- 1 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (76 opinii)
- 2 Nowa siedziba gdańskich policjantów (78 opinii)
- 3 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (495 opinii)
- 4 Uziemił się przez skradziony miernik (27 opinii)
- 5 Kim jest Aleksandra Kosiorek? (726 opinii)
- 6 Te zabytki otwierają się po remontach (63 opinie)
Rośnie i drożeje strefa płatnego parkowania w Gdańsku
Od poniedziałku 9 września powiększa się Strefa Płatnego Parkowania w Śródmieściu Gdańska oraz we Wrzeszczu. Zmienią się też stawki opłat za postój - zarówno te jednorazowe, jak i dodatkowe (tzw. mandaty). Nowe opłaty będą też obowiązywać mieszkańców użytkujących większą liczbę pojazdów.
Najpierw - pod koniec maja - wydłużono z 17 do godz. 20 czas płatnego parkowania na Głównym Mieście.
Później - od początku lipca - opłaty wprowadzono na Targu Rakowym.
Teraz znacząco powiększa się strefa płatnego parkowania w Śródmieściu i w niewielkim zakresie we Wrzeszczu.
- Od 9 września rozpocznie się pobór opłat na ulicy 3 Maja, we Wrzeszczu na ulicach Jaśkowa Dolina (do nr 47) i Pawłowskiego, a także na ulicach Doki, Robotniczej, Nowomiejskiej i Jaracza w Śródmieściu - wymienia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Również 9 września zmienią się stawki opłat za postój w SPP - zarówno jednorazowe, jak i dodatkowe.
Nowe opłaty jednorazowe za postój pojazdu samochodowego na drogach publicznych na terenie Miasta Gdańska w SPP:
- za pierwszą godzinę - 3,30 zł (dotychczas 3 zł)
- za drugą godzinę - 3,90 zł (dotychczas 3,60 zł)
- za trzecią - 4,60 zł (dotychczas 4,30 zł)
- za czwartą godzinę i następne - 3,30 zł (dotychczas 3 zł)
Wysokość opłaty dodatkowej za nieuiszczenie opłaty za postój w SPP wynosić będzie 200 zł (dotychczas 50 zł). W przypadku wniesienia opłaty dodatkowej w terminie 7 dniu (nie częściej niż dwa razy w roku kalendarzowym) jej wysokość wyniesie 130 zł (dotychczas 30 zł).
- Dotychczasowe opłaty obowiązywały w Gdańsku niezmiennie od 16 lat. Nowa uchwała zakłada wysokość opłaty dodatkowej zbliżoną do tej, jaką należy wnieść za jazdę bez ważnego biletu w komunikacji miejskiej. Regulację stawek opłat jednorazowych i dodatkowych umożliwiły zmiany w Ustawie o partnerstwie publiczno-prywatnym - przypomina Kiljan.
Od 9 września będą obowiązywać również nowe wysokości opłat zryczałtowanych dla mieszkańców użytkujących większą liczbę pojazdów. Wydanie karty opłaty zryczałtowanej mieszkańca dla trzeciego i każdego następnego pojazdu będzie się wiązało z koniecznością zapłacenia 50 zł miesięcznie. Za pierwszy i drugi pojazd opłata pozostaje w dotychczasowej wysokości 10 zł za miesiąc.
Uwaga! Karty dla trzeciego i następnego pojazdu wykupione przed 9 września zachowują ważność do daty, do której zostały wydane.
Od dziś zmiany w strefie płatnego parkowania w Gdańsku (75 opinii)
Ponadto godzina parkowania drożeje o 30 gr.
Więcej szczegółów w naszym artykule.
Ponadto godzina parkowania drożeje o 30 gr.
Więcej szczegółów w naszym artykule. Zobacz więcej
Opinie (479) ponad 20 zablokowanych
-
2019-09-05 17:53
Będą w końcu wyznaczone miejsca postojowe?
I co z miejscami dla osób niepełnosprawnych?
Nie ma wyznaczonego miejsca, nie płacę. I teraz szerokość nowego miejsca do parkowania wynosi 2,3 metra.- 15 5
-
2019-09-05 17:58
Czy dobrze rozumiem, że do tej pory kara za brak opłaty to było 30zl???:D (2)
- 10 4
-
2019-09-05 18:02
.
Dokładnie tak.
- 2 0
-
2019-09-06 08:53
Porównaj to z mandatem za brak biletu w skm
Ale tym się zajmuje prywatna firma. Nie ma więc karteczkę ostrzegawczych
- 1 0
-
2019-09-05 18:02
niech gdańsk zacznie od opłat parkingowych za rydwan
- 18 7
-
2019-09-05 18:06
Platforma w pigułce (3)
Tak się wyciąga kasę z kieszeni mieszkańców aby było na pensyjki i premie.
głosowaliście na nich to teraz płaćcie haracz za parkowanie.- 31 10
-
2019-09-05 18:15
(2)
za usługi się płaci.
- 1 7
-
2019-09-05 19:23
Za leczenie też
ale widać cię nie stać
- 1 1
-
2019-09-06 06:35
Jakie uslugi? Nikt za mnie nie parkuje. Poza tym sluzacy w uslugach nie powinni zarabiac.
- 3 1
-
2019-09-05 18:07
a 3 i kolejne auta powinno być 150%
- 8 8
-
2019-09-05 18:20
Co Pinokio da..... (2)
Dulcynea zabierze.
- 15 8
-
2019-09-05 20:38
Pinokio zabrał samorządom - niższy podatek (1)
dochodowy PIT. Jeszcze zrobią katastralny centralny i będą wydzielać kasę miastom. Zacznie się centralne sterowanie jak w gospodarce socjalistycznej.
- 3 1
-
2019-09-06 12:37
możne rydwanów będzie mniej i artykułów w Newsweeku
- 0 1
-
2019-09-05 18:31
A kiedy podwyżki biletów komunikacji miejskiej? (1)
Wszystko idzie do góry, a co z biletami? Dopłacamy do nich coraz więcej. Czas to ograniczyć
- 12 9
-
2019-09-05 20:36
I tak jest drożej. za brak biletu jest 180zł, a nie 130 jak w przypadku braku opłaty za parkowanie
godzinny na komunikacje też jest droższy bo 3.8. godzina parkowania 3.3zł
- 4 0
-
2019-09-05 18:38
a za korzystanie z ulicy nie ma opłaty? (1)
Za chwilę będzie tak jak na autostradzie - bramki i pobór opłat za korzystanie z ulicy
- 20 5
-
2019-09-06 09:03
Jest - podatki w cenie paliwa.
- 0 0
-
2019-09-05 18:44
im gęściej tym lepiej. (6)
a ja namawiam do budowania jeszcze więcej jeszcze gęściej. Wielkie metropolie powinny być dla nas wzorem np. Hongkong, Szanghaj, Moskwa albo Dżakarta. Zamiast aut oczywiście przekopiemy miasto i metro sobie zbudujemy Przecież to chyba oczywiste że jakość życia tym wyższa im wyższe zagęszczenie. Zatem brawo dla urzędników za każdą plombę brawo za każdy dodatkowy metr kwadratowy. Docenicie to.
- 16 5
-
2019-09-05 18:49
Kwestia wymuszenia odpowiedniej liczby miejsc parkingowych do każdego nowo powstającego budynku (5)
Obecnie nie uwzglednia się, że w jednej rodzinie jest nawet kilka samochodów.
- 3 3
-
2019-09-05 19:07
a MUSI być w każdej rodzinie kilka samochodów?
to jest obowiązek jakiś? konieczność?
tylko w Kigali i Timbuktu mają mniej?- 3 3
-
2019-09-05 21:23
W interesie miasta, mieszkańców jak i developera jest aby samochodów w mieście było jak najmniej (3)
zrozum to
- 1 5
-
2019-09-06 10:49
Bo? (2)
Dewelopera rozumiem ale wytłumacz mi sensownie dlaczego w mieście MUSI być jak najmniej?
- 3 1
-
2019-09-06 14:40
im mniej samochodów, tym więcej miejsca dla ludzi (1)
samochód jest najbardziej terenochłonnym środkiem komunikacji. Szczodra podaż miejsc do parkowania skłania do uciekania podatników na przedmieścia i dojazdów samochodami. To podnosi koszty funkcjonowania miasta, które ponoszą wszyscy mieszkańcy
- 1 3
-
2019-09-06 21:06
Ale im więcej ludzi tym gorszy komfort
dla żyjących na tym samym obszarze. Mniej prywatności itd. Nie powiesz mi chyba, że wolałbyś mieszkać na obszarze 1km2 gdzie żyłoby 500 osób. Czy podnosi koszty funkcjonowania miasta? Nie sądzę. W takiej sytuacji komunikację można przerzucić na mieszkańców i transport prywatny. Przede wszystkim - im więcej budynków w miastach, tym więcej ludzi, tym większy ruch. Nie jestem przekonany czy to jest rozwiązanie.
- 0 0
-
2019-09-05 18:48
A ja nie place
Wystarczy znać przepisy....A nie słuchać lewicowe niedoróbki z platformy. Mapka to 1 a 2 to jest działanie ;)
- 15 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.