• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rondo odblokowało Węzeł Karczemki, ale korek przesunął się na al. Armii Krajowej

Maciej Naskręt
29 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Podczas realizacji tymczasowego ronda na Węźle Karczemki zabrakło co najmniej 20 cm podłoża. W związku z tym autobusy i ciężarówki niebezpiecznie się pochylają. Strach pomyśleć co będzie, gdy na drodze pojawi się śnieg i lód. Podczas realizacji tymczasowego ronda na Węźle Karczemki zabrakło co najmniej 20 cm podłoża. W związku z tym autobusy i ciężarówki niebezpiecznie się pochylają. Strach pomyśleć co będzie, gdy na drodze pojawi się śnieg i lód.

Na Węźle Karczemki drogowcy zbudowali rondo, które udrożniło ruch zakorkowany od dobrych kilku lat. Niestety, utrudnienia przesunęły się na Trasę W-Z. Samo rondo jest dziwnie wyprofilowane.



Al. Armii Krajowej w Gdańsku. Poranne utrudnienia. Al. Armii Krajowej w Gdańsku. Poranne utrudnienia.
Nieoznakowane ciężarówki, które wzbudzają obawy wśród kierowców na Węźle Karczemki.. Nieoznakowane ciężarówki, które wzbudzają obawy wśród kierowców na Węźle Karczemki..
Na początku tygodnia wykonawca przebudowy Węzła Karczemki - firma budowlana Budimex - zmienił organizację ruchu. Związana ona była z realizacją bliźniaczego wiaduktu w ciągu ul. Kartuskiej nad Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Na zjeździe z obwodnicy z kierunku Gdyni zbudowano rondo i zlikwidowano sygnalizację świetlną.

Doraźne rozwiązanie spowodowało, że korki na całym Węźle Karczemki zelżały. Kierowcy już nie pokonują układu drogowego w 40, lecz zaledwie w 15 minut. Czy nie można było wprowadzić rond przy zjazdach z Obwodnicy Trójmiasta nieco wcześniej? - Dotychczasowy układ Węzła Karczemki dostosowany był do ruchu zmierzonego kilka lat temu, gdy nie był on uporczywy. Proszę pamiętać, że przy Węźle Karczemki powstały liczne obiekty handlowe, które zwiększyły liczbę pojazdów - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA - inwestora przebudowy Węzła Karczemki.

Ulice to jednak naczynia połączone. Niestety, poprawa ruchu na górnym tarasie Gdańska spotęgowała, szczególnie rano, korki w ciągu al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska w kierunku Śródmieścia. Wszystko wskazuje, że kierowcy będą brnąć w korkach przynajmniej do czasu otwarcia Południowej Obwodnicy Gdańska, czyli do maja 2012 r. Wtedy z Trasy W-Z znikną pojazdy ciężarowe - ruch tranzytowy. Mniej aut na drodze to mniejsze zatory.

Mimo wytężonej pracy drogowców na Karczemkach, kierowcy nie szczędzą im cierpkich słów. - Zjazd z tymczasowego ronda jest za ostry i ma bardzo duży profil. Auta, szczególnie ciężarowe, zjeżdżając ze skrzyżowania niebezpiecznie przechylają się na prawą stronę. Jak tylko przyjdzie gołoledź, to będziemy mieli tam wypadek - denerwuje się pan Łukasz, mieszkaniec Jasienia.

- Bez obaw. Rondo zostało tak zaprojektowane, że zmieszczą się na nim nasze pługopiaskarki. Będą zabezpieczać drogę przed oblodzeniami. Nie powinno być utrudnień i ewentualnych kolizji, powstałych w wyniku złych warunków atmosferycznych - zapewnia Piotr Michalski.

Kierowców straszą też sunące po Węźle Karczemki wywrotki. - Samochody jeżdżą bez tablic rejestracyjnych. Na domiar tego często ze skrzyni ładunkowej spadają na jezdnię kamienie. Łatwo uszkodzić tam auto - mówi nam pan Marian, mieszkaniec i kierowca z Jasienia.

- Węzeł Karczemki jest placem budowy. Stąd żółte wywrotki nie muszą mieć tablic rejestracyjnych. Oczywiście kierowców tych pojazdów obowiązują zasady ruchu drogowego. W razie kolizji odpowiedzialność ponosi kierownik budowy - wyjaśnia Piotr Michalski.

Projekt przebudowy Węzła Karczemki w Gdańsku. Projekt przebudowy Węzła Karczemki w Gdańsku.
Przebudowa Węzła Karczemki to inwestycja zlecona i nadzorowana przez gdański oddział GDDKiA. Generalnym wykonawcą jest przedsiębiorstwo budowlane BUDIMEX. Za realizację zadania otrzyma ok. 186,5 mln zł. Ok. 65 proc. tej kwoty będzie pochodzić z Unii Europejskiej - z funduszu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Inwestycja drogowa rozpoczęła się wiosną tego roku i potrwa do maja 2012 r. Projekt rozbudowy węzła przewiduje poszerzenie obwodnicy i wykonanie licznych bezkolizyjnych zjazdów z drogi ekspresowej. Widowiskowa będzie łącznica na wiadukcie, umożliwiająca zjazd z obwodnicy z kierunku Gdyni w stronę Gdańska.

Przedsięwzięcie obejmuje też realizację nowego węzła drogowego, zapewniającego bezkolizyjny dojazd przed Centrum Handlowego Auchan.

Miejsca

Opinie (236) ponad 10 zablokowanych

  • przez te roboty drogowe to straz wiejska ma eldorado ech...,na powstancow warszawskich kosza rowno i zakladaja blokady,ze niby

    "zielen"sie niszczy+podobno jest znak "zakaz zatrzymywania",nie zauwazylem jadac do sądu i 100zeta poszlo sie rypac :(

    • 2 1

  • dramat,Budyniowe powstanie trwa w najlepsze,oby zylo sie lepiej

    • 3 2

  • wszystko ładnie pięknie ale ktoś w tym całym gigantycznym remoncie zapomniał o pieszych którzy muszą dojść do pracy w pobliskim centrum handlowym

    • 3 0

  • Budyn spadaj na Madagaskar!Gdzie parkingi wielopoziomowe w centrum?!!! (1)

    • 9 2

    • parkingi wielopoziomowe zwiększają korki na dojeździe do centrum

      • 0 0

  • hahaha (1)

    ja wiem że będziecie narzekać bo bez narzekania nie było by Polaków, inwestycja się nie skończyła tyko na tym rondzie. Puki co jest bez sensu takie rondo, jak porobią do niego ulice to wtedy będzie z sensem. Polska i samorządy nie są na tyle bogate by wszystko zrobić od razu, inwestycje drogowe (renowacja,budowa nowych) i inwestycje torowisk tramwajowych i kolejowych potrwają do 2025r a do czasu 2014 roku radze się uzbroić w dużą cierpliwość i poszukać objazdów-bez utrudnień nie będzie niczego, i panie od dzieła sztuki na nowatorów-przypuszczam że więcej robię kilometrów w przeciągu tygodnia niż ty koleś w ciągu roku a na nowatorów byłem nie raz i dla mnie jest to logiczne że tam coś jeszcze będzie ale widzę że niektórzy są tutaj pozbawieni logicznego myślenia.

    • 1 5

    • Polak zrozumie, że coś może trwać długo, byle było wykonane porządnie. A u nas co rusz - prowizorka. Ronda wąskie, zjazdy z wiaduktów strome (czyt. zbyt krótkie), wszystko się robi, aby tanio. Jest mniej pieniędzy na drogi, bo trzeba utrzymywać wielką rzeszę urzędasów, patrz: GDDKiA, np. I po cóż nam ten moloch?

      • 1 0

  • autobos

    kierowca autobosu...ogieeeN!!!

    • 0 3

  • MUSICIE POSZERZAC DROGI !!! INACZEJ BEDZIE ZAGLADA!!!

    musicie robic szersze drogi !! innego rozwiazanie nie ma albo NI MA!!

    • 5 3

  • jak slysze o slynnym budimexie to mnie krew zalewa

    przeciez to jest jakis partacz a nie wykonawca, wystarczy popatrzec na inne wczesniejsze realizacje, kazda jedna nie dosc ze z opoznieniami to jeszcze do poprawki, KAZDA! czyzby w tym przypadku moglo byc inaczej? watpie, aczkolwiek bardzo chcial bym sie mylic

    • 4 0

  • dlaczego w USA drogi lokalnie maja po ...16 pasow???? dlaczego nie buduja jak w PL jednopasmowek?? WHY?? (3)

    czem znac odp. why?

    • 1 7

    • zaraz pseudo znawcy ci napisza

      ze jeden pas w zupelnosci wystarcza (patrz idio*e ktory zwezil dolny odcinek kartuskiej), a calodobowa sygnalizacja na osiedlach oraz fotoradary co 100m to wspaniala rzecz dla poprawy "bezpieczenstwa"

      • 4 4

    • po co ściemniasz o 16 pasmowych lokalnych drogach w USA?

      odwiedź www.streetfilms.org i zobacz, co zrobili w SF i NYC

      • 2 0

    • a dlaczego w Mongolii nie ma pasów, a nawet asfaltu ? co za obwieś, same minusy dla tego matołka

      • 3 1

  • Ale ECS Św. Pawla Admoviciusa rośnie !!!!

    Ale ECS Św. Pawla Admoviciusa rośnie !!!!

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane