• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści nie ustępują pierwszeństwa na Oruni. Będą zmiany w ruchu?

Maciej Naskręt
23 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Kierowcy proszą o uspokojenie ruchu rowerowego w obrębie ul. Podmiejskiej na Oruni. zobacz na mapie Gdańska Rowerzyści korzystający z drogi technicznej przy Kanale Raduni nie ustępują pierwszeństwa przejazdu samochodom. Nasz film to potwierdza, więc sprawą zajmie się Miejska Komisja do Spraw Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Gdańsku.



Czy drogowcy powinni uspokoić ruch rowerowy przy ul. Podmiejskiej?

Od początku wiosny rowerzyści mogą korzystać z nowego chodnika technicznego wzdłuż Kanału Raduni. Został on zbudowany w ramach remontu koryta wspomnianego kanału. Choć oficjalnie chodnik nie jest drogą dla rowerów, rowerzyści często tam jeżdżą. Czują się tam bezpieczniej, niż jadąc z i do centrum Gdańska Traktem św. Wojciecha.

Po drodze wspomniany chodnik przecina ul. Podmiejską - ruchliwą ulicę, która łączy m.in. Orunię Górną z Orunią i dalej z centrum miasta. W ciągu godziny potrafi przejechać tam prawie 3 tys. samochodów. Jednak rowerzyści na to nie zważają i przejeżdżają przez jezdnię, jakby była częścią drogi rowerowej. Powinni natomiast dojechać do położonego ok. 30 metrów dalej przejścia dla pieszych.

- Ulica od Traktu św. Wojciecha do ul. Podmiejskiej biegnie po łuku i w dodatku pod górę, a widok na chodnik, po którym jeżdżą rowerzyści na domiar złego zasłania budynek. Miałam już dwie sytuacje, w których musiałam gwałtownie hamować wyjeżdżając zza budynku, bo rowerzysta wyjechał tam mi na jezdnię. Należy szybko uspokoić ruch rowerów w tym miejscu, bo inaczej za chwilę dojdzie do nieszczęścia - opowiada pani Wioleta, mieszkanka Oruni.

Drogowcy powinni tam zacząć od odmalowania podwójnej linii ciągłej. Dalej mogą rozważyć wprowadzenie jeszcze trzech propozycji. Pierwsza to montaż barierek, które skierują rowerzystów na pobliskie przejście dla pieszych. Należałoby je zamontować na ul. Podmiejskiej tylko od strony Oruni Gościnnej, bowiem po drugiej stronie odcięłyby dojazd służbom ratowniczym do budynków i samego Kanału Raduni.

Drugie rozwiązanie to lepsze oznakowanie miejsca. Należałoby ustawić znaki zachęcające rowerzystów do przejścia na drugą stronę ulicy, wykorzystując przy tym tzw. zebrę.

Można by także urządzić we wspomnianym miejscu przejazd dla rowerów, ale należałoby rozwiązać problem ograniczonej widoczności dla kierowców. Progi zwalniające nie zdałyby egzaminu przed ewentualnym przejazdem dla rowerów, bowiem droga jest na wzniesieniu. Tworzyłyby się tam korki nie tylko zimą.

Problem zgłosiliśmy Zarządowi Dróg i Zieleni w Gdańsku, który nadzoruje sytuację drogową w mieście. Jest szansa, że niebawem sprawa zostanie rozwiązana.

- Informację o kłopotach w ruchu traktujemy jako wniosek o zmianę oznakowania. Niebawem rozpatrzy ją miejska komisja do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego w Gdańsku - zapewnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Do czasu zajęcia się sprawą przez urzędników, rowerzystom i kierowcom we wspomnianym miejscu zalecamy szczególną ostrożność i korzystanie z wyobraźni podczas jazdy.

Przebudowa Kanału Raduni na finiszu. Film archiwalny - wykonany w pod koniec lutego br.

Miejsca

Opinie (439) 5 zablokowanych

  • Dyskusję o prawach rowerzystów należy zacząć (9)

    Punktem zerowym jakiejkolwiek dyskusji o prawach rowerzystów do poruszania się po drogach powinien być bezwzględny wymóg posiadania przez rowerzystów ubezpieczenia OC, uprawnień uzyskiwanych w drodze egzaminu (w tym teoretycznego z przepisów), tablic rejestracyjnych umożliwiających łatwą identyfikację właściciela roweru przez służby, płacenia podatku drogowego w stosunku odpowiednim do ilości tras rowerowych w mieście.
    Wprowadzenia jasnych przepisów dotyczących utrudniania ruchu przez poruszanie się ze zbyt powolną prędkością i w związku z tym jadnego nakazu dla rowerzystów ułatwienia wyprzedzania, a w razie trudności z wyprzedzeniem bezwzględny nakaz zjazdu z drogi.

    Dopiero potem możemy ZACZĄĆ dyskusję o tym kto kogo powinien na drodze przepuszczać.
    Póki co drodzy rowerzyści - jesteście na drodze gośćmi, póki co tolerowanymi lecz nie radzę nadużywać gościnności, bo zostaniecie pozbawieni tego prawa i rowerem sobie będziecie mogli jeździć najwyżej po lesie.

    • 20 39

    • kolejny który nie widzi różnicy między poruszającym się 20 km/h 10 kg rowerem (1)

      a poruszającym się 100 km/h 1 tonowym pojazdem mechanicznym

      • 19 6

      • to brat bliźniak tego Michałka z Hondy na molo w Sopocinie

        chyba że w policyjnym wariatkowie mają internet dla pacjów

        • 11 5

    • przybij piątkę... naprawdę. śmieszny jesteś.

      z takimi poglądami, to możesz się wyprowadzić gdzieś głęboko do Afryki

      może pieszym tez zaczniesz stawiać takie wymagania?

      a może wolisz, żeby każdy rowerzysta przesiadł się do auta? na pewno krócej postoisz w korku i łatwiej znajdziesz miejsce do parkowania.

      ruch pieszy i rowerowy powinno się promować wszystkimi sposobami, a takie idiotyczne pomysły, jak podatki od jazdy rowerem, jakaś biurokracja i inne głupoty tylko zniechęciłyby ludzi do korzystania z roweru.

      Plusem roweru jest to, że wsiadasz i jedziesz. Za darmo, sprawnie i zdrowo. I nie przywłaszczasz sobie tyle przestrzeni publicznej, co właściciele aut. Można z niej korzystać inaczej, a nie tylko poszerzać drogi i budować parkingi.

      • 21 6

    • naprawdę...

      zastanawiam się, kim jest, czym się zajmuje, czym jeździ (...), który wymyśla takie bzdury:))))

      • 14 2

    • Ja bym jeszcze dodał

      asygnaty na zakup rowerów, certyfikaty dopuszczenia do ruchu, koncesję na użytkowanie w terenie miejskim, przeglądy techniczne najlepiej co miesiąc i skrzynkę viabox z opłatami na każdym skrzyżowaniu.

      • 9 3

    • idioto chory na mózg podatku drogowego nie ma już kilkanaście lat.O jakich ty podatkach piszesz oszołomie?Drogi rowerowe powstają w miastach za pieniądze miejskie min z lokalnych podatków baranie

      • 3 2

    • nakaz zjazdu z drogi baranie?Takie rzeczy już były na szczęście w Europie z takich debili jak ty sie śmieją a poglądy takich palantów to muzeum osobliwości

      • 3 1

    • A ty kimś jesteś malutki człowieczku że śmiesz dyktować jakieś dyrdymały ?

      Faktycznie - nie ma o czy z tobą gadać.

      • 0 0

    • OC dla cyklistów - jestem za.

      Ostatnio taki wyskoczył mi przed maskę na wysokości Parku Oruńskiego. Mało który cyklista patrzy czy jedzie samochód. Mimo braku oznakowania tną przez jezdnię. Niech zdają sobie sprawę, że jadąc od strony Traktu praktycznie nie widać ścieżki w stronę Gdańska. Raz że jest ona wyżej niż jezdnia to dwa że odwrócona o prawie 180 stopni. Cyklistów ratuje tylko i wyłącznie to, że nawierzchnia jezdni i zakręt na most wymusza zachowanie nieznacznej prędkości. Dlatego winno obowiązywać OC m. innymi dla cyklistów. Spróbujcie uzyskać odszkodowanie od takiego cyklisty w przypadku spowodowania przez niego kolizji. Na opisywanej ścieżce "technicznej" o to nie trudno.

      • 1 0

  • czekam na was swiete krowy rowerowe (2)

    potrace jednego z drugim to odechce wam sie wymuszac i zapieprzac ile bozia dala w nogach

    • 9 32

    • Po monciaku pojeździj

      • 21 2

    • czyzby w areszcie mieli internet i Michal L może się wypowiadać?

      • 11 1

  • Najlepsza droga dla rowerów

    Najlepszą drogę trzeba zrobić dla rowerzystów, bo to mobilność najwyższej jakości. Może należy ułatwić im przejazd przez ulicę spowalniając samochody i robiąc wyraźnie oznakowanie dla kierowców. Ułatwimy rowerzystom to będzie lepiej, ułatwimy samochodom będzie jeszcze więcej smrodu, hałasu i korków. Wybierzmy sami, co wolimy.

    • 21 10

  • rowerzysci to wszedzie pedza i w d...e maja innych,a jak samochod takiego walnie to lament n całego

    • 7 18

  • (1)

    generalnie z Małomiejską i Podmiejską jest problem. I nie ma co czekać do 2020 na zrobienie z nimi porządku.
    Na wysokości przystanku 'Małomiejska n/ż' i kilkaset metrów w obie strony od nie go nie ma CHODNIKA. Nie piszę tu o ścieżce rowerowej, nie, aż tak daleko nie sięgają moje marzenia. Tam nie ma, z żadnej ze stron, chodnika. To nie jest normalne, żeby na ulicy łączącej jedno z większych osiedli z centrum miasta, piesi nie mieli jak się poruszać.
    Można by też zlikwidować prawoskręt na skrzyżowaniu z Zamiejską - pomogłoby w likwidacji korków porannych.

    • 17 0

    • oj tam, oj tam

      co w tym takiego strasznego, żeby w metropolii autobus zatrzymał się i wysadził ludzi w szczerym polu przy ruchliwej ulicy

      • 2 0

  • youtube.com/watch?v=paKmPiUJfE4

    • 1 6

  • Sciezki rowerowe. (6)

    Budowanie sciezek rowerowych to w wiekszosci przypadkach wyrzucanie pieniedzy w bloto! Po co budowac sciezke, skoro i tak debile jezdza ulica lub chodnikiem zamiast sciezka! Albo karac mandatami pedalarzy za utrudnianie ruchu samochodowego lub pieszego. Albo w ogole nie tracic na budowe pieniedzy! Oczywiscie jestem za opcja z mandatami.

    • 15 37

    • czyżbyć wrócił już z rajdu po Monciaku? (2)

      może masz dostęp do kompa w areszcie?

      • 4 7

      • Prawda boli? (1)

        Niestety taka prawda. Rowerzysci zamiast jezdzic po wybudowanej sciezce, jezdza obok chodnikiem lub ulica

        • 6 3

        • I przeszkadzją durnowatym nawet jadąc w POPRZEK

          ulicy

          • 0 2

    • (1)

      jak się buduje g.... to sorry takie są efekty

      • 2 4

      • Dlatego jest to forsa wyrzucona w bloto

        • 2 1

    • Lechu milicjancie - PRL się skończył. I nie przepisuj głupawego szablonu -

      bo bzdury waść prawisz że ludzie jeżdżą jezdniami a nie ścieżkami, choć przyznam że niekiedy masz rację, ale tylko wtedy gdy ścieżka obok to bubel, o czym ty nie masz zielonego pojęcia. Jak chcesz o tym pogadać to obowiązkowo przejedź się rowerem w celu zapoznania się z trójmiejskimi ścieżkami czy innymi traktami rowerowymi to wtedy mogę cię potraktować poważnie.

      • 1 3

  • to to nie jest droga rowerowa? to co Adamowicz otwierał z wielką pompą? (1)

    ścieżka rowerowa z Gdańska do Pruszcza to chyba to?

    • 12 5

    • właśnie redaktorku, ktoś tu kłamie

      albo Pan albo Budyń bo wasze wersje się wzajemnie wykluczają

      • 2 3

  • (4)

    No zbrodnia. Przez tych okropnych rowerzystów nie można rozpędzać się na łuku przed skrzyżowaniem i przejściem dla pieszych! I tak jakiś pieszy biedak lub moher spod kościoła może wedrzeć się na drogę i zmusić może nawet do zatrzymania się! SKANDAL!

    • 24 16

    • (3)

      Mohera zauważę jak wchodzi na przejście, ale jak jakis baran wjeżdza na rowerze 30km/h to robi to na swoją odpowiedzialność, łamiąc jednocześnie przepisy.

      • 9 4

      • (2)

        Nie łamie nic w Niemczech, UK, Francji, Danii, Szwecji, Czechach, Słowacji i da się go tam wypatrzeć

        a polskie ślepe cebulaki no nie dają rady, no nie potrafią, to ich przerasta! Faktycznie, bliżej nam do ZBiR niż do UE...

        • 11 8

        • chyba nigdy w UE nie byłeś, bo z dwupedałowcami jest taki sam problem (1)

          i potrąceń równie dużo

          różnica tylko taka, że tam to są święte krowy i bardzo rzadko ponoszą odpowiedzialność choćby 50km/h jechali przez przejście dla pieszych na czerwonym...

          • 4 5

          • no u nich to nawet rowerzysci daja rade 50 kmh

            kiedys tak mawiano o CCCP, ze wszysto tam większe, dorodniejsze, nawet pluskwy

            • 3 3

  • Właśnie przed chwilą mijałem rozgarniętego tatę

    który holował w przyczepce rowerowej dziecko.Oczywiście jest takim szpecem że po ruchliwej ul.Kartuskiej w Gdyni musiał jechać z tym dzieckiem.Po chodniku tylko cieniasy próbują.

    • 8 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane