- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (388 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (45 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (270 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (107 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (315 opinii)
Rosną szanse na tramwaj z południowych dzielnic przez Wrzeszcz na Zaspę
Rosną szanse na budowę trasy tramwajowej, która połączyłaby dzielnice południowe, obrzeża Moreny, kampus Politechniki Gdańskiej, Wrzeszcz i Zaspę. Urzędnicy wpisują ją na listę inwestycji do zrealizowania w latach 2014 - 2020 r.
- Trasa tramwajowa wzdłuż ul. Nowej Politechnicznej stanowiłaby połączenie północnego i północno-zachodniego fragmentu gdańskiej sieci tramwajowej z planowanym południowym układem sieci (Nowa Warszawska, Nowa Bulońska, Jabłoniowa, Os. Świętokrzyskie) z pominięciem Śródmieścia. Takie połączenie byłoby bardzo chętnie używane przez pasażerów. Nasze badania wskazują, że około 40 proc. mieszkańców dzielnic południowych podróżuje w kierunku Wrzeszcza i dalej z pominięciem Śródmieścia - zwraca uwagę Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
Choć budowę takiej linii tramwajowej planowano już po wojnie, gdy odsunięto od ulicy zabudowę ul. Miszewskiego, to w ostatnich latach całkowicie zniknęła ona z miejskich planów. Owszem, urbaniści brali pod uwagę budowę Nowej Politechnicznej z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, ale bez torowiska. Teraz to jednak się zmieniło.
- Wstępne analizy potwierdzają, że istnieje fizyczna możliwość budowy takiej trasy tramwajowej. Uzasadnienie dla niej wykazują również analizy obciążenia ruchem pasażerskim - zarówno na całej długości, jak i przy ewentualnej rezygnacji ze skomplikowanej budowy odcinka między Placem Komorowskiego a al. Grunwaldzką - mówi Karolina Rospęk-Aszyk z zespołu komunikacji Biura Rozwoju Gdańskiej.
Dlaczego budowa tego odcinka miałaby być trudniejsza, niż innych? Oczywiście z braku miejsca: w gęstą zabudowę tej dzielnicy trudno byłoby wcisnąć szeroką arterię z tramwajem. Choć pierwotnie w latach powojennych dopuszczano zburzenie całej wschodniej pierzei ul. Wyspiańskiego (tu też celowo odsunięto od ulicy akademiki oraz obecny budynek Tristaru ), to teraz budynki mają zostać nietknięte.
- Na tym odcinku nie da się zmieścić torowiska tramwajowego wraz z drogą o przekroju 2x2, a ponadto trudnością jest utworzenie lewoskrętów. Jeśli dojdzie do budowy tej trasy, to reorganizacja ruchu obejmie całą okolicę, zaś torowisko zostanie wykonane kosztem ruchu samochodów - dodaje Rospęk - Aszyk.
Jeszcze większą trudność stwarza przebudowa skrzyżowania ul. Do Studzienki i Miszewskiego z al. Grunwaldzką , gdyż tu również nie planuje się żadnych wyburzeń. Planiści mówią wprost: to będzie jeszcze trudniejsze skrzyżowanie dla kierowców niż obecnie, szczególnie gdy powstaną rozjazdy torowe we wszystkich relacjach.
- Podczas prac nad projektem ul. Nowej Bulońskiej weźmiemy pod uwagę skrzyżowanie torów tramwajowych w kierunku ul. Nowej Politechnicznej, tak by nie rozkopywać później ponownie nawierzchni ulicy - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za projektowanie przedłużenia ul. Bulońskiej.
W analizach komunikacyjnych założono budowę dziewięciu przystanków tramwajowych przy ul. Nowej Politechnicznej: Plac Komorowskiego , rejon skrzyżowania z ul. Białą (Drogą Czerwoną) , skrzyżowanie z al. Grunwaldzką (po stronie ul. Do Studzienki) , rejon akademików PG , Park Królewskiej Doliny , skrzyżowanie z tzw. ul. Nową Medyków , skrzyżowanie z ul. Wagnera , rejon Gdańskiego Parku Naukowo - Technologicznego im. Hilarego Koprowskiego , rejon sądu rejonowego Gdańsk - Północ . To jednak tylko wstępne założenia, które na pewno jeszcze ulegną zmianie.
Kiedy mogłaby powstać ul. Nowa Politechniczna? - Droga ta została wymieniona jako jedna z przyszłych inwestycji w piśmie do Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej dotyczącym planowanych inwestycji na lata 2014-2020 przy wsparciu ze środków unijnych w tzw. Priorytecie II. W 2014 r. planuje się zlecenie wykonania koncepcji dla tej arterii - informuje Magdalena Kuczyńska z biura prasowego gdańskiego magistratu.
Wstępny, szacunkowy koszt budowy całej drogi wraz z linią tramwajową wynosi ok. 320 mln zł.
Bez wątpienia szybciej powstanie ul. Nowa Bulońska. DRMG zakłada przygotowanie jej koncepcji wiosną przyszłego roku, a samego projektu do końca 2013 r. Dzięki temu miasto będzie mogło sfinansować jej budowę z unijnego budżetu na lata 2014 - 2020. Jej wstępny, szacunkowy koszt dla tramwaju wraz z węzłem - pętlą tramwajowo - autobusową w rejonie skrzyżowania z ul. (Nową) Warszawską i (Nową) Jabłoniową to ok. 263 mln zł.
Miejsca
Opinie (302) 5 zablokowanych
-
2012-10-12 08:23
(3)
Nie bardzo rozumiem po co miałyby powstać "rozjazdy torowe we wszystkich relacjach" na skrzyżowaniu planowanego nowego torowiska z Grunwaldzką? Tramwaje niech jadą wyłącznie na wprost (najlepiej na dwóch poziomach z przystankami przesiadkowymi.
- 15 3
-
2012-10-12 08:29
A po kiego diabła?
Czy na Stogach mieszka jakiś wiceprezydent?
- 0 2
-
2012-10-12 19:30
rozjazdy mają mieć zastosowanie głównie dla wjazdu/zjazdu tramwaju z linii (1)
oraz jako przejścia awaryjne
- 0 0
-
2012-10-13 05:03
Takie przejście nie tylko awaryjne jest niedaleko - na skrzyżowaniu al Zwycięstwa z ...nie pamiętam, przy Operze.
- 0 0
-
2012-10-12 08:27
(2)
szkoda że nie połączyli tramwajem Rzeczypospolitej z Grunwaldzką po Nowej Kościuszki - tam jest dużo więcej miejsca
- 22 3
-
2012-10-12 09:35
ale dla samochodów
to zrobili kolejną zasikaną estakadę
- 7 0
-
2012-10-12 11:01
A jeszcze by lepiej było, jakby tramwaj szedł przez plac Wybickiego, tunel pod Dworcem we Wrzeszczu i Klonową do Grunwaldzkiej
Byśmy mieli normalnie metro!
- 5 0
-
2012-10-12 08:29
no i został tylko projekt linii tramwajowej na Szadółki
kurna - muszę przemyśleć szczegóły - Wymyśliciel Projektowy
- 5 1
-
2012-10-12 08:33
ECS (4)
"Wstępny, szacunkowy koszt budowy całej drogi wraz z linią tramwajową wynosi ok. 320 mln zł. "
Cena podobna nie ?- 21 2
-
2012-10-12 10:26
ECS nie jest budowany za pieniądze miasta. (3)
Jeśli coś krytykujesz, najpierw sprawdź, czy masz rację :)
- 4 10
-
2012-10-12 10:29
A za czyje pieniądze?
- 5 2
-
2012-10-12 11:36
Europejskie Centrum Solidarności Gdańsk:
Termin realizacji: X 2010 - X 2013
Wykonawca: Polimex Mostostal S.A.
Koszt robót budowlanych: 157 881 583,32 zł
Wartość Projektu: 229 115 075,41 zł brutto
Wartość dofinansowania z Unii Europejskiej: 107 043 601,61 zł brutto
Dlaczego kłamiesz?- 2 1
-
2012-10-12 13:29
sorry kolego ale się mylisz:
"ECS będzie kosztował gdańszczan ok. 104 mln zł."
Informacja z trojmiasto.pl z 17 maja 2010, godz. 06:00
Skoro będzie nas tyle kosztował, to czemu nie było referendum w tej sprawie !!!- 6 1
-
2012-10-12 08:34
Super (1)
Dla mnie genialne rozwiązanie. Widzieliście te korki na Studzienki? Ale jedyna słuszna opcja to zrobić estakady takie jak na słowackiego. Przecież to skrzyżowanie już teraz jest dla 99% nie do ogarnięcia.
- 19 8
-
2012-10-12 19:31
nie ma miejsca na estakady
natomiast jak najbardziej warto pomyśleć o tunelu dla samochodów w ciągu Grunwaldzkiej.
- 1 0
-
2012-10-12 08:34
hahaha made my day (2)
tramwaj na Do Studzienki? noo proooooszę, przecież ta ulica jest tak ciasna, nie wspominając o chodnikach, gdzie piesi boją się, że samochód zahaczy ich lusterkiem. jakoś sobie tego nie wyobrażam, chyba, żeby zrobić tam jednokierunkową ;p ale i tak pomysł nadzwyczaj zabawny :D
- 9 14
-
2012-10-12 09:05
tam po jednej stronie jest rezerwa terenowa
pod starymi nie remontowanymi kamienicami - specjalnie nic w nich nie robili przez lata, bo zawsze miały iść do wyburzenia
- 11 0
-
2012-10-12 21:39
musisz jeszcze nauczyc sie czytac ze zrozumieniem!
- 0 0
-
2012-10-12 08:36
znowu wyburzą stare budynki :/ (1)
To będzie bardzo niefajne, kiedy zaczną wyburzać kamieniczki na Do Studzienki. Przecież to historia!
- 16 19
-
2012-10-12 08:42
mój poranny klocek, to tez historia,
A jakoś mi bez niego lżej.
Cos za coś. :)- 7 10
-
2012-10-12 08:36
Co Wy z tym południem??????? (2)
do tego pisanym z dużej litery. Nie ma w Gdańsku dzielnicy południe są natomiast Chełm Morena Suchanin o Jasień Zabornia Łostowice i innne mniejsze osiedla. A do tego te dzielnice leżą bardziej na zachód od Śródmieścia niż na południe
Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestie. Treść została poprawiona.
- 16 9
-
2012-10-12 08:54
Nie ma też dzielnicy (1)
"Morena". A dzielnica "Gdańsk - Południe" niestety jest...
- 15 1
-
2012-10-12 11:04
Jest, ale to nie do niej odnosi sie treść artykułu.
"Gdańsk Południe - część Gdańska położona na południowym zachodzie miasta. Obszar ten do 2011 stanowił dzielnicę Chełm i Gdańsk Południe. Obecnie jest podzielony na trzy jednostki pomocnicze Chełm, Jasień i Ujeścisko-Łostowice." za Wiki.
- 1 0
-
2012-10-12 08:37
no no, to mnie sie podoba :)
- 3 1
-
2012-10-12 08:38
propaganda działa (3)
nie ma co jak działacze PO obiecują to będzie naród zadowolony. A kasę damy z podatków nowych
- 17 8
-
2012-10-12 09:06
przynajmniej propaganda realna i o inwestycji (1)
a nie o festiwalach i wspaniałościach oraz kotarach
- 7 0
-
2012-10-12 10:56
właśnie
jest to o wspaniałości jak to dobrze będą mieli mieszkańcy.
Projekt projektem papier zawsze i wszystko przyjmie.
czemu takiej propagandy nie było jak nową kościuszki, słowackiego projektowali(linia od etc przez słowackiego,niedźwiednik,morenę aż do kartuskiej)???
to propagandę by mieli nie tylko dla wrzeszcza,zaspy,przymorza,żabianki ale i dla niedźwiednika, moreny taka linia by połączyła największe dzielnice Gdańska.- 3 1
-
2012-10-12 21:41
patrzcie ludzie!
pisowiec!
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.