Fakty i opinie

Rower Mevo nie wystartował 1 marca

Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach.
Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach. materiały prasowe

Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.



Zamierzasz korzystać z roweru Mevo?

tak, niemal codziennie 21%
tak, od czasu do czasu 39%
być może, nie wykluczam tego 25%
nie, to nie dla mnie 15%
zakończona Łącznie głosów: 5476
Od samego rana do Raportu z Trójmiasta spływają liczne pytania naszych czytelników, dotyczące uruchomienia roweru Mevo. Planowane uruchomienie systemu tego alternatywnego środka transportu w coraz bardziej zakorkowanych miastach było bowiem zapowiadane na 1 marca.

- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.

- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.

Termin uruchomienia pozostaje nieznany



Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.

- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.

Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych



Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.

Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.

Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.

Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?

Trzecie opóźnienie



Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.

Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Zobacz nasz test roweru Mevo

Opinie (649) ponad 20 zablokowanych

  • :D (31)

    hahahaha

    • 333 28

    • (8)

      nie trzeba innych komentarzy :D

      • 29 8

      • poznasz głupiego po śmiechu jego (7)

        tylko parszywa larwa bez kręgosłupa może się rechotać pusto z niepowodzenia własnego kraju, i co ten twój rechot poprawi w Polsce? tacy ludzie są właśnie przyczyną niepowodzeń i wkładają patyk w szprychy

        • 10 12

        • Jakiego kraju trollu? zwyczajnie nieudolnosc urzednikow budynia. to nie zaden kraj ale ordynardne niekompetencja. Przyczyna to (3)

          Przyczyna to jest chora propaganda w wykonaniu takich pr-owcow jak byli zastepcy budynia i on sam.

          • 6 8

          • jest "po gdansku"

            • 4 4

          • Kompetencją jest

            niedopuszczenie do użytku niezgodnie ze Specyfikacją Zamówienia.
            To chyba dobrze, że miasto wymaga tego, co zamówiło i za co płaci.
            Poza tym MEVO obejmuje zasięgiem nie tylko Gdańsk, więc...

            • 6 1

          • No tak Nowak nie ruszyl ze swoim biznesem?

            • 1 0

        • Przyczyna niepowodzeń to jest chora propaganda w wykonaniu takich pr-owcow jak byli zastepcy budynia i on sam. (2)

          wysmianie tego co cnota. Ten smiech jest zdrowy i boli tylko głupca co wyznaje Pawła. :) ha ha

          • 3 7

          • widac zabołala szczerosc

            • 1 0

          • Drogi Grzesiu, przenieś swoich trolli na kampanię do Europarlamentu

            Tutaj już nie ma sensu marnować ich czasu, przegrałeś i po sprawie :)

            • 1 1

    • Dulkiewicz jest prezesem MGGS i jakoś cicho u niej o tym (12)

      Ale za to widziałem dużo zdjęć z rozdawania pączków i przytulasków. Czy PR jest ważniejszy inne rzeczy?

      • 50 15

      • po "tzw wyborach to dopiero zobaczysz co bedzie (2)

        • 28 12

        • Podatki wzrosną jak wygra Dul (1)

          Woda i cieplo na bank

          • 10 6

          • Kłamali rano kłamali w południe i kłamią wieczorem

            Całe PO

            • 4 4

      • powiedział klaun

        • 8 14

      • Co to jest MGGS? (1)

        • 3 2

        • Metropolia Gdańsk Gdynia Słupsk

          • 5 3

      • (1)

        Bo nie mozna pisac takich rzeczy tuz przed samymi wyborami.

        • 13 2

        • Wyszło szydło z worka

          Dlatego zdjęto artykuł z głównej :)

          • 8 3

      • tak - w Gdańsku najważniejszy jest PR

        reszta się w ogóle nie liczy...

        • 16 6

      • Dulkiewitz się boi wszystkiego (2)

        • 6 6

        • nie boi sie tylko nie moze koledze (od zegarkow) przeciez kary dowalic. (1)

          w normalnym miescie ,juz dowalil by kare np 50,000zl za kazdy dzien opznienia .

          • 12 6

          • A no tak ..

            Nie pomyślałem. I wszystko jasne.

            • 4 4

    • chcialem tym rowerem dojechac na wybory aby zaglsoowac na pana Skibe. teraz juz wiem dlaczego Dulkiewiczowa ich nie uruchomila :D

      • 32 11

    • zgłaszam to do płokułatuły (3)

      zaplanowałem wycieczkę rowerową i co??? gdzie te rowery i kto mi teraz zwróci za dzień wolny w pracy?

      • 18 11

      • (2)

        dzwoń do zera pisklaunie

        • 7 25

        • podaj swój (1)

          nr to zadzwonię.

          • 13 7

          • 997

            • 4 2

    • Ależ gorącego niusa mają :-) Przecież gołym okiem widać, że nie wystartował :-)

      • 7 5

    • Kolejny sukces (1)

      • 11 4

      • do odnotowania w katalogach i u pana Adamovitza na ranking

        • 7 7

    • Gdańsk Adamowicza

      • 10 6

  • ale niespodzianka (19)

    za parę dni 3 miesiące opóźnienia, a ja widziałem jeden rower na ulicy, do systemu nie można się zalogować, a terminu nikt nie zna

    Kto się pochwali, ile kary już naliczono?

    • 347 14

    • (9)

      Kary nalicza się po odbiorze jak będzie wiadomo ile się spóźnili

      • 19 9

      • (5)

        O tym że to dzisiaj nie wystartuje to od dawna wiadomo. Zejdźcie wszyscy na ziemie. To nie jest zagadka czy kurier z paczką ze sklepu przyjedzie jutro czy za dwa dni. Przy systemie z taką ilością rowerów i takich testach nawet głupi jest w stanie stwierdzić ile czasu to jeszcze nie będzie działać. samo rozlokowanie tych rowerów po mieście będzie trwało z tydzień - czymś trzeba te 4000 rowerów porozrzucać po metropoli.
        Prawda jest taka, że to jest jedna wielka mina. Jak to będzie miało ruszyć to operator będzie wiedział miesiąc przed startem. Ten miesiąc będzie trwało sprawdzenie systemu przez operatora i rozwózka po mieście.

        • 20 27

        • Bez przesady, trochę tych rowerów na ciężarówkach się zmieści... oni codziennie mają je relokować i wymieniać baterie, muszą mieć ludzi

          • 16 3

        • Uwaga estetyczna - rowery sa jak najbardziej policzalne. (1)

          • 7 3

          • Za dużo ich aby je policzyć!

            • 1 2

        • Sorry... (1)

          Ale jeśli podajesz problemy typu: zrzucenie roweru - to chyba ta firma jest niepowazna.

          W swoim życiu zawodowym organizowalismy trudniejsze logistycznie rzeczy i to tak nie działa. To zwożenie to już końcówka projektu, moment w którym normalnie można odetchnąć.
          Jeśli dla nich jest to problem, że wynikają opóźnienia - zapraszam do kontaktu. Za odpowiednią cene rozwiąże ten problem

          • 2 3

          • A mieliście sieć komputerową z 5000 endpointów?

            To nie tylko żelaztwo które zrzucasz z paki i po sprawie...

            • 2 0

      • Jakis mistrz zgodzil sie na ograniczenie kar do kwoty, ktora przy tak wielkiej kwocie zamowienia jest pomijalna.

        • 10 3

      • Chyba ze odstapia (1)

        Od naliczania kar bo ....

        • 1 4

        • nie mogą

          umowa jest umową, a kasa jest publiczna

          • 1 0

    • (2)

      rowery są testowane, w aplikacji nextbike można je znaleźć

      • 3 7

      • testy czego? na amber expo na hali C (1)

        niezmiennie jest multum tych rowerów. Tak jak były, są i będą.

        • 9 4

        • ale widać, że GPS nie działa tam za dobrze, bo rowery pojawiają się w różnych miejscach poza halą np. na torowisku

          • 3 3

    • Nałożyli już karę na nextbike'a za 3 miesiące opóźnienia (5)

      za każdy mc 300 tys. zł. Łącznie 900 tys. zł. Zatkało kakao?

      • 4 10

      • (4)

        Cos, gdzies kiedys wyczytalem, ze maks. Kara za opoznienie zostala opozniona do 300 tys. Zl. Nawet jesli to jest 900 tys. To przy tej wartosci zamowienia to ledwie 0.02 wartosci. Przy 3 miesiacach opoznienia to jest to niewiarygodnie niska kara

        • 7 2

        • (3)

          Jakie 0,02? Nextbike za rower ma otrzymać 40 mln. Jeśli kara wynosi prawie 1 mln, a będzie jeszcze więcej, to ile to procent? 2,5% zysku - to nie jest mała kwota.

          • 3 6

          • Czyli 0.025 :)
            I nie zysku, ale wartości kontraktu:) Zysk to pewnie kilka %, czyli spora cześć zysku będzie zjedzona przez karę- w sumie dla miasta nienajgorzej, bo to i tak sezon zimowy, kiedy ludzie mniej by korzystali, a sprzęt bardziej by się niszczył
            Ale zgoda- to zdecydowanie nie jest mało

            • 2 2

          • 27mln za rowery i 6.5roku obslugi ich jak juz.

            • 0 0

          • Zysk

            Nie wiemy jakie są prawdziwe koszty operatora. Stojaki (zamiast prawdziwych stacji z ładowaniem) to groszowe sprawy. Rowery najtańsze i najbrzydsze z możliwych. Obsługa: ładowanie i wyładowanie rowerów z dostawczaków - ukraińska. Tylko cena za soft nieznana, ale sądząc z poślizgu to też tandeta.

            • 8 4

  • i dobrze (4)

    będzie potem jak z hulajnogami w W-wce

    • 98 23

    • (1)

      akurat hulajnogi wystartowaly bo nie bralo sie za to miasto tylko prywatna firma.

      swoja droga ze warszawiacy to dzicz i rzucali hulajnogi gdziekolwiek

      • 36 5

      • tutaj nie będzie

        lepiej. kijaj nogi będą w Motławie i w rowach. Pewnie te mevo też tam się znajdzie.
        Ludzie pewnie zaczną wykręcać silniki i cały osprzęt w głębokiej piwnicy. Tam gps nie działa i co im zrobicie?

        • 20 7

    • w Poznaniu (1)

      hulajnogów jak mrówków
      polecam
      zapierniczają 20km/h ! ;-)

      • 3 2

      • Można sobie zabrać

        Do innego miasta?

        • 4 1

  • Mam juz hulajnogę elektryczną (23)

    Polecam gorąco ;>

    • 84 24

    • Spokojnie! Uruchomią tuż po (5)

      oddaniu do użytku ekranów informacyjnych na peronach w Gdańsku Wrzeszczu :>

      • 78 3

      • co może potrwać ...

        We Wrzeszczu zdjęli taśmy owijające urządzenia,
        i wyświetlacze przestały działać.
        Trzeba było już zostawić z tymi szarfami ...

        • 34 0

      • Za ekrany odpowiada pkp czyli PiS

        • 8 18

      • tak jak ekrany Systemu Informacji na przystankach, jak Tristar, czy biletomaty w 2 autobusach na lotnisko... (1)

        qwa to nie jest odkrywanie Ameryki przez Kolumba. Ktoś przed nami już to wprowadził, przetestował, sprawdził, borykał się z problemami - takie systemy i rozwiązania istnieją w innych miastach w Polsce, Europie czy na świecie. A u nas nadal jest tak, jakbyśmy byli pionierami najnowszej technologii.

        • 29 4

        • nie dali w łapę komu trzeba

          Budyniu wróć !

          • 1 3

      • Spoko - zabiorą ci tę hulajnogę!

        • 5 5

    • Fuj...

      Żadnego elektryka... Lepiej ruszyć 4 litery

      • 5 18

    • (1)

      i pewnie masz też sprzęt apple i rurki :D

      • 4 10

      • mam

        • 5 0

    • Hulajnoga jest spoko (7)

      Ale nie pojedziesz nią ulicą. Chodnik też jest dyskusyjny, nie mówiąc o ścieżce.
      A największa bolączka - że stoisz. Do 5 km jest super, ale powyżej pewnie czuć to w nogach - rowerem jednak odpoczniesz podczas zjazdów i możesz spokojnie te 10 km przejechać i więcej.

      • 14 1

      • Co za problem z hulajnogą elektryczną na drodze dla rowerów? (2)

        Nie widzę żadnego. W każdym razie mi one nie przeszkadzają.

        • 4 4

        • Nie mówię, że przeszkadzają, mówię o przepisach (1)

          niedostosowanych do rzeczywistości. Na pewno przeszkadzają mniej niż rolkarze (jeśli chodzi o szerokość jazdy).

          • 5 2

          • poczytaj definicę roweru i świat dróg rowerowych stanie przed hulajnogą otworem

            można jeździć zarówno po chodnikach jak i po drogach rowerowych (o pomalowanych innym kolorem częściach chodników nie wspominając), a także po ulicy - jak normalnym rowerem.
            Co jednak najważniejsze, to niezależnie od środka transportu (pieszo, hulajnogą, rowerem, autem) należy kierować się zdrowym rozsądkiem

            • 0 0

      • 10 km? o jeju 10 km to ja dziennie na nogach robie (3)

        na rowerze to warto od 30 -70 km

        • 5 1

        • Co innego iść 10 km (2)

          A co innego stać - a tu stoisz i czujesz wszystkie nierówności, to nie bolą mięśnie nóg, tylko nogi jako takie. Chociaż 10 km to ok. pół godziny, może da się przeżyć, niech wypowie się użytkownik hulajnogi.

          • 2 1

          • "nogi jako takie" -czy to portal dla ukraińców ??

            przecież dziecko wie ,ze na takiej hulajnodze dostają stawy..........
            życzę zdrowia

            • 3 1

          • na hulajnodze jeżdżę już kilka lat, zaczynałem od "manualnej" na dużych kołach ok. 15cm z kauczukowaymi oponkami bezdętkowymi

            ale jazda staje się niebezpieczna przy tylu nierównościach, zwłaszcza po deszczu.
            Aktualnie używam elektryka z w kombinacji opona bezdętkowa+ z tyłu dętka. Koła są jeszcze większej średnicy, ale przede wszystkim są szersze (ok. 5-6cm). Mobilność uber alles. Można spokojnie jechać na spotkanie pod krawatem i nie ma problemu potu.

            • 0 1

    • (5)

      kolego zadowolony, możesz podać jaki model hulajnogi masz i gdzie warto kupić ?

      • 2 2

      • Mam mijia M365, w necie jest tego pelno. Ktos (3)

        wyzej pisze, ze jak stoisz to jest to jakis problem - hmm no widac, ze hulajnogą nie jechał. Ostatnio strzelilem 13 kmh i mam sie swietnie. Mozna probowac w xcom we wrzeszczu

        • 3 1

        • mozna tez znalezc w ogloszeniach. tanio ale bez faktury

          • 1 1

        • (1)

          Ok, dzieki. A paręrad na co zwracać uwagę, bateria, zasięg, kółka. Szukam czegoś na dojazdy do pracy hulajnoga + skm. Widzę że większość ma małe kółka, jak sie to sprawdza np na krzywych chodnikach.

          • 1 0

          • mieliśmy biuro w GA (Gemini) i drugie na Wyspie Spichrzów

            kombinacja hulka+skm to najlepsze rozwiązanie, do którego doszliśmy po kilku tygodniach analiz rozmaitych możliwości. Hulajnogi, które wybraliśmy to xiaomi m365. Duże, koła, pompowane (amortyzacja) o szerokiej oponie; wykonanie z aluminium lotniczego; mały Chińczyk ponoć przejedzie 30 km na jednym ładowaniu, ale nam udało się osiągnąć 20-24km przy 85kg masy własnej; obciążenie wg producenta to 100kg, ale można spokojnie jechać z dzieckiem (30kg) lub zakupami (plecak) choć komfort i zasięg spada w tym przypadku; ładowanie 0-100% to ok. 5h; ładowarka wielkości zasilacza do laptopa. Kupowaliśmy w Chinach, ale tam gwarancja to 6 m-cy (banggood), więc następną będę kupować w PL

            • 0 0

      • również polecam xiaomi m365 - używam niemal 2 lata

        • 0 0

  • :) (15)

    Ja bym na takie cos nie wsiadla :)
    Smieszne te rowery :)

    • 64 160

    • Dla ciebie będzie wersja bez siodełka. (1)

      • 38 7

      • dowcip niedorobionego gimbusa wiecznie żywy

        • 1 2

    • (1)

      A na co byś wsiadła?

      • 16 3

      • na konia JanuszaCh.

        • 10 2

    • to se łaź z buta, ja se wsionde

      • 8 3

    • Do swojego starego też tak mówisz

      Jw

      • 2 4

    • (2)

      Dokladnie. Brzydkie, z wąskimi oponami, bez amortyzacji i jeszcze ta reklama z tyłu :/

      • 10 10

      • Po co szerokie opony w rowerze miejskm? (1)

        Im szersze opony tym wieksze opory i wolniejsza jazda. To nie są rowery do lasu.

        • 5 0

        • Szersze opony, to mniej twardo.

          • 0 3

    • (1)

      Pamietaj, ze siodelko zawsze mozesz zdjac :) Jak Ci wygodniej

      • 3 5

      • tu nie można

        bo w siodelku jest gps i bedzie traktowane jak kradziez

        • 3 0

    • I tak by Cie stać na wynajem nie było

      • 3 5

    • Phii..

      Na Ciebie też bym nie wsiadł ;(

      • 3 2

    • 100 lat

      I ciężkie jak 2 urale.

      • 1 0

    • nie śmieszne,

      tylko obrzydliwie brzydkie

      • 0 0

  • (4)

    To moze 1 kwietnia?

    • 206 7

    • Znowu nie będę mógł popedałować......

      • 6 6

    • 2030

      • 2 0

    • A co jak wprowadza nakaz jazdy w kaskach na rowerach? (1)

      Jw

      • 3 2

      • w ka ka kaskach

        • 1 0

  • (4)

    To co, start w grudniu?

    • 135 4

    • w grudniu po poludniu

      • 8 0

    • 2222 roku

      • 5 0

    • W grudniu... którego roku?

      • 4 2

    • W grudniu popołudniu :D w roku 2984. Może zdążą.

      • 2 0

  • Nie było ich rok temu, dwa lata i trzy wcześniej i wszyscy dali radę. (10)

    Lepiej poczekać i niech jest porządnie, a nie żeby miało źle działać.

    • 194 58

    • popieram i te zasadę nalezy zastosowac do prezydenta Gdanska (1)

      Lepiej poczekac na wlasciwego kandydata niz teraz wybierac byle kogo. Bo bedzie jak z tymi rowerami.

      • 31 12

      • taaaa, tyle że mafia nie POzwoli............

        • 5 7

    • (1)

      To po co dali termin? Jeszcze termin 1 i 2 etapu? Mam nadzieję, że firma Nextbike zapłaci duże kary za opóźnienia.

      • 17 0

      • nic nie zapłaci i będzie kolejny przetarg

        Na gorszych warunkach bo dofinansowanie przepadnie

        • 6 2

    • Nie jesteś roszczeniowy i wymagający, to się władzy podoba.

      • 10 2

    • Racja!

      • 0 1

    • No nie do końca (2)

      Gdyby od początku w przetargu był termin np. 1 kwietnia to może inny wykonawca zrobiłby to taniej lub bardziej kompetentnie?

      • 8 2

      • Śmierdząca sprawa ...

        nie pierwsza w Gdańsku.
        A pelikany łykają wszystko.

        • 4 2

      • Właśnie po to się ustala nierealne warunki przetargu żeby frajerzy odpadli.

        Wygrywa firma "właściwa", która wie, że będzie mogła liczyć na łagodne traktowanie. A sposób na wyrażenie wdzięczności komu trzeba, się znajdzie.

        • 4 1

    • Nie dali rady

      Nie dali rady dziwne sformułowanie,kres tych prób musi nadejść

      • 1 0

  • Przetarg (18)

    Najniższa cena. Najniższa jakość. Chociaż w tym przypadku jakość nawet nie zaczęła istnieć.

    • 203 23

    • (4)

      Jakby wybrali droższą to pierwszy z pianą na pysku pisałbyś, że wzięli łapówkę

      • 25 15

      • Ba!

        • 3 2

      • Może i tak, ale tolerowanie niedotrzymywania warunków przetargu jest karygodne. (2)

        Po nie dotrzymaniu terminu powinny automatycznie zadziałać solidne kary finansowe, a może i anulowanie przetargu. Bo wynika z tego, że firma oszukała podając nierealne terminy. Firmy uczciwe, podające realne warunki przegrały w tej nieuczciwej ustawce.

        • 9 2

        • (1)

          Kary są naliczane. 300 000 zł miesięcznie

          • 1 2

          • Źródło poproszę. Oby nie z zeszłorocznej letniej Motławy;)

            • 1 0

    • To nie była najtańsza oferta (2)

      najdroższa też nie, ale na nasze nieszczęście na 100% elektryków

      • 17 3

      • Kto to wymyślił, z tymi elektrykami (1)

        Przecież to głupota

        • 13 10

        • jak ty zmadrzejesz

          ja wymyslilem jako elektryk do 1KV odbieram te rowery i mam płacone.

          • 3 4

    • Akurat zwycięzca ma doświadczenie (4)

      Firma NextBike chyba była formalnie najlepszym wyborem. To oni odpowiadają za wiekszość (jeśli nie wszystkie) rowery miejskie w polskich miastach: Warszawa, Kraków, Szczecin, Poznań, Katowice, Łódź, Wrocław i wiele innych.

      Działają też w Niemczech.

      Wydaje mi się, że źródłem problemów jest zbyt ambitna wizja władz Trójmiasta (ta bez stacyjność i GPS), a co za tym idzie zbyt wysokie wymagania dla operatora.

      • 15 11

      • nextbike czytał warunki przetargu i wiedział na co się pisze -więc teraz formalnie w kolejnych przetargach będzie zawsze porażka w Gdańsku.

        • 23 1

      • Uwaga wpis sponsorowany.

        Dużo płacą w agencji PR ?

        • 8 2

      • Cierpliwy polski podatnik sfinansuje każdą niemiecką brednię. (1)

        Wystarczy umiejętnie wcisnąć kit.

        • 3 5

        • otoz to

          • 0 0

    • Najblizszy rower miejski we Wrocławiu (3)

      • 10 1

      • O Toruniu słyszałeś? Już z 5 lat mają (2)

        • 3 0

        • A o tarasie widokowym słyszałeś? (1)

          • 2 1

          • ;)

            widac gosc nie zna rodzimych komedii

            • 0 0

    • Co Ty Icek, to wina programistów, z umysłami żyjącymi własnym, niezależnym życiem.

      Na świecie jest chyba że czterech ogarniętych, reszta nie wie co robi i dlaczego.

      • 2 2

  • (43)

    W roku 2017 doszło też do 1 546 wypadków spowodowanych przez rowerzystów. W zdarzeniach tych zginęło 119 osób, a 1 481 osób doznało obrażeń ciała. Najczęstszymi przyczynami wypadków powodowanych przez rowerzystów było: nieprzestrzeganie pierwszeństwa przejazdu (518 wypadków), nieprawidłowe wykonywanie manewru skrętu (188 wypadków) i - uwaga - "niedostosowanie prędkości do warunków ruchu!" (116 wypadków).

    • 172 118

    • (7)

      Daj statystykę do tych samochodowych.
      O truciu środowiska nawet nie wspominam.
      Ps. Pewnie umknął ci też fakt, żę jeśli rowerzysta coś odwali na drodze to w 99% przypadków nie uszkodzi kogoś innego poza sobą

      • 57 41

      • Mi uszkodził samochód a potem uciekł (6)

        Lusterko plus malowanie drzwi. Także mi ten fakt nie umknął. Jeżeli chodzi o statystykę to oczywiście ,że więcej będzie samochodowych bo jeździ więcej samochodów. Dodatkowo wypadki samochodowe są zgłaszane praktyczne wszystkie. Rowerowe nie bo się oczepie i pojedzie lub ucieknie tak jak to było w moim przypadku.

        • 27 13

        • (5)

          A ciekawe jak by role się odwróciły, i to ty byłbyś sprawcą ? Na pewno byś został, zamaiat od razu uciekać ?

          • 5 21

          • Oczywiście. (4)

            Żona na parkingu uderzyła w auto naszym samochodem i zostawiłem kartkę. Człowiek się odezwał po tygodniu i załatwiliśmy sprawę jak ludzie. Byłem stratny dużo, ale trzeba odpowiadać za swoje czyny. Czy to takie trudne być uczciwym?

            • 36 5

            • (2)

              To jesteś wyjątkiem albo zmyślasz. Praktyka pokazuje że ludzie rysują sobie auta nawzajem i nikt nikomu szkody nie pokrywa.

              • 15 16

              • No to ja jestem drugim wyjątkiem, a moja żona trzecim.
                Lub odwrotnie :)

                • 8 3

              • Tych co sie tak zachowuja nie mozna nazywać normalnymi ludźmi. To jest jednak patologia, a nie norma.

                • 1 0

            • No łatwe nie jest.

              Ale życie bez tego jest koszmarem.

              • 0 1

    • świetnie (1)

      teraz pomnóż to razy 25 i podpisz "kierowcy aut"

      co za błazen...

      • 35 35

      • co za błazen... mieszkaniec Głównego Miasta

        • 11 17

    • (1)

      W 2017 roku, wśród ogółu sprawców - kierujących pojazdami, najliczniejszą grupę bo (76,6%) stanowili kierujący samochodami osobowymi. Byli oni sprawcami 21 733 wypadków drogowych, w których zginęło 1 506 osób, a 27 672 osoby odniosły obrażenia

      • 45 12

      • a to tylko osobowe. są jeszcze ciężarowe, autobusy......

        • 6 2

    • taborety

      są wśród nas

      Takich pół mózgów, jak ten wyżej, od statystyk dot. wypadków pow. przez rowerzystów, mijamy na ulicach codziennie wiele razy, aż przykro.

      • 18 13

    • masz rację (7)

      niech każdy kto korzysta z roweru, przesiądzie się do samochodu, wtedy zobaczymy jak będziesz sapać, że nagle powstały gigantyczne korki

      • 26 11

      • och jej (4)

        ci rowerzyści to normalnie zbawiciele świata.
        Wszystko się wokół nich kręci, bez nich świat by zginął

        • 33 23

        • (3)

          Chyba tak faktycznie jest skoro przy każdej okazji kierowcy tak chętnie to podkreślają.

          • 18 10

          • (2)

            niech ktoś temu nudziarzowi stetryczałemu da stary egzemplarz książki "Jak rowerzyści mogą uratować świat" Petera Walkera, bo zrzędzi jak by miał siodełko źle ustawione, a przecierz to motobuc...

            • 6 2

            • ped**arz to jednak stan srebrzyska

              mało w gaciach ,duzo w gębie. Odłóż i kup tego rzęcha w końcu, bo ci żyła piar.nie

              • 5 7

            • Rowerzyści jako zbawiciele?

              Tej komedii jeszcze nie grali...

              • 0 0

      • Ja cie nie moge!!! (1)

        Jak wszystkich stu rowerzystów z Trójmiasta przesiądzie się do samochodów, to żadna droga tego nie wytrzyma!

        • 10 24

        • Ta? To czemu się plujesz jak 15 tys rowerzystów jedzie na wielkimi przejeździe rowerowym?

          To ilu w końcu?

          • 21 5

    • znaczy za wolno jechali

      • 6 2

    • oraz 33 tysiące wypadków z udziałem samochodów. Pamiętajmy, że tu nie wlicza się kolizji. (1)

      Zginęło około 3 tysiące osób...

      • 11 5

      • Rocznie kierowcy powodują ponad 400tys kolizji. są to oficjalne dane Policji.
        Trzeba tez pamiętać ze sporo kolizji nie jest zgłaszane Policji. wiec ta wartość może sięgać nawet miliona.

        • 4 2

    • Te statystyki to ma być, rozumiem, laurka dla rowerzystów? Bo jeśli miało to na celu "skompromitowanie" rowerzystów, to chyba Ci się nie udało ;))

      • 13 7

    • a MEVO = 0 wypadków

      • 22 0

    • Twój post to manipulacja rodem z PRL

      Podaj może rzetelnie jaki jest odsetek wypadków spowodowanych przez kierowców samochodów i ile z nich jest śmiertelnych ?
      Wg policji w 2019 roku kierowcy zabili już 348 osób, w 60 dni, czyli 5,8 dziennie. Rannych nawet nie liczę.

      • 5 3

    • Z tą prędkością to chyba żart ...

      no, choć może i nie Jaskąwą Doliną w dół, to można się rozpędzić. Choć, ja się boję i w rejonie 35-40 zaczynam hamować.

      • 3 2

    • i czytamy dalej. wypadków z udziałem rowerzysty w 2017r bylo ponad 4tys. (2)

      skoro 1.5tys spowodowali rowerzyści jak piszesz, to kto resztę powodował?

      • 7 1

      • a ile jechło rowerów ,a ile aut 1/100 (1)

        myślenie widać boli słoi od traktora

        • 2 6

        • ale o czym ty piep**ysz baranie?Kiedy zdarza się wypadek na styku auto rower w 70% odpowiada kierowca i koniec

          • 1 1

    • siedź w domu

      bo ci cegła może na głowę upaść

      • 1 1

    • jeszcze pytanie do ststystyka propagandzisty

      W ilu z tych wypadków ucierpieli / byli poszkodawani nie rowerzysci ??
      Bo jak wjedziesz rowerem na przejscie i uderzy w ciebie samochod - to spowodawales wypadek ...
      albo dzieci - brak ostroznosci
      Polskie prawo faworyzuje kierowcow
      i widac tacy madrale udowadniaja ze czarne jest biale..
      Tylko w PL pieszy nie ma pierwszenstwa dochodzac do pasow. Czyli .. spowodowal wypadek. Poczym go zabili.
      Ot przykrosc

      • 7 2

    • (3)

      Według statystyk kierowcy zabijają około 100 osób dziennie w ciągu roku a rowerzyści ile zabili panie kierowco

      • 4 2

      • 3650 osob na 20 mln zarejestrowanych samochodow (2)

        czyli 0.01825%.

        Rowerzysci: 119 osob na ilu poruszajacych sie drogami?

        • 1 3

        • Uuu... ponoć niska inteligencja jest najbardziej wstydliwą cechą ludzką.

          Sądzisz, że jak 5 miliardów ludzi zacznie rzucać kamienie do wody, to któryś zacznie się unosić na jej powierzchni?

          • 2 1

        • kogo zabili rowerzyści konkrety pacanie albo zamknij pysk