• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerem po buspasie we Wrzeszczu

Krzysztof Koprowski
24 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Od kilku dni rowerzyści mogą legalnie jeździć buspasem w ciągu ul. Dmowskiego we Wrzeszczu. Od kilku dni rowerzyści mogą legalnie jeździć buspasem w ciągu ul. Dmowskiego we Wrzeszczu.

Gdańsk postanowił wzorem innych miast europejskich dopuścić ruch rowerów na buspasie. Tego typu rozwiązanie właśnie wprowadzono na ul. Dmowskiego, a urzędnicy zastanawiają się nad kolejnymi podobnymi udogodnieniami.



Czy tworzenie wspólnych pasów autobusowo-rowerowych to dobry pomysł?

Buspas w ciągu ul. Dmowskiego zobacz na mapie Gdańska wprowadzono wraz z rozpoczęciem remontu torowisk we Wrzeszczu i na Strzyży w kwietniu br. Dzięki temu autobusy nie brną w korkach i w miarę punktualnie trzymają się rozkładu jazdy. Teraz również rowerzyści będą mogli szybciej pokonać ul. Dmowskiego. Zamiast lawirować pomiędzy autami lub pieszymi, pojadą pasem dla komunikacji miejskiej.

W tym celu wykonano zmiany w oznakowaniu pionowym - wymienione zostały tablice, które zezwalają na wjazd na buspas: autobusom, taksówkom, służbom komunalnym oraz właśnie rowerom. Oznacza to, że rowerzyści ulicą mogą jechać w kierunku skrzyżowania z al. Grunwaldzką (ul. Dmowskiego jest jednokierunkowa).

- Oczywiście braliśmy także pod uwagę rozwiązanie w postaci wprowadzenia na tej samej ulicy kontrapasu w stronę wrzeszczańskiego dworca kolejowego, jednak pomiary wykazały, że nie ma możliwości wprowadzenia takiego rozwiązania ze względu na zbyt wąską jezdnię - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Jednak na ul. Dmowskiego nie kończą się plany Zarządu Dróg i Zieleni oraz oficera rowerowego, który popierał tego typu rozwiązanie w ciągu ul. Dmowskiego.

- Zastanawiamy się nad wprowadzeniem podobnego rozwiązania w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska. Tu także znajduje się buspas, którym mogliby jeździć cykliści. Nie podjęliśmy jednak jeszcze decyzji w tej sprawie - dodaje Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy.

Miejsca

Opinie (274) ponad 10 zablokowanych

  • Centra miast powinny być zamknięte dla ruch (6)

    samochodowego z wyjątkiem służb komunalnych i ZKM. Inaczej nie da się rozwiązać problemu korków. Firmy wjazd tylko na przep[ustki (uzasadnione). Np jakiś "krawat" pracujący w banku we Wrzeszczu może spokojnie zaparkować na przymorzu i bujnąć się SKM ką. Korona mu z główy nie spadnie.

    • 10 8

    • Wyśmienity pomysł (2)

      Bardzo dobry pomysł! Szczególnie, że główny pas komunikacji w Trójmieście idzie właśnie przez jego centrum! Posiadacze samochodów to na pewno złodzieje (bo stać ich na własne auto) i wyzyskiwacze klasy robotniczej! Dlatego też zabrać wszystkim samochody i kazać jeżdzić komunikacją obywatelską! Zaraz potem można pomyśleć o zajęciu się ich majątkiem i edukacyjnej zsyłce do lagrów. Od razu będzie mniej korków w centrach miast
      i wszyscy będą chodzić jak w zegarku!

      • 5 4

      • myślenie, że komunikacja miejska jest dla proletariatu i "biednych" to przejaw zacofania cywilizacyjnego i mentalnego

        • 7 2

      • w takiej utopii nie będzie w ogóle korków

        a troll z ksywą Donald będzie miał czas na zastanowienie się, czy przeginanie ma sens

        • 0 3

    • Najlepiej w ogóle zamknąć centra miast dla ludzi

      Po co oni tutaj? Tylko śmiecą, trują powietrze i życie innym. Niech sobie idą życ do lasu te "krawaty".

      • 5 3

    • Za ten pomysł Towarzysz zostaje przedstawiony do odznaczenia Orderem Lenina.

      Partia jest z Was dumna.

      • 5 2

    • "samochodowego z wyjątkiem służb komunalnych i ZKM. Inaczej nie da się rozwiązać problemu korków. Firmy wjazd tylko na przep[ustki (uzasadnione). Np jakiś "krawat" pracujący w banku we Wrzeszczu może spokojnie zaparkować na przymorzu i bujnąć się SKM ką. Korona mu z główy nie spadnie."

      oczywsice ze nie spadnie ale zawsze moze go jakis menel oblać albo obrzygać i wtedy krawat na spotkaniu z klientem zrobi świetne wrażenie
      a niech no mu jeszcze ktos teczke z waznymi dokumentami firmy ukradnie

      kazdy krawat tylko marzy o tym abyz samochodu przesiasc sie na zatloczona skm a potem z skm na autobus bo skm nie dojezdza do kazdego miejsca w centrum

      myslisz chlopcze czasem?

      • 0 2

  • portal trójmiasto promował akcje podwieź nieznajomego nie woź powietrza!! (1)

    akcje podwieź nieznajomego nie woź powietrza!! Takie akcje są stosowane z powodzeniem na zachodzie od lat!!Ale w Polsce za wielu jest buraków każdy z nich powie dlaczego ja mam jechać komunikacją ,rowerem, czy podwozić znajomych niech to robią inni!! A to dlatego ze nas co drugi kierowca to burak dlatego tak wielu narzeka na korki i jeszcze maja pretensje do tych co te korki zmniejszają a zmniejszają rowerzyści i komunikacja miejska!! Ale mam dla was buraków przykra wiadomość w przyszłym roku kupuje auto i to oznacza ze z roweru nie bendę już korzystał codziennie i większe wam korki własnym autem. Dlatego 10 razy się zastanówcie zanim jeszcze co kolwiek powiecie na rowerzystów!! 

    • 5 5

    • proponuje oprócz auta kupić także słownik ortograficzny mędrcu.

      i czemu dopiero w przyszłym roku?
      boś dopiero uciułał?
      i po co ci auto?
      żeby w korkach stać?
      dalej zasuwaj swym rowerkiem!!!!
      nie przechodź na ciemną stronę mocy

      • 0 1

  • autobusy (3)

    W godzinach szczytu autobusy skręcające w lewo w ul.Grunwaldzką też od początku jadą lewym pasem. Ten pas dla mnie to jakaś porażka skoro po prawej stronie są miejsca parkingowe.

    • 4 0

    • znaczy - warto się zastanowić nad ich likwidacją (2)

      lub wprowadzeniem wyższych opłat za korzystanie z nich, a także nad ograniczeniem czasu parkowania do np. nie więcej niż 3 godzin. Wtedy zmniejszy się korki i liczbę parkujących całe 8 godzin w miejscu, gdzie jest potrzebna częstsza rotacja

      • 2 3

      • chyba przy większej rotacji korki się zwiększą !!! (1)

        stojący na parkingu samochód nie generuje korków :)

        • 3 2

        • ale więcej miejsc do parkowania w centrum

          powoduje większe korki na dojazdach do niego. O tym nie pomyślałeś?

          • 0 0

  • R.I.P. (4)

    W życiu nie wjechałbym rowerem na wspólną drogę z kierowcami gdańskiego ZKMu przecież to na pewno skończy się dla cyklistów tragicznie. Bydło w szoferkach będzie jeździło jak królewską karetą, w ogólnie nie zważając co się dzieje po ich prawej stronie.

    • 7 7

    • Wąskie spojrzenie

      Ciekawe co byś mówił, gdybyś był kierowcą szerokiego na 3m autobusu wiozącego 100 osób, który musi sie trzymać rozkładu a tu musi wyprzedzić rowerzystę, który jedzie prawie środkiem a z przeciwka jadą auta.

      • 2 2

    • chyba tylko udajesz codziennego rowerzystę (1)

      gdybyś jeździł codziennie, tobyś zauważył że kierowcy są bardziej uprzejmi niż wielu wypowiadających się na tutejszym forum

      • 5 2

      • ales palnoł jak łysy grzywka o beton kierowcy mili hahahah

        • 0 1

    • I dlatego jeszcze jeden buspas na znicze!

      Na autobusach kierowcy już mają rowery z krzyżykami!

      • 2 1

  • Ciekawi mnie jak zmieni się "komunikacja" w rejonie Dmowskiego-Grunwaldzka po zbudowaniu wieżowca koło Cristalu ? (2)

    Czy w ogóle zezwalając na budowę tak dużego budynku (w kontekście miejsc parkingowych i dojazdu) przeprowadzono jakieś badania ?

    • 6 1

    • tu nie chodzi o badania ale politykę parkingową (1)

      • 1 0

      • jedno drugiego nie wyklucza

        • 1 0

  • to ja chce jezdzic samochodem po scieszce rowerowej (2)

    rowery na scieszki rowerowe a nie na droge jedzie sobie rowerzysta a za nim sznur samochodow drogi sa dla samochodow a nie dla swietych krow na rowerach jadacych 15 na godzine blokujac wszystkich za soba nich miasto zrobi im scieszki rowerowe a nie na jezdnie albo pieszym chodniki zabierze i pusci tam rowerzystow zobaczymy czy zadowoleni beda

    • 6 11

    • z twojej wypowiedzi wynika, że sam jesteś niezadowolony

      samochody często jeżdżą wolniej niż 15 km/h a więc bardziej blokują ruch niż cykliści. Cykliści tylko trochę doraźnie spowalniają ruch, ale go nie blokują, o ile sami nie są blokowani przez (niektórych) kierowców. Ponadto nie blokują miejsc na parkingach - o tym pomyślałeś czy jeszcze ci mało argumentów?

      • 4 2

    • rowery na scieszki

      kierowcy do szkół :D

      • 0 3

  • Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy (2)

    " Nie podjęliśmy jednak jeszcze decyzji w tej sprawie - dodaje Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy " Ważne jest tu słowo "podjęliśmy". Jest oficer rowerowy, który firmuje tą funkcję swoim nazwiskiem ale sam najwyraźniej nie może o niczym zadecydować. Można tylko współczuć. A potem mamy punkt widokowy zamiast ścieżki rowerowej na wiadukcie, produkt ścieżkopodobny po którym fizycznie nie da się jeździć z kostki ażurowej przy ul. Obrońców i podobne rozwiązanie tylko na mniejszą skalę zastosowane na głównej ścieżce we Wrzeszczu. Ścieżka we Wrzeszczu i na Przymorzu co prawda powstała przed pojawieniem się oficera rowerowego ale do tej pory nic w tej sprawie się nie zmieniło.

    • 4 6

    • i co, naprawdę nie da się jeździć po tych kratkach? (1)

      to jest wyzwanie dla szeregowców drogowych, a nie dla oficerów rowerowych

      • 2 0

      • no nie da się

        • 1 2

  • No i super (2)

    Nie będzie żadnego blokowania ruchu bo średnia prędkość rowerzysty jest większa niż autobusu, który musi stawać na przystankach. Nawet jeśli kawałek autobus jechałby za mną to w momencie gdy wyjdzie z przystanku ja już będę 0,5 km dalej i prędzej minę kolejny przystanek niż on. Przetestowane - ja po ścieżce, autobus bo jezdni bez buspasa.

    • 2 4

    • pod górę i pod wiatr też ? (1)

      • 0 1

      • na Dmowskiego jest płasko

        a od wiatru osłaniają budynki

        • 1 0

  • BUS PAS JEST OK (13)

    Jeśli ktoś nie chce stać w korku.. i chce skorzystać z możliwości BUS-PASA to zostawcie samochody na parkingu, przesiądźcie się na autobusy, korki będą mniejsze, narzekania będzie mniej, i szybciej wrócicie z pracy do domu w szczycie :)

    • 3 7

    • a gdzie są te parkingi ? (4)

      • 2 1

      • ?? (2)

        a gdzie stawiasz samochód po powrocie z roboty ??? po prostu go nie ruszaj !

        • 2 1

        • (1)

          przepraszam - nie zrozumiałem - myśałem, że chodzi o parkingi przy tzw. centrach przesiadkowych do komunikacji miejskiej
          i po co ten wykrzyknik Kasiu ?

          • 1 2

          • :)

            :) z przyzwyczajenia hehe

            • 1 1

      • parkingi dla samochodów, nawet gdyby były wszędzie

        to dla wielu marudzących byłoby ich za mało

        • 2 2

    • Jak dla mnie, możesz sobie dojeżdżać do roboty bydlęcym wagonem. (7)

      Ja po to ciężko pracuję, żeby m.in. kupić sobie komfortowy samochód i jechać dokąd mi się podoba i wymagam aby gigantyczne podatki w paliwie przekładały się na możliwość coraz to sprawniejszego poruszania się po drogach.

      • 3 3

      • rychu - to jedź do USA, tam już zbudowali wielopasmowe drogi dla takich jak ty (6)

        ale korki jak były tak są. Wyobraź sobie, że ci Twoja bryka zepsuje na trzecim pasie od lewej w porannym korku w Los Angeles - bez helikoptera się stamtąd nie wydostaniesz. Rozumiem, że już chodzisz na szkolenia pilotów samolotów startujących w pionie?

        • 1 1

        • Jeśli nie rozwiązali problemów komunikacyjnych, to przynajmniej działali kierując się potrzebami ludzi, (5)

          a nie skroili gigantycznych podatków na budowę dróg, wciskając jednocześnie swoich niewolników do autobusów.

          • 3 2

          • naprawdę myślisz, że te wielopasmowe autostrady w USA zbudowali kosmici? (4)

            gdyby stosowali inną optykę, zaoszczędzili by wiele kasy - na przykład na walkę z otyłością, na którą wydają więcej niż na jedzenie - my nie musimy iść ich śladem, tak jak ty się wybierasz. Czy jak się ma samochód i się nim nie jeździ to przestaje się być człowiekiem? jestem pewien że nie.

            • 1 0

            • Konstytucja USA zawiera taki piękny zapis, który ostatnio coraz częściej jest tam łamany (3)

              a mówi, że każdy ma prawo do dążenia do szczęścia. Walką z otyłością zajmują się formacje ideowe, które mają w nosie czyjeś poczucie swobody i będą dążyli do zagrabienia ludziom pieniędzy na walkę z otyłością. Połowę z tego ukradną, 1/4 zmarnują a 1/4 przeznaczą na rzeczywistą walkę z człowiekiem, który realizuje swoje dążenie do szczęścia poprzez nadmierne objadanie się.

              • 1 3

              • otyłość jest źródłem szczęścia dla bardzo niewielu utytych (2)

                dla większości to problem, także dla ich najbliższych. Chyba jednak za mało jeździsz rowerem bo nie chwytasz prostych tekstów

                • 2 0

              • Ja nie potrafię stwierdzić, dla kogo jest źródłem szczęścia. Może dla kogoś jest np. bolesnym etapem na drodze do niego. (1)

                Natomiast nie toleruję wtrącania się przez państwowy aparat w czyjeś ścieżki życiowe. Jeśli ktoś źle się z tym czuje, może zwrócić się o pomoc do rodziny, lekarza itp. Ważne, żeby nie była mu ona siłą narzucana.

                • 0 2

              • rychu

                żal mi ciebie, jak dla ciebie zrodlem szczescia jest jazda w kolko samochodem

                • 2 0

  • Brawo Gdańsk !!!

    Gratuluję pomysłu. W Gdańsku p. Kitliński i ekipa mają głowy na karku. Miło czytać jak w Gdańsku coś się robi aby umilić życie rowerzystom. Jako gdynianin zazdroszczę:)

    • 7 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane