• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rondo na Nowatorów: niezbędne, ale na razie będą utrudnienia

Michał Brancewicz
2 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Turbinowe rondo, które ma zapewnić płynny ruch, nawet przy dużym wzroście ruchu samochodów, powstanie do 15 grudnia na skrzyżowaniu ul. Nowatorów i Budowlanych. Turbinowe rondo, które ma zapewnić płynny ruch, nawet przy dużym wzroście ruchu samochodów, powstanie do 15 grudnia na skrzyżowaniu ul. Nowatorów i Budowlanych.

W poniedziałek ruszają prace przy budowie ronda na przecięciu ul. Budowlanych i Nowatorów. Trzeba liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu.



Przebudowa ul. Nowatorów to inwestycja mająca bezpośredni związek z rozbudową portu lotniczego w Rębiechowie. Wyremontowana ulica stanie się drogą dojazdową do centrum Gdańska po tym, jak rozrastające się lotnisko zajmie część dzisiejszej ul. Słowackiego.

Prowadzone przez firmę Skanska prace na ponad 4-kilometrowym odcinku ul. Nowatorów miały zakończyć się w listopadzie br. Jednak w pewnym momencie okazało się, że rondo, które miało powstać na przecięciu z ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska, będzie się zatykało przy większym ruchu. Dlatego zdecydowano się na przeprojektowanie go, choć to wiązało się z koniecznością ogłoszenia nowego przetargu na jego wykonanie.

Specjalne rondo turbinowe zostanie wykonane przez konsorcjum firm Wakoz i Poldim za ponad 7 mln zł. Prace ruszają w poniedziałek 5 października i mają się skończyć do 15 grudnia.

- Będzie to rondo dwupasmowe, na którym każdy, kto chce skręcić w prawo jedzie zewnętrznym pasem, a ten kto chce jechać w lewo lub prosto jedzie pasem wewnętrznym - opisuje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Początkowo remont całej ul. Nowatorów wraz z rondem miał kosztować ok. 23 mln zł. Samo rondo (mniejsze niż to, którego budowa rusza w poniedziałek) miało kosztować 3,2 mln zł. Prowadząca remont ul. Nowatorów Skanska dostanie wynagrodzenie pomniejszone o tę kwotę.

Prace przy nowym rondzie spowodują spore utrudnienia w ruchu
Mapa objazdów. Mapa objazdów.


- kierunek od ul. Kartuskiej do ul. Słowackiego: ruch odbywał się będzie jednokierunkowo, w kierunku przeciwnym funkcjonować będą linie autobusowe przy ręcznym sterowaniu ruchem. Nocą kierowanie ruchem odbywać się będzie za pomocą sygnalizacji świetlnej.

Pozostałe relacje odbywać się będą następującymi objazdami:

- dla jadących ul. Słowackiego lub obwodnicą do ul. Budowlanych zostaną wyznaczone 2 objazdy ulicami: obwodnicą, Kartuską, Nowatorów, Banińską oraz obwodnicą, Kartuską i Bysewską,

- dla jadących ul. Kartuską z kierunku Żukowa do ul. Budowlanych zostanie wyznaczony objazd ulicami: Kartuską i Bysewską

- dla jadących ul. Kartuską z kierunku centrum do ul. Budowlanych funkcjonować będą 2 objazdy ulicami: Kartuską, Nowatorów, Banińską oraz ulicą Kartuską, Bysewską,

- dla wjeżdżających z ul. Budowlanych w kierunku ul. Słowackiego wyznaczone będą 2 objazdy ulicami: jednokierunkową ul. Maszynową, Nowatorów, Budowlanych (dla pojazdów których rzeczywista wysokość nie przekracza 3,1 m) oraz ulicami: Budowlanych, Banińską i jednokierunkowymi odcinkami ulic Nowatorów, Budowlanych (dla wszystkich pojazdów bez ograniczeń),

- dla wjeżdżających z ul. Budowlanych w kierunku ul. Kartuskiej objazd odbywać się będzie ulicami: jednokierunkową ul. Maszynową, Nowatorów (dla pojazdów których rzeczywista wysokość nie przekracza 3,1 m) oraz ulicami: Budowlanych, Banińską, Nowatorów (dla wszystkich pojazdów bez ograniczeń).

Opinie (141) 6 zablokowanych

  • 3mln za wylanie asfaltu (3)

    yeah

    • 8 54

    • budowa ronda w miejsce dawnego skrzyżowania to nie wylanie asfaltu, wierz mi. a poza tym nie 3 mln, tylko 7 mln ;)

      • 22 1

    • A co ty myślisz przecież to ma być rondo TURBINOWE!!!

      • 0 0

    • NIE TRZY TYLKO SIEDEM!!!

      • 0 0

  • (9)

    czy takie rondo jest bezpieczne? turbinowe ronda wydaja sie byc dziwne dla tych ludzi ktorzy malo jezdza. nie mowiac juz o tych co kazde rondo jest nietypowym skrzyzowaniem i nie umieja z nich kozystac.
    tak czy inaczej powodzenia w szybkim skonczeniu robot!

    • 30 9

    • Raczej bezpieczne

      Trzeba się przyzwyczaić, ale są z pewnością bardziej bezpieczne i przejezdne od standardowych rond wielopasowych. powinno być też bezpieczniej, niż na rondzie jednopasowym, bo znika kolizja z samochodami od razu skręcającymi w prawo. Tak, czy inaczej, jak ktoś wjeżdżając na rondo patrzy, czy nie ma już na nim samochodu, to nic się nie stanie.

      • 9 2

    • juz to widze napewno nie zda egzaminu lupiej zwykłe rondo za polowe kas taniej i bezpieczniej!!!

      • 1 11

    • wystarczy patrzec na znaki i nie beddzie nic dziwnego.

      • 9 1

    • Jak nie znają przepisów i nie umieją znaleźć się na rondzie turbinowym to niech nie jeżdżą, bo stwarzają zagrożenie dla innych i siebie. Mniej oferm na drodze - bezpieczniejsze drogi i mniejszy ruch

      • 9 1

    • oczywiście, że bezpieczne (1)

      bo na rondach są tylko stłuczki.. nie ma wypadków.. problem polega tylko n atym , czy ktoś zrobił wcześniej badania natężenia ruchu i ...uwaga trudne słowa: JAKIEŚ PROGNOZY NA PRZYSZŁOŚĆ?? Bo rondo jest przejezdne tylko do pewnego natężenia, a powyżej stoi całkowicie... No ale znacznie mądrzejsze głowy za znacznie lepsze pieniądze nad tym myślą... A odnosnie stłuczek - wytłucze sie to co nie powinno jeździć i będzie luźniej na drogach

      • 6 3

      • "wytłucze sie to co nie powinno jeździć i będzie luźniej na drogach" :
        taak, ciekawe. Jeśli Ty nikogo nie stukniesz, to stukną Ciebie, więc nie prowokuj losu.

        • 5 0

    • zalezy

      jesli bedzie to zrobione porzadnie i pasy ruchu beda rozdzielone fizycznie kraweznikami, coby cwaniaczki nie wykrecaly numerow, to powinno byc dobrze.

      • 5 3

    • Takie rondo to nic trudnego, trzeba się tylko trzymać zasad.Takich rond np. w Norwegii jest multum, jeździłem tam i przyznam że czasem robiłem błąd chcąc jechać prosto z lewej ale to kwestia przyzwyczajenia, choć z naszą kulturwą jazdy to będzie ciężko..

      • 1 0

    • Mieszkam obecnie w Krakowie i tutaj wszystkie, albo zdecydowana większość takich skrzyżowań ma taki układ(2 albo więcej pasów). Sprawdza się naprawdę dobrze. Myślę, że w Gdańsku też się sprawdzi. ;)

      • 3 0

  • I tak sie zatka (3)

    Podobnie jak dolny odc Slowackiego.Dlaczego nie mozna zbudowac na tym odcinku trasy bezkolizyjnej o przekroju 2x2 zeby wszystko mialo rece i nogi?Wychodzi na to, ze na gdanskie lotnisko latwiej bedzie dojechac z Gdyni hehe.

    • 22 16

    • jest 2x2 w projekcie, początek realizacji 08.2010

      • 2 0

    • poszerzanie ulic przesuwa korki (1)

      ale ich nie rozładowuje

      Korki rozładowuje komunikacja publiczna i rowerowa

      • 3 2

      • rozładowuje

        korki, ale na dalszych skrzyżowaniach...np. załóżmy: masz korek na słowackiego w stronę galerii od grunwaldzkiej do trawki. ta ilość samochodów tworzyłaby korek zaledwie do chrzanowskiego w przypadku 2 pasów(2x wiecej miejsca przy tej samej ilości samochodów), co pozwoliłoby jadącym w reymonta i chrzanowskiego skręcać nie stojac w korku i dodatkowo ten korek zmniejszając. wiec korek nie zostałby zlikwidowany, ale stałby się mniej kłopotliwy i czasochłonny. zwłaszcza, ze w tym wypadku nie ma zmiany na 1 pasmową ulicę, tylko na grunwaldzką, która jest 3 pasmowa. a jeśli chodzi o częsty argument, ze to tylko przeniesienie korka gdzie indziej, to prawda, ale takie, które pozwala rozbić wielki korek na kilka mniejszych,które łatwiej ominąć, bądź krócej się w nich stoi.

        • 2 0

  • wstawić tam renomę (4)

    z suszarkami dać im 100% kasy z przetargu i niech zarabiają kolejne miliony.
    Przecież Lisicki twierdzi że tyle miasto zarobiło bo jest renoma.

    zapomniał powoiedzieć i ile on od nich zarobił za lewizne.

    • 21 21

    • re (1)

      hahha żenujący jesteś!! coraz bardziej pogrążasz siebie w psychozie paranoidalnej o podłożu schizofrenicznym słowem leczyć się trzeba na Renomę tzn.kasować bilety

      • 4 2

      • no proszę, metody ubeckie w pełni

        jak ktoś mówi niewygodną prawdę, to zwyzywać go od nienormalnych paranoików. Sowieci też wysyłali bezterminowo do psychiatryka...

        • 0 2

    • No jeżeli Miasto zarabia na tym, że jest renoma (dochody ze sprzedaży biletów) to znaczy że jest efekt ich działalności pożądany przez Miasto i nie ma znaczenia, kto, co za ile, jeżeli dzieje się to bez szkody dla Miasta, a jedynie z zyskiem.

      Boli pewnie ciebie, bo trzeba kasować bilety a nie na gapę

      • 4 0

    • boli cie ze facet wymyslil firme ktora przynosi zyski a ty nie potrafisz nawet kiosku otworzyc??

      • 3 3

  • Jaką mamy pewność, że gdyby w Polsce rządziło PiS to EURO 2012 nie zostałoby nam zabrane na rzecz Krakowa (3)

    a co za tym idzie 960 mln zł na budowę Słowaka, WZ-Węzeł Karczemki, Południową Obwodnicę Gdańska, Trasę Sucharskiego ?? Albo Jaro nie przeznaczyłby tych pieniędzy na utworzenie np Instytutu Lustracji Polaków ?? Rząd jest jaki jest, ale mogłoby być dużo gorzej.

    • 30 34

    • ale mogło by być lepiej..."by zyło się lepiej"takie było hasło....a tu lipa...donek myśłi tylko o prezydenturze...o tym żeby dać nogę.

      • 3 3

    • "Rząd jest jaki jest, ale mogłoby być dużo gorzej"

      Przypomnial mi sie stary tekst o Stalinie, ktory poglaskal dziecko i wtedy wszyscy zaczeli bic brawo. Bo przeciez nie musial glaskac - mogl zabic.

      • 8 2

    • Budyniem się zatrułeś?

      • 5 1

  • A ja się pytam kiedy? (3)

    Z rondem, czy bez ronda można będzie dojechać bez korków z Wrzeszcza do lotniska.

    • 30 1

    • Mniejmy nadzieję, że tak jak podali w 2013 roku. Bo juz więcej poślizgów to nawet w Polsce chyba być nie może

      • 1 0

    • w nocy

      • 1 0

    • koleją

      • 0 0

  • Sonne a co twoje wypociny maja wspolnego z tematem?

    Pomyliles chyba fora,idz na jakies ogolnopolskie wspierac Platforme Obywatelska,bo po ostatnich przekretach klamstawach i aferach kazdy glos jej sie teraz przyda:)

    • 23 11

  • turbinowe rondo?

    • 3 10

  • gdazie sens gdzie logika (15)

    dla takiego układu komunikacyjnego. Zamiaruje się likwidacje odcinka ulicy Słowackiego choc moment na to by dokonac przebudowy Słowackiego i poprowadzic odcinek w tunelu pod pasem startowym - Moment ten jest najodpowiedniejszy. Ale wymyśla się bzdury i zamiaruje sie poprowadzenie tunelem kolei metropolitalnej. Kto na tym zarabia? Na razie firmy projektowe i pewnie krewni i znajomi królika znajdujacy intratne posady w firmach.

    • 15 3

    • (10)

      Ty się chyba z Jowisza urwałeś, bo Mars za blisko... HE HE HE.

      Taki z ciebie bywalec, że chyba poza sklepem spożywczym to nigdzie nie bywasz. Pisząc o budowie tunelu pod pasem startowym jesteś dałeś przykład braku orientacji, co trzeba zrobić, żeby wybudować jakikolwiek tunel, a pod terenem lotniska szczególnie (pomyśl trochę).

      Nie chcę zwymyślać cię od ignorantów, naiwniaków i debili bo pewnie wykształcenie i doświadczenie jakieś masz, ale Twój post jest z kategorii "wybudujmy most z Gdańska do Sztokholmu".

      Nie pisz więcej postów, jeżeli nie masz o tym pojęcia a robisz to tylko, aby przekazać "mądrość" z kategorii wymienionej powyżej, bo się mocno kompromitujesz i obniżasz i tak już niski poziom forum

      • 4 2

      • (4)

        przepraszam za błędy (jesteś dałeś), ale tak się z posta bywalca salonowego uśmiałem, że błędy same wyszły

        • 1 1

        • ze śmiechu też chyba popuściłeś bo coś stynksi. Na całym świecie robi sie tunele i pod lotniskiem (2)

          i gdziekolwiek (rzeki, zatoki itp cieśnny) tylko u nas a to wody gruntowe (!!!) za wysoko a to nie dasię... no z takim podejściem to zajdziemy do zimbabwe nie europy

          • 3 1

          • Dokładnie TAK, choćby Schiphol (1)

            (lotnisko w Amsterdamie). Piękny widok, jak się jedzie autostradą a NAD autostradą po megakładce suną Jumbo-Jety. Tylko oni mają inny poziom wód gruntowych - pewnie lepszy :)

            • 0 0

            • wiadomo wszak to Holandia.;)

              • 0 0

        • Włodzio. Ino słoma w butach Ci się ostała

          • 0 2

      • (4)

        jak projektanci przedstawiają projekty kolei metropolitalnej z tunelem w wiadomym miejscu to marszałkuńcio wydaje na takie bzdury kasę, choc wiadomo , ze kolej nigdy tam tunelem nie pójdzie.

        • 1 1

        • (3)

          No dobra mądrale.
          Po pierwsze primo!
          Hasło że na całym świecie buduje się tunele jest głupie, bo w Polsce też się buduje tunele (vide W-wa I linia metra, II planowana, tunele drogowe w Krakowie, czy chociażby tunel pod Martwą Wisłą w ciągu Trasy Sucharskiego którego projekt budowlany jest na ukończeniu), więc kolego z zimbabwe troszkę się minąłeś z argumentacją, bo o wodach gruntowych nikt tu nie mówił, tylko o problematyce formalno-prawnej i technologicznej przy realizacji czegokolwiek pod istniejącym lotniskiem - w wykopie otwartym nic nie zrobisz bo goroziło by to paraliżem lotniska, a TBM z uwagi na koszty jest zupełnie pomysłem idiotycznym - żeby wejść na odpowiednią głębokość tunel musiałby mieć około 1,5km (tunel w sucharskim 1,9km)

          Po drugie primo!
          Jak przyjrzysz się bywalcu dokładnie przebiegowi kolei metropolitalnej to zobaczysz, że kolej nie ingeruje w istniejący Port Lotniczy za wyjątkiem podcięcia terenu przy cargo. W podziemiu kolej jest na odcinku od istniejącej Słowackiego na północ i przy terminalu II, gdzie roboty zaczynasz w polu, więc nie ma problemu z procedurą (uzyskiwanie uzgodnień w Warszawie - ministerstwa, lotnictwo itp), zamykaniem lub znacznym utrudnieniem ruchu lotniska, czy też przebudową istniejącej infrastruktury.

          Dlatego więc jeżeli piszecie pierdołu o tym co się na świecie robi to najpierw sprawdzcie co się robi w Polsce, a do tego jak bywalec nie zna przebiegu kolei o której pisze to lepiej niech nie pisze.

          Pewnie chwilę jeden odpowie, że bywał na świecie i widział a w Polsce to i tak nic nie powstanie, a drugi odpowie że przebieg kolei zna dokładnie i wie lepiej. Szanowni panowie najpierw myślcie, potem piszcie. Pierwszy zweryfikuje swoje stanowisko za 4 lata jadąc tunelem pod Martwą Wisłą, a drugi koleją za 5 lat

          Bez odbioru.

          • 1 0

          • ty inRZynier, idź zobacz jak fajnie za niski jest tunel w Sopocie, jak realistycznie wystaje z ziemi i jak jest dziwnie jakby (1)

            nieprzemyślany. za takie inwestycje dziękujemy. A na świecie nie bywam, ale widzę /czytam, oglądam i słucham, że można wiele. I widze jak nie wiele robicie inRzynieŻy po UG i podobni w polsce :)

            • 0 0

            • A co ma do tego tunel w Sopocie?

              Tunel pod lotniskiem to głupota.
              Tunel pod Martwą Wisłą zobaczymy. A na młarginesie w sobotę na Discovery był program o budowie tunelu w Malezjih (metoda drążona TBM). Podczas budowy mają wiele problemów, łącznie z osuwaniem się ziemi i zapadaniem się istniejących dróg. Więc nie pisz szyderczo o polskich inżynierach, bo pewnych zjawisk nie da się przewidzieć w 100%.

              A poza tym tunel projektuje niemieckie biuro mające na rozkładzie zakończone projekty kilku tuneli wykonanych różnymi metodami.

              Ale ponarzekaj sobie jeszcze trochę, pewnie od tego jest ci lepiej

              • 0 0

          • przy realizacji czegokolwiek pod istniejącym lotniskiem?

            Z choinki się urwałeś czy celowo dezinformujesz?
            Aktualny przebieg Słowackiego jest _obok_ lotniska. Wystarczyło najpierw wpuścić tam drogę w płytki tunel z odpowiednio nośnym stropem a potem rozbudowywać lotnisko. I na to jeszcze jest czas, ale pewnie jakiemuś prominencikowi z osiedla Cz.Ś. nie pasuje ruch samochodów drogą przez las.

            • 2 1

    • Hektary POLA (3)

      Słowackiego zlikwidują za lotniskiem nie dlatego, że trzeba tam zbudowac tunel, tylko dlatego, że koszt przesunięcia obecnego przebiegu słowackiego o 200 - 300 m kosztowałby ~20 mln PLN.
      20 mln których nie ma w budżecie rozbudowy lotniska ~(obecnie 450 mln PLN).
      Tam jest sporo miejca - nawet drzew nie trzeba wycinać.

      Co z tego że całe Kaszuby będa miały o 8 km dalej na lotnisko (trzeba będzie je objechac dookoła!), a cała reszta 2 km dalej do Gdańska w jedną stronę...

      Tą drogą przejeżdża około 10 tys. pojazdów dziennie. Likwidowany odcinek Słowackiego zwróciłby się społeczeństwu w około 5 lat. Niestety kto inny zapłaci za czas w korkach i paliwo niż ten kto podejmuje decyzje w tej sprawie...

      • 4 1

      • Dokładnie

        to nie jest sprawa żadnych tuneli pod pasem startowym. Problemem była sprzedaż tej ziemi ileś lat temu przez władze lotniska z uzasadnieniem, że lotnisko buraków sadzić tam nie będzie i teraz mamy.

        • 2 0

      • (1)

        Koncepcja na podstawie której sporządzany jest projekt budowlany ul. Słowackiego na tym odcinku przewiduje jej odsunięcie o około 150-200m od istniejącej - będzie docelowo droga 2x2 z bezpiecznym zjazdem do terminali i do cargo

        • 0 0

        • W Polsce istnieje dosyć zasadnicza różnica pomiędzy koncepcją a faktyczną drogą. Patrz koncepcje S6 (Trasa Kaszubska), DK20 czy DK7 na odcinku Gdańsk - Żukowo. Przez lata pozostaną tylko koncepcjami.

          "Koncepcja Słowackiego" urywa się na terminalu. Docelowo Słowackiego za lotniskiem przestaje istnieć!

          • 0 0

  • (3)

    "- Będzie to rondo dwupasmowe, na którym każdy, kto chce skręcić w prawo jedzie zewnętrznym pasem, a ten kto chce jechać w lewo lub prosto jedzie pasem wewnętrznym - opisuje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku."

    bedzie to wiekoPOmny czyn sPOłeczny pana miecza ksywa "kociołek?
    to tego kuźwa dożyłem żeby wisłę zawracać kijem??
    na mój gust jeden pas i jeden kocioł styka:-)

    • 6 25

    • starooch znowu gęga, gęę gęę gęę

      • 0 0

    • rondo turbinowe to nowatorska sprawa

      na pewno udrożnią drogi z pierdół nie potrafiących korzystać z kierunkowskazów

      w Krakowie takie jest/są, w Gdyni przy wiadukcie koejowym ul. 10-lutego z Dworcową przydałoby się

      • 0 0

    • co ty wiesz o rondach?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane