Rosjanie bez zgód na pracę i pobyt. "Chodzi o bezpieczeństwo państwa"
Pomorski Urząd Wojewódzki masowo nie wydaje zgód obywatelom Rosji, którzy starają się o czasowy pobyt lub pracę w naszym województwie. Powoływano się m.in. na przepisy dotyczące bezpieczeństwa państwa i ochrony porządku publicznego. Od agresji na Ukrainę wydano już niemal 100 decyzji odmownych.
Z informacji przekazanych nam przez Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku wynika, że od 24 lutego (czyli od dnia, kiedy wojska rosyjskie bezprawnie zaatakowały Ukrainę) wydano 78 negatywnych decyzji dla obywateli Rosji, którzy starali się o czasowy pobyt lub pracę.
W sumie od lutego do 30 czerwca złożono 548 takich wniosków. Nie wiadomo jednak, jaki mają w tej chwili status.
Niewykluczone, że nadal są analizowane przez urzędników. Skala odmów może być jednak jeszcze większa. Świadczy o tym podstawa prawna, na którą powoływano się w już wydanych negatywnych decyzjach.
Jak udało nam się dowiedzieć, wskazywano art. 100 ust. 1 pkt 4 Ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach. Zgodnie z brzmieniem tego przepisu:
"cudzoziemcowi odmawia się udzielenia zezwolenia na pobyt czasowy, gdy wymagają tego względy obronności lub bezpieczeństwa państwa lub ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego lub zobowiązanie wynikające z postanowień ratyfikowanych umów międzynarodowych obowiązujących Rzeczpospolitą Polską".
Setki Rosjan pracujących na Pomorzu
W tym miejscu warto zaznaczyć, że obywatele Rosji są jedną z największych grup obcokrajowców zatrudnianych na Pomorzu.
Zgodnie z ostatnimi danymi ZUS wśród zgłoszonych do ubezpieczeń społecznych w oddziałach w Gdańsku i w Słupsku cudzoziemców dominują Ukraińcy. Na koniec marca było ich ponad 42,5 tys. To wzrost o ponad 2,5 tys. w porównaniu do grudnia 2021 r.

Druga grupa to blisko 5 tys. obywateli Białorusi (wzrost o 500 osób).
Pierwszą piątkę zamykali posiadacze paszportów: Gruzji (1524), Rosji (1203) i Mołdawii (1072).
Europa coraz bardziej zamyka się na Rosję
Tymczasem nieoficjalnie usłyszeliśmy, że wydawanie decyzji odmownych Rosjanom na pracę i pobyt jest związane z rekomendacjami Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Działania polskich służb nie powinny jednak dziwić, zwłaszcza w kontekście dużo ostrzejszych i oficjalnych deklaracji państw graniczących z Rosją.
Amerykańska agencja Associated Press informowała w ostatnich dniach o postulatach przywódców Estonii i Finlandii. Władze tych krajów domagają się zaprzestania wydawania wiz turystycznych Rosjanom.

Ich zdaniem obywatele tego państwa nie powinni mieć możliwości spędzania urlopów w Europie, podczas gdy rosyjski rząd prowadzi wojnę w Ukrainie.
W maju Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Praw Człowieka poinformowało natomiast, że od 24 lutego do 15 maja w Ukrainie zginęło 3668 cywilów. 3896 osób zostało rannych. Pojawiają się także kolejne dowody na zbrodnie wojenne, popełniane przez żołnierzy rosyjskich.
Z kolei rosyjska agencja prasowa TASS poinformowała, że według sondażu przeprowadzonego 10-15 maja na próbie 1,6 tys. dorosłych obywateli Rosji zaufanie do Władimira Putina wynosi 81 proc. Należy jednak zaznaczyć, że wiarygodność prokremlowskiej sondażowni oraz agencji jest stosunkowo niewielka.
Opinie wybrane
-
2022-08-17 07:04
Wiadomo, nie każdy Rosjanin jest zły (127)
Ale moim zdaniem to dobra decyzja. Tylko tak można im przemówić do rozumu, cały naród musi zrozumieć, że wojna to był błąd
- 957 162
-
2022-08-17 07:20
(11)
Przypomniało mi się wydalanie Polaków z Niemiec czy Austrii. Trzepanie Polaków na granicach jak pospolitych przestępców, przeszukiwanie bagażu i td. Z punktu widzenia Niemców czy Austriaków to były dobre decyzje korzystne dla ich obywateli. Gineło mniej samochodów.
- 62 60
-
2022-08-17 10:34
Ruski trolu takie brednie to ty mozesz wciskack swoim koleżkom z rosji !! (10)
- 38 15
-
2022-08-17 10:52
(7)
przecież tak jest cymbalski deklu wartości tzw zachodu po raz kolejny okazują się nic nie wartymi sloganami bo oczywiście nie wolno dyskryminować ludzi za pochodzenie rasę religię itd pod warunkiem że nie są to ludzie przez zgniły zachód arbitralnie uznani za wrogów wtedy można
- 6 27
-
2022-08-17 12:44
Wolimy zgniły zachód (6)
Niż ruski raj.
- 26 3
-
2022-08-17 12:45
(4)
wólcie jesteście w nim kolonią i magazynem mięsa armatniego
- 5 18
-
2022-08-17 12:56
jak na razie to magazynem miesa jesteś ty i wasza ruSSija
80tys rannych i poległych w tym 10 ruSSgenerałów ;)))))))))))))
- 21 1
-
2022-08-17 13:15
Lepsza zachodnia kolonia niż
Ruskie salony. Przynajmniej nie chodzimy do wychodków.
- 19 1
-
2022-08-17 14:24
rosjanin nawet u siebie w kraju (1)
Jest niewolnikiem
- 18 0
-
2022-08-17 15:30
a Polak na kredycie gdzie rata zjada 80% pensji może jest wolny?
- 6 9
-
2022-08-17 18:24
To jest myślenie głąbów.
Ja wolę wolność. Nie mam ochoty robić ani na Niemców ani na Rosjan ani na innych murzynów. Chce żyć w kraju który sam stanowi o swoich obywatelach a obywatele mają wpływ na swój los.- 5 1
-
2022-08-17 13:06
A ty j..... komunistów co piszesz bzdury
- 1 0
-
2022-08-17 18:33
Znam
Takiego jednego grubego Mariusza, chwali się, że mu ruskie płacą za wpisy,pewnie wielu tu takich sprzedawczyków
- 3 1
-
2022-08-17 07:22
(43)
Nie każdy jest zły ale większość popiera Putina i wojnę, więc coś jest na rzeczy. Nie można stosować w tym wypadku wyjątków. Ma boleć wszystkich obywateli, to może cos do nic dotrze, choć śmiem wątpić.
- 132 10
-
2022-08-17 10:00
(42)
Akurat ci Rosjanie, którzy pracują u nas to nie robotnicy budowlani tylko dobrze wykształceni specjaliści, którzy z własnej woli porzucili putinowski raj. Wyrzucanie ich wszystkich jak leci to nic mądrego. Ponadto zanim dostali prawo pobytu i pozwolenie na pracę zostali przecież prześwietleni przez stosowne służby, więc gadanie o bezpieczeństwie państwa to po prostu wciskanie ciemnoty. Decyzja całkowicie polityczna I nic ponadto.
- 23 48
-
2022-08-17 10:08
Nie prawda (35)
Wyrzucenie ich wszystkich to jedyne słuszne rozwiązanie. Pracując u nas wysyłają pieniądze do siebie. To tylko jeden przykład.
- 46 12
-
2022-08-17 10:54
(34)
rusofobiczna polska przypomina bezzębnego kundla usiłującego ugryźć niedźwiedzia albo lwa naprawdę groteskowość tego syfu i tych nadymanych przygłupów rządzących tym krajem a raczej pospolitych zdradzieckich pachołków wręcz śmieszy
- 8 45
-
2022-08-17 10:58
Wania, ty tak o rosji? Że "przypomina bezzębnego kundla"? (24)
W sumie prawda, ale że się nie boisz ... Szacun :D
- 28 2
-
2022-08-17 11:09
(23)
jak słucham przemówień tych pajacy np z okazji 3 maja czy 15 sierpnia to śmiech ogarnia kraik bez armii gospodarki fika do mocarstwa atomowego co najlepsze robi to podpuszczony przez tych którzy dużo gadają o sankcjach ale sami je olewają jak tylko można
- 5 22
-
2022-08-17 11:17
aby zatrzymać to mocarstwo atomowe wystarczyło wysłać odrobinę zachodniego sprzętu (4)
taka to potęga wychodków i samogonu
- 26 2
-
2022-08-17 12:04
(3)
niczego nie zatrzymaliście pajace śmieszna polska oddała prawie wszystkie swoje czołgi a niemcy wystawiły ją do wiatru chcecie czołgi p[ol..czki to kupcie sobie chętnie wam sprzedamy tak jak gaz z rosji z premia za pośrednictwo tak się z id..tami robi interesy
- 5 22
-
2022-08-17 12:21
Nie potrzebujemy czołgów na kacapów (2)
Mamy dużo traktorów
- 13 0
-
2022-08-17 12:47
(1)
traktorami można pola orać a nie walczyć z artylerią
- 1 12
-
2022-08-17 13:30
Ależ można
Ostatnie wydarzenia na Ukrainie pokazują, że na ruskie cuda techniki nawet traktory można wysłać. I to z powodzeniem
- 10 3
-
2022-08-17 11:28
mocarstwo :))) (9)
Do 24 lutego wszyscy tak myśleli :) Teraz widać jakie to mocarstwo. Jeden wielki wychodek z dywanami na ścianie :)
- 21 3
-
2022-08-17 12:04
(7)
jak nie mocarstwo to dawajcie atakujcie armią księży z mobilnymi ołtarzami
- 3 9
-
2022-08-17 12:12
Po co mamy atakować tfu, rosję? (6)
Nie potrzebujemy wychodków. Mamy kanalizację. Z resztą już raz im tyłki skopaliśmy, szkoda że zaniechano równania moskwy i kremla z ziemią.
- 15 1
-
2022-08-17 12:47
(5)
a w 1945 r role się odwróciły
- 0 9
-
2022-08-17 14:13
Nic się nie odwróciło (4)
Ruski kraj się rozpadł i dalej chodzą do wychodka.
- 9 0
-
2022-08-17 15:51
(2)
a Polacy zasuwają na zyski zagranicznych korporacji jak murzyni z kredytami na 30 lat które spłacają spłacają a suma do spłacenia zamiast maleć rośnie
- 5 7
-
2022-08-17 18:03
zasuwają bo mogą i chcą (1)
kacapy w ruskim mirze zasuwają bo muszą i jeszcze nic z tego nie mają
- 6 2
-
2022-08-18 00:23
bo muszą gł..pku bo nie stać ich na mieszkanie
- 1 1
-
2022-08-17 21:58
oni może chodzą do wychodka w przeciwieństwie do ciebie robiącego w kalesony
- 0 2
-
2022-08-17 12:59
a dywany kradzione
jak i pralki, lodówki, szlifierki, lokówki i nawet TRAMPki ruSSoldat komuś ukradł
- 9 0
-
2022-08-17 11:40
okazało się, że na to "mocarstwo" (4)
wystarczą traktory
- 13 1
-
2022-08-17 12:06
(3)
w banderowskiej propagandzie może tak ale każdy kto ma trochę oleju w głowie wie że tylko głupiec bezrefleksyjnie łyka wrzutki SBU o podsłuchanych rozmowach itp bajeczki o babci to cały regiment zatruła pielmieni stopień bredni i niepoważności ukraińskiej propagandy jest nader widoczny i czyni z tej propagandy śmieszny kabaret
- 9 8
-
2022-08-17 12:18
Śmieszna to jest rosja
Ze swoimi kabelkami na polu i nowym bojowym robotem z Chin
- 8 2
-
2022-08-17 12:23
Każdy kto ma olej w głowie (1)
Rozumie, ze rosja to upadły kraj zamieszkany przez dzicz.
- 15 2
-
2022-08-17 12:48
widocznie w 3/4 świata nie mieszka każdy
- 1 2
-
2022-08-17 14:28
(2)
Jakie to mocarstwo,okazało się po 24 lutego-kartonowe,propagandowo wielkie,a w rzeczywistości z nowoczesną bronią tyle aby na defiladę starczyło,reszta to posowiecki szrot.
- 10 0
-
2022-08-17 15:14
Nawet na defiladach się psuły..
- 6 0
-
2022-08-17 15:53
ale taka Francja czy Niemcy nie chcą próbować na sobie możliwości ich wojska nawet jankesi nie chcą tylko wolą do tego użyć sformatowanych odpowiednio prezz zdradzieckie rządy Polaków
- 2 4
-
2022-08-17 11:26
Pis uważam za największe zło w Polsce (8)
Ale również rosję. Tak, jestem rusofobem i zawsze nim będę, ponieważ skłaniają mnie do tego wnioski wyciągnięte z historii. Gardzę rosjanami i ich krajem. W zasadze to się brzydzę.
- 17 3
-
2022-08-17 12:08
(7)
a wnioski z 1939 są jakieś?Siloni zwarci i gotowi i ten pajac duda nadymający się i krzyczący wręcz te swoje patetyczne mesjanistyczne brednie a samoloty w razie w gotowe do bohaterskiej rejterady potem znowu jakieś powstanie warszawskie zrobią wyślą ze 200 tysięcy fanatyków do piachu i twoja historia zatoczy koło
- 3 8
-
2022-08-17 12:20
Tak, wnioski są jasne (5)
Kacapy są prymitywnymi bandytami, a ten kraj trzeba wszystkimi sposobami tępić. Więcej wniosków nie potrzeba
- 10 4
-
2022-08-17 12:49
(4)
tępcie tępcie cyniczna Francja Niemcy Anglia puści was przodem do zmielenia
- 5 7
-
2022-08-17 13:43
Ostatnie wydarzenia pokazyją (3)
Ze wielka rossyja może ci najwyżej mielić ukradzione miesi w ukradzionych maszynkach do mielenia
- 6 1
-
2022-08-17 16:02
(2)
powtarzam opowiadacie tylko te brednie jakie wam zapodają jaczejki typu ośrodek studiów wschodnich jakiś portal nexta meduza twitter kuleby zeleńskiego plus media typu cnn tvn tvp itd słuchacie fantazji trepów pokroju skrzypczaka którzy robią się powoli showmanami a nie ekspertami i oni wam opowiadają o swoich życzeniach i urojeniach a nie faktach.
powtarzam opowiadacie tylko te brednie jakie wam zapodają jaczejki typu ośrodek studiów wschodnich jakiś portal nexta meduza twitter kuleby zeleńskiego plus media typu cnn tvn tvp itd słuchacie fantazji trepów pokroju skrzypczaka którzy robią się powoli showmanami a nie ekspertami i oni wam opowiadają o swoich życzeniach i urojeniach a nie faktach. Jak tam Putin podobno do lipca miał umrzeć miał być zamach stanu miał dostać czekanem od Szojgu Naryszkina czy Patruszewa bo takie brednie głosił jakiś Kiryło z wywiadu ukrainy i co?Nic takiego się nie stało Putin miał już umrzeć mieć parkinsona z 5 odmian raka depresję miał mieć atak nudności nie ruszać ręką chwiać się na nogach a każda informacja z głównego ścieku to możliwe prawdopodobnie być może
- 4 5
-
2022-08-17 18:09
powtarzaj powtarzaj, w odróżnieniu do twojej dzikiej krainy rosji (1)
mamy niecenzurowany internet i tv od prawej do lewej. A to co się dzieje na Ukrainie widzi cały świat, ponieważ każdy ma telefon i może relacjonować na żywo. Cały świat więc widzi jak kacapy dostają w zad. No prawie cały, bo ruskie podludzie nie mają wolnych mediów i internetu.
- 5 3
-
2022-08-18 00:26
co mamy deklu?Nieocenzurowany internet?To dlaczego zniknęły komentarze na portalach głównego ścieku na 4 miesiące?
- 1 2
-
2022-08-17 14:15
Wnioski to już moja babcia wyciągnęła podczas 2 wojny światowej
Do końca życia nazywała Niemców mordercami a ruskich zwierzętami.
- 10 0
-
2022-08-17 10:08
Misiu a co możesz wiedzieć na temat bezpieczeństwa kraju (2)
Myślisz że tylko budowlańcy mogą być wtyka? Uświadamiam Cię że właśnie osoby na wysokich stanowiskach częstą powiązanych z IT i finansami pracują na rzecz swojego kraju
- 28 2
-
2022-08-17 10:56
dobrze że duduś i inni palanci na cienkiej smyczy izraela czy korporacji bankowo farmaceutycznych zagrożeniem dla państwa nie są i ich polltyka skutkująca gigantyczną depopulacją wylesianiem wyniszczaniem potencjału gospodarczego itd
- 4 11
-
2022-08-17 20:21
dokładnie
na pewno wywiad rosyjski wciska swoich szpiegów do budowlanki, a nie do firm IT czy sektora obronności. Już Abw dobrze wie, kogo wydala
- 3 2
-
2022-08-17 10:37
Bzdura kompletna taka sama jak ci emigranci z Afryki to niby sami lekarze i inżynierowi .Jestes idealnym przykładem ruskiej
ruskiej propagandy .Ogromna wiekszosc rusków na emigracji popiera putina i jego działania i manifestowali to wielokrotnie
- 20 1
-
2022-08-17 10:44
Wielu zwolenników socjalisty Hitlera było wyksztalconymi osobami i wybitnymi specjalistami w swoim fachu. Wielu z nich to jednak bandyci. Wielu Polaków straciło przez tych dobrze wykształconych Niemcow życie.
- 14 0
-
2022-08-17 15:22
No tak, no właśnie.
Mieszkam w mniejszej miejscowości, 1 rodzina Rosjan na krzyż. Co zrobili po rozpoczęciu wojny? Przykleili Z do samochodu. I co z tego że mają firmę jak nakierują wam na głowę pocisk? Wtedy też kasa będzie się liczyła?
- 2 0
-
2022-08-17 08:03
Przez działania Ziobry iKaczyńskiego tez skończymy ja parias Europy (13)
Wyprowadza nas z UE i będziemy prosić o wizy żeby gdzieś pojechać.
- 38 35
-
2022-08-17 08:20
Siedem lat już nas wyprowadzają (10)
I nie mogą wyprowadzić. Oj tvvn wam szkodzi w głowę
- 34 35
-
2022-08-17 08:41
gdyby mogli to już dawno by to zrobili (8)
widać akcje billboard-owe za nasze pieniądze nie wystarczają
- 24 12
-
2022-08-17 10:25
nie roizumiesz polityki (3)
wracaj czytac newsweeka ;)
- 9 9
-
2022-08-17 11:41
rozumiem (1)
że przez politykę pisu mam mniej w kieszeni, a pracuję tak samo ciężko. I to nie jest efekt napaści kacapów na Ukrainę.
- 10 3
-
2022-08-17 18:53
Nic nie rozumiesz
Jeżeli tak twierdzisz. Ceny paliwa, gazu, węgla, energii, co kształtuje, jeżeli nie napaść kacapów na Ukrainę.
- 2 2
-
2022-08-17 18:59
Lepszy Newsweek niz gazeta Polska pisowska
- 3 3
-
2022-08-17 10:25
Bez względu na to, co Kurski pokaże ludziom w TVPiS (3)
... to ci ludzie następnego dnia pójdą do sklepu i zobaczą, że jest inflacja, że nie mają już pieniędzy.
... Dzisiaj Kaczyński nie chce pieniędzy z UE, celowo zaostrza konflikt, by tych pieniędzy nie dostać .. ..i mieć argument, dlaczego w kraju jest bieda, inflacja i nędza+
TERAZ każdy polityk PiS-u na pytanie, - "a dlaczego jest tak źle w Polsce?" będzie odpowiadać, - "że to przez Unię Europejską"- 11 9
-
2022-08-17 10:41
ruski trolu to nic nowego ze im gorzej w Polsce tymlepiej dla putina a wzasadzie dla POKOzycji której i tej jestes trolem (2)
tylko gdybys miał przynajmniej rozum meduzy to bys wiedział ze twoje posty sa Gwarte niemaja zadnej wiarygodnosci i choc bys ich napisał milion i tak to nic nie zmieni w wyniku wyborczego
- 5 8
-
2022-08-17 10:59
trollu pisowsko-ługinowy
won za Don. Połowa PiSu przed wojną jawnie wzdychała do Ruskich
- 8 5
-
2022-08-17 13:06
dokonania PiS .... Najwyższa inflacja+ od 30lat... 433miliardy Długu+ w ledwo 2lata
2015r. - wystarczy nie kraść...
2017r. - oni kradli więcej...
2019r. - oni też kradli...
2021r. - Najwyższa inflacja+ od 30lat... 433miliardy Długu+ w ledwo 2lata
... i afery od GetinBank po energoblokOstrołeka,
... afery od padniętych koni i 2wieże czy kopertowej aż po kop.Turów i zatrucia Odry.- 5 2
-
2022-08-17 18:56
Nie moga wyprowadzic bo są nieudacznikami
Ale jak tylko będzie okazja to to zrobią
- 2 0
-
2022-08-17 10:39
W Gdańsku najlepiej widac ze trole tuska i ruskie to praktycznie ta sama propaganda
- 4 16
-
2022-08-17 10:47
A co ma ten artykuł z twoim komentarzem?
- 1 0
-
2022-08-17 08:09
(3)
Trudno powiedzieć na ile to przemówi do rozumu, a na ile ich jeszcze zsolidaryzuje z Putinem. Wspólna krzywda (mam na myśli sankcje i wydalanie rosjan z Polski - bo z ich perspektywy to krzywda, z mojej to oczywistość w odpowiedzi na bestialstwo i prowadzenie nieludzkich działań zbrojnych) często bardziej łączy we wspólnym oporze niż przemawia do rozsądku.
- 22 9
-
2022-08-17 10:21
Nieważne (2)
Należy ich z Europy wywalić. Wszystkich
- 17 4
-
2022-08-17 10:58
(1)
cmentarzyk w Katyniou też zaorać po co rusofobom pomniki w kraju wroga czyż nie?Ale jak kali ukraść to dobrze
- 1 9
-
2022-08-17 11:32
gdzieś mam cmentarz w katyniu
Nie jestem z pisu. Ale kacapów jeszcze bardziej nie toleruję niż pisowskich socjalistów, czyli złodzieji.
- 6 2
-
2022-08-17 08:19
a ja uważam, że każdy rusek jest zły (4)
największe zło tego świata
- 31 15
-
2022-08-17 10:09
Zawsze tak było, jest o będzie.
I to od setek lat. A nie od wczoraj.
- 16 3
-
2022-08-17 10:57
Chyba niestety nie (1)
Wyznawcy Jarka to są prawdziwe specjały. To nawet nie jest mentalność Kalego
- 2 2
-
2022-08-17 11:32
no wyznawcy jarka plasują się zaraz za kacapami
- 6 2
-
2022-08-17 10:58
jedź do jakiegoś kraju wyzwolonego przez USA w ostatniej dekadzie
- 2 7
-
2022-08-17 08:42
A taki konsul to jest dobry ? Przedstawiciel ruskiej władzy. W pierwszej kolejności...
- 5 5
-
2022-08-17 08:52
Bez ukrainy w polsce. (5)
niestety obecność ukrainy w trójmieście stała się dotkliwą rzeczywistością.
- 19 24
-
2022-08-17 10:41
Ale (4)
Tylko dla Rosjan.
- 8 1
-
2022-08-17 10:59
nie, dla Polaków którzy mają coś innego niż obrok w głowach
- 5 6
-
2022-08-17 11:43
rosja i rosjan piszemy małą literą (2)
- 5 1
-
2022-08-17 12:19
(1)
pisz sobie jak chcesz, jesli nie masz szacunku to na szacunek nie zaslugujesz
- 2 6
-
2022-08-17 12:48
Od kacapa szacunku nie wymagam
Od kacapa wymagam, aby spoczywał w spokoju. I kacapa nigdy szacunkiem dążyć nie będę.
- 3 2
-
2022-08-17 09:00
cala polska zrozumioala, ze napasc weaz z USA na Irak oraz Afganistan byl zly? wydalilismy wszytskich amerkanow z polski? (25)
polska mentalnosc kalego
- 9 28
-
2022-08-17 09:20
(14)
Amerykanie pomimo, tego że są glupi mi nie przeszkadzają. Ruscy wszyscy natomiast nadają się do utylizacji. Stąd też jestem jak najbardziej za zakazem wpuszczania.
- 19 8
-
2022-08-17 10:12
Taaaa, Amerykanie są głupi (12)
Pewnie dlatego potrafili zbudować rakiety na księżyc, maja najwiecej noblistów a na skomplikowane operacje ludzie z polski lecą do USA.
- 15 5
-
2022-08-17 10:18
Amerykanie (10)
No niestety przeciętny...Amerykanin..... niewie gdzie leży Poland......A są i tacy co uważają że na świecie jest tylko Ameryka.....
- 5 12
-
2022-08-17 10:22
I co z tego? (4)
Ty wiesz gdzie leży Ameryka i co z tego masz?
- 12 3
-
2022-08-17 11:00
(3)
przynajmniej nie jestem takim deb..lem jak oni mieszkańcy namiotów zaćpani do imentu grubi leniwi i tępi
- 2 5
-
2022-08-17 11:08
Zgadza się (2)
Jesteś mądrym biedakiem. Pewnie nosisz jeansy wymyślone w USA i piszesz te bzdury na kompie tez wymyślonym w USA.
- 8 1
-
2022-08-17 12:09
(1)
tamta ameryka baranku skończyła się już dawno
- 2 5
-
2022-08-17 12:24
Taaaa
Teraz Amerykanie masowo emigrują do rosji
- 5 0
-
2022-08-17 11:00
A ty jesteś w stanie z pamięci np. pokazać na mapie gdzie leży stan Arkansas i z jakimi stanami graniczy? (4)
Spójrz na świat z perspektywy USA. Zauważysz Polskę tak od razu?
- 4 4
-
2022-08-17 12:10
(3)
przecież ci id.,.ci wierzą że ET istnieje a elvis presley dalej żyje
- 2 5
-
2022-08-17 12:25
Operyjesz pojęciami wymyślonymi w USA (2)
E. T. I Elvis to też produkt USA.
- 3 1
-
2022-08-17 12:50
no to masz wgląd na wiedzę jankesa o świecie oni nie mówią że lecą do Anglii czy Francji tylko do Europy
- 2 0
-
2022-08-17 12:50
Eee tam
W Polsce wierzą Antoniemu Macierewiczowi. Tego nie przebije nawet wiara w ET
- 5 1
-
2022-08-18 00:29
Prawdziwi Amerykanie siedzą w rezerwatach
zdajesz sobie z tego sprawę?;)
- 2 0
-
2022-08-17 10:31
na tym polega problem polaka, na nieprzecietnie niskim poziomie samokrytycyzmu
- 7 3
-
2022-08-17 09:59
amerykanie nas nie napadną (8)
... rosjanie jak najbardziej - tylko czekają na kolejną okazję
... ile tu dywanów, pralek, lodówek, a pepegów ile ... ile szlifierek i wiertarek do rozkradania ... aż się ruSSkim oczy świecą na Polskę- 22 2
-
2022-08-17 10:32
nie napadna, bo sluzacego ktory nie posiada zadnych strategicznych surowcow sie tylko wykorzystuje a do tego polacy sa (3)
idealni.
- 2 14
-
2022-08-17 13:09
Ukraina też nie miała surowców ... a ich ruSScy napadli (1)
a Rosja surowców ma w bród ... ale nie ma samochodów, pralek, szlifierek, trampek, nawet tamponów kobiecych sama nie produkuje - kupuje je z polszy! ... ale wiedzą w Rosji, że łatwiej jest KRAŚĆ
- 6 2
-
2022-08-17 17:33
Ukraina nie ma surowców? Ha. To złoża ropy na Krymie są powodem aneksowania go!
Krym i Donbas mają tyle surowców kopalnych, że Ukraina spokojnie mogłaby zastąpić Rosję w dostawach do Europy. To nie przypadek, że Putin zaatakował w momencie gdy Zelensky zaczął rozmowy o budowie infrastruktury m.in. z Exxonem.
- 5 2
-
2022-08-17 17:38
Mamy produkcję.
- 1 0
-
2022-08-17 10:33
rosjanie juz maja swoja stacje kosmiczna, maja swoje satelity..a co ma polska? poza tymi pralkami i lodowkami (2)
Rosjanin zrobi moze z pralki drona, bo wie cos na temat techniki, polak juz nie
- 1 12
-
2022-08-17 11:10
Rosjanin na temat techniki wie tyle
Ile ukradnie.
- 10 1
-
2022-08-17 18:02
Co ma polska ukraińców na dobrych socjalach, dużo jest ich w LIDLU, bo biedronka dla nich za biedna.
- 1 0
-
2022-08-17 11:02
nie muszą nas napadać bo rządzą nami pis-dy robiące im lachę na kolanach płacąc jeszcze za to ciężki hajs ale uwierz że napadliby gdyby przyszedł tu do władzy ktoś kto nie robiłby tego co duduś morawer czy płaszczak
- 3 2
-
2022-08-17 10:43
Kolejny putinowiec sie odezwał
- 1 4
-
2022-08-17 10:33
90% rusków popiera to co wyrabia putin i przykładem sa marsze popierajace putina w niemczech i innych panstwach (4)
w Polsce tez chcieli takie zorganizowac a w trójmieście swiadcza o tym setki postów chocby i natym portalu od rusków popierajacych putina.
Mamy tez setki postów od nich putinowskiej propagandy i celowej dezinformacji. Najgorsze jest to ,ze prowokacje organizowane przez putinowcom popiera idaje sie manipulowac POKOzycja jak brednie o rtęci w Odrze .- 10 3
-
2022-08-17 11:46
(2)
Gdyby nie opozycja, nadal nie miałbyś pojęcia, że Odra umiera, od rtęci czy czegokolwiek innego...
- 8 3
-
2022-08-17 13:14
Cieszę się, że coraz mniej obawiamy się rtęci i tego skażenia. To dobre podejście, bo to skażenie jest w odwrocie, już nie musimy się go bać. Trzeba pójść kąpać się w Odrze, zwłaszcza seniorzy nie powinni kąpieli w Odrze się bać.
-- 3 0
-
2022-08-17 14:29
Sami Niemcy zdementowali fejki o rtęci,a Ty nadal bredzisz.
- 0 0
-
2022-08-17 11:59
tyle tylko
że kacapom jest na rękę, że w Polsce rządzi pis
- 3 2
-
2022-08-17 11:09
wiadomo
ale traf akurat na tego jednego....
- 0 0
-
2022-08-17 11:25
Co za glupoty pisza niektorzy, najpierw zobaczyc co to za czlowiek, potem oceniac i ewentualnie nie wpuscic do kraju. Kto niby ma te oceny robic i kiedy. Rosjanie maja tak zatrute mozgi, tak wyprane z jakiejkolwiek obiektywnej opinii, ze pokolen trzeba, aby pomyslnie przeszli detox. Wystarczy zobaczyc i posluchac jakie prawdy glosza w swoich mediach. Moralne zero.
- 5 1
-
2022-08-17 11:55
Proste
Podpisują pismo, że potępiają wojnę i Putina i mogą zostać.
- 0 4
-
2022-08-17 15:00
(1)
rozumiem ze jestes rowniez za wywaleniem wszystkich US-manow i israelitow z europy?
- 0 4
-
2022-08-17 18:17
Oczywiście, że nie. Amerykanie i Izraelczycy to jednak ludzie
Natomiast ruskie onuce to nie są ludzie. To zwierzęta
- 1 3
-
2022-08-17 15:05
Myślisz że te Rosjanie co tu się znajdują (1)
Nie rozumieją tego? Śród Rosjan w Gdańsku jest sporo tych co wspierają Ukrainę. Do tego większość Rosjan z Gdańsku co ja tu znam, wyjechali z Rosji akurat dla tego że się nie zgadzają z tym co Putin i jego rząd robią.
- 0 1
-
2022-08-17 15:23
Kacapom nie wierzymy nawet jak mówią
Że są przeciwni putinowi. Oni kłamali, kłamią i będą kłamać.
- 3 1
-
2022-08-17 17:35
Ale każdy może dostać rozkaz od Putina.
- 0 0
-
2022-08-18 01:49
Nie kazdy
Muzulmanin jest terrorysta , ale kazdy terrosysta jest
- 0 0
-
2022-09-05 14:14
Popatrz na ilosci. Kilka tysiecy wydanych pozwolen.
Czyli ludzie ktorzy chca pracowac i zyc na zachodzie (wiec pewnie i tez w wiekszosci maja w d*pie putina), maja zostac "ukarani" jako "narod musi zrozumiec". A wiesz ile Rosja ma obywateli? To powiedz mi jak te kilka tysiecy ma to zmienic?
Wrecz odwrotny to ma skutek. Putin sie cieszy, ze nie ubywa mu ludzi do pracy. Jakby mogl to by sie zamknal jak Korea Polnocna.- 0 0
-
2022-08-17 07:30
No niestety, taka prawidowość (31)
Masowe poparcie Rosjan dla Putina nie różni się niczym od masowego poparcia Niemców dla Hitlera. Trochę dziwnie byłoby, aby gdyby alianci pozwalali na osiedlanie się dużych grup Niemców na swoim terytorium, w obliczu konfliktu z Niemcami. Przy takim nastawieniu Rosjan, jest wielce prawdopodobne, że poza granicami również będą wspierać swoją
Masowe poparcie Rosjan dla Putina nie różni się niczym od masowego poparcia Niemców dla Hitlera. Trochę dziwnie byłoby, aby gdyby alianci pozwalali na osiedlanie się dużych grup Niemców na swoim terytorium, w obliczu konfliktu z Niemcami. Przy takim nastawieniu Rosjan, jest wielce prawdopodobne, że poza granicami również będą wspierać swoją ojczyznę. Takie duże skupiska, są bardzo dobrym punktem zaczepienia, dla szpiegów, kolaborantów, agentów wpływu. Jednocześnie im większe skupisko, tym trudniej ich kontrolować.
Niestety przy okazji cierpią osoby zupełnie niewinne. To jest jednak efekt nie polityki Polski, ale polityki Rosji i nie poparcia Polaków dla obecnej władzy w Polsce, a poparcia Rosjan dla obecnej władzy w Rosji. Jeżeli ma się imperialne zapędy, a w umyśle pragnie się zniewolenia innego narodu przez własny naród, trzeba za to cenę zapłacić.- 651 68
-
2022-08-17 08:15
(15)
Może nie całych grup ale tych którzy byli im najbardziej potrzebni po drugiej wojnie światowej. Do tych krajów zaliczały sie Wielka Brytania, Ameryka które chętnie korzystały z wiedzy niemieckich naukowców
- 15 4
-
2022-08-17 09:34
tysiące zbrodniarzy wojennych znalazło bezpieczne schronienie w USA (7)
sam Braun był w SS i odpowiadał za śmierć przynajmniej kilkuset więźniów... pomimo tego USA nie postawiło go przed sądem /- pomimo bredni o jego niby niewinności z NASA - wiedzieli dobrze, że On nie da rady się z niczego oczyścić/
- 16 4
-
2022-08-17 11:04
(6)
to pokazuje że zachód w ttym obecna polska to k..wska banda hipokrytów
- 6 3
-
2022-08-17 11:55
(5)
Amerykanie nawet podwójnie. Zaimportowali wielu niemieckich naukowców i techników, ale po zakończeniu programów, przejęciu wiedzy, z wyjątkiem wybitnych, jak wspomniany von Braun, większość wyprosili.
- 3 3
-
2022-08-17 12:12
(4)
zawsze tacy byli obecnie nas traktują jako zastaw mięcha armatniego którym się wgrywa we łby paranoidalną rusufobię idealny narodek do przemielenia w wojennej maszynce do mięsa my i Ukraińcy w sam raz się nadajemy plus Litwini to wojowania z Rosją w imieniu USA
- 5 3
-
2022-08-17 12:30
Nie muszę słuchać Amerykanow (3)
Aby być rusofobem. Wystarczy spojrzeć na kacapa i już chce się wymiotować.
- 3 4
-
2022-08-17 12:51
(2)
to się leczy
- 2 3
-
2022-08-17 12:58
Kacapa nie da się wyleczyć (1)
Ich trzeba odłowić
- 3 2
-
2022-08-17 23:36
Jak na razie mamy zalew propagandy mediów amerykańskich propagujących nienawiść do Rosji.Jest ona wszechobecna i wzięła początek od sprowadzenia wojsk okupacyjnych przez jednego człowieka wbrew woli narodu.Jest możliwe że konsekwencją tego będzie udział Ukraińców w wyborach i udział Polski w wojnie przeciwko Rosji z tragicznymi konsekwencjami dla życia Polaków i istnienia kraju w dotychczasowej formie.
- 1 0
-
2022-08-17 12:23
pojedynczych zbrodniarzy, naukowców, podbierał sobie zarówno zachód jak i Rosja sowiecka (6)
To jest znana prawda, którą można usłyszeć na zachodzie, w demokracjach, ale już nie w ZSRR czy w obecnej Rosji, która niczym od ZSRR się nie różni, bo to nie pasuje do propagandy, jaką karmią sowieci swoich obywateli
- 8 1
-
2022-08-17 12:31
Z mała różnicą. (5)
Prawie nikt z naukowców do rosji jechać nie chciał.
- 6 0
-
2022-08-17 12:52
(1)
to oczywiste jankesi nawet nie doświadczyli setnej części promila tego zbydlęcenia szwabów co Rosjanie
- 2 3
-
2022-08-17 12:59
Moja babcia, która przeżyła 2 WW
Zawsze powtarzała, ze Niemcy to byli mordercy a rosjanie to byli zwierzęta.
- 8 2
-
2022-08-17 17:23
a kto normalny wybrałby Rosję zamiast USA??? lol (1)
- 3 0
-
2022-08-17 23:40
"Stany Zjednoczone pojawiły się w Hiroszimie jako arbiter spraw światowych i samozwańczy policjant świata. " - Bertrand Russell . Ostatnio pojawiły się też na Ukrainie dla korzyści finansowych które cyklicznie uzupełniają już od dziesięcioleci w niekończących się serii wojen.
- 1 1
-
2022-08-18 11:05
to inna sprawa, potem też często kończyli gdzieś w rowie
- 0 0
-
2022-08-17 09:04
nie rozni sie tez od poparcia polakow dla wlasnej agresji na irak oraz afganistan. (3)
W przeciwienstwie do niemcow za czasow hitlera, nie ma nacisku za pomoca obozowe koncentracyjnych dla inaczej myslacych. Tak wiec polak chetniej uczestniczy w dyskryminacji innych grup etnicznych i to bez wiszacego nad nim bata
- 13 15
-
2022-08-17 09:36
Polacy mają w tym długą tradycję ... sami w niewoli ... pomagali gorliwie zniewolić Hiszpanów i Włochów (2)
- 7 10
-
2022-08-17 10:35
to jest ta piekna karta w historii oreza polskiego...zabijanie ludzi w innych krajach , szarza zabijakow w hiszpanii... (1)
- 2 4
-
2022-08-17 11:05
santo domingo pod butem napoleona a potem jak zawsze skrzywdzeni oszukani skrzywdzeni przez cały świat
- 3 1
-
2022-08-17 09:09
przecież wspierają - były już marsze poparcia dla wojny w Berlinie i paru innych miastach Europy (2)
dlatego należy zweryfikować Rosjan
tych popierających wydalić (także anulować jeszcze ważne wizy) = a tych nielicznych z opozycji, którzy uciekli przed Putinem z Rosji, pozostawic- 7 6
-
2022-08-17 10:35
mylisz pojecia, to byly masrze przeciwko sankcjom mordercow wiekszych niz rosja czyli nato alias usa (1)
- 3 6
-
2022-08-17 11:29
no można być jednak bezdennie głupim, jak to udowadniasz tutaj swoim wpisem
nawet prostować tego bełkotu nie trzeba
- 5 1
-
2022-08-17 09:55
Gonić (1)
To towarzystwo
- 4 6
-
2022-08-17 10:36
raczej zero woltow pod sklepieniem
- 3 2
-
2022-08-17 11:13
dokładne tak jak w Polsce
w odniesieniu do masowego poparcia pis przez beneficjentów 500+
- 7 0
-
2022-08-17 17:26
(1)
Dzień dobry! Nie jestem pewna, jaka jest sytuacja w innych krajach, ale jestem przekonana, że większość Rosjan w Polsce to swojego rodzaju uchodźcy polityczny. Dlatego, moim zdaniem, jest bardzo nieprawdopodobnie, że z jakiegoś powodu zaczną wspierać Putina. Właśnie w takiej sytuacji jesteśmy my z mężem. Rok temu uciekliśmy od prześladowania przez
Dzień dobry! Nie jestem pewna, jaka jest sytuacja w innych krajach, ale jestem przekonana, że większość Rosjan w Polsce to swojego rodzaju uchodźcy polityczny. Dlatego, moim zdaniem, jest bardzo nieprawdopodobnie, że z jakiegoś powodu zaczną wspierać Putina. Właśnie w takiej sytuacji jesteśmy my z mężem. Rok temu uciekliśmy od prześladowania przez policjantów po uczestnictwie w demonstracji. Ale nawet wyobrazić sobie nie mogliśmy, że Rosja rozpęta prawdziwą wojnę! Teraz pracujemy i pomagamy, jak możemy, uchodźcom z Ukrainy, ale skąd rząd będzie to wiedzieć. Dla nieco jesteśmy po prostu obywatelami kraju agresora. A propos, jeżeli zostaniemy bez karty pobytu, będziemy mieli wracać do Rosji i tam płacić podatki. Pan ma rację, że to jest cena - w tej chwili wszyscy ją płacą w ten sposób lub inny. Ale naprawdę chciałabym wierzyć, że istnieją jakieś kryteria, według których rząd podejmuje decyzję, oprócz naszego obywatelstwa.
- 3 1
-
2022-08-17 18:05
Prosze udokumentować swoje protestowanie i wkład w pomoc Ukrainie
W razie problemów z kartą pobytu, można spróbować ubiegać się o azyl w Polsce. W sieci nie publikować proputinowskich komentarzy, bo to pewnie jest mocno obecnie prześwietlane i stanowi przyczynę większości negatywnych decyzji.
- 3 1
-
2022-08-17 18:09
99% ruskich popiera putina
- 2 1
-
2022-08-18 00:13
Polacy ,wyrażają się ostatnimi czasy o Niemczech...że dziwie się ,że tego miliona mieszkających za zachodnią granicą...Niemcy ni
- 0 1
-
2022-08-18 11:39
bzdurne rozumowanie
przypomina mi to ksiedza,ktory z ambony opiernicza za niechodzenie do kosciola akurat tych ,ktorzy przyszli. Totalny bezsens.Rosjanie jesli chcieliby to moga umiescic swoich agentow wszedzie.Moga nimi naszpikowac Polske niczym skrzydla prezydenckiego Tupolewa trotylem.Akurat ci co przyjechali, to zwykli ludzie chcacy uciec od tyranii KGB-owskiej mafii.A Polskie panstwo jak zawsze pokazuje jedno-jest brutalne i bezczelne wobec slabych ,ale slabe i malutkie wobec silnych.Hanba por prostu!
- 0 0
-
2022-08-17 07:23
(43)
To trochę strzelanie sobie w stopę. Jeśli obcokrajowiec jest wykształcony, to pojedzie dalej na zachód. Jeśli obcokrajowiec nie jest wykształcony i nie będzie mógł pracować legalnie, to będzie pracować na czarno lub zajmie się czymś niezgodnym z prawem.
- 122 590
-
2022-08-17 07:31
Nasi obywatele też są bardzo dobrze wykształceni, nie ma potrzeby (12)
sprowadzać ruskich.
- 109 9
-
2022-08-17 07:40
(1)
Bo tak powiedzieli w TVP? Owszem, w Polsce stosunkowo wielu jest magistrów. Problem w tym, że większość z nich jest po kierunkach "tego i owego" lub kierunkach, gdzie nie potrzeba wielu. Ilu może być dyrektorów, bankowców? Brakuje fachowców z praktycznymi umiejętnościami w powszechnych zawodach. Od lekarzy po budowlańców.
- 18 63
-
2022-08-17 11:34
Piszesz brednie. Caly elektorat platformy to dobrze wyksztslceni oświeconi i postepowi. Juz nie wspomnę o geniusz ach kierujących platforma. Jak wygrają wybory, jak wygraja będziemy mieli w Polsce raj . donald
- 10 5
-
2022-08-17 07:46
Rząd uwielbia sobie strzelać w stopę (6)
Zamiast zrobić zapas węgla i wtedy wprowadzić embargo, to rząd musiał jako pierwszy kraj wprowadzić zakaz i teraz węgla nie ma, za to zaraz będą kolejne podwyżki prądu i ogrzewania.
- 23 24
-
2022-08-17 08:31
To raczej wina UE i jej polityki dekarbonizacji, niż (4)
Polskich ambicji wyzbycia Się węgla. Włącz myślenie.
- 18 22
-
2022-08-17 09:53
jak na razie partacze z PiS nic nigdzie nie ogarniają (3)
- Najwyższa inflacja+ od 30lat... 433miliardy Długu+ w ledwo 2lata
... i afery od GetinBank po energoblokOstrołeka,
... afery od padniętych koni i 2wieże czy kopertowej aż po kop.Turów i zatrucia Odry.- 15 11
-
2022-08-17 11:40
(2)
Napisz o co chodzi "2 wieze" czy kopalnia Turow
- 4 1
-
2022-08-17 11:49
Turów? Kara pół miliona euro dziennie przez irracjonalny opór "nie będą Czesi nam mówić..."
- 3 3
-
2022-08-17 13:26
morawiecki nawet opowiadał że spotkał sie z Czechami i już wszystko ma dogadane
tyle, że na drugi dzień Premier Czech mówi, że z nikim z Polski się nie spotykał i nic nie dogadał !!!
podobnie było ze sprawą śmierci handlarza respiratorami - minister MSZ Albanii mówi że nikogo z Polski w tej sprawie nigdy nie widział!
MOrawiecki jest permanentnym kłamcą oszustem i łgarzem (sądownie skazanym) - stąd ma pseudo "Pinokio+"- 4 2
-
2022-08-17 11:38
A kiedy to miał robić te zapasy? Nowe kontrakty, statki czy pociągi. To wszystko trwa
- 4 3
-
2022-08-17 08:13
Tak nasi są dobrze wykształceni, ale nie zawsze dają się zrekrutować. Ci lepsi znikają za granicą.
- 4 4
-
2022-08-17 15:30
glownie w obsludze insta oraz wizytach w kosciele
- 1 2
-
2022-08-17 15:49
Za to Ruskich ze wschodniej Ukrainy witacie jak przyjaciół :)
Naprawdę bieda intelektualna i głupota w narodzie nie zna granic. Tym bardziej, że tych ze wschodu nikt wcześniej nie sprawdził :)
- 2 4
-
2022-08-17 07:59
nie pojedzie, bo nie zostanie przyjety (9)
wroci do rosji bo nigdzie nie dostanie prawa pobytu. Taki więc "wykształcony rusek" wróci do siebie i nie będzie mial innego wyjścia jak próbować ten swój naród naprawiać od środka. Jak wróci takich "wykształconych" pare setek tysięcy to moze zrobią jakiś przewrót jakie sie na swiecie zdarzały. Wtedy może ich wpuscimy. Tyle
- 46 15