- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (116 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (127 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (265 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (132 opinie)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (50 opinii)
- 6 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (295 opinii)
Rowerzysta wystrzelił jak z katapulty. Niebezpieczny zjazd na Rakoczego
Stromy zjazd, brak sygnalizacji i zasady ograniczonego zaufania to prosty przepis na groźne sytuacje, do jakich dochodzi na ul. Rakoczego w Gdańsku. Przekonał się o tym rowerzysta, po tym jak drogę zajechał mu kierowca audi. W wyniku zderzenia kierujący jednośladem wyleciał przez kierownicę, jak z katapulty, a jego rower uderzył w samochód naszej czytelniczki, która nagrała całe zdarzenie. Jak mówi, w tym miejscu do groźnych zdarzeń dochodzi zdecydowanie za często.
W efekcie - rowerzyści przecinający skrzyżowanie z ul. Piekarniczą na zielonym świetle, z dużą prędkością pokonują też kolejne, mniejsze skrzyżowania i właśnie w ten sposób doszło niedawno do groźnie wyglądającej kolizji jednośladu z samochodem marki audi.
Za przesłaną do Raportu wiadomość i nagranie momentu kolizji dziękujemy naszej czytelniczce.
Samo zdarzenie na szczęście tylko groźnie wyglądało, bo mogło zakończyć się o wiele bardziej tragicznie. Przede wszystkim rowerzysta - co widać na filmie - jechał bez kasku i w chwili uderzenia w przód pojazdu, który zajechał mu drogę, przeleciał niczym z katapulty głową w dół przez kierownicę.
Latający rowerzysta (341 opinii)
Mężczyzna może mówić o dużym szczęściu. Niewykluczone, że sam zdążył zminimalizować skutki kolizji, bo jak wynika z filmu, nie jechał z dużą prędkością. Prawdopodobnie więc widział jadące przed nim auto i na stromym zjeździe z ul. Rakoczego zdążył nieco wyhamować.
Po zderzeniu z suvem, rower wystrzelił w powietrze i uderzył w maskę samochodu naszej czytelniczki, która zatrzymała się, by włączyć się do ruchu. Rejestrator w jej samochodzie nagrał samo zdarzenie, a ona mówi nam, że do podobnych zdarzeń w tym miejscu dochodzi zdecydowanie częściej.
- Rowerzyści jadący z górki często nie są w stanie w tym miejscu wyhamować. Nie jest to jedyna taka sytuacja - napisała pod filmem.
Mandat dla sprawcy: 1,5 tys. zł
Na miejsce wezwano policję. Jak mówi nam Justyna Chabowska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, sprawca zdarzenia został ukarany mandatem w wysokości 1,5 tys. zł.
Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
- 37-letni obywatel Ukrainy jechał osobowym audi w kierunku ul. Nowolipie. Mężczyzna, skręcając w prawo, do jednej z posesji, nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście jadącemu drogą dla rowerów, co doprowadziło do zderzenia. Sprawca zdarzenia został ukarany mandatem karnym w wysokości 1500 zł - mówi Chabowska.
Od początku roku na ul. Rakoczego doszło do dwóch kolizji, w których udział brali rowerzyści oraz kierujący samochodami. W obu przypadkach sprawcy zostali ukarani mandatami.
Opinie (394) ponad 20 zablokowanych
-
2023-05-18 16:54
Opinia wyróżniona
W tej sytuacji nie miało znaczenia kto miał pierwszeństwo (68)
Jeśli rowerzysta porusza się szybciej niż pieszy to musi się liczyć z tym, że kierowca może go nie zauważyć, a skoro go nie zauważy to nie ustąpi mu pierwszeństwa. To nie jest duży obiekt jak samochód. Dlatego przed każdym przejazdem rowerowym powinny być progi zwalniające dla rowerzystów.
- 338 209
-
2023-05-22 12:59
Nie drogi kolego, dlaczego faworyzujesz ruchsamochodowy? skoro to rower jest na drodze z pierwszeństwem, to przed przekazdem nalezy ustawić szlaban dla samochodów. Kierowca powinien się zatrzymać, podnieść szlaban i szybko przejechac zanim opadnie, a jak nie jest w stanie, to zapewnić sobie pomoc osoby trzeciej.
- 0 0
-
2023-05-21 19:36
racja, nie to miało znaczenia!
według przeciętnego janusza
ten co większy, lepiej opancerzony, szybszy, na oczywiste pierwszeństwo
piechora ustępuje rowerom
rowery ustępują moturom
motury ustępują furom
fury ustępują tirom
tiry ustępują pociągom towarowym
a pociągi towarowe ścianom z granitu
w tym bantustanie trzeba by pieszym rozdać ziobrogloki
tylko wtedy prawo silńiejszego zastąpi prawo...
celniejszego?- 2 0
-
2023-05-19 11:49
Hmm
To znaczy, że poruszającym się jeszcze szybciej samochodom to już nie ustępujesz pierszeństwa wcale.
- 10 1
-
2023-05-19 11:41
Inne samochody również poruszają się szybciej niż piesi.
Czy to oznacza, że im również masz nie ustępować pierwszeństwa?
- 8 1
-
2023-05-19 11:14
Otóż to
Jak się z impetem wjeżdża, to skąd inni mają widzieć
- 1 7
-
2023-05-19 10:17
To nie dokonca tak (3)
Jeśli kierowca wykonuje manewr skrętu a nie jest pewien ze widzi dobrze w takiej sytuacji to raczej nie powinien jeździć autem.
- 10 3
-
2023-05-19 11:18
(2)
W tej konkretnej sytuacji , to kierowca jechał wolniej niż rower i zatrzymał się przed przejazdem rowerowym. Zauważcie, że to rowerzysta wjechał w samochód i to już stojący a nie odwrotnie . Samochód popełnił błąd zatrzymując się za daleko na przejeździe. Natomiast u rowerzysty brak było jakichkolwiek reakcji i obronnych. Sadząc po impecie w
W tej konkretnej sytuacji , to kierowca jechał wolniej niż rower i zatrzymał się przed przejazdem rowerowym. Zauważcie, że to rowerzysta wjechał w samochód i to już stojący a nie odwrotnie . Samochód popełnił błąd zatrzymując się za daleko na przejeździe. Natomiast u rowerzysty brak było jakichkolwiek reakcji i obronnych. Sadząc po impecie w jakim wjechał w bok audi, to jego prędkość przekraczała 30 km/h. Nic dziwnego jest tam duży spad i rower jest niesiony z duża prędkością. Sam jeżdżę i samochodem i rowerem. Zbliżając się do przejazdu zawsze patrzę czy samochód jedzie i jak się zachowuje i zmniejszam prędkość. Przecież tu nie chodzi o to , aby przerzucać się odpowiedzialnością kto winien, tylko tak jeździć , aby unikać kolizji . Dotyczy to zarówno rowerów, jak i samochodów. Oboje są bowiem równoprawnymi uczestnikami ruchu. Prawo o ruchu drogowym mówi o konieczności zachowania ostrożności. Tek ostrożności zabrakło rowerzyście, Gdyby choć trochę zwolnił przed przejazdem, mógłby wyhamować lub zwolnić , albo objechać stojący samochód i do kolizji nie doszłoby. Poza tym człowiek nie jest w stanie dojrzeć szybko poruszający się pojazd . Dla mnie wina jest po połowie.
- 6 9
-
2023-05-19 16:05
Nie zatrzymał się przed, tylko na przejeździe
Jaką reakcję podjąłbyś jako rowerzysta w tej sytuacji? Awaryjne hamowanie z hopką przez kierownicę, zmianę toru jazdy i wjechanie w pojazd z kamerą czy zwykłe hamowanie, jakie miało miejsce? Jak będziesz się poruszał samochodem po obwodnicy i ktoś podczas wyprzedzania wprasuje Cię w barierkę majestatycznie (zamiast gwałtownego manewru) wymuszając pierwszeństwo to też wina będzie po połowie?
- 6 0
-
2023-05-19 13:34
Dobrze, że nie jeździsz ani rowerem, ani samochodem. Bardzo dobrze też, że nie jesteś sędzią i twój wyrok w tej sprawie jest bez znaczenia.
- 9 2
-
2023-05-19 10:10
Farmosony
Jeżeli kierowca nie jest w stanie dostrzec rowerzysty to nie powinien otrzymać uprawnień do prowadzenia pojazdów.
- 11 3
-
2023-05-19 09:58
Czyli zatem mandat był niesłuszny Twoim zdaniem? Weź pod uwagę masę samochodu i rowerzysty. W tej sytuacji to zawsze kierowca samochodu powinien wykazać się uwagą i ustąpić pierwszeństwa. Tym bardziej, że rowerzysta jechał wolno.
- 10 3
-
2023-05-19 08:04
Jeśli masz prawo jazdy - oddaj je. Tak będzie lepiej - dla tych, którym możesz zrobić krzywdę, i dla Ciebie - oszczędzisz sobie odsiadki/kosztów grzywny/odszkodowania/renty dla ofiary Twojej ignorancji...
- 10 3
-
2023-05-19 06:30
Mam inny pomysł
Przed każdym przecięciem ze ścieżka rowerową powinna być sygnalizacja świetlna, aby auto mogło przejechać, kierowca powinien wysiąść z auta i wcisnąć przycisk.
- 17 3
-
2023-05-19 06:05
oddaj prawko
- 11 3
-
2023-05-18 23:53
*Jeśli rowerzysta porusza się szybciej niż pieszy*? O czym ty piszesz.
Pieszy zazwyczaj idzie 4km/h a nawet wolno jadący rower to 15km/h. Jeżeli przecinający drogę rowerową kierowca samochodu nie ma tego świadomości to w końcu doprowadzi do wypadku.
- 17 2
-
2023-05-18 19:15
nawet jeżeli rowerzysta ma pierwszenstwo, to nie jest na leśnym dukcie i zasuwa po 30-40 km na godzinę. (1)
trzeba myśleć, trzeba oceniać sytuację i przewidywać. Śmigam autem i rowerem i w mieście cały czas trzeba ogarniać, bo nie wiadomo kto co i jak. Naprawdę nie ma co się szczuć wzajemnie. No chyba, że ktoś stwierdził, że już koniecna tym padole łez
- 9 20
-
2023-05-18 20:01
A jak już jedziesz samochodem to nie musisz już ogarniać sytuacji na drodze. Obsługa kierownicy i 3 pedałów doprowadza do znacznych deficytów umysłowych.
- 21 6
-
2023-05-18 18:50
Ty aby nabrać prędkości w samochodzie wciszkasz pedał gazu (3)
Rowerzysta nie może tego zrobić. Weź się zastanów co mówisz. Masz prawojazdy ? Zdałes czas się wziasc za praktykę
- 20 5
-
2023-05-18 19:41
Jakie to ma znaczenie? (2)
Ja bym porównał ile energii idzie na zatrzymanie i ponowne ruszenie samochodem i rowerem. Dlatego to rowerzyści powinni ustępować pierwszeństwa kierowcom a nie na odwrót.
- 11 23
-
2023-05-22 09:52
czyżbyś nie rozróżniał wysiłku użytkownika od energii, która jest dostępna dzięki korzystaniu z silnika?
rowerzysta musi zużyć więcej energii do ruszenia z miejsca niż kierowca, który ma za zadanie jedynie naciśnięcie pedału gazu- do tej ostatniej czynności nie potrzeba żadnego istotnego wysiłku. Ruszenie z miejsca przez rowerzystę i doprowadzenie do "prędkości użytkowej" wymaga zużycia energii potrzebnej do pokonania 130 metrów.
- 1 0
-
2023-05-19 18:56
Nie kombinuj, tylko jeźdź zgodnie z przepisami.
Energii idzie proporcjonalnie tyle samo. Przeważnie każdym z tych środków transportu jedzie jeden człowiek. Nie rozumiem dlaczego wg ciebie, tak nieefektywne energetycznie samochody miały by być uprzywilejowane względem bezpieczeństwa ludzi na drogach?
- 3 0
-
2023-05-18 18:11
(9)
kierowca powijien się z tym liczyć że skoro jest ścieżka to może jechać rower a rower może jechać 5X szybciej niż pieszy dlaczego odwracacie kota ogonem czuby?Dlaczego to rowerzysta jadący po swojej drodze na którą go bando sk..rwieli wywaliliście żeby wam nie przeszkadzał na jezdni ma jeszcze was prosić o umozliwienie przejazdu?
- 37 11
-
2023-05-18 19:19
Bo rowerzyści nie dostosowują prędkości do warunków na drodze (7)
Czas wprowadzić limity prędkości, bo są zagrożeniem nie tylko dla siebie, ale i pieszych.
- 9 31
-
2023-05-19 14:03
(2)
przecież jadą wolniej niż samochody bando czubów na ulicy są wg was zawalidrogami więc jak to czuby jest tu zawalidrogi a tam pociski których nie idzie zobaczyć?
- 7 0
-
2023-05-19 16:02
Może i masz rację co do meritum (1)
ale potrafisz sklecić zdanie bez wyzywania ludzi?
- 5 1
-
2023-05-20 14:00
nie można nie wyzywać takiej bandy głupków
- 2 1
-
2023-05-18 19:43
Mają limity (3)
dokładnie te same, jak kierowca na pasie ruchu tej samej drogi. Tylko oni, w odróżnieniu od kierowców, ich przestrzegają...
- 23 13
-
2023-05-18 20:05
Jadą między pieszymi i mają takie limity jak samochody oddzielone od pieszych? (2)
Czyli mogą między pieszymi pędzić 50km/h? To jest dopiero niebezpieczne! Ale mają silne lobby więc nikt z tym nic nie zrobi.
- 8 22
-
2023-05-18 22:22
Tak mogą pędzić 50kmh miedzy pieszymi
i o dziwo pieszych nie zabijają w przeciwieństwie do kierowców którzy tylko w 2022r uśmiercili 17 pieszych na ..chodnikach
- 18 4
-
2023-05-18 21:41
Po DDR pieszy nie ma prawa się poruszać
I tak, pasy rowerowe okazują się korzystniejsze dla wszystkich zainteresowanych
- 15 1
-
2023-05-18 18:53
Gadają spece co znaleźli prawko w chipsach
Czas ustąpić a nie być królem lewego pasa
- 22 4
-
2023-05-18 17:39
Można by też puścić przed każdym rowerzystą człowieka z czerwoną flagą. I to jest słuszna koncepcja.
- 21 1
-
2023-05-18 17:36
Rowerzyści i piesi (4)
Jak konie z klapkami na oczach, myślą że zwolnieni zostali z myślenia.
- 20 41
-
2023-05-18 20:04
dlatego kierowcy powodują tyle wypadków?
dziwny tok myślenia
- 20 2
-
2023-05-18 18:13
(2)
przecież to ten czubek z audi dokładnie tak się zachował nie zauważył rowerzysty którego wyprzedził kawałeczek wcześniej i zajechał mu na bezczelnego drogę
- 38 9
-
2023-05-19 12:36
(1)
Ja bym tak nie obrażał obywatela z Ukrainy!
- 1 5
-
2023-05-21 08:39
dupek mógł być z Ukrainy, mógł być z Kampuczy, mógł być z Teksasu, mógł być z Kaszub,
wielu dostaje młpoego rozumu jak siada za kółkiem
młodzi kierowcy powinni mieć wybor:
albo prawko od razu i kastracja, albo prawko po osiągnięciu 60 roku życia- 5 0
-
2023-05-18 17:29
Jeżeli kierowca nie zauważa rowerów jadących wzdłuż jezdni to znaczy że nie powinien być kierowcą, chyba że na torze dla mini gokartów w wesołym miasteczku.
- 47 11
-
2023-05-18 17:27
Nic głupszego chyba się da napisać na ten temat.
- 24 3
-
2023-05-18 17:24
Progi dla rowerzystów? (7)
Jak tam zdobią próg zwalniającye to wtedy będzie masakra. Rowerzyści przez to skrzyżowanie będą latać.
- 37 11
-
2023-05-19 00:03
(2)
To może niech w tym miejscu tak nie zapdlajają, skoro mają problem z wyhamowaniem?
- 13 15
-
2023-05-19 06:09
to moze zrobic strefe 30 i kierowcy beda w stanie zauwazyc pieszych i rowerzystow (1)
tak jest w calym berlinie
- 21 7
-
2023-05-19 09:38
Berlin.
Obywatele o beżowej cerze nie odróżniają chodników od jezdni.
- 6 10
-
2023-05-18 19:18
To po co są hamulce w rowerach? (2)
- 10 16
-
2023-05-22 08:59
Nie po to,
żebyś je testował łamiąc przepisy, zajeżdżając drogę rowerową tuż przed nim!
- 2 0
-
2023-05-19 06:08
zahamuj w miejscu jadac rowerem 50 km /h
zahamuj w miejscu jadac samochodem 100km/h
- 11 2
-
2023-05-18 17:59
Bardzo dobrze. Będzie skrzyżowanie bezkolizyjne.
- 15 21
-
2023-05-18 17:06
Idac Twoim tokiem rozumowania (6)
Kierowca ciężarówki może nie zauważyć małych samochodów osobowych dlatego na każdym skrzyżowaniu powinny być progi zwalniające aby kierowcy aut osobowych nie jeździli za szybko i ustępowali zawsze większym pojazdom nawet gdy nie mają one pierwszeństwa przejazdu
- 80 11
-
2023-05-18 19:18
Jak wjedziesz w martwe pole to sam skończysz martwy, twój wybór (2)
Są przepisy i jest rzeczywistość korzystania z dróg i prowadzenia pojazdów mechanicznych. Rolą przepisów i infrastruktury drogowej jest stworzenie bezpiecznych warunków, a nie zrzucanie odpowiedzialności na kogoś kto tej odpowiedzialności fizycznie mieć nie może ze względu na ograniczenia konstrukcyjne pojazdów.
- 13 13
-
2023-05-19 11:41
na martwe pola są pewne sposoby cebulaczku polski np obejrzeć się przez szyby w osobówce to chyba nie jest problem?
- 10 2
-
2023-05-18 19:42
Dziwnym trafem te ograniczenia konstrukcyjne znikają po przekroczeniu zachodniej granicy
Tam kierowca samochodu osobowego, nawet jak nie dopełnił obowiązku prawidłowego ustawienia lusterek, umie zerknąć przez ramię. A w ciężarówkach montują takie same dzielone lusterka i systemy kamer
- 21 4
-
2023-05-18 19:04
Czy kierowca ciężarówki ma inny wzrok jak kierowca małego auta? (2)
Również z ciężarówki łatwiej zauważyć mały samochód niż rower. Chociaż masz rację co do pola martwego, dlatego jadąc obok ciężarówki trzeba pamiętać o tym, że to że ja widzę ciężarówkę wcale nie znaczy, że kierowca ciężarówki widzi mnie.
- 10 23
-
2023-05-19 06:07
czlowieku w ciezarowce nic nie widzisz do 2 m naokolo kabiny (1)
- 14 1
-
2023-05-19 08:53
lol
I dlatego tirówki jeżdżą na zderzaku
- 4 6
-
2023-05-18 16:55
Czy ty wiesz w ogóle jakie są w Polsce przepisy? (13)
- 73 24
-
2023-05-18 19:16
Przepisy muszą być dostosowane do realiów korzystania z drogi (12)
Co z tego, że rowerzysta ma pierwszeństwo, skoro kierowca nie jest w stanie go zauważyć, bo pruje za szybko po ścieżce? Zarówno przepisy jak i infrastruktura drogowa powinny być dostosowywane do rzeczywistości. Jeśli dajemy rowerzystom pierwszeństwo to albo musimy przepisowo wymusić na nich odpowiednią widoczność na drodze poprzez wymóg zastosowania jaskrawych kombinezonów, ograniczenia prędkości na ścieżkach albo progów zwalniających przed przejazdem.
- 40 43
-
2023-05-19 08:07
(2)
Nie jest w stanie zauważyć - bo sam jedzie za szybko. Lub nie chce mu się zatrzymać i sprawdzić czy ma wolną drogę.
Bo jest większy a uważać mają mniejsi i słabsi. Ale jak któregoś TIR dociśnie to skowyt na całe Trójmiasto. czyli klasyczna moralność Kalego - kierowcy w stosunku do rowerzysty przepisy nie obowiązują, ale innych w stosunku do kierowcy - jak najbardziej...- 18 10
-
2023-05-19 08:30
(1)
raczej rowerzystów nie obowiązują, jeżdżą jak święte krow..y i przepisów nie znają
- 11 15
-
2023-05-19 11:40
nie widać tego jakoś po statystykach wypadków
- 8 1
-
2023-05-19 06:06
patrz skandynawia pieszy ,rowerzysta ma bezwzgledne i bezdyskusyjne pierszenstwo (3)
- 14 14
-
2023-05-19 08:29
(2)
tylko jeszcze rowerzysta musi znać przepisy, co w tym kraju jest rzadkością, jeżdżą święte kro..w jak im się podoba.
- 17 15
-
2023-05-22 09:44
80% rowerzystów w Gdańsku to posiadacze prawa jazdy
podobny procent ma dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym
- 2 0
-
2023-05-19 15:59
Tylko po kolizji się okazuje, że jednak przepisów nie znał kierujący pojazdem
Jak w przypadku sprawcy komentowanej kolizji chociażby
- 8 0
-
2023-05-18 19:39
No patrz, jak pieszy nie miał pierwszeństwa podczas wchodzenia na przejście (3)
to jakoś nie było lobbingu za tym, by samochody były pomarańczowe i dzwoniły dzwoneczkiem. Wprost przeciwnie, była g*wnoburza o obowiązek jazdy na światłach
- 17 7
-
2023-05-18 20:01
Bo pieszemu łatwiej zauważyć samochód niż kierowcy pieszego (2)
Ludzie, czy wy serio jesteście tak oderwani od rzeczywistości? Jakoś ciągle łamiecie zakaz przechodzenia na czerwonym i tutaj prawo wam nie przeszkadza?
- 24 21
-
2023-05-19 08:08
Jeśli masz problem z zauważaniem pieszych - sugeruję badania lekarskie. Zanim kogoś zabijesz...
- 16 6
-
2023-05-18 21:37
Mów za siebie
Może ty śmigasz na czerwonym, np. nie zatrzymując się na warunkowej. Jedyny kraj UE po którym nie jeździłem jako kierowca to Irlandia. I patrz, jakoś kraje gdzie pieszy staje się przezroczysty można policzyć na palcach jednej ręki. Wszystkie postsowieckie
- 20 6
-
2023-05-18 19:26
A na tramwajach co wymusisz?
Bo ten pajac za kółkiem tramwaju też by nie zobaczył. Szybszego i cięższego
- 23 14
-
2023-05-18 19:37
Opinia wyróżniona
(19)
Jeżdżę samochodem, jak również rowerem. Jadąc tym drugim zawsze zwalniam przed przejazdem i rozglądam, by upewnić się, że jestem zauważona przez ewentualnych kierowców samochodów. Co mi po tym, że mam pierwszeństwo, jak będę połamana.
- 294 34
-
2023-05-19 00:13
Z jaka prędkością jechał rowerzysta? (2)
Skoro rower z impetem uderzył w pojazd znajdujący się na przeciwległym pasie, rowerzysta pewnie gnał jadać z góry ul. Rakoczego, a poprzez to kierujący Audi w ograniczonym zakresie mógł go dostrzec.
- 7 17
-
2023-05-21 14:51
Około 20 km/h.
- 3 0
-
2023-05-19 16:09
Przepisową
- 8 0
-
2023-05-18 20:18
(1)
Jeżdżę regularnie rowerem po Trójmieście i firmowym busem po Polsce i trzeba sobie wzajemnie pomagać i szanować się na drodze. Klapki na oczach prowadzą prędzej czy później do nerwowych sytuacji.
- 18 1
-
2023-05-18 21:02
To prawda.
- 4 0
-
2023-05-18 19:53
(13)
Brawo, to jeszcze jak jedziesz samochodem też zwalniaj przed każdym skrzyżowaniem się na którym masz pierwszeństwo lub zielone światło i rozglądaj się, nie wiadomo nigdy czy z podporządkowanej nie wyjedzie na ciebie 40 tonowy zestaw. Co ci po pierwszeństwie jak będziesz połamana? Więcej konsekwencji paniusiu.
- 29 45
-
2023-05-19 11:19
tak właśnie powinno być, tak samo jak zwalniam przed każdym przejściem dla pieszych , gdy nie mam pełnej widoczności czy ktoś jest na chodniku
- 3 0
-
2023-05-18 21:34
Nauczcie się prostych podstawowych przepisów to nie będziecie musieli się przekrzykiwać kto ma kiedy zwalniać
- 14 1
-
2023-05-18 21:00
Facepalm
Trzeba ba prawdę zrobić niezłą ekwilibrystykę na logice, by uznać, że skoro jeżdżę uważnie jako rowerzystka, automatycznie nie robię tego samego kierując samochodem :)
- 10 9
-
2023-05-18 20:19
Się nie czepiaj
Hłopczyku
- 2 13
-
2023-05-18 19:57
(1)
Mając pierwszeństwo też trzeba obserwować czy wszyscy dookoła mnie widzą. To jest podstawowy instynkt samozachowawczy, ważniejszy niż jakieś tam prawo.
- 25 14
-
2023-05-22 22:35
Mam nadzieję, że nie zmienisz zdania nawet jak już doświadczysz, że dla innych jesteś przezroczysty.
- 0 0
-
2023-05-18 19:58
(1)
Nie wiem, jak ty, ale ja się zawsze uważnie rozglądam zanim wjadę na skrzyżowanie, w mieście nie trzeba się zatrzymywać ani zwalniać by to zrobić, wystarczy nie przekraczać prędkości. Nawet jak mam pierwszeństwo. Zasada ograniczonego zaufania.
- 18 10
-
2023-05-19 13:43
nie znasz tej zasady
- 7 0
-
2023-05-18 19:56
to sie nazywa hipokryzja samochodowa (4)
samochodem cisnie 70kmh ale inni mają zwalniac do 5kmh
- 27 13
-
2023-05-19 11:19
(3)
tutaj to samochód jechał 5 km/h , zas rowerzysta znacznie szybciej
- 5 12
-
2023-05-19 12:02
tutaj to samochód (2)
Zatrzymał się, rowerzysta wjechał w stojący samochód. Obejrzyj film po klatce.
- 3 11
-
2023-05-19 16:09
Stań tak na torowisku tramwajowym i postuluj winę motorniczego
- 8 0
-
2023-05-19 13:42
tutaj
kierowca zatrzymał się jak patałach na drodze rowerowej, bez upewnienia się czy wjeżdżając na nią nikomu nie zagraża, a ty go zaciekle bronisz i przerzucasz odpowiedzialność na poszkodowanego? Słabo ty!
- 12 2
Wszystkie opinie
-
2023-05-18 16:01
Rowerofczyki pędzą, a wystarczyłoby zwolnić! (13)
- 94 61
-
2023-05-18 16:22
Jak rowerzysta jedzie 30/50 to pędzi (10)
jak kierowca samochodu jedzie 80/50 to już nie pędzi. Ot, hipokryzja
- 26 18
-
2023-05-18 16:27
Pomyśl kto kogo szybciej zauważy przy tej samej prędkości! (3)
Chyba za dużo jednak oczekuję - myślenia rowerofczyków!
- 14 23
-
2023-05-18 16:32
Przepisy nie są zależne od twojego lichego wzroku (2)
Nie widzisz - zwolnij. 50 to prędkość maksymalna w terenie zabudowanym, możesz legalnie jechać wolniej
- 21 6
-
2023-05-18 16:56
Co pokazuje że przepisy są oderwane od rzeczywistości (1)
Poza tym ten samochód poruszał się wolniej niż 50km/h i co? Zauważył rowerzystę?
- 6 16
-
2023-05-19 19:11
Nawet się nie starał go zauważyć przed wjechaniem na drogę rowerową - i to jest problemem, a nie przepisy.
- 3 1
-
2023-05-18 16:51
(1)
Na ścieżce jedzie się 20 a nie 50.
- 6 21
-
2023-05-18 17:15
Rowerem się jedzie tyle, ile wynosi prędkość dozwolona na danej drodze
Limit 20 km/h dotyczy hulajnóg elektrycznych i urządzeń transportu osobistego. Jeśli twierdzisz inaczej, podaj konkretny artykuł z ustawy.
- 16 3
-
2023-05-18 17:00
(3)
Samochód jest dużym i głośnym obiektem poruszającym się po ściśle określonym pasie na którym nie ma pieszych czy drzew. Rower to mały obiekt który cały czas manewruje. Dlatego łatwiej zobaczyć samochód jadący 80km/h czy nawet samolot lecący 500km/h niż rowerzystę jadącego 30km/h
- 8 18
-
2023-05-18 17:19
I po to są ograniczenia prędkości (2)
żebyś jadąc mniej niż te 50 mógł zobaczyć rowerzystę, poruszającego się po DDR. Który jest ściśle określonym pasem, na którym nie ma zresztą pieszych ani drzew, i którego szerokość pozwala na analogiczny zakres manewrowania jak samochodu na jezdni.
- 16 7
-
2023-05-18 19:06
On nawet stał i nie go nie zobaczył (1)
To nie kwestia prędkości samochodu tylko rowerzysty.
- 7 10
-
2023-05-19 19:15
Kierujący audi, zatrzymał się dopiero, gdy usłyszał nagłe hamowanie i krzyk rowerzysty któremu zajechał drogę, wjeżdżając bez patrzenia.
- 2 1
-
2023-05-18 17:23
Przecież napisane, że nie jechał szybko
Czytajcie artykuły
- 16 2
-
2023-05-19 10:14
bzdura
Wystarczy przestrzegać przepisów i zwolnić skręcając i dokładnie upewnić się, że droga jest wolna - nic więcej i nie ma żadnego tłumaczenia a mandat moim zdaniem za niski.
- 6 0
-
2023-05-18 16:01
(22)
Ewidentny błąd drajwera ałdi.Skrecając ma obowiązek upewnić się że nikt nie wkracza,wjeżdża na pasy.Szkolny błąd,rowerzysta miał dużo szczęścia.Prawko zabrać dożywotnio,zanim dojdzie do kolejnego gapiostfa.
- 56 98
-
2023-05-18 16:06
(7)
Oczywiście, ale jest coś takiego jak zasada ograniczonego zaufania. Gdyby rowerzysta był bardziej uważny i jechałby ostrożniej, mógłby uniknąć tej sytuacji. Winny jest kierowca samochodu, ale rowerzysta dopiero teraz pewnie będzie ostrożniejszy ;)
- 23 21
-
2023-05-18 16:10
Zasada ograniczonego zaufania
Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.
- 20 4
-
2023-05-18 16:10
to nie znaczy ze mozesz stanac w miejscu jak ci ktos przed ciebie wyjedzie w ostatniej chwili jak ten z Audi
- 13 6
-
2023-05-18 16:14
Zasada ograniczonego zaufania mówi co innego (4)
Zasada ograniczonego zaufania została uwzględniona w art. 4 Prawa o ruchu drogowym. Jej definicja brzmi następująco:
Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.- 19 3
-
2023-05-18 17:02
Blabla (3)
Umiesz liczyć? Licz na siebie. Sam zadbaj o swoje bezpieczeństwo bo prawo nic ci nie da.
- 3 14
-
2023-05-18 18:20
(2)
należy przestrzegać przepisów młotku a nie zwalać jak się w kogoś wjechało że słupek zasłonił a ofiara miała za mało pstrokate ubranie
- 11 4
-
2023-05-18 19:28
Najpierw trzeba zauważyć, potem można ustąpić pierwszeństwa (1)
Nie ważne co napiszesz w przepisach, fizyki i biologii nie pokonasz.
- 4 10
-
2023-05-18 22:58
kierowca musiał widzieć rowerzystę!
jechali w tym samym kierunku, skręcający kierowca musiał wcześniej widzieć rowerzystę jadącego po ścieżce rowerowej obok jezdni w tym samym kierunku i powinien przewidzieć że skręcając przetnie jego tor ruchu. Jeżeli go nie zauważył to znaczy, że nie powinien jeździć, bo nie ogarnia współuczestników ruchu, ale raczej myślał, że zdąży skręcić przed nim. Ewidentnie wina kierowcy samochodu.
- 10 2
-
2023-05-18 16:12
Można odwrócić sytuację (10)
Dobrze, że przez przejście dla pieszych nie przechodziła matka z dzieckiem, bo pędzący z górki rowerzysta na pewno by nie wyhamował.
- 15 25
-
2023-05-18 18:20
(8)
pieszemu zabrania się wchodzenia bezpośrednio pod jadący pojazd czyż nie?
- 4 9
-
2023-05-18 19:24
Wchodzenia na jezdnię. DDR nie stanowi jezdni (3)
tak czy inaczej, nie ma co kombinować - matki nie było i żadne hipotetyzowanie nie pozwoli ustalić, jaka poprawkę na jej obecność wziąłby rowerzysta. Faktem jest, że kierowca Audi nie wziął w swoim zachowaniu poprawki na obecność rowerzysty, wymusił na nim pierwszeństwo i tym samym doprowadził do kolizji
- 6 4
-
2023-05-19 13:49
(2)
a czy tam są inne zasady pieszym nie wolno genealnie pałętać się po drogach rowerowych a na przejściach dla pieszych zasady są takie same
- 0 2
-
2023-05-19 16:11
Oczywiście, że tam są inne (1)
Zdarzenie miało miejsce na przejeździe rowerowym. Zachęcam do lektury artykułu 27 PoRD
- 0 0
-
2023-05-22 10:30
Nawet nie na przejeździe,
tylko na drodze rowerowej, przez którą dorobiono wjazd pod blok. Kierowca przed wjechaniem na drogę rowerową lub chodnik, musi ustąpić poruszającym się tą infrastrukturą drogową uczestnikom ruchu.
- 1 0
-
2023-05-18 19:30
(3)
Czyli rowerzysta też wjechał bezpośrednio przed jadący pojazd. Jego wina.
- 4 13
-
2023-05-18 21:22
Wchodzenie to nie wjeżdżanie (2)
A art 14 w którym ten przepis umieszczono nie dotyczy rowerów. Tylu kierowców nie przeczytało nawet podstawowych pojęć z artykułu 2 PoRD? Przerażające
- 5 2
-
2023-05-19 08:48
a myslenie (1)
Nie dotyczy kogokolwiek...
- 0 3
-
2023-05-19 13:50
no widać jak myśli tzw kierowca koń z klapkami i jedziemy byle do przodu
- 4 0
-
2023-05-18 23:02
matkę z dzieckiem też by potrącił samochód!
bo rowerzysta przejeżdżał obok przejścia dla pieszych a nie w poprzek, a samochód skręcając przeciął trasę rowerzysty i potencjalny kierunek ruchu pieszych.
- 10 2
-
2023-05-18 16:52
(1)
Prawko oczywiście rowerzyście.
- 3 17
-
2023-05-18 17:19
Rowerzysta, w odróżnieniu od kierującego pojazdem, poruszał się zgodnie z przepisami
- 18 7
-
2023-05-20 15:46
Progi zwalniające!!!
Jeżeli rowerzystka/rowerzysta pędzi na złamanie karku to nie ma opcji, że kierujący pojazdem zauważy go na czas! Progi zwalniające lub nakaz schodzenia z roweru przed przejściem dla naszego bezpieczeństwa. Sama jeżdzę rowerem, zwalniam przed przejściem, gdzie nie ma ścieżki rowerowej to zasiadam i prowadzę rower przez pasy. Niewiele osób tak robi, a to podstawa bezpieczeństwa dla mnie i dla innych
- 1 3
-
2023-05-18 16:02
(1)
To sobie cyklista poszalał.
- 44 35
-
2023-05-19 06:13
no nowy rower bedzie mial
i odszkodowanie dostanie -tylko szkoda zdrowia
- 4 0
-
2023-05-18 16:04
(1)
Ja też ostatnio prawie spowodowałem wypadek z rowerzystą.Myślałem,że się przestraszył,ale nic go nie ruszyło.
- 17 26
-
2023-05-18 17:27
Przy Olgierda?
- 6 0
-
2023-05-18 16:05
Szybciej (1)
Mogl szybciej zapier da**c zdazylby !!!
- 64 42
-
2023-05-18 17:24
Polecam przeczytać artykuł
Zanim się coś skomentuje
- 16 4
-
2023-05-18 16:08
Tamten mu zajechał
ale typ na rowerze bez wyobraźni.
- 72 30
-
2023-05-18 16:08
(17)
Zasada ograniczonego zaufania nie polega na tym, że mamy być przygotowani na wszystko złe ze strony innych uczestników ruchu.
- 126 34
-
2023-05-18 16:12
Właśnie na tym polega znawco (2)
- 23 38
-
2023-05-18 16:18
Właśnie nie, znawco.
- 27 10
-
2023-05-18 18:04
nie nie na tym ona polega ją się stosuje w sytuacjach awaryjnych kiedy widzimy że ktoś na drodze zachowuje się w sposób nieprzepisowy dziwny i potencjalnie groźny np drogą po zmroku jedzie samochód bądź rower bez świateł rowerzysta jedzie wężykiem auto jedzie pod prąd obwodnicą lub całą szerokością drogi idzie pijany pieszy to są sytuacje kiedy stosuje się zasadę ograniczonego zaufania a nie w przypadku każdego normalnie jadącego auta idącego pieszego itd stosowanie zasady ograniczonego zaufania do każdej sytuacji drogowej byłoby sparalizowaniem ruchu drogowego
- 13 2
-
2023-05-18 16:16
Bo fani spychania winy na poszkodowanych mylą ograniczone zaufanie z nieograniczoną nieufnością. (2)
Zacytuję za PoRD: Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.
- 34 3
-
2023-05-18 17:45
Okoliczności nie wskazywały, kierowca zwolnił (1)
- 10 5
-
2023-05-18 18:01
Otóż to
Należało domniemywać, że skoro zwolnił, to nie był ślepy, widział rowerzystę i planował się zgodnie z prawem zatrzymać. Wyszło inaczej, stąd koszty. Na szczęście brak poszkodowanych, więc na niepotrzebnych emocjach i kosztach się kończy.
- 17 0
-
2023-05-18 16:17
dokładnie
na tym polega
- 7 15
-
2023-05-18 16:18
jprdl
mam nadzieję że nie masz prawka
- 11 10
-
2023-05-18 16:19
(4)
jeśli posiadasz prawo jazdy... zrób nam przysługę i zmiel je w niszczarce
- 11 19
-
2023-05-18 16:29
Skoro uważasz, że twierdzenie idealnie zgodne z zapisem ustawy (2)
którą każdy kierowca ma obowiązek znać i się do niej stosować jest przesłanką do mielenia prawa jazdy, to albo nigdy go nie miałeś albo nie potrafisz nawet otworzyć publicznie dostępnej w necie ustawy
- 21 2
-
2023-05-18 18:09
(1)
ale przecież nie rzucasz cegły na hamulec kiedy widzisz że do drogi podporządkowanej dojeżdża pojazd prawda nie zwalniasz do 10 przed każdym skrzyżowaniem gdzie masz zielone prawda?Więc dlaczego bando id..tów oczekujecie że rowerzyści będą tak robić?
- 11 0
-
2023-05-18 19:27
No ja nie uważam
Jak już wcześniej wspomniałem, to jest zasada ograniczonego zaufania, a nie nieograniczonej nieufności
- 4 1
-
2023-05-18 17:14
lepiej niech odda kluczyki i wróci do gry w Playstation
- 3 6
-
2023-05-18 16:24
(2)
Dokładnie na tym polega. Masz wiedzieć jak powinni postąpić inni uczestnicy ruchu, ale zakładać że mogą nie postąpić zgodnie z przepisami i nie masz im w pełni ufać.
- 11 21
-
2023-05-18 16:34
W takim przypadku nigdy byś nie ruszył na skrzyżowaniu nawet mając pierwszeństwo. Ty wiesz że je masz ale nie ufasz osobie bez pierwszeństwa. Zawsze zaznaczasz odpowiedz: "przejeżdża ostatni".
- 20 4
-
2023-05-18 16:41
Nie.
Masz zakładać, że postąpią zgodnie z przepisami. A jak naocznie stwierdzisz, że je łamią, masz zareagować. Przy okazji, prędkość z jaką nastąpiła kolizja na załączonym filmie wskazuje, że rowerzysta zaiste zareagował i hamował. Odbić nie miał jak, bo wylądowałby na samochodzie nagrywającym.
- 19 2
-
2023-05-18 17:24
To lepiej w ogóle z domu nie wychodzić. Nigdy nie ufaj nikomu i niczemu, bo coś na głowę spadnie.
- 14 1
-
2023-05-18 16:09
(44)
Rowerzyści nie są w stanie zwolnić, ale kierowcy samochodów muszą wszystko przewidzieć ( z tyłu, przodu i obu boków samochodu) i oczywiście odpowiednio szybko zareagować czyli wyhamować.
- 389 135
-
2023-05-18 16:19
(21)
Jest jakiś przymus jeżdżenia samochodem? Nie ogarniasz, idź na autobus!
- 65 94
-
2023-05-18 16:24
(3)
Jakiś przymus jeżdżenia rowerem bez wyobrażni,idż piechotą.
- 109 48
-
2023-05-18 16:25
(2)
A kto dostał mandat?!
- 53 19
-
2023-05-18 17:03
(1)
Ten kto ma silniejsze lobby
- 12 36
-
2023-05-18 17:11
Jedyny kraj w UE, w którym można parkować na chodnikach
Drugie po Niemczech maksymalne prędkości, największe tolerancje dla fotoradarów i jeszcze narzekasz na siłę lobby kierowców? ;)
- 45 12
-
2023-05-18 16:27
A jaki jest przymus jeżdżenia rowerem lub chodzenia? (14)
- 19 26
-
2023-05-18 16:30
(13)
Z jedną nogą na rower nie wsiadam. Słabo rozgarnięty też do auta wsiadać nie powinien.
- 19 7
-
2023-05-18 16:43
Tu nie chodzi o kończyny tylko o wyobraźnię (12)
Kierowca samochodu jechał powoli natomiast rowerzysta z górki szybko i bez wyobraźni
- 40 31
-
2023-05-18 17:09
powoli ale wciaż za szybko skoro nie zdazyl zahamować i wjechał w rower (1)
- 22 16
-
2023-05-22 13:09
a jakby jechał do tyłu to już by było idealnie. I o to chodzi, nieprawda?
- 0 0
-
2023-05-18 17:11
ale on nie miał jechać powoli tylko się zatrzymać (4)
rozumiesz to?
- 25 10
-
2023-05-18 18:14
osioł. (3)
A ty zrozum, ośle, że rower jadący z prędkością 30km/h jest gorzej widoczny na drodze niż samochód jadący 90km/h. Proponuję wszystkim zawziętym rowerzystom, aby swoje przywileje pierwszeństwa sprawdzali na przejeździe kolejowym. Maszynista nie musi kręcić kierownicą, więc na pewno zauwarzy rower i wychamuje skład :)
- 21 28
-
2023-05-18 19:30
pomyliłeś nagłówek z polem Autor (opcjonalny)
To by bardziej pasowało do dwóch ortografów w 5 ostatnich słowach - mimo wsparcia technologii. Przy okazji, rowerzysta nie ma, zresztą tak samo analogicznie do samochodu, pierwszeństwa na przejeździe kolejowym. Bo jak sama nazwa wskazuje, jest on kolejowy, tak jak ten przejazd był rowerowy.
- 14 1
-
2023-05-18 23:16
Ośle
tobie też proponuję takie zajechanie drogi np. tramwajowi zobaczymy jak będzie wyglądał twój blachosmód po takim spotkaniu.
- 10 3
-
2023-05-19 08:13
Jeżeli Twój samochód ma drogę hamowania porównywalną z pociągiem - to może czas odwiedzić jakiegoś uczciwego diagnostę? A wcześniej jakiś uczciwy warsztat?
- 6 1
-
2023-05-18 17:39
Rower jak koń (1)
Powinien myśleć za jeźdźca
- 8 12
-
2023-05-19 13:47
współczesne samochody już tak robią... ciekawe dlaczego?
- 3 0
-
2023-05-18 17:42
No to kiepską wyobraźnię miał kierującym pojazdem (1)
nie był w stanie sobie wyobrazić, że przestrzenią przeznaczoną do jazdy rowerzystów może poruszać się rowerzysta...
- 21 10
-
2023-05-22 13:11
jakby miał dużą wyobraźnię to nawet trzech rowerzystów a nawet czterech i pies
- 0 0
-
2023-05-18 18:14
skoro jechał powoli i nie zauważył rowerzysty to znaczy że jest lebiodą drogową i nie powinien mieć prawka jeżeli nie widzi kilka m na bok od swojego samochodu to znaczy że nie nadaje się na kierowcę
- 18 12
-
2023-05-19 08:34
g (1)
na prawdę nie wiem dlaczego rowerzyści mają w sobie tyle agresji i zero zrozumienia dla innych uzytkowników dróg
- 5 8
-
2023-05-19 13:51
Za to kierowcy mają bardzo mało agresji wobec rowerzystów i z pełnym szacunkiem zajeżdżają im drogę rowerową, myśląc za rowerzystów, że powinni się zatrzymać dla ich własnego dobra. Popłynąłeś alo ale.
- 4 0
-
2023-05-18 16:23
Gwarantuję Ci, że gdyby droga przecinała się z drogą po której jeżdżą inne samochody (4)
i kierowcy groziłoby uszkodzenie autka, to spokojnie by to przewidział
- 55 19
-
2023-05-18 16:39
Samochód nie jechał tylko powoli się toczył co widać na filmie (3)
Tego samego nie można niestety powiedziec o rowerzyście
- 40 33
-
2023-05-18 16:43
Zapewne jesteś jednym z tych kierowców, który jadąc drogą z pierwszeństwem zatrzymuje się przed każdym skrzyżowaniem.
- 39 14
-
2023-05-18 16:43
No i w tej sytuacji miał się nie toczyć, tylko stać
A rowerzysta miał się poruszać z prędkością nie większą niż dozwolona na tej drodze.
- 36 6
-
2023-05-18 18:16
i co z tego tzw kierowca wymusił pierwszeństwo skręcając na jadącym prosto co ma do tego czy jechał powoli czy szybko mógł szybciej jechać wtedy by przejechał przed rowerzystą mówię to z sarkazmem albo się zatrzymać jak każą przepisy
- 13 2
-
2023-05-18 16:25
rowerzyści są w stanie zwolnić (4)
ale nie mają takiego obowiązku: ich średnia (i chwilowa) prędkość rzadko kiedy bywa wyższa niż 20 km/h. Przy takiej prędkości zwykły kierowca jest w stanie zauważyć nadjeżdżającego rowerzystę i ustąpić mu pierwszeństwa w opisywanej sytuacji: skręcania w prawo tak, by przeciąć tor jazdy rowerzysty.
- 41 19
-
2023-05-18 16:41
(3)
Przejdź się po byle deptaku lub chodniku to zobaczysz lub doświadczysz tę prędkość rowerzystów 20 km/h
- 29 28
-
2023-05-18 16:45
Na drodze rowerowej rowerzysty nie obowiązuje ograniczenie 20 km/h (1)
A po chodniku to on się poruszać co do zasady nie może. W tym miejscu jest DDR.
- 34 6
-
2023-05-18 17:39
na drodze dla rowerów obowiązuje 50 :)
- 14 0
-
2023-05-18 18:18
no jeżdżę cymbale na rowerze i jak jadę 25 czy 30 km/h czuję się jak bolid F1 dublujący maruderów mało kto jedzie szybciej bo to strach jest jechać 35-40 między takimi głupimi kierowcami i często niedzielnymi rowerzystami zatem opowiadasz brednie odnośnie prędkości rowerzystów w mieście
- 11 6
-
2023-05-18 16:27
Nie nie muszą. Wystarczy aby stosowali sie do przepisów ruchu drogowego! Ale fakt że rowerzyści czasem zachosują się jak nieśmiertelni. Sam jeżdżę rowerem cały rok ale to co się dzieje jak sezonowi wyjadą to woła o pomstę do nieba.
- 11 15
-
2023-05-18 16:33
dokładnie tak. Muszą, dla własnego dobra.
- 3 12
-
2023-05-18 16:35
Ostatnio jechałem autem rowerzysta na pełnym biegu wiechał na ulicę (1)
Do rze że mam dobre hamulce w aucue
- 13 23
-
2023-05-18 17:12
ostatnio jechałem rowerem kierowca na pełnym biegu wjechał na ulicę
Do rze że mam dobre hamulce w rouerze
- 24 9
-
2023-05-18 17:07
Masz rację (5)
Jak nie potrafisz wszystkiego przewidzieć i szybko zareagować, to nie siadaj za kółko
- 17 9
-
2023-05-18 19:57
Nie wsiadaj na rower, jak nie widzisz, że są też samochody! (4)
- 9 12
-
2023-05-18 21:29
Niech sobie będą (3)
Tylko niech może ich kierowcy bardziej się skupią na prowadzeniu pojazdu i zmniejszą liczbę powodowanych wypadków chociażby do średniej UE. Bo na razie jest druga najgorsza w całej unii
- 11 1
-
2023-05-18 22:41
(2)
Bo mamy d**ili rowerzystów, nie jestem kierowcą. Poruszam się chodnikami i komunikacją.
- 5 11
-
2023-05-18 23:21
Racja,
tak samo jak mamy d**ili poruszających się chodnikami.
- 1 4
-
2023-05-19 03:08
Tylko tych wypadków nie powodują akurat ani piesi ani rowerzyści
tylko zmotoryzowani. Statystyki KGP są publicznie dostępne
- 7 4
-
2023-05-18 17:34
masz lusterka w autku, używaj ich kiedy musisz ustąpić pierwszeństwa
- 12 2
-
2023-05-19 14:57
rowerzysta to najgorsza bez mózgowa zawalidroga. To rowerzyści są najgorszym zagrożeniem dla ruchu pieszego jak i dla samochodowego.
- 1 5
-
2023-05-18 16:09
(1)
To nie zjazd jest niebezpieczny tylko wjazd na osiedle Robyg-a, na ktore miasto nie tak dawno wydalo pozwolenie na budowe, bez modyfikacji infrastruktury. Miasto jest winne - UM i DRMG
- 40 14
-
2023-05-19 20:51
Raczej ci kierowcy są niebezpieczni, dla których odpowiedzialność to jakaś abstrakcja, więc przerzucają ją na wszystkich wokoło. Nie słyszałem, żeby pieszy stratował innego pieszego. Za to kierowcą to się zdarza nawet na chodnikach, wzdłuż których mają zakaz jeżdżenia pojazdami.
- 2 0
-
2023-05-18 16:11
To czekamy na posty od piratów drogowych usprawiedliwiajacych buraczków z blachosmrodów !1500 zł to jak widac za niski mandat (2)
No ale gdańsk jest wylegarnia i kumyulacja piratów drogowych 90% wypadków to wymuszenia pierwszenstwa przez buraczków z balchosmrodów a nawet 90% wypadków miedzy autami to tez wymuszenie pierwszenstwa !
- 47 70
-
2023-05-18 18:06
Samochód cię molestował jak byłeś mały że taka dożywotnia obsesja ci się wykształciła?
- 7 12
-
2023-05-22 14:33
kolejna przyczyna
I brak świateł stop w blachosmrodach!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.