• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerem po Wojska Polskiego i Wita Stwosza

Krzysztof Koprowski
22 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wytyczenie pasów dla rowerów na jezdni al. Wojska Polskiego i ul. Wita Stwosza będzie kosztowało 800 tys. zł. Budowa drogi rowerowej wzdłuż wąskiego chodnika kosztowałaby nawet 6 mln zł. Wytyczenie pasów dla rowerów na jezdni al. Wojska Polskiego i ul. Wita Stwosza będzie kosztowało 800 tys. zł. Budowa drogi rowerowej wzdłuż wąskiego chodnika kosztowałaby nawet 6 mln zł.

Gdańscy rowerzyści zyskają nową drogę rowerową wzdłuż alei Wojska Polskiego i ul. Wita Stwosza. Nietypową, bo poprowadzoną nie obok chodnika, lecz w ulicy. To rozwiązanie jest tańsze (800 tys. zł zamiast 6 mln zł), ale budzi obawy mieszkańców Strzyży i Oliwy.



Dlaczego miasto chce wyznaczyć pasy rowerowe w ciągu al. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańskaul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska skoro nieopodal biegnie droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska?

- Drogą rowerową wzdłuż al. Grunwaldzkiej porusza się ok. 350 rowerzystów w ciągu jednej godziny szczytu, a szerokość tej drogi rowerowej to nie więcej niż 2,8 m. Zgodnie z obecnymi standardami, przy takim ruchu, powinna ona mieć co najmniej 3,5 m szerokości - tłumaczy Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej.

Drugim argumentem za budową nowej drogi rowerowej jest to, że już za półtora roku przy pętli tramwajowej Strzyżazobacz na mapie Gdańska powstanie przystanek Pomorskiej Kolej Metropolitalnej, przy którym powstanie parking na 75 rowerów. Na nieodległym terenie kampusu Uniwersytetu Gdańskiego zobacz na mapie Gdańska planowana jest budowa parkingu nawet na 7 tysięcy rowerów.

Mieszkańców Strzyży to jednak nie przekonuje. Podczas dzielnicowego spotkania na ten temat twierdzili, że droga rowerowa poprowadzona w jezdni zabierze im miejsca parkingowe, bo dotychczas auta parkowały na prawym pasie jezdni. Teraz kierowcy aut będą musieli korzystać z miejsc tworzonych w pasach zieleni wzdłuż jezdni. Najwięcej miejsc powstanie między ul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska a UG - 39. 12 stanowisk mniej będzie między ul. Obrońców Westerplatte zobacz na mapie Gdańska a Derdowskiego, a w ciągu al. Wojska Polskiego zniknie jedno. Po zakończeniu trwającej już budowy będzie łącznie 26 więcej miejsc postojowych, niż dotychczas.

Mieszkańcy dzielnicy boją się, że rowerzyści będą masowo uderzać w ruszające samochody, bądź we właśnie otwierane drzwi aut. Urzędnicy uspokajają, że pasy ruchu wzdłuż miejsc parkingowych będą tak zaprojektowane, by rowerzyści poruszali się maksymalnie daleko od aut.

- Przez pasy będą ciągle stłuczki przy wyjazdach z bocznych ulic przy przekraczaniu rowerowego pasu ruchu - obawia się jeden z mieszkańców.

Odpowiedź urzędników: - Rowerzyści poruszający się po jezdni są lepiej widoczni dla kierowców, niż gdyby poruszali się za szpalerem drzew. Ponadto przy wyjeżdżaniu z bocznej ulicy kierowca będzie musiał obserwować tylko jedną stronę, tę samą, z której nadjeżdżają też samochody. Gdyby rowerzyści jeździli dwukierunkową drogą obok chodnika, kierowca musiałby patrzeć w dwie strony.

W jakiej formie powinna zostać wykonana droga rowerowa wzdłuż al. Wojska Polskiego i ul. Wita Stwosza?

Jednak nie wszyscy mieszkańcy dzielnicy krytykują wydzielenie drogi rowerowej kosztem jezdni - Złym przykładem może być to, co zrobiono na Nowych Ogrodach zobacz na mapie Gdańska przy sądzie, gdzie zwężono chodnik do minimalnych szerokości, aby wygospodarować drogę dla rowerów - zwracał uwagę jeden z uczestników spotkania.

Poza wyznaczeniem pasów rowerowych białą farbą, kosmetyczną naprawę przejdzie sama nawierzchnia ulicy, która w niektórych miejscach przypomina ser szwajcarski. W obrębie przystanków tramwajowych, gdzie nie będzie wymalowana droga, a rowerzyści będą poruszać się na zasadach ogólnych, wykonane zostaną specjalne progi zwalniające (podobne jak chociażby w ciągu ul. Partyzantów zobacz na mapie GdańskaMyśliwskiej zobacz na mapie Gdańska) wraz ze znakami ograniczenia prędkości do 30 km/h.

Pojawią się też tzw. śluzy, czyli miejsca, gdzie rowerzyści będą mogli ustawić się przed autami i wykonać manewr skrętu w lewo. One zostaną oznaczone farbą w dwóch kolorach: białą i czerwoną. Dodatkowo pasy rowerowe w rejonie skrzyżowań będą oddzielone plastikowymi separatorami, by kierowcy nie próbowali używać pasów rowerowych jako prawoskrętów.

- Na wysokości kampusu, w rejonie ul. Macierzy Szkolnej zobacz na mapie Gdańska, zostanie też obniżony krawężnik, by łatwo można było zjechać z pasa rowerowego w kierunku Wrzeszcza - dodaje Remigiusz Kitliński.

Spore ułatwienie czeka rowerzystów również na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z al. Wojska Polskiego i ul. Braci Lewoniewskich zobacz na mapie Gdańska. Powstaną tu śluza oraz pas do jazdy na wprost z ul. Braci Lewoniewskich w kierunku al. Wojska Polskiego. Obecne przejście i przejazd w tym rejonie w formie niewygodnego zygzaka zobacz na mapie Gdańska zostanie jednak zachowane, m.in. dla relacji w odwrotnym kierunku).

Cały plan utworzenia pasów rowerowych o długości ok. 3,5 km ma się ziścić już w ciągu najbliższych tygodni, gdy pojawią się sprzyjające warunki atmosferyczne. Szacunkowy koszt utworzenia pasów to ok. 800 tys. zł. Realizacja odseparowanej od jezdni drogi rowerowej obok chodników kosztowałaby ok. 6 mln zł.

Opinie (287) 6 zablokowanych

  • Sa wspaniale sciezki rowerowe a rowerzysci taki tak jezdza po drugiej stronie ulicy miedzy pieszymi nawet nie zwalniajac jak mijaja pieszego.

    • 0 0

  • Likwidacja ścieżki na ul Myśliwskiej (6)

    Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej, zgodnie z "obecnymi standardami" zlikwidował ścieżkę rowerową(nowozbudowaną)na ul Myśliwskiej, na którą miasto wydało wielką kasę. Efekt jest taki,że rowerzyści( w tym dzieci powyżej 10 roku życia)jeżdżą po wąskiej jezdni, między samochodami.Czy to są te Obecne standardy. Kto odpowie za wypadki śmiertelne. Było bezpiecznie to trzeba to było spie...ć. Pytam się w imię czego-obecnych standardów, czy może chorych pomysłow oficera. Już nie wiem a może to ja czegoś nie rozumiem

    • 11 9

    • poczytaj, może zrozumiesz (3)

      Na Myśliwskiej zlikwidowano znak drogi dla rowerów ponieważ tam nie było drogi dla rowerów tylko chodnik z dwoma kolorami kostki brukowej. Jego budowa kosztowała tyle samo co budowa chodnika, który tam był normalnym elementem pasa drogowego. Dzieci i dorośli mogą nadal korzystać z tego chodnika. Jeśli rodzice pozwalają im jeździć tam po jezdni, to znaczy że uważają, że jest tam bezpiecznie. Zmiany zostały wprowadzone w wyniku dyskusji prowadzonych z mieszkańcami w ramach projektu STER. Jeśli jeszcze czegoś nie rozumiesz, wsiądź na rower i spróbuj pojechać jezdnią a potem zawróć i pojedź chodnikiem - porównaj bezpieczeństwo (zwłaszcza na skrzyżowaniach z ulicami bocznymi: np. Wołkowyską) i komfort jazdy po asfalcie i po kostce brukowej. Generalnie zapamiętaj: rower ma prawo jeździć po jezdni, a drogi dla rowerów buduje się nie po to, by stworzyć pretekst do usunięcia rowerzystów z jezdni, ale by stworzyć lepsze warunki do korzystania z roweru na przejazdy conajmniej na krótkie odległości: 50% przejazdów samochodem po mieście odbywa się w Europie na odległość do 5 km (czyli ca. 20 minut rowerem).

      • 5 4

      • do kierunek szacunek

        Jeżeli piszesz kierunek szacunek to proszę sam tak sie zachowuj, bo nie rozumiesz co oznacza szacunek. Nie obrażaj tych, którzy maja inne zdanie. Jeżdzę tam rowerem i boje się tam teraz jeździć. Prowadzone są w tym rejonie budowy i jest spory ruch ciężarowy. Trzeba byłoby z tą decyzją trochę zaczekać.

        • 0 0

      • do kierunek/szacunek (1)

        Tak się składa, że jeżdże tam rowerem codziennie. To co się wyrabia w Gdańsku z rowerzystami wola o pomstę do nieba. O jakich dyskusjach z mieszkańcami mówisz w ramach jakiegoś projektu STER? To co zrobiono na Myśliwskiej wcześniej czy póżniej (oby nie po wypadku) zainteresuje Prokuratora lub NIK.Decyzje podejmowane w mieście to istny szowinizm rowerowy,

        • 5 7

        • o projekcie STER sobie wygooglaj

          jak na razie to odczuwam szowinizm samochodowy. Jeśli jeździsz rowerem po Myśliwskiej, to napisz, czy robisz to po jezdni czy po chodniku. Jak jeździsz po jezdni i ci się coś przydarzy, to miej pretensję do kierowców, a nie projektantów drogi. Jeśli jeździsz chodnikiem, to znaczy że warto byś wziął kurs bezpiecznej jazdy rowerem.

          • 2 3

    • Skoro było bezpiecznie (1)

      to czemu rowery były odseparowane? Myśliwska to ulica osiedlowa, obecnie uspokojona. Rower jest pojazdem, jego meijsce jest na jezdni, a nie na chodnku, gdzie przeszkadza pieszym.

      • 10 4

      • do asd

        Rowery były odseparowane właśnie po to aby nie jeżdziły po chodniku ani też po jezdni. Przecież to takie proste Jeżeli rower jest pojazdem to powinien płacić OC

        • 5 8

  • Śluza dla rowerzystów to kiepski wynalazek (2)

    Są najwolniejszymi uczestnikami ruchu więc ustawianie się ich na początku tylko zwiększa korki także innym rowerzystom jadącym z tyłu.

    • 10 15

    • rowerzysta na skrzyżowaniu startuje szybciej, niż niejeden samochód

      • 1 0

    • chyba nie do końca jest jak mówisz - jesli śluza będzie dobrze zaplanowana, to nie będzie przeszkadzała rowerzystom jadącym na wprost - ma na celu jedynie umożliwienie wykonania BEZPIECZNEGO manewru skrętu w lewo dla rowerzysty - bezpiecznego względem samochodów, bo to one uniemożliwiają taki manewr. jeśli powstanie pas dla rowerów wydzielony z jezdni, to śluza jest KONIECZNA

      • 6 2

  • Brawo, (6)

    wg mnie to bardzo dobry pomysł. Miasto jest przestrzenią dla ludzi, nie dla samochodów. Im więcej takich inicjatyw tym lepiej. Lepiej zachęcać ludzi do korzystania do innych środków transportu niż auto, dając dogodne możliwości podróżowania np. rowerami czy komunikacją miejską, niż nakładać ograniczenia na wjazd do centrum jak np. w Londynie.

    • 17 21

    • bo przecież samochody jadą same, na autopilota (1)

      Ludzie oczywiście samochodami nie jeżdżą.

      Jeszcze jedno: skoro miasto jest przestrzenią dla ludzi, to dla rowerów nie. Rowery, tak samo jak samochody, ludźmi nie są!

      No brawo, brawo.

      • 11 11

      • samochody stojące na parkingach to nie ludzie

        rowery zajmują dużo mniej miejsca: na jednym miejscu do parkowania samochodu można zaparkować do 10 rowerów. Miasto dla ludzi to jednak wyraźnie inna: lepsza jakość niż miasto głównie lub tylko dla samochodów.

        • 1 0

    • (1)

      Według mnie to bardzo zły pomysł. Miasto jest przestrzenią dla ludzi, nie dla rowerów.

      • 10 12

      • rozumiem, że się zgadzasz na usunięcie samochodów z chodników

        nie mówiąc o reszcie przestrzeni miejskiej ;-))

        • 1 1

    • tylko (1)

      nikt nie będzie z tego korzystał, bo to dla rowerzystów niewygodne- mało miejsc do zawracania, na planowanym pasie same dziury, których NIE planuje się łatać- tylko troszkę poprawić te największe, a zjazd w kierunku Wrzeszcza to kpina z rowerzystów- trzeba przejechać przez 3 sygnalizacje świetlne...mały nacisk w artykule położono też na fakt, ze na wysokości każdego przystanku pas rowerowy i pas samochodowy bedą sie łączyć- co zupełnie niszczy ideę pasa rowerowego...

      • 1 4

      • no tak rowerzyści są przyzwyczajeni, że na światłach nie stoją, jak jadą ścieżką to śmigają na czerwonym, a tu już tak nie wypada, trzeba poczekać z innymi więc się rowerzystom nie podoba, no cóż, a jeszcze autobus trzeba wpuścić na przystanek, to niewybaczalnie, przecież rowerzysta powinien mieć same przywileje.

        • 6 2

  • (9)

    Byłem na zebraniu z mieszkańcami Strzyży. Przedstawiciele UM nawet w niektórych wątpliwych sprawach zgadzali się z mieszkańcami osiedla. No ale jak to podsumował jeden z prowadzących "Lisicki się uparł"

    Władza wie lepiej niż ciemny lud, co jest dla tego ostatniego dobre. Słuszną linię ma nasza władza !

    • 11 3

    • żółtoskrzydły - rozumiem, że jak ktoś ma taki pogląd jak ty, to znaczy że reprezentuje ogół (6)

      jak ma inny, to jest przedstawicielem władzy. Przedstaw argumenty, zostaną wyważone. Patrząc na wyniki sondy, władza zmienia układ drogi zgodnie z oczekiwaniami ludu.

      • 2 4

      • belkocesz "prosty cepie" (5)

        Ja mieszkam na tej dzielni, znam realia a Ty i Lisicki znacie ?

        Bylem na spotkaniu w/s pasow rowerowych na Strzyzy, znam opinie przybylych (w tym czlonka Rady Osiedla), a Ty i Lisicki byliscie tam i znacie opinie, czy po prostu macie je w d*.* i kogo reprezentujecie ??
        - o jakim "oczekiwaniu ludu" belkocesz "prosty cepie", na spotkaniu, na ktorym ja bylem (a Ty ??) przedstawiciel UM jasno przyznal "na tej dzielni konsultacji spolecznych nie bylo", mam w d*.* oczekiwania jakiegos blizej nie okreslonego "Ludu",mnie interesuje tylko i wylacznie moja dzielnia.
        - moje argumenty sa zawarte w relacji ze spotkania zawartymi na trojmiasto.pl Mowi Tobie cos "prosty cepie", ze bezposrednio zainteresowane projektem rady dzielnic Oliwa i Strzyza sa jemu przeciwne, ale "Lisicki sie uparl" Zamilcz i nie kompromituj sie duletanctwem wiecej.

        • 5 3

        • żółtoskrzydły - na spotkaniu w Oliwie byłem (2)

          znam opinie członków Rady Osiedla, ale wiem, że na spotkaniu w Oliwie były także opinie innych osób. W sondzie (patrz wyżej) najwięcej głosów jest za rozwiązaniem, które zaproponowali projektanci wynajęci przez urząd. Znam opinie i znam argumenty. Rady dzielnic często nie konsultują się rzetelnie z mieszkańcami a reprezentują tradycyjny punkt widzenia, którego treścią jest m.in. teza że samochodów w mieście będzie tylko przybywać. Znam argumenty i przykłady miast, w których jakość komunikacji i jakość życia się poprawiła dzięki polityce sprzyjającej korzystaniu ze sposobów poruszania się po mieście inaczej niż samochodem.

          • 2 0

          • Nadal belkocesz "nadal prosty cepie" (1)

            Jak wspomnialem, mnie nie interesuje opinia Rady Osiedla Oliwa (bo to ich cyrk i ich malpy) i nie interesuja mnie jakies sondy, w ktorych wypowiadaja sie ludzie, ktorzy na mojej dzielni prawdopodobnie nigdy w zyciu nie byli. Poczytaj sobie "cepie" inne wypowiedzi w tym watku.

            I nie "belkocz" mi tu o "jakosci komunikacji i jakosci zycia poprawionej dzieki polityce poruszania sie po miescie inaczej niz samochodem" Powiem tylko,ze minionej zimy tylko 3 razy pojechalem do pracy samochodem, w pozostalych przypadkach rowerem, a Ty "nadal prosty cepie" ???

            Pracujesz w UM czy jestes ze swity Adamowicza/Lisickiego, ze tak bezmyslnie belkoczesz ??

            Zoltoskrzydly

            • 1 3

            • rozumiem, że interesują cię tylko twoje opinie

              oraz opinie osób, które się z tobą zgadzają. Jak na razie nie rozpoznaję w twoich tekstach jakichkolwiek argumentów, tylko teksty obrażające innych. Na twoje pytania odpowiadam: nie, nie jestem ze świty jakiegokolwiek urzędnika czy lokalnego polityka.

              • 0 0

        • Potwierdzam (1)

          pseudo konsultacje to nic tylko uparty lisicki i jego wazeliniarze z UM.Nie ma to nic wspólnego ze zdaniem mieszkańców na ten temat.Lisicki przewala "jedynie słuszne "dyrektywy egzekutywy partyjnej a proste cepy mu przyklaskują.
          Chcesz innych przykładów - patrz "reforma śmieciowa" nadająca się na śmietnik. Razem ze śmieciami z UM

          • 4 1

          • Bo najważniejsza realizacja planów budowy kolejnych kilometrów, nieważne gdzie, nieważne jak... "Kosmetyczna naprawa nawierzchni" oznacza, że zalepią smołą i starczy do następnej zimy, jak wszędzie w Gdańsku. Potem znów przetarg dla znajomych i to samo robicie. Kolejne kilometry ścieżek rowerowych rosną, to nic, że farba zejdzie po pierwszej zimie, wszyscy zapomną... A kierunekszacunek i inni lobbujący żałosne rozwiązania dalej uważać będą, że jest SUUUUUUUUPER.
            Mieszkańcy nie dajcie się. Walczcie z bylejakością i fuszerką.

            • 4 2

    • Taką "demokrację" sobie wybraliście, jak ktoś się uprze, to jest gorzej niż za głębokiej komuny.

      • 3 3

    • Lisickiemu się zdaje że wszystkie rozumy

      pozjadał.A wyborców ma za idiotów. Przykładów wiele by wymieniać . Chociażby" reforma " śmieciowa. Większym debilizmem nie mógł się wykazać .
      Pogadamy z nim na wyborach , z budyniem też.

      • 6 3

  • Ta trasa może być alternatywą dla Grunwaldzikej (17)

    Może to też być skrót do Głównej Niebieskiej Trasy Rowerowej Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Skróci się też dojazd do Owczarni i Osowej. Będzie to tzw. Mała Obwodnica Oliwy. U mnie jednak wyczekiwana jest Rowerowa Obwodnica na 3 maja i droga rowerowa wzdłuż Kanału Raduni. Podobno w tym roku ma być gotowa

    • 7 5

    • Alternatywą??? (16)

      A może trzeba było wcześniej przewidzieć natężenie ruchu i wybudować szerszą ścieżkę przy Grunwaldzkiej, prawie na całym odcinku da się to zrobić. Koło sądu i na Kartuskiej też jest świetnie? Jaka Główna Niebieska? Tras rowerowych w TPK jest bez liku i niczego tam nie brakuje. Tobie WOJT brakuje trzeźwego spojrzenia na to, co się dzieje dookoła. Ta droga zabierze ludziom, często starym i chorym możliwość parkowania aut w pobliżu domu. A gdzie obiecane przed wyborami parkingi podziemne np w centrum Gdańska? Gdzie zielona fala i inne cuda na kiju? Po co psuć wał Radunii i wszystko zawalić kostką od szwagra?

      • 5 7

      • starzy, schorowani ludzie nie powinni prowadzić samochodów

        jeżeli tak trudno im zrobić kilka kroków, to wciśnięcie hamulca w sytuacji zagrożenia też będzie problematyczne.

        • 0 0

      • Trzeźwego myślenia to tobie brakuje (14)

        Zatwardziały kierowco!!!!!!!!. Miasto ma być dla ludzi nie dla samochodów. Dlatego po to te działania robienie są robione i ja jako rowerzysta je popieram. Samochody powinno się zostawiać na rogatkach a miast a do Centrum dojeżdżać np. tramwajem. Dlatego budowana jest kolej metropolitarna , nowe line tramwajowe i drogi rowerowe. Ruch samochodowy w mieście powinen być ograniczony do niezbędnego minium . Miasto ma być czyste , wolne od korków i spalin samchodowych. Dlatego też popieram opłaty za parkowanie. Zauważ niejaki oburzony kierowco że na Zachodzie w niektórych miastach obowiązują zakazy wjazdy autem do Centrum. Już czas by zmieniać przyzwyczajenia Polaków

        • 6 3

        • (6)

          Tak się składa, że jestem kierowcą i rowerzystą. Miasto ma mieć inwestycje odpowiadające większości, a nie 1,5% populacji. Ma się rozwijać harmonijnie i sprawiać, by żyło się wygodnie i nowocześnie. A wpychanie większości do tramwajów i na rowery może się tylko skończyć rewolucją.
          PS: Jesteś tak "nowoczesny", że kłopot sprawia Ci napisanie "Metropolitalna", Panie magistrze!

          • 2 5

          • jesteś jak na razie pseudo reprezentantem lobby smutasów (3)

            którym nikt nie dogodzi. Nikt nikogo nie wpycha do niczego. Dyrdymały na temat szerokości drogi rowerowej przy Grunwaldzkiej kieruj na Berdyczów.

            • 2 0

            • (2)

              Ty jesteś reprezentantem wesołków, którzy kasę na debilne przeróbki ulic biorą z zadłużonej UE i za parę lat nie będzie ci do śmiechu, jak teraz ludziom na Cyprze. Czy Wita Stwosza nie da się jeździć rowerem w tej chwili? ŻADEN PROBLEM. Tylko takie ciamajdy jak ty potrzebują wszędzie osobnych ścieżek i pasów. W twojej ukochanej UE kurierzy rowerowi jeżdżą spokojnie po ruchliwszych 100 razy ulicach i dają radę, jakoś nie słychać by mieli wypadki nawet w Warszawie. Ale kiepskiemu rowerzyście Unia musi dogodzić, bo w niej najlepiej mają nieudacznicy.

              • 0 2

              • uderz w stół, nożyce się odezwą (1)

                jak jesteś taki chojrak i jeździsz po jezdni, to dlaczego narzekasz na zbyt wąską drogę dla rowerów na Grunwaldzkiej? Śmigaj po jezdni, jak ci za wąsko, ale przestań wreszcie smucić. Dlatego nazwałem Cię pseudorowerzystą - smutasem.

                • 0 0

              • Konkluzja

                Według tego co piszesz, nie możesz w ogóle jeździć rowerem, bo nie widzisz znaków drogowych zabraniających jazdy Grunwaldzką. Poza tym jesteś ślepy nie widząc różnicy w natężeniu ruchu na Grunwaldzkiej i Wita Stwosza. Zacznij może od wizyty u okulisty, a potem weź się za szachy lub brydż byś sobie i innym nie zrobił krzywdy.

                • 0 1

          • (1)

            Nie chwal się, że jesteś kierowcą i rowerzystą skoro zaliczasz siebie do większości. To znaczy, że jesteś głównie kierowcą a na rowerze jeździsz w niedziele po lesie. Drogi/ścieżki/pasy rowerowe są tworzone dla rowerzystów dojeżdżających do pracy, szkoły itd.

            Kierowcy powinni dziękować rowerzystom za wybór roweru zamiast samochodu przy dojazdach do wyżej wymienionych miejsc, dzięki temu korki są mniejsze.

            • 6 0

            • To właśnie znaczy, że jest zupełnie odwrotnie. Kierowcy powinni przede wszystkim dziękować włodarzom za stan dróg, korki i brak parkingów, na przykład Park&Ride na obrzeżach.

              • 0 2

        • (6)

          Zauważ jeszcze, że mijasz się z prawdą. Kolej nie jest budowana, tylko wycinane są drzewa.

          • 0 4

          • (5)

            Jak jesteś tak głupi to PIS-u się zapisz. Tam przyjmują takich jak ty Panie po zawodówce!

            • 3 1

            • (4)

              Akurat mam dwa fakultety, rzekomy magistrze geografii. Nie życzę sobie więc, byś mnie wyzywał. Jak Cię spotkam, złapiesz gumę i będzie rozpacz. A swoje przekonania polityczne wylewaj na innych forach, bo tu jest miejsce na rzeczową dyskusję, a nie bajerowanie o świetlanej przyszłości.

              • 0 5

              • (3)

                a kto mnie wcześniej obrażał ty !!!!!!! , bo widać pisany tu tekst o twoim dobrym wychowaniu nie świadczy

                • 1 0

              • (2)

                Nie będę dyskutował z kimś takim jak ty bo po prostu nie warto i jescze jedno nie życzę sobie abyś mi groził bo wysuwanie gróźb karalnych to przestępstwo

                • 2 0

              • (1)

                A co to są "groźby karalne"? Jakiś nowy kodeks karny tworzysz? Zbieg okoliczności że spotkasz kogoś i złapiesz gumę to jedynie zbieg okoliczności i nic więcej.

                Nie potrafisz dyskutować, bo jesteś zaślepiony zaściankową propagandą i teorią urbanistyczną z kosmosu. Gdy ktoś ma odmienne zdanie, zapisujesz go do nielubianej przez siebie partii, reagując jak małe dziecko, któremu ktoś zabiera foremki. Baw się dalej w swojej małej piaskownicy.

                • 0 4

              • i nawzajem

                • 3 0

  • Jak to jest (8)

    bez prawa jazdy nie można jeżdzić ,bo nie!A matołka na rowerze bez pojęcia o przepisach ruchu drogowego , bez ubezpieczenia OC, wypycha się na ulicę pomiędzy samochody.Letnich, czy nieletnich . Czy ktoś tu rozum postradał????A może nigdy go nie posiadał???

    • 9 9

    • można też chodzić bez prawa chodu

      można po ulicy pchać wózek ręczny (o ile oznakowanie/kategoria drogi nie zabrania). Może dlatego, że energia pojazdu jest na tyle niska, że nikomu nic wielkiego się nie stanie przy zderzeniu?

      • 0 0

    • (6)

      A co napiszesz o skuterach?

      • 2 1

      • To (5)

        Samo

        • 3 2

        • (4)

          To polecam najpierw zapoznać się przepisami zanim sie coś napisze. Na skuter jest obowiązkowe OC i mogą poruszać się tylko po ulicach.

          Co do opinii o rowerzystach można wywnioskować, że jesteś jednostronnie myślącym kierowcą samochodu skoro uważasz, że każdy rowerzysta to matołek, który nic nie wie o przepisach, nie ma prawa jazdy i nie ma wykupionego OC. Najważniejszy jestem ja! Kierowca! Inni to matołki

          • 5 5

          • Jest demokracja , czyli jak wiesz jest (1)

            to system gdzie prawo dostosowuje się do większości.

            • 0 1

            • demokracja to system, w których szanuje się prawa jednostek

              a zdanie większości ustalane jest przy pomocy odpowiednich procedur polegających między innymi na ważeniu a nie tylko liczeniu argumentów

              • 0 0

          • ...dobrze napisałeś, kierowcy to dopiero matoły, bo jak trochę deszcz popada to oni wtedy się wyżywają i chlapią na przechodniów brudnymi kałużami. Taka prawda.

            • 2 0

          • A co powiesz na temat

            prawa jazdy na skutery? Czyżbyś nie był jednostronnie myślącym rowerzystą uprawiającym jednostronną demagogię???. bla, bla ,bla .Nie wysilaj się , bo już nie odpowiem.Nie chce mi się.

            • 2 3

  • 4 pasy Wojska Polskigo i 4 pasy Wita Stwosza dla KIEROWCOW bo GRONWALDZKA ZAKORKOWANA (1)

    GRUNWALDZKA ZAKORKOWANA
    Ruch na Wojska Polskiego i Wita Stwosza ODCIAZY GRUNWALDZKA
    GRUNWALDZKA ZAKORKOWANA
    Zrobic RONDO na Wita Stwosza i Opata Jacka Rybinskiego

    • 5 10

    • ile jeszcze imion wpiszesz pod tymi komentarzami?

      to rozwiązanie nie ma żadnego sensu. Dlaczego? Jeżeli w Oliwie rozdzielimy ruch z Grunwaldzkiej na dwie drogi, to i tak pod Żakiem otrzymamy zwężenie. Lokalnie ruch się zmniejszy - za to w obu rozwidleniach będzie komunikacyjna masakra.

      • 1 0

  • Następny debilizm (3)

    Czekamy na statystyki o wgniecionych w asfalt kamikadze.
    A gdzie obowiązkowe ubezpieczenia OC dla rowerzystów.? Gdzie egzaminy na karty rowerowe.?Gdzie oświetlenie rowerów w ciągu dnia i w nocy???
    Chęć wykazania się statystykami "oddania " ścieżek rowerowych zaowocują większą ilością wypadków. Czy ktoś weżmie to na swoje sumienie? Nie słyszę....
    Jedyny kraj poza Chinami Rumunią i chyba Wietnamem gdzie oszołomy na rowerach szwendają się pomiędzy tirami a durna "władza" jeszcze ich do tego prowokuje.Bezmózgowie.

    • 13 10

    • (2)

      w całej Europie są takie pasy rowerowe na ulicach i jakoś dają radę !

      • 8 5

      • Przyjedż popatrz (1)

        chyba śnisz albo nie o tej europie mówisz.

        • 7 4

        • Francja, NIemcy, Holandia

          chyba byłeś w Rumunii.

          • 1 0

  • Rozumiem że dla korzystających z tego rozwiązania rowerzystów nerwosol gratis (3)

    Przecież u nas na drodze większy może więcej dlatego ruszający kierowca nie rozgląda się na boki w poszukiwaniu rowerzystów. Wystarczy przejechać się ul Rajską żeby przekonać się o co mi chodzi. Co mi po tym że mam pierwszeństwo kiedy mnie samochód stuknie i zabije lub w najlepszym przypadku okaleczy - mała to pociecha

    • 9 6

    • nie przesadzaj

      na stu kierowców może i trafi się dwóch buraków, ale ogólnie jest bezpiecznie.

      • 1 0

    • jakbyś używał świateł toby cię kierowcy widzieli !!! (1)

      • 5 3

      • Chyba świateł błyskowych i sygnału dźwiękowego o zmiennym tonie

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane