• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rotmistrz Pilecki patronem nowego statku Chipolbroku

VIK
8 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Statek o nazwie Herbert ma być przekazany armatorowi w kwietniu 2022 roku, a Pilecki w sierpniu. Statek o nazwie Herbert ma być przekazany armatorowi w kwietniu 2022 roku, a Pilecki w sierpniu.

Tai Xing już trafił do armatora, Herbert przechodzi obecnie prace wykończeniowe i wyposażeniowe, a  Pilecki jest jeszcze w budowie. Tak bowiem zostanie nazwana kolejna jednostka budowana dla polsko-chińskiej firmy Chipolbrok - podał portalmorski.pl.



W poniedziałek, 6 grudnia, Chipolbrok, czyli Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe, odebrało ze stoczni Chengxi Shipyard w Jiangyin w Chinach kolejny statek -jednostkę o nazwie Tai Xing. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca. Kolejny jest wyposażany. Już wiadomo, że jednostka nazwana zostanie na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta. Statek zostanie przekazany armatorowi prawdopodobnie kwietniu 2022 r.

Kolejna, trzecia jednostka zostanie nazwana na cześć polskiego bohatera narodowego rotmistrza Witolda Pileckiego - poinformował branżowy portalmorski.pl. Budowa rozpoczęta została w lutym 2021 r., wstępnie przewiduje się, że przekazanie statku przez stocznię nastąpi w sierpniu 2022 r.

Spółka Chipolbrok jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Spółka Chipolbrok jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport.

Wszystkie cztery to statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca o nośności 62000 DWT, mające prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Koszt jednego szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln dolarów. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.

Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. W tym roku firma obchodziła 70-lecie działalności. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów.

Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty Chipolbrok ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (94)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane