- 1 Rolnicy znowu zablokują Gdańsk (654 opinie)
- 2 Ta droga mogłaby odciążyć ważną arterię (76 opinii)
- 3 Grzyb w nowych mieszkaniach komunalnych (96 opinii)
- 4 Więcej kierowniczych posad w wodociągach (124 opinie)
- 5 Włamali się i zdemolowali sklep na Chełmie (41 opinii)
- 6 Ewa szuka córki. Nie widziała jej 18 lat (317 opinii)
Rozbudowa Chwarznieńskiej: najdroższa oferta najlepszą
Firma Strabag zajmie się rozbudową ul. Chwarznieńskiej na odcinku od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Gdynia zapłaci za inwestycję ponad 33 mln zł. Najdroższa oferta okazała się najlepsza z powodu konkurencyjnego czasu wykonania. Na ulicy powstanie m.in. buspas, a obok niej parking na 100 aut.
Przypomnijmy:
- Przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej od ul. Wagnera do węzła Chwarzno ogłoszono pod koniec października.
- Dokumentacja projektowa dla inwestycji jest już gotowa.
- Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Zakres inwestycji to:
- budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska / Wagnera, na początku buspasa;
- przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
- nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
Władze miasta: po rozbudowie alternatywa w postaci komunikacji miejskiej
- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Pojawiły się cztery oferty, z których każda przekraczała zakładany budżet.
Oferta najdroższa najlepsza, bo wykonanie najszybsze
Po analizie Wydziału Inwestycji wybrano najdroższą ofertę. Zdecydował najkrótszy czas wykonania, będący kryterium w przetargu. Strabag zaplanował na prace na Chwarznieńskiej 34 tygodnie.
Pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 r., a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w 2023 r.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na Chwarznie
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-12-07 15:58
(13)
Jeśli buspas jest potrzebny to ok. Ale sytuacja np na Kwiatkowskiego gdzie po przebudowie zrobili buspas w dół pokazuje patologię myślenia w urzędzie miasta. Zajęli cały pas dla dla dwóch lini autobusowych i nie zrobili zatoczek tylko autobusy stają na pasie i przez to ciężko ewentualnie zlikwidować to cudo. Buspasy są potrzebne ale tylko tam gdzie są korki. Korki są przez źle działające swiatla albo wąskie gardla czyli zwężenia. I tu trzeba działać a nie dorabiać buspasy kosztem kierowców.
- 171 31
-
2022-12-08 07:55
o, następny najmądrzejszy
będziesz miał parking - tam zostawisz swój samochód
- 0 3
-
2022-12-08 07:26
Korki są przez nadmiar samochodów.
Miasto nie jest z gumy i należy ograniczać ilość samochodów. Jak tylko wejdzie ustawa o opłatach za wjazd autem do miasta to korki automatycznie znikną.
- 4 8
-
2022-12-07 20:37
W przyszłym roku wybory, kierowców rozlicz Szczurka, a w szczególności malarza bus pasów Łucyka, tej ekipie podziękujemy.
- 20 3
-
2022-12-07 16:26
musisz zrozumiec jedną rzecz (5)
aby kierowcy wybrali komunikację miejską to oprócz buspasów muszą skończyć się ułatwienia dla kierowców!
po prostu społeczeństwo musi zmienić postrzeganie dojazdu do miejsca docelowego. I na pewno nie jest nim np wjazd samochodem na plażę :)- 12 36
-
2022-12-07 16:39
Ludzie wybierają lepsze dla nich rozwiązanie (1)
Widocznie jest nim samochód. Wystarczy zrobić tak, żeby to zbiorkom był lepszy (ale nie psując ruch samochodowy, tylko poprawiając zbiorkom)
- 20 4
-
2022-12-08 07:57
no i poprawiaja - będzie buspas
czegoś tu nie rozumiesz?
- 5 4
-
2022-12-07 16:35
A może byś zrozumiał, (2)
że zawsze lepiej działa marchewka, niż kij? Jeśli zbiorkom zacznie być atrakcyjnym rozwiązaniem, korzystnym organizacyjnie, kosztowo, czasowo itd, to nikogo nie trzeba będzie przekonywać, aby z niego korzystał.
- 31 7
-
2022-12-08 18:29
Pełna zgoda. Dlatego właśnie zbudują buspas, żeby zbiorkom był bardziej atrakcyjnym rozwiązaniem, korzystnym czasowo.
- 2 1
-
2022-12-08 07:56
bzdura, kij lepiej działa
- 3 4
-
2022-12-07 16:12
(1)
Akurat kwiatkowskiego jest dobrze przebudowana 2 pasy w górę + buspas tam praktycznie nie ma już korków a główny zator robi się w stronę Oksywiu tam jest potrzebne poszerzenie jezdni
- 9 2
-
2022-12-07 17:29
Czy umiesz czytać? Pisze o buspasie w dół. A ten do góry będzie zbędny jak u góry poszerzą most
- 13 5
-
2022-12-07 16:07
co ty wypisujesz? (1)
bardzo dobrze, że jest w dół buspas
- 15 21
-
2022-12-07 19:25
Ma autobus i ścieżkę i jeszcze narzeka
- 2 3
-
2022-12-07 19:40
A jak przejedziemy przez Witomiono (8)
Obecnie korki czasami są aż od obwodnicy? Tam należało rozwiązać problem z przejazdem.
- 97 1
-
2023-01-26 21:06
Przez Witomino...
...przejedziemy autobusem ;)
- 0 0
-
2022-12-08 11:44
90% samochodów dziennie tylko przejeżdża przez Witomino więc lepiej wybudować obwodnicę niż marnować pieniądze na przeróbkę
- 2 0
-
2022-12-08 10:59
Gdynia miasto farbą stoi
Jeśli buspas jest potrzebny to ok. Ale sytuacja np na Kwiatkowskiego gdzie po przebudowie zrobili buspas w dół pokazuje patologię myślenia w urzędzie miasta. Zajęli cały pas dla dla dwóch lini autobusowych i nie zrobili zatoczek tylko autobusy stają na pasie i przez to ciężko ewentualnie zlikwidować to cudo. Buspasy są potrzebne ale tylko tam gdzie są korki. Korki są przez źle działające swiatla albo wąskie gardla czyli zwężenia. I tu trzeba działać a nie dorabiać buspasy kosztem kierowców.
- 0 1
-
2022-12-08 07:57
Obwodnica Witomina.
- 3 1
-
2022-12-08 07:57
brakuje buspasów
dlatego autobus stoi w korku
- 4 3
-
2022-12-08 00:46
A czy ktoś jeszcze pamięta ulotki które
dostawaliśmy przy poprzedniej przebudowie? O ile pamiętam to odcinek witomiński miał być wykonany w 2014 roku
- 8 0
-
2022-12-07 21:51
Będzie tak samo
Tylko wydane 33 mln. A autobusy staną w korku tylko trochę dalej.
- 16 1
-
2022-12-07 21:11
robić remonty siedem razy zamiast raz porządnie
ale zawsze więcej przetargów ;)
- 14 0
-
2022-12-07 15:43
(18)
Nie oszukujemy się, bus pas powinien być ale tylko w momencie rozbudowy dla samochodów do 2 pasów w każdą stronę. Mieszkańcy chwarzna cenią sobie komfort podróży własnym samochodem. A tak inwestycja za 33 miliony posłuży nielicznym a nie wszystkim.
- 161 43
-
2022-12-08 15:19
Miasta sa dla ludzi a nie dla samochodow
Zadna inwestycja nie sluzy wszystkim. Jesli uwazasz inaczej: Podaj 1 przyklad ze wszystkim?
Usprawnianie komunikacji miejskiej/czasu jej przejazdu, ma zwiekszyc atrakcyjnosc tej formy. W Polsce sa 664 samochody na 1000 mieszkancow, srednia UE to 560, a w miejscach gdze ich ewidentnie stac, ale nie chca/potrzebuja samochodu - jeszcze mniej, np. w Szwecji i Danii 470.- 2 0
-
2022-12-08 10:19
Może docenią podróż autobusem.
- 1 1
-
2022-12-07 16:27
To jak sobie cenią komfort siedzenia w samochodzie (3)
Nikt im nie broni siedzieć. Zabawne jest, gdy nałogowy kierowca uważa, że 33 miliony dla 52% udziału ruchu miejskiego to jest "dla nielicznych", a 10x tyle dla 48% to już "dla wszystkich"...
- 15 16
-
2022-12-08 11:32
zabawne jest gdy kalesoniarz wypowiada się na temat dróg dla aut (1)
zapłać najpierw OC za swój rower, płać podatek drogowy itp itd, i ciekawe że buduje się za publiczne pieniądze bus pasy dla autobusów które są dotowane.....z mojej kasy również, mojego auta nikt nie dotuje geniuszu. Więc zanim wjedziesz na ścieżkę rowerową, albo na bus pas dotowanym autobusem pomyśl że to też z mojej kasy, gdzie dla kierowców aut którzy nimi pracują tak jak wielu nie robi się nic w mieście, tym mieście.
- 3 3
-
2022-12-10 01:11
xD
Kalkulator w dłoń i licz. Dla ułatwienia dodam, że podatki płacone przez kierowców wynosiły w 2017 r. 38,2 mld zł, a wydatki samorządów i państwa na same tylko drogi (bez kosztów zewnętrznych zanieczyszczenia, wypadków i korków) wynosiły 54 mld zł.
- 0 0
-
2022-12-08 09:30
Przecież z tych wydanych 33 mln nic nie będzie dla kierowców. Problem jest nie dojazd do centrum, tylko już dojazd do obwodnicy. Do centrum Gdyni i tak nie ma co jeździć bo tam już nic nie ma.
- 4 1
-
2022-12-07 16:09
Nie oszukujmy się, kierowcy nie zmieszczą się wcentrum miasta. (2)
Najlepiej byłoby zatem zablokować wjazd do centrum pojazdom osobowym. Dotyczy to centrum każdego większego miasta. Przy okazji mogłaby jeszcze szybciej działać komunikacja. W sumie świetne rozwiązanie.
- 6 22
-
2022-12-08 10:21
Nie trzeba blokować wjazdu, wystarczy wprowadzić opłatę za wjazd. Jak np. w Londynie.
- 2 0
-
2022-12-07 17:27
Wtedy w centrum Gdyni zostaną już same puste lokale
- 22 1
-
2022-12-07 16:05
po co buspasy, ważniejsze autostrady przez całe miasto (2)
zburzyć bloki bo drogi za wąskie, wyciąć lasy bo dróg za mało a potem budować domki na wsi gdzie jeszcze nie ma autostrad żeby był pretekst do budowy kolejnych, a no i ważne też są miejsca parkingowe, w centrum jest bardzo mało więc trzeba co trzeci budynek wyburzyć żeby było miejsce na nowe parkingi, no i plażę zabetonować żeby można było
zburzyć bloki bo drogi za wąskie, wyciąć lasy bo dróg za mało a potem budować domki na wsi gdzie jeszcze nie ma autostrad żeby był pretekst do budowy kolejnych, a no i ważne też są miejsca parkingowe, w centrum jest bardzo mało więc trzeba co trzeci budynek wyburzyć żeby było miejsce na nowe parkingi, no i plażę zabetonować żeby można było samochodem podjechać nad wodę, no nikt przecież nie pójdzie pieszo na plażę, w marketach za wąskie alejki między regałami, poszerzyć żeby można było robić zakupy jeżdżąc autem po markecie
- 20 20
-
2022-12-07 16:10
Leków zapomniałeś
- 9 3
-
2022-12-07 16:10
Nie, najlepiej zastawić wszystko osiedlami
Każdy kawałek pustej przestrzeni. A potem dziwić się, że nie da się do nich dostać
- 24 1
-
2022-12-07 15:49
powinien być tylko buspas (5)
żebyś szybciej dojechał i żeby nie opłacało ci się kupować auta
- 18 36
-
2022-12-07 19:29
Każdy, powtarzam każdy powinien jeździć autobusem lub rowerem! (2)
- 7 18
-
2022-12-08 11:26
jak kiedyś w chinach...
a w ogóle to jeszcze na boso i w worku po ziemniakach i w sumie, po co komu mieszkania, lepiej w ziemiance na polu, a zamiast autobusów furmanki, taniej i ekologoczniej, no bo chyba ci się spieszy skoro z rumii do gdanska możesz na rowerze do pracy nie?
- 1 2
-
2022-12-08 06:57
A monocykl to co?
- 1 0
-
2022-12-07 15:53
Tajest, zrównoważony transport (1)
- 7 10
-
2022-12-08 11:24
chyba tylko dla niezrównoważonych..
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.