 Euro w zależności od miasta , biorąc pod uwagę ze najniższa płaca to 1100 to dużo . W Niemczech również od lat są zwężanie ulice i ruch jest uspokajany , było również wiele protestów bo szerokie 4 pasmowe ulice zwężono do dwóch pasów zmuszając auta i Tramwaj do korzystanie z jednego pasa ,ale na nic się zdały , teraz wszyscy zauważyli że uspokojony ruch odbywa się płynnie i jest mniej wypadków . Jedno co różni PL i D to fakt iż w D jest kontrola ruchu , jest masa fotoradarów na skrzyżowaniach które robią zdjęcie na czerwonym świetle ( zakaz prowadzenia na 1 miesiąc i 200) i dużo mobilnych na szybkość, jeśli ktoś przekroczy dozwolona szybkość o 21 km/h musi oddać prawo jazdy na miesiąc i 140 m.in dlatego ludzie są bardziej zdyscyplinowani , jeśli ktoś jedzie 100 km/h na godzinę przez miasto gdzie jest dozwolone 50 Km/h zabierają prawo jazdy i aby je odzyskać trzeba iść na tzw. Test i**otów , który składa się m.in z rozmowy z psychologiem .

      • 21 2

      • u nad dalej wahają sie czy zabieranie prawka

        bandytom drogowym (poza terenem zabudowania o 50kmh) to nie jest zbyt surowa kara. To pokazuje jak zacofani jestesmy

        • 13 6

    • to sie wprowadzi strefe 30, potem progi dodatkowe swiatla

      az sie nauczą jezdzic.

      • 8 5

    • ale jest proste rozwiaqzanie dld buraków w blachosmrodach zlikwidowac te parkingi. (2)

      A najlepiej wprowadzić opłatę za wjazd do miasta dla takich szrotów to sami zrezygnują

      • 6 7

      • Widać że kwarantanna

        Gimbaza się potwornie nudzi.

        • 6 5

      • Biedny,zajadły ped**arzu...

        Upuść sobie może żółci z wątroby,bo się nią zadławisz ;)

        • 2 1

    • WTF?

      A Bóg istnieje?

      • 1 0

  • i znów na smyczy u anarchistów (1)

    • 140 77

    • Lepsi anarchiści niż Flaszka Głódź na spółę z Rydzykiem.

      • 16 20

  • Brawo, zmiany w dobrą stronę (7)

    • 164 402

    • Dobrą?

      Jeżeli miasto zacznie pobierać większe od 0złotych opłaty za,, auta "parkujące na trawnikach przy ul Jagiellońskiej przy szkole Montesori i innych ulicach w pobliżu zielonego rynku to ok

      • 15 8

    • psychol (1)

      • 5 13

      • (Nie)miło nam poznać

        • 4 2

    • Czy na pewno w dobrą stronę? (2)

      Przemieszczam się po Gdańsku swoim samochodem, komunikacją publiczną, rowerem i pieszo. Jakoś nigdy, jako pieszy, nie tkwiłem na chodniku w korku. Także, jadąc rowerem po chodniku w godzinach szczytu, nie tkwiłem w korku, z łatwością przeganiając samochody, przemieszczające się ul. Grunwaldzką wolniej od pieszych. Za to samochodem odcinek od Oliwy do Wrzeszcza nieraz pokonywałem dłużej, niż gdybym szedł pieszo - zatrzymując się po drodze ze sto razy. To, że przy takiej jeździe mamy zwielokrotnione wydzielanie spalin jest dla pieszych mniej ważne, niż luz na chodniku?

      • 27 12

      • Skoro pieszo lepiej i szybciej

        to po co jeździsz tym samochodem?

        • 13 21

      • poszerz wyobraźnię

        (1) nie brałeś pod uwagę jazdy SKM? (2) zielona fala dla samochodów spowodowałaby zwiększenie skłonności do korzystania z samochodów na wzmiankowanym odcinku, co skutkowałoby zwiększeniem ogólnej ilości spalin emitowanych przez nie tylko twój, ale ogół samochodów, które pojawiłyby się w przestrzeni miejskiej miasta i miast sąsiednich. Po prostu więcej ludzi jeździłoby samochodami w pojedynkę, zamiast korzystać z rowerów lub komunikacji publicznej, ze szkodą dla wszystkich. O hałasie wynikającym z lekceważenia limitów prędkości nie wspomnę.

        • 9 21

    • Za taką wypowiedź dekapitowal.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.