Fakty i opinie

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie

Na razie do Trójmiasta przyjedzie tylko 200 z planowanych 2856 nowych rowerów.
Na razie do Trójmiasta przyjedzie tylko 200 z planowanych 2856 nowych rowerów. fot. Piotr Hukało / Trojmiasto.pl

Nextbike Polska miał dostarczyć do połowy sierpnia 2856 rowerów Mevo - wszystko w ramach drugiego etapu rozwoju inwestycji. Rowery - ze względu na opóźnienia po stronie producenta - nie pojawią się w na ulicach w terminie. Za to 14 sierpnia na nowych zasadach, testowo, powróci możliwość dokonywania rezerwacji.



Czy korzystasz z roweru Mevo?

tak, regularnie 13%
niezbyt często, bo są problemy z jego dostępnością 40%
nie, nigdy 47%
zakończona Łącznie głosów: 3186
Nie mamy dobrych informacji dla osób, które czekały na dostarczenie większej liczby rowerów Mevo w ramach drugiego etapu rozbudowy systemu. W czerwcu operator informował, że w połowie sierpnia dostępna będzie pełna flota tj. 4080 sztuk jednośladów. Niestety nie trafiły one jeszcze na drogi i w najbliższych dniach nie trafią.

Nextbike twierdzi, że opóźnienie wynika z dłuższego niż zakładano procesu produkcji rowerów. Jego przedstawiciele nie wskazują też nowego terminu, w którym wszystkie jednoślady mogłyby się pojawić na Pomorzu.

- W połowie sierpnia nie uda się nam dostarczyć wszystkich rowerów. W przyszłym tygodniu planujemy dostarczyć OMGGS kolejnych 200 rowerów, które testowo będą wyjeżdżać na drogi. Plan produkcyjny fabryki w Niemczech zakłada dostawy w najbliższych tygodniach. Dostawy uzależnione są od wyników przeprowadzanych testów i kontroli - bardzo dokładnie sprawdzana jest przez nas jakość - mówi Aleksandra Myczkowska-Utrata, dyrektor ds. komunikacji w Nextbike Polska.
Obecnie w 14 gminach uczestniczących w projekcie dostępne są 1702 rowery, co stanowi 41 proc. całej floty. Jeśli dojedzie kolejnych 200 sztuk rowerów, procent floty zwiększy się do 46. Formalnie odebranych rowerów przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot jest 1224. Dlaczego? Projekt podzielony jest na dwa etapy - pierwszy zakładał dostarczenie 1224 rowerów, a drugi - 2856. Zamawiający zatem nie odbierze drugiego etapu, jeśli nie zostaną dostarczone wszystkie rowery.

Warto przy tym pamiętać, że OMGGS za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (ale maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Podpisaliśmy umowę na 6 lat, dlatego bardzo zależy nam na dostarczeniu produktu najwyższej jakości. Wszystkie rowery testowane są w fabryce w Lipsku, po czym trafiają do naszych magazynów w Warszawie, gdzie dokonywana jest kolejna kontrola i dopiero wtedy przekazujemy je do odbioru OMGGS. Z naszej strony robimy wszystko, aby wyprodukowane rowery jak najszybciej znalazły się w Polsce i zostały przekazane zamawiającemu - dodaje Aleksandra Myczkowska-Utrata.

14 sierpnia powróci możliwość dokonywania rezerwacji



Nextbike informuje także o tym, że 14 sierpnia powróci możliwość dokonywania rezerwacji, jednak na nowych zasadach i jedynie testowo. Rowery będzie można zarezerwować maksymalnie trzy razy dziennie, a pojazdy będą czekać na użytkowników 5 minut.

Dlaczego rowery widoczne są na mapie w Warszawie i w Niemczech?



To pytanie zadaje nam wielu użytkowników rowerów Mevo. Zadaliśmy je więc przedstawicielom Nextbike Polska.

- Taka sytuacja wynika z faktu, że rowery są kilkukrotnie testowane: pierwszy raz w fabryce w Niemczech, gdzie odbywa się także ładowanie baterii i instalowane jest oprogramowanie, drugi raz na warszawskim Żeraniu i potem w Gdańsku przed przekazaniem zamawiającemu. Za każdym razem rowery mogą pojawiać się na mapie - kończy Aleksandra Myczkowska-Utrata.

Opinie (350) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Żenada:-( (15)

    • 330 14

    • Dlaczego we frankfurcie nad Menem nextbike działa normalnie ? (10)

      Moze lidl wprowadzi takie rowerki jak ma u siebie w Niemczech i bedzie cos dzialac bo widze bez niemieckiego buta to tu nic nie ruszy xd

      • 17 4

      • Bo przypadkiem mamy największy system rowerów elektrycznych w Europie. (7)

        Nikt jeszcze czegoś takiego nie budował.

        • 6 42

        • (6)

          Próbował, ale nie z dowożeniem baterii

          • 16 2

          • Ten wredny milczący Kaczyński ! (5)

            Nic na temat niemieckich rowerów nie mówi! Nienawistnie milczy , jak pisała gejzeta Wybroczna

            • 15 8

            • Mógłby się wypowiedzieć na temat szalejących cen żywności... (4)

              • 15 10

              • Szaleje to Schetyna

                • 5 3

              • Taki mamy klimat (2)

                • 3 0

              • Te pieniądze nam się należały (1)

                Oddali je w końcu?

                • 1 2

              • Wam SBekom się nie należały , oddali

                • 1 0

      • Bo tam Twoje POdatki jada z Gdanska

        Dotarło ?

        • 0 0

      • Nextbike jest niemiecki

        Tak jak GPEC, tak jak Lechia ... itd itp

        • 2 0

    • a dowalić wreszcie MEVO karami umownymi (1)

      to może zaczną szanować klienta

      • 17 2

      • Umowa była taka że nawet limit kar wyznaczyli

        Już więcej nie zapłacą

        • 3 0

    • "dostępne są 1702 rowery"

      Ale do jazdy jest w tej chwili 971 - reszta rozładowana lub w serwisie. Mevo już dawno położyło kreskę na górnym tarasie i lokuje rowery głównie w pasie nadmorskim - o ile z wymianą baterii jeszcze jakoś nadążają (np. 31 lipca wymieniono 841 baterii), to z relokacją samych rowerów są bez szans - zbyt duży obszar, rowerów jest zbyt mało i w dodatku są one w ciągłym ruchu.

      • 13 0

    • Popieram.

      To jest żenada, ruszać w ogóle z tym programem w takiej formie. K...wa albo wszystkie rowery od razu albo szkoda zaczynac temat.

      • 0 0

  • (20)

    Mevo to największa porażka tego roku. Wyłączenie rezerwacji nic nie dało, rowerów dalej wszędzie brakuje. Amatorszczyzna.

    • 475 27

    • (2)

      Lepiej by było gdyby wszędzie stały nieużywane...

      • 14 27

      • To jeszcze nie bawiłeś się w podchody we Wrzeszczu...

        Jest rower - podchodzisz - nie ma. O, na następnej stacji jest... Nie ma...

        • 58 2

      • Po porannym szczycie większość rowerów parkuje przy centrach biurowych (Olivia, Hestia ...) Na mieście znaleźć rower to tragedia.
        "Formalnie odebranych rowerów przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot jest 1224." - wczoraj (05.08.2019) ok godz 7:00 w całym Obszarze Metropolitalnym było ich ok. 700 sztuk??? Te które stały na stacjach miały rozładowane baterie.

        • 10 0

    • Miasto tonie w długach ...za co ma kupić ? (5)

      I ten wredny PiS ...

      • 20 23

      • 1787zł długu na mieszkańca - 261 miejsce w rankingu gmin według zadłużenia. (3)

        Nie kłam.

        • 26 7

        • Tak , dodałeś 200 000 przybłed tzw. nierezydentów ?

          Dług na tych co składają PiT w Gdańsku to ponad 50 000 na głowę

          • 3 17

        • A wliczają zadłużenie spółek miejskich?

          • 9 0

        • Zatem dlaczego złoty stadion jeszcze nie spłacony?

          Trollu

          • 6 1

      • Płyń stąd, pisowski piesku.

        • 15 22

    • (8)

      Gdyby to była porażka, to rowery wszędzie by stały. A tak to przeważnie widać je w ruchu czyli sukces. Przeważnie da się upolować, choć zdarza się, ze nie ma, albo że trzeba trochę poczekać. Na szczęście rotacja jest duża. Do ideału trochę brakuje, więc czekamy na dalszą poprawę :)

      • 22 44

      • Sukces to by był, gdyby każdy użytkownik był zadowolony. (4)

        Ale jak tu być zadowolonym jak same zera w podglądzie wolnych rowerów na aplikacji. Wykorzystanie zasobów w 100% nie oznacza sukcesu. Zadowolenie 100% użytkowników taki sukces by oznaczało.
        Ja jadę Mevo 1 raz na 5 prób. Dla mnie to 20%.

        • 27 8

        • sukces jest wtedy, gdy choć jakaś część użytkowników jest zadowolona (2)

          jak nie było jakichkolwiek rowerów publicznych, nie było sukcesu.
          NIgdy nie będzie tak, że wszyscy użytkownicy będą zadowoleni. Jeśli się nadal kolejni rejestrują, można powiedzieć że jakiś sukces jest.

          • 9 15

          • sukces jest wtedy, kiedy ustalisz cel satysfakcji np na 90% UU i go osiągniesz. (1)

            Nazywanie sukcesem obecnego systemu to bardzo duże nadużycie. Sukcesem moze być zerowy churn.
            Zobacz opinie, jakby był sukces to by ludzie o mevo w ogóle nie pisali...

            • 15 1

            • mevo to monopol

              jak by satysfakcja klientów była choćby 50%
              i jak by stały rowery dwóch firm do wyboru,
              moźna by mówić o nasyceniu rynku

              a tak mamy "wyścigi tramwajów" z dowcipu

              • 4 0

        • w tym kraju sukces się odnosi jak jest 10% zadowolonych klientów. Na więcej cięzko liczyć gdyż zawsze szukamy dziury w całym. Będą wszystkie rowery to i tak będzie narzekanie, że nie było na stacji, ze wszystkie stoją na Oliwie, że rowery jezdza zbyt szybko, że w jednym była przebita opona, że stoją rozładowane, że pada deszcz, że za gorąco, że nie ma dziecięcych, że mają brzydki kolor, że niewygodne siodełko, że dziurawe drogi, że nie ma stacji tu i tam, że ludzie nie potrafią z nich korzystać itd.....
          Ale jeżeli polakom z tym narzekaniem lepiej to narzekajmy całe życie aż po grób !

          • 2 19

      • Mylisz się. Gdyby stały to Nextbike z urzędasami by się chwalili, że dali radę.

        • 1 0

      • Stoimy nad wielką przepaścią, ale wystarczy zrobić krok naprzód (1)

        i będzie pięknie

        • 4 0

        • Jakbym słyszał mojego wykładowcę. Ale propsuję :)

          • 0 0

    • (1)

      To może załóż swoją wypożyczalnię. Będzie pełna profeska, a nie tam jakaś amatorszczyzna

      • 14 14

      • nie da się, bo mevo dofinansowane, nieuczciwa konkurencja

        co innego wypożyczalnie stacjonarne, np. nad morzem, przy plaży, jest kilka i kwitną

        • 6 0

  • nihil novi (2)

    • 85 4

    • Niemcy z Lipska nie dali kasy? (1)

      • 3 6

      • Wydali wszystko na kampanie Bidronia, zeby chlopak mogl w koncu sie dorobic :)

        • 8 3

  • Zdziwienie? Brak, od początku było wiadomo, że się nie uda. (9)

    Prezes zarobił. Teraz kary, których nie da się wyegzekwować (jeżeli w ogóle zostaną nałożone) i gra gitara...

    • 230 22

    • kary, jakie kary?

      • 17 4

    • Nowak się nie cieszy... (1)

      • 4 0

      • Nowak ma płakać.

        Seiko

        • 0 0

    • A skąd pomysł, że nie da się ich wyegzekwować? (4)

      Kary były nałożone i są potrącane z wypłaty (na razie jeszcze nie przekroczyły wartości przetargu) .

      • 6 7

      • umowa ogranicza wysokość kary (2)

        w pierwszym etapie to było około 10% wartośći nie wiem jak jest w drugim ale chyba jedynym poważnym nażędziem nacisku na operatora byłoby wstrzymanie zapłaty za drugi etap do czasu wywiązania się z umowy

        • 15 0

        • (1)

          Chodziłeś do jakiejkolwiek polskiej szkoły? Chociaż podstawowej?

          • 1 4

          • pytasz jak to jest bo ci sie nie chciało ?

            • 2 0

      • A jak niby? Rowwery skonfiskują i sprzedadzą na złom

        Nie wyegzekwują, a zanim zaczną, to firma pójdzie na sprzedaż i szefuńcio swoje zarobi.

        • 3 0

    • 25 lat więzienia dla prezesa to może skończy się wreszcie w Polsce kombinowanie.

      • 3 0

  • Ehhh (21)

    Po jakiego te rowery mają wspomaganie elektryczne. 70% stoi rozladowanych

    • 248 15

    • Nieprawda. 76% (3)

      • 17 2

      • Mają być na bateryjki AAA (2)

        • 8 1

        • (1)

          Każdy wkłada swoje i jedzie.

          • 8 1

          • Wkładasz wyjmujesz jak w życiu

            • 8 2

    • Nie kłam, mevo watchdog działa (10)

      Liczba dostępnych rowerów (ostatnie 2h): 1011
      Liczba rozładowanych rowerów z 3h (bateria < 20%): 39
      Liczba zmian lokacji rowerów z ostatnich 3h: 1837

      • 11 9

      • Wstyd rowerowy na cały świat ... (4)

        Ten wredny PiS

        • 8 6

        • Ile PiS wprowadził rowerów miejskich? (3)

          Oni raczej samoloty wolą. Jeden marszałek wylatał pół ceny Mevo...

          • 17 8

          • i kurskie fury

            wyobrażasz sobie świtę obstawy na rowerach?
            to se ne da... a im się świta po prostu należy, więc bidoki po prostu muszą, inaczej się uduszą

            • 3 1

          • Miał prawo (1)

            • 3 4

            • Taaa "Należało im się" hehe

              Taki pracowity, że na weekendy do domu pracować latał :D

              • 1 0

      • (2)

        To jest liczba które się rozladowały w ciągu 3 godzin, a nie suma wszystkich bo watchdog takich danych nie ma.

        • 9 0

        • To podpowiem, że w tych samych 3h wymienili 34 baterie (1)

          Rozładowany rower to rzadkość. Po prostu ich nie ma.

          • 0 8

          • uśmiałem się :-)

            • 4 0

      • Nie ma to jak podać statystyki z ulewnego dnia :)

        • 23 0

      • Statystyki się zachciało? co z tego, że rowery dostępne jak stoją w jednym miejscu :D Pod takim pewnym biurowcem i w okolicy. Jeszcze się nie zdarzyło żebym trafił dostepny i naładowany rower na mojej drodze do/z pracy - chyba że bym nadłożył z 2km drogi. To nie jest system rowerów miejskich, tylko miejska pomyłka.

        • 8 1

    • po to, by jadąc pod górę mieć wspomaganie (4)

      jazda rowerem po równym wymaga jednej szóstej energii potrzebnej do poruszania się pieszo, więc wspomaganie nie jest potrzebne. W wielu miastach, w których jest MEVO mamy do czynienia z urozmaiconą rzeźbą terenu, stąd pomysł na zamówienie rowerów wspomaganych elektrycznie. Warto samemu spróbować i porównać z konwencjonalnym rowerem.

      • 4 9

      • A ile energii potrzeba by rowery były dostepne ot tak po prostu a nie że trzeba łazić i szukać jakiejś dostępnej sztuki?

        • 4 2

      • Co z tego skoro w połowie rowerów wspomaganie nie działa? (2)

        Wolałabym wjeżdżać pod górkę rowerem całkowicie bez wspomagania, ale lżejszym o 5-7 kg, niż tym z prowizorycznym wspomaganiem, gdzie wkładam masę wysiłku w to, by wtoczyć pod górę masę żelastwa.

        • 16 4

        • chyba nie jechałeś nim pod górę (1)

          Testowałem jadąc na Morenę od strony Jaskowej Doliny i od Słowackiego.
          Sprawdził się idealnie.
          Na swoim rowerze, łącznie z pedałami SPD było ciężko i męcząco, a na Mevo- bieg 1 i spokojnie wjechałem ze wspomaganiem. Testy przeprowadzone w upalne dni lipca.
          Nawet się nie spociłem jadąc na Morenę. Osoby, którym nie pasują elektryki niech nie jeżdżą i nie marudzą!

          • 7 13

          • Kwestia przypadku.

            Przypadkiem trafiłeś na dobry egzemplarz których jest niestety coraz mniej. Dla mnie rower elektryczny to świetny wynalazek ale przez problemy opisywane powyżej na które napotykam się non stop przy użytkowaniu Mevo postanowiłem kupić sobie swój własny rower...

            • 0 0

    • Bo większość ludzi ma zbyt słabą kondycję by jeździć rowerem

      Moja sąsiadka np. jak jechała po płaskim to bez problemu ją wyprzedzałem biegając (robiła jakieś 8 km/h) a nawet najmniejsza górka to już schodziła z roweru i go prowadziła. Pracowałem z ludźmi, którzy narzekali, że firma jest na 1 piętrze (bez windy) i muszą wchodzić po schodach. Większość moich znajomych nie jest w stanie nawet szybko iść - muszę specjalnie mocno zwalniać jak czasami razem idziemy. Te rowery są właśnie dla takich ludzi - dla zwykłych ludzi, którzy siedzą w biurze a potem leżą na kanapie.

      • 6 6

  • Lipa. (14)

    Po co zamawiać u Niemców , jak można było u nas . A po drugie po co rozbudowywać system na koniec lata . Nie lepiej ruszyć od marca ?

    • 123 51

    • 'Nie lepiej ruszyć od marca ?' (1)

      Którego roku? Pytam zapobiegawczo - jakoś tak u nich średnio z dotrzymywaniem terminów ;)

      • 40 1

      • Dokładnie to samo słyszałem, jak mieli wystartować na jesieni zeszłego roku :D

        • 21 1

    • W Polsce nie potrafią zbudować roweru tak tanio, tak szybko i sprawnie. (6)

      Tutaj w fabryce pracują Polacy a w Niemczech, pod okiem pracowitych niemieckich brygadzistów, przyjęci tam uchodźcy.

      • 10 16

      • Fabryka (3)

        W Pruszczu Gdańskim produkują 50-100 dziennie rowerów elektrycznych.

        • 25 0

        • (1)

          dziwne ,,,,,,
          za niemiecki samochód - nawet 20 letni - czytelnicy dadzą się pokroić
          ale za niemiecki rower już nie .....

          • 20 3

          • Bo rower to glupota..

            • 3 1

        • Nie produkują, tylko składają chińszczyznę.

          • 0 1

      • Przecież w tym rowerze wszystkie ważne elementy są z Chin.

        • 17 0

      • Uchodźcy nie pracują - to prawo nr 1

        Bahn

        • 1 1

    • Bo większość ludzi jeździ też jesienią?

      • 4 3

    • W marcu - jak w tym roku?!?

      Hahahahah

      • 5 0

    • żeby niemiec zarobił za składaki z chin.

      taki rower w chinach to 2-3 tysiące pln. po naklejeniu nalepki made in germany cena rośnie do 12-13 tysięcy (tyle płaci miasto albo użytkownik za zniszczenie). jak to mowią czysty biznes.. i jeszcze śmiesznie niskie kary umowne...

      az strach sie bać co jest w umowie na budowę i obsługe spalarni....

      • 18 2

    • zamawiając u nas taki mirek czy inny janusz na stołku prezesa zarobiłby 3x tyle, a i nie wiadomo, czy zobaczylibyśmy jakiekolwiek rowery

      • 1 2

    • Popieram.

      Najlepiej dla kraju byłoby zmontować te rowery w Polsce, najtaniej zapewne w Chinach. Ostarecznie rowery mają typowe chińskie silniki (poniekąd niezłe).

      • 0 0

  • Standard moi drodzy i kochani (6)

    Pomysł jak najbardziej petarda Ale wykonanie jak najbardziej Polskie, szkoda że przez to tracą użytkowników Ale ja jestem optymistą i poczekam bo jazda np.z meczu Lechii do domu to normalnie rozkosz. Usmiechajmy się do siebie

    • 53 63

    • Biało-zielone

      To barwy

      • 0 1

    • Sven (2)

      Ty jesteś facetem czy kobietą?
      Bo Twoja maniera zwracania się do innych per drodzy i kochani trąci niewieściałością.

      A podpisujesz się męskim imieniem, więc coś nie do końca jest z Twą samoświadomością w porządku

      • 6 3

      • (1)

        On jest kibicem Lechii daj mu spokój i tak ma w życiu pod górkę

        • 6 2

        • On jest po prostu dziwny ....

          • 2 0

    • a ja w tym czuje gdanskosc

      • 6 0

    • wykonanie jest niemieckie

      przeczytaj ze zrozumieniem

      • 1 1

  • Sprawa dla prokuratora (5)

    Limit kar do 900 tys. PLN oznacza tyle, że możemy już nigdy tych rowerów nie zobaczyć.
    Niedługo będzie rok opóźnienia.
    Co więcej, nie można zgłaszać więcej niż 2 usterki dziennie.

    • 211 13

    • jaki prokurator? przeciez bedzie ponownie, że polityka krajowa chce wykonczyc gdansk, a raczej

      "miszczynie" tłitera. Ogólnie dobrze sie bawią na państwowym...zarówno w skali krajowej jak i lokalnej...i co nam pan zrobisz?

      • 29 9

    • Spokojnie, to 900 tys za etap, nie wszystko razem.

      • 4 5

    • Nikt tego głośno nie mówi ale miasto jest w czarnej d...

      zle skonstuowana umowa i nic nei mozna zrobić. Za takie opóźnienie powinna być rozwiązana umowa ale to też średnie rozwiązanie bo zostaniemy bez kasy i bez rowerów. Żadna firma za te pieniądze nie będzie kontynuowała projektu.

      • 4 0

    • Geniuszu, poddostawca się wysypał. Widać kompletny brak zrozumienia realiów ekonomicznych. (1)

      • 0 4

      • A kogo to obchodzi. Jak pociąg nie przyjedzie i spóźnisz się na wczasy bo poddostawca nie dostarczy energii elektrycznej to też powiesz że nic się nie stało?

        • 2 0

  • Średnie opóźnienie każdej inwestycji w Gdańsku - 2 lata (2)

    taki standard mamy

    • 119 27

    • Gdańsk miasto awarii, opoznien wolnej amerykanki i przekretow

      Chcesz zamieszkać w Gdańsku - bądź cierpliwy, wyrozumiały i przymykaj oczy na przekrety!

      • 14 8

    • na dodatek 5 razy drozsze wszystko niz gdzie indziej

      • 2 0

  • Szok (1)

    No kto by się spodziewał !
    zdziwiony_pikaczu.jpg

    • 83 4

    • hahaha

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.