- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (215 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (272 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (149 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (139 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (299 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
Rośnie pierwszy wiadukt na trasie Kolei Metropolitalnej
Pierwsze prace konstrukcyjne na budowie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
W czwartek rozpoczęły się prace konstrukcyjne pierwszego spośród 22 wiaduktów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Dwa żurawie przez dwa dni będą scalały prefabrykaty, które utworzą łukową konstrukcję obiektu w Brętowie.
Zobacz prace przy budowie PKM z lotu ptaka.
Konstrukcja obiektu nazwanego roboczo "WK-15" nawiązuje kształtem do poprzedniego ceglanego wiaduktu. Posiada łukową konstrukcję, z tym, że wiadukt został wykonany z żelbetowych prefabrykatów. W sumie obiekt będzie składał się z 10 takich elementów, które ustawiane są na betonowej prowadnicy. Całość w przyszłości przykryje grunt.
Wizualizacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
- To pierwszy spośród 22 obiektów mostowych na linii PKM. Prace budowlane trwają na wielu frontach. Jesienią ma rozpocząć się także budowa wiaduktu nad ul. Ogrodową. Ma być on gotowy i udostępniony jeszcze w tym roku - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki Pomorska Kolej Metropolitalna, która jest inwestorem kolejowego przedsięwzięcia.
Pomorska Kolej Metropolitalna jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną przez Samorząd Województwa Pomorskiego. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut.
Koszt realizacji projektu PKM wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu PKM - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Wykonawcą jest firma Budimex, która za prace zainkasuje 716 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2015 r.
Miejsca
Opinie (98) 5 zablokowanych
-
2013-09-12 18:46
a lasu coraz mniej (4)
kto odpowie za dokonanie tej hekatomby z drzew. ile osób zejdzie z tego swiata przedwczesnie bo im zabrakło tlenu.
- 11 19
-
2013-09-12 19:39
(1)
Jakiej hekatomby? Przecież w większości to idzie po starym śladzie istniejącej niegdyś linii kolejowej. Oczywiście wycięto trochę krzaków, bo nasyp torowiska zdążył już nieco zarosnąć, ale nikt nie wycinał jakichś nowych połaci lasu. A już pisanie, że ktoś przedwcześnie umrze, bo mu tlenu zabraknie to jakiś absurd.
- 11 4
-
2013-09-12 19:43
Co to za argument?
niegdyś całe Pomorze było porośnięte lasem. I niewiele z niego zostało. A w Gdańsku chorych psychicznie mamy najwięcej w kraju, bo tu się najciężej żyje.
- 3 9
-
2013-09-12 19:39
I będzie coraz mniej.
Na początek 20 tysięcy drzew wyciętych pod PKM. W Lasach Oliwskich coraz mniej starodrzewu. Jednym słowem nasi gdańscy przywódcy mają na bakier z ekologią (= dwója z ekologii)
- 4 9
-
2013-09-13 07:08
W ramach inwestycji przewidziano również rekompensatę
poprzez nasadzenie drzew w liczbie równoważnej dla tych, które są wycinane.
- 3 0
-
2013-09-12 19:02
jakos na zdjeciu z fotoszopa...
nie widac, zeby tam miala powstac "alejka" dla rowerow ,
rolkarzy babc z wozkami,gdzie ci ludzie maja sie podziac . To bylo ostatnie miejsce komunikacyjne z dala od halasu i smrodu samochodowego. Sciezka ma myc i basta. Chcecie juz calkiem wszystkich wytruc??- 7 5
-
2013-09-12 19:09
No prosze az serce rosnie...a `kartofle` wmawiaja nam ze sie cofamy w rozwoju!
- 8 7
-
2013-09-12 20:01
A wyremontują dworzec w Osowej? (2)
Ktoś wie czy jest to w planach? Szczerze powiedziawszy to ten dworzec nadaje się do remontu. Odrapany brudny i żywcem przeniesiony z lat '70 ubiegłego stulecia.
- 6 2
-
2013-09-12 20:10
Tak
Remont jest w planach.
- 1 0
-
2013-09-12 20:39
Nie z 70-ych...
...tylko z 30-ych. Standardowy budynek na "magistrali węglowej". Jego remont zależy od PLK, a nie od PKM, to istniejąca stacja na istniejącej linii, to nie jest infrastruktura PKM.
- 5 0
-
2013-09-12 21:40
Dlaczego nie ma stacji Zaspa?
- 4 3
-
2013-09-12 21:42
Aby do końca
Myślę że jak zmieni się ekipa rządzących to skończy się ta głupia budowa. Już niedługo....
- 4 3
-
2013-09-12 23:12
;)
Strasznie podoba mi się tępo prac, mieszkam na Morenie 25 lat-kiedyś piękny dziewiczy poligon...Łazikuje obserwując- zmiany są ogromne, oby tak dalej ;)..Pozdrawiam Panów budowlańców-bez ich pracy nic by nie było..
- 1 3
-
2013-09-12 23:58
jak wylewali przyczolki pod ta konstrukcje mostowa to nie bylo artykolu
- 1 0
-
2013-09-13 01:48
bedzie piekna sciezka rowerowa
- 1 0
-
2013-09-13 09:11
wiadukt nad slowackiego (3)
Ktoś wie kiedy i ile potrwa budowa wiaduktu nad Słowakiem i związane z tym zwężenie do 1 pasa ?
- 1 0
-
2013-09-13 10:50
Tyle ile powinno
No może o jeden dzień dłużej.
- 0 0
-
2013-09-13 11:28
No własnie praktycznie będzie zwężenia.
Zgodnie z zapowiedziami, 1 pas ma być tylko w nocy i może w weekendy. W ciągu dnia będą normalnie dwa pasy przejezdne.
- 0 0
-
2013-09-13 12:45
do jednego pasa?
Czy do jednej jezdni złożonej z dwóch pasów? To istotna różnica.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.