Fakty i opinie

stat

Rowerowa "dziura" w Orłowie zniknie za rok

Największą ulgę rowerzystom sprawi poszerzenie odcinka pomiędzy Kościelną i Wielkopolską, gdzie obecnie jest tylko wąski chodnik.
Największą ulgę rowerzystom sprawi poszerzenie odcinka pomiędzy Kościelną i Wielkopolską, gdzie obecnie jest tylko wąski chodnik. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Firma MTM zbuduje brakujący odcinek drogi rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa w Gdyni, od ul. Kościelnej zobacz na mapie Gdyni do Orłowskiej zobacz na mapie Gdyni. Pojechać będzie nim można na początku przyszłorocznych wakacji.



Co najbardziej przeszkadza w trakcie jazdy rowerem wzdłuż al. Zwycięstwa?

brak spójnej sieci dróg

48%

konieczność zmieniania stron w czasie jazdy

46%

kiepska nawierzchnia

6%
Przypomnijmy, że początek nowej trasy zaprojektowano w pobliżu ul. Kościelnej, gdzie dziś trasa urywa się. Większość cyklistów jedzie dalej wąskim chodnikiem, później przejeżdżając przez dwuetapowe niebezpieczne skrzyżowanie z Wielkopolską, jadąc aż do przystanku naprzeciw ul. Nawigatorów obok pieszych. Przy przystanku przejeżdżają na drugą stronę al. Zwycięstwa, gdzie dopiero zaczyna się droga rowerowa.

Jazda al. Zwycięstwa bez zmiany stron



Po zakończeniu prac dwukierunkowy odcinek o długości 1,2 km od Kościelnej do Orłowskiej będzie można pokonać nie zmieniając stron, bowiem w ramach inwestycji przewidziano budowę przejazdu dla rowerzystów ul. Wielkopolską.

Chętni będą mogli także skręcić do ul. Powstania Styczniowego w poprzek al. Zwycięstwa albo w Nawigatorów. Przypomnijmy, że rok temu na 300-metrowym odcinku al. Zwycięstwa był prowadzony remont.

Choć modernizowano jezdnię, urzędnicy tłumaczyli, że powodem prac były m.in. plany budowy drogi rowerowej.

Czytaj więcej o zeszłorocznym remoncie al. Zwycięstwa

W ramach uzupełniania brakującego fragmentu drogi rowerowej, zaplanowano także budowę nowych chodników z kostki betonowej o szerokości 1,5-2 m. Przewidziano ponadto montaż kilku ławek, tzw. przysiadaków oraz koszy. Uwzględniono również przebudowę m.in. kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz oświetlenia ulicznego i trakcji trolejbusowej.

Dwie oferty w przetargu, wygrywa MTM



Do przetargu zgłosiły się dwie firmy: MTM z Gdyni oraz WPRD GRAVEL z Gdańska. Wygrała pierwsza - z tańszą ofertą o ok. 150 tys. zł i z krótszym o 5 tygodni czasem realizacji, który był drugą najbardziej punktowaną kategorią. Za wykonanie inwestycji otrzyma od miasta 7,3 mln zł. Na budowę drogi rowerowej wykonawca ma 35 tygodni.

To oznacza, że droga będzie dostępna dla rowerzystów najpewniej dopiero podczas przyszłorocznych wakacji.

Na razie nie wiadomo, kiedy trasa zostanie powiązana na wysokości ul. Stryjskiej, w okolicach stacji benzynowej, gdzie jest chodnik, po którym rowerem zgodnie z przepisami jechać nie można. Powodem zwłoki mają być plany inwestycyjne Okręgowego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej.

Przypomnijmy, że inwestycja mogła powstać, bo odcinek będzie fragmentem międzynarodowej trasy rowerowej R10, na którą Gdynia otrzymała dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w wysokości 8 mln zł.

Opinie (264) 8 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.