- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (192 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (56 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Miejsce zbrodni w liceum. Policjanci spotkali się z uczniami (15 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (485 opinii)
Rewolucyjna wizja rozwoju sieci tramwajów za 400 mln zł
Nowy wariant przebiegu trasy tramwajowej Nowej Politechnicznej.
Tramwaj łączący Wrzeszcz z górnym tarasem miasta, przez tereny Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, a następnie istniejącym torowiskiem przez al. Zwycięstwa-Grunwaldzką, które rozwidla się przy dworcu kolejowym we Wrzeszczu, by stamtąd dotrzeć na Zaspę i Przymorze? Brzmi jak mrzonka, ale taki właśnie wariant zaprezentowano na spotkaniu urzędników z mieszkańcami.
Tak odważnego rozwiązania przedstawionego podczas wtorkowego spotkania dotyczącego ul. Nowej Politechnicznej chyba nikt się nie spodziewał. Koncepcja sporządzona na wniosek miasta przez biuro architektoniczne Alter Polis przy współpracy z Biurem Projektów Budownictwa Komunalnego wywraca do góry nogami dotychczasowe wizje lansowane przez Biuro Rozwoju Gdańska.
Zamiast korytarza komunikacyjnego wymagającego wyburzenia wielu budynków, zaproponowano tramwaj z niewielkimi korektami ulic, łączący najważniejsze tzw. generatory ruchu między Moreną (a poprzez dalszy układ tramwajowy całego Gdańska Południe) a Zaspą i Przymorzem. Przystanki po drodze byłyby rozlokowane m.in. przy przychodni i szpitalu Swissmed, ogromnym zespole klinicznym i Gdańskim Uniwersytecie Medycznym na Dębinkach i wreszcie tuż przy wejściu do dworca kolejowego we Wrzeszczu .
Projekt zakłada m.in. budowę tuneli dla tramwaju, estakady wzdłuż torów kolejowych i wiaduktu nad nimi.
- Nie ma już Nowej Politechnicznej. Proszę, aby od dziś mówić o projekcie GPW, czyli Gdańsk Południe - Wrzeszcz, bowiem ta nazwa wskazuje, co jest najważniejsze - znalezienie dogodnych rozwiązań łączących bezpośrednio dzielnice południowe z Wrzeszczem i dolnym tarasem - mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.
Ta rewolucja ma pochłonąć ok. 400 mln zł, ale na razie to bardzo wstępne szacunki. Budowa trasy tramwajowej z Moreny w okolice GUM-edu ma pochłonąć ok. 330 mln zł, natomiast budowa odcinka łączącego dworzec we Wrzeszczu z al. Legionów (m.in. z estakadą i wiaduktem nad torami kolejowymi obok Galerii Bałtyckiej) - 83-84 mln zł.
Tym bardziej, że przedstawiona koncepcja, zakładające wielowariantowe rozwiązania nie jest jednak ostateczna. To jedna z alternatyw, które są tworzone na potrzeby analizowania przebiegu ul. Nowej Politechnicznej, którą dotychczas przewidywano - w dużym uproszczeniu - równolegle do ul. Sobieskiego oraz w ciągu ulic: Do Studzienki , Miszewskiego i Wyspiańskiego .
- Podkreślmy, że ta prezentacja nie przesądza, która opcja zostanie wybrana i zrealizowana. Wpisuje się ona natomiast w dyskusję o rozwiązaniach i pokazuje więcej możliwości niż dotychczas - dodaje Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki przestrzennej Wiesław Bielawski.
W środę, w osobnym artykule szczegółowo przedstawimy przebieg trasy oraz więcej informacji na temat nowej wizji ul. Nowej Politechnicznej.
Miejsca
Opinie (264) ponad 10 zablokowanych
-
2015-09-17 11:20
Tramwaje Tak- ale bezkolizyjne!
Popatrzmy jak remontowane są linie na zachodzie Europy nie musimy powielać ich wcześniejszych błędów- tramwaj ma być szybszy niż samochód ma być naziemnym metrem wtedy to są sensownie wydane pieniądze. A jak jest samochodem z oruni na dworzec 15 min tramwajem 25.
- 0 0
-
2015-11-01 21:50
Sobieskiego
Oby tylko jakiś "mądry" nie wpadł na pomysł budowania drogi rowerowej na Sobieskiego. Pobocze od strony działek jest parkingiem dla mieszkańców, zwłaszcza powyżej skrzyżowania Wileńska/Jarowa. Musi pozostać PARKINGIEM !!!
Będziemy bronić tego do ostatniej krwi!- 0 0
-
2015-11-13 20:50
tramwaj na Boh Getta Warszawskiego!?
Ciekawe naprawdę gdzie wcisną tam tramwaj!? jednokierunkowa droga, na której już ledwo można zaparkować (dwie knajpy + mieszkańcy) no fantastyczny pomysł! :/ Propozycja FRAGu ma sens bo przyłącza się do istniejącego skrzyżowania. Gdyby tramwaj jechał Boh Getta to po jednym skrzyżowaniu z Miszewskiego byłoby kolejne skrzyżowanie... to jakiś absurd!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.