- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (66 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (178 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (73 opinie)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (254 opinie)
- 5 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (414 opinii)
- 6 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (34 opinie)
Rosną szanse na tramwaj z południowych dzielnic przez Wrzeszcz na Zaspę
Rosną szanse na budowę trasy tramwajowej, która połączyłaby dzielnice południowe, obrzeża Moreny, kampus Politechniki Gdańskiej, Wrzeszcz i Zaspę. Urzędnicy wpisują ją na listę inwestycji do zrealizowania w latach 2014 - 2020 r.
- Trasa tramwajowa wzdłuż ul. Nowej Politechnicznej stanowiłaby połączenie północnego i północno-zachodniego fragmentu gdańskiej sieci tramwajowej z planowanym południowym układem sieci (Nowa Warszawska, Nowa Bulońska, Jabłoniowa, Os. Świętokrzyskie) z pominięciem Śródmieścia. Takie połączenie byłoby bardzo chętnie używane przez pasażerów. Nasze badania wskazują, że około 40 proc. mieszkańców dzielnic południowych podróżuje w kierunku Wrzeszcza i dalej z pominięciem Śródmieścia - zwraca uwagę Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
Choć budowę takiej linii tramwajowej planowano już po wojnie, gdy odsunięto od ulicy zabudowę ul. Miszewskiego, to w ostatnich latach całkowicie zniknęła ona z miejskich planów. Owszem, urbaniści brali pod uwagę budowę Nowej Politechnicznej z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, ale bez torowiska. Teraz to jednak się zmieniło.
- Wstępne analizy potwierdzają, że istnieje fizyczna możliwość budowy takiej trasy tramwajowej. Uzasadnienie dla niej wykazują również analizy obciążenia ruchem pasażerskim - zarówno na całej długości, jak i przy ewentualnej rezygnacji ze skomplikowanej budowy odcinka między Placem Komorowskiego a al. Grunwaldzką - mówi Karolina Rospęk-Aszyk z zespołu komunikacji Biura Rozwoju Gdańskiej.
Dlaczego budowa tego odcinka miałaby być trudniejsza, niż innych? Oczywiście z braku miejsca: w gęstą zabudowę tej dzielnicy trudno byłoby wcisnąć szeroką arterię z tramwajem. Choć pierwotnie w latach powojennych dopuszczano zburzenie całej wschodniej pierzei ul. Wyspiańskiego (tu też celowo odsunięto od ulicy akademiki oraz obecny budynek Tristaru ), to teraz budynki mają zostać nietknięte.
- Na tym odcinku nie da się zmieścić torowiska tramwajowego wraz z drogą o przekroju 2x2, a ponadto trudnością jest utworzenie lewoskrętów. Jeśli dojdzie do budowy tej trasy, to reorganizacja ruchu obejmie całą okolicę, zaś torowisko zostanie wykonane kosztem ruchu samochodów - dodaje Rospęk - Aszyk.
Jeszcze większą trudność stwarza przebudowa skrzyżowania ul. Do Studzienki i Miszewskiego z al. Grunwaldzką , gdyż tu również nie planuje się żadnych wyburzeń. Planiści mówią wprost: to będzie jeszcze trudniejsze skrzyżowanie dla kierowców niż obecnie, szczególnie gdy powstaną rozjazdy torowe we wszystkich relacjach.
- Podczas prac nad projektem ul. Nowej Bulońskiej weźmiemy pod uwagę skrzyżowanie torów tramwajowych w kierunku ul. Nowej Politechnicznej, tak by nie rozkopywać później ponownie nawierzchni ulicy - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za projektowanie przedłużenia ul. Bulońskiej.
W analizach komunikacyjnych założono budowę dziewięciu przystanków tramwajowych przy ul. Nowej Politechnicznej: Plac Komorowskiego , rejon skrzyżowania z ul. Białą (Drogą Czerwoną) , skrzyżowanie z al. Grunwaldzką (po stronie ul. Do Studzienki) , rejon akademików PG , Park Królewskiej Doliny , skrzyżowanie z tzw. ul. Nową Medyków , skrzyżowanie z ul. Wagnera , rejon Gdańskiego Parku Naukowo - Technologicznego im. Hilarego Koprowskiego , rejon sądu rejonowego Gdańsk - Północ . To jednak tylko wstępne założenia, które na pewno jeszcze ulegną zmianie.
Kiedy mogłaby powstać ul. Nowa Politechniczna? - Droga ta została wymieniona jako jedna z przyszłych inwestycji w piśmie do Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej dotyczącym planowanych inwestycji na lata 2014-2020 przy wsparciu ze środków unijnych w tzw. Priorytecie II. W 2014 r. planuje się zlecenie wykonania koncepcji dla tej arterii - informuje Magdalena Kuczyńska z biura prasowego gdańskiego magistratu.
Wstępny, szacunkowy koszt budowy całej drogi wraz z linią tramwajową wynosi ok. 320 mln zł.
Bez wątpienia szybciej powstanie ul. Nowa Bulońska. DRMG zakłada przygotowanie jej koncepcji wiosną przyszłego roku, a samego projektu do końca 2013 r. Dzięki temu miasto będzie mogło sfinansować jej budowę z unijnego budżetu na lata 2014 - 2020. Jej wstępny, szacunkowy koszt dla tramwaju wraz z węzłem - pętlą tramwajowo - autobusową w rejonie skrzyżowania z ul. (Nową) Warszawską i (Nową) Jabłoniową to ok. 263 mln zł.
Miejsca
Opinie (302) 5 zablokowanych
-
2012-10-12 11:41
Bo Wrzeszcz to centrum Gdanska!
- 7 6
-
2012-10-12 11:41
Chcemy takie tory.!!!
- 7 3
-
2012-10-12 11:59
(1)
Czy tej zimy w Dortmundach tez nie będzie ogrzewania i będa zamarznięte od środka szyby?
- 3 1
-
2012-10-12 12:13
tak jak najbardziej
- 3 1
-
2012-10-12 12:00
to i tak nie zachęci kierowców, żeby sie przesiedli do komunikacji miejskiej... (1)
...są korki i jest ciasno, będzie jeszcze ciaśniej i będą jeszcze większe korki :/
- 4 5
-
2012-10-12 13:03
A co ci przeszkadzają kierowcy?
Przesiądź się do tramwaju i nie stój w korkach, a jesli ktoś chce jechać autem to jego wybór.
- 4 1
-
2012-10-12 12:08
Paweł Adamowicz z PO - mój prezydent, dużo zbudował/buduje/zbuduje. (2)
- 6 8
-
2012-10-12 12:54
5 mieszkań
dla siebie
- 2 2
-
2012-10-12 18:10
Zbudował na kredyt
a zniszczył dorobek pokoleń.
on i jemu podobni.- 0 2
-
2012-10-12 12:16
wszystko fajnie
powinni jeszcze wtedy zlikwidować tory na Mickiewicza a tramwaje puścić z Hallera przez Kościuszki - tam jest msca od cholery na tramwaj i samochody
- 3 1
-
2012-10-12 12:35
no to Miszewskiego bedzie MASAKRA (2)
no i w ogóle całe to skrzyżowanie. Powinno być bezkolizyjne albo górą albo tunelem - wtedy miałoby to ręce i nogi
- 2 6
-
2012-10-12 12:40
jest jeszcze rozwiązanie (1)
jedno kierunkowa, jak ci źle się jeździ po tym skrzyżowaniu zacznij na pieszo chodzić, tylko też uważnie zwracaj uwagę na to co się dzieje w koło.
- 5 2
-
2012-10-12 12:42
tylko widzisz mi sie właśnie źle chodzi po tej ulicy ...
- 1 1
-
2012-10-12 12:51
plany , wizualizacje , itp , itd .....
teraz czekamy na PKM w Gdańsku !
- 5 0
-
2012-10-12 13:03
To az sie prosi o to od dawna - brawo za pomysl!!
- 4 1
-
2012-10-12 13:04
Najlepsza i Najnowoczesniejsza Komunikacja Miejska jest w Gdansku (2)
samochodziarzom tego nie przetlumaczysz - ale to ICH problem i strata :)
- 7 5
-
2012-10-12 13:16
(1)
nie ma kogoś takiego jak samochodziarz !!! Każdy jest człowiekiem i wybiera to co jest dla niego najkorzystniejsze. Narzucanie komuś swojego wyboru bo ty tak uważasz i jak np. ty jeździsz rowerem to inni tez muszą ma niewiele wspólnego z demokracją i prowadzi tylko do agresji na naszych chodnikach, ścieżkach i ulicach.
- 5 3
-
2012-10-12 22:35
Narzucanie komuś swojego wyboru bo ty tak uważasz i jak np. ty jeździsz rowerem to inni tez muszą ma niewiele wspólnego z
Zawsze wiedziałem, że ci zastawiający mi całą szerokość chodnika to faszysci
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.