- 1 Coraz mniej milionerów na Pomorzu (182 opinie)
- 2 Wyziębiony mężczyzna znaleziony na plaży (23 opinie)
- 3 Uczeń z Lublina: oddajcie pociągi do Gdyni (204 opinie)
- 4 Więcej buspasów i tramwajów. Wizja 2044 r. (175 opinii)
- 5 75-letnia linia trolejbusowa zmienia trasę (89 opinii)
- 6 Rzadkie i nieznane fotografie Gdyni (23 opinie)
Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych na chodniku
Przyszło lato, a wraz z nimi pojawiło się sporo rowerzystów i miłośników hulajnóg. Niestety, wciąż wielu z nich jeździ chodnikiem. Nie przeszkadza mi to, o ile cykliści nie próbują płoszyć pieszych dzwonkiem. Czy naprawdę nie można przejechać wolno i użyć słów "przepraszam" i "dziękuję" - pisze Marcin, nasz czytelnik. Oto jego list.
Jak co roku, kiedy robi się cieplej miłośników dwóch kółek i hulajnóg przybywa. I fajnie, bo dzięki temu jest mniej samochodów na drogach i mniejszy tłok w komunikacji miejskiej, dla zdrowia to też lepszy wybór dla pedałujących.
Rozumiem jeżdżących po chodniku rowerzystów
Jestem w stanie zrozumieć to, że cykliści jeżdżą po chodniku. Nie jestem wrogo nastawiony do osób, które boją się przemieszczać po ulicy, a bezpieczniej czują się na chodniku. Zasada współdzielenia przestrzeni miejskiej nie jest mi obca. Jeżdżę rowerem, samochodem i jestem pieszym.
Staram się szanować wszystkich uczestników ruchu drogowego, ale czasami trudno wytrzymać na chodniku bez wiązanki słownej. Chodzi o straszenie przez nich pieszych dzwonkiem, by utorować sobie przejazd chodnikiem. Odnoszę wrażenie, że rowerzyści czują się władcami tej przestrzeni, która jest z założenia przeznaczona dla pieszych.
... ale nie akceptuję dzwonienia na pieszych
Muszę przyznać, że w ostatnim czasie pozwalają sobie na coraz więcej, dzwoniąc i strasząc przechodniów. Rozumiem, że chcą w ten sposób ostrzec, ale to trochę tak, jakby ktoś jechał samochodem środkiem drogi i ostrzegał inne auta przed przejazdem, torując sobie w ten sposób drogę, by być jak najszybciej u celu.
Rozumiem też, że dzwonek jest po to, by ostrzegać i nie dziwię się, że bywa używany na drogach rowerowych, kiedy mają prawo rozwinąć prędkość, a piesi pojawiają się czasem niczym tzw. "święte krowy" albo nie widząc cyklistów, albo nie chcąc pogodzić się z tym, że to ścieżka rowerowa. Nie zgadzam się jednak z tym, by w ten sposób wymuszać usunięcie się z drogi pieszych.
Wystarczy "przepraszam", "dziękuję"
To rowerzyści są gośćmi na chodniku i powinni zwolnić na tyle, by spokojnie przejechać obok pieszych, a jak trzeba to zejść z roweru. Po co wzbudzać dodatkową wrogość i nerwy wśród pieszych, z których wielu nie lubi z zasady osób poruszających się na dwóch kółkach.
Może zamiast dzwonka po prostu używać słów "przepraszam", "dziękuję". Jeśli przejazd będzie odpowiednio wolny, to na pewno uda się obydwa słowa wypowiedzieć i zostaną wysłuchane i zrozumiane. Myślę, że mijany pieszy także doceni takie podejście i nie będzie zżymał się na takiego rowerzystę.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2024-07-07 15:01
niby dzwonek jest właśnie po to żeby dzwonić, ale...
czasem można się przestraszyć, zwłaszcza jak człowiek idzie zamyślony. Też wolałabym żeby rowerzysta powiedział zwykłe "przepraszam". A najgorsze jest i tak, jak jedzie taki rowerzysta chodnikiem a zaraz obok jest ścieżka rowerowa, i do tego dzwoni żeby pieszy się przesunął
- 41 11
-
2024-07-07 19:12
Niech żyje rozsądek (7)
Jeśli jesteś na chodniku nie używasz dzwonka, tak masz jechać by nie był potrzebny. Najwyżej zasiadasz, albo jedziesz powolutku za pieszym. Na wspólnej przestrzeni zależy, dzwonek dopuszczalny. Na ścieżce rowerowej drodze jak najbardziej do używania w określonych sytuacjach sytuacjach. Szlaki leśne traktować jako przestrzeń wspólną. Jak jadę z dzieckiem poniżej 10 go roku życia uczę by nie używał dzwonka(mimo, że mamy prawo jechać . Jak jest na chodniku, niech uczy się, że jest gościem
- 42 5
-
2024-07-14 17:21
Niech żyje rozsądek
A może piesi poruszali by się prawą stroną a nie szli całą szerokością? Może gdyby szli nie krzycząc głośno do siebie . Wiem z doświadczenia że proszę dziękuję nie zawsze skutkuje,a nawet kilka razy starsze panie około siedemdziesiątki pokazały mi środkowy palec.
- 0 2
-
2024-07-08 10:36
(5)
Chodnik= przestrzeń współdzielona, więc rowerzysta nie jest gościem
- 2 10
-
2024-07-08 14:39
Chodnik do chodzenia (4)
Rower dopuszczony w określonych warunkach i zawsze ustępuje pieszym. Jeśli jest inaczej wskaż przepis z kodeksu. Co innego trakt dla pieszych o jednośladów... rozsądek i dobra wola.
- 8 0
-
2024-07-09 08:24
w czym masz problem że ja zadzwonię a ty sie odsuniesz ? (3)
- 0 7
-
2024-07-11 15:16
Won na ddr
- 2 0
-
2024-07-09 19:39
Ogarnij się człowieku
Jak wejdę na ddr to będziesz miał problem ?
A jak ty jedziesz po chodniku to pieszy ma ci jeszcze ustępować ?- 3 0
-
2024-07-09 08:44
Czytać ze zrozumieniem
Ja nie mam z tym problemu, gdzie to wyczytałeś? Jednak lepiej jest jak ludzie się szanują i mniej się spieszą, dzwonek potrafi wystraszyć. Ja szanuję, że jeździsz wolno. Dzwonek jest odpowiednikiem klaksonu
- 2 0
-
2024-07-05 21:30
Do tego dodałbym jeszcze ignorowanie przejść dla pieszych (32)
Rowerzyści w większości nie ustępują pieszym pierwszeństwa na przejściach dla pieszych, czy to na drogach, czy na ścieżkach. Masakra. Trzeba uciekać by nie zostać staranowanym. Wśród kierowców jest jednak większa kultura na przejściach.
- 701 87
-
2024-07-07 14:47
A co rowerzyści robią na chodnikach?
Są 3 przypadki kiedy wolno jechać rowerem po chodniku. Rowerem jeździmy po ulicy. Za jazdę po chodniku my na dzielni, broniąc nasze dzieci sami karzemy rowerzystów. Policja ma wyj... na zgłoszenia.
- 8 1
-
2024-07-06 15:43
Brak pierwszeństwa na pasach. (4)
Pieszy nie ma pierwszeństwa na przejściach gdzie nie występuje znak pionowy informujący o tym przejściu
- 23 36
-
2024-07-09 12:05
Zgadzam się, ale ..
Większość takich przejść posiada znaki poziome. Te bez znaku są sporadyczne. Niemniej większość rowerzystów jeździ tak, jakby nigdzie ich nie było.
- 1 1
-
2024-07-08 04:33
To żeś się wypowiedział :D
- 0 0
-
2024-07-08 00:31
Tak, tak...
to jest ten jeden przepis, który rowerzyści zrozumieli i ciągle się zasłaniają brakiem znaku pionowego informującego o przejściu. Ale już przeczytać ze zrozumieniem przepis mówiący o tym w jakich sytuacjach mogą jeździć chodnikiem - jest niestety przez nich nie do ogarnięcia!
- 4 1
-
2024-07-07 10:22
Należy zlikwidować całkowicie samochody w mieście.
Wtedy wreszcie zajmiemy należne nam miejsce a do tego czasu piesi powinni się zamknąć bo to nasza walka!
- 3 9
-
2024-07-06 15:23
(1)
Nie mamy pełnych praw obywatelskich na naszych chodnikach!!! Nie mamy zapewnionego bezpieczeństwa. Każda droga jest dla kierowców, ścieżka rowerowa dla rowerów i hulajnóg a my nie mamy chodnikow dla siebie!!!
- 21 7
-
2024-07-08 21:43
kiedy poprzesz akcję likwidacji prawa do parkowania samochodów na chodniku?
- 0 0
-
2024-07-06 14:23
Racja (1)
Dokładnie rowerzystów nie obowiązują przejścia dla pieszych a często jeżdżą z bardzo duża prędkością.
- 36 6
-
2024-07-06 15:22
I na czerwonym!
- 15 4
-
2024-07-06 10:07
A gdzie są stróże prawa??? (1)
Siedzą w rządach i czyhają na jadących 70 km/h???
- 22 7
-
2024-07-07 12:57
I słusznie, że czyhają.
- 2 1
-
2024-07-06 10:05
Hdjd (2)
Rowerzysta cie rozjedzie i ucieknie dlatego z tak jeździ bo wie co zrobi. Podobnie jest kierowcami tylko co wiedzą że kary nie uniknąć więc stosują się do zasad a rowerzyści wiedzą że są bezkarni. Ot tak władza robi syf w przestrzeni publicznej.
- 26 8
-
2024-07-06 10:29
Bylo isc na wybory i nie wpuszczac do Rady (1)
największego obrońcy rowerowej Gdyni, człowieka znikąd.
- 14 6
-
2024-07-06 22:50
Co bylo?
- 4 1
-
2024-07-06 09:18
(4)
Przejście dla pieszych jest tylko wtedy gdy ustawiony jest pionowy znak D-6. Samo namalowanie pasów (potocznie nazywanych zebrą) czyli znaku poziomego P-10 nie wyznacza przejścia na którym pieszy ma pierwszeństwo. Taki twór przepisy nazywają "przejściem sugerowanym" na którym pierwszeństwo należy się rowerzyście. Pomijam aspekt dobrej woli i kultury osobistej - ja tylko przytaczam zapisy kodeksu drogowego.
- 41 40
-
2024-07-06 10:59
Czyli Ty przechodzisz przez jezdnię, ddr tylko na prawidłowo oznakowanych przejściach? (1)
- 10 8
-
2024-07-07 03:03
Nie, ale nie domagam się poza nimi pierwszeństwa
- 9 1
-
2024-07-06 10:30
Przy - taczaj (1)
To trzeba te przepisy zmienić. Najpierw pieszy, a potem reszta towarzystwa.
- 19 6
-
2024-07-07 10:27
Ale przed zwykłymi pieszymi powinni być piesi z psami i nieheteronormatywni
- 0 4
-
2024-07-05 22:47
Zanim zacząłeś pyszczyć się (11)
To powinieneś doczytać jak powinno byc prawidlowo oznakowane przejście dla pieszych. Mają być jednocześnie dwa elementy: znaki pionowe i poziomy. Te wszystkie zebry wymalowane na ścieżkach rowerowych to możesz sobie w d... wsadzić. To nie są przejścia dla pieszych.
- 34 70
-
2024-07-06 11:25
pełna zgoda (3)
Dla wszystkich niezorientowanych proszę dokładnie przeczytać - prawo o ruchu drogowym. Przejście dla pieszych tylko i wyłącznie jest wtedy gdy jest znak pionowy i poziomy. Jeżeli jest tylko znak poziomy jest to przejście sugerowane i tam pieszy nie ma pierwszeństwa- Zgodnie z art. 2 pkt 11a ustawy Prawo o ruchu drogowym: Przejście sugerowane jest
Dla wszystkich niezorientowanych proszę dokładnie przeczytać - prawo o ruchu drogowym. Przejście dla pieszych tylko i wyłącznie jest wtedy gdy jest znak pionowy i poziomy. Jeżeli jest tylko znak poziomy jest to przejście sugerowane i tam pieszy nie ma pierwszeństwa- Zgodnie z art. 2 pkt 11a ustawy Prawo o ruchu drogowym: Przejście sugerowane jest to - nieoznakowane, dostosowane technicznie miejsce umożliwiające przekraczanie jezdni, drogi dla rowerów lub torowiska przez pieszych, niebędące przejściem dla pieszych.
- 13 15
-
2024-07-07 13:24
przepis ten dotyczy jezdni a nie chodnika
czyli w sytuacji w której przejście dla pieszych prowadzi przez jezdnie
- 2 4
-
2024-07-06 15:50
Oprócz kodeksu drogowego istnieje coś takiego jak kultura i szacunek do innych, pojęcia kompletnie obce rowerzystom.
- 31 13
-
2024-07-06 13:53
sugerowane, więc warto pieszych przepuścić
- 16 8
-
2024-07-06 10:19
bzdury piszesz
- 8 8
-
2024-07-06 08:26
Po pierwsze, to sam pionowy wystarczy - więc już na samym początku agresywnej wypowiedzi sam popisujesz się ignorancją (4)
Po drugie, jak ostatnio przejechałem rowerem przez całe Trójmiasto na trasie miałem całe dwa (Sopot, oczywiście) które tych wymogów nie spełniały. Notabene jedno już wyremontowali. Owszem, było kilka wymalowanych poziomych na DDPiR, ale tam pieszy może sobie chodzić dowolnie całą szerokością i trzeba mu pierwszeństwa ustąpić każdorazowo, więc malunki są tylko po to, by tego jednak nie robili w miarę możliwości.
- 30 7
-
2024-07-06 13:33
Jeżeli twoje DDRiP to rozdzielone pionową kreską znaki (1)
To 9 lat temu znak zmienił znaczenie i pieszy nie ma już dowolności
- 5 3
-
2024-07-07 12:39
Poziomą
- 1 0
-
2024-07-06 10:32
A nie mogłeś zostać i zamieszkać w Sopocie? (1)
- 1 11
-
2024-07-06 15:27
Tu dopiero się dzieje !! Rowerzysci i hulajnogi jeżdżą jak chcą i gdzie chcą, po przystankach po chodnikach nad morzem zamiast po swojej szerokiej ścieżce pomykają po trasie dla pieszych przy brzegu morza, po sciezkach rolkowych, czy skracają sobie drogę tak ja na Kamiennym Potoku przez przystanek autobusowy 122, I S , mimo ze obok jest ścieżka rowerowa. Uprzejmie donoszę!!!
- 9 1
-
2024-07-05 22:52
A nie to spoko, można rozjeżdżać
- 23 6
-
2024-07-05 21:08
A ja uważam że właśnie do tego służy dzwonek w rowerze (99)
Ma ostrzegać i dobrze, bo nie mam oczu z tyłu głowy więc nie mam świadomości że za chwilę może mnie wyminąć rowerzysta. Tym bardziej jak spaceruję z psem czy z dzieckiem. Dla bezpieczeństwa swojego wolę usłyszeć dzwonek niż leczyć stłuczenia lub gorsze urazy po nagłym kontakcie z rowerem . Oczywiście mam tu na myśli odpowiedzialnych rowerzystów a nie szaleńców pędzących na dwóch kółkach wśród pieszych z prędkością światła.
- 592 558
-
2024-07-07 19:27
Zgadzam się.
Sama używam dzwonka. Tyle, że ze sporym wyprzedzeniem, tak aby pieszy się nie wystraszył, a był świadomy, że będę go wymijać.
- 2 0
-
2024-07-07 09:53
prawo zaś jest po to, by go przestrzegać. Pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo nawet w sytuacjach, w których rowerem po chodniku
- 6 0
-
2024-07-07 00:09
(1)
Nie tylko dzwonią. Często też obrzucają wyzwiskami pieszych na chodniku. Po jezdni jeżdżą slalomem między samochodami. Rzadko sygnalizują zamiar skrętu. Przejazd przez pasy to norma.
- 10 1
-
2024-07-07 10:32
Wstąp do ruchu tęczowego też będziesz mógł
- 1 4
-
2024-07-06 22:58
Taka jest funkcja dzwonka i to jest fakt (3)
Żeby się nie wydzierać, po to właśnie montuje się go w rowerze
- 13 9
-
2024-07-07 12:44
Używanie sygnałów dźwiękowych przez pojazdy (1)
W terenie zabudowanym jest uregulowane ustawowo. I ustawodawca ma inne zdanie na temat używania tego sygnału niż ty.
- 3 1
-
2024-07-07 15:31
I takie coś jak ty ma prawko?
- 0 1
-
2024-07-07 11:00
Niektórych
Jak widać każdy dźwięk drażni, więc jak zawołasz;" przepraszam" to również może być przestraszony i obrażony...
Szkoda w ogóle to wszystko komentować. Wystarczy odrobina szacunku i zrozumienia ale w tej kwestii nic się nie zmienia- 2 1
-
2024-07-06 17:32
Ewa
Zgadzam się w pełni, do tego służy dzwonek. Oczywiście nie mam tu na myśli agresywnego dzwonienia na pieszego tylko delikatny sygnał, żeby zasygnalizować że rowerzysta jest z tyłu. Ludzie w ogóle mają ostatnio problem z dzwiękami. Strach użyć również klaksonu w aucie, bo od razu wzbudza to agresję. Nie mam na myśli uporczywego czy nachalnego trąbienia.
- 17 8
-
2024-07-06 15:07
Ja (1)
Rowerem jeździ się po ścieżce rowerowej albo po jezdni a chodnik jak sama nazwa wskazuje jest do chodzenia,rowerzysta to gość na chodniku.
- 34 3
-
2024-07-06 15:14
Nieprawda.
Chodnik, jak sama nazwa wskazuje, służy do parkowania samochodu.
- 13 9
-
2024-07-06 14:45
Popieram (3)
Jak się jedzie i widzi się z daleka że ludzie torują przejazd, to zamiast drzeć mordę "uwaga, przepraszam", to własnie po to jest dzwonek. Zadzwonisz, z przodu słyszą że jedzie rower i spokojnie schodzą, zamiast nagle odskakiwać bo rower jest tuż za plecami.
- 14 15
-
2024-07-07 09:54
nie schodzą, bo mają pierwszeństwo. To rowerzysta bezpiecznie ich omija.
- 9 1
-
2024-07-07 00:12
No tak, bezczelni piesi na chodniku przeszkadzają rowerzystom. Wstyd piesi. Toż to święte krowy.
- 9 2
-
2024-07-06 19:32
Na chodniku trzeba po prostu zwlec 4 litery z roweru i obejść pieszych, jak trzeba
- 24 5
-
2024-07-06 11:35
Nonsens (3)
Oni w ogóle nie powinni jeździć po drogach publicznych. Rower to doskonały sposób na uprawianie turystyki i sportu i tylko na szlakach turystycznych jest właściwe miejsce dla cyklistów.
- 10 27
-
2024-07-07 13:01
Idąc za tym pokrętnym rozumowaniem - tylko na torach wyścigowych jest miejsce dla samochodów
Rower to normalny środek transportu.
- 2 0
-
2024-07-07 06:40
(1)
do tego szlaku trzeba jakoś dojechać..
- 1 1
-
2024-07-07 10:35
Siatkę kartofli zjadasz na miejscu, czy do osisz do domu?
Rower też da się przetransportować
- 0 4
-
2024-07-06 11:28
w takim razie gdy bede jechal autem (2)
nie wymachuj rekami i nie wyzywaj mnie gdy bede na Ciebie trąbił w ramach ostrzeżenia że się zbliżam
- 18 6
-
2024-07-06 16:28
Samochód słyszę, a roweru nie (1)
- 3 11
-
2024-07-07 10:35
To będziesz słyszał jeszcze lepiej
- 3 0
-
2024-07-06 11:24
Na całym świecie dzwonek oznacza (2)
uprzejme uwaga, jestem w pobliżu!
U nas z jakiegoś powodu oznacza z drogi! *****!
Wystarczy zmienić myślenie- dzwonek ostrzega mnie i wcale nie oznacza, że mam cokolwiek zmienić w swoim zachowaniu. Natomiast po usłyszeniu dzwonka nagła zmiana kierunku przemieszczania się (do której oczywiście mam na chodniku prawo) jest zwykłą głupotą,uprzejme uwaga, jestem w pobliżu!
U nas z jakiegoś powodu oznacza z drogi! *****!
Wystarczy zmienić myślenie- dzwonek ostrzega mnie i wcale nie oznacza, że mam cokolwiek zmienić w swoim zachowaniu. Natomiast po usłyszeniu dzwonka nagła zmiana kierunku przemieszczania się (do której oczywiście mam na chodniku prawo) jest zwykłą głupotą, dopóki nie upewnię się, gdzie ten rower jest.
I oczywiście ci pseudokolarze, którzy dzwonią, by inni im ustąpili, powinni dostać prosty oklep, ale to pojedyncze przypadki- 34 15
-
2024-07-06 12:09
Zgadzam sie. W Australli nalezy uzywac dzwonka. (1)
W Australli nawet nalezy uzywac dzwonka i nikt sie nie obraza. Piesi i rowerzysci sie szanuja. Dzwonek tam oznacza , ze rowerzysta sie zbliza. Jest to kraj wielokulturowy i nie kazdy mowi po angielsku. Zreszta, po co montowany jest w rowerze dzwonek ?
- 16 8
-
2024-07-07 10:39
A jak jakaś babcia nie odskoczy z drogi po talim dzwonku, to z buta ją!
Pan w obcisłych gaciach ma bezwzględne pierwszeństwo. Piszę o zdarzeniu z moją babcią. Zgadnijcie, co władza zrobiła z ped**arzem?
- 0 4
-
2024-07-06 11:20
(5)
Po chodnikach mogą poruszać się tylko i wyłącznie piesi i dzieci jadące na rowerach do lat 10.
Dla pozostałych rowerzystów są ścieżki rowerowe.- 21 10
-
2024-07-06 15:28
tej policjant doszkol sie
- 3 9
-
2024-07-06 13:32
NIE (3)
1) Wraz z dziećmi do lat 10 może po chodniku jechać na rowerze ich opiekunka/opiekun. 2) Każda osoba na rowerze ma prawo jechać chodnikiem jeśli ma on co najmniej 2 metry szerokości a na jezdni dozwolone jest poruszanie się z prędkością powyżej 50 km/godz. i nie ma oczywiście wyznaczonej drogi rowerowej.
- 13 3
-
2024-07-07 12:46
Czyli w terenie zabudowanym praktycznie nigdy
A poruszając się po chodniku ma ustępować pierwszeństwa pieszym i poruszać się z ich prędkością
- 5 0
-
2024-07-07 09:04
Wszystko sie zgadza co napisalas
ale nawet w tej sytuacji pieszy ma bezwzgledne pierwszenstwo na chodniku.
- 5 0
-
2024-07-06 19:33
Ale to do rowerzysty należy obowiązek zadbania o bezpieczeństwo pieszych, w związku z tym, że on jedzie chodnikiem.
- 10 0
-
2024-07-06 10:26
Rowerzysci (1)
Popieram w 100%
Mnie strasznie irytuje, gdy idę z psem i nagle zza pleców wyjeżdża mi rozpędzony rowerzysta. A co by było, gdyby nagle pies zmienił kierunek swojego spaceru?
Ludzie, myślcie jadąc rowerem.- 33 7
-
2024-07-06 22:53
A mnie twoje psiecko irytuje
- 3 8
-
2024-07-06 10:08
Oczywiście! Do tego służy dzwonek
- 16 14
-
2024-07-06 09:50
Rowerzysci. (2)
Ja też jeżdżę na rowerze. Nie raz się zdarzy jechać chodnikiem. Ale zawsze staram się nie przeszkadzać pieszym. Pamiętać trzeba że oni na na chodniku mają pierwszestwo.
- 36 1
-
2024-07-06 10:36
Łaskawca (1)
- 2 20
-
2024-07-06 15:28
ulzylo? frustrat jakis
- 8 2
-
2024-07-06 09:44
Czyli wolisz aby na ciebie dzwonili (3)
Zamiast mówili przepraszam i dzięki?
Właśnie w ten sposób robię jak jadę, dzwonek kojarzy mi się z takim chamskim spadaj z drogi bo jadę. Poza tym nawet jak już dzwonią na Ciebie to nie musisz ustępować po prostu idź swoim torem a obok ciebie zaraz przejedzie rower. Jak na mnie dzwonią to idę cały czas prosto po prostu wiem aby nie iść jakimś zygzakiem aby nie ulec kolizji.- 18 16
-
2024-07-06 14:48
Mi jako pieszemu to odpowiada (1)
Wolę z daleka usłyszeć dzwonek, niż nagle tuż za plecami usłyszeć przepraszam. Mam wtedy więcej czasu na reakcję i nie muszę panicznie uciekać na bok
- 12 4
-
2024-07-07 15:42
A dlaczego na chodniku chcesz panicznie uciekać na bok? Jesteś na chodniku.
- 0 0
-
2024-07-06 11:30
Tylko, że większość rowerzystów
Nie interpretuje dzwonienia "uwaga najeżdżam" tylko " drogi bo jadę" i tu jest cały problem
- 21 6
-
2024-07-06 09:24
Jak mija nas kilku rowerzystów w ciągu godziny to ok. (5)
Mogę ustąpić. Ale jak dzwoni na nas 20ty rowerzysta lub gość na hulajnodze z rzędu i 5 metrów nie można przejść spokojnie po chodniku to zaczynamy iść środkiem i nikomu nie ustępujemy. To nie autostrada. Latem to jest koszmar.
- 31 7
-
2024-07-06 10:08
Jeszcze żaden hulajgonista ni rowerzysta nie użył przy mnie dzwonka (2)
- 5 7
-
2024-07-06 23:07
A powinni.
- 1 1
-
2024-07-06 11:52
Bo nie chodzisz pieszo?
- 11 0
-
2024-07-06 09:40
Serio20stu?gdzie? (1)
To nie chodź po ścieżce rowerowej. W mieście jest tyle głośniejszych dźwięków, że aż dziwi problem z dzwonkiem , który po to jest montowany na rowerach, aby ostrzegać pieszego
- 14 14
-
2024-07-06 10:38
Na 10 Lutego, gdzie ludziom przy Poczcie Głównej
wyszykowali chodnik o szerokości mniejszej niż przewiduje Ustawa.
- 13 2
-
2024-07-06 08:59
Zgadzam sie absolutmie - dzwonek jest dobrym rozwiązaniem (6)
Dzwonienie nie jest napastliwym "zejdź mi z drogi", ale ostrzezeniem, by nie zmieniać swojej pozycji na chodniku, np. nie wykonywać skrętu w bok. Własnie cicho nadjeżdżający za plecami rowerzysta jest zagrozeniem, bo przestraszony człowiek robi często gwałtowny, odruchowy skok w bok.
- 28 11
-
2024-07-07 09:51
Mylisz się !! (2)
Niestety w PL dzwonka używa się żeby pieszy usunął się z chodnika... kulturalny rowerzysta zwolni powie przepraszam jak np. Piesi idą obok siebie, podziękuje po przejechaniu a cham będzie dzwonił bo on musi przejechać. Niech taki chętnie używający dzwonka niby dla ostrzeżenia pieszych pomyśli jak by się czuł jadąc jezdnią gdzie tak samo troskliwi
Niestety w PL dzwonka używa się żeby pieszy usunął się z chodnika... kulturalny rowerzysta zwolni powie przepraszam jak np. Piesi idą obok siebie, podziękuje po przejechaniu a cham będzie dzwonił bo on musi przejechać. Niech taki chętnie używający dzwonka niby dla ostrzeżenia pieszych pomyśli jak by się czuł jadąc jezdnią gdzie tak samo troskliwi kierowcy jak on ostrzegali go klaksonem ze zaraz będzie wyprzedzany... sam jestem rowerzystą i pieszym. Nigdy nie dzwonię na pieszych na chodniku bo pieszych jest tam "u siebie" i ma bezwzględne pierwszeństwo. Jak się śpieszę to jadę ulicą. A z tym ostrzeganiem to TYLKO wymówka. W razie jak pieszy, dziecko lub pies zmieni kierunek ruchu i dojdzie do wypadku, to wyłączna wina rowerzysty dlatego przy pieszych z dziećmi lub psami zwalniam niemal do zera i przejeżdżam dopiero jak jest bezpieczna możliwośćprzejazdu. Niestety tak zachowują się wyłącznie kulturalni rowerzyści a takich jest mniejszość :( autor artykułu ma niestety 100% racji.
- 3 3
-
2024-07-07 10:46
Wytłumacz proszę (1)
Po co jest dzwonek montowany na rowerze i kiedy można łaskawie go użyć?
- 1 2
-
2024-07-07 12:49
Tylko i wyłącznie w celu uniknięcia bezpośredniego zagrożenia
Nie do poganiania czy informowania. Powinieneś to wiedzieć, skoro poruszasz się po drogach publicznych masz obowiązek znać PoRD
- 1 2
-
2024-07-06 09:25
(2)
Mi sie kiedyś zdarzył rowerzysta (starszy pan) z trąbką zamiast dzwonka na chodniku. Od tego czasu jestem przeciwnikiem dzwonienia
- 7 9
-
2024-07-06 10:11
Lepiej, by Ci się więcej pan z trąbką już nie darzył (1)
- 1 0
-
2024-07-06 10:22
a może trzeba właśnie życzyć pana z "trąbką"
- 2 1
-
2024-07-06 08:36
Też tak uważam.
Dzwonek to wcale nie przeganianie pieszego. To tylko ostrzeżenie, aby pieszy wiedział, że jadę.
- 23 16
-
2024-07-06 08:21
Rowerzysta po chodniku ma jechać z prędkością pieszego! (5)
Takie są przepisy. Jeśli nie ma miejsca na wyprzedzanie to nie wyprzedza i tyle.
- 50 7
-
2024-07-06 10:13
Jeżdżą z prędkością samochodu.
Lecz nikt tego nie weryfikuje. Policja drogowa nie robi nic.
Zaczynam podejrzewać, że dyrektywa nicnierobienia przyszła z góry.- 9 4
-
2024-07-06 08:43
Przepisy (3)
Z tego co się orientuję to rowerzysta w ogóle nie może poruszać się chodnikiem, jeśli jest dostępna droga rowerowa albo ulica do 50km/h ma Obowiązek jechać drogą lub ulicą. Tak kiedyś dostałam pouczenie od policji. Jechałam w nocy chodnikiem, bo był pusty i czułam się bezpieczniej. Policja mnie zatrzymała i chcieli dać mandat ale koniec końców tylko pouczyli. Od teraz już nigdy nie jeżdżę chodnikiem w w/w przypadkach.
- 25 4
-
2024-07-06 10:15
Ale policja śpi. Do centrum Gdyni nie dociera.
A tam prawie nikt nie przemieszcza się ścieżką, a jedzie po chodniku.
- 5 0
-
2024-07-06 09:19
Są wyjątki w przepisach kiedy można (1)
Ale wtedy trzeba zachować prędkość pieszego. Szkoda, że w dzień nie wystawiają mandatów na chodnikach. Kilku rowerzystom można nawet ustąpić. Ale jak co minutę ktoś na człowieka dzwoni to już się robi mocno uciążliwe.
- 10 1
-
2024-07-06 10:15
Nikt na nikogo nie dzwoni
- 1 8
-
2024-07-05 21:25
(1)
Ok, to dzisiaj zaczynam jeździć samochodem po chodniku i trąbić na pieszych. Przecież właśnie do tego służy klakson.
- 44 21
-
2024-07-06 08:38
Ja właśnie czekam kiedy
przestaniecie jeździć i parkować na drogach rowerowych.
- 11 11
-
2024-07-05 21:15
Dokladnie, w rzeczy samej. (16)
Dzwonek jest po to, aby ostrzegać z daleka. Sam "tępię" rowerzystow bez dzwonków, tzw. niereformowalnych, i ciągle pouczam, aby wreszcie poczynili tą mała inwestycję, bo dzwonek to nie obciach, tylko konieczność
- 24 34
-
2024-07-06 08:12
to nawet obowiązkowe wyposażenie roweru, jak światła (i hamulec)
- 13 1
-
2024-07-05 21:29
Dzwonek? (14)
Nie, rowerzysta, jak ma mało miejsca, to ma zejść i rower przeprowadzić. On jest gościem na chodniku.
Mnie rozwalaja całe rodzinki - mamusia tatuś i 'bombelki'... Jadą chodnikiem i dzwonią!
To ja pieszy na trawę, czy ulice mam wyskoczyć?- 52 10
-
2024-07-07 13:46
Tobie przeszkadza
Dzwonienie, ale wyobraź sobie, że są tacy piesi, którzy chcą, żeby rowerzyści go używali i ostrzegali o tym, że jadą, a nie cichaczem pędzili chodnikiem-wtedy też można się przestraszyć. Wszystkim nie dogodzisz
- 0 0
-
2024-07-06 22:56
Do domu spadaj
- 0 1
-
2024-07-06 10:39
W krzaki, o ile są.
- 1 3
-
2024-07-06 00:34
(4)
Wystarczy poruszać się prawą stroną jak należy, a nie całą szerokością chodnika jak święta krowa. Nawet idąc pieszo nie raz można się wkurzyć, bo idzie taki od lewej do prawej i nie patrzy, że ktoś może chce go wyprzedzić.
- 25 24
-
2024-07-06 13:22
Najlepsze, jak coś i zasadach bredzi ktoś, kto z premedytacją je łamie
Od poruszania się rowerów jest DDR lub jezdnia, nie chodnik
- 6 3
-
2024-07-06 10:00
Powodzenia na chodnikach bo szerokości 1,5 m za porwane ciuchy uciekający rowerzysta mi kasy nie spłaci
- 9 3
-
2024-07-06 09:46
(1)
Dokładnie, mamy ruch prawostronny to trzymajmy się zasad i każdemu umożliwiajmy się poruszanie. Albo te zombi wpatrzone w telefony. Apropl muszę kupić dzwonek :)
- 3 6
-
2024-07-07 13:05
Zaiste trzymaj się zasad i nie poruszaj się rowerem po chodnikach
Ruch prawostronny obowiązuje kierujących pojazdami i UTO. Nie pieszych. Jak twierdzisz inaczej - podaj przepis. Pieszy jest wręcz zobowiązany do poruszania się przy lewej krawędzi jezdni, jak nie ma chodnika.
- 0 0
-
2024-07-06 00:04
niech się nie zdziwi jak od wystraszonego inwalidy kulą zarobi
- 14 6
-
2024-07-05 22:34
(4)
Dziecko do 10rż i opiekun ma obowiązek poruszać się po chodniku, nie może ani po ulicy ani po drodze rowerowej, dzieci powyżej 10rż mogą poruszać się na rowerze tylko gdy posiadają kartę rowerową i jeździć mają obowiązek drogą rowerową, a jak takowej nie ma to jezdnią
- 16 6
-
2024-07-06 11:32
Dziecko do 10 rz w świetle prawa jest pieszym
Dlatego może wszystko to , co pieszy. Natomiast opiekun nie. Opiekun ma tylko warunkowe prawo poruszać się rowerem po chodniku z dzieckiem. Na przejściach np. już nie (a dziecko tak :) )
- 4 2
-
2024-07-05 22:41
Kłamiesz (2)
Opiekun rowerzysty młodocianego (poruszającego się na własnym rowerze - to istotne) ma prawo, ale absolutnie nie obowiązek poruszać się po chodniku. Nie zmienia magicznie klasyfikacji na pieszego i ma obowiązek przeprowadzić rower przez PdP.
- 16 5
-
2024-07-06 00:19
(1)
Kaszojad do 10 roku życia nie ma prawa postawić nawet jednego koła na DRR, bo zgodnie z prawem jest pieszym.
- 8 8
-
2024-07-06 08:30
A ty czytasz posty, na które odpowiadasz, czy jesteś niepiśmienny?
- 6 1
-
2024-07-05 21:11
Dlaczego rowerzysta ma przeganiać pieszego z chodnika? Jakim prawem? (18)
Pierwszeństwo ma pieszy, rowerzysta na ścieżkę, i won.
- 67 20
-
2024-07-06 10:41
Teoretycznie. Bo jak jest, każdy widzi.
- 1 0
-
2024-07-05 21:13
(16)
Pierwszeństwo pieszy ma. Może natomiast nie mieć świadomości, że jedzie za nim rower.
Danie znać dzwonkiem o swojej obecności jest kulturalne i pozwala uniknąć zaskoczenia.- 32 44
-
2024-07-05 22:27
nie wysilaj się te ameby intelektualne nie rozumieją (1)
- 9 15
-
2024-07-06 13:24
Ameby intelektualne to jeżdżą rowerami po chodnikach
- 5 4
-
2024-07-05 21:20
Nie zgadzam się, jeśli rowerzysta jadąc po chodniku dzwoni na pieszych to nie po to aby zasygnalizować swoją obecność tylko po to aby pieszy ustąpił mu miejsce na chodniku.
- 37 14
-
2024-07-05 21:15
(12)
A może rowerzysta powinien zwolnić na chodniku jak już pieszego wyprzedza?
- 46 1
-
2024-07-05 21:21
(11)
I co z tego że zwolni?
Nigdy cię nie wystraszył rower, który podleciał z boku po cichu bez uprzedzenia, nawet jesli to było 10km/h?
Nigdy ci pieszy nie skręcił prosto pod koła, nawet jak jechałeś powoli?
Rowerzysta ma ustąpić pieszym i wyprzedzać powoli - ale ma też uprzedzić pieszych o swojej obecności, żeby np. gwałtownie nie skręcili ani nie machali nagle łapami gestykulując w trakcie rozmowy.
I do tego jest właśnie dzwonek.- 30 26
-
2024-07-05 22:14
No to masz jechać na tyle wolno, że pieszy się nie wystraszył i nie odskoczył.
- 25 6
-
2024-07-05 21:31
Rowerzysta ma się nie poruszać po chodniku (9)
Jeśli chodnik ma dopuszczony ruch rowerowy - ma się poruszać z prędkością pieszego (polecam lekturę PoRD). To wyklucza wyprzedzanie. Jak sobie pieszy chce machać łapami jago prawo. Jak trafi takiego rowerzystę, to rowerzysta jest winny nieustąpienia pierwszeństwa i kolizji.
- 34 12
-
2024-07-06 00:31
(1)
To popatrz sobie na znaki i poczytaj przepisy. W wielu miejscach są ścieżki pieszo-rowerowe, albo dozwolony jest ruch rowerów na chodnikach. Poza tym rowerzysta ma prawo poruszać się po chodniku, jeśli dozwolona prędkość na ulicy przekracza 50km/h.
- 6 8
-
2024-07-06 08:33
I w tych nielicznych sytuacjach ma poruszać się tak, że ani wyprzedzanie
ani jakiekolwiek ruchy ze strony pieszego nie będą wchodziły w grę
- 9 2
-
2024-07-05 21:42
(6)
Zacytuj proszę ten przepis o poruszaniu się z prędkością pieszego.
- 4 16
-
2024-07-05 22:20
Art 33 ust 6 (5)
Poruszasz się po drogach publicznych bez znajomości zasad na nich panujących?!
- 17 4
-
2024-07-05 23:41
(4)
No właśnie, czekałem aż to przytoczysz :)
W art 33 ust 6 jest napisane "z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego" a nie "z prędkością taką samą jak pieszy"
Więc cały twój wywód o wykluczeniu wyprzedzania możesz sobie o kant d... rozbić, "znawco" przepisów.- 7 21
-
2024-07-06 08:18
A co jest jeszcze tam napisane?
Czytaj calosc a nie tylko pasujaca czesc
- 8 1
-
2024-07-05 23:52
(2)
Pieszy idzie z prędkością 4km/h. Rowerzysta jadący 25km/h NIE porusza się z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego.
- 17 5
-
2024-07-06 00:18
(1)
Ale taki z prędkością 6 km/h jak najbardziej. I czaisz, że wtedy wyprzedza czy za trudne i trzeba ci to narysować?
- 6 12
-
2024-07-06 08:35
+50%? Życzę powodzenia w rysowaniu diagramów sędziemu, że to prędkość zbliżona
i że spełnia pozostałe uwarunkowania artykułu 33. Pogrążasz się coraz bardziej, i swoje środowisko ze sobą.
- 10 1
-
2024-07-06 01:03
Bzdura właśnie cichy rowerzysta to zagrożenie (28)
Robiłem kartę rowerową w latach 80 i tam mówiono jasno rower powinien posiadać dzwonek!!! i że służy on do informowania , że właśnie zbliża się rower -nieświadomych uczestników ruchu. Jeśli ktoś idzie nie widząc ciebie musi zadzwonić..Rowery bez sygnalizacji dźwiękowej nie mówię o klaksonie:) stwarzają zwyczajnie duże niebezpieczeństwo bo ich nie słychać. I tyle
- 418 184
-
2024-07-07 16:52
Teraz jest rok 2024 wiec uczono cie za komuny i komuna zyjesz
- 0 4
-
2024-07-07 02:02
A prawo
drogowe, to wyście poznali na tych kursach, towarzyszu? Bo na chodniku rower musi poruszać się z taką samą prędkością jak pieszy.
A w życiu nie widziałem pieszego z dzwonkiem w ręku.- 7 3
-
2024-07-06 17:48
To może zaktualizuj wiedzę o przepisach (2)
Bo rowery nie mają prawa jeździć po chodniku. Niech sobie rowerzyści dzwonią na innych rowerzystów na ścieżce rowerowej lub kierowców na ulicy.
- 11 3
-
2024-07-07 14:53
Nie siejscie dezinformacji (1)
rowery mają prawo jezdzić po chodnikach
- 0 2
-
2024-07-07 20:38
Tak, jeśli masz mniej niż 10 lat
albo gdy jest dramatyczna pogoda.
Normalnie rowerzyści nie mogą jeździć po chodnikach. Doucz się.- 1 0
-
2024-07-06 12:29
Rower musi (1)
Dzwonek jest obowiązkowy. A zadzwonienie to subtelne, ma komunikować ( nie straszyć ) że jedziemy. To jakby napisac że auta elektryczne starsza pieszych buczeniem a mogły by powiedzieć przepraszam.
- 7 5
-
2024-07-07 13:09
Nie, dzwonek nie jest od komunikowania że jedziemy
Polecam jednak lekturę artykułu 29 Prawa o Ruchu Drogowym
- 0 0
-
2024-07-06 10:32
Po chodniku nie jeździmy
- 24 5
-
2024-07-06 10:23
Rowerzysta na chodniku nie ma żadnych praw, bo znajduje się tam nielegalnie. (3)
A zatem to ostrzeganie o swojej obecności ma się odbywać tak, aby nie przeszkadzało to pieszym.
- 30 11
-
2024-07-06 12:39
Nielegalnie? (1)
Kolego jest sporo sytuacji kiedy może być na chodniku, a nawet kiedy musi. Np rodzic z małym dzieckiem na rowerku, nie może być na ścieżce rowerowej bo ... Dostanie mandat. Poczytaj przepisy warto, czasami zaskakują.
- 3 8
-
2024-07-07 13:12
" Np rodzic z małym dzieckiem na rowerku, nie może być na ścieżce rowerowej bo ... Dostanie mandat"
Większej bzdury dawno nie czytałem. W oparciu o który artykuł PoRD?- 1 1
-
2024-07-06 12:08
Niech wypowie się oficer policji przeszkolony w ruchu drogowym
I już
- 0 4
-
2024-07-06 10:12
To była za duinozirow. Twrqz rower nie musi mieć dzwonka (1)
Wszytkie zasady ruchu drogowego z lat 80 tych możesz sobie wsadzić między bajki. Obecne zasady ruchu drogowego nie nawet jienokrasjaljanzad pierwszenstwa tylko róbta co chceta a pierwszenstwa ma ten co wjechał pierwszy.
- 3 15
-
2024-07-06 10:34
Wg mnie w mießcie w ogóle rowerzyści
Są niepotrzebni
- 10 9
-
2024-07-06 10:09
zgadza sie ale wpisy buraków z blachoszrotów potwierdzaja ze oni nawet przepisów nie znaja !!
- 5 12
-
2024-07-06 09:36
Powinien być zakaz rowerów w miastach. (2)
Do lasu z nimi.
- 10 14
-
2024-07-06 15:33
zakaz ludzi w miastach. W koncu to oni robia chlew!
- 1 2
-
2024-07-06 14:33
W lesie też jak dzikusy się zachowują:(
- 3 1
-
2024-07-06 08:59
(3)
Bzdura to twoja wypowiedź. Rowerzysta na chodniku nie powinien przebywać, jedynie prowadzić rower. Jeśli zaś jest to chodnik z udostępnionym ruchem rowerowym to pieszy ma pierwszeństwo .. więc nie dzwoń chamsko tylko zwolnij lub zaczekaj wz ludzie przejdą ...proste?.
- 23 12
-
2024-07-06 13:52
Na podstawie jakich przepisów? (2)
Czy może twojego widzimisię?
- 0 5
-
2024-07-07 13:14
Na podstawie artykułu 33 Prawa o Ruchu Drogowym, piracie drogowy (1)
- 1 0
-
2024-07-07 14:54
Jest chyba z 5 wyjątków jednym z nich jest jazda z dziećmi
- 0 0
-
2024-07-06 08:40
Ależ używaj (1)
Jadąc tymi trasami, gdzie Ci wolno. I wyłącznie wtedy, gdy trzeba. Używanie sygnałów dźwiękowych przez pojazdy w terenie zabudowanych jest ograniczone do bardzo nielicznych sytuacji, i żadne informowanie do nich nie należy.
- 20 8
-
2024-07-06 08:53
kolejny psycho pata rowerowy?
- 9 5
-
2024-07-06 08:38
Rowerem po chodniku (1)
Rozumiem jazdę rowerzysty po chodniku kiedy nie ma ścieżki rowerowej ale nie akceptuje kiedy z drugiej strony ulicy jest ścieżka rowerowa ,taka sytuacja jest nagminna
- 23 4
-
2024-07-06 12:09
Nie znasz przepisów
Masz prawo jazdy?
- 2 2
-
2024-07-06 08:36
Mówiono też, że rowerem jeździ się po jezdni a nie po chodniku. (1)
- 15 6
-
2024-07-07 14:56
Do końca trwania milicji ta goniła młodocianych rowerzystów z ulic
I kierowała na chodniki . Chyba że ktoś jechał z pełnoletnim uczestnikiem ruchu
- 0 0
-
2024-07-06 04:47
Niekoniecznie (6)
Rowerzysta niekoniecznie chce wymusić isunięcie się z drogi. Rower jest praktycznie bezszelestny. Jadąc za pieszymi chce ich po prostu ostrzec. Robiąc to z daleka używam dzwonka zamiast się drzeć, co też nie jest kulturalne i wydaje się agresywne. Wtedy pieszy wie że jadę i przewidywalnie i świadomie zejdzie z drogi, nie uskakując nagle w lewo lub w prawo.
- 36 13
-
2024-07-08 00:57
Ale pieszy nie ma Ci zejśc z drogi na chodniku
Tylko Ty masz albo zjechać z chodnika albo za nim jechać albo go wyminać jeśli jest dosć miejsca
Jeśli nie ma tego miejsca to łamiesz prawo jadąc po chodniku i jest to tak sami zasadne jakby z samochodu jadącego po ścieżce rowerowej za plecami Ci ktoś trąbił klaksonem żebyś mu na jezdnię zjechał- 2 0
-
2024-07-06 11:49
Racja
ja wolę gdy rowerzysta użyje dzwonka, nie słyszę rowerów za plecami
- 1 3
-
2024-07-06 10:14
Dokladnie tak jest ale tutaj iema postów od pieszych sa tylko od buraczków z blachosmrodów parkujacych na chodnikach
blokujacych chodniki tak ze przejsc sie nieda czy nawet omijajacych korki jadac chodnikiem a jak ostatnio w raporcie takie buraki jechały pod prad trawnikiem i chciały rozjechac drogowca!
- 0 2
-
2024-07-06 09:12
Trudno więc, jesteś na chodniku. Pieszy ma pierwszeństwo. Nikogo nie ostrzegaj o swojej obecności dzwonkiem ale zsiadaj z roweru i tyle. Proste?
- 4 3
-
2024-07-06 08:45
Prawo o ruchu drogowym (1)
Art. 33 ust 1 oraz 6
Art. 29 ust. 2 pkt 3- 2 0
-
2024-07-07 10:43
Znam
Prawo o ruchu drogowym, ale artykuł nie jest o przepisach.
- 0 1
-
2024-07-06 07:32
Nie dzwonię jeżeli nie muszę, ale jeżeli idzie grupa całą szerokością to nie ma wyjścia, bo inaczej nie przejadę, natomiast robię to z dużej odległości żeby nie straszyć i na chodnikach z dopuszczeniem ruchu rowerowego np na Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.
- 30 12
-
2024-07-05 21:25
Właśnie tak robię (10)
Zwalniam, czasem nawet zatrzymuję się. Ponieważ to piesi są na chodniku u siebie, nie dzwonię. Zakładam, że pieszy może nagle szybko ruszyć w losowym kierunku, bo część pieszych tak właśnie robi. Bardzo często tak robią słysząc dzwonek, mogą tak zareagować na niespodziane przepraszam".
- 330 27
-
2024-07-06 05:57
(3)
Też jesteś u siebie, masz prawo z chodnika korzystać w niektórych sytuacjach.
- 3 15
-
2024-07-06 08:46
Jeśli będzie miał prawo korzystać z chodnika
To i tak będzie tam gościem i ma obowiązek ustępować pieszym każdorazowo oraz poruszać się z ich prędkością
- 5 1
-
2024-07-06 08:00
Te sytuacje można policzyć na palcach jednej ręki. W 90% przypadków rowerzystów nie powinno być na chodniku.
- 9 1
-
2024-07-06 07:04
Zgadza się, ale nie masz prawa nikogo przeganiać z chodnika bo ty jedziesz i dzwonisz aby ci ustąpić miejsce. Miejsce to można ustąpić starszym schorowanym w komunikacji miejskiej, ale nie rowerzyście na chodniku.
- 15 3
-
2024-07-05 23:54
(1)
Ja tak też robię zawsze, zwalniam, przepraszam i dziękuję, natomiast ostatnio usłyszałam od właśnie pieszej komentarz :"a dzwonka nie masz???" Z pretensjami, że nie zasygnalizowałam, że jadę. Oczywiście nie pchałam się na nią z rowerem, tylko jechałam powoli za nią, czekając na odpowiedni moment do wyprzedzenia, w końcu to ona była "u siebie", a nie ja na ścieżce rowerowej. Więc mam mieszane uczucia po tym incydencie.
- 12 4
-
2024-07-06 07:06
To był wyjątek, pewnie sama tak robi i dlatego tak powiedziała.
- 10 2
-
2024-07-05 22:03
(2)
Przepraszam można powiedzieć uprzejmie i nikogo nie wystraszyć, można tez krzyknąć. Wtedy, owszem, nie wiele lepsze jest od dzwonka,
- 5 10
-
2024-07-05 22:18
Dzwonek
mi nie przeszkadza. Nie odczuwam na jego dźwięk strachu. Po to są przecież montowane w rowerach. Gorzej jak ktoś jedzie Ci na pełnej petardzie za plecami (oczywiście po chodniku)i w ogóle nie sygnalizuje w żaden sposób
- 19 20
-
2024-07-05 22:15
Chyba, że ..
Pieszy ma słuchawki na uszach.
- 11 13
-
2024-07-05 21:53
Ja nie dzwonię tylko pykam o dźwignię przerzutki
i słychać, że ktoś się zbliża. Nie wygląda to jakbym kogoś przeganiał, ale zaznaczam swoją obecność i to w zupełności wystarczy.
- 24 9
-
2024-07-05 21:10
(30)
Rowerzyści, zawsze chcą całej przestrzeni dla siebie. Na drodze, skrzyżowaniu, chodniku. Nie ma bardziej zachłannej, roszczeniowej i samolubnej grupy niż oni no może poza rodzinami z dziećmi.
- 349 167
-
2024-07-06 09:08
To jest po prostu brak znajomości zasad ruchu drogowego lub olewanie tych zasad, a bo nie jadę autem tylko sobie smigam rowerem, więc to tak jakbym bym był pieszo.
- 4 0
-
2024-07-06 06:44
Niestety są. To hulajnogowcy.
- 4 2
-
2024-07-06 00:21
jest proste rozwiazanie zabrac jeden pas w kazda strone spalinowym szrotom w miescie i przeznaczyc na rowerzystów (1)
- 9 18
-
2024-07-06 06:20
Ja bym dodał jeszcze pół drugiego furmankom z pod znaku czerwonego krzyża .
- 5 2
-
2024-07-06 06:28
Na drodze
Na skrzyżowaniu, chodniku, parkingu, placach, wolnym skrawku zieleni - samochody wlasnie to zabierają.
- 8 7
-
2024-07-06 06:24
Szczerze patrzac na zajeta przestrzen
I zniszczonetereny zielone powiedziałbym to o samochodach.
- 9 8
-
2024-07-05 22:34
Lecz się człowieku
Jestem kierowcą rowerzystą i pieszym. Wiem jakie popełniają błędy wszyscy z wymienionych grup. Jak muszę zjechać rowerem na chodnik to albo zchodzę z roweru albo jadę powoli za pieszymi. A wjeżdżam tylko tam gdzie jest naprawdę szeroki chodnik a nie na styk. A jak widzę osoby starsze albo dzieci to zatrzymuję się całkowicie i się do nich uśmiecham.Nigdy nie robię niczego takiego żeby pieszy poczuł się, zagrożony. Więc nie mów o wszystkich bo się ośmieszasz
- 31 2
-
2024-07-05 22:31
Wiesz ze bez dzieci bedziesz jadl internet (1)
Bo kto zarobi na Twój zus
- 12 15
-
2024-07-05 22:36
ZUS już jest bankrutem, nie spodziewaj się, że ktoś zarobi na twoją emeryturę. Na pewno nie beżowi najeźdźcy.
- 8 7
-
2024-07-05 22:30
Gorsi sa psiarze (3)
Odwal się od rodzin. Rodzina z dziecmi będzie się składać na twoj zus
- 14 16
-
2024-07-06 09:30
może tak, a może nie
jak na razie to wszyscy składają się na rodziny z dziećmi
W przyszłości taka rodzina może:
- wyemigrować
- zginąć w wypadku
- być bezrobotna
Przynajmniej w tych wymienionych przypadkach nie będzie składać się na ZUS dla nikogo- 0 2
-
2024-07-05 23:09
(1)
ZUS już dawno upadnie zanim z. Jego skorzystam
- 3 2
-
2024-07-05 23:26
Ja, ja jestem ja, innych nie ma
- 4 2
-
2024-07-05 22:16
Nieprawda !
- 4 7
-
2024-07-05 21:25
No może poza kierowcami (15)
Parking płatny powoduje krwotok z nosa, dlatego trzeba zastawić chodnik, przejście, trawnik. Są bezpłatne.
- 25 13
-
2024-07-05 22:17
A to prawda!
- 8 4
-
2024-07-05 21:37
(13)
No i jeszcze wyganianie z jezdni prawidłowo jadących rowerzystów jak tylko zobaczą kawałek mistycznego czerwonego asfaltu/kostki albo rowerka namalowanego na chodniku.... Jak na Wielkopolskiej,ofiar grudnia, przywidzkiej, trakcie św. Wojciecha czy grunwaldzkiej/zwycięstwa i trakcie konnym.... A można tych ulic wymieniać i wymieniać....
Strefa 30, jedziesz z taką prędkością a im za wolną to trąbią i wyprzedzają na styk... Sobie jeszcze coś krzyczą przez okno...- 14 22
-
2024-07-05 22:29
(1)
Rowerzyści którzy jadą ulicą jak mają drogę rowerową to ped**arze.... którym powinno się wlepiać mandaty po 5tys. Stać Cię na cienkie oponki, na łamanie zasad poruszania się po drodze, to stać Cię na mandacik za każdym razem gdy nie jedziesz po drodze rowerowej
- 21 10
-
2024-07-05 22:34
Proponuję popatrzeć na znaki, albo douczyć się przepisów.
A powiedz mi gdzie w ciągu ul. trakt Świętego Wojciecha masz drogę dla rowerów? Od samego Pruszcza GD aż do nowego wiaduktu na biskupiej górce nie ma!!
P.S.
Tylko znak c-13 (samodzielne lub z c16) zobowiązuje mnie do jazdy po drodze dla rowerów!!- 8 5
-
2024-07-05 22:12
(4)
Cały artykuł jest o dzwoniących rowerzystach, którym przeszkadza jak piesi przez pół sekundy blokują im drogę, a ty narzekasz na kierowców wkurzających się, gdy rowerzyści na dużo dłużej blokują drogę i nie dają się wyprzedzić?
- 15 6
-
2024-07-07 13:20
Jeśli nie ma DDR wytyczonegi dla kierunku poruszania się rowerzysty (czyli zgodnie z Konwencją Wiedeńską - po prawej stronie)
rowerzysta ma obowiązek poruszać się jezdną. Blokuje ciebie tak samo, jak inne samochody przed tobą - też mają prawo tam być i jechać np. 20 km/h. Nie histeryzuj. A jak zgodny z prawem ruch drogowy doprowadza do histerii, może czas przesiaść się na komunikację miejską.
- 0 0
-
2024-07-06 08:50
Pewnie dlatego, że jego przedmówca koniecznie musiał przywołać najbardziej uprzywilejowaną na polskich drogach grupę
A tu akurat nie ma wątpliwości, kto nią jest. Spytaj pierwszego z brzegu obcokrajowca, który z natury rzeczy nie ma lokalnego skrzywienia.
- 1 0
-
2024-07-06 07:57
Ty jako kierowca też nieraz blokujesz drogę innym kierowcom. I co?
- 3 1
-
2024-07-05 22:14
O ten komentarz jest o tym jak to roszczeniowi w ogóle są rowerzyści a chyba ktoś tu kierowców nie widzi...
- 6 6
-
2024-07-05 22:07
(3)
Jeździłem ostatnio jakiś czas po włoskich drogach. Tam nie ma żadnej zasady 1,5m. Samochody wymijają rowerzystów nie zmieniając nawet pasa, rowerzyści jadą przy krawędzi jezdni. Nikt nie uprawia tam hipokryzji polegającej na tym że rowerzyści mijający samochody o włos to już ok, a samochód musi objechać rowerzystę jadącego środkiem, niekiedy
Jeździłem ostatnio jakiś czas po włoskich drogach. Tam nie ma żadnej zasady 1,5m. Samochody wymijają rowerzystów nie zmieniając nawet pasa, rowerzyści jadą przy krawędzi jezdni. Nikt nie uprawia tam hipokryzji polegającej na tym że rowerzyści mijający samochody o włos to już ok, a samochód musi objechać rowerzystę jadącego środkiem, niekiedy slalomem żeby utrudnić wyminięcie. Zwyczajnie wystarczy nie robić sobie na złość, zauważać innych na drodze i nie przeszkadzać sobie... ale to już zupełnie inna mentalność niż u nas. :( Przykre.
- 11 10
-
2024-07-06 08:54
Oczywiście, że jest
Nawet co jakiś czas masz na niektórych drogach tabliczki o niej przypominające. Raczej niepotrzebne, bo kierowcy potrafią cały zjazd serpentynami spokojnie jechać za rowerzystą bez wyprzedzania, o ile nie mają PL na tablicy rejestracyjnej...
- 1 0
-
2024-07-06 07:59
Szczerze, nie zauważyłam żeby rowerzyści jeździli u nas środkiem drogi i to jeszcze slalomem żeby zrobić tobie na złość. A co do mijania o włos, to rusz wyobraźnią i pomyśl jakie to dla rowerzysty niebezpieczne
- 4 3
-
2024-07-05 23:04
Hipokryzja to pierwsza i podstawowa cecha polskich kierowców.
- 6 3
-
2024-07-05 21:59
(1)
Chyba masz niewygodne siodełko bo cię **** boli
- 7 7
-
2024-07-05 22:09
Chyba musi być jednak zarąbiście wygodne bo mam pewnie najechane więcej na rowerze niż ty autem..
- 7 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.