• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rok po otwarciu skrzyżowania na Morenie nadal bez zielonej fali

Leszek, czytelnik Trojmiasto.pl
8 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Choć skrzyżowanie ul. Bulońskiej z Rakoczego na Morenie zostało oddane do użytku w ubiegłym roku, wciąż drogowcom nie udało się tam - mimo systemu Tristar - zapewnić kierowcom "zielonej fali". Nasz czytelnik, pan Leszek, opisuje problemy i podsuwa drogowcom gotowe rozwiązania.



Czy po roku od uruchomienia systemu Tristar odczuwasz na co dzień jego działanie?

Oto jego list:

Chciałbym zasygnalizować absurdy przejazdu samochodem przez Morenę - od Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska przez Bulońską zobacz na mapie GdańskaRakoczego zobacz na mapie Gdańska w kierunku Niedźwiednika.

Na Bulońskiej pomiędzy Myśliwską a Rakoczego są dwie sygnalizacje świetlne, w fatalny sposób zsynchronizowane z sygnalizacją na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego.

Sygnalizacje na Bulońskiej mają 2 cykle podczas jednego cyklu na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego ale nie chodzi o tę rozbieżność, te 2 cykle na Bulońskiej równo mieszczą się w 1 cyklu na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego.

Cykl na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego ma ponad 2 minuty, w tym czasie przez Rakoczego przejeżdża kilka samochodów, przez większość czasu jest pusto.

"Parzysty" cykl z Bulońskiej trafia w środek cyklu skrzyżowania Bulońskiej z Rakoczego i tu chyba nie da się nic poradzić.

"Nieparzysty" cykl z Bulońskiej trafia prosto w świeżo włączone czerwone na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego - ruszając ze świateł na Bulońskiej widać jak zielone w lewo w stronę Niedźwiednika włącza się i zaraz gaśnie, więc nie ma możliwości przejazdu i trzeba czekać dwie minuty na kolejne zielone w stronę Niedźwiednika.

Gdy czeka się na Bulońskiej przed Rakoczego, to widać sygnalizację Rakoczego / Piecewska, następnie włącza się zielone na Rakoczego / Piecewska, po jakimś czasie włącza się zielone dla Bulońskiej w lewo, ale zanim dojedzie się do Piecewskiej, to na Piecewskiej włącza się czerwone i znowu trzeba stać.

Po zmianie zielonego na czerwone dla ruchu z Bulońskiej w lewo - ruch z Bulońskiej w prawo ma nadal zielone a w tym czasie zielone dostaje lewoskręt z Rakoczego (od McDonaldsa) w Bulońską (tramwaj dostaje zielone również dla wyjazdu z Bulońskiej w prawo).

Wystarczy zamienić kolejność ruchu lewoskrętów na skrzyżowaniu Bulońskiej i Rakoczego - najpierw od McDonalds w Bulońską a po nim z Bulońskiej w lewo i znikną oba problemy bezsensownego czekania dla jadących od Myśliwskiej w stronę Niedźwiednika - opóźnione zielone da możliwość zdążenia (w cyklu nieparzystym) przed zmianą na czerwone, ponadto przez to "opóźnienie" nie straci się zielonego na skrzyżowaniu Rakoczego i Piecewskiej - trafi się na zielone w następnym cyklu (ale to i tak pewnie będzie wcześniejsze niż to, na które trafia się wskutek czekania 2 minut na Bulońskiej / Rakoczego).

Są też inne absurdy. To m.in. dowolność sygnalizacji dla autobusów i pieszych przy PKM Brętowo - dlaczego ta sygnalizacja wstrzymuje samochody jadące Rakoczego? Czy to nie może być zsynchronizowane z sygnalizacją na Rakoczego / Wyrobka / Kolumba i na Potokowej / Rakoczego + Potokowej / Dolnym Migowie - tak żeby nie wstrzymywać samochodów, tylko dać im przejechać, a zielone dla autobusów i pieszych dać wtedy, kiedy z góry będzie już pusto (bo czerwone zapaliło się na Wyrobka / Kolumba i wszystko, co przejechało tam na zielonym już przejechało przy PKM Brętowo)?

Jeszcze inny problem - tym razem popołudniowy - samochody jadące od Niedźwiednika pod górę Rakoczego są zatrzymywane na stromym podjeździe przez sygnalizację na Wyrobka / Kolumba, nie można tego zsynchronizować z sygnalizacją na Dolnym Migowie i na Rondzie de la Salle? I również z sygnalizacją dla pieszych przy PKM Brętowo (tak żeby piesi ani autobusy nie wstrzymywali samochodów, a wykorzystywali luki w cyklu). Dalsze sygnalizacje w stronę Bulońskiej (na Piecewskiej) również wstrzymują samochody jadące od Niedźwiednika.
Leszek, czytelnik Trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (223)

  • ten kto kupi mieszkanie przy samym skrzyzowaniu wygra zycie ))) (2)

    • 84 8

    • ten artykuł napisał inżynier

      • 7 5

    • Carfour kupuje takie dzialki od lat 70-tych i wygrywa

      wiec bym nie martwil sie

      • 6 2

  • do "Rewolucjonistów" skrzyżowania na Morenie (10)

    Jest za-du-żo-świa-teł, co chwilę samochody się zatrzymują !!!
    bulońska - rakoczego - proszę to sprawdzić i poprawić, a będzie nawet kolorowa fala.

    • 102 7

    • Zrobionio za dużo świateł (7)

      na Bulońskiej i Rakoczego!!!
      To światła powodują, że samochody co chwilę się zatrzymują i generują brak "zielonej fali".

      Tyle w temacie.

      • 20 4

      • zrobiono za dużo świateł (5)

        w Gdańsku jest za dużo samochodów w przeliczeniu na mieszkańca. Wprowadzenie systemów uspokojenia ruchu i pierwszeństwa dla pieszych na przejściach dla pieszych zwiększyłoby przepustowość korytarzy ruchu ludzi w wielu relacjach.

        Myślenie wyłącznie o "maksymalizacji przepustowości" dla pojazdów prowadzi do zarżnięcia i zaduszenia miasta ruchem kołowym.

        • 12 22

        • zabawne, żę to nie ilość samochodów a sposób rozwiąząń komunikacyjnych trawi polskie miasta (2)

          zamiast tworzyć bezkolizyjne skrzyżowania to stawia się światła i progi zwalniające...
          na tunele i kładki się psioczy

          przypominam giga dziurę na skrzyżowaniu partyzantów i słowackiego...

          jednocześnie jakość, rzetelność i czas dojazdu komunikacją zbiorową stawia ją na poziomie wiejskiej, a ceny biletów dokładają cegiełkę przez co samochód staje się koniecznością

          • 10 1

          • (1)

            w cywilizowanym kraju każdy kierowca zatrzymuje się przed przejściem dla pieszych i puszcza pieszego :)
            póki cebularze, którym zawsze wszędzie się spieszy nie nauczą się kultury jazdy - będą światła - wszędzie :)

            • 1 3

            • to prawda, kultura jazdy jest znacznie wyższa na zachodzie

              ale nie zawsze jest możliwość lub sens puszczenia pieszego,
              podkreślam, czasami się nie puszcza,
              wtedy gdy musiałbyś niebezpiecznie hamować a za tobą jest sznur aut,
              albo gdy z naprzeciwka jest sznur a potem pusto i pieszy i tak nie przejdzie teraz, przejdzie za 10 sekund,
              pieszy na zachodzie też jest uprzejmy i widzi, że jak samochody przejadą to jest okno gdzie spokojnie przejdzie

              natomiast gdy jedziemy obok szkoły albo przez centra miast lub okolice sklepowe to oczywiście i tak jedziemy tempem spacerowym i każdy pieszych puszcza

              aha, pieszy nie wymusza
              a auta z podporządkowanych wpuszczamy na przemian, jeden z tej, jeden z podporządkowanej, to taka niepisana regułą

              • 0 0

        • (1)

          dodam, że w jeszcze bardziej zakorkowanej warszawie wdrożenie tuneli i wiaduktów bezkolizyjnych ogromnie usprawniło ruch, a jednocześnie uwolniło masę przestrzeni dla pieszych...

          no ale do tego trzeba dojrzeć, a w polsce i gdańsku nadal myślenie chłopa z banina - płaskie...

          • 12 2

          • w Warszawie problemem jest jeszcze większa liczba samochodów w przeliczeniu na mieszkańca

            (prawie dwukrotność wskaźnika osiąganego w Berlinie).

            Warszawa przoduje wśród europejskich miast jeśli chodzi o stopień zakorkowania.

            Bruksela podobnie - ale w Brukseli likwiduje się już estakady i szuka sposobów przekształcenia systemu komunikacyjnego miasta, poprzecinanego nadmierną liczbą tuneli, które się zaczynają zawalać.

            Próba likwidacji korków przez budowę estakad, tuneli i poszerzanie arterii to tak jak walka z otyłością przez popuszczanie pasa

            • 0 1

      • Dokładnie!

        To są olsztyńskie standardy, kto to robił?

        • 2 2

    • (1)

      Świateł jest za dużo - skutek pierwszy to korki, to oczywiste. Ale jest skutek również DRUGI: ludzi ODUCZA SIĘ MYŚLENIA!! Część kierowców już nie umie poradzić sobie BEZ świateł. Jedyny sposób to weryfikacja praw jazdy, wydłużenie kursu, zaostrzenie egzaminów no i oczywiście likwidacja zbędnych świateł. Od razu będzie się jeździło przyjemniej i będzie mniej samochodów, bo prawo jazdy będą mieli tylko ci, którzy naprawdę umieją sobie poradzić na drodze.

      • 8 3

      • Światła można likwidować na skrzyżowaniach ulic jednojezdniowych

        przez wprowadzanie skrzyżowań równorzędnych, uspokajanie ruchu i mini ronda.

        Najpierw trzeba podważyć oczywistość tezy wzroście korków przez wzrost liczby skrzyżowań ze światłami: to nadmiar samochodów powoduje głównie wzrost korków.

        Światła tylko regulują ruch, żaden ITS, TRISTAR czy zielona fala nie zredukują korków przy takich przekonaniach wielu naszych kierowców: wyprzedzę wszystko co się rusza by tylko zdążyć zatrzymać się na czerwonym świetle: no i zatrzymują nie tylko siebie, ale i innych za nimi.

        • 1 0

  • (11)

    Tristar....miliony wyrzucone w błoto-a miała być płynność przejazdu a jest...korek dzień w dzień...podobnie jak słynne niewypały "lotnisko",PKM i ECS. A OPAT-u jak nie było tak nie ma... Czy ktoś jest za to odpowiedzialny?Chaos na ulicach Trójmiasta to norma...

    • 155 31

    • na drugi raz dopisz o jakie lotnisko chodzi, bo artykuł jest o Gdańsku, a nasze lotnisko się pięknie rozwija

      • 18 6

    • stolec wiesz

      • 5 13

    • Morena nie jest podłączona do tristara XD

      • 15 2

    • (3)

      TRISTAR mial byc maszynka do zbierania pieniedzy z mandatow i tez taka bedzie ale trzeba chwile poczekac, bo chwilowo nie ma klimatu do dalszego tepienia kierowcow.

      • 9 7

      • i liczba wypadków w górę... (1)

        • 3 4

        • liczba wypadków regularnie spada

          zwłaszcza w miastach, które wprowadziły strefy uspokojonego ruchu i skrzyżowania równorzędne (bez świateł).

          To właśnie ma miejsce w Gdańsku.

          • 0 0

      • i co jeszcze?

        Myśl myśl...

        • 4 6

    • budyń z po w gdańsku (2)

      wszystko zepsuje, tylko mieszkania swoje umie liczyć......

      • 3 3

      • No nawet tego nie umie

        • 3 2

      • Lepszy budyń niż Jaworski

        Jak by tak się światłami zajął jak stocznia to byśmy mieli trakty konne

        • 6 1

    • korki w mieście są wywołane nadmiarem samochodów

      a nie instalacją TRISTARa

      • 1 0

  • love brexit (14)

    Pisałem ,że tristar jest do bani.Tyle kasy w błoto to mnie karciliście wyzywaliście od trolli , ale ja Szpilek miałem racje , tristar to utopienie przez urzędników dużej kasy Waszej kasy z podatków.Każdego praktycznie dnia czytamy o nieudolności urzędników ich chorych fanaberiach.Czy macie dość PO ? Jeśli macie dość rządów
    PO musicie być konsekwentni i pokazać im czerwoną kartkę przy urnach wyborczych do samorządu! Wygranie wyborów później słodka zemsta na oszustach z PO!

    • 80 78

    • (3)

      myślenie o władzy ala PiS - zemścić się na poprzednikach i obsadzić stołki.

      • 28 12

      • love brexit (1)

        Oczywiście,że zemścić się ,zemsta jest dobrym sposobem na odstraszenie potencjalnych kolejnych krętaczy i nieudaczników! Myślisz ,że płazem to wszystko ujdzie ?Jesteś w dużym błędzie !

        • 6 21

        • Pisuaru jakoś to nie odstrasza, a tam co orzeł, to lepszy nielot.

          • 11 3

      • czemu jesteś taki niemądry....

        naprawdę nie widzisz afer PO?????

        • 4 1

    • (5)

      Żeby to było takie proste. Ci kradną a tamci sa uczciwi. Życzeniowe myslenie przedszkolaka.

      • 19 4

      • love brexit (4)

        Jacy tamci ? U władzy w samorządzie w Gdańsku jest PO! Sugerujesz ,że partia ma podwójne dno?

        • 3 13

        • to powiedz kto w miejsce PO,i wszystko będzie jasne ... (3)

          bo na razie jasne jest to ,że jesteś trollem, który zawsze jest na nie ...
          a ja domyślam się, że jesteś pisowską gnidą... kumplem jaworskiego .. jak nie samym jaworskim...wyciąganie tylko błędów i twierdzenie że nic dobrego nikt nie zrobił, świadczy jednoznacznie że jesteś gnidą i trollem .. sam żądasz przeprosin bo raz miałeś rację , a że 10 razy nie miałeś to już nie wspominasz ... typowa pisowska gnida ...

          • 12 9

          • (2)

            No proszę jedyny argument to, że jestem z PIS lub z nimi sympatyzuje .Muszę cię rozczarować nigdy nie głosowałem na PIS .Zawsze głosowałem na PO ostatnio na kandydatkę Ewę Lieder z Nowoczesnej .Widzisz problem PO jest taki ,że ostatnio mowili o nowym programie o wychodzeniu do ludzi w regionach itd .Jeśli wychodzeniem do ludzi i nowym programem partii jest to co robią radni w Gdańsku i Sopocie to róbcie tak dalej murowane ,że skończycie jak AWS .Karą są przegrane wybory , poparcie w sondażach jest coraz mniejsze dla PO.Wczoraj słuchałem Donalda Tuska w Faktach Po Faktach. Opowiadał zwykłe bzdurki.Zapewniam cię, że pojawi się za jakiś czas nowa partia polityczna na Polskiej scenie politycznej ,o progranmie liberalno-gospodarczym , przeciwna migrantom ,islamowi.Szukająca nowych rozwiązań dla Europy.Jeśli się interesujesz polityką wiesz jak wygląda sytuacja polityczna w Niemczech , Austrii, Holandii.Wszystko idzie w dobrym kierunku .Odnośnie bzdurek wypowiedzianych przez Donalda Tuska wczoraj w Faktach PO Faktach .Donald Tusk twierdzi ,że unia dokłada starań aby zatrzymać falę migrantów , migrujących z Libii do Włoch .Władze Libijskie ostatnio poinformowały angele merkel(wroga publicznego nr1 ),że Libia nie będzie przyjmować z powrotem tych co odpłynęli z jej wybrzeży :-D Słomianym zachwytem jest umowa z Turcją w sprawie migrantów ,bo każdy wie ,że Turcja zbija kapitał na frajerach z unii.

            • 3 6

            • ja nie wiem jak taki Tusk moze funcjonowac bez szpilka jako doradcy

              • 5 0

            • Przecież nowoczesna = PO, więc czemu nawołujesz bojkot Tuska skoro głosuje dzisiaj na jego następcę

              • 1 0

    • Nie panikuj

      Ustawią i skonfigurują - wtedy będzie dobrze. Trzeba pozwolić ptaszkowi polatać a nie trzymać w klatce....

      • 2 4

    • tristar mandaty (1)

      głównym celem Tristara miały być dochody z fotoradarów, które masowo by karały kierowców. Niestety w międzyczasie zmieniły się przepisy odnośnie fotoradarów i cały misterny plan w piz..u

      • 1 4

      • nie bój nie bój

        na 500+ skądś muszą wziąć kasę, więc niedługo fotopułapki wracają

        • 1 1

    • budyń z po w gdańsku

      musi odejść....dość wyrzucania naszej kasy w błoto

      • 1 2

  • Lepszy pomysl:) (13)

    To moze zlikwidowac przejscia i przystanki autobusowe ?
    Tak na powazne zielona fala powinna byc ale dla komunikacji a nie jak teraz tramwaj staje praktycznie na kazdy swiatlach.

    • 84 17

    • (8)

      Przejścia dla pieszych mogłyby być w postaci tuneli, albo kładek, zlikwidowałoby to masę świateł i byłoby bezpieczniejsze zarówno dla pieszych, jak i pojazdów.

      • 10 33

      • pasterze się zaraz odezwą

        że przepęd stada baranów tunelem jest niemożliwy

        • 5 8

      • wez sie puknij w ten g łeb (1)

        W mieście tunele czy kładki dla pieszych są niedopuszczalne.
        To nie obwodnica tylko droga miejska

        • 24 7

        • Niech sobie tunelami i kładkami ulice puszczają. A na ziemi domy i ludzie.

          • 2 0

      • byłoby na pewno bardziej komfortowe dla pojazdów (4)

        ale mniej komfortowe dla pieszych chcących korzystać np. z komunikacji miejskiej.
        Stąd sensownym kierunkiem zmian w mieście jest likwidacja obowiązku korzystania z tunelu dla pieszych przed dworcem PKP Gdańsk Główny.

        Tworzenie tuneli dla pieszych w celu poprawy "świętej przepustowości" dla pojazdów to sposób myślenia Januszy w okresie fascynacji motoryzacją indywidualną.

        W dobrze zarządzanych miastach się od takich koncepcji odchodzi, poprawiając komfort i bezpieczeństwo przede wszystkim pieszych i innych niezmotoryzowanych.

        Myślenie wyłącznie lub głównie o ruchu samochodów zwiększa skalę agresji drogowej w mieście.

        • 21 7

        • Samochody i tak będą jeździły a im więcej przeszkód tym więcej Ciebie trują ! (2)

          Stop - Start - Stop to 2 x większe zużycie paliwa i więcej trujących spalin wdychanych przez pieszych.

          • 8 8

          • Spoko, za 10 lat będzie zakaz wjazdu spalinowych aut do centrum, za 15 w produkcji będą już tylko elektryki

            • 8 3

          • wyobraź sobie, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście

            albo robimy pod górkę pieszym, albo dyscyplinujemy zachowania kierowców. Żadne miasto tworzone głównie dla samochodów nie jest dla kierowców zadowalające.

            • 1 0

        • Kwestia dyskusyjna z tymi tunelami...

          Przepustowość aut średnio mnie obchodzi, natomiast jako pieszy doceniam możliwość szybszego przemieszczania się na drugą stronę bez zakwitania na przejściach dla pieszych w oczekiwaniu na zielone światło.

          • 8 0

    • (3)

      to może zostawmy pieszych na powierzchni, a budujmy tunele dla samochodów :)

      • 21 3

      • to kosztuje (2)

        • 4 3

        • (1)

          Ale będzie się opłacać, bo na tym samym metrze kwadratowym masz dwie funkcje - komunikacyjną pod i bytową nad (mieszkania, usługi, praca, zieleń).
          Miasta zamiast się rozciągać wszerz i wydłużać tym samym dojazdy - powinny być bardziej zwarte. Jakoś na Manhattanie nikomu nie przeszkadzają drapacze chmur, a tu są problemem.

          A przecież to większa ergonomia - wyobraźcie sobie kilkadziesiąt wieżowców , pomiędzy nimi zieleń i tramwaje, a wszystkie samochody pod ziemią.

          I nie chodzi o kopanie tuneli - tylko ich budowanie na powierzchni, a nad nimi miasto.

          • 1 1

          • lepiej podnosić produktywność przestrzeni miejskiej przez ograniczanie potrzeby korzystania

            z samochodów niż budowanie tuneli dla nich.

            Otwieranie ulic w centrum miasta dla pieszych i rowerzystów to dużo tańsza opcja niż budowanie tuneli dla samochodów.

            Bruksela 50 lat temu budowała wiele tuneli, teraz się stopniowo obalają, stąd poszukiwania innej doktryny rozbudowy systemu transportowego.

            • 0 0

  • uuuu (1)

    widze ze w tym kraju nikomu nie dogodzisz. wszystko po to abym to "JA" miał pierwszeństwo i zawsze zieloną falę jak jadę. A najlepiej jak dochodze raz na 2 lata "Na Nogach" do przejscia dla pieszych to jak są swiatła to od razu powinny się zmieniać na zielone "Dla Mnie" a jak nie ma swiateł to wszyscy powinni hamować z piskiem bo "Ja Idę.

    • 47 48

    • to kwestia nie tylko wygody..

      Ekologia, halas, spalanie i wiele wiele innych. Chodzi o to by optymalizować,a nie się nadymac jak rozdymka

      • 7 4

  • A nie no na takie rzeczy to nie ma co liczyć... (4)

    Sygnalizacja w Gdańsku jest tak rozkalibrowana że nie idzie jeździć. Na Elbląskiej jest pięć sygnalizacja która działa niepotrzebnie w cyklu zamiast na detektory...

    Zapala się czerwone na skrzyżowaniu ze Sztutowską, oczywiście przechodzi w nocy przez jezdnie tabun ludzi, a ze Sztutowskiej jest tyle samochód że nie idzie się doliczyć. No to jeszcze tłum skręcających i ruszamy, następnie na Miałkim Szlaku powtarza się sytuacja, bo dojeżdżamy na czerwone, też widzimy jak zielone nam mija. Aby trafić na zieloną falę trzeba albo jechać 30km/h (to nie żart, jadąc tyle dojeżdżamy na zielone na Miałkim Szlaku), albo pędzel i 90km/h i ledwo zdążymy.

    Ten TRISTAR tylko rozkalibrował całe miasto. Wszyscy stoją, nawet tramwaje które miały mieć priorytet, a piesi muszą biegać po przejściach aby przejść na zielonym każdy etap. To jest jakaś Paranoja. Nie da rady przejechać nawet Grunwaldzkiej na normalnej prędkości tylko albo pędzel, albo zawali droga, albo co chwilę ruszaj, hamuj, ruszaj, hamuj.

    • 96 7

    • (1)

      A wiesz kto na tym zyskuje? Producenci paliw. Popatrz sobie na licznik spalania chwilowego przy takiej jeździe. Nieważne zasmrodzenie miasta, nieważne zwiększenie ilości spalin, nieważna kieszeń Kowalskiego. Ważne zyski firm paliwowych, różnych Statoilów, Shelli, BP, pół biedy jak polskiego Lotosu czy Orlena bo to chociaż do budżetu państwa wraca. A ostatecznie skąd paliwa? Arabi i Rosjanie. I nie zdziwię się jeśli się kiedyś po odtajnieniu akt okaże, że za stawianiem świateł gdzie tylko się da, stoi zwykły LOBBING zagranicznych koncernów typu Shell oraz kilku szejków arabskich i rosyjskich mafiosów.

      • 7 1

      • to powodzenia

        na wyjeździe z dróg podporządkowanych i przy przechodzeniu na przejściach

        • 2 1

    • ale korki na Elbląskiej

      były przecież kiedyś większe....

      • 1 3

    • budyń z po w gdańsku

      tylko mieszkanka potrafi liczyć.....

      • 1 1

  • Absurdy drogowe (18)

    Wreszcie ktoś odważył się to napisać. Panie Leszku, popieram w całości Pana spostrzeżenia. Przed modernizacją, owszem nie zawsze było łatwo (i bezpiecznie) włączyć się do ruchu z ul. Bulońskiej w ul. Rakoczego, ale z pewnością przebiegało to kilka razy szybciej niż obecnie. I wcale nie chodzi tu o jakieś wydumane "Ja", tylko o zwykły rozsądek - jeśli można coś uprościć i ułatwić, bez znaczącego utrudnienia dla innych uczestników ruchu (którzy mają prawo myśleć tak samo), to należy to zrobić.

    Tak dużo mówi się i pisze o ekologii. Czy ktoś pomyślał, jaki jest koszt dla środowiska (nie wspomnę już o ludziach, ale tego zazwyczaj nie bierze się pod uwagę) wynikający z nieuzasadnionego (zbyt długiego i częstego) postoju pojazdów na skrzyżowaniu oraz konieczności ciągłego zatrzymywania się i ponownego włączania do ruchu?

    Pomijam tu nerwy i stres kierowców.

    Ułatwiajmy sobie życie, zamiast je komplikować. Czasem tak niewiele potrzeba...

    • 107 13

    • Kto winien?

      Może "Józef Bąk" pomoże... ?

      • 5 5

    • (6)

      Tam należało zrobić rondo z objazdami dla skręcających w prawo (lewy pas na rondo, prawy na objazd). Żadnych świateł, tylko to byłoby za tanie i szwagier produkujący sygnalizatory by nie zarobił. Tramwaj by nie czekał, bo zawsze miałby pierwszeństwo, tak stanowią przepisy. Samochody też by nie czekały jak nikt inny nie jedzie. To się nazywa samoregulacja ruchu. Żaden Tristar do tego nie jest potrzebny tylko trochę krawężników i farby. Nie przejdzie, bo znowu za tanio...

      • 17 6

      • słabo znasz przepisy (5)

        od kiedy tramwaj ma "zawsze" pierwszeństwo?

        • 5 7

        • (4)

          No nie zawsze, bo tramwaj musi przepuścić pojazd uprzywilejowany. Nad pozostałymi uczestnikami ruchu ma pierwszeństwo, o ile znaki lub sygnalizacja świetlna nie stanowią inaczej. Doczytaj o pojazdach szynowych w kodeksie drogowym.

          • 10 1

          • Dalej źle (3)

            Wjeżdżając na rondo tramwaj nie ma pierwszeństwa nad tymi co są już na rondzie.

            • 3 6

            • jezeli jest znak ustap pierwszenstwo temu co jest juz na rondzie to tak

              zasadniczo w Polsce chyba nie ma innych rond wiec tramwaj w takim przypadku ustępuje pierwszeństwa pojazdowi który znajduje się już na rondzie.

              Chyba mało kto o tym wie, a dobrze mieć taka wiedzę.

              • 4 0

            • Czytaj dalej kodeks (1)

              Jeśli na wjeździe na rondo nie ma znaku STOP, to pierwszeństwo ma pojazd wjeżdżający na rondo. I to akurat dotyczy wszystkich pojazdów, bo na skrzyżowaniu równorzędnym ustępuje się temu z prawej. Tylko trzeba ogarniać, że rondo to forma skrzyżowania.

              • 1 0

              • STOP lub "ustąp pierwszeństwa " oczywiście

                • 5 0

    • mam takie same obserwacje (2)

      a jeżdżę też codziennie i codziennie się zastanawiam dlaczego muszę stać na każdych światłach.....

      • 14 2

      • a ja nie stoję na większości

        • 1 3

      • za bardzo przyspieszasz i wyprzedzasz wszystko co się rusza

        by zdążyć zatrzymać się na czerwonym.

        Zmień styl jazdy na mniej agresywny. To pomaga. Poprawia zdrowie, stan portfela i stan środowiska (mniej spalin i hałasu).

        • 0 0

    • ułatwiajmy przede wszystkim życie ludziom (3)

      przestańmy myśleć o kierowcach jako o jedynych "ludziach" poruszających się w przestrzeni miejskiej.

      Jak na razie granica kompromisu zawsze była przesuwana na rzecz przepustowości pojazdów, ten trend warto kwestionować i dokonać reorientacji polityki komunikacyjnej miasta, przyznając, że dotychczas potrzeby ludzi były podporządkowywane potrzebom ruchu pojazdów w olbrzymiej większości przypadków.

      • 5 9

      • Albowiem tymi pojazdami (2)

        nie jeżdżą ludzie tylko źli najeźdźcy z kosmosu.

        • 11 4

        • chyba, jak zwykle, nie dajesz wyrazu rozumienia słowa 'kompromis'

          i nadal się kompromitujesz brakiem elementarnej empatii

          • 1 3

        • próbujesz ironizować czy nadal żółć zaślepia ci oczy?

          • 0 0

    • Leszek na prezydenta...

      • 0 2

    • Nie "wreszcie" głąbie, bo trąbią o tym od roku. Na początku były tłumaczenia, że drogowcy "obserwują", "regulują" i że to "faza początkowa". I tak ta faza trwa i trwa i jak było do d...y tak jest. Ale to nie może być przypadek. Może to jest tak, że (tak jak ja) częśc kierowców zmieni trasę, by nie wkurzać się stawaniem co 50m? I tym sposobem odciąży ruch na Morenie? Poza tym pamiętajcie, że ruch drogowy to żywy organizm i fala aut nie znika, tylko się przesuwa. Może gdyby udrożnić Morenę, to Potokowa nagle stałaby się nieprzejezdna? Albo Słowackiego zakorkowana? A z drugiej strony Kartuska i Żołnierzy Wyklętych? Ale nie, autor patrzy tylko na swój ogonek. Zawsze coś i zawsze żle. Remonty na Morenie - źle. Piecewska nie wyremontowana - źle. Wyremontowana - źle. Ech, Polaki Malkontenty. I każdy, każdy mądry, najmądrzejszy. Madrość wrodzona intuicyjna i recepta na wszystko w jednym palcu. Zuchy!

      • 2 7

    • A czy Ty myslisz?

      Jak tak sie przejmujesz wplywem na srodowisko to idz na pieszo.

      • 0 2

  • jeśli by powołać osobny wydział w ZDiZ (5)

    to ten problem będzie rozwiązany

    • 18 9

    • w sensownie zarządzanych miastach powoływany jest pełnomocnik ds. ruchu pieszych (4)

      W dobrze zarządzanych miastach ludzie zamożni chodzą pieszo, rowerem lub korzystają z komunikacji publicznej.

      W źle zarządzanych miastach ludzie biedni poruszają się samochodami i narzekają na zbyt gęsto umieszczane światła.

      • 5 8

      • no ale jakie wykształcenie powinien mieć pełnomocnik ds. ruchu pieszych? (1)

        poza tym ktoś poruszający się SUVem BMW nie jest raczej biedny finansowo- a biedny mentalnie. Zresztą jeżeli jest to SUV Kia to podobnie.

        • 2 2

        • bieda zależy od kontekstu

          nie chodzi o wykształcenie, chodzi o wiedzę na temat zasad zarządzania miastem i dobry zestaw kryteriów wyboru takiego pełnomocnika.

          Zgódź się co do istoty pomysłu, o szczegółach można porozmawiać później.

          Sprawy transportu w mieście są zbyt poważne by pozostawiać je w gestii inżynierów.

          • 1 0

      • Uwielbiam te pedalarskie urojenia (1)

        Ci prezesi banków i CEO pomykający do pracy hulajnogami. Aż się człowiekowi nie chce budzić z pięknego snu.

        • 6 5

        • jakieś przejawy zdolności do refleksji się pojawiły....

          empatii nadal za grosz....

          • 2 2

  • morena (7)

    dla mnie ta dzielnica ma komunistyczny klimat...
    jak rosyjskie przedmieścia

    • 24 62

    • Masz na mysli Piecki-Migowo? (2)

      • 9 6

      • Czepiasz się (1)

        dla rodowitego mieszkańca Gdańska, będzie to Morena i tyle!!

        • 15 2

        • plecki

          • 2 8

    • he he

      • 1 1

    • KOMUNISTYCZNY KLIMAT? (1)

      Na tych "komunistycznych osiedlach" są szkoły, przedszkola, ośrodki zdrowia, sklepy i cała infrastruktura. A na tych nowych osiedlach brak wszystkiego i wozicie te swoje dzieci waszymi samochodami do komunistycznych osiedli i tworzycie korki w mieście.

      • 26 4

      • Ale masz ból d*py. Kolega wyraził opinię o wyglądzie osiedla i tyle. Dla mnie też niektóre rejony Gdańska, ale i też innych miast przywodzą na myśl różne skojarzenia. A Ty wyjeżdżasz od razu z jakimiś korkami itd. Gdyby nie te korki, to tym bardziej puste ulice przypominały by jakieś opuszczone rosyjskie miasto...

        • 3 8

    • A byłeś tam kiedyś? Bo cosik mi się wydaje, że nie wiesz o czym piszesz

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane